Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Ja, amit még hozzátennék, az az, hogy egyébként ami a grafikát illeti, egyértelműen 2020-ban peakeltünk, a ray tracing mostani nyomatása meg teljes tévedésnek tűnik (legalábbis addig, amíg olyan sokat artifaktol és olyan rendszerigényes, mint általában). Az Alyxben nincs RT, nincs TAA, egyszerű MSAA-t használ dinamikus felbontás mellett, amit állítgat a beállított fps, esetemben a 90 megtartásához. Gyönyörűen részletgazdag, atmoszférikus, a realizmus illúzióját keltő képet ad remek fizika mellett.

Ehhez képest a Half-Life 2 RTX csak úgy nyújt értékelhető teljesítményt, ha megDLSS-ezem és frame generálom a kurva anyját is, a látvány meg olyan szar, hogy 10 perc után kiléptem a túlerőltetett volumetrikus fények miatt. Most komolyan mi a szarnak ez a sok "ködlámpa?"
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=j31ISEd8xRM



Alyxben nincs RT

Ez nem *teljesen* igaz!

A Hammer 2 editor csak RT-s gpu-val hajlandó egyáltalán elindulni, mivel real-time RT van amikor pályát építesz, és azt égeti bele a pályába. Techikailag egy nagyon sok menetes ray tracing-get kalkulál. Emiatt rohadt jó a Source 2-ben a bevilágítás, és mivel nincs napszakváltozás valós idoben, emiatt felesleges is real time RT. Ezt basszák el nagyon sok mai játékban amúgy, köztük pont a HL2 remix is emiatt fos, mert teljesen feleslegesen zabálja az amúgy igen zajos rt az eroforrásokat.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Fejlesztői eszközként tutira világmegváltás egyébként, az id Software-nek is elhiszem, hogy 2x tovább tartott volna a Doom TDA pályáit összerakni nélküle. Csak bár ne az én gépem számolná, mert az rendben van, hogy annak is vannak nyilvánvaló előnyei, ha a környezet minden változását realisztikus fények és árnyékok követik le. Viszont őszintén szólva egy kurva másodpercig se foglalkoztam azzal, hogy ez nem működik még egy olyan játékban sem, ahol a játékmenet központi eleme az, hogy szobákat túrsz fel, mert ami a sima FPS-ben a secret, az az Alyxben a vödör alá rejtett lőszer vagy resin.

Sőt, még attól sem halt meg az immerzió, hogy a játék egyik legnagyobb optimalizációs trükkje az, hogy semmilyen kezedben lévő dolog sem vethet árnyékot. Amint felkapsz a földről mondjuk egy dobozt, az árnyéka egyszerűen csak eltűnik és csak akkor tér vissza, amikor visszateszed. Ugyanígy a kezedben tartott fegyverek sem vetnek árnyékot, ha rájuk világítasz az egyébként csak meghatározott helyeken használható flashlighttal. Szóval nemcsak a ray tracinget engedték el, hanem még a dinamikus árnyékok egy részét is és valószínűleg azért, mert a tesztelés során a többségnek fel sem tűnt ezeknek a hiánya, szóval teljes nyugalommal szedték ki őket a plusz fps-ért.

Persze ettől még a HL3-ban legyenek rendes árnyékok meg mindenhol használható flashlight, hiszen egy nem VR címben nem kell őrült felbontásokban renderelni és a DLSS is működik, csak azért hoztam fel ezt, mert pl. az RT implementálásán tényleg komolyan el kéne gondolkodni minden egyes játék esetében. De hát nem lehet, mert az NVIDIA erre húzta fel egy évtized üzleti modelljét, szóval nem bukhat meg.

Szerk: Egyébként tök jó ez a 2025, hogy a grafikánál sokkal jobban izgalomba tud hozni az, ha egy játék jól van optimalizálva. :D



Hallod, fel sem tűnt az Alyx vegigjátszasakor amit irsz az árnyékokról :D Amúgy ja, Source 2 for prezident. Játékmechanikai újítások ezerszer többet érnek, mint az RT nekem is. Amúgy a Source 2 nagyon jól le lett programozva, hogy a GI ettől függetlenül befolyásolja dinamikis elemeket.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Egy jó fejlesztő nagyon jó abban, hogy tudja, hol lehet csalni, mi az ami az átlag usernek egyáltalán nem számít. Ráadásul Zak esetében még csak nem is átlag userről beszélünk, hiszen láthatóan jóval figyelmesebb és kritikusabb mint az átlag, mégsem borította meg az immerziót. És hát látod, neked meg fel se tűnt, pedig te is az átlagnál jóval érzékenyebb vagy különböző grafikai dolgokra. Az ilyen ügyes megoldásokat amúgy én lájkolom, ha amúgy teljesítményt hoznak.

