Hozzászólások
Elsődleges fülek
Hát figyelj. Amint RT-t használsz, gyakorlatilag minden kártyával kell használni valamilyen felskálázást. Ha minden igaz, ez is nagyon rendben lesz vegre AMD-nél (fsr4). Én 3070-en STALKER 2-zöm kb. high-on, igaz, az ÚJ DLSS dll-el, balanced-ben (1080p), és teljesen jól fut. Na, ha egy 4070TI-t hoz RT-ben a 9070xt, az szvsz bőven fasza lesz, de mégegyszer: az árazás lesz a kulcspont. Nincs itt több genes lemaradás, az 5xxx széria (az 5090-et leszámítva) stagnál teljesítményben.
Inkább azt Nézd, hogy mennyiért lehet kapni most 4080s-et, és mennyiért 5080-at. Na ott a gond. Meg ez a Tech Powerupos grafikon azt se mutatja, hogy nem ritka, hogy sokkal gyengébb, mint a 4080s pár játékban :D
Ami vicces, hogy az AMD 9070xt kiszivárgott mérései alapján megelőzi a 4080s-et (kivéve RT, de ott hoz egy 4070ti s szintet)... a meresekkor meg nem volt 5080 a piacon. Most úgy áll, hogy erősebb lesz, mint az 5080... Kérdés, hogy valódiak - e a szivárgások?
Nem mondom, az AMD-nek szurkolok most, mert nekünk, fogyasztoknak csak jó lenne, ha végre az AMD csinálna egy cpu fronthoz hasonló mozdulatot. Bár tudjuk, hogy arról is hiresek, hogy önmagukat szoktak tökön lőni, szoval szvsz olyan balfaszul fognak arazni, hogy orom lesz nezni 🤣. Pedig ez most pont az a pillanat, amikor jó árazással egy legendary kártya születhetne.
Na jó, ezen rohadt jót nevettem :D
Running joke, hogy ha Steve áll, akkor baj van. Ha ül, akkor ok minden, ha fekszik, akkor nagyon király... erre... 5080 teszt... XD
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=sEu6k-MdZgc
3070 - 65% of the 3090 performance, 50% of the 3090 specs, 33% of the 3090 price - $500
5080 - 65% of the 5090 performance, 50% of the 5090 specs, 50% of the 5090 price - $1000
This is $670 (33% of the 5090 price) 5070 inside a $1k 5080 box and that's why it isn't even faster than the previous xx90.
Az új Doom Denuvo-val jön.
Na most toltam is vele másfél órát, és hihetetlen, hogy egy 15 éves játék grafikában és immerzióban még mindig milyen szinten van, pláne VR-ban. A dús növényzetben lapulva becserkészni a korcsikat zseniális feeling :D
Amit ki tudsz íratni a képernyőre, ott technikailag ami latency-t kiírva látsz, az azt jelenti, hogy egy képet mennyi idő alatt renderel le a kártya. Minél alacsonyabb az FPS, annál magasabb a latency így, hiszen amiatt tud kevesebb képkockát megjeleníteni másodpercenként, mert több idő, mire kiszámol egy képkockát. Ez a releváns ebből a szempontból.
Viszont csak érdekességképp: az összes latency, vagyis amíg egy képkockára reagálsz te, mint user, és inputot adsz a programnak (pl. látod a képkockán, hogy nincs a célkereszt az ember fején, emiatt megmozdítod az egeret, és utána jön a monitortól / újabb renderelt képkockától a szemedbe a visszajelzés, hogy már a fején van a célkereszt az akciód miatt), az sok mindenből tevődik össze, a zárójeles példából sorrendben:
0) GPU renderel egy képkockát
1) monitor megjeleníti a képkockát (megjelenítési késleltetés, pontosabban a pixelek színének változásának késleltetése adott monitornál)
2) emberi reakció, a fény / kép az agyban feldolgozásra kerül
3) egér /billentyűzet beviteli késleltetése
4) GPU renderel egy újabb képkockát
5) monitor megjeleníti a renderelt képkockát
... és így tovább
Vagyis a renderelt képkocka + input latency + monitor latency ami a teljes interaktivitási késleltetést adja.
