Jelenlegi hely

RTS

Beszámoló: Jurassic World Evolution

Fórum:

rwurl=https://i.imgur.com/OKuHHOQ.jpg
Jurassic World Evolution

Üdv újra mindenkinek a Rewired virtuális hasábjain, e heti játéktesztünk (köhh) a Jurassic World Evolutionról és annak 3 nagyobb "sztori" DLC-jéről fog szólni.

Kezdjük hát az alapjátékkal. A tavalyi megjelenés óta állítólag rendesen befoltozták, némi ingyenes tartalom is került bele (nem kevés fizetős DLC mellett...), így ideje volt, hogy a karácsonyi akcióban bezsákoljam és most kipróbáljam. A Frontier legújabb gyermekéről van szó egyébként, mely nagyon sokban hasonlít a 2003-as megjelenésű Jurassic Park: Operation Genesisre.

Az Operation Genesis anno eléggé a "radar alatt" volt, egyike volt az első full 3D-s parkmenedzsment játékoknak, és bár tartalomban rendkívül szegény volt (25 féle dínó, max 100 látogató, egyféle térkép, mindössze 10 küldetés, stb), idővel megtalálta a közönségét - és bár a kritikusok lehúzták - egész hangulatos kis játék lett azok számára, akik észrevették, és elfogadták a hiányosságait. Na meg persze a dínóőrültek számára. Mindezt csak azért mondom el, mert aki játszott és szerette azt a játékot, annak nagyon ismerős lesz ez a legújabb kori Dinópark iteráció is. Na de térjünk is rá a címszereplő módszeres kivesézésére. Üdvözlöm a Jurassic Parkban!

rwurl=https://i.imgur.com/NWLAIoo.jpg

A sztori szerint a játékban a filmekből (részben) megismert 5 kitalált szigeten fogunk remélhetőleg nyereséges és biztonságos dínóparkokat létrehozni. Először csak az első sziget elérhető, de ahogy fejlesszük a parkunkat és tódul befelé (majd remélhetőleg épen és egészségesen kifelé is) a jónép úgy kapjuk a csillagokat és ha elértük a majdnem tökéletes 5 csillagot, akkor utazhatunk a következő szigetre. Természetesen az új szigeten nehezebb dolgunk lesz (időjárási körülmények, terület limitációk, betegségek, stb) és a kikutatott dolgokon kívül ismét üres kézzel és totál nulláról indulunk, így érdemes akkor elhagyni az előző szigetet, ha már amit lehetett, kifejlesztettünk. Viszont sajnos muszáj mindig továbblépni, legalábbis ha a játékban minden technológiát és dínót ki akarunk lockolni.

rwurl=https://i.imgur.com/DyDeugJ.jpg

Minden szigeten törekednünk kell a 3 főtanácsadónk (kutatási, szórakoztatási és biztonsági) egységes megelégedésére. Ők lesznek azok, akik némi történetet és izgalmat próbálnak vinni az amúgy kicsit unalmas játékmenetbe. Adott időnként fixen küldetéseket adnak, de mi is kérhetünk egy kiválasztottól két percenként új küldetést. Sajnos ezek nem igazán logikusak, de hát a filmekben sem nagyon láttunk logikát, így e téren nem változott semmi. Legjobban az "tetszett", mikor a biztonsági szakértő kérte, hogy zárjunk össze totál nem összeillő fajokat, vagy hogy engedjünk szabadjára nagy húsevőket...

rwurl=https://i.imgur.com/nYeEaCX.jpg

Bizonyos reputációk elérése esetén újabb dínók, kutatások, fejlesztések, épületek, stb nyílhatnak meg, és ha valamely ágon elérjük a kb. 70%-ot, akkor az adott tanácsadó ad egy "főküldetést", ami sok nyereséggel és némi ősz hajszállal fog kecsegtetni. A nehézség mindeközben annyi lesz, hogy ha az egyik tanácsadó reputációját próbáljuk növelni, a többi féltékeny lesz, és lecsökken náluk a szintünk. Bizonyos szintkülönbségnél akár szabotázsakciókra is vetemednek majd... hát igen, így kell megnövelni a játékidőt, és unalmassá tenni a játékot. Pedig elsőre milyen jó ötletnek tűnt, igaz Mr. Hammond?

