Hozzászólások
Elsődleges fülek
Nope (egyébként tényleg hol a faszban van már), viszont lesz Total War Warhammer 40k.
Öncélúan idegyűjtöm magamnak a Game Awardsról az érdekesebb trélereket.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ll4ZPxUzPhc
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=N2yLZQFPSLo
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ayW7oCXggoE
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=xmsc_GokLPI
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Lh5ElfqaS74
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=e1_eZyFM5-4
Tomb Raider 1 már megint... de egye fene, a Flying Wild Hogtól jöhet:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=n6JxVxSHjqE
A történet nagyon jónak tűnik.
Eh, pretty good:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=YqdAEdkHrwo
Alcock ugye, tehát nyilván pöcse van.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=u1MBb6gCJUg
Tréler tizerének tízere. Nagyon Guardians szaga van.
És a mostani RAM-krízissel együtt vajon mikor jönnek a Steam hardverek? :D
Én nem akarok vészmadárkodni, mert fogalmam sincs, hogy mekkora készletekkel és hogyan gyárt hardvert a Valve, de nem ők azok, akik első körben mindig kisebb volumenben hozzák ki ezeket a cuccokat? Simán el tudom képzelni, hogy a RAM miatt csúszik minden.
Syberia Remastered
Fura egy termék ez: "remastered" a címke, de sokkal inkább a remake illene rá, ugyanakkor utóbbi sem lenne teljesen igaz.
Grafikailag egy full 3D-s, Unity-n futó remake-ről van szó, ahol a játékmenet is átment minimális változtatásokon (néhány fejtörő más). Szerintem nagyon jól sikerült ráncfelvarrni a látványt, abszolút megőrizték a régi játék atmoszféráját. Az eredeti Syberia 2D-s pre-rendered hátterei stílusukban eleve adták magukat a modern real-time konverzióhoz és bár a kameranézetek változtak - kicsit dinamukusabbak lettek és más szögekből is követik az eseményeket sok esetben -, mégis természetesnek érződik az átmenet.
Az, hogy fura az összhatás így nem az új grafika hibája, hanem sokkal inkább az eredetiből "változtatás nélkül közölt" elemeké. A kisebb gond az, hogy a pre-renderelt átvezetők nem lettek remake-elve, hanem ránézésre megfogták a nagyobb felbontású forrásvideókat és végigmentek rajtuk valami AI felskálázással. Egyáltalán nem néznek ki rosszul, de borzasztóan elütnek a friss Unity-grafikától, főleg úgy, hogy apróbb dizájnváltozások is vannak (pl. Kate ruhája, alakja és arca pont annyira néz ki máshogyan, hogy feltűnjön). Ettől függetlenül szerintem 2002-höz és az alacsony költségvetéshez képest kivételesen jól összerakott videókról van szó, amiket most is poén megnézni.
Ami annyira már nem poén, az a szintén érintetlenül hagyott eredeti angol forgatókönyv és szinkron. Hűűű, de sokat fejlődött a játékipar ezen a téren azóta, sajnos van egy-két borzasztó alakítás itt és az angol fordítás sem mindig klappol, szóval akadnak fura, nem használt kifejezések. Az utóbbiak miatt én nagyon kíváncsi lennék arra, hogy az eredeti francia szöveghez képest mennyit sikerült mondjuk félrefordítani, szóval egy új fordítás és egy ahhoz passzoló szinkron igazán jó lett volna.
Ami a játékmenetet illeti, akkor akad egy komoly kezelőfelületi változás, aminek a Steames kritikák alapján sokan nem örültek: a pixelvadászatnak vége, a játék egyszerűen kijelöli az interaktolható tárgyakat, ha a közelükbe mész. Szerintem ez egy jó újítás tekintettel arra, hogy az eredeti játék nem éppen az interaktív környezetéről volt híres és tipikusan olyan kalandjáték volt, ahol rengeteg felvehetőnek tűnő tárgy volt az egyes képernyőkön és csak a játéktól függött az, hogy melyik az a néhány, amit tényleg fel is lehetett venni. Emiatt túl sokszor kellett konkrétan végigpásztázni az egész képernyőt azt figyelve, hogy hol változik meg a kurzor.
