Hozzászólások
Elsődleges fülek
Simogat minden felületet, egyet jól elkerülve: a zongoralakkos műanyag gagyit, amiből a középkonzol van, mert még megkarcolodna 🤣
Fordítva, a yaris egy átcímkézett mazda:
the Mazda2 was sold by Toyota Motor North America in those markets between 2015 and 2020.[69][70] The rebadged Mazdas received different model codes starting with DA, DB, or DD.
(nem AI)
Nem Hybridet vett, hanem a sima, 2015-ös 1.5 benzineset.
De, bátyám corolla verso-t vett 🤣
Amúgy ellenpélda a Mazda. Muter vett egy latest gen mazda 2-t. Elképesztő, hogy egy egyáltalán nem presztízs autóban mennyivel igényesebb az anyaghasználat, mint a prémiumokban. Puha, ízlésesen varrott (mű)bőr műszerfal (ugye "vegán bőr", lol - igazit már nem használnak sehol), rettentően finoman működő kapcsolók és tekerők. Letettem a hajam tőle, mert nagyon nem számítottam rá, hogy egy ilyen alacsony kategóriájú autóban ilyet fogok látni. Az erősebb motorral vette, jó, nem szaggatja az aszfaltot így sem, de az egész autó nincs 1 tonna, meglehetősen fun vezetni. A fogyasztása meg max 5.5l.
Én meg eközben beboltoltam egy Civic 8 1.8 Sport-ot, amiben minden extra benne van. Remélem jó lesz, nem tűnt fos példánynak, pedig másfél órán át vizslattam aljától a tetejéig. Persze a kötelező szériahiba dolgok megvannak: Nem működik az elektromos visszapillantó behatjója, az első kilincsek burkolata elvált egy részen, a hátsó "szárny"-on lakkhiba. Szerencsére semmi olyan, amit itthon én ne tudnék megjavítani fillérekből fél óra alatt, de cserébe sokkal olcsóbb volt, mint az egyébként hasonló állapotúak ezen hibák nélkül. Mellékesen utánanéztem, és a blokkrepedés US-ben volt jellemző szerencsére. És igen, sajnos ebben is felüti a fejét a zongoralakkos műszerfal... Szerencsére simán lehet kapni Type-R-ből ezt az elemet, ami nem lakkos.
Ugyanígy egy Audi vagy Mercedes-ben is megszólom, mert szvsz tipikus példája annak, hogy a lehető legolcsóbb anyagot használják (profit), de parasztvakító, mer "deszépencillog". Mondjuk a merga tovább ment ennél egy lépéssel, és mindenhol már ilyen cigánybúcsúcs, kétpálcás kínai ledekkel van teletömve, célja ugyanez: "tesóbeszípez", és közben filléres parasztvakítás.
Amúgy a cigiszagot ja, kiszedi az ózonos cucc, de a kiperzselt belteret nem! Emiatt kell jól megnézni minden kárpitot dohányzó autóban, nem-e van valahol kiégetve.
Na nem mintha az e-cigi szaga maradandó lenne és fizikai kárt tudna okozni a beltérben. Ellenben a rendes cigi...
Ennek a lexusnak a bal oldalon a műszerfala rettenetesen szocreál retro feeling nekem. Illetve a zongoralakk műanyag... jeeez, olcsóbb anyag nem volt raktáron?
De hát az!
https://www.arukereso.hu/notebook-c3100/lenovo/thinkpad-t14s-gen-6-21m1000vpb-p1175242702/
A CPU Ryzen AI 360, a benne lévő gpu pedig 880M.
Megmondom őszintén én Intelt nem vennék jelenleg semmiből. Ez pár év múlva lehet változik, mert most jó nagy részesedést vett az Nvidia az Intelből, és valami közös cuccon fognak dolgozni a jövőben.
parancsolj:
https://www.arukereso.hu/notebook-c3100/f:lenovo,amd-ryzen-ai-7,amd-ryzen-ai-5,lenovo-thinkpad/?orderby=1
Nem azt mondtam, hogy olcsó :D
AMD Ryzen AI CPU-val szerelt Lenovo Thinkpadeket nézegess. A Thinkpadek eléggé masszív darabok, szvsz egyik legjobb anyaghasználat a szegmensben. Szüleim is ThinkPadet használnak, 2 gen CPU eltéréssel, mindkettő marha jó gép (igaz, ezek még nem a Ryzen AI CPU-k, hanem sima Intelesek).
