Jelenlegi hely

Topikok

2021.10.28 - 04:13,cs Cikkek Elder Scrolls Online

Az előző írásom folytatása. Kicsivel több, mint 1 hónapot toltam le, minden nap játszottam valamennyit. Most járt le az ESO+ előfizetésem, nem újítottam meg. Szóval:

Kraftolás, kereskedelem: felejtős. A kraftolás a szokásos - legyen nyersanyagod és kész. Semmi agy nem kell hozzá. A kereskedelem meg guild szintű dolog, ha a guildnek van kereskedője (egy NPC valahol), akkor lehet, de egyébként csak üvöltözöl a zónában, hogy WTS. Mivel az NPC-t hetente pénzért kell újítani, csak a nagy vagy direkt erre szakosodott guildeknek van, a jó helyek sok pénzbe kerülnek.

Stabilitás: Kitűnő. Egyszer sem fagyott szét.

Dungeonök: A 4+ személyes kontent. Alapból sajnos csak rohanás, máig nem tudom egyetlen dungeon sztoriját sem. Gondolkoztam rajta, hogy szervezni kellene egy Slow dungeon csapatot, ahol végighallgatjuk az NPC-k mondandóját. Egyébként jól néznek ki, a bossok nagyon változatosak, sok extra játék mechanikát használnak, több tucatnyi dungeon van. Magas szinten meg van Veteran verzió, amik nagyon nehezek. Vannak további Trial-ok, amik 12 személyes dungeonök, ott már erősen észnél kell lenni.

Sima kalandok: Ezek miatt megyek majd vissza még valószínűleg. Nagyon kidolgozottak, sehol egy "Ölj meg 5 farkast" feladat. Ehelyett pl találsz egy hirdetményt, hogy színházi előadás itt és itt. Odamégy, és találsz egy kis vándorkomédiás csapatot, de előadás az nincs. Mondják, hogy itt nem nézik őket jó szemmel, mert az utóbbi időben fura dolgok történnek a faluban. Egy-egy ember eltűnik napokra, majd visszatér, de furán viselkedik, régmúlt dolgokról beszél. Aztán valami szörnyű balesetben meghal, de úgy, hogy semmi sem marad belőle. Most is eltűnt egy ember, és a falusiak bizalmatlanul néznek minden idegenre. Itt egy nyomozás jön, több emberrel lehet beszélni, a halottak ismerőseivel, illetve megpróbáljuk megtalálni az eltűnt lányt. Találunk új helyszíneket, további új szereplőket, stb. Kb 1 óra végigvinni a küldetést, ha mindenkit meghallgatsz. A végén még dönteni is kell. Szóval 1 átlagos küldetés miatt legalább 15 NPC-vel tudsz beszélni, és van 3-4, csak a küldetés miatt készült kis helyszín. Ami viszont még jobban meglepett, hogy később, ha találkozol a szereplőkkel, akkor is van néhány új mondatuk. Szóval ez nagyon pozitív.

Setek: Itt a más RPG-kből ismert páncél és egyéb setekre gondolok. Máshol általában 2-4 elemből áll egy set, és kell mindegyik, hogy a maximum hatást érd el. Itt ez használhatóbb, ugyanis minden setnek van eleme minden testtájra, szóval egy set 10-12 elemből áll. A max hatás eléréséhez viszont elég 5 darab, további darabok nem is adnak bónuszokat. Emiatt persze könnyű összegyűjteni egy setet. Az már kicsit problémásabb, hogy két seted legyen, de az is megoldható, mert megvan, hogy melyik pályán melyik 2-3 set darabjai esnek. Szóval csak az adott pályán kell garázdálkodni, és előbb-utóbb meg lesz.

