Hozzászólások
Elsődleges fülek
Az nyilván könnyíti a dolgot, ha power playes karaktereket generálsz, eszerint választasz társakat, és nem szerepjátszol, kérdés, hogy mennyire szerencsés, ha ez szükséges. Alapból nagy szívás, ha valaki meghal, mert el kell menni drága pénzért feltámasztani (már ha nem kap akkora találatot, hogy visszahozhatatlan legyen, talán hardon van így -10 HP-tól), és cipelhetik a többiek a cuccokat is, ami nem móka, ha messze van a templom, több halott esetén pláne. A főkarakter halála meg instant game over (vagyis őt nem lehet feltámasztani már), és az elején, ha azt dobja a random, egy harapással normálon is megölheti egy farkas az addig sértetlen melee karakteredet (hint: a farkasok nem egyesével mászkálnak, ráadásul respawnolnak is). Lehet persze körbe-körbe futkározni, és retardálttá tenni a harcokat, meg lehet oldani, csak ez a játékélményt nem emeli.
Amennyire érdekes tud lenni az alacsony szintű túlélős kezdés, annyira fájdalmas is. Varázslatok alig lesznek, alvás nélkül az első sarkon kifogynak a mágiahasználók, hacsak tekercseid nincsenek, a gyógyulási, buffolási lehetőségek szűkösek stb.
Egyébként nincs bajom azzal, hogy a halálnak súlya van, vagy a 0 HP nemcsak eszeméletvesztést jelent, de el kell fogadni, hogy ez ilyen.
@Moken
Ez nem hangzik jól :/ Wizardrynál bonyolultabb RPG-t nem toltam.
Ha az utolsó "nagy" Wizardryra, a 8-ra gondolsz, nem hiszem, hogy a BG bonyolultabb lenne. Sőt, hardcore-abbnak inkább a Wizardryt mondanám, ha abban nincs is instant bukás egy karakter halálától (már ha nem szólózol), és az elején használhatóbbak is a casterek.
Létezik ez a jelenség, amit leírsz, de azért az sem érettebb dolog, ha minden eltérő véleményt az imádott játékról beteszünk látatlanban a fikakalapba ;) Az illetőt ismerem offline is, és pont nem ilyen, és nyilván konkrétumokat olvastam tőle. Egyébként az Act III-at még a játék rajongói is le szokták húzni, szóval még nálad is romolhat a megítélése. Majd egyszer eljutok oda, hogy én is belevessem magam, remélhetőleg pár éven belül. Magas a hype resistance-em, ráérek.
0 és 30 óra között, leggyakrabban 5-10 óra, attól függ mennyire pörög az élet, munka, más hobbi.
Az EE praktikus lehet a feature-ei miatt, melyek nélkül modolni érdemes az eredetit (a felbontás miatt, vagy BG2-es feature-ök kellenek, a zoom az EE-only), de az új tartalom megosztó, lehet moddal vanillásítani az autentikusabb élményért.
@Mikka
Szerintem az NWN-alapsztori nem annyira jó, hogy azért érdemes legyen vele játszani, és a partyhiány sem tesz neki jót. A látvány meg preferencia és kijelzőfüggő, a kora 3D rosszul öregedett (az IWD a nyerő szerintem a három közül látványban). A felfedezés élménye is sokkal laposabb, de kezdőnek folyékonyabb élmény. Harcossal viszont nem ajánlanám, eléggé beszűkítené a taktikai lehetőségeket, casualkodni talán a sorcerer a legjobb, hiszen memorizálni se kell a varázslatokat. A BG1-ben viszont még nincsen annyi csapatragduma, mint a későbbi BW-játékokban, ez és a korai alacsony szintű esős-kelős bolyongás riasztó lehet.