Chief Exorcist



A trükk az ányékokkal valószínűleg az lehet, hogy amikor felveszel valamit, a szemeiddel a tárgyra fókuszálsz, szóval fel se tűnik, hogy nincs árnyék. Ráadásul egész jó az effekt, mert nem egyik pillanatról a másikra tűnnek el az árnyékok, hanem "elpárolognak". Nekem az olyan helyzetekben tűnt fel, amikor pl. felveszel egy dobozt, ami tele van más tárgyakkal is, mivel ahogy elmozdítod a dobozt, a szemed láttára tűnik el a benne lévő többi tárgy árnyéka is.

Ugyanakkor az igazán nagy cuccok, pl. a hordók és ládák nem csinálják ezt, gondolom ott nagyon feltűnő lenne, ha hopp elpárologna a vetett árnyék. :)



Végigtoltam a Cultic második fejezetét.

Ez valami félelmetesen jó volt. Az előző résznél kb másfélszer tovább tartott, ami nem csoda, mert a pályák is nagyobbnak tűnnek. Ha itt még valaki nem próbálta, és nosztalgiát érez a Blood iránt, annak kihagyhatatlan, mégsem egy egyszerű múltidézés, hanem minden ízében egyéniség a játék, ötletes és jólesően borzongató pályákkal.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Outer Worlds 2, virágbolt edition

Az elsőt valamikor menet közben félbehagytam, pedig alapvetően tetszett, de valahogy CBA hogy folytassam. Ennek még nagyon az elején vagyok, de egyelőre úgy tűnik, hogy ugyanaz mint az első, csak több, nagyobb, stb. Az biztos, hogy a combat jelentősen javult.

Chief Exorcist



Illetve egy megfigyelés: a nyitott világban olyan, mintha nem lenne AO, úgyhogy minden iszonyatosan laposan néz ki. Ezt megoldja a HWRT bekapcsolása, csak az meg nálam eléggé megeszi a teljesítményt 3060TI-n.

Chief Exorcist



valahogy CBA hogy folytassam

Miért nem inkább Lidl?



remelem a beteg humor megmaradt, en amiatt toltam anno vegig az elsot is.

BTW
vampire... bloodlines 2
a hangulat, a karakterek, a latvany, a beszelgetesek, -sztem tok jo. a karakter fejlesztes zero, a harc szornyu. egyelore megyek vele a sztori meg a karakterek miatt. olyan mint egy interaktiv film, amiben neha ossze-vissza kell rangatnod az egeret es klikkelni allat modjara mint a diabloban (ez lenne a harc resze) hogy ne aludj bele a noiros nyomozo sztoriba. :D

"okey-dokey!"



mikkamakka írta: remelem a beteg humor megmaradt, en amiatt toltam anno vegig az elsot is.

az egy az egybe ugyanaz

Chief Exorcist



Az Outer Worlds 2 (meg az egy is olyan volt), olyan mintha az Obsidian még mindig Xbox 360 generációs RPG-ket csinálna, persze jobb grafikával. Totál leragadtak két generációval ezelőtt.

Chief Exorcist



Good.



Szerintem is amúgy. Btw ez egy rendesen jó játék, így hogy haladgatok vele.

Chief Exorcist



Half-Life 2: New Times

Néhány évente szeretem felrakni az HL 1-2-t, hogy körülnézzek a fanmade pályák között és valahogy mindig sikerül durván jó dolgokat találni. Az eredeti listámnak még neki sem álltam (Entropy: Zero 2, Swelter, Delta Particles, Field Intensity), gondoltam nézzünk valami vanillábbat elsőre, így találtam meg a New Timest.

A sztori szerint random lázadó vagy, akiből a HL2 végén éppen stalkert akarnak csinálni a Citadelben, de a kavarodásban kiszabadulsz. A HL2 cselekményét ismerőknek gondolom innentől mondanom sem kell, hogy mi a játék célja: eljutni a vasútállomásig és elhúzni a városból, mielőtt a Citadel felrobban. Ennyi, az Episode One egy lázadó szemszögéből teljesen vanilla látványvilággal, egyedül "rebelesebb" fegyvertextúrákat kapsz... ja és kurva jó.

