Félreértés ne essék, én a múltkori "unalmas az Eternal, otthagytam 1 pálya után" beszélgetés után én innen senkinek sem ajánlom a Dark Agest. :D
Egyébként meg nem kell itt ügyeskedni, vegyétek meg Steamen, nagyon olcsó, csak 80 euró, nem is értem, miért nem verdesnek rekordokat a játékosszámok Valve-éknél.
A, inkább az epicről ingyenes dead island 2vel kezdtem el játszani. A választható 6 karakterből kb. 3, v 4 irritáló külsejű. A harc kicsit változott, jópofa a sok környezeti sebzési lehetőség de még szoknom kell.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nem ez nincs benne. Mivel még csak 4. szintű vagyok és egy rakás combat card nincs meg, amikkel customizálni lehet a harcot csak annyit mondhatok a jelenlegi tuti kombó az az ugrásból fejberúgás, majd heavy a fekő fejébe. XD
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A végére már nagyon megszerettem a harcrendszert, a végső Boss harc azért meglepett, ilyen könnyen még nem adott győzelmet Doom game. De a pályák nagyon jók voltak, élveztem felkutatni a vackokat, és a történet sem bántotta az agyamat, bár kiemelkedő sem volt. A nehézség viszont nem mérhető az Eternalhoz, sőt más Doom-okhoz sem, igazából csak a 18as fejezetben emlékszem olyan részre ahol megizzasztott igazán a játék. Az overall élmény mégis nagyon jó volt, nagyon lekötött végig és szórakoztatott. Kifejezetten várom a kieget.
Egyébként ha nehezebbre vágysz, a sliderek elég durvák és nemcsak a sebesség emelésével lehet plusz szívás a játék. Pl. a pickup-értékek sincsenek a legalacsonyabb szinten nightmare-en, még annál is van egy gázabb.
Érdekes módon bár megengedőbb a nightmare, mint az Eternalban, így is nagyon sokszor haltam meg hirtelen pont úgy, mint a 2016 nightmare módjában (ott olyankor általában eltalált egy imp azzal a kurva OP aimbot megalövéssel, ami 75 hp-t sebez :D), míg az Eternalban az esetek többségében meg tudtam magamat menteni a halál széléről.
Aztán a tegnapi kondizáshoz betettem Under the Mayo rivjúját és ő elmagyarázza, hogy mitől van ez:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RoVCtesDkmA
Mindenesetre én kosztümizált ultra nightmare-en tolom éppen, a custom beállításokkal természetesen könnyítve rajta, mert annyira nagyon azért nem akarok meghalni.
Ezekből a "szimulátorokból" mostanában 12 egy tucat, így ezt is csak óvatosan kipróbáltam, mielőtt megvettem. Ez is tipikusan olyan játék, ami mellett lehet hangoskönyvet/híreket/zenét/egyebet hallgatni.
A játék a szokásos "nem emlékszel, hogy ki vagy" klisével nyit, aminek a sztori miatt van jeletősége. Igazából nagyon csumpi kis sztori, a játék nem is igazán igényli, hogy legyen neki, de a fejlesztők beletettek némi erőfeszítést. Két, egymástól jelentősen különböző befejezés is van. A sztoriról nem is írok, mert olyan rövid, hogy el is spoilerezném a felét. :)
A fő játékelem annyi, hogy megbízásokat kapsz telefonon keresztül pénzmosásra. A megbízás mindig megmondja, hogy mennyi pénz kell a megbízónak, és milyen csomagolásban akarja. Időnként vannak egyéb feltételek, hogy például ne legyen a csomagban nedves/koszos/jelölt/hamis bankjegy. Ezután az égből bezuhan egy csomó pénz, ami mindig több, mint amennyit a megbízó kér - így lesz hasznod. A haszonból lehet vásárolni új berendezéseket, mosógépeket, nagyobb pénzszámolót, bútorokat, stb. Nincs time pressure, annyit szöszmötölsz, amennyit akarsz (van pár időkorlátos feladat, de opcionálisak).
A fő játékelem az, hogy átfuttatod pénzszámoló gépen az érkezett pénzt. Ezt sokszor megelőzi pár lépés, például a koszos bankókat ki kell mosni mosógéppel, aztán meg kiszárítani. Magától is kiszárad, de van egy szárítógép is, hogy gyorsabban végezzünk.
A komolyabb pénzszámolók automatikusan kiszűrik a hamis pénzt, így ezzel nincs külön dolgunk. Jelenleg az egyik "legnehezebb" feladat a jelölt pénzek kiválogatása, mert még nincs rá gép (a developer roadmap szerint hamarosan lesz). Szóval ezt kézzel kell csinálni és kell UV lámpa hozzá, különben a jelölések nem látszanak. Napközben még így is nehéz látni, hacsak nem a speciális munkaasztalt használod. Ott jól látszik, de ott is nehézkes a dolog. A másik nehéz feladat, a pénz tintátlanítása. Időnként a beeső pénz banki pénzszállító zsákokban van. Ha ezt ész nélkül kinyitjuk, akkor egy tintapatron felrobban, és beteríti a pénzt lila tintával. Ezt a mosógép nem hozza ki, csak a munkaasztalon, egyesével, manuálisan tudjuk letakarítani. Csak pár másodperc egy bankót megtisztítani, de amikor akár többezer van, akkor látható, hogy ez egy igen időigényes feladat. Szerencsére kis odafigyeléssel ez elkerülhető.
Miután átment a pénz az előző lépéseken, csak becsomagolod, és elküldöd. Érdemes valódi pénzt és pontos összeget küldeni, mert bónusz pontokat/pénzt kapsz az értékelésnél.
Steamen elérhető a demo már egy ideje, és nemsokára a játék is megjelenik.
Érdekesség, hogy pár segédprogrammal (főként az uevr kell) át lehet tenni a játékot VR-be, és így játszani. Mivel nem VR-re tervezték, az engine mozik bénák, mert olyan dolgokat is látunk, amiket nem kellene. Megjelennek/eltűnnek assetek (elvileg kamerán kívül), karakter pozícionálások, stb. Szóval ezeken ront a VR, de magán a fő játékon meg sokat segít. Például sokkal könnyebb körülnézni, hogy hol vannak az ellenfelek. Az immerzió is sokkal erősebb, hogy ott sétálsz az omladozó városban. Még érdekesebb lenne, ha lenne 1st person kamera is, de az nincs, valahogy el kell viselned, hogy mindig látod a 3d modellt... ;)
Persze a VR-nek ára is van, erős vas kell hozzá, hiszen duplán kell mindent renderelni, szemenként. Első kísérletre nem is volt igazán játszható, alig volt FPS. Kis konfigolással sikerült elérni, hogy vállalhatóan fusson és jól is nézzen ki a 3080Ti kártyán, Pico4 headseten. Remélem a teljes játék is tudja majd tartani ezt az FPS-t.
