Hozzászólások

2025.04.15 - 12:51,k Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Afaik ez még mindig a saját engine-jük.

Nekem kicsit fura, hogy extraction shootert csinálnak de (legalábbis látszólag) a műfaj eddigi alapvetései nélkül -- tehát ez egy jellemzően lassabb műfaj, ahol az egész build up nagyon fontos, és körülbelül a menetek vége olyan tempós, mint itt (legalábbis látszólag) az egész meccs. Valószínűleg jóval szélesebb rétegre szeretne lőni a Bungie, mint az eddigi extraction shooterek, kíváncsi vagyok, működik-e.

Engem ez az artstyle rettenetesen taszít, olyan mintha placeholder cuccok lennének és nem fejezték volna be a játékot :)).

És eddig a játékmenet sem győzött meg túlzottan.

2025.04.15 - 12:46,k Általános csevejfarm Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok ugrás a hozzászólásra

Hát ne telepítsd telefonra, hanem használd csak PC-n :))

(persze, ilyenkor abból a típusú kényelemből lejjebb kell adni, hogy az igazolványaidat továbbra is vinned kell magaddal)

2025.04.15 - 12:46,k Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Nekem ezzel az egésszel bajom van. Marathon. Oké, kultikus játék volt a maga idején, meg a folytatása is. Csak SENKI sem ismerte, mert Mac Only volt. Aztán ezer évvel később, az amúgy PC körökben ismeretlen játékot ki adták Windows verzióban, amikor már abban a formában akkor se érdekelt senkit, ha tudták volna mi az.
Tehát jó, van egy fasza háttérvilága az egésznek. Ebből mi a lófaszt akarnak vagy tudnak bemutatni egy looter shooterben???
És akkor ott van a Bungie maga. Az Anthem előtt, közben és után lelépett a kemény-mag szinte egésze. Most van egy csomó lelkes újoncuk. Saját motor helyett egy UE5. Erre fogják, megcsinálják stilizált low poly, low textere-ben az egészet, de a fejőstehén Destiny-ből átlopott gunfight-al és importált animációkkal. Mert annyit azért nem ér a projekt, hogy tényleges 5-6 év fejlesztés legyen mögött. Valamiből meg kell a lóvé, mert a Destiny 1-et kicsinálták, a második rész meg kezd kikopni. A HALO sorozatot meg elbukták. Erről kéne elhinni, hogy mély lore lesz mögötte és egy precízen átgondolt fejlesztés az egész? Rengeteg looter shooter jött ki, mióta ott valaki jó ötletnek találta ezt a Bungie-nál, de sorra buktak vagy éppen csak lélegeztető gépen vannak.
Persze lehet mi tévedünk, és akkora siker lesz, mint a megjelenése óta köpködött, de azóta is pénzhegyeket hozó Fortnite.

2025.04.15 - 12:43,k Általános csevejfarm Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok ugrás a hozzászólásra

A DÁP szvsz egy qrvajó cucc, nagyon ideje volt már az őskövület ügyfélkaput lecserélni. Korábban meg mindenki azért sírt, hogy bezzeg Észtország milyen digitális, most meg amikor vegre itthon is elég jó szintre jutott a digitális ügyintézés, mindenki azon sír h jajj az adataim.
Mégis mi a lófaszt kezdene a kurmány az adataitokkal? Nálunk az összes informatikus gond nélkül használja a DÁP-ot, pedig azok aztán tényleg paranoiasak tudnak lenni...
Minden adatotok megvan már államnak, bankoknak, facebooknak, googlenek, jobban ismernek, mint ti magatokat.
Milyen hátrány ért titeket valaha is abból itthon, hogy ellenzékiek vagytok? Pedig kubatov lista meg nemzeti konzultació , stb. Semmilyen. Lehet az egész országban nagyságrendileg 1000 ember, akiről mondjuk tényleg szeretné tudni Rogán, hogy hol merre mikor kivel. Azt DÁP nélkül is megoldják. Ugyanazt csináljátok, mint a bankkártyás fizetésnél, hogy jujj most a NAV mindent látni fog... Jesus...