Azért az AMD Radeon 880M nem gyenge APU:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=TlmqKGZv2jg
Cégnél ahol dolgozom vannak DELL, HP üzleti laptopok (újabb genek), mindkettő típus kimondottan játékszernek hat a Lenovo cucca mellett. Az is fasza, hogy van akár 16:10-es képarányú gép is, szvsz a legjobb arány monitornál.
Ja, az egyik legfontosabb, hogy nagyon pontosan paraméterezd mit akarsz, és részfeladatok legyenek, ne csak annyi, hogy készítsd el nekem a következő facebookot :D
Amúgy bajod nem lehet belőle, nem mintha nem terhetnel barmikor vissza a gombos megoldásra.
Mindig fólia van a telefonomon, néha üveg, néha sima, ha gyárból igy jön. Soha nem volt sem nekem, sem másnak ilyen baja vele. Ellenben nem feltétlen kell ANNYIRA a széléről inditani a gesture-t, ez állítható, hogy mennyire kelljen "kinyúlni".
Mondjuk amíg ki nem irtottam, addig rohadt zavaró volt nekem, hogy a jobb alsó harmadból indított felfelé swipe az a google asszisztenst inditja... De megszabadultam tőle, így fasza.
Egyértelmű gesture vezérlés. Sokkal jobb, hogy nem kell állandóan a telefon egyik legelérhetetlenebb részét (alsó perem) elérni fél kézzel, csak söprögetsz a szélről, meg ritkán egy swipe felfelé, ha a home-ot akarod elérni (de itt is mindegy honnan indítod a vízszintes sikban a swipe-ot). Én gyakran használom mondjuk az alsó sávban jobbra-balra swipe-ot, ezzel a jelenlegi és előző alkalmazás kozt lehet lapozni, hasznos.
Minden esetben kikapcsolom az alul lévő vonalat, felesleges, csak a képernyő helyet foglalja.
Szóval akinek eddig mondtam, hogy szokja meg, az egy nap után már teljes természetességgel hasznalta (szülők, asszony, munkatársak).
De logikus is amúgy, a képernyőre tett virtualis nav gombok a régi android korszak fizikai gombjaiból maradtak vissza. Ami fizikai kapcsolóként jó módszer, az érintőképernyőn kitapogatás es fizikai érzés nélkül nem feltétlenül. A gesture joban való pusztán képernyőre.
Jobban kézre esik, na.
Csak a munkaóra önmagában több tízezer forint egy elektronikai hiba okának a diagnosztizálására, mert elképesztően sok időt felemészthet esetenként.
Illetve ahogy írtam, a mostani Scenic 1-em is több szervizben járt már, ralocsoltam nem keves pénzt, de rohadtul egyik se csinálta meg a hűtővíz szivárgást a fűtő radiátornál (sofőr lábtér...). Sok rohadt kokler fos szerviz.
Ahogy olvastam hirhedten sok elektronikus cucc megpurcan a scenic 3-ban, pl. klíma, egyes szenzorok a motornál, tükör állító, ezen kívül a fűtésrendszer elengedheti a folyadékot (ez scenic 1-nel is megvan, azóta se tudta senki megjavitani!).. stb, ami stimmelhet is, mert már a scenic 1-ben is debil módon minden elektromos dolgot az óraegységen át vezetnek. Ne kérdezd honnan tudom 🤣
A motortól nem félnék, a K4M finomított valtozata van benne, az meg elnyűhetetlen. Csak hát ennyi idősen simán lehet pénz temető. Civic 8-nal meg a blokk... :(
BTW a csenics helyett nézegetek csivics 8-asokat 1.8-as brummbrummal, csak aztán szembe jött, hogy visszahívás volt és motorcsere, mert szar gyártástech miatt a blokk megreped(het). Ez eléggé eltántorít a vételtől... 1.8 milla környékéig kerestem, keresek autót, és jó volna, ha beleférne pár malac vagy egy-egy tehén is 🤣 Scenic 3 kiesik, elég fostos hibái vannak ahogy olvastam.
A b-tel egy szürkeimportos cég. Berendelik a rendelt terméket kínai beszállítóktól, amiatt olcsóbb, persze glhf ha gariztatni kellene.
Olvastam, de Apple terméket akkor sem vennék, ha kizárólag azt lehetne kapni a világon. Volt szerencsém használni mind MacOS-t, mind iPhone-t, hát köszönöm, nem kérek belőle. iPhone-nál sok minden megőrjít, de az, hogy a "vissza" nyíl a fogáshoz pont legtávolabbi sarokba esik (persze nem mindig, abszolút nincs egysegesítve, lol), az egyszerűen röhej, és tudtommal még mindig nincs se gesture, mint androidnál, sem pedig dedikált (kapacitív) gomb rá. Másik a billentyűzet, illetve a rendszer zártsága.