Néhány óra után ez really fucking good??? A játékmenet egy teljesen jó árkád FPS-t takar, a történet meg rengeteg vicces baromságot. És ő, lehet találni egy mozit, amiben levetítenek egy teljes filmet, amit a RedLetterMedia kommentál wtf??? :DD
rwurl=https://i.imgur.com/idK5Pcp.jpeg
Elkezdtem a The Alters -et. Két óra után azt mondom, hogy ez egy kurva jó játék, existential crysis to the max :D
Mondjuk ez is a szokásos UE flop, tipikusan homályos, életlen képminőség, de legalább marha jól fut. Egyébként érdekes, hogy a Death Stranding 1 és most már a 2 is mennyivel jobb képminőséget ad, kb. ugyanaz az art-direction, azért hozom fel.
A játék minőségét illető kötelező köröket gyorsan le is tudom mindjárt az elején, because it's RDR, persze hogy kurva jó. Szerintem nagyon keveset öregedett a megjelenés óta eltelt 15 év alatt néhány 2010-ben még divatos, manapság már gáz fícsört leszámítva. A regen health nem jó ötlet, a Rockstaros A gomb mashelős sprintelés sem, fedezékrendszerből is könnyedén csinálnak ma sokkal jobbat, ez van, ettől még mestermű.
Magánál a játéknál is érdekesebb dolog, hogy ez a 14 évet késett, nevetségesen túlárazott PC port nevetségesen jó is. Megfogták az ezer éves játékot, az új árnyékrenderelést meg a HDR-támogatást leszámítva a világon semmi új látványelemet nem adtak hozzá és csináltak egy remek portot a modern PC-k által támogatott platformokra. DirectX 12-ben fut, támogatja a magas felbontásokat és képfrissítéseket, a DLSS-DLAA-t / FSR-t és szépen skálázódik sokmagos rendszereken. És úgy fut mint egy álom, nálam kimaxolva 4K-ban DLAA-val szerintem 50% körül volt a GPU kihasználtság 60 fps mellett.
Az alacsony GPU-igény nem feltétlenül találkozik alacsony CPU-igénnyel, mert a max draw distance beállítás a régebbi processzorokat állítólag öli rendesen, cserébe tényleg brutálisan felhúzza a draw distance-t, annyira, hogy érzékelhető pop-in néhány "ha nagyon figyelsz akkor kiszúrhatod" elemet leszámítva gyakorlatilag nincs. Ez egyébként baromi sokat ad hozzá az élményhez, totál remaster feeling, elsőre szinte fura volt azt látni, hogy egy ilyen régi játék nem rajzolja ki előtted a fákat meg a bokrokat és a távolba elnézve is normális látvány fogad.
Tényleg csak annyi negatívumot tudok mondani az egészről, hogy hozzáadhattak volna egy kis quality of life-ot, mert pl. a GTA Definitive Edition Trilogy-ban kikapcsolhatod a gombnyomkodós sprintet. Ugyanakkor itt a lovaglás is épít arra, szóval nem tudom, mennyire lenne mechanikailag konzisztens kivenni, de a GTA 5-ből is "kipeccselték" sok idő után (jött egy peccs alternatív control layoutokkal), az RDR 2-ben meg alapból is kikapcsolható, szóval talán meg lehetett volna oldani itt is.
Ha már felhoztam a GTA DE Trilogy-t, akkor ha választani lehet a két modernizálási metódos közül (csak új port a régi játékból vs. Unreal Engine alapú remaster felskálázott grafikával), egyértelműen az RDR-hez használt megoldásra szavazok. Persze már a GTA DE sem rossz hála a tavalyi nagy peccsnek, de egyszerűen transzformatív élmény egy régi open world játékot tűéles grafikával és csutkára húzott draw distance-szel látni. Csinálják meg így a GTA 4-et is, nagyon fasza lenne, bár gondolom ott a távoli elemek láthatóságát meg kéne szaszerolniuk egy kicsit, mert akkor még nagyon rosszak voltak a lodok és olyan alacsony felbontáson futott a játék konzolon, hogy leszarták, úgyse láttál volna belőlük semmit.
Btw egyébként faszomat a mostani játékiparba, mert a méreteit illetően az RDR teljesen egyértelműen egy letűnt műfaj képviselője. Olyan jó volt kb. 20 óra alatt végigérni a történeten egy olyan nyílt világban, ahol a térkép nincsen telebaszva félmillió ikonnal és a fejlesztők még arra is képesek voltak, hogy ne húzzák a játékidőt valami Farmville szerű szarral, ahol John Marstonnal kell kapálnod és kötelezően level 10-re kell húznod a farmodat ahhoz, hogy megnyíljon a játék utolsó harmada. A "mi a geciért tart ez ilyen sokáig?" betegségben sajnos komolyan szenved az RDR 2 is, maga a Rockstar meg annyira elcseszett cég lett, hogy a GTA Online fejlesztése mellett - jelenlegi állás szerint - 13 évig tart folytatást gyártani a GTA 5-nek, ami valami egészen elképesztően nevetséges teljesítmény. Manhunt vagy Bully szintű kísérletezgetős, kisebb projectekről ráadásul álmodni sem lehet már, esetleg 2030-ra összehoznak egy RDR 3-mat. Szomorú, hogy ha játékipar, akkor régen tényleg minden jobb volt.
Ja és az milyen már, hogy az Undead Nightmare DLC, ami egy teljesen új kampány 10 dollárba került annak idején, most meg több mint fél évet várok arra, hogy sale-ben legyen a PC port, mert 50 eurót elkérni egy 15 éves játék portjáért barbarizmus? :D
Jó, azért az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy nem értem, mi került 100 millió dollárba az RDR 1-ben meg híresen életnyomorító crunchban csinálták ezt a játékot is, szóval 2010 sem volt hibátlan, not saying that.
Wtf lol, mikor ápgrédelték jelentősen a PC-s moddolást az AK-hoz? Az egy dolog, hogy hála a rakás szar játékiparnak kb. meghaladhatatlan technológiai csodaként van számon tartva ez a játék, de ami a kozmetikai dolgokat illeti, elég komoly fanmade portékákat lehet letölteni hozzá.
Én csak a Man meme-nek szerettem volna hódolni valami low effort skin edittel, és találtam is egyet, ami furán high effortnek tűnt a logóval:
rwurl=https://i.imgur.com/AzM5tZM.jpeg
Aztán jobban körülnéztem a Nexusmodson és holy shit mik vannak!
rwurl=https://i.imgur.com/g1GSouL.jpeg
rwurl=https://i.imgur.com/s6374Mt.jpeg
rwurl=https://i.imgur.com/EQwi6LE.jpeg
Abszolút olyan minőség, mintha hivatalos DLC lenne, szóval már ettől lehidaltam, de akad minden jó a 2022-es Batmobile-tól (battle mode-dal, bazmeg) movie accurate Val Kilmer skinig vagy a korábbi és későbbi játékokban lévő kosztümökig (yep, van Suicide Squad Kill the Justice League, Gotham Knights és Telltale Batman is). Nagyon menő.
Nagy nehezen végigjátszottam újra.
Elképesztően nehéz a közepéig a legnehezebb fokozaton. A fegyverek alap sebzése az ellenfeleknek a duplája, a mienk meg a fele. Viszont ha már legnehezebben kezdtem el, direkt így szenvedtem végig, a legtöbb pálya így bő 2 órás lett a sok töltögetés miatt.
Emlékeztem, hogy gyerekként könnyebben játszottam végig és pár jelenettől eltekintve point and click nobrainer volt a nagyrésze, ezért nem akartam a difficultyt lejjebb venni.