Általában ezért volt, hogy minden szigeten 50M $ felett jártam, mire végre elértem a megfelelően magas százalékot a szakértőknél. Persze ki lehetne hagyni dolgokat, de sajnos nem, mert a későbbi küldetések összefüggnek a korábban kilockolt dolgokkal, így ha valamit elfelejtettünk vagy nem volt időnk kilockolni, akkor nincs mese, vissza kell menni a korábbi szigetünkre. Szerencsére ezt bármikor megtehetjük és pontosan olyan állapotban fogjuk találni, ahogy otthagytuk, bármennyi időt is töltöttünk máshol...

Tehát mint látható, nagyjából arról szól a "sztori", hogy bizonyos adott kezdeti nehézségekkel hogyan küzdünk meg, majd miután nyereségesbe (és remélhetőleg biztonságosba) fordult a parkunk, ezután hogyan kezeljük a szakértők által kért (néha egészen) irracionális feladatokat. Kevés, mint T.Rexben a telefoncsörgés.

rwurl=https://i.imgur.com/VEjMjtr.jpg

A játékmenet a szokásos sémát követi. Három Négy fő pillérre épül:
1. Épületeket és utakat húzunk fel, ezeknek áramot és utat adunk
2. Kutatunk és fejlesztünk: épületeket, dínókat, géneket, stb.
3. Egészségesen és biztonságosan tartjuk dínóinkat és látogatóinkat, miközben megoldjuk a küldetéseket
4. Need for Speed: ez bizony nem várt fordulat, de lentebb részletezem

Az elején minden szigeten érdemes kicsiben kezdeni, de valahogy úgy, hogy mindeközben majd a későbbiekre, mikor már tele leszünk lóvéval és nagy lesz a park, akkor se csináljunk nagy problémát magunknak. Nagyon figyelni kell, különösen az utak és a kilátók elhelyezésével. Előbbi a ranger csapat miatt is fontos, de sok bosszúságot okozhatunk magunknak, ha nem tudunk a mozgó büfének (ezek lennének a látogatók) fix büféket és egyebeket telepíteni bizonyos pontokon. Mik azok az egyebek?

rwurl=https://i.imgur.com/anvrTAK.jpg

Nos nem kevés. A XXI. sz. látogatói bizony sokat akarnak a pénzükért: kaja-pia, bunker, mosdó, vásárlás, szórakozás, szállás (=Hotel), utazás (nem szeretnek sokat gyalogolni a mocskok), dínóink láthatósága (betonépületben, biztonságos távolról). Mint látható, ez helyből 8-féle épület, amiből egy-egy bizonyos sugarú területet le kell fedni. Lehetetlen, de azért jó tervezéssel le lehet szűkíteni az elégedetlenkedést. Ehhez egyébként segítséget is nyújt a játék, a "Management views"-nél mindenféle színes árnyalatokkal mutatja, hol miből van leginkább hiány.

Minden épületünket be kell kötni az elektromos rendszerbe és az úthálózatba. Ezek nélkül nem fognak működni. Szinte minden épület fejleszthető (pld: több áram, több keltető, biztonságosabb keltetés, stb), látogatói épületeinkben pedig mi szabályozzuk mennyi dolgozó legyen (ami egyenesen arányos a kiszolgált látogatókkal), és hogy mi mennyibe kerüljön.

rwurl=https://i.imgur.com/3IWPtGs.jpg

Az elején alig pár dínófaj genomja elérhető, azok is csak töredékesek, így nem feltétlenül fogja minden dínónk megélni a felnőttkort. Ezért minél előbb érdemes az expedíciós csapatot kiküldeni, hogy ássanak, és friss ropogós DNS-eket hozzanak haza, hogy minél magasabbra tornásszuk fel a keltetési esélyeket. Minden dínónak van egy bizonyos látogatói értéke. Természetesen (?) a növényevők vannak a lista alján, és az egyre veszélyesebb húsevők a csúcson. Ennek ellenére szerintem érdemes mindig növényevőkkel kezdeni, bár kevesebb látogató jön, de biztonságosabb. Különösen, hogy nekik is vannak igényeik, amik ha nem teljesülnek kitörhetnek, de akár saját fajtársukkal is harcolhatnak.

