Nem mondom, biztos van ilyen típusú presszió is a Ubisofton, de azért ők is megtettek mindent, hogy ennek jó célpontjai legyenek :)) a totál inkompetens Guillemot-testvérek meg csak nem akarnak eltakarodni, a sorozatos failek ellenére sem.
Yasuke elég népszerű téma Japánban egyébként és a néger szamuráj sem akkora faszság, mint aminek elsőre tűnik. Konkrétan létezett egy ilyen csávó, tényleg szamurájjá fogadták, néhány évig élt Japánban és több csatában is harcolt. A bőrszíne meg a termete miatt a csodájára jártak, mert ugye a japcsik között az afrikai néger óriásnak tűnt.
A gond azzal van, hogy kb. ennyit lehet tudni a fickóról, elvileg jezsuita szerzetesekkel jött az országba és a szamurájkodás végeztével hozzájuk is tért vissza, többet nem tudni róla. Sőt, arról is csak tippek vannak, hogy a jezsuitákhoz honnan került rabszolgaként, legutoljára Zimbabwét olvastam asszem.
Szerintem nem lenne ezzel baj, az AC-hoz megfelelő ízléssel tökéletes alapanyag, csak a franciák ebben pont idióták szoktak lenni. Komolyan véve az afrikai gyökereket meg a rabszolgaságot biztos jó aszaszinkodást lehetne köríteni hozzá, az éng gondom inkább azzal van, hogy teljesen elvitték szamurájba aszaszin helyett már-már komikus mértékben. A másik karakter jóval értelmesebb.
A kínai összeesküvés-elmélethez meg valami forrást dobjál, mert bírom az ilyeneket.
Én Mozambikról tudok, portugál gyarmatként az is a kézenfekvőbb. Egyébként rettentesen kevés forrás van róla (kb. egy fórumos wall of textben bőven elférne minden kortárs említés), tehát a tényleges csatáiról nagyon keveset tudunk, és a státusza is vitatható. Mármint laikus nyugati szemmel szamuráj, de ha nagyon szőröznénk, akkor nem lenne egyértelmű, inkább valami hasonló volt (tény, hogy Oda Nobunaga kíséretének a tagja volt, és kapott bizonyos kiváltságokat), de nem zárható ki teljesen, hogy Oda számára szamuráj volt (az ellenség a jelek szerint nem tekintette annak).
Valójában ennek a bemutatása simán érdekes lenne, a probléma inkább az, hogy a Ubiból ezt nehéz kinézni, és sem maguktól, sem a kritikákra reagálva nem adták jelét annak, hogy erről lenne szó. Egyébként meg a női főszereplő sem jobb, hiszen tény, hogy léteznek legendás kunoicsik a japánoknál, de ők azért legendásak, mert valójában nincs annak történelmi alapja, hogy tényleg úgy ninjászkodtak volna, ami játékba illő, sőt szinte kizárt. Így nézve a japán karakter szinte az életszerűtlenebb a kettő közül. Persze azt könnyű megérteni, hogy a régóta várt japán AC-ból a tradicionális japán karakter kispórolása sértheti sokak nedves álmait, és a woke-ot is sikerült olyan szintre fejleszteni, hogy minden is gyanús legyen.
A legnagyobb probléma továbbra is az, hogy Ubiról van szó, róluk minden ilyen felhang nélkül is nehéz elképzelni, hogy igazán jó AAA játékot készítenek. Ráadásul a távol-keleti téma mindig túl rágógumiízűre sikerül, ha a nyugatiak nyúlnak hozzá, kivéve, ha valami szűkebb réteget célzó játékról van szó (lásd stratégiák). Bár a "távol" sem feltétel, nyilván a PoP is mindig nyugati elhajlás volt, de legalább volt belőle pár tényleg minőségi játék, a japánnál kevésbé ismert kultúráról van szó, és még az iráni fejlesztő sem sok, aki autentikusabb alternatívát alkothatott volna. Ellenben japónak érződő japó játékok - vagy az említett stratégiák - garmadája mellett könnyen kilóg a lóláb.
Persze a végeredmény paíron még lehet jobb a várakozásaimnál, de valahogy a Ubi semmi olyat nem tud mutatni belőle, ami biztató lenne. Jó, hát nem én vagyok az AC-ik célközönsége, az is tény.