A BG3-at époen mostanság szidja az egyik rutinos RPG-s co-op társam, hogy mennyire meztelen a király :)
Nekem akkor jöttek ki fájdalmak, ha hanyagoltam a sportot, vagy hosszabb kihagyás után túltoltam. Na meg a rokkant karomat pláne csak ésszel szabad felépíteni (a specialista szerint örüljek, hogy tudom mozgatni, de engem nem beszélt le). Mondjuk, rendszeresen gyógytornázom, így nincsenek most 40+-osan térdpanaszaim, mint 16 évesen. Persze ez a te térdproblémádon nem segít, ha csak ennyin múlna, arra csak sikerült volna már rájönni.
Igen, valóban úgy tűnik, hogy belepofázás ezúttal nem nagyon van, márpedig az csak ártani tudna tőlük. Már a logójuktól előjön a PTSD-m.
Látszólag koncepcionális szinten is van baj. Rettenetesen túlcsicsázottak bizonyos egységek, egyszerűen a vizuális zajban elvész, hogy mi akar lenni, a kevesebb több lenne. Nyilván nem a letisztult a jó szó a Heroes 3 látványára, de nem volt sosem vizuálisan megterhelő, azon túl, hogy máig fantasztikusan fest (természetesen telepítve van, ahogy a 2 is).
A hexáknak, Enrothnak örülök, a fejlesztőt nem tudom (ubis belső fejlesztésű HoMM sosem volt, sőt még a Clash of Heroes is és bármilyen Might and Magic akármi bérmunka volt). Ennyire jó lenne az Iratus? Vizuálisan nem ragad magával. Mechanikailag viszont nem látszanak rossz jelek, sőt jól hangzó dolgokat mutogatnak, lehet még bármilyen. Csak hát a klasszikus Heroes 2-3 minden eklektikájával együtt - vagy éppen azért - baszón néz ki, a zenéről nem is beszélve. Túl magas a léc. Lehet, hogy játszanom kéne az újabb részekkel, hogy lejjebb vigyem. De leginkább azt szeretném, ha az Olden Era 1.0-hoz nem kéne ezt tennem.
Most nem azért, de lesz benne kampány. Oké, nem fixek a pályák, de nem tudom, hogy mit takar ezen túl a rogue-lite-ság, mennyire rontja meg (nem Diablo ez, it elsülhet rosszul a randomizáció), nyilván a limitált költségvetésnek is szól.
Személy szerint bírtam a Rainbow Six Vegast co-opban, ma (illetve most már tegnap) este meg éppen a SWAT 4-ben kommandóztunk (azért ezek élő társakkal az igaziak, az AI nem tud meggyőzően visszaanyázni, de együttröhögni azon, ha egy gránáttal kivégezzük az egész csapatunkat), így akár még érdekelne is, ha jó lenne. Az biztos nem zavar, hogy taktikai lövöldéről és co-opról van szó, az, hogy annak milyen lesz, az egy más kérdés.
Az mindenesetre röhej, hogy szóló FPS-kampányok alig jönnek pixeles boomer shooterek kívül. A PS3/Xbox360-érában nem gondoltam volna, hogy 2024-ben a csapból is körökre osztott játékok fognak folyni, az FPS-ek pedig vegetálnak. Na nem mintha az lett volna az FPS-ek aranykora.
Szerintem az sem normális, ha mindneki kötélnek áll, mert playersexual, jobb esetben nem prostituáltaknak kellene lenniük, hanem saját prefernciákkal jellemző karaktereknek. Néztem pár videót a Veilguardból, sajnos bántóan gyengén vannak ezek a részel megoldva, ha csak ilyen szinten megy, ezt a románc-/ szexualitásvonalat jobb lenne elengedni.
Egyébként a Forbes játékoz egyébként dicsérő kritikusa is külön cikkben kritizálta ezt a vonalat.
Egy harmadik cikkben pedig ezt említi fő problémának:
I have one major problem with Dragon Age: The Veilguard and no, it has nothing to do with the endless culture wars surrounding the game. Rather I think they played it way too safe with the tone. This is a game with close to zero edge to it. A lack of conflict, a lack of truly tough choices and a lack of letting your Rook be anything close to ruthless, if not actually sort of evil, which is of course possible in many RPGs, and past Dragon Age games allowed for more grey areas than what we see here.