Új területek: A játék sokszor el akar küldeni új területre (pl végezz ásatást itt, találtál egy kincsestérképet amott, stb). Odamégy egy teleporthoz, kiválasztod a pályát és azt tapasztalod, hogy mivel sosem jártál még arra, nincs teleport-pont, ahová mehetnél. Azt meg csak a vérnőszők tudják, hogy melyik terület meyikkel szomszédos, hogy onnan átsétálj esetleg. Sőt, olyan területek is vannak, amikre küldetés visz el. A megoldás a guild-tagság, vagy a régebb óta játszó barátok. Szólsz neki, hogy ugyan huzintson már el a Clockwork citybe, és amikor odament, akkor rá tudsz teleportálni a haverra.

Ami ugyan logikus, de nem szimpatikus, hogy ezt minden karaktereddel külön el kell játszanod. Az meg csak undorító, hogy ha egy karaktereddel felfedezted az összes teleport pontot egy adott pályán, akkor a többieknél megjelenik a lehetőség, hogy megvedd pénzért az infót.

Classok: Ez se igazán jó. Ha a karakter nem tud vadul gyógyítani, akkor nem sokat ér szólóban. Pl. a legerősebb karakterem max szintű (50) és már elkezdett sok passzív bónuszt is felszedni. Már be tud menni Veteran dungeonökbe is. Szóval elvileg erős. Ezzel a karakterrel képtelen voltam leszólózni egy sima dungeon bossot. World bossok ellen meg végképp nincs esélye. Ezzel szemben a 30. szintű, tiritarka cuccú (épp, amit talál) Templarommal le tudtam győzni egy world bosst, meg az említett dungeon bosst is. Pvp-ben is hasonló az eredmény: az "erős" karakterrel az utolsók között végzek, a Templarral meg elől. Persze a magas szintű pvp-sek ellen amúgy sincs esélye egy nem pvp-re kihegyezett karakternek.

Házak: Ezt nem igazán próbáltam ki, csak 2 szobát nyitottam egy-egy fogadóban. Ez csak egy kis lyuk, de berendezheted. Nagyon sok egyéb hely van, amit megvehetsz, a kis házikóktól akár egy teljes katedrálisig. Persze sokszáz különböző bútordarab áll rendelkezésre, az egyszerű szekrényektől, asztaloktól a szuperritka festményekig, mágikus cuccokig. Sokat te magad tudsz craftolni (ha elég jó a skilled hozzá), másokat csak találni lehet. A menet közben gyűjtött állatkáidat is beteheted a házba, még útvonalat is tevezhetsz nekik. Sőt, még "vendégeid" is lehetnek, NPCk (ezek persze csak speciális bútorok). Minden házat bejárhatsz megvétel előtt, szóval nem kell látatlanban.

Guildek: Itt csak azt a furcsaságot említeném meg, hogy egyszerre 5 guild tagja is lehetsz.

Options problémák: Említettem az előzőben, hogy mindig le kell okézni az EULA-t minden inddításnál, meg hogy nem jegyzi meg a beállításokat. Ezt megoldotta az, hogy admin modeban indítom a Launchert.

2021.01.03 - 11:51,v Cikkek Beszámoló: Immortals – Fenyx Rising

rwurl=https://imgur.com/a/xdfK1ZW

Az Ubisoft legújabb sorozatának első példánya. Ugyanis biztos vagyok benne, hogy ebből sorozat lesz.

Alapvetően egy nyílt világú, nézd-a-hátam verekedős játék, a görög mitológiára támaszkodva. Viszont gyorsan kiderül, hogy nem veszi magát túl komolyan, amint Prométeusz és Zeusz narrációja beindul. Folyamatosan vitatkoznak és zrikálják egymást – ha bejön ez a stílus, akkor jól fogsz szórakozni, ha nem, akkor idegesítő lesz. Én jópárszor hangosan felnevettem egy-egy szituáción vagy beszóláson. Nagyon sok humoros animáció is van, például minden fejlesztéshez vagy kraftoláshoz tartozik pár. A hősünk se az a tipikus vasaló-állkapcsú rettenthetetlen harcos, megesik, hogy az arcán csúszik kicsit egy félresikerült landolás után.

