Hozzászólások
Elsődleges fülek
alkudja le 7.5-re, megkímélt állapot, nagyon kevés futás, évek múlva ha eladja se bukik rajta sokat.
3%-os hitelt házaspár tudja felvenni. Lemaradtunk a gyerekeknél valamiről? :)
lakásokat? Minek? Gyerekeidnek? Vegyenek ők maguknak. 50 éves egyedülállóként amúgy sem éri meg lakást vásárolni, már ha egyáltalán tud az ember...
oh ne :(
Tudom mennyire szeretted a Yaris, látszott a kommentekből. De az a legfontosabb, hogy nem lett senkinek baja!
Lehet mégis csak meg kell venned azt a franciát...
ezt miért nekem írod? Vajk tukmálja itt rám hónapok óta a nagytestű hibrid suvot :D
a kereset meg a vagyon fogalmát és a kettő közötti különbséget azért frissítsd fel ;)
Illetve lemaradt egy dolog:
Én nagyon szeretném, ha a Feleségem megszeretné a vezetést, és nem pedig tartana tőle vagy teherként élné meg. Ez nyilván egyéni beállítottság kérdése, nem tom nálatok hogy van, azért ahogy beszéltük is, elég sok nő mászkál önállóan SUV-okkal fel-alá a városban.
És saját véleményem szerint annak az első feltétele, hogy szeressen vezetni, az, hogy szeresse a kocsit, amit vezet. Ugye azért is vettünk neki egy viszonylag régi, de egyébként teljesen korrekt kis autót, hogy különösebb kockázat nélkül gyakorolhassa a vezetést. És igazából ez egy darabig rendben is volt, sok rutint szerzett az eltelt időben, de mégis szinte mindig az van, hogy ha együtt megyünk valahova, akkor azt szeretné, hogy inkább én vezessek (én meg persze mondom, hogy nem, nem). És nem az van, hogy utálná a kocsit, el se akarja adni, akkor se ha veszünk újat, de egyszerűen nem adja meg számára azt a vezetési élményt, amire vágyik. Amikor az Apja Ioniq-ját odaadják néha, akkor meg azonnal ő akar vezetni.
Lehetne ezen filózni sokat, hogy miért van, biztos Vajk kihozza majd, hogy valójában felszínes, aranyásó a lelke mélyén, akit majd egy Porschéss tag megint lecsap, de hát bakker én is szívesebben megyek a jó kocsival bárhova, mint az öreggel.
Szerintem nagyon hasznos, ha egy kapcsolatban mindkét fél tud megbízhatóan vezetni, mert sok ismerősnél látom azt, hogy a pár női tagjának vagy még jogsija sincs 30+ évesen, vagy van, de semmit nem gyakorol és/vagy parázik a vezetéstől. Pedig milyen jó dolog, amikor érted jön a kocsmába a csajod este vagy ihatsz egy családi rendezvényen egy kicsit, vagy csak nem kell izgulnod, amikor oviba viszi a gyereket egyedül... Kolléganőm is, amíg valami régi Merci A osztályt vezetett, addig ott szerencsétlenkedett, aztán amikor vettek neki egy BMW X3-at ki se lehetett belőle robbantani, és úgy beletanult a vezetésbe, hogy csak lestem. Szerintem ezek olyan externáliák, amiket érdemes azért számba venni, amikor autót vásárol az ember.
Gyakorlatilag minden új kocsit lehet GTK-zni manapság a brutál drága elemek (amelyek direkt úgy vannak gyártva...) és javítási díjak miatt, szal ebben abszolút igazad van, hogy a régi cuccokat sokkal olcsóbb fenntartani, főleg egy olyan márkánál, mint Toyota. Sőt, a baleseteknél a biztosítók is kicsesznek mindenkivel és leGTKzzák a sérült autókat egyre inkább a fenti okokból.
De úgy gondolom, hogy az elektromos autó még mindig a legkevésbé rizikós ebből a szempontból, mert a motor/kuplung/váltó triumvirátusból ugye egyikért se kell izgulni. Elektromotor ritkán megy tönkre, ha tönkre is megy, valszeg garizzák, ha meg nem, akkor sincs a közelében se az ára egy belsőégésű motornak. Akksikról meg most már ennyi idő és tapasztalat után kijelenthető, hogy nem jelentik a szűk keresztmetszetet, sokkal strapabíróbbak, mint ahogy a közvéleményben terjeng, a BMW-nek meg nagy tapasztalata is van ezen a téren.