Szóval azért nem csak a játékosok és az alt-rightosok fedezték fel a problémát. Nekem, mondjuk se a játékmenet, se semmi nem tűnt ígéretesnek kezdettől fogva, de már a 2-nél elveszítettek a bazári karaktermodellek, az encounter design és a "taktikai" nézet kiszedése miatt.
Szerk.: A Veilguard az a játék, melynek kapcsán a kifejtősebb, konzekvensebb pozitív beszámolók (legyen az professzionális cikk vagy steames rivjú) is rendre lehangolóak. Legalábbis, melyeket olvastam/átfutottam. Saját tapasztalatom ezek alapján egyhamar nem lesz, rengeteg érdekesebb játék van.
Mindig akció-RPG volt a Mass Effect, csak a 2-től kezdve már nincsen fegyveres (célzási skill), melynek fejlesztése nélkül nagy a szórás. Sajnos rájöttek, hogy a tömegek nem igénylik igazán, amúgy is elég béna volt lövöldének a ME1. Mondjuk a ME2 se volt annak nagy szám, de jobban beleillett a kor fedezéklövöldéinek a trendjébe.
Van még bőven, nem mondom, hogy mind neked való, válogatni ér. Csak volt idő, amikor szinte semmi nem volt, most meg hetente jelentenek be szinte egyet. FPS szinte boomer shooterekkel együtt sincs ennyi.
Néhány érdekesebb (a direktebben RPG-ket és a fentebb említetteket mellőzve), nyilván kipróbálni is végtelen idő kellene őket:
Marvel's Midnight Suns (ha már Firaxis)
Jagged Alliance 3
Battle Brothers (preferenciától is függően kilóghat túlzóan a stílusból, de amúgy pazar, és elég HC)
Wartales (a Battle Brothersre üt inkább, bár talán RPG-sebb és modernebb grafikás)
WH40K: Chaos Gate - Daemonhunters
WH40K: Mechanicus (lesz második része is)
King Arthur: A Knight's Tale (+ a stand-alone kiegje)
Tactical Breach Wizards
Valkyria Chronicle 4 (az 1 is elérhető Steamen, bár az régebbi)
Invisible, Inc.
Dungeon Rats
Mordheim
Showgunners
Hard West 1-2
Phantom Doctrine
Battletech
The Lamplighters League
Miasma Chronicles (a Mutant Year Zero fejlesztőitől)
Tactics Ogre Reborn (ha japó SRPG belefér)
Troubleshooter (nagyon koreainak tűnik, de a taktikai harc állítólag nagyon jó benne)
Személy szerint úgy élem meg, hogy a minőségi indie játékok látványra feltörlik a padlót az AAA többségével, mert a technikai izmozáson túl nincsenek mindig a topon, de gyakran abban sem, 6-7 éves nagy nevek meglepően jól tudnak kinézni, nagy szintugrás meg úgy sincs. Cserébe a rombolhatóság FPS-ekben nem hozza a Duke Nukem 3D szintjén, fizikában a 20 éves FPS-ek verik a maiakat, a tükörképeket elhagyták útközben stb. Nagyon jól tud kinézni egy UE5-ös csoda, de annál disszonánsabb, amikor látszik, hogy régi játékokhoz képest spórolni kellett. Közeledünk a moziélményhez a játékélmény rovására.
A Wizardry 7 és 8 között több idő telt el, de az X-COM: Apocalypse és az új XCOM között is. Nem minden széria jött sosem 1-2 évente (a Wizardry persze sokáig igen). A Firaxis maga dolgozik, nyilván ők is egyre lassabban és egyre nagyobb DLC-fókusszal.