Utóbbi egyben azt is jelenti, hogy a Syberia nem Lucasarts vagy Sierra-játék, ahol a karakter ha nem is vesz fel mindent, akkor is végigkommentálja a képernyő összes elemét. Kate még csak Lucasartsosan ránézni sem tud semmire, szóval egyáltalán nincs sok "hotspot", amit meg kell mutatnia a játéknak. Az eredmény így ízléses, a pacing pedig sokkal jobb, mint az eredetiben.
Az is kicsit ellentmondásos a rajongók körében, hogy a Syberia 3 és a World Before mintájára a remasterben is megjelenik a "story" nehézségi szint, ami objective szövegek képében a szádba ad minden megfejtést, a párbeszédekben sárgával jelöli ki a sztorit előregördítő opciókat és úgy egyébként is nulla gondolkodást igényel. Who cares, ott az "adventure", ami nem csinál ilyeneket, bár a megjelenéskori verzióban a sárgázás asszem még megvolt, de néhány hét után kipeccselték. És ha már peccsek, akkor buggal nem találkoztam, pedig a korai értékelések szerint voltak, szóval szerencsére sikerült fixelni őket.
Összességében frankó, lehetett volna jobb is, de gondolom költségvetési okokból ennyire futotta. Viszont a Syberia első két része nagyon összetartozik, nagyon egy történet két fele, szóval remélem, hogy megcsinálják így a folytatást is. Erre mondjuk nem tudom mennyi esély van azok után, hogy a World Before-ért, az idén megjelent Amerzone remake-ért és részben ezért a remasterért is felelős stúdiót idén bezárta a Microids. Nagy kár, mert a World Before-nak és az Amerzona-nak is elég hangos rajongótábora van, állítólag kiváló cucc mindkettő.
Syberia 2
De hát az eredeti játék velünk van, ha a teljes történetre vágyik az ember.
Szeretem a folytatást, mert bár a története nem olyan jó, mint az elődé, egyszerűen jobb kalandjáték annál. Ugyanakkor érdekes, hogy valahogy vannak a műfajnak bizonyos elemei, amik tényleg a legváltozatosabb helyeken tudnak feltűnni, itt is a végére rájöttem arra, hogy tulajdonképpen már megint a Monkey Islandet tolom.
Szóval a Syberia 2: The Secret of Mammoth Islandben Kate Walkernek az a feladata, hogy hajót kerítsen Hans Herman Voralberg Toothrotnak, hogy azzal eljuthassanak a Syberia-szigetre... akarom mondani Mammoth Islandre, ahol aztán felfedik annak titkát, a mammutokat. A hajóhoz meg kell találni egy régi szibériai törzset, akik szerencsére se nem kannibálok, se nem vegetáriánusok, viszont nagyon jól tolják a sámánkodást. A sámánjuk természetesen egy kövérkés nő, aki vicces hangon beszél a pogány cuccokkal teli kérójában, ahol mindenféle drogokat főz. Ebben persze Kate is segít, aki aztán annyira beszív, hogy Hans gyerekkorában találja magát egy álom-flashbackben. Vidámpark mondjuk nincs.
Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a Syberia lenyúlja az MI-t, mert a történetnek teljesen más kontextusa és értelme van, a játékok tónusát meg szinte össze sem lehet hasonlítani egymással. De ettől még nagyon érdekes, hogy milyen áthallások tudnak összejönni pusztán azért, mert minden műfajnak megvannak a szent tehenei, amiknek a hatása az adott műfaj legbelső magjáig beitta magát. Ez kb. olyan, mint a piros hordók az FPS-ekben, amik valószínűleg a Doomból jöttek, pedig a Doomban még zöldek voltak. :D
És még csak nem is ez a játék legelgondolkodtatóbb aspektusa, ugyanis van egy jelenet, amiben egy sereg pingvin megöl egy embert. Lehetséges ez? Fogalmam sincs, de baromi vicces. Na, de amúgy maga a cselekmény az apró hibáival együtt (pl. nyomoznak Kate után egy teljes subplotban, de aztán feladják és semmi értelme nem lesz az egésznek) is frankón ki van dolgozva és tele van érdekes szimbolizmussal meg lore-ral, de... a pingvines jelenet annyira vicces! :D
Ezt külön kommentbe, mert elfelejtettem, de nekem azért lett nagyon gyorsan nagyon feltűnő a Nigthdive-helyzet, mert az "indie" kategóriában ezek brutális árak egy remasterért, kb. úgy csinál az Atari, mintha ők lennének a Nintendo. Nagyobb költségvetésű, hosszabb fejlesztési időt igénylő új játékokat adnak olcsóbban, mint ezek a 8 hónap alatt összedobott remastert (btw. ez nem tippelgetés, Kaiser mondta több helyen is, hogy áprilisban álltak neki).
Pl. legutóbb 25 eurót leszurkoltam a Syberia Remasteredért, ami a nevével ellentétben egy full 3D-s remake. Arra sem merem kijelenteni, hogy teljesen megérte (erről majd a vonatkozó topikba írok valamit), mert vannak vele apróbb gondjaim, de szeretem támogatni a műfajt és abszolút büdzséarányosnak tűnik az ára. Ehhez képest a Nigthdive-nál néhány ember összedob egy portot.
Mondjuk cdkeys utód oldalán meglehet venni 500 Ft-ért az fs-t továbbra is
A készlet erejéig. :D
És egyébként ha valakit esetleg érdekel, akkor a Refreshed Supply-t sem is sikerült hibátlanul kiadni, Kaiser már kalapálja a peccset (és szerencsétlen érezhetően szétstresszeli magát az egészen, mert ő úgy tudja, hogy konkrétan csak egy vagy két peccset adhatnak ki). Meg van néhány apró fícsör, amit a Fresh Supply tudott, ez meg már nem (pl. az FS tudta az MSAA-et, ez az új már nem tudja), de úgy önmagában is vannak fura hiányok. Pl. oké, hogy újra megcsinálták az átvezető videókat, elég jól is néznek ki, de a régieket nem tudod visszahozni.
Plusz ami nekem a legszarabb, hogy kicsit konzolport szaga van, de elvileg a következő peccsben már nem 30 hz-es tickrate-ről fogja interpolálni a játék az egeres célzást. :DD Kaisernek minden tiszteletem továbbra is, de a Nightdive elmegy a picsába ezzel az igénytelen túlárazott szarral, nem értem, miért kellett két héttel az Outlaws után kiadni ezt a fost.
Szerk: Ja és igen valószínűleg az Atarinak semeddig sem tartana újra elérhetővé tenni a One Unit Whole Bloodot most, hogy az FS-nek annyi, de nope, ha csak a file-okat szeretnéd source port-használathoz, akkor is fizess 30 dodót.
De lehet, hogy az előzetes csak az intro és amúgy ennyi lesz a film:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=WPiCSsW-2as
:D
Nem is ez a legjobb része a dolognak, hanem az, hogy a 66%-os, FS-tulajoknak szóló kedvezmény a Refreshed Supply megjelenésének pillanatában megszűnt létezni. Utolsó cucc, amit a Nightdive-tól vettem, innentől csak a kalózverzió.
Az érdekessége az, hogy Markiplier írta-rendezte-főszerepel benne, vagyis konkrétan egy Youtuber összedobott egy mozifilmet, mert bejött neki egy indie-játék. Az előzetes alapján jobbnak tűnik, mint a Chris Stuckmann-féle Shelby Oaks, amit meg sem szeretnék nézni. :D
Egyébként meg Andrew Hulshult szerzi a zenét, szóval good.
Hát én erre nagyon kíváncsi vagyok
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=IaEtA56pd_w
A Franklin DLC óta erre vártam:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=APJ-lT0sBhg
Tim Cain visszament az Obsihoz:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=kCVWRZqyroA
Ó, basszus. RIP, az MK más lenne nélküle, de még az olyan tök gáz filmekhez is jelentősen hozzátett, mint pl. a Showdown in Little Tokyo.
