Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Ja, amit még hozzátennék, az az, hogy egyébként ami a grafikát illeti, egyértelműen 2020-ban peakeltünk, a ray tracing mostani nyomatása meg teljes tévedésnek tűnik (legalábbis addig, amíg olyan sokat artifaktol és olyan rendszerigényes, mint általában). Az Alyxben nincs RT, nincs TAA, egyszerű MSAA-t használ dinamikus felbontás mellett, amit állítgat a beállított fps, esetemben a 90 megtartásához. Gyönyörűen részletgazdag, atmoszférikus, a realizmus illúzióját keltő képet ad remek fizika mellett.

Ehhez képest a Half-Life 2 RTX csak úgy nyújt értékelhető teljesítményt, ha megDLSS-ezem és frame generálom a kurva anyját is, a látvány meg olyan szar, hogy 10 perc után kiléptem a túlerőltetett volumetrikus fények miatt. Most komolyan mi a szarnak ez a sok "ködlámpa?"
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=j31ISEd8xRM



Alyxben nincs RT

Ez nem *teljesen* igaz!

A Hammer 2 editor csak RT-s gpu-val hajlandó egyáltalán elindulni, mivel real-time RT van amikor pályát építesz, és azt égeti bele a pályába. Techikailag egy nagyon sok menetes ray tracing-get kalkulál. Emiatt rohadt jó a Source 2-ben a bevilágítás, és mivel nincs napszakváltozás valós idoben, emiatt felesleges is real time RT. Ezt basszák el nagyon sok mai játékban amúgy, köztük pont a HL2 remix is emiatt fos, mert teljesen feleslegesen zabálja az amúgy igen zajos rt az eroforrásokat.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Fejlesztői eszközként tutira világmegváltás egyébként, az id Software-nek is elhiszem, hogy 2x tovább tartott volna a Doom TDA pályáit összerakni nélküle. Csak bár ne az én gépem számolná, mert az rendben van, hogy annak is vannak nyilvánvaló előnyei, ha a környezet minden változását realisztikus fények és árnyékok követik le. Viszont őszintén szólva egy kurva másodpercig se foglalkoztam azzal, hogy ez nem működik még egy olyan játékban sem, ahol a játékmenet központi eleme az, hogy szobákat túrsz fel, mert ami a sima FPS-ben a secret, az az Alyxben a vödör alá rejtett lőszer vagy resin.

Sőt, még attól sem halt meg az immerzió, hogy a játék egyik legnagyobb optimalizációs trükkje az, hogy semmilyen kezedben lévő dolog sem vethet árnyékot. Amint felkapsz a földről mondjuk egy dobozt, az árnyéka egyszerűen csak eltűnik és csak akkor tér vissza, amikor visszateszed. Ugyanígy a kezedben tartott fegyverek sem vetnek árnyékot, ha rájuk világítasz az egyébként csak meghatározott helyeken használható flashlighttal. Szóval nemcsak a ray tracinget engedték el, hanem még a dinamikus árnyékok egy részét is és valószínűleg azért, mert a tesztelés során a többségnek fel sem tűnt ezeknek a hiánya, szóval teljes nyugalommal szedték ki őket a plusz fps-ért.

Persze ettől még a HL3-ban legyenek rendes árnyékok meg mindenhol használható flashlight, hiszen egy nem VR címben nem kell őrült felbontásokban renderelni és a DLSS is működik, csak azért hoztam fel ezt, mert pl. az RT implementálásán tényleg komolyan el kéne gondolkodni minden egyes játék esetében. De hát nem lehet, mert az NVIDIA erre húzta fel egy évtized üzleti modelljét, szóval nem bukhat meg.

Szerk: Egyébként tök jó ez a 2025, hogy a grafikánál sokkal jobban izgalomba tud hozni az, ha egy játék jól van optimalizálva. :D



Hallod, fel sem tűnt az Alyx vegigjátszasakor amit irsz az árnyékokról :D Amúgy ja, Source 2 for prezident. Játékmechanikai újítások ezerszer többet érnek, mint az RT nekem is. Amúgy a Source 2 nagyon jól le lett programozva, hogy a GI ettől függetlenül befolyásolja dinamikis elemeket.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Egy jó fejlesztő nagyon jó abban, hogy tudja, hol lehet csalni, mi az ami az átlag usernek egyáltalán nem számít. Ráadásul Zak esetében még csak nem is átlag userről beszélünk, hiszen láthatóan jóval figyelmesebb és kritikusabb mint az átlag, mégsem borította meg az immerziót. És hát látod, neked meg fel se tűnt, pedig te is az átlagnál jóval érzékenyebb vagy különböző grafikai dolgokra. Az ilyen ügyes megoldásokat amúgy én lájkolom, ha amúgy teljesítményt hoznak.

Chief Exorcist



A trükk az ányékokkal valószínűleg az lehet, hogy amikor felveszel valamit, a szemeiddel a tárgyra fókuszálsz, szóval fel se tűnik, hogy nincs árnyék. Ráadásul egész jó az effekt, mert nem egyik pillanatról a másikra tűnnek el az árnyékok, hanem "elpárolognak". Nekem az olyan helyzetekben tűnt fel, amikor pl. felveszel egy dobozt, ami tele van más tárgyakkal is, mivel ahogy elmozdítod a dobozt, a szemed láttára tűnik el a benne lévő többi tárgy árnyéka is.

Ugyanakkor az igazán nagy cuccok, pl. a hordók és ládák nem csinálják ezt, gondolom ott nagyon feltűnő lenne, ha hopp elpárologna a vetett árnyék. :)

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!