Miután összeáll hogy mi az op build, kb. a random crittelő one shot halálokat kell csak visszatölteni, de az embereink úgy mennek át a legtáposabb ellenfeleken is mint fos a libán. Szóval könnyebb fokozaton el tudom képzelni milyen unalmas játék lenne ez, ha az ember tudja milyen skilleket hogy rakjon össze.
Talán azt tudnám tanácsolni kevésbé elszánt embereknek, hogy kezdjék el közepes nehézségen és ahogy elérnek a közepéig váltsanak át nehezebbe a legvégén meg ha már unalmasan könnyű, akkor a legnehezebbe.
A skillek egy jó része teljesen ignorálható. Lehet hogy lopakodással is meg lehet csinálni egyes pályákat, de van ahol muszáj mindenkit kinyírni és nem segít a lopakodás túl sokat.
Unarmed, melee is csak a játék közepéig adna valamit, de onnantól, hogy a szupermutánsokkal és később robotokkal harcolunk, semmi esélye nincs hogy odarohanj két-három nehézgéppuskás mutánshoz és mindegyiket stunlockoljuk. Darabokra lőnek.
A lopás is felesleges. Nem volt olyan tárgy, amit csak lopással lehetett volna megszerezni és egyéb módon is lehet vagyonosodni.
Zárnyitás, hát hm. a legtöbb zárat fel lehet nyitni alternatív úton, kulcsokkal, illetve extrém epic loot nem sok van. Azt mondanám, hogy 100%-ra elég felvinni egy karakterrel maximum, a fejlesztett álkulcs készlettel ez feljebb megy és a játék legvégén van egy olyan zár, amit 165%-al se tudtam kinyitni, szóval annyit meg nem ér a dolog.
Surviving vagy milyen skill haszontalan, 1 pontot se tegyetek rá.
Van még a kereskedés és a szerencsejáték. A kereskedés elvileg jó lenne, 80%-on toltam egy karival, de így is extrém alacsony áron vettek tőlem mindent és krva drága volt a vásárlás. A játékban minden egyes fadarabot kilootoltam és eladtam, dúsgazdag voltam, a játék végén a power armorokra elment az összes pénzem.
Azt mondanám, hogy megérné valakinek feltolni a bartert, de valszeg jobb exploitolni a szerencsejátékot.
Ugyanis 100% szerencsejátékkal, meg save-load biztonsági játékkal el lehet szedni mindent minden szerencsejátékostól. Vannak akik orvosi cuccokat csencselnek. Azok a játék végéig extrém drágák lesznek eladásban is. Ár-teljesítményben sokkal jobban megéri egy szerencsejátékossal kilootolni mindent és inkább olcsóbban eladni, mint egy jó kereskedővel mindent kicsivel olcsóbban venni és drágábban adni.
Drivingre 0 pont, semmi értelme, repairra sem kell pont. Könyvekből fel lehet tornászni 100% fölé is, bár addigra már semmit sem kell javítani. Amíg meg kell, jó lenne 60% körül lennie, de meg lehet oldani mindent kevés javítással is.
Traps, ez érdekes. A legtöbb csapdát ki lehet lőni és alap traps skillel is meglátják pár méterről. Ha mindent hatástalanítasz fel is lehet szedni és ellenfelek ellen letenni. Jó bulinak hangzik, de nehéz használni. 120%-os trapsel is volt, hogy a lerakás közben felrobbantan és voltak csapdák amiket nem lehetett felszedni halál nélkül. Szóval annyit nem ér. A robotok ellen meg letettem a legerősebb csapdából 4-et, melléjük 4 köteg c4-et, átjött rajta és csak fél élete ment el.
Mondanám, hogy oké, akkor is fele annyit kellett akkor belelőni, de tök körülményes ilyen csapdát előkészíteni és rohadt sok súly is volt. Egy jó sniper meg folyamatosan stunlockolja és a többiek meg kilövik.
tudományos skill. Pár számítógép hackeléséhez kell, végjátékhoz elengedhetetlen. Egy karakternek elég feltolni 100-ra, ha a support fő karaktert választod, könyvből is felmegy.
Na mi marad, harci skillek.
Dobás, érdekes exploit miatt érdemes egy karakternek 100% körülivé gyúrni. Az exploit az, hogy ha egy fal, vagy zárt ajtó mellé áll akarakter, akkor át tud dobni fölötte, akár egy épület alsó szintjén belül is, szóval nincs "tető". Erősebb ellenfeleket is ki lehet így iktatni, hogy a nyitott ajtón megnézni hol állnak, becsukni, aztán teliszórni gránáttal a pontos helyüket. A log kiírja a sebzést akkor is, ha nem látni az eltalált ellenfelet. Azt is, ha meghal, mert jön az xp.
Small arms. 200% fölé csak snipernek kell felvinni. A játék közepétől már alig sebeznek a small armsok, kivéve az auto shotgunt, abból is a legjobbat. Bárhol, bárkinél lehet venni, lopni, lootolni AP shotgun shellt, meg emp-t, azt mindig meg kell venni az összeset. nagyon kevés lesz és csak a végjátékban a robotok ellen kell elővenni. Amúgy az alap shoti shellell is szépen lehet darálni a mutánsokat.
Sniper 1 db. bőven elég. Csak szemre célozzon, elég nagy valószínűséggel fog knock outot okozni, 0 vagy ahhoz közeli sebzéssel a robotokon is. Game changer egy folyamatosan KO-zott pacificator dög, amit 2 percig az összes ember mindennen lő mire megdöglik.
Heavy weapons.
A játék elején nem lesz heavy fegyver, vagy ha találsz is, nem lesz hozzá lőszer. A közepén dömpingel, a végén meg ritkán lesz hozzá lőszer, de akkor krva sok, amit alig bírsz elcipelni.
Viszont a robotokra már csak a rakéta és az M2-es nehézgéppuska sebez, meg a gauss. Minden más eladható, 0 sebzést okoz néha becrittel egy durvát, de semmi értelme. Gauss lőszert mindig meg kell venni, nagyon kevés lesz belőle.
Szóval max. 2 embernek érdemes a heavyt tolni, lehetőleg úgy, hogy egyik lehet pure, 200% fölött is, de a másiknak ott legyen alternatívának az energy is 100% fölött. Végjátékban energia lőszer mindig dugig lesz, soha nem kell venni. Rakétát is lehet tornyokból lootolni százasával. De a nehézgéppuska lőszer az rare lesz, a sima meg szart se sebez a végjátékban. Mutánsok ellen még jó.
Energy weapons. A játék közepéig nem lehet találni energia fegyvert, akkor meg lőszer nem lesz hozzá. Utána meg már annyi lesz, mint a szar. Venni sem nagyon kell.
A 6 főből ideálisan azt mondom, hogy az elején mindenki tudjon small armsot, aztán szépen kezdjük el lecserélgetni a srácokat ahogy jönnek a rankban jobbak. Heavy-energy párosra, vagy heavy-small arms és akkor ő legyen később a kizárólag heavy. Meg heavy-doki esetleg.