Ez miért lényeges?
Gamepadeknél nem annyira észlelhető a késleltetés, így a FG sem, mivel nem precíziós eszközök, eleve nagyobb az input, vagyis beviteli késleltetés gamepadeknél, de SOKKAL. Egérrel vezérelve már sokkal durvább tud lenni, ha az input és a megjelenített kép közt idő telik el.
Alacsony raszter FPS = nagy latency. Alacsony raszter FPS + FG = sok FPS, de kurva nagy latency.
De igen, ezt Te tudod. Az emberek 80%-a meg nem. Emiatt egyáltalán nem felesleges az arányítós grafikon, mert annak a 80%-nak egyszerűen annyit mond a FG, hogy ingyen FPS, és varázsütésre milyen jó lesz minden, technikailag benyalva az Nvidia blablát.
Jelentkezik mindenhogy, a felskálázás tipikusan más jellegű képhibákat tudna okozni, és látszik, hogy ez nem upscale-ből fakad.
Viszont nézd meg a videót is, mert raszter = 60 FPS-nél nagyon szemmel láthatók az artifactok.
Az egész lényege, hogy ha van sok FPS-ed, amikor amúgy sem lenne lényeges, hogy még több legyen, akkor kb. minimálisan észrevehető a FG latencyje, de ha akkor használnád, amikor tényleg szükséges lenne (vagyis ha alapból nem tudsz pl. 30-40-60 raszter FPS-től többet kipréselni a kártyából - pl. 5070 majd, amit úgy reklámoztak, hogy olyan erős, mint a 4090? ), akkor pont kb. használhatatlan (lesz), mert akkora lesz a latency, hogy télen nem csúszik úgy a jeges út, mint az egered fog :D
A nagyon magas képfrissítésű monitort tudod kik használják ki? Competitive FPS-t tolók. Oda meg az FG alapból halott ötlet, mert oda nem FPS kell, hanem lehetőleg 0 latency (ja, ez nem lehetséges, csak a cél ez lenne). Minél magasabb a nyers FPS, annál alacsonyabb a késleltetés, így az, hogy 400 FPS-ed van, csak egy mellékterméke a valós célnak, az alacsony késleltetésnek.
120 FPS-t akarsz elérni gyengébb kártyával. Vagyis, ha a játék nálad alapon pl 30-40-60 FPS-sel fut, mennyivel nő a latency, ha bekacsolod a frame gent, hogy 120 FPS - t láss a monitoron.
A felső grafikonon meg az látszik, hogy a valós, raszter FPS-t mennyivel csökkenti ha bekapcsolod a FG-t (sötétkék értékek a valós FPS).
DLSS FG latencyre reflektálva:
rwurl=https://imgur.com/4NDlGOQ
Azért a 120FPS-re levetített, valós latency elég szarul néz ki :D
Hú, ez rohadt jónak tűnik, THX!
Pont ezt akartam írni, hogy 8GB (lassan 12GB is...) vram a szűk keresztmetszet. Azon meg nem (sokat) segít a DLSS.
Mondjuk még mindig jobb, mint minden idők legelcseszettebb shotgun (hang) - ja a Doom 3-ból :D
Layman's term: szoros, feszes hangzás, klausztrofób, fárasztó a fülnek és az agynak már aránylag rövid távon is. Nincs benne breathing room, mintha közvetlenül az agyadba tunkolnák az effekteket. Persze értem, hogy miért így keverték, igy "mean", gonosz, morzsolós a hangszínpad, de szerintem túltolták :D
BTW csak nekem zavaró a D:E hangmixelese? Úgy értem, hogy elképesztően kompresszált a hangzás, közép frekik szinte teljesen hiányoznak. HD600-al és AKG k240 studio-val is, pedig mindkettő fejes flat görbe.
Azért egy Andrew Hulshult (húspult :D) se állna rosszul a Doomnak, mint zene komponáló.