2025.04.15 - 12:41,k Általános csevejfarm Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok ugrás a hozzászólásra

Az Ü+ és a hozzá tartozó 2FA-t ki fogják vezetni tudtommal, csak átmeneti időszakra lett létrehozva talán míg a DÁP be nem lesz lakva rendesen funkciókkal stb. De ha jól tévedek se Ü/Ü+ vagy DÁP nem kötelező, csak ekkor jön az hogy be kell menni a kormányablakba intézkedni személyesen. Aztán simán lehet, hogy van amihez kötelező a megléte Ü/Ü+-nak manapság...

2025.04.15 - 12:23,k Általános csevejfarm Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok ugrás a hozzászólásra

Ami jelenleg nem áll rendelkezésre az az, hogy hol vagy, kivel beszélsz és mit. Lehet paranoia, de a DÁP, ami a telefonodon van telepítve ezt egy jövőbeni frissítésnél meg fogja oldani. Majd hirtelen kell neki jogosultság mindenhez. Most még nem, mert az túl feltűnő lenne. Nyakamat tesz rá, hogy a sima 2FAht ki fogják vezetni (spanyolviasz szerint most ÜK+), hogy kelljen a DÁP-ot telepiteni.

2025.04.15 - 12:16,k Általános csevejfarm Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok ugrás a hozzászólásra

De hát ezek az adatok rendelkezésére állnak az államnak, akár csinálsz DÁP-ot, akár nem.

2025.04.15 - 12:14,k Általános csevejfarm Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok ugrás a hozzászólásra

Ma reggel voltam kurmányablakban, mert lejár a személyim. Szóba elegyedtem az ügyintézővel és egyetértettünk abban, hogy a DÁP (amit ameddig lehet kerülök), de még az ügyfélkapu (hát még a "plusz") is űrtechnikának számít ittHUN, annyian nem értik a felét se. A sok tudatlantól csak a digitális adataik kellenek, lehetőleg minél több. Mondjuk ezzel nem mondott sok újat :(

Hazafele menet gondolkoztam, hogy ha kivételesen idén rendelkeznék róla és Puzséréknak adnám az 1% adómat, már az alapján is be tudnának sorolni egy nekem és a családomnak kedvezőtlen kategóriába a jelenlegi rezsim politikai irányvonalaihoz képest.

2025.04.15 - 11:25,k Általános csevejfarm Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok ugrás a hozzászólásra

Vajk írta: Visszahív: "gmail.com"

az komoly :DD

2025.04.15 - 10:44,k Általános csevejfarm Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok ugrás a hozzászólásra

Ember felhív, érdeklődik szoba iránt. Mondom, ennyi, tetszik neki. Háttérből asszony már nyomja a kavarás, hogy akkor majd délután visszahívnak. Mondom, nem gond, de akkor már te írsz levelet nekem, nem én neked. Emberünk rögtön megszeppen. Akkor kell a szoba. Mondja az email címet. ürgeneve10@... őőőő, én ezt nem tudom, fel van írva valahol... nem lehetne, hogy adok egy telefonszámot, és arra elküldni? Nem. Jó, akkor megkeresem. Visszahív: "gmail.com" Ja, hát igen, ezt én is gyakran elfelejtem.
Tegnapi arc: Én a szallas.hu-n foglaltam, és ezek előleget kérnek. Mondom, ja, ez így működik. De ő eddig csak olyan helyen volt, ahol nem kértek. Ez egy lehúzás, törvénytelen. Ezt meg fogja kérdezni egy ügyvédi irodától. Perceken át mondta a hülyeségeit.

