Hozzászólások
Elsődleges fülek
Az előtt volt más is tőlük, például a rossz hírű NOLF2-előzmény Contract J.A.C.K.
A F.E.A.R. nagyon jó lövöldének (az egyik legjobb a műfajban), a bullet-time-ot is jól hozza, az AI nagyon erős volt akkor, ma is sok játékban rosszabb, az atmoszféra is rendben van, de az egész kislányos horroros téma és a raktáras-irodás pályák visszalépés a Monolith szintjén. Annak idején meg is untam, de tavaly végigment, mostanában pedig éppen az Extraction Pointot szoktam előkapni.
A NOLF-nak szerintem sem a gunplay a legnagyobb erőssége, a Blood és a F.E.A.R. a saját kontextusában egyértelműen jobb benne. A bossok inkább a humorfaktort viszik, mint a mechanikait. Az egy más kérdés, hogy a legtöbb korabeli FPS-ben kötelező kör a bossfight, nem az élmény csúcsa, mint a DMC-nek és társainak. De a Max Payne-eket sem a bossfightokért szerettem.
A NOLF az extrém változatos pályákban, helyzetekben (zuhanó repülőn harcolni, majd kugrani valaki után megmenteni; interjút készíteni újságíróként kiadva magunkat), a többféle megoldásban (lehet lopakodni, gadgetekkel trükközni, nem csőpályákon) és arzenálban nagyon erős.
Amúgy superspy szinten játszottam végig, talán superspy értékelésre sikerült is az összes pálya, nyilván nem teljesen mentés nélkül. Lopakodásban nyilván jobb a Thief vagy a Deus Ex, de máig sem hozza mindenki am szintjét.
A TNO valóban szintén hasonló vonal, és a komolytalanabb dolgai miatt NOLF-osabb is, mint az RtCW, talán a lopakodás is jobb, de nekem kevésbé jött be. Jó volt, csak az RtCW nagyobb kedvenc. Jobban tetszett az okkult körítés is, mint hogy
Alapvetően jó gunplayt, level designt és fegyverválasztékot várok el egy FPS-től, ezekben a Monolith magasra helyezte a lécet, de talán nem ördögtől való igények. Jókora változatosságot, piénokat és atmoszférát is hozva mellé. A F.E.AR., mondjuk, már se változatos se vicces nem volt, és a level design is HL-esebb, mint a NOLF-é, de amúgy nagyon jó FPS. Lényegében az RtCW volt még a NOLF-light, a felvonós rész szinte komplett nyúlás volt.
Most már megértőbb vagyok a "kamaradrámás" FPS-ekkel, de az akkori kakofóniában kevésbé voltak az.
Nem azt vártam, hogy a HL1 olyan legyen, mint a Blood, de megszoktam a változatosabb helyszíneket és a gazdag fegyverrepertoárt, és pályákból sem a lineárist pártoltam. Nagyot szólt a HL, nagyon fontos FPS, de bizonyos szempontból a korabeli CoD vagy Sony: The Game volt a kötöttebb felfogása. Nyilván a kortárs Thief és a 2000-es NOLF és Deus Ex jobban csúcsra járatta a szabadabb elképzelést, de azért System Shock volt már korábban is, a maga archaikusságával együtt. (Nyilván a Blood a folyamatos remek zenével és a sok dumával is ingergazdagabb volt, mint a szándékosan néma Gordon Freeman és az alkalmanként megszólaló, de akkor ütő HL-zenék)
Hiába ismerem el a HL-t, ha százszor jobban élvezem a NOLF-ot. Nem jöhet be minden ugyanannyira, és nem is feltétlen döntés kérdése, hogy mi fog ízleni, ha a hozzáállás számít is.
Te azt írtad, hogy nem jó az eleje, szóval magaddal kell megbeszélni, mire gondoltál, részemről nem a fordulatszámot hiányoltam belőle. Meg hát engem behúzott az utóbbi időben az Outlaws, a F.E.A.R. és a RoboCop is, hogy valami frissebbet is mondjak.
