Jelenlegi hely

Pillars of Eternity

Utolsó bejegyzés

Pillars of Eternity

Különösebb kommentár szükséges! RW RPG rajongói, egyesüljetek!



Azért annak ellenére, hogy ez még egy bugmentesebbnek mondható Obsidian termék, akad jópár elmaradhatatlan "feature" a játékban:

Warning!!!
Game has insane number of game-breaking bugs right now. Just a few serious ones:

- Stats from items permanently add to characters on save/load (My fighter now has 107 deflection at lvl 4 ) .
- Companions and ranger pets can disappear (can't be fixed with simple restart game and load).
- Bugged items like Drinking Horn of Moderation for ciphers.
http://www.reddit.com/r/projecteternity/comments/30lf2a/friendly_warning_to_fellow_ciphers/
- Double-Clicking Equipment Bug. Can cause your character to lose ALL Passives/Racials/Permanent Buffs, forever.
http://www.reddit.com/r/projecteternity/comments/30lmx2/psa_doubleclicking_equipment_bug/

Az első patch már készülőben:
http://www.pcgamer.com/pillars-of-eternity-patch-likely-coming-next-week/



rwurl=http://i.imgur.com/fomHpW1l.jpg

Látom egyesek türelmetlenek az erre a hétre ígért patchra várva :D



Holnap érkezik az első patch, itt a masszív changelog:

https://forums.obsidian.net/blog/7/entry-179-patch-notes-103/



Idióták, idióták mindenütt... pont ezzel volt baja? FFS!
http://kotaku.com/pillars-of-eternity-fan-text-changed-after-player-comp...



Mint utólag kiderült, nem az Obsidian döntése volt a vicc kivétele, hanem a támogatóé aki írta. Az Obsidian megkérdezte, hogy mi legyen, és az ő döntésének tettek eleget.
Itt a fórum hozzászólás a támogatótól:
https://forums.obsidian.net/topic/74461-controversial-limerick-discussion/page-25#entry1631723

Actually, there was a choice. They asked me if I wanted to change in light of what happened. I chose to change it so that they can concentrate on the game instead of this PR nightmare. They weren't going to change it, they asked ME if I wanted to. I can find another platform to write my controversial crap, and I will. They, on the other hand, did the right thing and allowed me to decide the fate of the epitaph. I chose to turn into something that made fun of the bitch-bastards that were complaining.

They went above and beyond what I would have expected them to do.



Nem az a bajom, hogy az Obsidian lecserélte. Hanem azzal, hogy ilyenre ugranak az túlérzékeny idióták.



No, senki sem játszik vele? Én futkároztam benne bő egy órát és alapvetően tetszik, vannak benne jó ötletek (például az ilyen KJK-s eventek). Mondom ezt úgy, hogy finoman szólva nem vagyok oda az infinity engine-es RPG-kért. Ettől eltekintve szerintem most felfüggesztem a játékot és megvárom az expansion packket.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Nekem talán jövő héten lesz alkalmam végre tisztességesen folytatni. Egyrészt több szabadidőm lesz, másrészt lejár a PlayStation Plus, melynek a használatát egy kicsit megnyomtam az utóbbi hetekben.

Az Infinity Engine-t használó RPG-kkel mondjuk én is vegyesen állok, inkább csak kóstolgattam őket, és a HW-tól búcsúzó utolsó fejtegetéseim egyike is a BG túlértékeltségéről szólt :)

Sors bona, nihil aliud.



Én játszok alapvetően, act 1 befejezve, csak vártam a patch-re, és ma is dolgom volt. Pl moziban. :D



Én is játszogatok vele, utóbbi héten elég sokat, de sajna a következő hónapban már nem lesz annyi időm. Nekem nagyon bejön, abszolút hozza a régi RPGk hangulatát. A legtöbbet az Arcanum jut róla eszembe, fura valószínűleg a pisztolyok/puskák miatt.