MacOS-ben ismét csak az zavar, hogy az UI logika jól érezhetően úgy van kialakítva, hogy erősen érződik az, hogy fogtak egy Linuxot \ Windowst, és szándékosan, csak azért is mindennek pont az ellenkezője van, hiába, hogy nem áll kézre, hiába, hogy körülményes, de epöl!
BTW a mostani Nord 4-gyel el leszek még vagy 4 évet minimum, plusz szerencsére vannak rá főzött ROM-ok is, úgyhogy a hivatalos szoftveres támogatás lejárta után sem fog elavulni egyhamar a szoftver oldal... mondjuk szvsz a hardware sem, mivel ha megnézzük, hogy egy sok éves SD 888 (2020 dec.) ma kb. egy SD 8s gen 3 (-20-23%) erőben, akkor azt lehet látni, hogy nem maradunk le semmiről...
Ha van egy BT-s gamepadod, akkor az működik minden emulátorban. Az android felismeri, kezelni tudja, de a natív játékok nagy része nincs felkészítve rá. Emuk más tészta, ott simán mappelheted.
Amúgy vicces, mert pl. PS2 emuláció már nagyon fasza , nem merül, nem melegszik. Gamecube megint csak sima ügy (nyilván). Wii, és egyéb Nintendo emuk is jók, és mint írtam, már a PC emuláció is működik, de "kissé" terheli a HW-t ez utóbbi. Viszont tényleg itt nem mindegy ,hogy milyen játékot próbálsz, lévén ha simán tud futni akár 100+ FPS-sel, és limitálod 60-ra, akkor a teló hűvös marad, nem merül vészesen, de ez érthető, hisz a hardware nincs csúcsra járatva így. Egyébként ez a Snapi 7 plus gen 3 egy nagyon izmos cucc, ennek megfelelő hőtermeléssel, de mint mondtam, nem a HW hőfok a gáz, mert nem throttlingol fél óra kimaxolt állapottal sem, hanem az akksi kezd brutálisan melegedni, ami gáz. Ha lenne 3-4 cellás cucc telefonokban, akkor ez is meg lenne oldva, mert nem kellene alacsony feszültségen leadni a sok energiát, és nem forrosodna fel. De hát egyelőre itt tart a dolog.
@bitblueduck:
az teljesen más terület, szinte egy célhardver, szénné optimalizálva. Ilyet nem lehet általános HW-kent gyártani, vedd úgy az iCucc ARM gépeit, mintha egy konzol lenne. Mellékesen igazi játékokat én még nem láttam futni rajta, de az tény, hogy production work-nek erősek.
Amúgy igazán az a durva, hogy mindezt egy emulációs rétegen át, szóval sokkal, de sokkal gyorsabb is lehetne akár, ha natívan futna. Lényegében amíg nem találkozol a winlatorral, nem igazán tudod, mennyire brutálisan erős gépeket hordoznak az emberek a zsebükben, mert nincs viszonyítási alap a teljesen érdektelen benchmark progikon kívül.
De az is poén, hogy már a FrameGen is megoldott, bár fogalmam sincs hogyan.
Amúgy ez a Snapi 7+ gen3 annyira erős, hogy winlatorral simán fut pl. Silent Hill 4, System Shock remake, meg hasonlók. Mondjuk nyilván szopja is az akksit, de akkor is eléggé abszurd, hogy gyakorlatilag elvisz akár újabb jatekokat is (BG3 még jó lenne, csak az meg akkora méretű, hogy nem illik már, meg egy év, mire a telepítőt átmásolnám :'D)
Folyamatosan, órás videót rögzíteni 4K-ban sötétben? Igen, telefonnál ez elég speckó igény szvsz.
Tippre nem melegszik (fém ház segít a hűtésben gondolom), de be kell látni, hogy nagyon specifikus amit szeretnél. Persze 4K 60FPS felvetel azert lehet szopja az akksit rendesen, de nem fogom megkínozni ilyennel, valószínűleg az erős energiaigény miatt inkább az akksi melegedhet fel, az meg big no-no minden telefonnál. Amúgy YT-on vannak night video tesztek, nezegesd azokat esetleg.
Amit én látok a hirtelen, zsebből előrántott fotón fentebb, hogy a dinamika rendben van, részletek is látszódnak (falevelek erezetei pl.), nem mű HDR a látvány, a lencse szélén sincs torzítás / fringing, szóval az én szememnek amúgy kiegyensúlyozottnak tűnik. Talán a feketék kicsit jobban bebuknak, mint amihez az én szemem szokott (bár elképesztő erős ellenfényben fotóztam), de mint mondtam, nem tudom ez milyen más telefonoknál. Teleobi nincs, egyedül ez lehet visszatartó, ha valaki nagyon kamerával akar fotózni.