Egyébként ebből a műfajból pont Dunát lehet rekeszteni mostanság. Ettől persze lehet még hiányolni a konkrét XCOM 3-at, de én azt se tudom mikor játszanám, annyi érdekes dolog jelent meg a stílusban, de az első Firaxis-féle iterációig sokkal szűkösebb volt a kínálat, ebben rosszabb volt a helyzet. A konzolon játszás persze nem segít, de rengeteg játék kap portot már idővel.
Rosszul számolod egyébként, ha a Stories részeket is vesszük, akkor 5 GTA jött ki PS2-re. PS4-re meg NULLA. :D
Jó poén, de az LCS és VCS portként jött PSP után PS2-re, úgy meg a 5 is jött PS4-re. De persze ez a szomorúan vicces képen nem sokat változtat, csak így pontos.
A Ubi szerintem is nagyon szempontból csinálja az elcseszést, lehet ennek része néhány húzások, mely elősegíti a kultúrharcos szempontból is a megvetést, de hogy az említett "kisebb" játékaik kifejezetten ezért buktak volna, az marhára messze van a valóságtól. Hozzáteszem, a The Lost Crown első trélere számomra lehűtő volt a kvázi fekete rapperes hangulatával (nem arról beszélek ezzel, hogy Sargon fekete lenne, vagy hogy hófehérnek kellene lennie, hanem hogy az elvárt PoP-os miliőtől zavaróan elütő volt, és első benyomásként könnyű lehetett az arra érzékenyeknek kultúrharcos célpontot is belelátni), és aligha a legjobb bekezdés volt általában is, viszont ettől még a játék jónak tűnik.
De nem én fogom eltartani a Ubit, minden vélt vagy valós woke-tól függetlenül kiégettek már logójukra nézéstől is (oké, a HoMM III-ban még az sem zavar), és egy végtelenjátékos piacon nagyon nehéz már eladni nekem bármit is. Nem tudom, hogy általában a játékosokra mennyire jellemző, de az előfizetések (Game Pass, PS Plus, Humble Choice, ingyen osztogatott játékok mellé minek venni még valamit?), indie tömkelegek, elérhetővé tett többévtizednyi retró korában, miközben már mindent is feltaláltak, a célközönség egy részét már nehéz beugratni. Nyilván a saját korosztályomban lépten-nyomon találkozom azzal a véleménnyel, hogy ha soha többé nem jelenne meg új játék, akkor sem fogyna ki soha. A '90-es években eközben rendszeresen olyan paradigmaváltások, újdonságok voltak, AAA szinten is, hogy a '80-as évek játékain ülve is úgy érezted (volna): ha kihagyod, lemaradsz. Ez ma szerintem nem csak a mi vénülésünk miatt van így. (És tudok még lelkesedni, ha van miért. Jellemzően nem AAA szinten van is, míg a csoda-Sony a HZD-vel igazi Ubi-fintorgást tudott kiváltani belőlem.)
És az miért is lett volna jobb, ha ezek az ötlettelen szerencsétlenek a két meglévő (egy általuk megalkozott és egy megszerzett) frencsájzukkal kínlódtak volna helyette? Szerintem a Bethesda-lufi pukkadt ki, nem a Starfield-lufi. Legfeljebb imádott frencsájz nélkül meztelenebb a király.
A fémes sci-fi folyosók szépek az Infinite-ben, de az amúgy is grindérzetet keltő külső helyszínek kifejezetten lelolbozóak. Hogy ez mennyire az engine-en múlik, azt nem tudom, de nagyon egyenetlennek éltem meg a látványt.
Valaki tudna útmutatást adni, hogyan lehet portforwardolni egy HG8147X6 (Huawei) routerrel? Google és YouTube alapján marhára nem jön össze a gyakorlatban, ami a tök mással ZTE-vel simán.