A 40 féle dínó egyéni igényeit sajnos csak születésük után tudhatjuk meg, de persze azért sejthető, hogy a T.Rex az egyedül szeret élni, a Dilophosaurus és a Velociraptor csoportos állat, akárcsak a növényevők nagy része. Bizonyos húsevőfajok akár egymással is összezárható (jellemzően a kicsik 1-2 naggyal), de ez a növényevőknél jellemzőbb. Szerencsére faültetés-favágás-víztelepítéshez csak kattintanunk kell, és azonnal változik a kifutó képe, akkor is ha már tele van a ketrec raptorokkal, mint a naci a barnamacival.

rwurl=https://i.imgur.com/WZeAKVd.jpg

Összegezve ezek kellenek nekik: kaja-pia (etetők és víz), mosdó, izé területigény (erdős-füves-vizes meghatározott arányban), szociális igények (fajtársakra és más fajokra is vonatkozóan, azaz nem mindegy kit-kivel zárunk össze). Mindeközben persze folyamatosan kutatunk és fejlesztünk, már csak azért is, mert dínóink megbetegedhetnek, amihez ki kell fejleszteni az orvosságot, és szakértőink mellett a látogatóink is örülnek a minél egyedibb DNS láncú állatoknak.

Eddig minden frankó volt, lássuk akkor mi a teendő, ha beüt a ménkő. Mert be fog, változatos problémák, úgymint: szabotázs, áramhiány, betegség, trópusi vihar, tornádó, éhes dínók, veszekedő dínók, elszabadult dínók, ésatöbbi fognak megtörténni, méghozzá meglepően sűrűn. Két épület tud segíteni, az egyik az ACU központ, ahol 1 azaz EGY helikopter várja a parancsunkat, hogy elkábítsa a renitenskedő dinoszauruszainkat. Az elkábított dínó aztán fel nem kel, amíg meg nem hal (izééé... na értitek, szóval addig ott fekszik, amíg éhen nem hal), vagy amíg el nem szállítjuk helikopteres szállítócsapatunkkal. Elszállítás után mindig felébred (erre figyeljünk, volt hogy rossz ketrecbe vitettem szegényt :D), illetve el is szállíthatjuk örökre, azaz eladni is így lehet. Sok lóvét nem kapunk belőlük, így általában csak a küldetés teljesítése után feleslegesnek ítélt dínókat szoktam eladogatni. A halott dínókat is a Transport team kezeli. A dínószállító csapataink száma végtelen szerencsére.

A másik Chuck Norris és a texasi ranger csapat. Sajnos Chuck barátunk lusta, így sosem ül be a kocsiba, ami bizony újabb problémát szül. A rangerek feladata lenne elvileg a dínó etetők újratöltése, a dínók gyógyítása, és az épület/fal javítás. Sajnos azonban mivel buta a sofőr, mint a tök, a dzsip papírból van, ráadásul a puskás csávó is béna, így leginkább mi fogjuk vezetni. Egyszerűen muszáj lesz, és az időnk jelentős része fog ezzel elmenni. Mi fogunk menni mindent csinálni, mert kinyírják a dínók a csapatot. Ráadásul gyorsabb is, ha mi megyünk, nekünk 1 kattintás az etetőutántöltés, és akkor is tudunk falat javítani, ha dínó van a közelbe (ha ügyesek vagyunk). És ami a legidegesítőbb lesz: maximum 2 azaz KETTŐ láncolt parancsot tudunk majd kiadni. Ugyanez áll az ACU csapatra is. Fejlesztéssel az egészen elképesztő 4 azaz NÉGY parancsig tudunk elmenni. Elmebeteg megoldás ez is.
Egyébként az 1.0-ás megjelenéskori változatban még sebezhetetlen volt a járgány, de hát kipatchelték... csak hát észt nem adtak hozzá.

rwurl=https://i.imgur.com/QZN9YW6.jpg

A hangokat egy az egyben a filmekből kölcsönözték, abszolút élethűen morognak és bőgnek dínóink, a célnak tökéletesen megfelel. Itt-ott a híres színészek is megszólalnak a filmekből, méghozzá az eredeti szinkronhangjukon. A zenék viszont egyedi szerzemények, csak két számot vettek át John Williams nagybecsű soundtrackjából sajnos. Így egysíkú és hamar megunható, idővel inkább fogtam és bedobtam alá a Jurassic Park 4CD OST-t.