Ez a gyári kamera. Fenn van a Gcam is, ami szinte minden telefonnál jobb fotókat csinál, mint a gyári kamera alkalmazások, de ÁLLÍTÓLAG Nord 4-nél nem így van, vagyis a gyári kamera szoftvert jól megcsinálták!
Mit értesz vállalható alatt? Tenyleg komolyan kérdezem, mert telefonnal max apróságokat fotózom, amolyan utility photo. Ha fotózom, azt rendes DSLR-rel teszem. Na ahhoz képest vállalhatatlan minden telefon.
De tessék, most lőttem egy képet gyorsan a kertben, telibe front napsütés, kontrasztokkal (árnyék \ napsütés), sok apró részlet (falevelek, fű) vagyis az egyik lehető legrosszabb körülmény.
rwurl=https://imgur.com/aVeNTZh
Én jó pár eve már egy g903 Lightspeed Hero-t nyüstölök, egyelore nem jött elő semmi probléma.
Jaja Oneplus Nord 4, kurva jó teló, az ég egy világon semmi bajom nincs vele, a 3 állású fizikai némító tolókapcsoló meg maga a bee's knees.
Most pl. 8ó 30 perces képernyőidő volt legutóbb (waze, böngészés, játék), és 23%-os akksival tettem töltőre.
Látom átjött a lényeg, de:
Svájcban és Németországban az utak építését és karbantartását jellemzően helyi vagy országos közbeszerzésen elnyert építőipari cégek végzik. Ezek általában:
Nagyobb építőipari vállalatok – pl. Strabag, Implenia, Hochtief, Züblin.
Regionális középvállalkozások – sokszor helyi cégek, amelyek csak adott kantonban/tartományban dolgoznak.
Alvállalkozók – földmunkát, aszfaltozást, burkolást, hídépítést külön kisebb cégek végeznek.
Illetve:
Svájcban és Németországban is van közbeszerzésnél túlárazás, de nem annyira jellemző és nem olyan látványos, mint például Kelet-Európában (pl. Magyarországon, Romániában).
Svájc
A rendszer nagyon átlátható, minden kantonban és szövetségi szinten is nyilvános pályázatok vannak.
Van szigorú versenyszabályozás, és ha egy ajánlat túl drága, gyakran kizárják.
Ennek ellenére előfordul kartellezés: pl. voltak botrányok Graubünden kantonban, ahol útépítő cégek megbeszélték egymás között, ki nyer és milyen áron. Ezeket később lebuktatták, és nagy bírságokat szabtak ki.
Németország
Hasonló a helyzet: a közbeszerzési rendszer szigorú, sok ellenőrzés van.
A túlárazás inkább nagy infrastrukturális projekteknél jellemző (pl. autópálya, vasút, repülőtér).
Ezen kívül... dzsipiti is jobban átlátja a helyzetet már 🤣
Rövid összehasonlítás:
Svájcban: a közbeszerzési rendszer alapvetően átlátható, de kartellezés előfordul (pl. Graubündenben útépítő cégek összejátszottak). Ezeket lebuktatták, és nagy bírságokat szabtak ki, tehát a szabályszegés után valódi következmények vannak.
Magyarországon: szintén voltak kartell- és túlárazási ügyek, sokszor milliárdos nagyságrendű bírságokkal (autópálya, vasút). De politikailag érzékeny ügyekben (pl. Elios) a hazai szankciók elmaradtak, csak EU-s visszatartás történt.
👉 Fő különbség:
Svájcban a szabálytalanságokat rendszerint feltárják és büntetik, így a rendszerben nagyobb a visszatartó erő.
Magyarországon sok ügyben nincs hazai következmény, főleg ha politikai kötődés van, ezért a korrupció rendszerszintűnek tűnik.
Érdekes autó, életemben nem hallottam róla. 240 LE, 1 tonna, és 4.5 alatt van 100-on? Nekem furák a számok, nem tűnik pusztán a lóerő alapján aszfaltszaggatónak, ugyanakkor meg kurva nagy fun lehet vezetni, mert könnyű autó. Viszont turbós, és közvetlen befecskendezéses, szóval ha használni is akarod, 30k km-enként lehet visszi diószórásra a motorját.
Mondjuk ez alapján el tudom már képzelni, hogy egy megfújt 1.8-as Miata milyen brutál cucc lehet :D