Igen, engem is inkább ez érdekelt volna, hogy akkor valami jó sztorit kerekíteni amögé, hogy mégis hogyan lehetett szamuráj ez a csávó ahelyett, hogy tradicionális szamurájarmorban tolja a katanával, ami nyilván biztosan nem úgy volt. Oké, hogy ennél unalmasabb a valósághoz valószínűleg közelebbi elképzelés, miszerint földet meg fizetséget kapott, de ezt kéne megdobni egy kis írói kreativitással, aztán az már felkelthetné az érdeklődést.
De mondom, én nem haragszom az egyedibb főhősökért, sőt, szerintem jó döntés volt ilyesmiket kitalálni manapság, amikor bőven van miből választani a témában és nem az van, mint tizenéve volt, amikor tényleg volt igén egy szamurájos AC-re. Manapság kurvára nincs, senkit sem érdekel, szóval az igazán jó döntés az lett volna, ha a koncepció meghaladottsága miatt sosem készül ilyen AC játék, de oh well, minden szart megcsináltak már, miért pont ez maradjon ki.
És egyébként a japánokat sem könnyű megsérteni a témában, csodának is tartom, hogy az Ubinak valahogy ezt is sikerült. Pl. ott a Like a Dragon Ishin, aminél japánabb játékot nehéz találni, szigorúan történelmi témát dolgoz fel... és egy faszság. Mármint olyan szinten faszság, hogy a történet valós történelmi személyeket használ, de istenigazából azt csinálja velük, amihez az RGG-nek éppen kedve van, a játékban lévő Sakamoto Ryomának pedig köze nincs a valódihoz, holott tényleg a japánok egyik kedvenc szamurájáról van szó.
Történelmi játék:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=dVTrN6nBVlQ
Csak ott a másik oldala a dolognak is, hogy ettől még nevetségesen jól sikerül bemutatni az érintett történelmi korszakot a problémáival, konfliktusaival, élethelyzeteivel. Na, ez az, ami utoljára nem is tudom mikor sikerült az AC-nek, talán a Unity-nek még sikerült megbirkóznia ezzel meg kisebb mértékben az Originsnek is.
Nem mondom, biztos van ilyen típusú presszió is a Ubisofton, de azért ők is megtettek mindent, hogy ennek jó célpontjai legyenek :)) a totál inkompetens Guillemot-testvérek meg csak nem akarnak eltakarodni, a sorozatos failek ellenére sem.
Chief Exorcist
Yasuke elég népszerű téma Japánban egyébként és a néger szamuráj sem akkora faszság, mint aminek elsőre tűnik. Konkrétan létezett egy ilyen csávó, tényleg szamurájjá fogadták, néhány évig élt Japánban és több csatában is harcolt. A bőrszíne meg a termete miatt a csodájára jártak, mert ugye a japcsik között az afrikai néger óriásnak tűnt.
A gond azzal van, hogy kb. ennyit lehet tudni a fickóról, elvileg jezsuita szerzetesekkel jött az országba és a szamurájkodás végeztével hozzájuk is tért vissza, többet nem tudni róla. Sőt, arról is csak tippek vannak, hogy a jezsuitákhoz honnan került rabszolgaként, legutoljára Zimbabwét olvastam asszem.
Szerintem nem lenne ezzel baj, az AC-hoz megfelelő ízléssel tökéletes alapanyag, csak a franciák ebben pont idióták szoktak lenni. Komolyan véve az afrikai gyökereket meg a rabszolgaságot biztos jó aszaszinkodást lehetne köríteni hozzá, az éng gondom inkább azzal van, hogy teljesen elvitték szamurájba aszaszin helyett már-már komikus mértékben. A másik karakter jóval értelmesebb.
A kínai összeesküvés-elmélethez meg valami forrást dobjál, mert bírom az ilyeneket.
Én Mozambikról tudok, portugál gyarmatként az is a kézenfekvőbb. Egyébként rettentesen kevés forrás van róla (kb. egy fórumos wall of textben bőven elférne minden kortárs említés), tehát a tényleges csatáiról nagyon keveset tudunk, és a státusza is vitatható. Mármint laikus nyugati szemmel szamuráj, de ha nagyon szőröznénk, akkor nem lenne egyértelmű, inkább valami hasonló volt (tény, hogy Oda Nobunaga kíséretének a tagja volt, és kapott bizonyos kiváltságokat), de nem zárható ki teljesen, hogy Oda számára szamuráj volt (az ellenség a jelek szerint nem tekintette annak).
