Hozzászólások

2025.04.14 - 17:03,h Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

És akkor beajánlja a tökéletes videót a Youtube :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RSy5452NZHE
Az algoritmus olvassa a kommentjeimet I swear. :D

2025.04.14 - 16:59,h Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Szerintem nagyon szarul néz ki, kb. az érződik rajta, hogy valami hú de menőt akartak kitalálni, de a nagy akarásban összeszarták magukat. Ha már multis lófasz különböző karakterekkel, akkor szvsz legalább annyit ki kéne váltania az emberfiából a játékmenet-videónak, hogy "hé az az egyik robotszerű valami tök jól néz, szívesen tolnám vele", hát ez itt szerintem semmilyen szinten sem jött össze.

Maga a játék teljesen tipikus extraction shooternek tűnik nulla eredeti ötlettel, sőt, ezzel az "operátoros" marhulással együtt igazából tiszta trend chasing. Az eredeti Marathonhoz érezhetően abszolút nulla köze van, maga a Marathon IP meg annyira öreg és elfelejtett, hogy igazából 100%-osan érthetetlen, hogy miért viseli ez a játék egy szebb napokat látott klasszikus lövölde nevét.

És oké, Bungie-játék, szóval gondolom hogy a lövöldözés oké lesz, de elképesztő, hogy manapság ilyen sértően semmilyen szarok gördülnek le a szalagról egy Bungie-tól. Érted, ezek nem a Concord fejlesztői, hanem a Bungie, egy patinás 30+ éves stúdió és akkor ez az egyelten "új" IP tőlük a Destiny óta?

Szóval ja, nekem vannak ellenérzéseim, amik egyre inkább nem egy fejlesztővel szemben fogalmazódnak meg, hanem úgy iparágilag a teljes AAA szférával szemben. Ennél egyértelműbb "slop" a világon nincs, itt már a kreativitás nyoma is ki lett ölve az egészből, annyira, hogy tényleg flmerül, hogy akkor egyáltalán minek létezik a játékipar ezen ága. Elképesztően cinikus és annyira távol áll minden valós vagy legalább a realitáshoz közelítő vásárlói igénytől, hogy tutira kurva nagyot fog bukni. Megint. Aztán úgyis jön a következő, mert ezek nem a piacnak hisznek, hanem valami elbaszott piackutatásnak, aztán még bukni fog vagy 10x, mire feladják és inkább kínai mobiljátékot fejlesztenek helyette.

2025.04.14 - 10:44,h Játékok holdudvara Ki milyen videojátékkal játszott a héten? ugrás a hozzászólásra

Shadow Gambit: The Cursed Crew

Na, ennek nagy elvárásokkal álltam neki: simán mesterműnek tartom a Mimimi előző játékát, a Desperados 3-mat, na meg nagy Monkey Island fan is vagyok, a Shadow Gambit pedig ennek a kettőnek a kombinációja. Tehát egy legénységnyi élőhalott-szellemkalózzal kell az ellenfelek látóterén átsettenkedni, majd jól kinyírni őket, mindezt a Commandosnál és a Desperadosnál könnyedebb, vicceskedőbb stílusban.

Konkrétan annyira bírtam a Despi 3-mat, hogy ezt a játékot a megjelenés napján vettem meg teljes áron úgy, hogy éppen nagyon nem volt kedvem a real-time tacticshez, ezért ott porosodott a Steam-könyvtáramban vagy másfél évig, mire végre újból éreztem a műfaj hívását. Megérte? Meg. Jobb a Despi 3-nál? Nem, de csak és kizárólag olyan okokból nem, amikért egyszerűen nem lehet haragudni.

Merthogy a fejlesztők gondoltak egy nagyot és kinyitották a hagyományos, lineáris küldetés-struktúrát és tulajdonképpen sandboxot csináltak belőle. A játék több nagyobb szigeten játszódik, amelyek mindegyikén a szokásos "1 küldetés 1 pálya" rendszer helyett egy csokornyi küldetést kell megoldani. Nincs "open world" játékmenet, tehát magát az aktuális missziót és a kezdőpozíciót / drop-off pontot előre, a hajón választod ki, így többször kell vissza-visszatérni ugyanarra a szigetre is.

XCOM-szerűen lehetőség van kiválasztani a csapatösszetételt is: a 8 (DLC-kkel együtt 10) kalózkommandós közül kell pickelni az esetek többségében hármat, amit őszintén szólva én a játék közepétől kezdődően egy kicsit keveselltem. Vártam, mikor jön el az a pont, amikor fejleszteni lehet a partraszállós csónakon, hogy bűvülhessen a létszám, de sosem jött el. Cserébe bizonyos pályákon automatikusan bővül, de ezekből nagyon kevés van sajnos.