Azért ez a szűkös gyártási kapacitáson is múlt, és akkor még azt is lehetett hinni, hogy lesznek rá exkluzívok. Nem hiszem, hogy bukás lesz, de azért robbantást kár tőle várni. Az a vicc, hogy az indokolja legjobban, hogy az alapgépben ótvar az FSR és a VRR. A GTA6 majd nyilván jót tesz a keresletnek.
Az erőt, állóképességet, közérzetet hogyan érintette a mutatvány?
Mivel nem egyedül játszottam, így kapásból ketten tudtuk egymásnak jelenteni a problémákat, és az internetes nyomozás nem azt erősítette meg, hogy más ne járt volna így. Statisztikát nem tudok. Mindenesetre a nálam észlelt performansznak a YouTube-on fellelhető videók nem mondanak ellent, inkább megerősítik. De nem szidom, messze nem volt csapnivaló, csak ennyi izgalmam van felé, de ha van FSR, az már előrelépés az esetleges homály ellen. (Már ha felbontás kérdése, mert Total Warokban nem zavaró az 1080p.)
Az AoE 2 DE nálam még 750-en is elment, bár úgy súrolta néha az élvezhetőség határát. Egy bugos co-op pálya, és az eredeti megjelenés óta legendás első babiloni kampánypályán kívül nem volt gond, de a DLC-ket nem néztem még egyedül, co-op tartalom pedig nem volt bennük, mint a 3-ban. Maradjunk annyiban, hogy nálam jobban szerepelt a 2, és alávaló módon ebből indultam ki ;) Kívánom, hogy legyen igazad, és szuper legyen nálam a Retold. Akkor másnál már lehet tőlem szar is.
A KotOR-nál is hiába volt az ajánlotthoz képest kétszer-háromszor olyan erős kártyám, az AA-t már nem bírta el. A Heroes V is akadt még 9600 GT-n is, pedig a kiszivárgott alfát még GeForce4 440 MX-SE-n próbáltam. Itt is az a kérdés, hogy értik :) Nem mondom, hogy nem bug, de a fene tudja, a konkrét esetben mi lenne a pontos megfogalmazás. Le is szarható. A lényeg, hogy az AoE 2 DE után nálam következetesen nagy visszalépés volt teljesítményben 3060-on, ezért óvatoskodom az engine hallatán, majd kipróbálom.
Az amúgy a 970-et ajánló Wreckfest 1440p-ben jobban futott (tartotta a 120-at, 4K-ban meg a 60-at), mint az AoE 3 DE 1080p-ben (persze 60+ fps volt az is, csak a viszonyítás kedvéért mondom).
Egyetlen co-op pálya volt az, mely kétszer is a nyerés előtt szállt el. Lehet, hogy ezért volt olyan sok a lövedék és egység. Mindenesetre kiírta, hogy mi volt a baj, a megoldás pedig az volt, ami.
És az Extended autentikus, vagy abban belepiszkáltak valamibe?
@Chiller
Azt gondoltam, csak az a gyanúm, hogy kevésbé vagy rajongójuk. Már amikor újkrumpli voltam az RW-n, én voltam a starcraftos, te a total annihilationös egy vitában :) Nem mintha vérre ment volna.
Ott vannak a Halo Warsok. A 2-t különösen bírtam, amikor X évvel a megjelenés után az első pályán csak egy olyan bug kavart be, hogy az attack parancstól dob egy ctd-t, apróság :D
Pedig ha nem lennék hater, még érdekelne is abból egy harmadik rész, bár nem azon a konzolos szinten, mint az 1-2. Az 1 mellé még még megkapta az Ensemble-től az AoE1 pathfindingját (a 2-é sokkal jobb, a DE-k közül is alig volt vállalható az 1, amikor utoljára néztem), gondolom, keretes szerkezettel akarták zárni a pályájukat.
Persze az SC is náluk van, de mivel számodra az a Supreme Commander, és nem a StarCraft, így nem te vagy a célközönségük.