A végjátékban 1 small arms sniper, 1 small arms-heavy, shoti/M2 géppuska. Ahogy kifogy a shoti, jöhet az m2, ha mind a kettő kifogy akkor addigra lesz elvileg gauss géppuska. 1 Heavy-energy, Rakéta, plazma. 3 csak energia fegyveres. Plazma minigun, meg a kisérleti plasma fegyverek.
A fő karakterre különböző buildek lehetségesek. Lehet support roleos, meg fő arató.
Support roleban érdemes az IQ-t 10-re nyomni, erő 5, perception 5, luck 6, agility 6. Felvenni mihamarabb az olvasós skillt, amitől több skillt kap könyvekből. Minden könyvet vele olvastatni el.
Fő skillnek megjelölni a small arms, doktort, meg amit még gondolunk 100%ra gyorsan felhúzni.
Könyvekből be fog jönni 150-160% környékéig a szerelés, first aid, survival, driving, még a small arms is, csak későn, traps is valamennyire, tudományok is 100% fölé fognak menni.
Így minden más karaktert szépen lehet pure harcosnak gyúrni.
Vagy a fő karakter legyen mészáros és a segéd karakterekből legyen egy orvos/specialista.
Ami fontos, hogy a perkekből a 90%-a szar. Amit érdemes felszedni az a quick shot (sniperen kívül), 1-el olcsóbb lövés, de nem lehet célozni. Kamikaze, többet sérülünk, többet sebzünk. Az ellenfél így is instant kinyír kb. Teljesen mindegy nekik, de nekünk az a 15% damage nagyon kell.
Minden ami olcsóbbá teszi a lövést/gyorsabbá, minden ami növeli a sebzést rangedben.
Előtte fallout wikin meg kell nézni melyik perknek mi az előfeltétele és olyan karakterre rászállni akinek ez megvan. Teszem azt 6 agility, 6 luck, 6 perception kell a legtöbb erős perkhez, esetleg 5-6 int.
Olyan perk nem kell, amitől többet cipelhetsz, erősebbet üthetsz, bármi melee, nagyobb százalékot kapsz bármelyik skillre.
Van még egy hack. Amikor mindenki ki van már nyírva, sok cucc lesz a pályán és nem bírják el a karakterek. Ilyenkor szépen fel kell szedni mindent amíg nem lesznek alig mozgó túlterheltek. Ki kell gyalogolni a kijárathoz egy karakterrel, de csak a zöld határára állva. Aztán a többi adja át a cuccait annak aki éppen a zöldön belül áll. Tökig lehet terhelni tonnányi cuccokkal is, nem tud megmozdulni de nem is kell neki többet. Szépen több fordulóval lootoljatok ki mindent az utolsó kavicsig. Majd menjetek ki a zöldbe a többiekkel is. El lehet menni a bázisra, ott egy ember lesz mozgásképtelen. A legjobb barteres skillű álljon a kereskedőhöz, a többiek több fordulóval hordják oda a lootot és kész.
Amúgy ha lesz jármű, akkor a járműben korlátlan cuccot lehet a "földre" dobni. Csak az a gond, hogy nem minden pályán lesz bent ingame a jármű. Szóval ilyen végjátékra spórolós cuccok, felesleges gyógyszerek lőszerek legyenek benne, mert a bázison, meg az úton a két küldetés között mindig elérhető a jármű és annak a padlója.
4 ending van, mind a négyet el is tudtam érni, igazából csak 1 döntés a 2 ending és egy extra tárgy és azzal megint 1 döntés a másik két ending.
Jól szórakoztam vele, de azért elég nyögvenyelős volt sok helyen. Egy fasza remake jó lenne neki.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
mondta ezt valaki az utóbbi 15 évben?
vagyis az AAA része. mert megjelentek az indie fejlesztők, azok azért vittek vállalhatót az iparba. nekem a binding of isaac-el kezdődött ez a korszak.
meg vannak a közepes cégek is, akik már nem ketten a garázsban raknak össze valamit, pl most Hades 2-t tolom. azoktól is jön sok jóság.
de mondjuk ubi, ea, meg activision blizzard gameket kb soha nem veszek. talán a Diablo2:Resurrected volt az utolsó, előtte meg a Child of Light amit ezektől vettem.
Former BioWare lead writer reads the runes on EA-Saudi deal and speculates that 'guns and football' are in, 'gay stuff' is out, and the venerable RPG studio may be for the chop
Hétvégén befejeztem a KCD első részét. Most Hades II-t kezdtem. Ha valakinek az első rész tetszett, akkor kb 8 óra játékidővel azt mondom korrekt folytatás, és érdemes felrakni.
Ha már AAA játékokról szó volt, furcsa is hogy a pár napja megjelent 1.0 játszható, meg nem omlik össze 15 percenként, meg nem találtam még game breaking bugot.
TRIGGER WARNING: gay stuffot vagy staffot nyomokban tartalmazhat.
Az a baj, hogy az elsőhöz is túl noob voltam, valami harmadik ability (amikor eldob egy tányérszerűséget) szerintem nem intented scummolásával tudtam csak végigvinni.
mintha lenne a menüben valami bekapcsolható adaptiv nehézség.
de az első rész is olyan volt, hogy bele kellett tenni a melót, mert minden kör után valamennyivel rutinosabb lettél, meg lehetett valami fejleszteni. csak ehhez nem egyszer, meg nem tizszer kell elindulni. és igen, sok függ a szerencsétől is, pl ha olyan cuccokat dob a játék, amik nagyon nem szinergizálnak az adott futamban, akkor sokkal gyengébb lesz, meg vannak imba rollok is. és ha fejlesztések megvannak, akkor olyan mint egy normál eloszlás szerencsével kombinálva, és csak a negativ széle lesz olyan, amit jobb feladni, 90%-ban nyerhető. aztán persze lehet neheziteni, újabb jutalmakért. mentem elég sokat, de aztán volt egy pont ahol a diminishing return miatt azt mondtam köszi, ennyi elég volt.
Dehogynem lehet rosszabb, mondjuk tény, hogy az EA-nek már szinte csak feljebb van, mert kurva gáz cég továbbra is.
Egy ilyen problémát egy darab felvásárlás nem fog megoldani, alapvetően továbbra is az a baj, ami mindig is: a gátlástalan trendhajhászással való nyerészkedésre törekvés.
Félreértés ne essék, én a múltkori "unalmas az Eternal, otthagytam 1 pálya után" beszélgetés után én innen senkinek sem ajánlom a Dark Agest. :D
Egyébként meg nem kell itt ügyeskedni, vegyétek meg Steamen, nagyon olcsó, csak 80 euró, nem is értem, miért nem verdesnek rekordokat a játékosszámok Valve-éknél.
A, inkább az epicről ingyenes dead island 2vel kezdtem el játszani. A választható 6 karakterből kb. 3, v 4 irritáló külsejű. A harc kicsit változott, jópofa a sok környezeti sebzési lehetőség de még szoknom kell.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
elovettem a kb-t, letoltam a legendet, most az armored princess megy.
Parizer forever.