A HL1-nek és a SiN-nek is tetszett annak idején az eleje, később jöttek a bajok. De az, hogy előttük rongyosra játszottam a Duke Nukem 3D-t és a Bloodot, elrontotta az elvárásaimat.
Lehet, bár nálam nem feltétlenül erről van szó, hiszen mostanában tudatosan több esélyt adok a játékoknak. A 2016-os Doomra pedig a helyi legnagyobb rajongója írta, hogy az ötödik pályától lesz majd jó, nem én :)
Nekem nem jön be eddig eléggé az új irány. Most amúgy az Outlaws szívott be, gyorsan beleszaladt 8 óra, pedig elég elavult, és az 1997-es FPS-mezőnyben sem éppen csúcs, a Dark Forces pedig sokkal innovatívabb volt mint előd (vagy a Jedi Knight mint a másik 1997-es LucasArts-FPS). Vannak ilyen "hibák".
Otthagyjuk a Doomokat néhány pálya után, az NV-ben nem kapcsoljuk be azt a módot, amit nekünk találtak ki, ezek életvezetési hibák már, titeket kényszeríteni kell, hogy elmeneküljetek a saját rossz életdöntéseitek elől. :D Túl sok a játék, túl kevés az idő, én ezért tolom úgy manapság, hogy évente játszom mondjuk 5 játékkal, amikkel tényleg akarok játszani és azoknak igyekszem tényleg megadni az időt, hogy ne csak maszatolás legyen.
Sajnos volt egy pár játék, melynek megadtam az időt rendesen, és ezt megbántam. Az meg természetes, hogy ha kevés a motiváció a folytatásra, akkor el tud sikkadni egy-egy nem elég beszippantó játék. Más meg elkapna, de annyi idő vagy elszánás kell hozzá, hogy kitolódik vagy kihullik a rostán. Egy bizonyos nehézségi szint fölött a Doomokra is rá kell készülni, kell hozzájuk "erő".
A store nem, csak a kliens általános keresője, mely feldob ezer Zeldát is, hogy már megjelent. Mégsincsenek GOG-on ;)
Erre van valami forrás? Újabb játékokat nem szokott oda kiadni az MS.
Lasan kezd az az érzésem lenni, hogy a videókártyák annyira fejlődnek, mint a videojátékok. Vagyis az ezredforduló óta elfelejtettük a tükörképeket és a fizikát, de raytracingelve nézhetem az avatarokat egymillióért a fejlesztőcsapatok által 10 évente kiszenvedett filmekért játékokért. Csábító ajánlat, köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult.
Jónak jó, de nekem arcba tolja az illúziórombolást, hogy akkor itt most lezáródik minden, zárj be már megint egy portált vagy mit, amiből jön X hullám*. Mechanikailag a glory killeket és a melee-t is értem, de az alapból csak kábító melee, illetve a hadosztányi T-72-es fogyasztásával üzemanyagot zabáló láncfűrész, mely beindítja használatnál a gore.avit, szintén nem az esetem.
Előveszem még, de nálam ezek rontják az élményt, ha megkorbácsolom magam érte, akkor is.
Az Ion Fury ugyanakkor szinte olyan, mint a klasszikusok, csak valahogy mégsem jön át annyira az sem. Nem tudtak már igazán meghökkentő vagy ütős fegyvereket kitalálni, Shelby, a zene vagy a benyögések sem annyira ikonikusak, és a Blood atmoszférateremtésben egyszerűen tökéletes, azt sem tudja megugrani nálam. Jó mindenben, de odacseszni nem tud már. A Build Engine-es játékokból melyek az ajánlott verziók? Például a Bloodból az nBlood? Ez és a Fresh Supply hogyan aránylik az eredetihez?
*Nyilván ha meghalok, akkor jöhet újra, és még többnek tűnik, kanapéról egerészve nightmare-en meg nem mint kés a vajba a saját szintemhez képest sem.