Az AoM Retold ráaádsul egyrészt benne van a Game Passban, másrészt a magyar store-ban boldog-boldogtalan megvehette 120 Ft-ért, kíváncsi vagyok-e elveszik-e, most már úgy tűnik, nem. De ha rendben van, úgyis megveszem majd rendesen Steamre is a kiegek miatt, mint az összes többi RTS-üket (a 4 kiegjével még adós vagyok).
Az AoE 3 DE motorjától azért tartok, hiszen abban konkrétan el tudott fogyni hosszabb meccs alatt a 12 VRAM (ezt megoldotta a particle-ök lecsavarása), és egyébként is aránytalan a gépigénye a látványhoz képest. Ráadásul számomra nehezen olvasható volt a 2 után. Nyilván 3D-sebb a látvány, eredeti formájában nem volt a kisujjamban mint a 2, de homályosnak éltem meg. Ebben van legalább DLSS ez ellen, vagy az MS ebben még mindig le van maradva?
Az Extended edition hogy aránylik az eredetihez és a remake-hez.
A Stormgate számomra első pillanattól fogva vállalhatatlanul fest, valami hogyan csináljunk minél lélektelenebbül melldöngetve e-sportos WC feat. SC-t hangulata van. Remélem, a Blizzard RTS-einek is javára válik az MS-főnökség. Az AoE 2 DE-ben meglepően frankó co-op kampányok is voltak (a magányos scenariók mellett), a tűrhetőbbek és a rettenetes mellett is. És tényleg nem csak arról volt szó, hogy ketten lehetett ugyanazokat a kampányokat játszani, érezhető volt a jobbaknál, hogy áthangolták co-opra. Sajnálom, hogy ez a vonal látszólag elhalt, mert már rég kivégeztük a 2-3 minden co-op tartalmát.
De íze az alkoholnak is van, gondolom, csak más így, ha lehet jó is.
Az Algopyrin legfeljebb fokozza az alkohol hatását.
@mikka: Tényleg nézesd meg magad rendesen! Marhára nem hangzik jól, amit írsz. A pitbullság tök jó, de az a sírkövön, mint felirat már nem sokat ér.
Azért az első röfföm után az volt a konklúzió a bandától (Osterbrau, én érkeztem elsőnek, te másodiknak, miközben én napilapot olvastam a pultnál, ha ez segít), hogy nem azt várták tőlem élőben :) Sok szempontból meg nagyon is hasonló vagyok, de ebben a formátumban más a dinamika, és az is belülről jön, hogy írásban ritkán/máshogy engedem el magam. De ebben is nagy különbség van különböző fórumokon való jelenlétem és különböző korszakaim között. Valószínűleg nem itt voltam online sem a legoldottabb soha, vagy csak egy rövid HW-s időben.
Amikor regisztráltam a HW-re, és szinte überkimért voltam, élőben mocskosul nagy troll voltam, hiszen sokat jártam az egyetem mellé. Ma már kiegyensúlyozottabb vagyok, de már nem tudom annyira otthon érezni magam itt, hogy fizikailag képes legyek itt kevésbé sótlanul kommunikálni.
Menni lehet, hogy mennek, de nem futnak. Az SG-hez képest ez a mostani RW népsűrűségre Azahriah-koncert, annyira döglődik évek óta. Indexen sportos topikokat látogattam, mára azok elég pusztulatosak a korábbiakhoz képest. Ez volt a két legnagyobb fórum, az Index még lehet, hogy így is az, de az SG-n már szinte új hozzászólások sincsenek.
@Moken
A PC Dome már PlayDome, és ott is hullaszag terjeng már sok éve. Amikor itt még sok komment volt a cikkek alatt, akkor ott már alig. Prohardveren még van élet, de hiába regisztráltam oda ezer éve, nincs összehasonlítási alapom, mert 90%-ban adni-venni jártam oda, fórumozásra ott volt a HW.
A 4 van PC-n, csak Steamen nincs.
Szerintem hasznos, hogy bekerült ez az ízlésőrséges funkció :)