Akkor már legyen inkább Twisted Metal. A leírás alapján egyébként nekem bejövős a lore (amit most nem fogok beidézni, de érdemes elolvasni a Steamen) meg ez az egész roguelite kampány dolog is:
DRIVE TO SURVIVE
The original Carmageddon spirit of vehicular mayhem has been refined and redesigned. We looked at the past and the present to create a visceral, fast and accessible form of combat racing.• 15 upgradeable vehicles – FWD, RWD & AWD, each with unique weight and suspension
• Metal‑on‑metal car combat – crash, shove, boost and side‑bash rivals
• 13 weapon classes – from shotguns to railguns, all fully upgradable
• 80+ perks – craft outrageous synergies for destruction racing supremacy
• Dynamic weather & day‑night cycle – rain slicks the tarmac, fog shrouds ambushes
• Elite & Boss events – colossal war‑rigs, corrupted Enforcers, and endless zombie hordes
• Extensive visual damage model - windshields, hood, doors, bumpers and trunk lid will bend, crumple, hang and detach.
THE ROGUELITE CAMPAIGN
Every Campaign run offers a unique journey through a randomly generated graph.Win Events and smash opponents to gain Credits. Maneuvers such as killing Wasteds, drifts, jumps, and flicks also grant rewards.
Strategically plan your route so you can reach Shops. In these safe havens you can repair your car, swap weapons, or install one of the 80+ unlockable perks.
Adapt to the dynamically increasing difficulty and conquer elite events and bosses.
With branching paths, varied objectives, and ever-changing time-of-day and weather conditions, no two runs are the same.
But the Carmageddon ain’t over when your vehicle is wrecked. Another driver will step up, and the challenge will resume anew, in a typical roguelite loop. Earn Beatcoins to unlock permanent bonuses and new content between runs in the Black Market. Find synergies between these elements to create the ultimate killing machine: the Carmageddon never ends
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=W_Q-zLbsaA4
Nem tűnik rossznak, megy hozzá ez a zombis poszt-apóka környezet, de biztos vagyok benne, hogy a rajongóknak furcsa lesz.
Wat? Szuperül üthető feje van. :D
The 7th Guest VR
Ha már a múltkor Alyx volt, legyen itt egy másik VR portéka is, a klasszikus point & click / puzzle-játékból készült VR remake.
Az eredeti 7th Guest nekem tipikusan az a játék, amiről el tudom hinni azt, hogy a megjelenése idején nagy durranás volt, de szerintem kurva gyorsan és nagyon rosszul öregedhetett. Sosem bírtam, egyszer játszottam vele, de ha jól emlékszem, akkor végig se vittem. Ezt a változatot viszont már végigvittem, mert remek.
Ha az ötletes VR-megoldásokat ignorálom, a remake akkor is hatvanszor jobb az eredetinél szimplán azért, mert normálisan integrálja a cselekményt meg a backstory-t a játékba és végeredményben egy igazi kalandjátékot csinál az egészből videókkal körített puzzlecsokor helyett. Persze a puzzle elemek megmaradtak, sőt, a Vertigo Games fejtörőkben is simán übereli az eredetit.
A régi DOS-os csoda az élőszereplős FMV-éivel tűnt ki a tömegből, és ezek visszatérnek a remake-ben is, az eltelt idő miatt nyilván teljesen új szereplőgárdával újraforgatva őket. Az FMV-k VR-ra konvertálásában egészen egyedi megoldást sikerült kitalálniuk a fejlesztőknek: mindegyik jelenet 360 fokban lett felvéve, a színészek alakításai pedig ha jól láttam, akkor 3D modellekre vannak "rávetítve." Nagyon feelinges, az apró hiányosságokat (a színészek "alacsonyabb fps-sel animálnak" + a modelljeik néhol kicsit több poligonból is állhatnának) pedig elfedi az, hogy az eredeti 7th Guesthez hasonlóan "szellemekként" látjuk őket. Az alakítások jók, ofkorsz jobbak az eredetinél, de azért megvan a kellő adag camp és teatralitás is, amitől kicsit olyan az egész, mintha egy színházi előadást járhatnál körbe.
