Hozzászólások
Elsődleges fülek
Aha nekem bejott
Elso konyv mindharom scifi dijat megnyerte rogton es eleg rovid is hogy kitalald mennyire is tetszik
Eddig egesz alaposan koveti a konyvet, Murderbot kapott egy kis Deadpool beutest de valszleg igy is mukodni fog
FIREFLY B+
Az az egyik Green Lantern
A szinesz meg Nathan Fillion (tenyleg)
Severance masodik evada nagyon nem az, amit az elso evad utan varna az ember, de ezzel egyutt - vagy ennek ellenere - is jo.
Egyfelol remelem hogy elore kitalaltak azt hogy hova fog kifutni a tortenet; de legalabb ennyire erdekes benne az is, hogy az alapotlet kovetkezmenyeibe is nagyon mereszen belemennek. Ebbol a szempontbol az egyik legkomolyabb scifi sorozat szerintem.
Aztan meg lehet ugy is nezni, hogy egy allegoria, ami a mai vallalati kulturat es annak az osszes sotet oldalat dolgozza fel, egyszerre szatirakent es dramakent is…
Szoval egy nagyon kulonleges es egyedi sorozat, amit raadasul nagyon jol csinaltak meg. Es a tetejebe Ben Stiller??
Mondjuk ide, CG Keanu makingof
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=YgvyRDNSYJk
Sifu
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=w7F3g8MZ9eU
Honor of Kings
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=-gSAlxaJsL8
Egyrészt májusban jön az Apple TV-re a Murderbot
https://www.apple.com/tv-pr/news/2025/02/apples-new-sci-fi-series-murder...
Röviden: egy biztonsági robot önálló akaratra tesz szert, és titkolni próbálja az emberek elől mert neurotikus és igazából csak szappanoperákat szeretne nézni nyugiban. Aztán persze mindenféle bajok lesznek, asszem már vagy 5-6 könyv van belőle, érdekes enyhe disztópia sok humorral.
Másrészt az Amazon meg újra nekivág a Consider Phlebasnak, az első Culture regénynek
https://deadline.com/2025/02/consider-phlebas-amazon-charles-yu-chloe-zh...
Ez meg űropera / súlyer scifi keverék, néha nagyon súlyos és meredek ötletekkel.
1800 kcal? Vagy te akarhatsz megolni mindenkit korulotted, vagy ok teged
Dehogy vettem ujonnan, 3 es fel eves volt kb 100k oraallassal.
Mivel nemet volt az elso tulaj, ezert valszleg ebbol sokat autopalyazott - kihajthato vonohorgot is kert szoval vagy lakokocsi vagy motor/jetski loghatott rajta sokat.
Es bent hagyott egy francia nyelvoktato CDt a hifiben, volt meglepodes amikor 2 ev utan veletlenul elinditottam… :)
54k futással akkor még legalább 50-70k van benne mielőtt komolyabb szervízköltség lenne.
De mondjuk ezzel együtt a dízelnek nem jó a sok városi használat...
Nem akarok takolni az auton, se tuning se ultetes. 600k nemtom, ahogy irtam gumik 4 evente, fekek, kopo dolgok, realis lehet. Nekem is asszem kell iden valtoolaj csere mar.
Olajcserében meg szervízben is elég széles skálán mennek a vélemények mindenhol... Én speciel általában márkaszervízbe viszem a BMW-t (meg az előzőt) de ennek megvannak az okai.
Az első szerintem az újra eladhatóság: a legtöbben úgy vagyunk vele hogy két kb egyforma autóból inkább azt választanánk, ahol van egy szép dosszié a mindenféle szervízekről, márkakereskedőnél, alkatrészlistával meg mindennel.
Mostanában hallottam azt a mondást, hogy igazából a tulajdonost "veszed" meg, tehát amilyen az ő jelleme, olyan lesz várhatóan az autó állapota is. De nyilván második-harmadik-sokadik tulajdonosnál már ez sem feltétlenül garancia arra, hogy a többiek is jó gazdái voltak, ilyenkor (is) segít az ha ott vannak a számlák meg a szervíz rendszerében is a komplett előtörténet.