A grafika, az ahol tényleg gyakorlatilag minden klappol, szép és részletes textúrák bezoomolva is, változatos dínók (különösen génszerkesztéssel és hibridizációval kombinálva). Részletes modellek, tűrhető animációk, szép fények (van nappali-éjszakai körforgás is), időjárás effektek. Az autók, épületek, falak törnek, a dínók sérülnek. A dizájnnal sincs semmi bajom, remekül illeszkedik a filmek által lefektetett sablonba, ami persze nem is csoda, elvégre hivatalos licenc alapján dolgoztak. Egyszóval az egész játékra kellemes ránézni. Azért a játékhoz adott bullshotokat ne vegyük figyelembe, viszont a cikkben valós játékbeli képek vannak. Külön örültem, hogy nem feküdtek le a legújabb agymenésnek, és nem tollasok a dínók. Egyedül az animációkból és sérüléseffektektől vártam el volna többet, egy idő után nagyon egysíkú, ahogy minden dínó kaszt ugyanúgy mozog, és harap. A gépigény is bőven kellemes, egyedül a legutolsó szigeten esett be 60 FPS alá maximális részletességen FHD felbontáson a következő gépen: i5-6600k, R9 290, 16GB RAM.

rwurl=https://i.imgur.com/gspaUXh.jpg

Összegezzük hát akkor lassan, mert sose lesz vége a cikknek. A véleményem, hogy egy újabb felemás játékot kaptunk. A menedzselős rész nem rossz, de sajnos kiforratlan. Kezdhetnék a fejlesztők a már feltárt hibák kijavításával, aztán lehetne többféle épület, jobban testre szabható épületek, nagyobb területek, ritkábban történő kritikus események, egyáltalán, jobban kéne hagyniuk játszani. Különösen a játék felétől az ember csak kattint és kattint és kattint, mert annyi dolga van. Nem lehet csak nyugodtan bámészkodni, mert a dínóetető pillanatok alatt kiürül, folyamatosan küldeni kell a paleontológusokat ásni, aztán meg a leleteket eladni/kiolvasni, közben megbetegednek páran, kutatni kell, a látogatók elégedetlenek, jön a vihar, kitörnek a dínók, áramszünet van, szabotázs történt, és persze eközben még a (néha) hülye küldetéseket is oldani kell, úgy hogy közben mindhárom szerencsétlen boldog legyen.... Pause gomb nincs, így nem lesz könnyű dolgunk, ha maximalizmusra törekszünk. Jó lett volna sokkal több tartalommal megtölteni a játékot, például a látogatókkal több kapcsolatunk lehetne, néha jöhetnének természetfilmesek vagy VIP-k, esetleg pályagenerátor, dínótolvajok, gondolom tapasztalt Tycoon rajongónak is lenne millió ötlete.

Viszont ettől függetlenül igen szórakoztató és a hangulat is rendben van, ahogy technikailag sincs sok kivetnivaló a játékban. Valamiért nálam időnként kifagyott amúgy, és a steam véleményeket olvasva ez nem ritka. Szerencsére az autosave jól működik, de azért mi se felejtsünk el időnként menteni. A kampány, a DLC-k, a challengek és a sandboxok mentéseit egyébként okosan külön kezeli a játék.

rwurl=https://i.imgur.com/4MEx4Ke.jpg

Az alapjáték végigjátszása kb. 25 órámba telt (szinte mindent kimaxolva), míg a sztori DLC-k egyenként 5-7 órányi plusz játékidőt adnak vérmérséklettől függően. A Return To Jurassic Park DLC-t tudnám első körben a rajongóknak ajánlani, amiben a JP1 film után kell visszatérnünk rendbehozni a szigetet. Elsőre nehéz lehet, de én is ezzel kezdtem, elvégre a DLC-ben a filmben szeretett szereplőink a szakértők, és szeretem a kihívásokat is :)