Egyébként vasárnap a Lidl parkolóban pont mellettem állt egy ilyen iX1, és így elkezdtem nézegetni, főleg a méretekre voltam kíváncsi, amikor megjelent a srác meg a csaja, akikhez tartozik. Mint kiderült a srác a BMW gyárban dolgozik és munkavállalói bérlői program keretében van nála az autó 30.000 km-ig, azonnal felajánlotta, hogy üljek be, nézzek meg rajta mindent nyugodtan.
Szerintem nem véletlen, hogy nagyon népszerű ez a modell, mert iszonyat eltalálták a kényelem/praktikusság/méretgazdaságosság arányokat. Ahhoz képest, hogy ez a legkisebb elektromos SUV, simán elfértem 194 centivel elől és beülve magam mögé hátra, konkrétan az új és papíron jóval nagyobb iX3-ban rosszabb a fejtér meg a hátsó kényelem, mint ebben. Csomagtér is jó nagy (490l papíron, de valahogy ez is többnek érződik, mint ahogy a MY-nál van). Szóval ebből a szempontból is úgy néz ki pipa, mert ez volt az egyik félelmem.
nekem mondhatod, hogy így-úgy modern tech; gyakorlatilag semmit nem tudnak adni, ami számomra érték, inkább fordítva
Igazából megértem, hogy neked nem ad olyan többletet, én pl. játékokkal meg filmekkel vagyok így, hogy szinte csak a 10 évnél öregebbeket tolom vagy nézem, mert a mai csilivili lelketlen szaroktól kivagyok. De én egy okostelefont is elhasználok 5-8 évig simán, amíg meg nem hal, mert nincs igényem az új szemfényvesztő funkciókra.
De a fiatalabb generáció, ahova például a Feleségem tartozik, úgy vettem észre, hogy azért jobban rákap ezekre a dolgokra, nem véletlen, hogy a dizájnerek ebbe az irányba vitték el ezeket a termékeket, de erről Dante biztos tudna mesélni. Neki fontos a nagy és jó minőségű érintőképernyő, fontos a memóriás ülés, mert újra megtalálni az ideális beállítást nyűg, fontos, hogy távolról felfűthesd a kocsit, hogy reggel ne fagyjon ki a kis feneke, amikor beleül, fontos az a leegyszerűsített vezetési élmény, amit az elektromos hajtás ad (nincs váltás, nincs kuplung, nincs motorbőgetés, stb. tudom ezt a hibrid is tudja városban), fontos, hogy telót ne vezetékesen töltse, hogy legyen egyszerű carplay, stb. Ezeket valszeg egyikünk se mondaná prioritásnak, ha mi vennénk kocsit, bár tény, hogy városban én is sokkal jobban szeretem az elektromos hajtást.
És amikor reggel beülsz az előfűtött autóba, ami érzékeli a mobiltelefonos okos keyedről, hogy ki vagy és felcsillan a "Jó reggelt, Orsolya!" a képernyőn, magától bepozícionál az ülés és a kormány, és elindul a spotify playlist, akkor az szerintem elég menő, nem csak az új generációnak, de még nekem is. Végülis a Knight Rider óta ilyen dolgokra vágyva nőttünk fel mi is, nem?
WMF késtartó
rwurl=https://image.alza.cz/products/WMFSN42/WMFSN42.jpg?width=1400&height=1400
55 ezer forint helyett Feleségem megkapta németben 25k-ért valami mega akcióban. Ezer éve vágytam egy ilyenre, végre teljes lett a konyhai setup :)
Ezek mind jók, bár nekem a Code már tucattermék lett, a Gio meg nekem eredeti formulájában tetszett igazán még régen.
Én Párizsban vettem Sephora-ban volt 20% akció pont, de alapból is olcsóbb volt, mint itthon. Ha van külföldi családtagod/haverod németben, franciában, akkor velük nézesd meg. Itthon rohadtul nem éri meg.
Ez az elektromos autók jobban veszítenek az árukból dolog csak részben igaz, főleg a felső kategóriákban (30 misi felett kezdődnek). Az új Lexus-okat is nézegetem folyamatosan, és 27 millióból 20000 km után lesz 22 millió 1 év alatt. Bőven vesztik az árukat ezek is, valamivel lassabban, de én nem lennék meglepődve, ha jönne egy olyan trend, amikor bezuhannak, mert egyszerűen elavultak technológiailag és utastér minőségben.
