Hozzászólások
Elsődleges fülek
Az autó samponok drágák, adalekosak. Egy mosogatószer olcsó, és nagyon jó zsíroldó hatású úgy, hogy nem bántja a fényezést. Le lehet vele szedni minden régi felvitt, de már kopófélben lévő védőréteget vele (waxok és hasonlók), illetve a koszt is jobban oldja, távolítja el, mint a meregdrága autó samponok. Azzal, hogy a felület kezelését egy tiszta, zsírmentes felületről indítjuk, nekem úgy tűnik hogy a frissen felvitt pl. wax így tovább marad meg, valahogy jobban kötődik a lakkfelulethez. Ez saját tapasztalat.
Autosampon akkor jó, ha nem akarsz teljes külső takarítást, mert nem marja le a meglévő retegeket.
Az, hogy a por a gomboknál \ illesztéseknél beül, azt pedig egyszerű áttörléssel nem takaritod ki, legfeljebb beljebb nyomkodod.
Ózongenerátor nincs minden háztartásban :D Ellenben a légszűrőt kivéve el lehet érni a klíma hőcserélőjét, ott kozvetlen tudod fertőtleníteni. Ez meg munka.
Szélvédő mindig zsíros. Ezer dolog miatt lehet az, legfeljebb nem tűnik fel.
Kívülről : mosás:
Nagynyomásúval a javát letakaritani, ugyelve a kerekjarati ivekre belulrol. Ez után két vödör. Egyikbe tiszta víz, másikba mosószeres (nem automosó, hanem rendes mosogatószer). Mikroszálas bemerit a mososzeresbe, egy húzás a kocsin, tiszta vizes vödörbe kimos. Ismetelni, amíg a teljes autón át nem mész. Utána nagynyomásúval leöblít.
Ez után detailing clay-jel végigmenni a kocsin. El nem hiszed, hogy mennyi beragadt részecskét szed le.
Ez után polir, wax, majd "keramia", vagy egyéb high gloss réteg felvitel. Ez a három önmagában lehet sok-sok óra.
Mx-5-nél aztán johet még a tető ápolása, ez attól fuggően, hogy vászon vagy vinyl történhet impregnálóval vagy babaolajjal. Utóbbi elég sok meló, hogy ne maradjon zsíros, de a vinylnek kell, különben szét tud repedezni.
Aztán johet a szélvédők külső tisztítása, majd vízlepergető rétegek felvitele.
Nyilván, ez egy nagytakarítás, nem kell gyakran ilyen szinten, de mivel imádom csinalni, mont terápiás folyamat, emiatt lehet, hogy gyakrabban esek így neki, mint egy normális ember :D
Még az mx-5 - ömmel is el tudok ennyit szöszölni, pedig az még kisebb :D
porszívózás, esetleg kárpit tisztítás, műszerfal mosás, majd ápolás, króm részek fényesítése ha kell, kéderek ápolása. Ez a beltér makró. Aztán jöhet a beltér mikró: minden kis résbe ecsettel bemenni, kitakarítani (gombok, illesztések... stb). Ezen kívül szélvédő belső oldalának takarítása, ami rohadt nehéz, hogy tényleg zsirmentes legyen (clin itt nem elég). Utána esetleg páramentesítő réteg felvitele. Ezen kívül időszakonként klíma tisztítása, esetleg maga a légszállito rendszer kitakaritasa (ez azért önmagában is elég nagy falat tud lenni)
Aztan van a külső rész, ami meg aztán pláne egy kiskönyv :D
Már megy conteo, hogy a HL2 anniversary update gyakorlatilag az új HL bejelentése, mivel:
Half-Life FREE
XD
Alog várom a hétfőt, hogy végig tudjam nézni munka kozben :D
Munkahely fizette :D
Van low profileja is a keychronnak már, az még kicsit drágább. AfterHoursról rendeltem, másnapra itt volt.
Több, mint egy évet szoptam az ANSI kiosztással, napi min. 8 óra használattal sem tudtam megszokni ez idő alatt. Ha nem néztem oda, shift helyett rendszeresen az entert nyomtam :D
BTW TUF K7 hot swapes? Mert akkor egyszerűbb kipróbálni a különböző kapcsolókat, rendelsz egy próba mix packet valahonnan gombokért. Na nekem nem HS volt a Thermaltake...
Vettem egy Keychron V6 Max-ot (K pro brown kapcsolókkal), mert a mostani mecha bill. egy fos (valami Thermaltake): kényelmetlen, rendszeresen mellé gépelek, ráadásul ANSI (egy vonalas enter...).
