Tegnap jelent meg az Age of Empires első részének 4K-s oltárt emelő Age of Empires: Definitive Edition, ami masszívan felújított grafikával, finomhangolt balansszal, modern kezelőfelülettel és egy csodás új soundtrackkel várja a nosztalgiázni vágyó stratégákat. A premierre három darab löncstrélerrel is készült a Microsoft, mert miért ne?
Az első videó az Age-re jellemző fennkölt, nosztalgiafaktort és könnycsatornákat megcélzó stílusban készült:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=JOEMc0pJHY8
A folytatás egy egyszerű falusi ember életébe enged betekintést:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=hT3VW401A7E
Végül pedig turistáskodni hívnak bennünket:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=t5EDgNjEbdM
Igazán ötletes és vicces megoldás így promózni a játékot, de a löncsnek sajnos akad egy szépséghibája: a bejelentésnek megfelelően az AoE:DE maradt Windows 10-exkluzív, így csak és kizárólag a Windows Store-on keresztül érhető el. Természetes törekvés, hogy a Microsoft szeretné felfuttatni a saját platformját, azonban az Age of Empires esetében a második rész HD változatával már sikerült Steamre szoktatni a felhasználókat, így a megjelenés napján minden bizonnyal nem számítottak nagy tolongásra a Definitive Editionért. Ennek első bizonyítéka, hogy a Microsoft eddigi, a steames megjelenést illető kommunikációja változni látszik.
Indultunk onnan a bejelentéskor, hogy a játék Windows 10-exkluzív, és az is marad. A közönség a Windows Store népszerűtlensége miatt nem repesett az örömtől, így januárban jött a tűzoltás: a Valve miatt marad el a Steam-verzió, mivel a Steam nem támogatja a játék által használt Xbox Live-rendszert, mondta akkor Jörg Neumann producer. Ennek a nyilatkozatnak is elég nagy röhögés lett az eredménye, szóval néhány napon belül tompítottak is egyet rajta, most, a premier után pedig lássanak csodát, itt van Adam Isgreen, hogy kvázi bejelentse a Steam-verziót.
Isgreen a PCGamesN kérdésére elárulta, hogy a játék a jövőben még feltűnhet a Valve platformján, egyelőre azonban "nem árt egy kis versengés a piacterek között", így a csapat az UWP-verzió csinosítgatásán dolgozik. Ha ezzel elkészülnek, "meglátjuk, merre tovább", nyilatkozta a játék kreatív direktora. Ez bizony pálfordulás a kezdeti elzárkózás után, szóval várjuk szeretettel a Steam-verziót.
Az első videó az Age-re jellemző fennkölt, nosztalgiafaktort és könnycsatornákat megcélzó stílusban készült:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=JOEMc0pJHY8
A folytatás egy egyszerű falusi ember életébe enged betekintést:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=hT3VW401A7E
Végül pedig turistáskodni hívnak bennünket:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=t5EDgNjEbdM
Igazán ötletes és vicces megoldás így promózni a játékot, de a löncsnek sajnos akad egy szépséghibája: a bejelentésnek megfelelően az AoE:DE maradt Windows 10-exkluzív, így csak és kizárólag a Windows Store-on keresztül érhető el. Természetes törekvés, hogy a Microsoft szeretné felfuttatni a saját platformját, azonban az Age of Empires esetében a második rész HD változatával már sikerült Steamre szoktatni a felhasználókat, így a megjelenés napján minden bizonnyal nem számítottak nagy tolongásra a Definitive Editionért. Ennek első bizonyítéka, hogy a Microsoft eddigi, a steames megjelenést illető kommunikációja változni látszik.
Indultunk onnan a bejelentéskor, hogy a játék Windows 10-exkluzív, és az is marad. A közönség a Windows Store népszerűtlensége miatt nem repesett az örömtől, így januárban jött a tűzoltás: a Valve miatt marad el a Steam-verzió, mivel a Steam nem támogatja a játék által használt Xbox Live-rendszert, mondta akkor Jörg Neumann producer. Ennek a nyilatkozatnak is elég nagy röhögés lett az eredménye, szóval néhány napon belül tompítottak is egyet rajta, most, a premier után pedig lássanak csodát, itt van Adam Isgreen, hogy kvázi bejelentse a Steam-verziót.
Isgreen a PCGamesN kérdésére elárulta, hogy a játék a jövőben még feltűnhet a Valve platformján, egyelőre azonban "nem árt egy kis versengés a piacterek között", így a csapat az UWP-verzió csinosítgatásán dolgozik. Ha ezzel elkészülnek, "meglátjuk, merre tovább", nyilatkozta a játék kreatív direktora. Ez bizony pálfordulás a kezdeti elzárkózás után, szóval várjuk szeretettel a Steam-verziót.
"nem árt egy kis versengés a piacterek között"
rwurl=https://i.imgur.com/TuvhI1i.gif
Érthető, ha futtatni szeretnék a saját üzletüket, csak éppen abba nem fektettek eddig elég munkát, így nehéz komolyan venni őket. A GfWL más volt, de ott se tettek semmit a közutálatnak örvendő rendszer megjavításáért, csak hagyták elsorvadni.
Szóval ha már bénán csinálják, akkor az AoE sem biztos, hogy tömegeket fog nekik hozni, sőt az AoE-nek kell a Steam, ha bázist akarnak kiépíteni. Ez a 2-nél egyszer már sikerült, a további felújításoknál és a 4-nél is rászorulhatnak.
Tényleg eldönthetnék már, hogy ellen-Steamet akarnak (tudom, volt a Steamet és EA-t felvásárlós pletyka is), vagy játékokat kiadni. Lehet a kettőt együtt is, csak nem látszik világos koncepció.
Engem a legjobban még mindig az kenyerezhetnének le, ha a 360-as BC-t, illetve a Rare Replay hoznák a Store-ra, esetleg a felújított Halókat is megnézném, de eddig a kínálatuk kiábrándító, miközben a piac túltelített. Na jó, a jó RTS-eké nem az.
Sors bona, nihil aliud.
Nekem AoE-fanként megszakad a szívem ezekért a hülyékért. :D A RPS-en láttam leírva, hogy szerintük olyan jó lett ez a remaster, hogy a Blizzard elmehet a sunyiba az SCR-rel... de Windows Store, szóval annyira azért nem ajánlják. Csináltak egy über játékot, ami minden fillért megér (jó, annak nem, akinek nem jön be az elismerten koros AoE1-játékmenet), aztán mégis a szarból kell várat építeni a Store miatt.
Próbálkoznak, pl. a Store-ban a negatív vásárlói értékelések alá azonnal megy a support segíteni, ha valami technikai dolog miatt lett lehúzva a játék, de olyanok vannak, hogy az ember csak néz. Pl. láttam olyat, hogy valaki panaszkodik arra, hogy nem indul, 1/5-ös értékelés, aztán a support rájött, hogy az antivírusa nem engedte futtatni, whitelistelte és lám, elindult... Steamen kb. esélyed sincs ilyesmibe belefutni, mert megoldja a kliens. És pont ez a probléma a Store-ral: hogy működik, a szolgáltatással magával igazából semmi baj nincs, csak gyerekbetegségei vannak, és ezek a dolgok a Steam indulása idején még elmentek, de ma már van jobb cucc, szóval nem férnek bele ilyenek.
Összességében a kliens szar, a support jó, a Steamen meg ugyanez fordítva. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.