A Claire's Sanctuary DLC-ben a kitörő vulkán elől kell megmenteni a dínókat, aka JW2 film. A Secrets of Dr. Wu-ban pedig azt kell kipróbálni, milyen lehet ha egy őrült tudós veszi a kézbe a dolgokat, és mindenféle hibrideket gyárt. Én ezeket is megvettem, persze nem teljes áron. A DLC-k egyes plusz részei (épületfejlesztések, dínófajok, kutatások stb) egyébként a normál kampányba is beépülnek.

rwurl=https://i.imgur.com/srVRtaO.jpg

A játékban van Sandbox mód is, ahol bizonyos (testreszabható) szabályok szerint korlátlanul tevékenykedhetünk. Például végtelen pénz, nulla áramszükséglet, sérthetetlen rangerek, békés időjárás, stb. Ezzel is van egy probléma, sajnos csak azokat a dínókat, épületeket, kerítéseket, fejlesztéseket, kutatásokat használhatjuk itt, amiket már korábban kinyitottunk kampány módban. Nos, újabb öntökönlövés a készítőktől.
Aki esetleg nem unná meg eddigre (vagy csak extra kihívásra vágyik), azokra a Challenge-k várnak, ahol adott időkeret alatt kell bizonyos sikereket elérnünk.

A játékot megvásárolhatjuk XBoxon és PS4-en is, egyébként igen hamar eladtak egy milliót, sőt, jelenleg bőven 2 millió eladott példány felett jár a számláló. Park ill. menedzselős játékok kedvelőinek számára akciós áron szívesen ajánlom, de kell hozzá némi türelem és dínós szemüveg. Ha az összes DLC-t ingyen adták volna, és tettek volna bele több tartalmat, csak akkor lenne az örömöm felhőtlen.
És hogy megtörtént-e a trónfosztás, avagy jobb-e a játék, mint a felvezetőben említett Operation Genesis? Nos szvsz mindenképpen. Több dínó, több sziget, több épület, több kutatás, több ásatási terület, szebb grafika, jobb hangok, hosszabb "történet".

Értékelésem: 80%

rwurl=https://i.imgur.com/r1ABbQ4.jpg

Végezetül néhány tipp és trükk a spoiler tagben:

ShowHide spoiler #TIPP

Command & Conquer: Tiberian Dawn és Red Alert remasterek a láthatáron

Fórum:

Amikor az EA idén bejelentette a Command & Conquer: Rivals című mobilos játékot, a BlizzConra látogató Diablo-rajongókhoz hasonlóan a C&C-fanokban is felmerült az áprilisi tréfa lehetősége. Fekete nap volt az a franchise történetében, annyira, hogy a felháborodást követően az EA gyorsan meg is erősítette: remasterek formájában PC-re is jön egy adag régi-új C&C. Az akkori ötletelés után a cég ma végre egy hivatalos bejelentéssel ismerte el a projectek létét, mely szerint a Tiberian Dawn (a "C&C1") és a Red Alert újrázására számíthatunk hamarosan.
 

Őszintén szólva ez önmagában még nem lenne örömteli hír, hiszen az EA mostani megítélése és a C&C4: Tiberian Twilight rossz emléke még a leglelkesebb RTS-rajongót is megtorpanásra készteti, de várjatok, most jön az érdekes rész! Az EA ugyanis nem egyik belső stúdióját bízta meg a játékok elkészítésével, hanem ehelyett igazán értő kezeknek adta át a munka legjavát: a Petroglyph Games fejleszti mindkét programot! És hogy kikből áll a Petroglyph Games? A Las Vegas-i stúdiót a C&C franchise-t megálmodó Westwood Studios tagjai hozták létre még 2003-ban, nem sokkal a Westwood megszűnése után.