Szintén hozzáadott érték, hogy a játékmenet szerves részét képezi a lámpásod, amivel a falakat világítgatva sok hintet lehet kapni az egyes feladatok megoldásához, de tárgyakat is helyre lehet vele állítani, a házban lévő festmények pedig torz alakot öltenek a fényében. Utóbbi fícsört a Clive Barker's Undying óta szerettem volna viszontlátni egy játékban, csak röpke 20 évet kellett várni arra, hogy teljesüljön ez a kívánság.
Abszolút kiváló cucc, csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti a fejtörőket meg a kalandjátékokat.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=sOIr0hz5ldk
Nem, nem HL3, de attól még jöhet.
Ráadásul szerintem a LINUX GAMING IS STILL SHIT - We benchmarked GPUs with Bazzite, vagy valami hasonló jellegű cím semmivel nem lett volna rosszabb jelen esetben.
Vagy egyszerűen csak ott a ténymegállapító "We benchmarked GPUs on Linux" cím, ami simán elég a figyelemfelkeltéshez, mivel éppen népszerű témáról van szó, a Gamers Nexus logó meg eladja a többit.
Azt hiszem épp tegnap hozott egy tesztvideót a GN, linux (Bazzite) alatt teszteltek játékokat.
Láttam, szerintem egy borzalmas videó, ami sok embert el fog ijeszteni a Linuxra váltástól, simán törpejézusék egyik legrosszabb munkája. Ez persze elsősorban nem az ő bűnük, hanem a Linuxé, ők csak azért gázosak, mert képesek voltak "RIP Windows" címmel ellátni egy olyan videót, amiben kb. 20 percig csak arról pofáznak, hogy a sok linuxos probléma mennyire megnehezítette a tesztelést meg hogy egyébként is fos lesz az egész, mert az Nvidia driverek nem jók.
Szóval ha szeretnéd, hogy "RIP Windows" legyen az eredmény, akkor kurva nagyot fogsz csalódni, az egésznek meg az a konklúziója, hogy a Gamers Nexus annyira utálja a Windowst, hogy emiatt képes hazudni a nézőknek a videó címében.
Az Nvidia problémát pedig a felelős személyétől függetlenül nem lehet elhessegetni, hiszen abszolút monopóliumuk van valami 90% feletti piaci részesedéssel.
Szerk: Egyébként nem tudom, hogyan lehet ennyire elcseszni valamit, vajon a GN-nél más ad címet a kontentnek, mint aki csinálja a kontentet? Hogy az édes picsába lehet egy "RIP Windows" című videó tartalma az, hogy:
- 3 hétig bugfixeltünk, mire össze tudtuk hozni ezt a videót, mert olyan szar a Linux és annyira nincs rá normális szoftver benchmarking célokra;
- a játékaid szarabbul fognak futni Linuxon;
- a natív linuxos portok elég szarok, használj inkább Protont.
Félreértés ne essék, tartalmilag a videó csak annyit hibázik, hogy törpejézus láthatóan kurvára utálja a Windowst és ezért igyekszik kapaszkodni minden szalmaszálba a Linux védelmében, de egyébként teljesen őszintén lejön az egészből, hogy a Linux egy kalap szar és inkább maradj a Windowsnál, ha játszani szeretnél szenvedés helyett.
Politikai tartalom, aki nem akarja, ne fogyassza, de én az első 20 percen betegre röhögtem magamat. :DD
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=3FLlyDG8430
Ha jól emlékszem akkor a SteamOSnek komoly gondjai vannak egy adag hardverrel (pl. Nvidia kártyákkal) és nem hiszem, hogy azon a téren történt fejlődés. Szóval gondolom lehet majd használni Steam Machine-hez hasinló spec-kel, de nem lesz széleskörű kompatibilitás.
Az előző 50 Divinity játék kimaradt, szóval ezen a pont részemről le van, ja. :)