Na de van-e benne charge rocket parry bash cancel???
rwurl=https://youtu.be/lMa3x9DiGSk?si=-5cxgKU1A6oLjuzp
Nem ez nincs benne. Mivel még csak 4. szintű vagyok és egy rakás combat card nincs meg, amikkel customizálni lehet a harcot csak annyit mondhatok a jelenlegi tuti kombó az az ugrásból fejberúgás, majd heavy a fekő fejébe. XD
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
DOOM Dark Idők
A végére már nagyon megszerettem a harcrendszert, a végső Boss harc azért meglepett, ilyen könnyen még nem adott győzelmet Doom game. De a pályák nagyon jók voltak, élveztem felkutatni a vackokat, és a történet sem bántotta az agyamat, bár kiemelkedő sem volt. A nehézség viszont nem mérhető az Eternalhoz, sőt más Doom-okhoz sem, igazából csak a 18as fejezetben emlékszem olyan részre ahol megizzasztott igazán a játék. Az overall élmény mégis nagyon jó volt, nagyon lekötött végig és szórakoztatott. Kifejezetten várom a kieget.
vaaaa ennyi jó beszamolót, nem bírom, rohadt Denuvo :((((
Chief Exorcist
Egyébként ha nehezebbre vágysz, a sliderek elég durvák és nemcsak a sebesség emelésével lehet plusz szívás a játék. Pl. a pickup-értékek sincsenek a legalacsonyabb szinten nightmare-en, még annál is van egy gázabb.
Érdekes módon bár megengedőbb a nightmare, mint az Eternalban, így is nagyon sokszor haltam meg hirtelen pont úgy, mint a 2016 nightmare módjában (ott olyankor általában eltalált egy imp azzal a kurva OP aimbot megalövéssel, ami 75 hp-t sebez :D), míg az Eternalban az esetek többségében meg tudtam magamat menteni a halál széléről.
Aztán a tegnapi kondizáshoz betettem Under the Mayo rivjúját és ő elmagyarázza, hogy mitől van ez:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RoVCtesDkmA
Mindenesetre én kosztümizált ultra nightmare-en tolom éppen, a custom beállításokkal természetesen könnyítve rajta, mert annyira nagyon azért nem akarok meghalni.
Cash Cleaner Simulator
Ezekből a "szimulátorokból" mostanában 12 egy tucat, így ezt is csak óvatosan kipróbáltam, mielőtt megvettem. Ez is tipikusan olyan játék, ami mellett lehet hangoskönyvet/híreket/zenét/egyebet hallgatni.
A játék a szokásos "nem emlékszel, hogy ki vagy" klisével nyit, aminek a sztori miatt van jeletősége. Igazából nagyon csumpi kis sztori, a játék nem is igazán igényli, hogy legyen neki, de a fejlesztők beletettek némi erőfeszítést. Két, egymástól jelentősen különböző befejezés is van. A sztoriról nem is írok, mert olyan rövid, hogy el is spoilerezném a felét. :)
A fő játékelem annyi, hogy megbízásokat kapsz telefonon keresztül pénzmosásra. A megbízás mindig megmondja, hogy mennyi pénz kell a megbízónak, és milyen csomagolásban akarja. Időnként vannak egyéb feltételek, hogy például ne legyen a csomagban nedves/koszos/jelölt/hamis bankjegy. Ezután az égből bezuhan egy csomó pénz, ami mindig több, mint amennyit a megbízó kér - így lesz hasznod. A haszonból lehet vásárolni új berendezéseket, mosógépeket, nagyobb pénzszámolót, bútorokat, stb. Nincs time pressure, annyit szöszmötölsz, amennyit akarsz (van pár időkorlátos feladat, de opcionálisak).
A fő játékelem az, hogy átfuttatod pénzszámoló gépen az érkezett pénzt. Ezt sokszor megelőzi pár lépés, például a koszos bankókat ki kell mosni mosógéppel, aztán meg kiszárítani. Magától is kiszárad, de van egy szárítógép is, hogy gyorsabban végezzünk.
A komolyabb pénzszámolók automatikusan kiszűrik a hamis pénzt, így ezzel nincs külön dolgunk. Jelenleg az egyik "legnehezebb" feladat a jelölt pénzek kiválogatása, mert még nincs rá gép (a developer roadmap szerint hamarosan lesz). Szóval ezt kézzel kell csinálni és kell UV lámpa hozzá, különben a jelölések nem látszanak. Napközben még így is nehéz látni, hacsak nem a speciális munkaasztalt használod. Ott jól látszik, de ott is nehézkes a dolog. A másik nehéz feladat, a pénz tintátlanítása. Időnként a beeső pénz banki pénzszállító zsákokban van. Ha ezt ész nélkül kinyitjuk, akkor egy tintapatron felrobban, és beteríti a pénzt lila tintával. Ezt a mosógép nem hozza ki, csak a munkaasztalon, egyesével, manuálisan tudjuk letakarítani. Csak pár másodperc egy bankót megtisztítani, de amikor akár többezer van, akkor látható, hogy ez egy igen időigényes feladat. Szerencsére kis odafigyeléssel ez elkerülhető.
Miután átment a pénz az előző lépéseken, csak becsomagolod, és elküldöd. Érdemes valódi pénzt és pontos összeget küldeni, mert bónusz pontokat/pénzt kapsz az értékelésnél.
Gameplay
Stellar Blade Demo
Steamen elérhető a demo már egy ideje, és nemsokára a játék is megjelenik.
Érdekesség, hogy pár segédprogrammal (főként az uevr kell) át lehet tenni a játékot VR-be, és így játszani. Mivel nem VR-re tervezték, az engine mozik bénák, mert olyan dolgokat is látunk, amiket nem kellene. Megjelennek/eltűnnek assetek (elvileg kamerán kívül), karakter pozícionálások, stb. Szóval ezeken ront a VR, de magán a fő játékon meg sokat segít. Például sokkal könnyebb körülnézni, hogy hol vannak az ellenfelek. Az immerzió is sokkal erősebb, hogy ott sétálsz az omladozó városban. Még érdekesebb lenne, ha lenne 1st person kamera is, de az nincs, valahogy el kell viselned, hogy mindig látod a 3d modellt... ;)
Persze a VR-nek ára is van, erős vas kell hozzá, hiszen duplán kell mindent renderelni, szemenként. Első kísérletre nem is volt igazán játszható, alig volt FPS. Kis konfigolással sikerült elérni, hogy vállalhatóan fusson és jól is nézzen ki a 3080Ti kártyán, Pico4 headseten. Remélem a teljes játék is tudja majd tartani ezt az FPS-t.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
High On Life
Néhány óra után ez really fucking good??? A játékmenet egy teljesen jó árkád FPS-t takar, a történet meg rengeteg vicces baromságot. És ő, lehet találni egy mozit, amiben levetítenek egy teljes filmet, amit a RedLetterMedia kommentál wtf??? :DD
rwurl=https://i.imgur.com/idK5Pcp.jpeg
Btw a "játék a játékban" tutorial zseniális:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=FhJn5fFKf10
Szerintem az egész játék rohadt jó lett. Kreatív, vicces és jól felépített. Valahogy a régi időket idézte nekem.
