Jelenlegi hely

Pillars of Eternity

Utolsó bejegyzés


Menjél szépen Dragon Age-ezni, az nem nehézkes. Sőt, szinte magától megy ;)
Röhej.
Túl sok szöveg, túl sok varázslat? :D
A lopakodó mód tényleg el lett baszva, de azért együtt lehet élni vele. Én 30 órát tettem eddig bele, kiválóan meg tudom oldani harcban, hogy ne basztassák a varázslóimat (fizikailag elzárom őket, de akkor meg azzal kell majd pepecselned, már előre sajnállak érte, biztos NE-HÉZ-KES lesz).
Ezt a "sovány skillrendszer" dolgot nem értem. De mondjuk nehéz azért eltalálni nálad, varázslatból meg sok volt.
Nem lehet, hogy inkább ilyen "féltéglát a W-re" jellegű játékokkal kéne játszani, és akkor minden fasza lenne?
Lélekolvasások a játékot kickstarteren támogatók saját sztorijai, és mivel tényleg semmit nem adnak a játékhoz, így opcionális, hogy elolvasod-e őket, innentől kezdve pedig nem értem, hogy lehet belekötni ebbe is. Ha nem tetszik, nem olvasod, ha mégis, akkor meg igen. Egyébként ami neked wall-of-text, az másnak egy kifejezetten hangulatos plusz, amiért köszönet járna, nem ez a röhejes hiszti.

Respect is not given. It's taken.



A túl sok szöveget csak a lélekolvasásra értettem. Könyvekben és NPC-kel való beszélgetésekben kifejezetten kedvelem. Fizikailag hogy zárod el a varázslóidat? Próbáltam pl. dungeonben a paladinommal és a barbárral beállni az ajtóbat, ettől függetlenül simán megkerülték őket. :(



Basszus, pont lejárt a szerkesztésre elég idő. Amúgy NPC-kel való társalgáskor a followerek skillje/tulajdonságai is adhatnak plusz témákat/opciókat (például Lore, Resolve, stb.) vagy csak a lead character számít?



A skillrendszer az annyira sovány, hogy konkrétan az athletics-re kell tenni az összes pontot, mert az adja a bónusz HP-t. Plusz egyik karakternél legyen mindig magas a mechanics a zárnyitáshoz/csapdák hatástalanításához. A többi skill teljességgel felesleges, legalábbis normal szinten, ahol nélkülük is nagyon könnyű a játék. Kb. az Act 3 végén lehetek, és eddig egyetlen egyszer sem kellett használni semmi potiont/kaját/scrollt.

EDIT: @Barny: csak a lead statjai számítanak, ami azért is szívás, mert növelni csak cuccokkal, varázslattal, ill. a minőségi pihenéssel lehet őket.



Igen, én is erre céloztam a skillek kapcsán. Nyilván vannak talentek és egyebek, csak nekem ez egy picit sekélyes. Aztán az is lehet, hogy csak én szoktam hozzá az ortodox skillrendszerű RPG-khez. Tegnap éjszaka még tettem bele pár órát és durva, hogy mennyi kimenetele lehet egy küldetésnek, illetve egy problémát hányféleképpen lehet megoldani.

Nekem egyelőre pont élvezetes a kihívás normalon, mondjuk nem vagyok gyakorlott Infinity Engine-es.

ShowHide spoiler #

Úgy érzem, hogy néhány hónap tesztelés még nem ártott volna a játéknak, a párbeszédek/küldetések/történet/hangulat az szuper, a harcrendszer/skillek/stb nekem nem az igazi.



Az Gilded Vale, nem Valley, és mivel még csak itt tartasz, játszhattál kb. 5 órát. Szerintem majd a 2. fejezet közepére lesz bármi fogalmad arról, hogy milyen a harcrendszer valójában és mit érdemes/lehet kezdeni a skillekkel. Kb. a játék 5%-ánál tartasz, nagyjából egy tutorial, amit magad mögött tudtál.