A srácok azóta is főleg stratégiai játékok fejlesztésével töltötték az idejüket, többek között a Star Wars: Empire at War, a Universe at War és a Grey Goo fűződik a nevükhöz. Bár ezek a címek a Command & Conquer sikerét már megközelíteni sem tudták, a Universe at Wart és a Grey Goo-t én simán méltó szellemi örökösökként tartom számon, mérsékelt sikerüket pedig a megváltozott piaci körülmények számlájára írom.

Megjelenési dátumról még szó nincs a bejelentésben, hiszen a fejlesztés csak most kezdődik, de a korábbi híresztelések alapján a Tiberian Dawn 25. születésnapján, vagyis 2020-ban számíthatunk a C&C visszatérésére. Azért a zeneszerző kilétét már borítékolhatjuk:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=MlMLEIDdIn0
A C&C tehát hazatért, és bár egyáltalán nem a szívem csücske az EA, úgy érzem, ezért a döntésért most hálásak lehetünk a nyomorultaknak. :)

Age of Empires: Definitive Edition: Tripla löncstréler

Fórum:

Tegnap jelent meg az Age of Empires első részének 4K-s oltárt emelő Age of Empires: Definitive Edition, ami masszívan felújított grafikával, finomhangolt balansszal, modern kezelőfelülettel és egy csodás új soundtrackkel várja a nosztalgiázni vágyó stratégákat. A premierre három darab löncstrélerrel is készült a Microsoft, mert miért ne?

Az első videó az Age-re jellemző fennkölt, nosztalgiafaktort és könnycsatornákat megcélzó stílusban készült:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=JOEMc0pJHY8
A folytatás egy egyszerű falusi ember életébe enged betekintést:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=hT3VW401A7E
Végül pedig turistáskodni hívnak bennünket:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=t5EDgNjEbdM
Igazán ötletes és vicces megoldás így promózni a játékot, de a löncsnek sajnos akad egy szépséghibája: a bejelentésnek megfelelően az AoE:DE maradt Windows 10-exkluzív, így csak és kizárólag a Windows Store-on keresztül érhető el. Természetes törekvés, hogy a Microsoft szeretné felfuttatni a saját platformját, azonban az Age of Empires esetében a második rész HD változatával már sikerült Steamre szoktatni a felhasználókat, így a megjelenés napján minden bizonnyal nem számítottak nagy tolongásra a Definitive Editionért. Ennek első bizonyítéka, hogy a Microsoft eddigi, a steames megjelenést illető kommunikációja változni látszik.

Indultunk onnan a bejelentéskor, hogy a játék Windows 10-exkluzív, és az is marad. A közönség a Windows Store népszerűtlensége miatt nem repesett az örömtől, így januárban jött a tűzoltás: a Valve miatt marad el a Steam-verzió, mivel a Steam nem támogatja a játék által használt Xbox Live-rendszert, mondta akkor Jörg Neumann producer. Ennek a nyilatkozatnak is elég nagy röhögés lett az eredménye, szóval néhány napon belül tompítottak is egyet rajta, most, a premier után pedig lássanak csodát, itt van Adam Isgreen, hogy kvázi bejelentse a Steam-verziót.

Isgreen a PCGamesN kérdésére elárulta, hogy a játék a jövőben még feltűnhet a Valve platformján, egyelőre azonban "nem árt egy kis versengés a piacterek között", így a csapat az UWP-verzió csinosítgatásán dolgozik. Ha ezzel elkészülnek, "meglátjuk, merre tovább", nyilatkozta a játék kreatív direktora. Ez bizony pálfordulás a kezdeti elzárkózás után, szóval várjuk szeretettel a Steam-verziót.

BlizzCon: Free-to-play modellre vált a StarCraft 2

Fórum:

Elég komoly bejelentéssel vette kezdetét az idei BlizzCon: november 14-től free-to-play verzió érkezik a StarCraft 2-ből, jó sok fícsörrel.
 