Elkezdtem a The Alters -et. Két óra után azt mondom, hogy ez egy kurva jó játék, existential crysis to the max :D
Mondjuk ez is a szokásos UE flop, tipikusan homályos, életlen képminőség, de legalább marha jól fut. Egyébként érdekes, hogy a Death Stranding 1 és most már a 2 is mennyivel jobb képminőséget ad, kb. ugyanaz az art-direction, azért hozom fel.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Red Dead Redemption PC
A játék minőségét illető kötelező köröket gyorsan le is tudom mindjárt az elején, because it's RDR, persze hogy kurva jó. Szerintem nagyon keveset öregedett a megjelenés óta eltelt 15 év alatt néhány 2010-ben még divatos, manapság már gáz fícsört leszámítva. A regen health nem jó ötlet, a Rockstaros A gomb mashelős sprintelés sem, fedezékrendszerből is könnyedén csinálnak ma sokkal jobbat, ez van, ettől még mestermű.
Magánál a játéknál is érdekesebb dolog, hogy ez a 14 évet késett, nevetségesen túlárazott PC port nevetségesen jó is. Megfogták az ezer éves játékot, az új árnyékrenderelést meg a HDR-támogatást leszámítva a világon semmi új látványelemet nem adtak hozzá és csináltak egy remek portot a modern PC-k által támogatott platformokra. DirectX 12-ben fut, támogatja a magas felbontásokat és képfrissítéseket, a DLSS-DLAA-t / FSR-t és szépen skálázódik sokmagos rendszereken. És úgy fut mint egy álom, nálam kimaxolva 4K-ban DLAA-val szerintem 50% körül volt a GPU kihasználtság 60 fps mellett.
Az alacsony GPU-igény nem feltétlenül találkozik alacsony CPU-igénnyel, mert a max draw distance beállítás a régebbi processzorokat állítólag öli rendesen, cserébe tényleg brutálisan felhúzza a draw distance-t, annyira, hogy érzékelhető pop-in néhány "ha nagyon figyelsz akkor kiszúrhatod" elemet leszámítva gyakorlatilag nincs. Ez egyébként baromi sokat ad hozzá az élményhez, totál remaster feeling, elsőre szinte fura volt azt látni, hogy egy ilyen régi játék nem rajzolja ki előtted a fákat meg a bokrokat és a távolba elnézve is normális látvány fogad.
Tényleg csak annyi negatívumot tudok mondani az egészről, hogy hozzáadhattak volna egy kis quality of life-ot, mert pl. a GTA Definitive Edition Trilogy-ban kikapcsolhatod a gombnyomkodós sprintet. Ugyanakkor itt a lovaglás is épít arra, szóval nem tudom, mennyire lenne mechanikailag konzisztens kivenni, de a GTA 5-ből is "kipeccselték" sok idő után (jött egy peccs alternatív control layoutokkal), az RDR 2-ben meg alapból is kikapcsolható, szóval talán meg lehetett volna oldani itt is.
Ha már felhoztam a GTA DE Trilogy-t, akkor ha választani lehet a két modernizálási metódos közül (csak új port a régi játékból vs. Unreal Engine alapú remaster felskálázott grafikával), egyértelműen az RDR-hez használt megoldásra szavazok. Persze már a GTA DE sem rossz hála a tavalyi nagy peccsnek, de egyszerűen transzformatív élmény egy régi open world játékot tűéles grafikával és csutkára húzott draw distance-szel látni. Csinálják meg így a GTA 4-et is, nagyon fasza lenne, bár gondolom ott a távoli elemek láthatóságát meg kéne szaszerolniuk egy kicsit, mert akkor még nagyon rosszak voltak a lodok és olyan alacsony felbontáson futott a játék konzolon, hogy leszarták, úgyse láttál volna belőlük semmit.
Btw egyébként faszomat a mostani játékiparba, mert a méreteit illetően az RDR teljesen egyértelműen egy letűnt műfaj képviselője. Olyan jó volt kb. 20 óra alatt végigérni a történeten egy olyan nyílt világban, ahol a térkép nincsen telebaszva félmillió ikonnal és a fejlesztők még arra is képesek voltak, hogy ne húzzák a játékidőt valami Farmville szerű szarral, ahol John Marstonnal kell kapálnod és kötelezően level 10-re kell húznod a farmodat ahhoz, hogy megnyíljon a játék utolsó harmada. A "mi a geciért tart ez ilyen sokáig?" betegségben sajnos komolyan szenved az RDR 2 is, maga a Rockstar meg annyira elcseszett cég lett, hogy a GTA Online fejlesztése mellett - jelenlegi állás szerint - 13 évig tart folytatást gyártani a GTA 5-nek, ami valami egészen elképesztően nevetséges teljesítmény. Manhunt vagy Bully szintű kísérletezgetős, kisebb projectekről ráadásul álmodni sem lehet már, esetleg 2030-ra összehoznak egy RDR 3-mat. Szomorú, hogy ha játékipar, akkor régen tényleg minden jobb volt.
Ja és az milyen már, hogy az Undead Nightmare DLC, ami egy teljesen új kampány 10 dollárba került annak idején, most meg több mint fél évet várok arra, hogy sale-ben legyen a PC port, mert 50 eurót elkérni egy 15 éves játék portjáért barbarizmus? :D
Jó, azért az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy nem értem, mi került 100 millió dollárba az RDR 1-ben meg híresen életnyomorító crunchban csinálták ezt a játékot is, szóval 2010 sem volt hibátlan, not saying that.
Olvasom, hogy a STALKER 2 engine-jét még idén upgrade-elik Unreal Engine 5.1-ről 5.5-re.
Úgy látszik megérte a szokásos "openworld játékkal legalább egy évet várni" mantrám. Ha ez megtörténik, akkor belevágok már én is.
Chief Exorcist
Batman Arkham Knight
Wtf lol, mikor ápgrédelték jelentősen a PC-s moddolást az AK-hoz? Az egy dolog, hogy hála a rakás szar játékiparnak kb. meghaladhatatlan technológiai csodaként van számon tartva ez a játék, de ami a kozmetikai dolgokat illeti, elég komoly fanmade portékákat lehet letölteni hozzá.
Én csak a Man meme-nek szerettem volna hódolni valami low effort skin edittel, és találtam is egyet, ami furán high effortnek tűnt a logóval:
rwurl=https://i.imgur.com/AzM5tZM.jpeg
Aztán jobban körülnéztem a Nexusmodson és holy shit mik vannak!
rwurl=https://i.imgur.com/g1GSouL.jpeg
rwurl=https://i.imgur.com/s6374Mt.jpeg
rwurl=https://i.imgur.com/EQwi6LE.jpeg
Abszolút olyan minőség, mintha hivatalos DLC lenne, szóval már ettől lehidaltam, de akad minden jó a 2022-es Batmobile-tól (battle mode-dal, bazmeg) movie accurate Val Kilmer skinig vagy a korábbi és későbbi játékokban lévő kosztümökig (yep, van Suicide Squad Kill the Justice League, Gotham Knights és Telltale Batman is). Nagyon menő.
Fallout: Tactics
Nagy nehezen végigjátszottam újra.
Elképesztően nehéz a közepéig a legnehezebb fokozaton. A fegyverek alap sebzése az ellenfeleknek a duplája, a mienk meg a fele. Viszont ha már legnehezebben kezdtem el, direkt így szenvedtem végig, a legtöbb pálya így bő 2 órás lett a sok töltögetés miatt.