Ha valaki játszott már hasonló játékkal, valószínűleg el tudja képzelni, mekkora fejlesztői kihívás lehetett ezt a nyitott játékmenetet úgy megoldani, hogy ne essen szét tőle a balansz és a nehézség. A Mimimi nagyon jól vette ezt az akadályt, de sajnos nem csont nélkül, pontosan ezért mertem kijelenteni már az elején azt, hogy a lineáris, centire kimért Desperados 3 maradt a jobb játék. Az egyik apróbb gond, hogy az ismétlődő helyszínek kicsit monotonná tudják tenni a játékot, az őrök elhelyezkedése ugyanis csak minimálisan változik. Szerencsére sokat segít az, hogy minden szigetnek van nappali és éjszakai verziója is, a napszakváltás pedig a teljesen más látótávolságok miatt nagyon meg tudja kavarni ugyanazt a felállást is.

A másik, kicsit érdekesre sikerült dizájnelem az, hogy mivel a főhős Afiát leszámítva teljesen tetszőleges sorrendben unlockoljuk és használjuk a karaktereket, így az összes karakternek passzolnia kell mindegyik pályához. Ezt úgy oldja meg a játék, hogy mindenki egy kicsit OP: egy csomó természetfeletti képességgel operál a csapat, amik közül egy-kettő is darabjaira törné a balanszot egy Commandosban. Van, aki a föld alatt közlekedik (konkrétan lehetetlen megtalálni egy riadó alatt), a másik teleportál, a harmadik a hátán cipelt ládába pakolja a hullákat, a negyedik ágyúba tölti őket és utána azzal lövi a maradék ellent, a klasszikus kémkarakter lelkeket szív (és néha felkiált, hogy "acthung!", mert minden Mimimi-játékba kell Commandos easter egg) stb.

Az ilyen balansz viszont csak úgy működik, ha máshol ellensúlyozva van, és ez ebben a játékban a sebességet jelenti, vagyis: embereink lassúak. Míg a Shadow Tacticsben egy stealth kill 2-3 másodperc volt, addig itt 5-6, ami azt hozza magával, hogy nagyon precízen kell számolgatni az őrjáratokat meg az eltereléseket, az esetek jelentős részében másodpercre pontosan kell összehangolni a dolgokat. Ettől nem lett nehezebb a játék, sőt, a képességek miatt szerintem ez a legkönnyebb a Mimimi real-time tactics címei közül, de oda kell figyelni masszívan, ami néha fárasztó tud lenni.

Az is jelentős ellensúly, hogy a távolsági fegyverek a Desperadoshoz képest nagyon durván le lettek nerfelve, embereink többsége egyetlen golyóval vág neki a küldetéseknek és a hatótávolságuk és jelentősen kisebb. Ez alól egyedül a mesterlövész a kivétel: neki is csak egy tölténye van ugyan, de azt kilövése után felveheti és használhatja újból. A "loud approach" már a Desperados 3-ban sem volt ideális, de ettől még nagyon jókat lehetett benne lövöldözni, ha a pálya is úgy akarta, itt sajnos ez a lehetőség szinte teljesen halott és nem tesz jót a változatosságnak. Ennyit a játékmenetről, hiányosságai ellenére nyilván kurva jó.

A Shadow Gambit a korábbi Mimimi-munkákhoz képest jóval nagyobb hangsúlyt helyez a sztorira: a fő cselekményvonal mellett rengetek apró mellékszáll is akad, csak értelmük nincs túl sok. Nem mondanám, hogy különösebben lekötött volna a cselekmény, alapvetően egy macguffin-vadászat az egész néhány érdekes elemmel (pl. save scumming, mint történeti elem: pretty cool shit), de túl gyakran fullad eseménytelenségbe. A karakterek között vannak remekül sikerültek, csak sajnos pont a főszereplő Afiát utáltam kb. végig. Tipikus afrikai akcentussal beszélő nyugati videojátékos négerlány, aki persze nagyon okos és mindent is tud, de egyébként még normális háttérsztorija sincs. Szomorú, mert a Despi 3-ban és a Shadow Tacticsben kivétel nélkül mindenkit szerettem és a történetet is tudtam élvezni, itt kicsit mintha feláldozták volna az egészet a nyitottság oltárán. Ugye ha a játékos dönti el, hogy kit visz magával küldetésről küldetésre, akkor a játék írói nem számolhatnak a cselekmény szempontjából állandó karakterekkel, így azokat kibontani sem lehet.