Először is ingyenessé válik a Wings of Liberty teljes kampánya, ami igazán kellemes ajándék, hiszen az RTS műfaj egyik csúcsteljesítményéről van szó, ami a mai napig lebilincselő játékélményt nyújt. A Blizzard számára remek alkalom ez új játékosok toborzására, de azért a kiábrándult régi motorosokról sem feledkeznek meg: aki korábban csak a Wings of Liberty-t vette meg az SC2-trilógiából, az november 8. és december 8. között kárpótlásul bezsákolhatja a Heart of the Swarmot. A játék aktiválása nem igényel bonyolult procedúrát, az akció ideje alatt egyszerűen csak el kell indítani hozzá a StarCraft 2-t, majd adataink megadásával bejelentkezni.

A multi oldaláról nézve is csinos a csomag, ott ugyanis a Legacy of the Void többjátékos fícsöreit élvezhetik az ingyenes játékosok. Ebbe beletartozik a Ranked játékmód is, de a játékosbázis – valószínűleg csak a Blizzard szerint létező – minőségének megőrzése érdekében egy kis plusz elvárással: a ladder megnyílásához 10 győztes csata szükséges Unranked vagy Versus A.I. módokban. A töretlen népszerűségnek örvendő kooperatív rész sem marad ki a mókából: az összes jelenlegi és később kiadásra kerülő co-op parancsnok ötödik szintig free-to-play lesz, Jim Raynor, Sarah Kerrigan és Artanis esetében pedig még ez a korlátozás sem érvényesül.

Mindenképpen roppantul szimpatikus lépés ez a Blizzardtól, nem utolsó sorban azonban remek mód a StarCraft 2 egészségének minél további megőrzésére. En Taro Adun! 

ÁPDÉT: Bár hivatalos infó ezt illetően még nincs, de úgy tűnik, hogy a free-to-play programokra jellemző mikrotranzakciós armageddontól sem kell tartanunk. TotalBiscuit szerint az üzleti modell nem változik komolyan, a Blizzard továbbra is a kampányok, co-op parancsnokok, skinek és announcer packek után befolyt összegekből tervezi fenntartani a játékot.

Jön az Age of Empires IV, nyakán az előző három résszel

Fórum:

Ez az év elég jól alakul az Age of Empires RTS-széria rajongói számára: tavasszal az első rész rimászterelt verzióját leplezte le a Microsoft, az idei GamesCom alkalmával pedig még három (még egyszer: HÁROM) AoE-játék került bejelentésre.

Kezdjük a sort az elején: a Forgotten Empires gondozásában készülő Age of Empires Definitive Edition kapott egy új előzetest, de kiderült a megjelenési dátum is. Október 19-én wololoozhatunk először 4K-ban.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Q3rDhoWcVgQ
Az eredeti játék a grafikán túl is jelentős változásokon ment keresztül, ami rá is fért, mivel az Ensemble Studios korai zsengéje gyémánt ugyan, de az erősen csiszolatlan fajtából. Emelkedik a populációs limit, így 250-300 egységet gyárthatunk a szerény 50 helyett, katonáink és munkásaink eltévedni sem fognak a javított pathfindingnak köszönhetően, az új kezelőfelülettel pedig könnyedén szervezhetjük és irányíthatjuk seregeinket. A játékegyensúly is frissül, ráadásul egy alaposan tesztelt rajongói mod, a UPatch HD mintájára, így minden bizonnyal kellemesen balanszolt csatáknak nézünk majd elébe.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=UDe78q1hYqM
A Definitive Edition megjelenését követően megkezdődik a munka a második és harmadik rész felújításán is. Sajnos a konkrétumoknak még híján vagyunk, de hatalmas játékmeneti változásokra nem kell számítani, mivel az Age of Empires II néhány éve már kapott egy felokosított Steam-verziót, a folytatás pedig alapváltozatának magányában is kiválóan öregedett. Tízerlogó azért már van.
 

Na, de térjünk rá az est fénypontjára: JÖN AZ AGE OF EMPIRES IV... legalábbis valamikor. A frencsájsz következő fejezetét a Relic Entertainment kalapálja a Microsoft Studios-zal közösen, exkluzívan PC-re, azon belül is Windows 10-re érkezik, és ezzel el is mondtam róla mindent, amit a Microsoft megosztott a nagyérdeművel. A fejlesztés még nagyon az elején jár, szóval egy dolog biztos: nem mostanában fogunk játékmenetet látni belőle.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RYwZ6GZXWhA
Így kell megünnepelni egy legendás széria huszadik születésnapját... Valve, fel van adva a lecke, 2018-ban rajtatok a sor!