Én Mozambikról tudok, portugál gyarmatként az is a kézenfekvőbb. Egyébként rettentesen kevés forrás van róla (kb. egy fórumos wall of textben bőven elférne minden kortárs említés), tehát a tényleges csatáiról nagyon keveset tudunk, és a státusza is vitatható. Mármint laikus nyugati szemmel szamuráj, de ha nagyon szőröznénk, akkor nem lenne egyértelmű, inkább valami hasonló volt (tény, hogy Oda Nobunaga kíséretének a tagja volt, és kapott bizonyos kiváltságokat), de nem zárható ki teljesen, hogy Oda számára szamuráj volt (az ellenség a jelek szerint nem tekintette annak).
Valójában ennek a bemutatása simán érdekes lenne, a probléma inkább az, hogy a Ubiból ezt nehéz kinézni, és sem maguktól, sem a kritikákra reagálva nem adták jelét annak, hogy erről lenne szó. Egyébként meg a női főszereplő sem jobb, hiszen tény, hogy léteznek legendás kunoicsik a japánoknál, de ők azért legendásak, mert valójában nincs annak történelmi alapja, hogy tényleg úgy ninjászkodtak volna, ami játékba illő, sőt szinte kizárt. Így nézve a japán karakter szinte az életszerűtlenebb a kettő közül. Persze azt könnyű megérteni, hogy a régóta várt japán AC-ból a tradicionális japán karakter kispórolása sértheti sokak nedves álmait, és a woke-ot is sikerült olyan szintre fejleszteni, hogy minden is gyanús legyen.
A legnagyobb probléma továbbra is az, hogy Ubiról van szó, róluk minden ilyen felhang nélkül is nehéz elképzelni, hogy igazán jó AAA játékot készítenek. Ráadásul a távol-keleti téma mindig túl rágógumiízűre sikerül, ha a nyugatiak nyúlnak hozzá, kivéve, ha valami szűkebb réteget célzó játékról van szó (lásd stratégiák). Bár a "távol" sem feltétel, nyilván a PoP is mindig nyugati elhajlás volt, de legalább volt belőle pár tényleg minőségi játék, a japánnál kevésbé ismert kultúráról van szó, és még az iráni fejlesztő sem sok, aki autentikusabb alternatívát alkothatott volna. Ellenben japónak érződő japó játékok - vagy az említett stratégiák - garmadája mellett könnyen kilóg a lóláb.
Persze a végeredmény paíron még lehet jobb a várakozásaimnál, de valahogy a Ubi semmi olyat nem tud mutatni belőle, ami biztató lenne. Jó, hát nem én vagyok az AC-ik célközönsége, az is tény.
És ez is arénahalmozás érzésre? Az engem a 2016-ban is mindig lelohaszt.
Már a F.E.A.R. 2-re sikerült is elhozni a visszalépést.
Szerintem meg a Ubi trollkodja meg a játékosokat évek, lassan évtizedek óta. Az nem trollkodás, hogy valaki igazi játékot csinál helyettük is, vagy ha az, az a játékipart minősíti :)
Fogalmam nincs, hol kellett volna látni mindenképp Billie Eilisht, nem kerestem rá eddig, mert minek, annyira követem a zenei híreket, mint a hüvelygombát, algoritmus nem dobta fel. Most kigugliztam, de hogy felismerném-e egy filmben, az így sem biztos. Mivel nem olvastam utána a munkásságának, így azt sem tudom, mekkora sztárnak számít most, a nevét onnan ismerem, hogy a HW-n volt téma a zenéje által érintett James Bond-film kapcsán.
Tina Turnert viszont ismertem annak idején is, így eleve képben voltam vele. A mi korosztályunkat tekintve nem tenném az ismertségüket egy szintre. Persze a fiataloknál sem, de akkor gyanítom, fordítottak lehetnek az arányok. Mindenesetre az említettek miatt Tina Turner nem felismerése ebben a közegben még engem is meglepett, Billie Eilishé meg nem lepne meg igazán.
De olyat is ismerek, akinek az arc- és névmemóriája olyan, hogy a színészek neve vagy arca sem mond neki semmit, hiába szokott filmet nézni. Túl homogénnek látod ebből a szempontból az embereket, meglepően különböző dolgokra tudunk vakok lenni.
Mihez képest lesz szuper a játékmenet? Az Uncharted előtt még dívott náluk a játékmenet-orientáció. Tegnap meg kipróbáltam a PC-s Last of Us és 2 óra alatt a shader compiling mellett szinte csak sétálni és filmezni kellett. Hogy is mondjam... ez így a Crash Bandicoot antitézise.