Valahol tök fura, hogy a HL2 a Doom közösséghez hasonlóan felismerhetetlenre fejlődött a játék megjelenése óta eltelt évtizedekben. Amikor ezer éve kijött a Minerva címú mod, még az volt a hír, hogy a fejlesztő állást kapott a Valve-nél, erre itt egy 2024-es mod, ami az Episode One és az Episode Two között van hosszúságban, pályadizájnban és atmoszférában meg telibefossa a Minervát (pacinget illetően simán jobb az alapjátéknál is). A Doom megawadok esetében viszont manapság gyakran érezhető az, hogy egy kicsit túltolják a kretént, mert egyszerűen mindenki annyira jó a játékban, hogy csak a fura gimmickek meg a slaughter map szerűen magas ellenfélszámok tudják elérni az ingerküszöböt. A HL2-közösség láthatóan nem erre gyúr, hanem inkább arra, hogy a lineáris pályadizájnt meg a játékmenet HL-es jellemzőit csinálja azonos minőségben vagy jobban, mint a Valve.

Persze a fanoknak szánt fanmade kontent így is nehezebb, mint a sima HL2, de a legnehezebb fokozaton sem számottevő a különbség, egyszerűen csak picit több kreativitást és a mechanikák alaposabb ismeretét igényli. Jobban el vannak dugva a secretek, kicsit nagyobb számban jön a Combine, a New Times meg szereti végtelenül spawnolni az ellent, amíg ki nem találod, hogyan kell továbbjutni, de semmi extrém dolog nincs, az Entropy Zerohoz hasonlóan simán ajánlható "kezdőknek" is.

A New Timesban különösen az jött be nagyon, hogy több helyen is sikeresen hozza vissza a HL1 feelinget / játékmenetet. A Valve is szereti ezt csinálni az epizódokban, de mindig csak egy kicsit kapsz belőle, itt viszont órákra belemegy a játék a klausztrofób, folyosókon és szellőzőjáratokban botorkáló horror-akcióba. Történet az alapcselekményen kívül meg nem igazán van, de akadnak poénos apróságok, pl. az Episode One setting miatt sok lázadóval lehet bandázni (akiket ha sikerül életben hagyni, titkos loot-szobákat nyitnak ki neked, mint a HL1-es NPC-k), de meg lehet nézni azt is, ahogyan a Metro Copok harcolnak a Combine katonákkal. Sőt, az egyik legpoénosabb rész a játékban az, amikor kb. egy tucat lázadóval együtt megindulsz az egymással is infightoló rendőrök és katonák ellen. Szükség törvényt bont alapon össze lehet futni segítőkész Metro Coppal is, szóval long story short a Source motor szerény képességeihez képest sikerült nagyon jól érzékeltetni a Citadel szétkúrása utáni káoszt.

Ötletes a kezdés is: fegyvered az nincs, de ettől még jön a Combine azért, szóval a szimpla point and click helyett más módszerekkel kell eltenni őket láb alól. Egy új játéknál nem lenne túl játékoscsalogató így indítani, de itt ugye ezzel nem kellett törődniük a fejlesztőknek.

Mondom mielőtt nekiállnék az Entropy Zero 2-nek tolok valami vanillát, hogy nehogy túl magasra tegye a lécet az EZ2, de itt annyira remek volt a level design, hogy az EZ1 szintjét már simán elérte.

Ja és közben végigértem az Alyxen is, másodjára, hard fokozaton és meglepően baráti volt, bár bizonyos részeknél többet annyit kellett térdelnem a fedezékharc miatt, mint egy kurvának. Elsőre szomorúan konstatáltam, hogy nincs new game+ vagy valamilyen más újrajátszásra kitalált mód, de aztán belenéztem a chapter selectbe és rájöttem, hogy kurva jól működik a játékban az adaptív nehézség. A HL2 még csak annyit tudott, hogy a széttörhető supply crate-ekben lévő lootot variálta aszerint, hogy éppen mire volt nagyobb szükséged, az Alyxben viszont a resinen kívül MINDEN pickupban van dinamikus variáció. A supply crate továbbra is adaptálódik a szükségeid szerint, a pályákon csak úgy elszórt HP-t és lőszert meg látszólag úgy oldották meg, hogy nagyon sok potenciális spawnolási pontjuk van és a játék dönti el, hogy berakja-e őket vagy sem attól függően, hogy mennyire szenvedsz.

Erre akkor jöttem rá, amikor chapter selectben újrajátszottam a Chapter 10-et hardon, ugyanis mindenféle upgrade nélkül, de baromi sok resinnel indított a játék. Viszonylag sokat kell menni a legközelebbi upgrade állomásig, szóval jó nagy szivatásra számítottam egy játék végi chaptertől nulla könnyítéssel, de nope: tele volt a pálya olyan pickupokkal, amik a korábbi végigjátszásnál nem voltak ott. Szóval az újrajátszhatóság kb. bele van építve a játékba és ha teszem azt egy upgrade-ek nélküli runt szeretnél lenyomni, akkor abszolút gondol rád a játék. Good job Valve.