Most ha csak 12 millából indulok ki a BMW esetén (és még a kedvezményt levonni oké, de a céges támogatást azért már a piac nem úgy veszi figyelembe, szal a 16 reálisabb kiindulási pont lenne), ha 5 év múlva 7-et fog érni, az a 12 millás öregebb lexus se fog többet. De tegyük fel ha valamennyivel igen, akkor is arra költeni kell rendszeresen (szervíz, csak 7 éves már most, szal kopó alkatrészek, stb.), szerintem ugyanott vagy vele, cserébe az egyikben a jelen technika csúcsát használod, a másikban meg egy már most is kicsit elavult feelingben lesz részed.
És akkor az itthoni elektromos töltés vs. benzin a még nagyon jól fogyasztó hibrid esetén is tud kompenzálni évente több százezret.
De javítsatok ki, ha rosszul látom.
Bleu de Chanel L'Exclusif
Ezért mondtam, hogy itt most kérdés hogy milyen vételárhól indulsz ki?
A 22-ből? A 16-ból? A 12-böl? Most használtan 14-15 körül vannak ebből a nem full extrás darabok, de nincs is belőle sok használtan, mert szeretik, nagyon jó rivjúkat kapott, meg praktikus női városi suv.
De ugye ennyiért hirdetik a Lexus NX300-at, amit linkeltem, de az 7 éves, 50k km, esztétikai sérülések után. Valszeg értékvesztésben nem lesz jobb, cserébe drágább fenntartani, nem garis, és nem legújabb technika.
Úgy, hogy most elektromos BMW modellekre van árkedvezmény (erre 2.9 misi), és néhány elektromos modellre van extra felszereltség akció (3.5 misi).
+ 4 millió állami támogatás.
Így egy full extrás BMW-t lehet venni kevesebbért, mint egy hasonlo tudasu, de extrakban kozeleben sem levo KiA/hyundai/vw stb.
Nyilván az áll mögötte, hogy hamarosan jön ezekből az újabb változat, ezért most nagyon megpörgetik az anúgy is népszerü jelenlegi modellek eladását.
Mi tud elpippanni egy
- elektromos, tehát szervízigénye a pollenszűruőben és a fékfolyadékban merül ki,
- garanciális (külön a kocsi, külön az elektromos hajtás)
- cascos
autóban úgy, hogy lepippantsd magad?
Mi a véleményetek erről?
22.6 misibe kerülő, elektromos BMW SUV, full extra (HUD, adaptív futómű, adaptív led, harman kardon, minden létező vacak), 0 km-rel, ~450 km hatótáv.
Mindezt 12.3 milláért. Ez már megfontolandó?
+1, csak odabújtam aludni mellé, nézni nem bírtam ezt a 2. évados szenvedést.
InGen csomó képet toltott mar fel ide magáról, meg Bese Atyás botránynál is ott volt mellette minden sajtófotón. Szóval kb teljesen élethüen tudta rekreálni az elmém.
én hallottam már olyat is mechanikusoktól, hogy a túl kevés futás sem tesz jót egy autónak hosszútávon...
azta :O 172 LE, AWD, nem semmi. És tényleg jó az ára.
Nagyon komoly álmom volt :D
InGen-nel iszogattünk valami nemzetközi politikai csúcstalálkozó VIP részlegében, amikor egyszer csak berohant Várkonyi Andi, hogy valamelyik kormánypárti politikus megint idiótán nyilatkozott és InGen-nek mondta, hogy csináljon gyorsan valamit, de aztán rámnézett, hogy ez meg ki a fene, de konstatálta, ha InGennel vagyok, akkor valami munkatársa lehetek, és így már minket küldött együtt, hogy oldjuk meg. Ahogy így mentünk át a termeken ott volt Stallone, Arnold, meg egy csomó ilyen konzervatívabb világsztár, ott szivarozgattak :D Aztán kikötöttünk valami parkolóban, ahol a balfasz politikus épp szállt be a kocsiba, de én észrevettem, hogy benzin van az úton, és gyorsan letepertem InGen-t, hogy oda ne menjen. Erre valaki begyújtotta a benzint az autó meg felrobbant InGen meg kiakadt. És itt jött egy vágókép, hogy Viktor ott kajálgat meg italozgat a haverjaival egy asztalnál és világ császáraként viselkedik, és ahogy összeraktam a képet, az ő titkosszolgálata intézte el a tagot. Mindezt úgy, hogy sose találkoztam még InGennel, de mégis full reális volt az egész.
mikor, ha nem most? Mid life crisis, talán már túl is van rajta. Aztán megkaphatja a fia is akár.