Az előző BMW-m eladásánál is segített, hogy igyekeztem gondját viselni és ezt látták és ezért voltak egyáltalán hajlandóak ajánlatot tenni rá (pont érvényesült még a dízelbotrány káros hatása és pangott a kereslet).
Nekem az is számít még, hogy a márkaszervíz közel van a munkahelyemhez, nem kell szabit kivenni meg mol limózni meg egyebeket variálni, gyalog besétálok a Grafiba aztán délután vissza.
Plusz egy régi ismerősöm ott dolgozik értékesítőként, ezért tudom hogy megbízható is a hely és nem próbálnak átverni, meg adnak is kedvezményt. Rendesen át is nézik az autót, jó olajat használnak, gyorsabban van alkatrész ha kell; meg jó párszor le is mosták utána bónusznak.
Meg nekem pl. az is érdekes infó volt a BMW-nél, hogy az előző autón replika felnik voltak nyáron, és a szervízben mondták hogy azzal bizony ők nem tudnak futóműbeállítást csinálni. Nyilván ez része annak, hogy be akarnak zárni a saját ökoszisztémájukba, mert azon van jó haszonkulcs (óradíj...)
Ezzel együtt pontos árat a legutóbbi cserére nem tudok mondani, de több volt persze mint 90K, viszont nem is volt annyira horror sem...
Még pár dolog a 4esről, pl. az xdrive témában:
- egyrészt az osztomű (ami a kardántengelyről visszaviszi az első kerekekre a hajtást, mivel ez elsősorban hátsókerekes felépítés) az egy plusz lehetséges hibaforrás, sokan emiatt szoftveresen le is szokták tiltani
- ugyanezen alkatrész miatt 1-2 centivel magasabban van az eleje az autónak a sima hátsókerekeshez képest, hogy ne lehessen könnyen a talajhoz csapni (de ettől még nem lesz SUV)
- plusz nagyobb a fordulóköre is, ami parkolóházakban meg régen épült kinti parkolóhelyeknél lehet para (itt pl a Duna Plaza parkolók nagyon szűkösek), rendesen kell ide-oda gurulni parkoláshoz
A csomagtartót én is bírom, befér 2 nagy és 2 kicsi utazóbőrönd, mostanában az üveg/palack visszaváltás, vagy lehajtott üléssel akár 2 bringa, a gyerekülés dolgot viszont nem tudom, meg még lapraszerelt nagy bútort se próbáltam vele, de biztos elfér. Illetve idősebbeknek viszont kényelmetlen lehet a beszállás az alacsony építés miatt, főleg hátulra.
Jó dolog még, hogy a tükröket pl. be tudom úgy állítani, hogy kvázi nincs holttér, meg most úgy néz ki hogy kibír egy negyedik évet is a nyári gumi az xdrive meg az erős motor ellenére. Akartam írni hogy a gumi árak se voltak vészesek, rákerestem, hát kicsit elszálltak ezek is. Michelin pilot 4S van rajta, abból most már ahogy nézem 330 ezer körül van a szet (225 elöl, 255 hátul, 19") de azt nem tudom az 5ös az jobb széria-e...
Hidd el jo lesz
Ha bejott a Ted Lasso, akkor kovetkezo lepes a Welcome to Wrexham. Nem fogjatok megbanni, sot!
Dizelnel a motorral sok baj lehet. A vezermulanc szar es a javitashoz egyreszt a komplett vezerlest kell cserelni, masreszt munkaoraban is draga mert ki kell venni a motort, hatul van minden. Ez ma mar millios osszeg!
En ezert is vettem benzines 4es GCt, meg hat a sorhat es a 325 loero is odabasz :)
Amugy kenyelmes / istencsapasa karakter kozott valt gombnyomasra, a valto szuper, a mindenfele extrakra meg hamar ra lehet fuggeni (HUD, holtterfigyelo, radaros tempomat, adaptiv LED fenyszoro stb)
Komolyabb koltseg eddig nem volt, de lassan cserelni kell fekbetet es talan tarcsat is. Gumik negyedik evre is birni fogjak ami ilyen teljesitmeny mellett eleg jo.