Na. eddig nem hittem, hogy lehet egy billentyűzettől az embernek spontán erekciója 🤣 Az a hang, az a halkság, az az érzet, a textúra. Hihetetlen, hogy ég és föld a különbség mindenben, azt hittem eddig, hogy a bill geekek túloznak.. de nagyon nem. És akkor a V az a legalsó kategória.
Visszatérve a HL3 -ra. Friss infókkal, és úgy összefoglalva, hogy miért is lesz HL3 hamarabb, mint gondolnánk:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=1jUcCg-W4Rk
...és igaz, hogy a Valve nem akarja a 3-as számot leírni, emiatt X-et írnak helyette :D Mekkora trollok.
City 17 biztos nem lesz, lévén megsemmisült :D Illetőleg elvileg a sztori addig továbbra is marad, hogy a borealist keresik, de ugye jött a HL:Alyx, aztán kérdés hogy a cliffhager miatt megváltozik - e az elsődleges mission? Mondjuk így belegondolva, pont hogy passzol egy openworld-be...
Amúgy a multiverzum már adott volt az eleje óta, hiszen gman egyszerre van jelen több idősíkon, amiatt tud mindenhol ott lenni latszolag egyszerre.
Na. A marketing csapatnak jár a bonus, így kell ezt csinálni.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=QRtKpO9Wruk
De lesz HL 3. Folyamatosan keresnek munkaerőt a Valve-nál, de nem VR szakikat. A CS2-be és Source 2-be frissítésekkel bekerülő új, egyébként eddig publikban nem használt kódrészletekből amik kiderültek eddig:
-HLX a projekt neve.
-AI teljes megmunkálása (ugyancsak nem jellemző VR-ra, nem szükséges jó AI oda, mert beapritja a playert)
-Tűzfizika, jármű fizikai munkák (ugyancsak Valve + jármű + VR kombót nem fog megjátszani, mert a jármű + VR nagyon szelektálja az embereket gyomortól függően).
-RP elemek a kódban, egyelőre úgy fest, hogy OpenWorld, vagy OpenWorld elemekkel tűzdelt játék lesz.
Van még pár dolog, de az is valószínű, hogy az új HL nem VR lesz, de VR-ral is lehet majd játszani TALÁN.
Nem erről van szó. Ott a lehetőség,hogy kit akarsz kupolni, mint a BG3-ban is. Nincs ezzel gond önmagában, szerepjáték.
A gond itt az, hogy nincs választási lehetőséged, van a jó vagyok és a megjobb vagyok kb, ezen kívül megnézheted, hogy mi a helyes teendő, ha misgenderelsz valakit (nyomj le 10 fekvőt), illetve meghallgathatod, hogy melyik karakter miért transznemű és homokos. Utóbbiakat nem fogod kihagyni, mert az arcodba van tolva, ráhatásod nélkül. Ezen kívül sosincs konfliktus a tagok közt, ha lenne, akkor az avatarod elindít egy kb. 5 éves gyerekeknek szóló: "na mit csinalunk ilyen helyzetekben? Hát bocsánatot kérünk" szöveget mindkét fél felé, aztán kész.
A DA:V nem szerepjáték, nincsenek donteseid benne, hanem egy transgender propaganda.
De ha ezt félre is tesszük, a harc unalmas, monoton, nincs súlya, a fejtörők kimerülnek abban, hogy nyomj meg egy gombot, vagy a levegőben körülötted lebegő ízéket lődd le, vagy a kulcsot, ami kell a kapuhoz vedd fel kb. 5 méterrel a kaputól (nem vicc).
Ritka pillanatok egyike, hogy még csak le sem torrentezek valamit :D
Engem iraki számról kerestek a minap, nem vettem fel nyilván, de érdekes, hogy a gugli phone nem is jelezte még csak spam hívásnak sem, holott magyar számokra is szokott figyelmeztetni.
Quest Link Cable -lel lehet kötni gépre. Jó 1,2,3-as questhez is, nincs külön a Quest 3-hoz szerencsére.
Viszont ülve nehezen fogsz VR-ozni. Nem lehetetlen, de sokat elvesz az élményből, ha nem állsz, és mozogsz szabadon. Egyébként is micro-milliszekundumos késésről beszélünk. Szvsz először ki kell próbálni wifivel, ha nem lesz kényelmetlen, nem lesz motion sickness, akkor felesleges a kábel.