Amúgy - ez most nem feltétlenül neked - aki szerepjátszás helyett karaktereket min-maxolgat, meg rászórja az összes pontot egyetlen tulajdonságra, annak nem csodálom, hogy nem tetszik a játék. Kb. nulla beleélés jellemzi ezt a megközelítést, ez a játék meg pont SZEREPJÁTÉKként működik igazán, nem egy kibaszott WoW, hogy a statokat bújd egész nap és terminátorokat készíts. Egyébként pakolgassátok csak az athletic-re az összes pontot, faszán meglesznek majd a magasabb szintű csapdák és biztos kinyílnak a zárak is maguktól, tudjátok majd olvasni Lore nélkül a tekercseket és hozzászólni egy-egy beszélgetéshez minden opcióban.
Én magasabb szintű potion-öket és kajákat is szoktam tolni, sőt, van úgy, hogy megetetem a csapatot egy-egy katakomba/harc előtt, de még olyan is volt, hogy "beültem" velük egy fogadóba, kaptak 1-1 sört, én meg addig olvasgattam az előzőleg felszedegetett könyveket. Picit jobb így játszani, mint vonalzóval kimérni, hogy mennyire legyenek hatékonyak a szarrágyúrt karakterek.

Respect is not given. It's taken.



Jól van, vettük, itt te vagy az acéltökű fanboy, akinek a jelenlétében tilos rosszat mondani a PoE-ről, vagy jön a flame-tenger. Figyelj, körülbelül 16-17 éves korára az emberek többsége kinövi ezt a viselkedést (na jó, én kb. 20 éves koromig toltam, hiába, későn érő vagyok) és képes megbirkózni azzal a brutális helyzettel, hogy más embernek esetleg eltérő véleménye lehet. Ej, baszki, a HW-n érzem magamat (sajnos most nem jó értelemben).

EDIT: És még mindig nem írtad le hogyan zárjam el fizikailag a varázslókat/ranged karaktereket, mivel simán megkerülik a harcosaimat a szörnyek. :(



Dehogynem lehet rosszat mondani, tudok én is, bár tény, hogy nem sokat. Amúgy még csak fanboynak sem mondanám magam, de elég röhejes a játék körül ITT kialakult hangulat, meg ez a sok picsogás. Ha nincs terítéken semmi, akkor megy a non-stop hiszti (többnyire jogosan), hogy minden crpg casual szar, az agyhalott, olvasni, gondolkodni, beleélni képtelen konzolgenerációnak, de ha kijön valami igazán mély cucc, akkor megy ez a szar picsogás. Az külön röhej, hogy mindezt úgy, hogy SEHOL nem tartasz a játékban, de már többet írtál itt róla, mint amennyit játszottál vele.

Az meg nem eltérő vélemény, hogy az emberek nem szerepjátszanak a szerepjátékkal, hanem statokat számolgatnak és lélektelenül matekoznak, ahelyett, hogy normálisan játszanának, beleéléssel, amikor végre megtehetik. Persze mindenki azt csinál, amit akar, de akkor nehogy már pont az ne tartozzon bele ebbe, hogy leírom a véleményemet :)

Szerk.: Nem tudom, nekem nem okoz problémát. Edér ki tudja ütni az ellenfeleket, nekem paladinom van, az is ha elkezd ütni valakit, akkor nem megy sehova már. Van rangerem is, állattal (fehér róka), az is lefoglalja, feldönti az ellent, de ugye ezek a képességek/karakterek a játék első 5 órájában még nem feltétlenül elérhetők. Ezért írtam, hogy játssz inkább ahelyett, hogy fél óránként ideböfögsz valami irreleváns értelmetlenséget a tutorial alatt téged ért atrocitásokról.

Respect is not given. It's taken.



És még mindig nem írtad le hogyan zárjam el fizikailag a varázslókat/ranged karaktereket, mivel simán megkerülik a harcosaimat a szörnyek. :(

Mi van az attack of opportunityvel?

ibi amentia latet



64 eurot fizettem ki a játékért, hogy támogassam az Obisidiant, mert szeretem a játékait. Tehát szerintem úgy és akkor nyilvánulok meg róla, ahogy és amikor szeretném. Bár tudom, még én legyek hálás ezért. Kíváncsi vagyok, hogy mikor jön az ultimate argument, hogy csak a kis köcsögök játszanak Legendary fokozat alatt. :D



Alapvetően paladin+barbár+tolvaj melee sorom van és mögöttük a varázsló és a pap hátravonva és egyelőre boldogan rájuk rohan minden szörny, szerencsétlen varázslót úgy kell felvakarni a földről minden csata végén. :)



Tőlem soha, én normálon játszom elsőre mindennel. Természetesen úgy játszol, ahogy akarsz, csak elmondtam a véleményemet róla, végig ott volt mellette a "nevem", nem a Jóisten nevében nyilatkoztam :)

Respect is not given. It's taken.