Elol amugy kenyelmes, de hatul nem annyira tagas, es beszallni nehez lehet kiscsaladnak az alacsony epites miatt. Csomagter viszont meno az 5 ajto miatt, es vezetni is jo, meg comfortban is tudja riszalni a farat. Sport+ modban meg pattog is az auspuffen - de felelos emberkent azt csak nagyon ritkan hasznalom.
Ja es a baratnom is imadja, vezette mar parszor - bar elsore ra is szoltam hogy 70 helyett mar atlepte a 100at :)
TLDR: jo az auto, de a dizellel lehet szivas sok penzert. Viszont sajnos a negy hengeres benzinesekkel is lehet gond, utana kell nezni motorkod alapjan. 435-440i viszont jo lesz, de emiatt meg is kerik az arat…
Checkpoint podcast - Secret Level
https://iddqd.blog.hu/2024/12/31/checkpoint_10x13_secret_level#comment-form
Azért az első Deadpool sikerével nehéz vitatkozni... Persze kérdés hogy mennyire volt benne része neki, de az a film attól még igenis jó volt.
A Terminator meg a többi, az meg mondjuk már nem...
Több író is dolgozott nekik, sok LDR veterán - volt egy adag akik kb novellákat írtak, meg 1-2 ember aki azokból a forgatókönyveket csinálta.
Az Armored Core-t pl. eredetileg Peter Watts írta, ő elvileg egy komolyabb SF szerző.
Kijött amúgy a második adag is, ebből az Honor of Kings epizódon dolgoztam, annak azért elég más a sztorija mint a korábbiaknak...
Mindenki kész scriptet kapott a Blurtől, sztoriba nagyon kevés beleszólás volt; sőt még azt is kb ők választották ki hogy melyik filmet melyik stúdió kapja.
Azon felül volt lehetőség kreatívkodni, rendezés, design, művészeti vezetés stb.
Amikor (nemrég) először láttam pár másik filmet a szériából, nekem is az volt az első reakcióm hogy "ajjaj" :P
De egyrészt mostanra már azt gondolom, hogy van egy pár epizód a többi stúdiótól, ami azért elég jó (később majd megnevezhetem őket).
A saját 3 epizódomról meg nyilván azt gondolom, hogy jók, különben nem tettem volna beléjük ennyi munkát :P Amúgy komolyan azt gondolom, hogy mind a három sztorink (Sifu, Armored Core, HOK) erősebb, mint anno a Secret War volt az LDR első évadban.
Most jönne az, hogy ettől még megértem ha valakinek nem jön be egyik sem, mert szerintem se sikerült mindegyik jól, de... a neten össze-vissza vannak a skálán a vélemények a filmekről! Majdnem mindegyik eddig kijött epizódról láttam már durva leminősítést és totál felmagasztalást is, legyen az a Crossfire vagy a Pacman. Kábé a Warhammer 40K a kivétel, mert az kb mindenkinek bejön (bár lehet ezen a ponton még főleg a rajongók látták és értékelték).
Amúgy meg gondolom te is csak az első 8 epizódot láttad, nem? Kedden jön még 7 és abban azért van legalább 1-2 ami még jó sztem (plusz a HOK filmünk is, ami eléggé kilóg majd a többi közül szerintem)
Ez a poén hogy Keanu mozgása tényleg fura. Amúgy konzerv kompótot eszik.
Digic 4 epizódot csinált: Sifu, Honor of Kings, Armored Core, Playtime
A "csávó" neve Keanu Reeves, és a performance capture előtt 2 héttel törte el a térdkalácsát.
5-10-15p az epizódok hossza.
Sifu teaser
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=XJN7E5UgroM
Armored Core teaser
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=lo9rA047XwE
Armored Core extra
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=looshS5Aci4&t=1s
Lesz még az Honor of Kings teaser is valamikor, meg a Playtime.
Dec 10, készüljetek, jó lesz :)
Ezt is mindenki felreertette
Dec 10-en jon 8 resz, aztan egy hettel kesobb a maradek 7
Tobb mint 2 eve meloztam rajta :)
A bejelentes volt augusztusban, addigra mar kesz volt az egyik filmunk
Itt az elso fejezet (angolul) ingyen
https://reactormag.com/meet-murderbot-in-chapter-one-of-martha-wells-all...