Egyetlen dologba szerencsére továbbra sem lehet belekötni a Mimiminél: a játék technikai és vizuális részébe. Valami elképesztően hangulatos grafikát sikerült a képernyőre álmodni, látványorgazmus van az első szigettől az utolsóig. A komolytalankodós tálalás miatt feltolták a stilizált ábrázolásmódot és remekül áll az endzsinnek.

Ha már endzsin, akkor továbbra is a Unity dolgozik a játék alatt és roppantul örültem annak, hogy megint sikerült fejleszteni rajta annyit, hogy simán ez legyen a legkényelmesebben kezelhető, legreszponzívabb darab a "Mimimi-trilógiából." A scrollozás gyors és sima, a zoomolási opciók pedig jelentősen kibővültek a Desperados 3 óta.

Az összehasonlíts kedvéért a Despi 3 legyen mondjuk 10/10, a Shadow Tactics 9/10, a Shadow Gambit pedig 8,5/10: not too shabby és a nyílt dizájn frissessége miatt abszolút irrelevánsnak érződik a legtöbb hiányosság. A fejlesztőstúdió bezárása pedig a műfajtársakat elnézve továbbra is hatalmas veszteségnek érződik, pl. belenéztem a Commandos Originsbe és nem zavaróan, de észrevehetően fapadosabb-amatőrebb próbálkozás (és jó bugosan is sikerült kiadni, szóval peccseljék sokat).

2025.04.14 - 06:26,h Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Ez... ez mi a fasz? :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=uZRGDZCl9pg
Beszántani minden AAA-fejlesztőt.

2025.04.11 - 11:07,p Mosoly HQ Rekeszizomtréning ugrás a hozzászólásra

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=4b1HR0KrnJY
Nem tudtam egyértelműen eldönteni, hogy ide vagy a világvégébe érdemes. :D

2025.04.04 - 00:59,p Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

-fényt
-meztelenül
-Debrecen főterén üvölt hangosan

ez

2025.03.30 - 17:16,v Általános csevejfarm Vásárolni voltam ugrás a hozzászólásra

Eh, megleptem a szomszédokat egy ilyennel:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=4ul9HvWC6jg

2025.03.29 - 13:24,szo Játékok holdudvara Rohadt Blizzard!! ugrás a hozzászólásra

Nos, ő, megoldódott a dolog. Az úgy volt, hogy most itthon vagyok néhány napig, szóval gondoltam eljött az ideje a Windows újratelepítésének: a mostan install már vagy 5 éves, a Win 11-et nem is én raktam fel rá, hanem a Win 10 alatti Windows Update. Igazából nem volt vele problémám, Win 11 23H2 volt, de a rettegett 24H2 nem akart rá felmenni, mert a Microsoft blokkolta valami kompatibilitási gond miatt, aminek a gyakorlatban gondolom semmi jelentősége nincs, csak nem tom, néha lefagy a remote desktop, amit használtam egyszer 3 éve.

Szóval a szokásos "format C" után feltettem a Win 11 24H2-t és az egyetlen változás, amit észrevettem: a WarCraft 1-2 remasterek elindulnak. Wtf? Elég tiszta rendszert tartok, kb. nulla bloat van rajta a kötelezőkön kívül (bolt kliensprogramok, Afterburner-RTSS, Discord, vmi torrent kliens, tényleg csak alap dolgok), szóval kíváncsi vagyok, hogy a 24H2 oldotta meg a gondot vagy valami más nem tetszett ezen két Blizzard-portékának.

Annyira nem lepődtem meg, mert elég sok hasonló crash bugot reportolnak még mindig (persze support rá az nincs, solve it yourself), és bár az első benyomások pozitívak, a Warcraft 2 remasterben is simán előfordulnak apróbb bugok játék közben is. Pl. belenéztem az első human küldetésbe, majd betöltöttem az első ork pályát és az egységeim az ork egységeim a human egységek hangjain szólaltak meg. :D

Ettől függetlenül a WarCraft 1-gyel végre lehet normális irányítás mellett játszani engine portok nélkül is, a War 2 kisebb qol fixeket kapott de azok is jók, mindkét játékban állítható a skálázás / zoom több szinten is és nyilván 1000 körüli fps-sel futnak. Nem AoE DE és nem is C&C Remastered szint, messze sem, de it's fine.