Emlékeztem, hogy gyerekként könnyebben játszottam végig és pár jelenettől eltekintve point and click nobrainer volt a nagyrésze, ezért nem akartam a difficultyt lejjebb venni.
Miután összeáll hogy mi az op build, kb. a random crittelő one shot halálokat kell csak visszatölteni, de az embereink úgy mennek át a legtáposabb ellenfeleken is mint fos a libán. Szóval könnyebb fokozaton el tudom képzelni milyen unalmas játék lenne ez, ha az ember tudja milyen skilleket hogy rakjon össze.
Talán azt tudnám tanácsolni kevésbé elszánt embereknek, hogy kezdjék el közepes nehézségen és ahogy elérnek a közepéig váltsanak át nehezebbe a legvégén meg ha már unalmasan könnyű, akkor a legnehezebbe.
A skillek egy jó része teljesen ignorálható. Lehet hogy lopakodással is meg lehet csinálni egyes pályákat, de van ahol muszáj mindenkit kinyírni és nem segít a lopakodás túl sokat.
Unarmed, melee is csak a játék közepéig adna valamit, de onnantól, hogy a szupermutánsokkal és később robotokkal harcolunk, semmi esélye nincs hogy odarohanj két-három nehézgéppuskás mutánshoz és mindegyiket stunlockoljuk. Darabokra lőnek.
A lopás is felesleges. Nem volt olyan tárgy, amit csak lopással lehetett volna megszerezni és egyéb módon is lehet vagyonosodni.
Zárnyitás, hát hm. a legtöbb zárat fel lehet nyitni alternatív úton, kulcsokkal, illetve extrém epic loot nem sok van. Azt mondanám, hogy 100%-ra elég felvinni egy karakterrel maximum, a fejlesztett álkulcs készlettel ez feljebb megy és a játék legvégén van egy olyan zár, amit 165%-al se tudtam kinyitni, szóval annyit meg nem ér a dolog.
Surviving vagy milyen skill haszontalan, 1 pontot se tegyetek rá.
Van még a kereskedés és a szerencsejáték. A kereskedés elvileg jó lenne, 80%-on toltam egy karival, de így is extrém alacsony áron vettek tőlem mindent és krva drága volt a vásárlás. A játékban minden egyes fadarabot kilootoltam és eladtam, dúsgazdag voltam, a játék végén a power armorokra elment az összes pénzem.
Azt mondanám, hogy megérné valakinek feltolni a bartert, de valszeg jobb exploitolni a szerencsejátékot.
Ugyanis 100% szerencsejátékkal, meg save-load biztonsági játékkal el lehet szedni mindent minden szerencsejátékostól. Vannak akik orvosi cuccokat csencselnek. Azok a játék végéig extrém drágák lesznek eladásban is. Ár-teljesítményben sokkal jobban megéri egy szerencsejátékossal kilootolni mindent és inkább olcsóbban eladni, mint egy jó kereskedővel mindent kicsivel olcsóbban venni és drágábban adni.
Drivingre 0 pont, semmi értelme, repairra sem kell pont. Könyvekből fel lehet tornászni 100% fölé is, bár addigra már semmit sem kell javítani. Amíg meg kell, jó lenne 60% körül lennie, de meg lehet oldani mindent kevés javítással is.
Traps, ez érdekes. A legtöbb csapdát ki lehet lőni és alap traps skillel is meglátják pár méterről. Ha mindent hatástalanítasz fel is lehet szedni és ellenfelek ellen letenni. Jó bulinak hangzik, de nehéz használni. 120%-os trapsel is volt, hogy a lerakás közben felrobbantan és voltak csapdák amiket nem lehetett felszedni halál nélkül. Szóval annyit nem ér. A robotok ellen meg letettem a legerősebb csapdából 4-et, melléjük 4 köteg c4-et, átjött rajta és csak fél élete ment el.
Mondanám, hogy oké, akkor is fele annyit kellett akkor belelőni, de tök körülményes ilyen csapdát előkészíteni és rohadt sok súly is volt. Egy jó sniper meg folyamatosan stunlockolja és a többiek meg kilövik.
tudományos skill. Pár számítógép hackeléséhez kell, végjátékhoz elengedhetetlen. Egy karakternek elég feltolni 100-ra, ha a support fő karaktert választod, könyvből is felmegy.
Na mi marad, harci skillek.
Dobás, érdekes exploit miatt érdemes egy karakternek 100% körülivé gyúrni. Az exploit az, hogy ha egy fal, vagy zárt ajtó mellé áll akarakter, akkor át tud dobni fölötte, akár egy épület alsó szintjén belül is, szóval nincs "tető". Erősebb ellenfeleket is ki lehet így iktatni, hogy a nyitott ajtón megnézni hol állnak, becsukni, aztán teliszórni gránáttal a pontos helyüket. A log kiírja a sebzést akkor is, ha nem látni az eltalált ellenfelet. Azt is, ha meghal, mert jön az xp.
Small arms. 200% fölé csak snipernek kell felvinni. A játék közepétől már alig sebeznek a small armsok, kivéve az auto shotgunt, abból is a legjobbat. Bárhol, bárkinél lehet venni, lopni, lootolni AP shotgun shellt, meg emp-t, azt mindig meg kell venni az összeset. nagyon kevés lesz és csak a végjátékban a robotok ellen kell elővenni. Amúgy az alap shoti shellell is szépen lehet darálni a mutánsokat.
Sniper 1 db. bőven elég. Csak szemre célozzon, elég nagy valószínűséggel fog knock outot okozni, 0 vagy ahhoz közeli sebzéssel a robotokon is. Game changer egy folyamatosan KO-zott pacificator dög, amit 2 percig az összes ember mindennen lő mire megdöglik.
Heavy weapons.
A játék elején nem lesz heavy fegyver, vagy ha találsz is, nem lesz hozzá lőszer. A közepén dömpingel, a végén meg ritkán lesz hozzá lőszer, de akkor krva sok, amit alig bírsz elcipelni.
Viszont a robotokra már csak a rakéta és az M2-es nehézgéppuska sebez, meg a gauss. Minden más eladható, 0 sebzést okoz néha becrittel egy durvát, de semmi értelme. Gauss lőszert mindig meg kell venni, nagyon kevés lesz belőle.
Szóval max. 2 embernek érdemes a heavyt tolni, lehetőleg úgy, hogy egyik lehet pure, 200% fölött is, de a másiknak ott legyen alternatívának az energy is 100% fölött. Végjátékban energia lőszer mindig dugig lesz, soha nem kell venni. Rakétát is lehet tornyokból lootolni százasával. De a nehézgéppuska lőszer az rare lesz, a sima meg szart se sebez a végjátékban. Mutánsok ellen még jó.
Energy weapons. A játék közepéig nem lehet találni energia fegyvert, akkor meg lőszer nem lesz hozzá. Utána meg már annyi lesz, mint a szar. Venni sem nagyon kell.
A 6 főből ideálisan azt mondom, hogy az elején mindenki tudjon small armsot, aztán szépen kezdjük el lecserélgetni a srácokat ahogy jönnek a rankban jobbak. Heavy-energy párosra, vagy heavy-small arms és akkor ő legyen később a kizárólag heavy. Meg heavy-doki esetleg.