Nekem továbbra is a Vivaldi fekszik a leginkább, pedig rendszeresen elő szoktam venni a Chrome-ot és a Firefoxot is, de mindig inferiornak érzem őket.
Új IP, az tény, de egy CoD- vagy AC-klón is az lenne tőlük ;) Nekem eszembe sem jutott az újszerűség és ötletesség a 80-as évek nosztalgiájáról. Nyilván semmi gondom nincs vele, ha valakinek bejön, csak ez tényleg fura, hiszen mások is próbálták, próbálják ezt meglovagolni. Ahhoz meg nyilván több anyag kell, hogy kiderüljön, maga a játék milyen lesz, például mennyire ötletes.
Nem néztem végig a videókat, de ez a látvány csak placeholder, vagy ez a terv? Mert én bármikor inkább a Supreme Commander stílusát választanám azon a grafikai szinten is.
Persze a jó játékmenet a lényeg, de abban meg annyira hiszek, mint Chiller.
Szerintem hasznos, hogy bekerült ez az ízlésőrséges funkció :)
Az nyilván könnyíti a dolgot, ha power playes karaktereket generálsz, eszerint választasz társakat, és nem szerepjátszol, kérdés, hogy mennyire szerencsés, ha ez szükséges. Alapból nagy szívás, ha valaki meghal, mert el kell menni drága pénzért feltámasztani (már ha nem kap akkora találatot, hogy visszahozhatatlan legyen, talán hardon van így -10 HP-tól), és cipelhetik a többiek a cuccokat is, ami nem móka, ha messze van a templom, több halott esetén pláne. A főkarakter halála meg instant game over (vagyis őt nem lehet feltámasztani már), és az elején, ha azt dobja a random, egy harapással normálon is megölheti egy farkas az addig sértetlen melee karakteredet (hint: a farkasok nem egyesével mászkálnak, ráadásul respawnolnak is). Lehet persze körbe-körbe futkározni, és retardálttá tenni a harcokat, meg lehet oldani, csak ez a játékélményt nem emeli.
Amennyire érdekes tud lenni az alacsony szintű túlélős kezdés, annyira fájdalmas is. Varázslatok alig lesznek, alvás nélkül az első sarkon kifogynak a mágiahasználók, hacsak tekercseid nincsenek, a gyógyulási, buffolási lehetőségek szűkösek stb.
Egyébként nincs bajom azzal, hogy a halálnak súlya van, vagy a 0 HP nemcsak eszeméletvesztést jelent, de el kell fogadni, hogy ez ilyen.
@Moken
Ez nem hangzik jól :/ Wizardrynál bonyolultabb RPG-t nem toltam.
Ha az utolsó "nagy" Wizardryra, a 8-ra gondolsz, nem hiszem, hogy a BG bonyolultabb lenne. Sőt, hardcore-abbnak inkább a Wizardryt mondanám, ha abban nincs is instant bukás egy karakter halálától (már ha nem szólózol), és az elején használhatóbbak is a casterek.
Létezik ez a jelenség, amit leírsz, de azért az sem érettebb dolog, ha minden eltérő véleményt az imádott játékról beteszünk látatlanban a fikakalapba ;) Az illetőt ismerem offline is, és pont nem ilyen, és nyilván konkrétumokat olvastam tőle. Egyébként az Act III-at még a játék rajongói is le szokták húzni, szóval még nálad is romolhat a megítélése. Majd egyszer eljutok oda, hogy én is belevessem magam, remélhetőleg pár éven belül. Magas a hype resistance-em, ráérek.
0 és 30 óra között, leggyakrabban 5-10 óra, attól függ mennyire pörög az élet, munka, más hobbi.
Az EE praktikus lehet a feature-ei miatt, melyek nélkül modolni érdemes az eredetit (a felbontás miatt, vagy BG2-es feature-ök kellenek, a zoom az EE-only), de az új tartalom megosztó, lehet moddal vanillásítani az autentikusabb élményért.