Pont így, ahogy leirtad. Fut rajta egy android alapokon nyugvó oprendszer, saját Markettel. Ezen kívül lehet PC-re kötni, de képernyő tükrözéssel, tehát nem valós videojelet kap, hanem a pc-n real time kódolt video streamet, annak minden előnyével-hatrányával. Előnye, hogy lehet wireless, de ilyenkor jó, ha egy szobában van a WiFi adóval. Szabadabb mozgást kínál. A hátránya, hogy akksiról megy -> pár óra allatt lemerül, így maratonba ne nagyon kezdjen az ember. Nagyobb gépigény, mint egy natív videojelet kapó eszköznél --> a videostream kódolás overhead (bár már HW-ból tolja szinte minden gép, szóval nem nagy extra). LEHET nagyobb késleltetés, mint egy natív eszköznél, LEHET rosszabb képminőség is (stream artifactok miatt).
Ezek persze a PC-re kötve vannak, ha saját magára töltesz le játékot, akkor nyilván nincsenek ilyenek, de ott meg gyengébb grafika, egyszerűbb játékok. Nyilván egy qualcomm chipset nem tudja azt, mint egy PC.
BTW HL:A -t én anno először RX580-nal vittem végig. Oda nem adtam volna kezdőnek, mert voltak néha FPS zuhanások :D
Ami nagyon fontos, hogy szemenként 2064x2208 a felbontás, vagyis a GPU-nak 4128x2208- as teljes felbontást kell meghajtania legalább 72, 90 vagy 120 FPS-sel. Köztes állapotok nincsenek, mert olyankor nagyon stuttering élményt kapnál. Ehelyett ha nem tudja a target frameratet tartani, ú.n. képduplikálást használ, vagyis minden renderelt képet kétszer "vetít", illetve próbál generálni köztes frameket, így feleződik az FPS, de nem fogsz behányni, cserébe artifactes lesz a játék a generált képkockák miatt. Technikailag így (36, 45, 60,) 72, 90, 120 -as frissítések lehetségesek.
Az is fontos, hogy ha be is zuhan az FPS, a mozgáskövetés nem fog akadni, csak a kép amit látsz, nehéz elmagyarázni, de képzeld el úgy, hogy egy olyan vetítővászon előtt ülsz, ami mindig követi a fejmozgásod, mindig előtted van. Ha durva FPS zuhanás történik, a vászon befagy egy pillanatra és nem követi a fejed, vagyis látni fogod a téglalap alakú vászon szélét, de a mozgáskövetés sima marad.
Nézd meg a videót fentebb. Tényleg. Ott van benne, hogy miért kényszerű használni a TAA-t (segítek, a deferred rendering pipeline eléggé közrejátszik: alpha dither takarása és hasonlók).
Amúgy képminőség... Hasonlítsunk össze egy mai játékot, meg pl. a CS2-t. Utóbbi hybrid renderingre képes a Source 2 engine-nel, tűéles még 1080p-ben is. De pl. ott az ezer éves Crysis (nem a remaster!), mint képminőség-beli (nem grafika, hanem képminőség, ne keverjük!) példa. Tűéles az egész, lemászik a monitorrol. Ami meg ebben a genben van, mindegyik mosott fos ha nem legalább 1440p-ben játszol (bár akkor is kilóg a lóláb). Ezt a TAA-nak köszönhetjük. Lehetne normálisan implementálni, de mindig is a kompromisszumról fog szólni. Lásd fenti videó ismét csak. Ehhez képest az MSAA (igaz, jó nagy teljesítményvesztessel), de éles képet ad, és szinte tökéletesen eltünteti a recéket. De ismétlem magam: deferred render miatt nem használható (és akkor megint: kivéve CS2, ott a Valve megoldotta "valahogyan")
És hogy a jövőbe is nézzünk, a Source 2 motort egyelőre csak kb. alpha verzióban láttuk HL: Alyxben és a CS2-ben. A HL3-mal (projekt név: HLX) fog bemutatkozni teljes valójában szvsz, és már az is látszik a morzsákból, hogy RT is lesz benne real time valószínűleg. Jelenleg csak a Hammer 2 editor használja, amit beéget aztán a map veglegesitesekor. Nem is megy RT-t tudó kártya nélkül a Hammer. Nagyon várom már emiatt az új HL-t, had porkoljon oda az engine-nel a többi fosnak.
És akkor arról még nem is szóltam semmit, hogy mennyire gusztustalan a TAA... El kellene kompletten felejteni, vagy nem tudom, de hihetetlen, mennyire tompa\ taknyos a képminőség miatta, és ugye az UE alapja kb pont a TAA.
A tag nagyon jól látja, és magyarázza, amúgy a tobbi videót is ajánlott megnézni tőle, gyönyörűen rávilágít mi a baj az egész UE-el, illetve a modern játékokkal:
rwurl=https://youtu.be/lJu_DgCHfx4
Jaja, UE-ben már a 4-estől jelen van a travelsal stutter, de még jobb, hogy UE5-ben már animation stutter is van :D
Végül is minek javítanák, hiszen a grafika király. Igaz, hogy egy ordas stutterfest az egész, és a motor core funkcióiban valami nagyon el van baszva, de semmi gond, UE for president!