2025.04.15 - 10:08,k Technika HQ Űrkutatás ugrás a hozzászólásra

errol a majmos urhajos vicc jut eszembe. (rendor helyett nokkel)

A rendőr őrmestert és két majmot felküldenek a világűrbe.
A kilövőbázis hívja őket:
- Majom 1, majom 1, jelentkezzen. Közölje feladatát:
- Jelentkezem. Feladatom az egyes, kettes, hármas, négyes gombokat megnyomni.
- Majom 2, majom 2, jelentkezzen. Ismételje el ön is a feladatát.
Majom 2, jelentkezem. Feladatom az ötös, hatos és hetes gombokat megnyomni.
- Őrmester, őrmester, jelentkezzen, és ismételje el ön is a feladatát.
- Jelentkezem. A majmokat naponta háromszor megetetni, hőmérsékletüket ellenőrizni, a műszerfalhoz nem nyúlni.

2025.04.15 - 08:53,k Moziguru HQ Ki milyen sorozatot látott a héten? ugrás a hozzászólásra

Első részt megnéztük, konstatáltam, hogy ez az új Dallas. Skip.

2025.04.15 - 08:51,k Technika HQ Űrkutatás ugrás a hozzászólásra

Nem bagy para. Kocsit is "vezetnek" attól, hogy nem ők rakták össze.

Tegnap panaszolta is barátom felesége, hogy rozsdás a dísztárcsa, mire mondom; igen, fékporos az alulufelni.

2025.04.15 - 08:26,k Moziguru HQ Ki milyen sorozatot látott a héten? ugrás a hozzászólásra

Komolyan mondom ebben a Yellowstone-ban nincs egy szerethető karakter se. Ez a Beth előzetesen a youtube shortok alapján azt hittem milyen szexi, kemény csaj lesz, de amit leművel a Jamie-vel folyamatosan, azért én már megöltem volna álmában 3x. Unodrító a csaj.
A Keyce világi balfasz, folyamatosan csak zűrbe keveredik bármit csinál. Ez az autista Jimmy gyerek is lehoz az életről, amennyit 2 évad alatt összeszerencsétlenkedik, és egyelőre nem látom a karakterének az értelmét azon túl, hogy legyen valami kontraszt a tökös, valódi cowboyokkal összehasonlítva.
Dan Jenkins karaktere egy vicc, nem tom miért pont ezt a színészt szerződtették egy ilyen szerepre. A világon nincs ilyen esetlen, gyenge, óvatlan milliárdos, teljesen hiteltelen.
Indián törzsfőnök, Costner meg Rip talán akik nem irritálóak.

2025.04.15 - 08:13,k Technika HQ Űrkutatás ugrás a hozzászólásra

https://fb.watch/yZI4okYiRD/

Úristen! Csajok az űrben. Hideg futkos a hátamon a cringetől...

2025.04.14 - 17:38,h Moziguru HQ Készülő sorozatok, melyek érdekelnek! ugrás a hozzászólásra

Aha nekem bejott
Elso konyv mindharom scifi dijat megnyerte rogton es eleg rovid is hogy kitalald mennyire is tetszik

2025.04.14 - 17:03,h Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

És akkor beajánlja a tökéletes videót a Youtube :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RSy5452NZHE
Az algoritmus olvassa a kommentjeimet I swear. :D

2025.04.14 - 16:59,h Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Szerintem nagyon szarul néz ki, kb. az érződik rajta, hogy valami hú de menőt akartak kitalálni, de a nagy akarásban összeszarták magukat. Ha már multis lófasz különböző karakterekkel, akkor szvsz legalább annyit ki kéne váltania az emberfiából a játékmenet-videónak, hogy "hé az az egyik robotszerű valami tök jól néz, szívesen tolnám vele", hát ez itt szerintem semmilyen szinten sem jött össze.