Iron Harvest - első teaser

Fórum:

A játékot még tavaly novemberben jelentették be, és a lengyel művész, Jakub Rozalski által teremtett '1920+' univerzumban játszódik, melyre már egy sikeres, Scythe nevű táblás stratégiai játék is épül. Az univerzum jellemzője, hogy század eleji stílusú mechek aprítják egymást kelet-európai, vidéki hadszíntereken. A táblás játékkal ellentétben, mely az erőforrásokra, termelésre és fejlesztésre fókuszál, az RTS-adaptáció inkább a taktikai stratégia megközelítést helyezi fókuszba, a Company of Heroes és Men of War játékokból merítve elsődlegesen ihletet. A PC-re és konzolokra egyaránt megjelenő program állítólag dinamikus kampánnyal, sandboxstílusú pályákkal, fedezékrendszerrel és elpusztítható környezettel kedveskedik majd a fotelhadvezéreknek.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=AT29OGk_Byc

StarCraft Remaster bejelentve!!!

Fórum:

A Blizzard kihasználta fizetett ügynökei sikeres tevékenységét, és míg Nokedli a Styx játékra pazarolta értékes idejét egy újabb Warhammer cikk helyett, a Warpból előugrott minden idők egyik legjobb RTS-ének felújított változata. Gyorsan lessük is meg a bejelentő videót:

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5ypU9j4w3_w

Fícsörök tekintetében a következőkre számíthatunk:
  • Felújított grafika, akár 4K UHD felbontás támogatással
  • Képregény stílusban előadott interlude-ok, melyek a régi kampányt dobják majd fel
  • Újra felvett soundtrack és dialógusok
  • Online matchmaking
  • Cloudos mentés a kampányhoz, mások által készített pályákhoz, keybindokhoz, replayekhez
  • Plusz nyolc nyelv támogatva

A játék nyáron jön majd ki PC-re és Macre, árról még egyelőre nincs info.

ÁPDÉT:
A héten érkezik az 1.18-as frissítés az eredeti játékhoz, melynek keretében ingyenessé válik a StarCraft + Brood War.

Hajsza a hegyes botért - újabb Dawn of War 3 előzetes

Fórum:

Gabriel Angelos, Farseer Macha és Gorgutz ‘Ead’unter célja ugyanaz: egy ősi ereklye megszerzése. Mivel ezt a célt nem egymással kézen fogva próbálják elérni, egy dolgra biztosan rátalálnak majd: háborúra.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=q0XnU0xaqsY

Megszavazta a nép: Imperium Galactica a GOG-on

Fórum:

A magyar Digital Reality által majdnem 20 éve összekalapált Imperium Galactica felkerült a GOG kínálatába. Jó látni, hogy a THQ Nordic nem csak azért vette meg a játék jogait idén februárban, hogy üljön rajta. Remélhetőleg a GOG-os példát hamarosan követi a második rész is, és ki tudja, talán valahol titokban már hegesztik a harmadik felvonást...
 

Az Imperium Galactica a maga korában (de talán még manapság is) egy elég merész műfaji egyveleget képviselt: 4X alapra RTS elemekből húztak falat, a tetőt pedig a játék során kibomló sztori adja, melyet többnyire élőszereplős FMV videók formájában lehet követni. A végeredmény nem lett minden tekintetben tökéletes (a videók például sokszor inkább szórakoztatóan kínosak, mint komolyan vehetők – lásd alább), de elég jó lett ahhoz, hogy a világsajtó a vállára vegye, és a játék híressé váljon.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9RTtg4Pj2ekAki nosztalgiázna egyet, pótolná 20 évvel ezelőtti elmaradását vagy megnézné, mivel játszott az apja annak idején, az most a GOG-on 20%-os kedvezménnyel 4,5 Euróért beszerzheti a DRM-mentes változatot.

Thx, nagi!

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!