Nekem az egyik kedvencem. Na. Abszolút nem szabad abból kiindulni, mert nagy pofáraesés a vége :D A JA3 tele van örökölt dolgokkal, de alapjában véve egy teljesen más rendszer. Igazából egy nagy baja van, hogy ha van akár egy tagod aki 95+-os marksman, adsz neki egy snipert meg egy éjjellátót, akkor gyakorlatilag rejtőzködve ki tud mindenkit fingatni a pályán úgy, hogy meg sem találják. Mondjuk hasonlót a JA2-ben is be lehetett játszani, csak annyi a különbség, hogy itt iszonyat sok ammo van mindenhez. Persze rendszeresen beüt valami szar, olyankor meg kb. instant reload :D A rengeteg mellékküldetés meg marha jó, mert az ending függ attól, hogy milyen döntéseket hozol, és van olyan is, ahol 2 lehetőséget ad a játék, de közben meg valójában vagy 4 féle módon meg lehet oldani a missiont, csak mert előtte valamit nem találtál meg \ fedeztél fel \ szakmabeli embered nincs a csapatban, emiatt cseszheted. Na de ezek miatt is nagyon jól lehet többször is ujrajátszani, egy kicsit így utólag BG3 light a mission rendszer, mert nincs minden az arcodba nyomva, és értékeli a játék ha felfedez az ember.
Ki ne hagyd, SZVSZ nagyon jó játék, ritka, hogy többször viszek végig valamit, de a JA3-at annyira imádom, hogy bármikor elő tudom venni kb. Mondjuk egy JA2 TC mod marha jó lenne hozzá.
Az biztos, hogy ha xcomhoz szoktál, szokni kell, hogy nincs találati szazalékozás :D
Egyetértek. Remélem a HL3 megtöri majd ezt a lejtmenetet ami épp folyik. Ami apró infómorzsák jönnek, aszerint ismét korszakalkotó lesz fizikában és AI-ban is. Remélhetőleg jövőre meglátjuk.
Ha jól rémlik Nvidia-nak már van jó ideje video felskalazoja beépítve driverbe, youtube-on megy is, bár nem túl látványos ahogy nézem.
Én mobilon néztem, itt nem tűnik fel különösebb probléma, persze "egér mozi"...
De mégegyszer: ez egy év alatt lett ilyen. Amilyen ütemű fejlődés van, pár év múlva ott fog tartani, hogy a hibák amiket írtok (amik persze valóban megvannak, tény), már nem létezők lesznek.
Persze erős a gyanúm, hogy a legnagyobb kihívás a halucinációk (az artifactok is ide számítanak) kiküszöbölése lesz, amit ha nem sikerül meglépni, akkor ki fog pukkadni az egész AI lufi, hiszen nem lesz áttörés az egyik leglényegesebb elemében, nem lesz IGAZÁN használható.
Mondom ezt úgy, hogy nap mint nap használom a ChatGPT-t (Home assistant tippek, programkód segítség, meg ilyenek), Suno-t.
Szvsz elég gyors lesz a fejlődés, egy éve még az AI generált képekre mondtuk, hogy wow, most meg már játékból csinál MAJDNEM hibátlan videókat. Egyébként nekem a legérdekesebb az egészben az, hogy a tukrozodeseket és a fényt \ árnyékot mennyire precízen tudja ráhúzni a videókra. Mindezt ugye RT nélkül, csak minták alapján.
Na, korábban valamelyik témában pont ezt hoztam fel, hogy idővel AI generált lesz minden játék és nem poligonokkal és rt-vel fog dolgozni.
Ez itt nyilván nem egészen az, de látszik, hogy merre fog haladni szerintem. Idővel elég lesz valami ócska alap grafika, és az AI chip majd paraméterek alapján rászámol real time. Tuti errefelé akar az Nvidia is menni. Az alábbi nyilván rögzített videóból, nem real time AI generálás, de akkor is megdöbbentő, hogy ennyire fejlett már egy open source cucc is:
rwurl=https://youtu.be/Z1On077GfnE?si=tYyk89_zvJ4tqrnT
Illetve ez jobb példa a fentire (low poly alap, raeresztve AI-t):
rwurl=https://youtu.be/XBrAomadM4c?si=j0VMoDwM6Vry6-CN
Hát ez.. :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=QJOWhoeZh-I
Pepe, baszdmeg, Pepe! XD