Valójában ennek a bemutatása simán érdekes lenne, a probléma inkább az, hogy a Ubiból ezt nehéz kinézni, és sem maguktól, sem a kritikákra reagálva nem adták jelét annak, hogy erről lenne szó. Egyébként meg a női főszereplő sem jobb, hiszen tény, hogy léteznek legendás kunoicsik a japánoknál, de ők azért legendásak, mert valójában nincs annak történelmi alapja, hogy tényleg úgy ninjászkodtak volna, ami játékba illő, sőt szinte kizárt. Így nézve a japán karakter szinte az életszerűtlenebb a kettő közül. Persze azt könnyű megérteni, hogy a régóta várt japán AC-ból a tradicionális japán karakter kispórolása sértheti sokak nedves álmait, és a woke-ot is sikerült olyan szintre fejleszteni, hogy minden is gyanús legyen.
A legnagyobb probléma továbbra is az, hogy Ubiról van szó, róluk minden ilyen felhang nélkül is nehéz elképzelni, hogy igazán jó AAA játékot készítenek. Ráadásul a távol-keleti téma mindig túl rágógumiízűre sikerül, ha a nyugatiak nyúlnak hozzá, kivéve, ha valami szűkebb réteget célzó játékról van szó (lásd stratégiák). Bár a "távol" sem feltétel, nyilván a PoP is mindig nyugati elhajlás volt, de legalább volt belőle pár tényleg minőségi játék, a japánnál kevésbé ismert kultúráról van szó, és még az iráni fejlesztő sem sok, aki autentikusabb alternatívát alkothatott volna. Ellenben japónak érződő japó játékok - vagy az említett stratégiák - garmadája mellett könnyen kilóg a lóláb.
Persze a végeredmény paíron még lehet jobb a várakozásaimnál, de valahogy a Ubi semmi olyat nem tud mutatni belőle, ami biztató lenne. Jó, hát nem én vagyok az AC-ik célközönsége, az is tény.
Sors bona, nihil aliud.
Igen, engem is inkább ez érdekelt volna, hogy akkor valami jó sztorit kerekíteni amögé, hogy mégis hogyan lehetett szamuráj ez a csávó ahelyett, hogy tradicionális szamurájarmorban tolja a katanával, ami nyilván biztosan nem úgy volt. Oké, hogy ennél unalmasabb a valósághoz valószínűleg közelebbi elképzelés, miszerint földet meg fizetséget kapott, de ezt kéne megdobni egy kis írói kreativitással, aztán az már felkelthetné az érdeklődést.
De mondom, én nem haragszom az egyedibb főhősökért, sőt, szerintem jó döntés volt ilyesmiket kitalálni manapság, amikor bőven van miből választani a témában és nem az van, mint tizenéve volt, amikor tényleg volt igén egy szamurájos AC-re. Manapság kurvára nincs, senkit sem érdekel, szóval az igazán jó döntés az lett volna, ha a koncepció meghaladottsága miatt sosem készül ilyen AC játék, de oh well, minden szart megcsináltak már, miért pont ez maradjon ki.
És egyébként a japánokat sem könnyű megsérteni a témában, csodának is tartom, hogy az Ubinak valahogy ezt is sikerült. Pl. ott a Like a Dragon Ishin, aminél japánabb játékot nehéz találni, szigorúan történelmi témát dolgoz fel... és egy faszság. Mármint olyan szinten faszság, hogy a történet valós történelmi személyeket használ, de istenigazából azt csinálja velük, amihez az RGG-nek éppen kedve van, a játékban lévő Sakamoto Ryomának pedig köze nincs a valódihoz, holott tényleg a japánok egyik kedvenc szamurájáról van szó.
Történelmi játék:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=dVTrN6nBVlQ
Csak ott a másik oldala a dolognak is, hogy ettől még nevetségesen jól sikerül bemutatni az érintett történelmi korszakot a problémáival, konfliktusaival, élethelyzeteivel. Na, ez az, ami utoljára nem is tudom mikor sikerült az AC-nek, talán a Unity-nek még sikerült megbirkóznia ezzel meg kisebb mértékben az Originsnek is.
Ezmiafasz?
https://x.com/IGN/status/1880759575890342311
Egyszer tutira összeomlik a játékipar.
Lol :d
Chief Exorcist