@Mikka
Szerintem az NWN-alapsztori nem annyira jó, hogy azért érdemes legyen vele játszani, és a partyhiány sem tesz neki jót. A látvány meg preferencia és kijelzőfüggő, a kora 3D rosszul öregedett (az IWD a nyerő szerintem a három közül látványban). A felfedezés élménye is sokkal laposabb, de kezdőnek folyékonyabb élmény. Harcossal viszont nem ajánlanám, eléggé beszűkítené a taktikai lehetőségeket, casualkodni talán a sorcerer a legjobb, hiszen memorizálni se kell a varázslatokat. A BG1-ben viszont még nincsen annyi csapatragduma, mint a későbbi BW-játékokban, ez és a korai alacsony szintű esős-kelős bolyongás riasztó lehet.
A BG3-at époen mostanság szidja az egyik rutinos RPG-s co-op társam, hogy mennyire meztelen a király :)
Nekem akkor jöttek ki fájdalmak, ha hanyagoltam a sportot, vagy hosszabb kihagyás után túltoltam. Na meg a rokkant karomat pláne csak ésszel szabad felépíteni (a specialista szerint örüljek, hogy tudom mozgatni, de engem nem beszélt le). Mondjuk, rendszeresen gyógytornázom, így nincsenek most 40+-osan térdpanaszaim, mint 16 évesen. Persze ez a te térdproblémádon nem segít, ha csak ennyin múlna, arra csak sikerült volna már rájönni.
Igen, valóban úgy tűnik, hogy belepofázás ezúttal nem nagyon van, márpedig az csak ártani tudna tőlük. Már a logójuktól előjön a PTSD-m.
Látszólag koncepcionális szinten is van baj. Rettenetesen túlcsicsázottak bizonyos egységek, egyszerűen a vizuális zajban elvész, hogy mi akar lenni, a kevesebb több lenne. Nyilván nem a letisztult a jó szó a Heroes 3 látványára, de nem volt sosem vizuálisan megterhelő, azon túl, hogy máig fantasztikusan fest (természetesen telepítve van, ahogy a 2 is).
A hexáknak, Enrothnak örülök, a fejlesztőt nem tudom (ubis belső fejlesztésű HoMM sosem volt, sőt még a Clash of Heroes is és bármilyen Might and Magic akármi bérmunka volt). Ennyire jó lenne az Iratus? Vizuálisan nem ragad magával. Mechanikailag viszont nem látszanak rossz jelek, sőt jól hangzó dolgokat mutogatnak, lehet még bármilyen. Csak hát a klasszikus Heroes 2-3 minden eklektikájával együtt - vagy éppen azért - baszón néz ki, a zenéről nem is beszélve. Túl magas a léc. Lehet, hogy játszanom kéne az újabb részekkel, hogy lejjebb vigyem. De leginkább azt szeretném, ha az Olden Era 1.0-hoz nem kéne ezt tennem.
Most nem azért, de lesz benne kampány. Oké, nem fixek a pályák, de nem tudom, hogy mit takar ezen túl a rogue-lite-ság, mennyire rontja meg (nem Diablo ez, it elsülhet rosszul a randomizáció), nyilván a limitált költségvetésnek is szól.
Személy szerint bírtam a Rainbow Six Vegast co-opban, ma (illetve most már tegnap) este meg éppen a SWAT 4-ben kommandóztunk (azért ezek élő társakkal az igaziak, az AI nem tud meggyőzően visszaanyázni, de együttröhögni azon, ha egy gránáttal kivégezzük az egész csapatunkat), így akár még érdekelne is, ha jó lenne. Az biztos nem zavar, hogy taktikai lövöldéről és co-opról van szó, az, hogy annak milyen lesz, az egy más kérdés.
Az mindenesetre röhej, hogy szóló FPS-kampányok alig jönnek pixeles boomer shooterek kívül. A PS3/Xbox360-érában nem gondoltam volna, hogy 2024-ben a csapból is körökre osztott játékok fognak folyni, az FPS-ek pedig vegetálnak. Na nem mintha az lett volna az FPS-ek aranykora.
Én videókban muszlim mali tudóst láttam, nem arab kereskedőt.