Nálam nem patcheli a Steam az 1.2-es változatot 1.3-asra (hivatalos fórumon, Steamen is sírnak miatta sokan, megoldás egyelőre nincs), szóval én várom, hogy végre anélkül játszhassak, hogy az első tárgy felvétele után elveszítsem az összes bónuszomat (megtörtént), vagy, hogy a háttérben nyekergő hangot kelljen hallgatnom (megtörtént).

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Szóval ki is az, aki minden bugra rábukik? :P

Én nem futottam bele szinte semmibe, és az 1.03 is felment rá észrevétlenül, viszont ha leteszem tálcára, akkor többnyire egy időre eltűnik a zene, de nem mindig. Ez nem változott azóta sem.

Sors bona, nihil aliud.



Meggyilkol, hogy itt most semmivel se játszhatok... Ágyő később. *kedveszegett*

ibi amentia latet


Tno képe
Tno

Utánaolvastam hogy mi is ez, elképesztő. A legszomorúbb az, hogy pontosan ezek az emberek háborodnának fel a legjobban, ha bigottnak neveznéd őket.

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Az Infinity Engine-t használó RPG-kkel mondjuk én is vegyesen állok, inkább csak ksótolgattam őket, és a HW-tól búcsúzó utolsó fejtegetéseim egyike is a BG túlértékeltségéről szólt :)

Tudsz mutatni linket, vagy kifejtenéd a megfelelő topikban? (hogy ne itt offoljunk)

Noha van vagy legalább 5 éve, hogy utoljára végigvittem a BG 1-et, ami az elnyújtott barlangászással egyetemben sem hibamentes, de hogy túlértékelte lenne? Nem ígérem, hogy feltétlen érdemben tudnék válaszolni egy BG1 specifikus kritikára, de az izometrikus és az azt jellemző taktikusság kontra a Bioware cinematikus, vagy a Piranha Bytes gótikus irányvonala talán megérne egy misét.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Régi HW-s hozzászóláshoz linket? Keresd Flatiline-t!

Dióhéjban: borzasztó klisétenger karakterekkel - meg mindennel, hisz' Forgotten Realms - kezd (iszonyatosan vérgáz a két "nagyon gonosz" karakter akikbe a játék elején belefutsz), és az első 10 órában alig van bármi értelmezhető döntési lehetőség. Minsc is kevés, hogy a folyamatosan idézett két beszólását benyomja minden csata közben százszor. És ez vicces! Az RtwP-ért meg nem rajongok annyira, és mai szemmel fapados is tud lenni benne, harcossal csapkodni jó AD&D-játékhoz méltóan unalmas, csak szerencsére itt van party, ez nem NWN.

Egyébként nem mondom, hogy rossz vagy nem jelentős, egyáltalán nem. Éppen a sajátos státuszának (nagyon jókor jelent meg) és a korában magas produkciós színvonalának köszönheti a rajongást a divatvilág és -rendszer használatán túl.

Úgyis újra elő akarom kapni, majd utána írok róla megalapozottabban, de az első 10-15 órán túl sose jutottam túl, nyilván később jobb lesz, most azt hangsúlyoztam, hogy miért szokott elvérezni nálam. Hozzáteszem, a Fallout ugyanennyi idő alatt vérbeli szerepjátszási lehetőségek garmadáját kínálja, és egyedibb, élőbb az egész, sőt előbb is jelent meg, ami a történelmi szerepet illeti. A harc mondjuk hiába körökre osztott, abban sem jó, és a party hiánya a gyenge AI-jal kombinálva be tud tenni ott. És ezen még a patkánykéselés sem segít. (A Falloutot sem játszottam soha végig, mert XP alatt próbálkozva egy idő után mindig megmakacsolta magát. Most a GOG-os Win 8 alatt jónak tűnik.)

Szerintem a BioWare "cinematikussága", mesélése a KotOR-rra van kitalálva, abban élmény "dzsedájkodni", illik bele a fekete-fehér moralitás, és emellett még party is van benne (ugye az NWN-hez vagy a Mass Effecthez mérten jobban). Szóval nekem az a kedvencem tőlük, hiába könnyed. (Nem, nem azzal játszottam először.)

