Hozzászólások
Elsődleges fülek
Alapvetően paladin+barbár+tolvaj melee sorom van és mögöttük a varázsló és a pap hátravonva és egyelőre boldogan rájuk rohan minden szörny, szerencsétlen varázslót úgy kell felvakarni a földről minden csata végén. :)
64 eurot fizettem ki a játékért, hogy támogassam az Obisidiant, mert szeretem a játékait. Tehát szerintem úgy és akkor nyilvánulok meg róla, ahogy és amikor szeretném. Bár tudom, még én legyek hálás ezért. Kíváncsi vagyok, hogy mikor jön az ultimate argument, hogy csak a kis köcsögök játszanak Legendary fokozat alatt. :D
Jól van, vettük, itt te vagy az acéltökű fanboy, akinek a jelenlétében tilos rosszat mondani a PoE-ről, vagy jön a flame-tenger. Figyelj, körülbelül 16-17 éves korára az emberek többsége kinövi ezt a viselkedést (na jó, én kb. 20 éves koromig toltam, hiába, későn érő vagyok) és képes megbirkózni azzal a brutális helyzettel, hogy más embernek esetleg eltérő véleménye lehet. Ej, baszki, a HW-n érzem magamat (sajnos most nem jó értelemben).
EDIT: És még mindig nem írtad le hogyan zárjam el fizikailag a varázslókat/ranged karaktereket, mivel simán megkerülik a harcosaimat a szörnyek. :(
Igen, én is erre céloztam a skillek kapcsán. Nyilván vannak talentek és egyebek, csak nekem ez egy picit sekélyes. Aztán az is lehet, hogy csak én szoktam hozzá az ortodox skillrendszerű RPG-khez. Tegnap éjszaka még tettem bele pár órát és durva, hogy mennyi kimenetele lehet egy küldetésnek, illetve egy problémát hányféleképpen lehet megoldani.
Nekem egyelőre pont élvezetes a kihívás normalon, mondjuk nem vagyok gyakorlott Infinity Engine-es.
Úgy érzem, hogy néhány hónap tesztelés még nem ártott volna a játéknak, a párbeszédek/küldetések/történet/hangulat az szuper, a harcrendszer/skillek/stb nekem nem az igazi.
Kis kiegészítés a témához, egyébként a SteamSpy meglepően pontosnak tűnik:
http://www.wadjeteyegames.com/2015/04/05/lets-talk-steam-spy/
Szerintem csak annyi kockázata van, hogy pár észlény majd megnézi, hogy elment X (legyen 100 000) példány egy játékból, beszorozza a teljes árral (legyen 20 euro/dollár) és kitalálja, hogy a fejlesztő valójában milliomos.
EDIT: Bocs, közben láttam hogy benne van a cikkben, aludnom kéne. Mondjuk a link nincs, szóval attól még valakinek érdekes lehet.
Basszus, pont lejárt a szerkesztésre elég idő. Amúgy NPC-kel való társalgáskor a followerek skillje/tulajdonságai is adhatnak plusz témákat/opciókat (például Lore, Resolve, stb.) vagy csak a lead character számít?
A túl sok szöveget csak a lélekolvasásra értettem. Könyvekben és NPC-kel való beszélgetésekben kifejezetten kedvelem. Fizikailag hogy zárod el a varázslóidat? Próbáltam pl. dungeonben a paladinommal és a barbárral beállni az ajtóbat, ettől függetlenül simán megkerülték őket. :(
Na, futottam egy keveset a játékban és eléggé ambivalens érzéseim vannak. Jópofa, hangulatos, meg minden, de!
- WTF ez a "lopakodó módban látod csak a rejtett dolgokat"? Tolvaj nincs (még) a partiban, tehát mindenkit lopakodó módba teszek, így viszont alig haladok a dungeonökben. Nehézkes, idegesítő a közlekedés. A double speed valamennyit segít, de nem orvosolja a helyzetet.
- Baromi sok varázslat van, a túlkínálat nekem inkább zavaró. Egyszerűen állandóan bújnom kell a varázslatokat, hogy melyik mit csinál, főleg most hogy az a tűzfetisiszta pap csatlakozott a partihoz.
- A formációk nem érnek túl sokat, simán leagrozzák a varázslóimat a mobok. :( Egyelőre fogalmam sincs mit csináljak ellene.
- Ez a
elsőre nagyon nagy poén, másodjára érdekes, harmadjára már unalmas. Nem fogok ennyi wall of textet elolvasni, különösképpen, hogy semmit se ad a sztorihoz, bocs Obsidian. :/
- Eléggé sovány a skillrendszer. Most komolyan csak fél tucat van és kifújt? :(
Nem rossz a PoE egyébként, de miközben játszottam vele, akkor világosodtam meg, hogy mi is zavar engem istenigazából a Baldur's Gate-ben és a hasonló játékokban. Egyszerűen Nehézkes. Nagy "N"-nel. Annyira nehézkes, hogy már idegesítő (kivéve az Icewind Dale, mert abban leginkább az zavart, hogy zéró történet van benne és csak egy hack n' slash-szeróség). Sajnos a PoE nem orvosolja a stílus problémáit, de egyelőre kitartok.
ez meg marhára érződik benne - különösen a harcnál, ahogy "fáradnak és sebződnek" a karakterek...
Én a kezdő dungeon után
Mindenesetre ma nekifogok a PoE-nek, mert hiába akartam végigjátszani a Skyrimot, a modok kinyírták, szóval marad ez az RPG.
Iszonyatosan ütött a Fallout a maga idejében, de így visszagondolva, eléggé féllábas játék. Használhatatlan skillek, kicsi térkép, ilyesmi. Szóval így utólag azt mondom, hogy most már kár lenne erőltetni a végigjátszását, mai szemmel már nem ugyanaz. A Fallout 2 viszont még most is atom jó.
BG-re visszatérve én sem jutottam túl ilyen 10-15 órányi játékon, pedig nekifutottam párszor. A problémáim többsége szubjektív, például rühellem a nagy partikat (5-6+ karakter), nem szeretem azt, ha nekem kell összevadásznom a parti membereket, illetve a DnD szabályrendszer is fura mai szemmel (varázslók tkp. használhatatlanok alacsony szinten). Most így kb. ennyi jutott eszembe, azért a játék érdemeit elismerem. Mondjuk én a Wastelandet is gyűlöltem, mármint új, Brian Fargosat.
No, senki sem játszik vele? Én futkároztam benne bő egy órát és alapvetően tetszik, vannak benne jó ötletek (például az ilyen KJK-s eventek). Mondom ezt úgy, hogy finoman szólva nem vagyok oda az infinity engine-es RPG-kért. Ettől eltekintve szerintem most felfüggesztem a játékot és megvárom az expansion packket.
Ühüm. Titkon reméltem, hogy az Obsidian kapja a Fallout 4-et, hiszen elvileg a New Vegas jól fogyott. :( Na mindegy, majd megvárom a New Austin (Angeles, akármi) részt.