Én nagyon szívesen rászórtam volna a többi skillre is a pontot, de nincs értelme. A fő karakteremet igyekeztem többfelé specializálni, tettem valamennyit a Lore-ra, de miután láttam, hogy a scrollokra semmi szükség, inkább a Mechanicsot részesítettem előnyben, hogy meglegyen a zárnyitó/csapdahatástalanító ember a csapatban, de abból ugye elég egy is. Mivel a harcok túlnyomó többsége még a különböző consumable cuccok használata nélkül sem nyújt semmi kihívást egy hatfős csapatnak, így a Survival skillre tenni teljesen felesleges. Lopakodni szintén nem érdemes, így a Stealth is kiesik. Marad az Athletics, mert a HP/Fortitude bónusz az egyetlen, ami tényleg hasznos.

Mindezt tapasztalatból írom, egy ötven órás alapos végigjátszás után, ahol az egyetlen ellenfél, akivel egyelőre nem tudok mit kezdeni, az a 'The Master Below'. :)



és a Master is elhullott. Totál esélytelennek tűnt először, mivel ha épp úgy gondolja, akkor egy támadásától gyakorlatilag a teljes max leveles csapat lefekszik, miközben az én csapatomtól a legjobb unique enchantolt cuccokkal támadva is jó, ha egy Graze összejön ellene, de inkább Miss a gyakoribb. Nade van egy gyenge pontja, amit tuti nerfelni fognak, mert így nem tartott fél percig sem az ütközet ellene.

ShowHide spoiler #


Ne üssék a varázslót: Én még messze nem játszottam végig, de nekem eddig az jött be hogy Edérke kapott olyan talentet, hogy sok ellenfelet blokkol egyszerre, ők meg ilyenkor nem szeretik otthagyni, a másik két közelharcos egyénem meg két oldalt lezárja a maradék helyet. Illetve a varázslónak, papnak, stb. távolsági fegyvert adtam, azzal támogatnak eleinte hátulról, így nem aggróznak talán akkorát - aztán ha szépen összegyűlt az ellen, kezdődhet a varázslás. No meg eléggé szintfüggőek nekem a harcok, szintlépés után visszamenve gyakori hogy a reménytelen csatából varázslat nélkül megnyerhető lesz :-)
Más: apró győzelemként értékelem hogy ráleltem erre a kis kombóra: a monkom irtó gyorsan üt, de kicsit. A Combusting wounds varázslat szenvedő alanya pedig minden őt érő sebzés helyett sebzés plusz tizet szenved el, ami nem sok ugye magában. Node amikor 0,7 mp-nként találkoznak, az már finom :-)
(Biztos van még száz ilyen trükk, de még kezdő vagyok.)




jó, akkor most csinálják meg ennyi idő alatt csalás nélkül :P


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Tegnap fél 12-kor (nem, nem délelőtt) bele akartam kukkantani megint fél órára, aztán ennek az lett a vége, hogy 2-kor feküdtem. Nem jó ez így, írom is a panaszlevelet.

Sors bona, nihil aliud.



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Azért néha tényleg érdemes a review-k végén kezdeni. Azt írja a negatívumok között az összesítőben:

Little or no XP for combat

Elfogadom, hogy mást várt, mások az igényei, de innentől fogva nem olvasom el, van jobb dolgom is a kevés szabadidőmben.

Sors bona, nihil aliud.



Elolvastam, értelmesen összefoglalta. Alapvetően tetszett neki a játék, de a kritikai oldalával tökéletesen egyetértek.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A játék nem tökéletes, az biztos, de nem is az a bajom, hogy jót vagy rosszat ír róla, és nem is emiatt akarom lehúzni látatlanban a review-t, csak megrökönyödtem rajta.

Majd elválik, ha nagyon átmegy grindfestbe, ugyanilyen érdektelen marad a loot, akkor hiányozni fog nekem is az XP. De akkor meg inkább az említettek jelentik a probléma gyökerét, mert miattuk lesz a hiányérzet.

Persze vannak más RPG-k, melyek direkt a tápolásról szólnak, azokba nyilván kell dögivel, ez nem univerzális szabály.

Sors bona, nihil aliud.