Szerk.: És igen, zavar, hogy a BioWare borzasztó statikus RPG-ket gyárt az Ultima VI-hoz vagy a Gothichoz képest mindmáig (a BG idejében ez még sokkal inkább elment), és ez a Pillars of Eternityre is jellemzőnek tűnik. Jó-jó, de ebben a műfajban az élőbb világ fontos szempont. A The Witcher jól kombinálta a viszonylagos szabadságot és a hihető környezetet a feszes sztorivezetéssel, nem egy festményen kellett abban abban kattintgatni, mintegy point'n'clickként. (Persze egy sandbox Morrowindnek még rosszabbul álltak a helyükre szögezett NPC-k.)

Sors bona, nihil aliud.



(A Falloutot sem játszottam soha végig,

WAT.

Srsly, WAT.

Téged itten nem ismerünk.

Tény, fagyoskodott még '98SE-n is, de azért végig lehetett azt vinni.

A fekete-fehérrel nagyjából egyetértek, bár a PoE-ben ahogy látom nem 100%-osan ez van benne. Igazából act 2 végén "mindenki őrült, csak én vagyok helikopter" érzésem volt, tehát már-már próbálkoznak. Erre utal egyébként a disposition bevezetése is (cruel, diplomatic, passionate, rational, stoic, aggressive, benevolent, deceptive, honest).


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A fekete-fehért a BioWare-re írtam, a PoE nem az ő játékuk :)

A Falloutnál nálam többször is az jött elő, ahogy többször próbáltam rá az évek során HW-s közreműködéssel is megoldást találni, hogy elsötétedett a képernyő, és a kurzorral kellett "visszafesteni". Amikor már egyfolytában ezt csinálta, idegesítőből játszhatatlanná vált. Egy kivételével az összes komolyabb nekifutásom emiatt maradt abba.

Sors bona, nihil aliud.



Iszonyatosan ütött a Fallout a maga idejében, de így visszagondolva, eléggé féllábas játék. Használhatatlan skillek, kicsi térkép, ilyesmi. Szóval így utólag azt mondom, hogy most már kár lenne erőltetni a végigjátszását, mai szemmel már nem ugyanaz. A Fallout 2 viszont még most is atom jó.

BG-re visszatérve én sem jutottam túl ilyen 10-15 órányi játékon, pedig nekifutottam párszor. A problémáim többsége szubjektív, például rühellem a nagy partikat (5-6+ karakter), nem szeretem azt, ha nekem kell összevadásznom a parti membereket, illetve a DnD szabályrendszer is fura mai szemmel (varázslók tkp. használhatatlanok alacsony szinten). Most így kb. ennyi jutott eszembe, azért a játék érdemeit elismerem. Mondjuk én a Wastelandet is gyűlöltem, mármint új, Brian Fargosat.



A BG-ben senki nem kényszerít rá, hogy csapattal vonulj. Egyetlen (jobb esetben dual classos) karakterrel is végigjátszható.

BTW az eredeti Wasteland is Brian Fargós. ;)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Az AD&D-nek (nope DnD, NOPE, NOOOOOOOOOOOOOPE) is megvannak a maga hátrányai az Infinity-s játékokban, de nem lehet tőle elvitatni, hogy évekig, évtizedekig "tesztelték" előtte a rendszert, és nem ad-hoc megoldások tucatjaival tömködték be a lyukait. A Pillars of Eternity (végre nálam is patchelt ma!) számomra messzemenően legnagyobb problémája eddig, hogy a kézikönyvben (amelyet csak a debütálás óta vagy tucatszor "erratáztak") sem magyarázza meg bizonyos mechanizmusok működését, kicsit úgy, mintha maguk a készítők sem tudnák, hogy mi-mitől, vagy épp mitől nem történik benne. Egyszerűen a bejelentés óta eltelt időben nem lehetett normális asztali-szerű szabályrendszert összerakni, ez meg marhára érződik benne - különösen a harcnál, ahogy "fáradnak és sebződnek" a karakterek...