A végjátékban 1 small arms sniper, 1 small arms-heavy, shoti/M2 géppuska. Ahogy kifogy a shoti, jöhet az m2, ha mind a kettő kifogy akkor addigra lesz elvileg gauss géppuska. 1 Heavy-energy, Rakéta, plazma. 3 csak energia fegyveres. Plazma minigun, meg a kisérleti plasma fegyverek.
A fő karakterre különböző buildek lehetségesek. Lehet support roleos, meg fő arató.
Support roleban érdemes az IQ-t 10-re nyomni, erő 5, perception 5, luck 6, agility 6. Felvenni mihamarabb az olvasós skillt, amitől több skillt kap könyvekből. Minden könyvet vele olvastatni el.
Fő skillnek megjelölni a small arms, doktort, meg amit még gondolunk 100%ra gyorsan felhúzni.
Könyvekből be fog jönni 150-160% környékéig a szerelés, first aid, survival, driving, még a small arms is, csak későn, traps is valamennyire, tudományok is 100% fölé fognak menni.
Így minden más karaktert szépen lehet pure harcosnak gyúrni.
Vagy a fő karakter legyen mészáros és a segéd karakterekből legyen egy orvos/specialista.
Ami fontos, hogy a perkekből a 90%-a szar. Amit érdemes felszedni az a quick shot (sniperen kívül), 1-el olcsóbb lövés, de nem lehet célozni. Kamikaze, többet sérülünk, többet sebzünk. Az ellenfél így is instant kinyír kb. Teljesen mindegy nekik, de nekünk az a 15% damage nagyon kell.
Minden ami olcsóbbá teszi a lövést/gyorsabbá, minden ami növeli a sebzést rangedben.
Előtte fallout wikin meg kell nézni melyik perknek mi az előfeltétele és olyan karakterre rászállni akinek ez megvan. Teszem azt 6 agility, 6 luck, 6 perception kell a legtöbb erős perkhez, esetleg 5-6 int.
Olyan perk nem kell, amitől többet cipelhetsz, erősebbet üthetsz, bármi melee, nagyobb százalékot kapsz bármelyik skillre.
Van még egy hack. Amikor mindenki ki van már nyírva, sok cucc lesz a pályán és nem bírják el a karakterek. Ilyenkor szépen fel kell szedni mindent amíg nem lesznek alig mozgó túlterheltek. Ki kell gyalogolni a kijárathoz egy karakterrel, de csak a zöld határára állva. Aztán a többi adja át a cuccait annak aki éppen a zöldön belül áll. Tökig lehet terhelni tonnányi cuccokkal is, nem tud megmozdulni de nem is kell neki többet. Szépen több fordulóval lootoljatok ki mindent az utolsó kavicsig. Majd menjetek ki a zöldbe a többiekkel is. El lehet menni a bázisra, ott egy ember lesz mozgásképtelen. A legjobb barteres skillű álljon a kereskedőhöz, a többiek több fordulóval hordják oda a lootot és kész.
Amúgy ha lesz jármű, akkor a járműben korlátlan cuccot lehet a "földre" dobni. Csak az a gond, hogy nem minden pályán lesz bent ingame a jármű. Szóval ilyen végjátékra spórolós cuccok, felesleges gyógyszerek lőszerek legyenek benne, mert a bázison, meg az úton a két küldetés között mindig elérhető a jármű és annak a padlója.
4 ending van, mind a négyet el is tudtam érni, igazából csak 1 döntés a 2 ending és egy extra tárgy és azzal megint 1 döntés a másik két ending.
Jól szórakoztam vele, de azért elég nyögvenyelős volt sok helyen. Egy fasza remake jó lenne neki.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Komplettan megveszi az EA-t egy privát konzorcium, amiben a szaúdi sovereign fund is benne van.
https://news.ea.com/press-releases/press-releases-details/2025/EA-Announ...
Chief Exorcist
De nincs válságban a nyugati játékipar egyáltalán...
mondta ezt valaki az utóbbi 15 évben?
vagyis az AAA része. mert megjelentek az indie fejlesztők, azok azért vittek vállalhatót az iparba. nekem a binding of isaac-el kezdődött ez a korszak.
meg vannak a közepes cégek is, akik már nem ketten a garázsban raknak össze valamit, pl most Hades 2-t tolom. azoktól is jön sok jóság.
de mondjuk ubi, ea, meg activision blizzard gameket kb soha nem veszek. talán a Diablo2:Resurrected volt az utolsó, előtte meg a Child of Light amit ezektől vettem.
Amúgy mit tippelsz ezutánra? Mármint én őszintén nem tudom, hogy ez most jó vagy nem, bár igazából rosszabb nem nagyon lehet.
Chief Exorcist
ez azt jelenti hogy kevesebb lesz a woke?
https://www.pcgamer.com/gaming-industry/former-bioware-lead-writer-reads...
Former BioWare lead writer reads the runes on EA-Saudi deal and speculates that 'guns and football' are in, 'gay stuff' is out, and the venerable RPG studio may be for the chop
Chief Exorcist
remélem a 'gay stuff' mellett a 'gay staff' is out lesz.
Hétvégén befejeztem a KCD első részét. Most Hades II-t kezdtem. Ha valakinek az első rész tetszett, akkor kb 8 óra játékidővel azt mondom korrekt folytatás, és érdemes felrakni.
Ha már AAA játékokról szó volt, furcsa is hogy a pár napja megjelent 1.0 játszható, meg nem omlik össze 15 percenként, meg nem találtam még game breaking bugot.
TRIGGER WARNING: gay stuffot vagy staffot nyomokban tartalmazhat.
Az a baj, hogy az elsőhöz is túl noob voltam, valami harmadik ability (amikor eldob egy tányérszerűséget) szerintem nem intented scummolásával tudtam csak végigvinni.
Chief Exorcist
mintha lenne a menüben valami bekapcsolható adaptiv nehézség.
de az első rész is olyan volt, hogy bele kellett tenni a melót, mert minden kör után valamennyivel rutinosabb lettél, meg lehetett valami fejleszteni. csak ehhez nem egyszer, meg nem tizszer kell elindulni. és igen, sok függ a szerencsétől is, pl ha olyan cuccokat dob a játék, amik nagyon nem szinergizálnak az adott futamban, akkor sokkal gyengébb lesz, meg vannak imba rollok is. és ha fejlesztések megvannak, akkor olyan mint egy normál eloszlás szerencsével kombinálva, és csak a negativ széle lesz olyan, amit jobb feladni, 90%-ban nyerhető. aztán persze lehet neheziteni, újabb jutalmakért. mentem elég sokat, de aztán volt egy pont ahol a diminishing return miatt azt mondtam köszi, ennyi elég volt.
Ugyanolyan mint az elso resz: itt is kell vagy 30 run (azaz kvazi 15 ora) mire elkezdesz nyerni de utana mar kb mindig
No persze itt
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Dehogynem lehet rosszabb, mondjuk tény, hogy az EA-nek már szinte csak feljebb van, mert kurva gáz cég továbbra is.
Egy ilyen problémát egy darab felvásárlás nem fog megoldani, alapvetően továbbra is az a baj, ami mindig is: a gátlástalan trendhajhászással való nyerészkedésre törekvés.