Hehe, pont el kellett vna olvasnod a leírását:
Ultra+ mods take complete control of Unreal, from texture definitions, NPC quality, cut scenes, to even game settings menus — everything. You cannot do this mod in an engine.ini
Majd valamior kipróbálom Stalker 2-vel, hogy javul-e a takonyshader képminőség.
Vagyis akkor a latency, mintha 40FPS - sel játszanál, hát ez fantasztikus! :D
Nem hülyeség, ha jó árban jön, akkor egy rx580-as kategória lesz szvsz, vagyis annak ellenére, hogy nem a legerősebb, egy nagyon is használható, legendary kártya lesz.
Steam Survey-el jövök megint, de rengeteg ember használ 3060 szintű kártyákat, és pl. én is 3070-en vagyok, de nekem így is EGYELŐRE a 9070xt nagyon szimpatikus az előzetes infók alapján. Persze mégegyszer, minden az áron fog múlni. Ha jól áraz au AMD (doubt), akkor mindent söpörni fog az eladásokkal.
Arról még ugye nincs is infó, hogy mennyire lehet majd UV-zni, de szerintem brutális módon (mintha valamit vastam volna erről), ami megint csak nagyon komoly lenne.
100%, hogy nem lehet kikapcsni, mivel ez alapján számolja a sebzést a játék majd :D
Pont tegnap olvastam, hogy 10 millió eladást vártak 3 hónap alatt.
RT- t használ a sebzésmodellhez. A töltény "tudni fogja", hogy fém, hús, egyéb anyagot talál-e el pixelpontosan. Ehhez használják a ray tracinget, nem (csak) a fényhez. Hogy ez gyakorlatban mit fog jelenteni az jó kérdés.
Egy kis AMD leak:
https://overclock3d.net/news/gpu-displays/amd-radeon-rx-9070-and-rx-9070-xt-benchmark-data-leaks/
Nagyjából a 4080 szintjét hozza raszterben, van ahol meg is előzi. Ellenben sajnos pont az RT benchmark maradt ki NVIDIA vs AMD fronton. Persze lehetne kalkulálgatni az AMD vs AMD RT bench-ek alapján, de nem fogok :D
Erre +1. Én is már háromszor vagy négyszer kezdtem el a Doom Eternalt, de valahogy mindig elsikkad, és kb. mindig pont ugyanaddig játszom vele, majd honapokig csak pihen, aztán uninstall. Van olyan érzésem, hogy nem esik jól elinditani valamiért, bár igaz, egyre több játékkal vagyok így: Stalker 2, SH4 remake pl. Ellenben rohadtul rákattantam a Project Zomboidra :D
Ez most erős reklám, de tőle vettem már lapost anyámnak, meg most majd a 15"-os 250k-s lenovot faternak, megbízható tag, és elég sok üzleti laptopot árul, kb. mindegyik tökéletes a célodhoz. Nyilván kérdezd meg a kiszemelt darabról, hogy mik a használat nyomai, de szerintem fossal nem foglalkozik ő sem:
https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/nokedli80/index.html
Ilyenkor két kérdés. Az első, hogy max (tényleg max) mennyit szánsz rá. A kiválasztott gép nem feltétlen lesz kimaxolva árban, de jó tudni mit bír el a büdzsé, hiszen még ilyen felhasználáshoz is az összeg még a csillagos ég is lehet.
Másik kérdés, hogy használt, de újszerű üzleti notebook szóba jöhet - e, ami szvsz a legértelmesebb ha az ember nem akar csilliokat költeni, de mégis egy megbízható, tartós gépet akar.
Amúgy simán lehet, hogy a teljesítmény szivarogtatasok kacsa, és lehet, hogy egy fos lesz a 9070xt, de akkor ott baszódjon meg az AMD ahol van 🤣
Úgy emlékszem, hogy konzol gen váltás elején\ közepén még nem nagyon van PC-s gépigény ugrás, mert előző genre is le kell mindent fejleszteni. Úgyhogy PC fronton kb. 3-4 évre tippelem a jelentős gépigény ugrásokat... talán...