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Ah, és tényleg. Talán aludnom is kellene :D
(mondjuk olyan morális szürkeségek nincsenek benne, mint pl Witcher-szériában)

Hmm, érdekes. Mondjuk évek óta nem vettem elő Falloutot, de a GoG-os verzió valszleg menni fog, legalábbis win7-tel. Különben anyáznának erősen a népek.

BTW, BG1-2+kiegeket anno végignyomtam. Mennyire poén volt már, amikor

ShowHide spoiler #


Előreláthatólag a héten fog érkezni az 1.04-es patch.

Patches Still Coming? Yes, we're currently working on patch 1.04, which we hope to release during the week of April 6. We are actively monitoring the Technical Support forum and pulling issues out into our internal bug database.

https://forums.obsidian.net/topic/71830-pillars-of-eternity-support-faq/



ez meg marhára érződik benne - különösen a harcnál, ahogy "fáradnak és sebződnek" a karakterek...

Én a kezdő dungeon után

ShowHide spoiler #

Mindenesetre ma nekifogok a PoE-nek, mert hiába akartam végigjátszani a Skyrimot, a modok kinyírták, szóval marad ez az RPG.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Én szeretem a nagy csapatot meg az elején gyenge varázslókat, bár azt kevésbé, hogy egy semmire nem használható kis geek alapból, aki már garbós pulóvertől összeroskad (valamint ugye sütöd a napi fél varázslatát, és csókolom). Ezért szerettem a Gothicban (főleg a második részben, de mondhatnám a Risent is), ott nem lehetsz 1. szintű mágus, ott végig kell járni a ranglétrát, ha játékról lévén szó nem fog 10-20 évig tartani :)

Az viszont tény, hogy a jól dokumentált, kőbe vésett szabályoknak valóban megvan a haszna, szemben az ismeretlen, homályos, patchenként változóval.

Sors bona, nihil aliud.



A mostani patchben emelték duplájára a bónuszt, amit hiányzó partytagonként kapsz.

BTW, cypher. encounterenként kap pontokat amiből varázsol, amiket aztán bevitt ütésekkel/lövésekkel generál újra. Viszont nem épp egy tank, tehát normálon is vért lehet vele vizelni egy nagyobb/erősebb csapat ellen. Nagyon ajánlott mindig sneak-elve kezdeni távolról puffogtatva. :D Eredetileg debuffolásra találták ki, de nagyjából elfogadható DPS-t tud nyomni. debuffra viszont tény, hogy sokkal több cucca van, és sok spelljéhez KELL egy másik partytag.

ShowHide spoiler #


Miért, a Risen 1 miben más? (Régen játszottam a Gothicokkal, ezért példálózom a vonásaiban hasonló Risennel.) Mármint abban is az első 10 órát a mocsárban bóklászva tölti a játékos. És ezzel nem egymással szembe kívánom helyezni a két játékot, de eredettörténet révén mindkettőben gyenge a karakterünk, így csaták előtt, közben is súlyosabb döntéseket kell hoznunk, ami a Baldur's Gate taktikusabb játékmenetéből fakadóan még hatványozottabb, hiszen a formációtól kezdve, mikor lövöd el a varázslataidat, gyógyitasz, versz tábort, stb folyamatosan döntéseket hozol. Értem én, hogy a döntések alatt inkább a narratívát befolyásolóakat érted, de ezek az elvárások szerintem kicsit túlmutatnak magán a játékon, hiszen a BG széria mindig is a harcrendszeréről volt híres (mint azt talán a fenti példám is szemlélteti), és a történet inkább csak afféle körítésként szolgált. Természetesen az egyet ért kritika - hogy a varázslók alacsony szinten tényleg csak afféle support szerepkört tudnak ellátni, a későbbi hosszú, sablonos barlangokról nem is beszélve - teljesen jogosak. Többek között ezért is szokták a BG2-t koronázni, mivel a már magasabb szinten való kezdéssel számtalan kezdeti botladozást, balansz problémát áthidaltak.