És btw. az Alyxhez is nagyon jó modok vannak a workshopon, fuck már megint hónapokig fogok nyüstölni egyetlen játékot.



Entropy: Zero 2

És akkor végigértem ezen is, a modok modján, ami sok rajongó szerint felér a Half-Life 2 Episode 3-hoz. Hát azt azért nem, bőőőőven nem, de ettől függetlenül játékként fasza nagyon.

Az Episode 3-ság annyiban igaz, hogy a sztori akár az is lehetne, csak az EZ első részéből ismerős Bad Coppal a főszerepben, aki most Combine katonaként tér vissza. Bad Cop Judith Mossmant üldözi a HL2-ből valahol északon a télben, belefut a Portalból ismerős Aperture Science-be jó alaposan, sőt, a Borealis is képbe kerül. Még a Borealis-szál lezárását is egész sikeresen hozza össze a mod: a főkészítő Breadman már az első rész idején is jó író volt, ami a lore-t illeti és abszolút alkalmas ember arra, hogy passzoló cselekményt rittyentsen.

Csak egy baj van: Bad Cop egy kibaszott nagy edgelord seggfej, aki sehogyan sem illik bele a HL-kánonba. :D Az EZ első része is részben azért kötelező klasszikus, mert félig-meddig egy kretén viccmod, amiben egy egysorosokat eregető köcsög rendőrrel irtod a lázadókat meg a vortigauntokat. Egy ilyen karaktert összekötni a HL fősodrával elég nagy baromságnak tűnik és bár az EZ2-ben mélyítik a csávót és egy kicsit komolyabban tálalják néhol, megmaradt az ökörködés is. Pl. mémeket ereget a játék néha, kis túlzással olyan a vibe, mintha megfognám Duke Nukemet és beleraknám a HL-be:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=A7pL6JmC-ns
Én szívesebben vettem volna egy olyan történetet, ami nem fontoskodni meg Episode 3-mazni akar, hanem inkább valami teljesen másról szól. Az Episode 3 koncepcióját mondjuk egyébként sem tartom túl érdekesnek: Half-Life a hóban meg egy hajón? Unalmasnak hangzik és bár az EZ2 mindent kihoz belőle, amit lehet, a Source motor egyszerűen nem alkalmas az igazán pöpecül festő havas környezet szállítására.

Viszont a játékmenet, na az csúcs! Elsősorban az ellenfelek tetszettek, mert tök sok újdonság van köztük. Lázadóból pl. egy csomó van: SMG-s, páncélozott-shotgunos, számszeríjas, sőt, van jetpackkel ugráló variáns is (ha jól láttam, akkor a lábukon olyan csizmát hordanak, mint Chell a Portalban :)). Visszahozták a bullsquidet a HL1-ből, de az Opposing Force-ból ismerős monszter is akad.

A fegyverek jók, az újak közül egyet emelnék ki, mert zseniális: a Xen-gránát robbanása ellenfeleket és tárgyakat teleportál Xenre, cserébe hoz is vissza dolgokat onnan. Nagyon ritkán kegyetlenül meg tud szivatni, mert akár Antlion Guardiant is bespawnolhat, viszont ha mákod van, akkor kapsz mondjuk egy HEV suitos zombit a Black Mesából = ingyen armor.

A pályák is remekül vannak összerakva, igazából csak a járművezetős chapter nem tetszett, az egy kicsit még úgy is kopár volt, hogy próbálkoztak megölteni érdekes dolgokkal. A gépfegyverrel és rakétavetővel felszerelt Combine harckocsit meg poén vezetni, de az irányítása a HL2 járműveihez hasonlóan hagy kívánni valót maga után.

Az EZ2 slusszpoén fícsöre pedig a társad, Wilson, egy selejtes turret a Portalból, amit bizony magaddal kell cipelned a játék 2/3-a alatt a jó befejezéshez. Kíváncsi voltam, mikorra kapok agyfaszt ettől az ötlettől, de összességében egész jól oldja meg a játék. A Combine harckocsin pl. van egy rekesz, ahová be lehet tenni, szóval nem kell gyalog végigcipelni a járműves részeken és néhol a cselekmény szerint is otthagyhatod bizonyos helyeken. Az meg tök jó ötlet, hogy egy csomó lőszerrel és HP-val teli szobát csak Wilson tud kinyitni, így rendszeresen és sokat jutalmazza a játék a kitartó cipekedést.

Really fucking good, az egyik legjobb mod, amit találni lehet, csak kicsit kár azért, hogy a HL-fanok még mindig rá vannak izgulva a Borealisra meg az Ep3-ra. Ide:
https://store.steampowered.com/app/1583720/Entropy__Zero_2/

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!