Maga a játék teljesen tipikus extraction shooternek tűnik nulla eredeti ötlettel, sőt, ezzel az "operátoros" marhulással együtt igazából tiszta trend chasing. Az eredeti Marathonhoz érezhetően abszolút nulla köze van, maga a Marathon IP meg annyira öreg és elfelejtett, hogy igazából 100%-osan érthetetlen, hogy miért viseli ez a játék egy szebb napokat látott klasszikus lövölde nevét.

És oké, Bungie-játék, szóval gondolom hogy a lövöldözés oké lesz, de elképesztő, hogy manapság ilyen sértően semmilyen szarok gördülnek le a szalagról egy Bungie-tól. Érted, ezek nem a Concord fejlesztői, hanem a Bungie, egy patinás 30+ éves stúdió és akkor ez az egyelten "új" IP tőlük a Destiny óta?

Szóval ja, nekem vannak ellenérzéseim, amik egyre inkább nem egy fejlesztővel szemben fogalmazódnak meg, hanem úgy iparágilag a teljes AAA szférával szemben. Ennél egyértelműbb "slop" a világon nincs, itt már a kreativitás nyoma is ki lett ölve az egészből, annyira, hogy tényleg flmerül, hogy akkor egyáltalán minek létezik a játékipar ezen ága. Elképesztően cinikus és annyira távol áll minden valós vagy legalább a realitáshoz közelítő vásárlói igénytől, hogy tutira kurva nagyot fog bukni. Megint. Aztán úgyis jön a következő, mert ezek nem a piacnak hisznek, hanem valami elbaszott piackutatásnak, aztán még bukni fog vagy 10x, mire feladják és inkább kínai mobiljátékot fejlesztenek helyette.

2025.04.14 - 15:22,h Moziguru HQ Készülő sorozatok, melyek érdekelnek! ugrás a hozzászólásra

Jó ez a Murderbot könyvsorozat?

2025.04.14 - 10:44,h Játékok holdudvara Ki milyen videojátékkal játszott a héten? ugrás a hozzászólásra

Shadow Gambit: The Cursed Crew

Na, ennek nagy elvárásokkal álltam neki: simán mesterműnek tartom a Mimimi előző játékát, a Desperados 3-mat, na meg nagy Monkey Island fan is vagyok, a Shadow Gambit pedig ennek a kettőnek a kombinációja. Tehát egy legénységnyi élőhalott-szellemkalózzal kell az ellenfelek látóterén átsettenkedni, majd jól kinyírni őket, mindezt a Commandosnál és a Desperadosnál könnyedebb, vicceskedőbb stílusban.

Konkrétan annyira bírtam a Despi 3-mat, hogy ezt a játékot a megjelenés napján vettem meg teljes áron úgy, hogy éppen nagyon nem volt kedvem a real-time tacticshez, ezért ott porosodott a Steam-könyvtáramban vagy másfél évig, mire végre újból éreztem a műfaj hívását. Megérte? Meg. Jobb a Despi 3-nál? Nem, de csak és kizárólag olyan okokból nem, amikért egyszerűen nem lehet haragudni.

Merthogy a fejlesztők gondoltak egy nagyot és kinyitották a hagyományos, lineáris küldetés-struktúrát és tulajdonképpen sandboxot csináltak belőle. A játék több nagyobb szigeten játszódik, amelyek mindegyikén a szokásos "1 küldetés 1 pálya" rendszer helyett egy csokornyi küldetést kell megoldani. Nincs "open world" játékmenet, tehát magát az aktuális missziót és a kezdőpozíciót / drop-off pontot előre, a hajón választod ki, így többször kell vissza-visszatérni ugyanarra a szigetre is.

XCOM-szerűen lehetőség van kiválasztani a csapatösszetételt is: a 8 (DLC-kkel együtt 10) kalózkommandós közül kell pickelni az esetek többségében hármat, amit őszintén szólva én a játék közepétől kezdődően egy kicsit keveselltem. Vártam, mikor jön el az a pont, amikor fejleszteni lehet a partraszállós csónakon, hogy bűvülhessen a létszám, de sosem jött el. Cserébe bizonyos pályákon automatikusan bővül, de ezekből nagyon kevés van sajnos.