Tehát a jobb szó hiján "súlyosabb döntések" alatt a játékmeneten keresztül hozott döntéseket értem, amik az izometrikus party alapú RPG-k esetén taktikus játékmeneten, míg a Gothic szériában ügyességen, türelmen alapszanak. De a legfőbb megkülönböztető jegyük a modern Bioware játékoktól, hogy az ilyen irányú "döntések" az életbenmaradásért születnek, kizárólagosan játékmeneten keresztül. A Baldur's Gate kontra Mass Effect széria jól is szemlélteti ezt a narratíva irányába történő elmozdulást, ahol az akció alapú csaták gyorsan lepörögnek (és vitathatatlanul könnyebbek), hogy helyet adjanak a döntéseket felkonferáló átvezetőknek. Ezek eredendően passzívak, hasonlóan a 3-5 dialógus opció közüli választáshoz. Viszont a csapattagok számának csökkentésével, és az irányításuk leegyszerűsítésével kiiktatták a régi item és stat managementet, ami az átvezetőkhöz hasonlóan szintúgy ki tudják rántani a játékost. (BG1-ben is, de a JA2-ben talán még többet kellett szöszölni a cuccok szétosztásával, ami kb. egy Excel tábla bújásával ért fel legtöbbször.)

Röviden, a felső kontra belső nézet, csapat vs. egyszemélyes hős, vagy az akciódúsabb játékmenet támogatná jobban az RPG élményt? Ennél fogva a taktikus játékmenetre kihegyezett Divinity Original Sin, Jagged Alliance 2 távolabb állna a szerepjátékos érzéstől, és a Gothic, Witcher szériák Fallout New Vegas dinamikus [világ]felépítése, hibrid játékmenete jelentené a műfaj csúcsát?



Ez egy érdekes téma. Javaslom, hogy váltsuk le vele az elmélkedőben található, mostanra szerintem kifújt feminista témát:
http://www.rewired.hu/content/elm%C3%A9lked%C5%91

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám




Na, futottam egy keveset a játékban és eléggé ambivalens érzéseim vannak. Jópofa, hangulatos, meg minden, de!

- WTF ez a "lopakodó módban látod csak a rejtett dolgokat"? Tolvaj nincs (még) a partiban, tehát mindenkit lopakodó módba teszek, így viszont alig haladok a dungeonökben. Nehézkes, idegesítő a közlekedés. A double speed valamennyit segít, de nem orvosolja a helyzetet.
- Baromi sok varázslat van, a túlkínálat nekem inkább zavaró. Egyszerűen állandóan bújnom kell a varázslatokat, hogy melyik mit csinál, főleg most hogy az a tűzfetisiszta pap csatlakozott a partihoz.
- A formációk nem érnek túl sokat, simán leagrozzák a varázslóimat a mobok. :( Egyelőre fogalmam sincs mit csináljak ellene.
- Ez a

ShowHide spoiler #

elsőre nagyon nagy poén, másodjára érdekes, harmadjára már unalmas. Nem fogok ennyi wall of textet elolvasni, különösképpen, hogy semmit se ad a sztorihoz, bocs Obsidian. :/
- Eléggé sovány a skillrendszer. Most komolyan csak fél tucat van és kifújt? :(

Nem rossz a PoE egyébként, de miközben játszottam vele, akkor világosodtam meg, hogy mi is zavar engem istenigazából a Baldur's Gate-ben és a hasonló játékokban. Egyszerűen Nehézkes. Nagy "N"-nel. Annyira nehézkes, hogy már idegesítő (kivéve az Icewind Dale, mert abban leginkább az zavart, hogy zéró történet van benne és csak egy hack n' slash-szeróség). Sajnos a PoE nem orvosolja a stílus problémáit, de egyelőre kitartok.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!