Ha elolvasod akkor majd érted a problémáját (ő kipörgette a játékot) :)

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Elolvastam a vonatkozó részt, az alapján sajnos eltaláltam: túlságosan és megkerülhetetlenül harcközpontú lett ez is. Erről továbbra is az a vélemébnyem, hogy ha gyenge a loot, sok a grind, nem über a harcrendszer, akkor az már csak mellékes gond, hogy XP nem jár érte, az csak kárpótlás lenne. Aláírom, hogy a kiragadása plasztikus tud lenni, de semmiképpen nem a probléma gyökeréről van szó. Valószínűleg mégis lehet igazsága, mert az átlagos játékosnak ez fog végső soron lecsapódni, pláne az Infinity Engine-es kalandok után.

Vagy lehet, hogy velem van baj, de hiába pendítették meg a BG-t és pláne az IWD-t, egyáltalán nem tudom tápolós RPG-ként értelmezni a PoE-t, így játszva vele. 12 óra alatt nem is volt túl sok a harc, de ez az újat nem hozó, ódon RtwP a TB-reneszánsz közben sekélyes eddig.

Sors bona, nihil aliud.



RPG Codex Review: Darth Roxor on Disappointment, thy name is Pillars of Eternity
A spoilerek miatt félve olvastam bele. Kemény.
Érdekes, mennyire máshogy látja egy régimódi, vájtfülű crpg-mániákus, mint a sajtó főárama. Na persze ez az rpgcodex, ahol a pozitív hozzáállás, az újdonságokra/változásokra való őszinte nyitottság, a játék egyes aspektusainak eltérő súlyozását célzó elfogadási és megértési szándék, az önkényesen elkülönített nüanszok élveboncolása helyett az élmény/szisztéma egészét vizsgáló perspektíva, a nem-anális nem-szőrszálhasogatás és hasonló gyengeségek a kapun kívül maradnak, máskülönben nem jár tagsági kártya!

ibi amentia latet


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Én nem mertem még elolvasni. Amúgy ott sem egységesek a vélemények, lásd Vince D. Weller egykori főszerkesztő hajdani Dragon Age: Origins review-ját, mely pozitív lett, kellett rá egy negatívval válaszolni, mert nem maradhatott úgy :) Legutóbb a Wasteland 2-ről szólt pozitívan, de amiatt is ment az őrjöngés.

Ettől függetlenül bármely "fikaismertetőjük" érdekes tud lenni, többnyire kiadósabb információval, mint a főáram, csak nem szabad őket sem szentírásnak venni.

Sors bona, nihil aliud.



Félig vicceltem, épületes informatív és hasznos is tud lenni az oldal.
Félig.

ibi amentia latet



ha gyenge a loot, sok a grind, nem über a harcrendszer, akkor az már csak mellékes gond, hogy XP nem jár érte, az csak kárpótlás lenne.

Ez pont, hogy a probléma gyökere gamedesign szempontból.

Ha egy quest során kell darálni x tehenet, vagy kidumálni valakit a málnabokorból még ha medveszőr bírtja is a testét, akkor elfogadja az ember, hogy ez a quest része, aminek a végén jár a jutalom (nem is feltétlen XP-ben), ellenben, ha az arcodba kapod a random encounterek tengerét, fisfos loottal, komoly amortizációs végösszeggel, megfejelve nagy semmivel a jutalmazást, akkor simán összeráncolja az átlag honpolgár a nem textúra szemöldökét, hogy ezt-most-így-hogy. Ráadásul RPG szemmel még nem is logikus, hogy nem kapsz XP-t (ha már nem kapsz XP helyett értelmes jutalmazást: loot/quest/hint), hisz pont azon skilleknek kéne fejlődniük, amiket aktívan használsz.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Szerintem ugyanazt írjuk. Amiben különbözik a megállapításunk, hogy ha az eddig általam tapasztaltnál jobban átmegy dungeon crawlingba a játék, akkor már eleve el van szúrva, mert akként úgysem fog igazán csillogni. Akkor rossz irányt vettek, amin a több XP csak javíthat.

Sors bona, nihil aliud.



Az index (Stöki) is megénekelte:
http://index.hu/tech/2015/05/17/pillars_of_eternity_teszt/

A Pillars of Eternity eddig az év szerepjátéka, pedig olyan, mint egy 15 évvel ezelőtti játék. De éppen ezért olyan jó játszani vele.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!