Ha valaki játszott már hasonló játékkal, valószínűleg el tudja képzelni, mekkora fejlesztői kihívás lehetett ezt a nyitott játékmenetet úgy megoldani, hogy ne essen szét tőle a balansz és a nehézség. A Mimimi nagyon jól vette ezt az akadályt, de sajnos nem csont nélkül, pontosan ezért mertem kijelenteni már az elején azt, hogy a lineáris, centire kimért Desperados 3 maradt a jobb játék. Az egyik apróbb gond, hogy az ismétlődő helyszínek kicsit monotonná tudják tenni a játékot, az őrök elhelyezkedése ugyanis csak minimálisan változik. Szerencsére sokat segít az, hogy minden szigetnek van nappali és éjszakai verziója is, a napszakváltás pedig a teljesen más látótávolságok miatt nagyon meg tudja kavarni ugyanazt a felállást is.

A másik, kicsit érdekesre sikerült dizájnelem az, hogy mivel a főhős Afiát leszámítva teljesen tetszőleges sorrendben unlockoljuk és használjuk a karaktereket, így az összes karakternek passzolnia kell mindegyik pályához. Ezt úgy oldja meg a játék, hogy mindenki egy kicsit OP: egy csomó természetfeletti képességgel operál a csapat, amik közül egy-kettő is darabjaira törné a balanszot egy Commandosban. Van, aki a föld alatt közlekedik (konkrétan lehetetlen megtalálni egy riadó alatt), a másik teleportál, a harmadik a hátán cipelt ládába pakolja a hullákat, a negyedik ágyúba tölti őket és utána azzal lövi a maradék ellent, a klasszikus kémkarakter lelkeket szív (és néha felkiált, hogy "acthung!", mert minden Mimimi-játékba kell Commandos easter egg) stb.

Az ilyen balansz viszont csak úgy működik, ha máshol ellensúlyozva van, és ez ebben a játékban a sebességet jelenti, vagyis: embereink lassúak. Míg a Shadow Tacticsben egy stealth kill 2-3 másodperc volt, addig itt 5-6, ami azt hozza magával, hogy nagyon precízen kell számolgatni az őrjáratokat meg az eltereléseket, az esetek jelentős részében másodpercre pontosan kell összehangolni a dolgokat. Ettől nem lett nehezebb a játék, sőt, a képességek miatt szerintem ez a legkönnyebb a Mimimi real-time tactics címei közül, de oda kell figyelni masszívan, ami néha fárasztó tud lenni.

Az is jelentős ellensúly, hogy a távolsági fegyverek a Desperadoshoz képest nagyon durván le lettek nerfelve, embereink többsége egyetlen golyóval vág neki a küldetéseknek és a hatótávolságuk és jelentősen kisebb. Ez alól egyedül a mesterlövész a kivétel: neki is csak egy tölténye van ugyan, de azt kilövése után felveheti és használhatja újból. A "loud approach" már a Desperados 3-ban sem volt ideális, de ettől még nagyon jókat lehetett benne lövöldözni, ha a pálya is úgy akarta, itt sajnos ez a lehetőség szinte teljesen halott és nem tesz jót a változatosságnak. Ennyit a játékmenetről, hiányosságai ellenére nyilván kurva jó.