Nyilván egy szebb világban, ahol a Blizzarddal nem történik meg az utóbbi 15 év többet vártam volna, mondjuk legalább egy kis új kampányt a War 2-höz, mert annak abszolút lenne értelme. A War 2 RTS-ebb a 3-nál, van benne plusz egy nyersanyag meg vízi harc meg nagyjából életben is van és moddolgatják is, tehát tökéletes táptalaja lehetne egy kis classic WarCraft revivalnek, de oh well.

2025.03.27 - 21:03,cs Játékok holdudvara Elmélkedjünk játékokról! ugrás a hozzászólásra

VÉGRE KEZDŐDIK... AZ UBISOFTENING!!!! :D
https://x.com/geoffkeighley/status/1905321537630003314

Vigyék hát a kínaiak az AC-t, vigyék a picsába, remélhetőleg a Guillemot családdal egyetemben. 19 000 ember? Faszba velük, mehetnek ők is, a maradékot meg tessék kirúgni a fenébe, amíg marad mondjuk 200 jó fejlesztő. Ők csináljanak PoP-ot, Splinter Cellt, Raymant meg Beyond Good and Evilt. Legyen megint flagship IP a Might & Magic, make Ubisoft great again! :D

De úgyis szar lesz a vége, szóval nem reménykedem.

2025.03.25 - 20:36,k Nagybetűs játékok Fallout ugrás a hozzászólásra

Nem is nagyon fognak piszkálni, konkrétan csak akkor van PvP, ha meglőnek és visszalősz, addig sebződni sem lehet.

2025.03.24 - 23:18,h Nagybetűs játékok Fallout ugrás a hozzászólásra

Érdekes hivatalos Fallout kontent, ez is előfordul:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=DVpbQPyE2hE

2025.03.21 - 20:30,p Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Szingliben is forced co-oppal, AI-kontrollált társakkal? Ha, szopjanak faszt.

2025.03.19 - 23:12,sze Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Asszem az ACG rivjút láttam eddig, ő külön kiemelte, hogy itt-ott szar a szinkron pl. Egyébként Ubihoz képest nem tűnik veszettül bugosnak, nekem inkább abból a szempontból lesz érdekes ez a játék, hogy igazából minden értelemben "just another AC game"-nek tűnik. Nem tudom, elég lesz-e ez ahhoz, hogy kihúzza az Ubit a szarból, nem örülnék, ha a Tencenté lenne a PoP meg az AC.

2025.03.19 - 23:10,sze Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Kb. mindegyik ilyesmi csatornában van valami ilyen fos elem. Én nem tudom eldönteni hogy ennyire hülyék vagy szimplán csak arról van szó, hogy így próbálnak meg kicseszni a copyright algoritmussal.

2025.03.19 - 21:19,sze Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Az a vicc, hogy biztos vagyok benne, hogy ezek nem "fizetett rivjúk", hanem egyszerűen csak a szerzőik nem tudnak írni és nincs szókincsük. :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=tZp0EgA7GvM
Return to foooom!

2025.03.18 - 23:30,k Moziguru HQ Készülő filmek, melyek érdekelnek! ugrás a hozzászólásra

Tippre vmi MKX-es Johnny Cage koncepciójuk lehet, ami egy kicsit problémás lehet Sonya szerelmi szállal nyakon öntve. :D

Mindenesetre nekem MKX Johnny a kedvenc Johnny, szóval jöhet:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=nyVsBXOJCiM

2025.03.14 - 23:38,p Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Jó, nekem meg semmi bajom nincs a TAA-val, az ilyesmi artifactoláson is át tudok lendülni, inkább a UE5 féle lumen csacskaságai tudnak zavarni, amik sajnos itt is megvannak.

Viszont szerintem unalmas minden egyes UE5-játéknál lefutni ezeket a köröket. Egyszer csak jobb lesz, addig meg ja, ismerjük a motort, oszt elfogadjuk vagy nem. :D Nekem amúgy mindegy, csak bár ne szaggatna.

2025.03.14 - 18:10,p Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

2005: "Bullshotokat és CG trélereket mutogatnak játék helyett, a kurva anyjukat!"
2025: "Látszanak a real-time grafika hiányosságai a valós grafikát prezentáló előzetesben, a kurva anyjukat!"

Time is a flat circle. :D

Szerintem van benne SH hangulat olyan értelemben, hogy egyértelműen rokon vele a setting és a téma, de mégis tök más. És biztosan érdekes sztorit kerekítenek amellé, hogy miért. In my restless dreams, I see that town... őőő, Ebisugaoka? :D

2025.03.14 - 16:11,p Nagybetűs játékok Készülő játékok ugrás a hozzászólásra

Végre egy eredetinek tűnő folytatás:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=0-eMuy6UJ6U

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!