A Shadow Gambit a korábbi Mimimi-munkákhoz képest jóval nagyobb hangsúlyt helyez a sztorira: a fő cselekményvonal mellett rengetek apró mellékszáll is akad, csak értelmük nincs túl sok. Nem mondanám, hogy különösebben lekötött volna a cselekmény, alapvetően egy macguffin-vadászat az egész néhány érdekes elemmel (pl. save scumming, mint történeti elem: pretty cool shit), de túl gyakran fullad eseménytelenségbe. A karakterek között vannak remekül sikerültek, csak sajnos pont a főszereplő Afiát utáltam kb. végig. Tipikus afrikai akcentussal beszélő nyugati videojátékos négerlány, aki persze nagyon okos és mindent is tud, de egyébként még normális háttérsztorija sincs. Szomorú, mert a Despi 3-ban és a Shadow Tacticsben kivétel nélkül mindenkit szerettem és a történetet is tudtam élvezni, itt kicsit mintha feláldozták volna az egészet a nyitottság oltárán. Ugye ha a játékos dönti el, hogy kit visz magával küldetésről küldetésre, akkor a játék írói nem számolhatnak a cselekmény szempontjából állandó karakterekkel, így azokat kibontani sem lehet.

Egyetlen dologba szerencsére továbbra sem lehet belekötni a Mimiminél: a játék technikai és vizuális részébe. Valami elképesztően hangulatos grafikát sikerült a képernyőre álmodni, látványorgazmus van az első szigettől az utolsóig. A komolytalankodós tálalás miatt feltolták a stilizált ábrázolásmódot és remekül áll az endzsinnek.

Ha már endzsin, akkor továbbra is a Unity dolgozik a játék alatt és roppantul örültem annak, hogy megint sikerült fejleszteni rajta annyit, hogy simán ez legyen a legkényelmesebben kezelhető, legreszponzívabb darab a "Mimimi-trilógiából." A scrollozás gyors és sima, a zoomolási opciók pedig jelentősen kibővültek a Desperados 3 óta.

Az összehasonlíts kedvéért a Despi 3 legyen mondjuk 10/10, a Shadow Tactics 9/10, a Shadow Gambit pedig 8,5/10: not too shabby és a nyílt dizájn frissessége miatt abszolút irrelevánsnak érződik a legtöbb hiányosság. A fejlesztőstúdió bezárása pedig a műfajtársakat elnézve továbbra is hatalmas veszteségnek érződik, pl. belenéztem a Commandos Originsbe és nem zavaróan, de észrevehetően fapadosabb-amatőrebb próbálkozás (és jó bugosan is sikerült kiadni, szóval peccseljék sokat).

2025.04.14 - 09:34,h Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

nem értem ezzel mi a baj? a vizualitás bejön, a.k.a. jól néz ki. viszont ugyanannyira nem érdekel, mint bármelyik multis shooter. "meh" kategória, de ellenérzéseim nincsenek.

2025.04.14 - 06:26,h Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Ez... ez mi a fasz? :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=uZRGDZCl9pg
Beszántani minden AAA-fejlesztőt.

2025.04.12 - 22:01,szo Moziguru HQ Ki milyen filmet látott a héten? ugrás a hozzászólásra

Warcraft

Bevallom úgy, hogy csak a stratégiai játékokkal játszottam és könyveket sem olvastam a loreról, még mindig bejött. Kár, hogy nem lett folytatása.

2025.04.12 - 17:18,szo Általános csevejfarm Cool Stuff ugrás a hozzászólásra

Az utolsó magyar torpedot én láttam úgy 22 évvel ezelőtt Balatonakarattyan a vízben jött velem szembe de szerencsére észrevettem kb 3 méterről és kitérő manőverrel elkerültem a becsapódást. Ez a torpedo elég szar állapotban volt már de annál veszélyesebb volt.

2025.04.11 - 18:21,p Technika HQ Technikai hírek ugrás a hozzászólásra

Bár még nem teljesen 5700 és 5700XT bios flash szitu, de haladás

https://www.techpowerup.com/335141/amd-radeon-rx-9070-can-be-flashed-wit...

2025.04.11 - 11:07,p Mosoly HQ Rekeszizomtréning ugrás a hozzászólásra

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=4b1HR0KrnJY
Nem tudtam egyértelműen eldönteni, hogy ide vagy a világvégébe érdemes. :D

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!