Ha már itt tartunk, a főszereplő Fenyx, aki meg akarja menteni a kővé változott testvérét, de persze hamar eszkalálódnak a dolgok, és belekeveredik az istenek ügyeibe. Emiatt persze nem árt kicsit erősödni sem, mert sokat kell torzsalkodni mindenféle lényekkel.

A karaktergenerálásnál választható néhány fej, haj szemöldök, illetve lehet férfi vagy nő a karakter. A mai elvárásoknak megfelelően lehet szakállas nőt is indítani.

Fegyverzetünk eleinte egy kard (kis támadás), ami hamarosan kiegészül még egy csatabárddal (nagy támadás), illetve egy íjjal. Nagyon egyszerű kombinációkat ütni, mert kevés elemmel dolgozik a játék: vagy többször megnyomod, vagy nyomvatartod a gombot. Ha nagyon bevadulsz, akkor ugyanez ugrás közben. Minden fegyvernek van 2 bónusza, a másodikat csak fejlesztéssel lehet elérni. A bónuszok nagyon jók, lehet vacillálni, hogy melyik fegyvert használd inkább.

Van továbbá Félreugrás (Dodge) és Hárítás (Parry). Védekezés nincs (illetve talán ha épp nem csinálsz semmit, akkor kivédi az ütést, de mindig csinálsz valamit). Ha jól időzíted a Félreugrást, akkor lelassul az idő, és bevihetsz pár ingyen ütést. Hárítani csak a hagyományos támadásokat lehet, viszont ez nagyon sokat ad az ellenfél Kábultság csíkjához. Ez minden ellenfélnek van, és ha megtelik, akkor szabadon lehet csépelni egy darabig. A harcok nagyon jók, a karakter jól reagál a gombnyomásokra, minden animáció azonnal megszakítható, szóval hiába vagy a látványos kombód közepén, ha félre kell ugrani, félre tudsz ugrani.

Ahogy a sztori halad előre, kapunk még néhány isteni eredetű támadást is, illetve szárnyakat. Ezekkel sajnos csak siklani lehet, de jól néz ki.
rwurl=https://imgur.com/a/kgL7yfs

Ezek a speciális támadások, illetve minden mozgásforma staminába kerül. Ezt a Zelda játékosok már ismerhetik, de nekem meg kellett szokni, hogy csak akkor kezdjek el felmászni egy falra, ha fel is tudok érni a tetejére. Ugyanez úszásnál, illetve észnél kell lenni a repülésnél is. Ez a rendszer egyfajta természetes nehézségi szint is, mert a veszélyesebb helyekre több staminával lehet eljutni. Azért ennyire nem fogja a játék a kezedet, ki lehet játszani a staminahiányt néhány gombafőzettel, és oda lehet menni a griffhez a pofonért a játék elején is.

4 féle ital van: gyógy, stamina, támadó és védő. Ezeket a pályán talált mindenféle gyűjtögetnivalókból lehet főzni, és lehet őket fejleszteni is.

Minden felszerelést lehet fejleszteni, de ezt alaposan leegyszerűsítették. Az alap felszereléseknek 6 szintje van, és nem fegyverenként/páncélonként fejlesztesz, hanem kategóriánként. Vagyis ha a kardod fejleszted, akkor az összes kardot fejleszted, azokat is, amiket még meg sem találtál. A páncélt se vitték túlzásba, van mellvért meg sisak és kész is. Itt megkapjuk az összes egyénire szabó opciót, amit egy mostani játéktól elvárhatunk. Pl. a látszólag egy tuti mellvért van rajtad, de valójában egy teljesen másik páncél.

A karakternek nincs szintje, csak a képzettségei és a felszerelése révén fejlődik. Ehhez pedig sokat kell barangolni az egyébként jó nagynak érződő világban, harcolni a mindenféle mitikus lényekkel, és megoldani egy csomó ügyességi vagy okossági feladatot. Szinte minden kincsesláda egy kis fejtörő után érhető csak el. Ami viszont pozitív, hogy nincsenek olyan gyűjtögetnivalók, aminek nincs értelme. Minden amit találsz, a karaktered fejlődését szolgálja.

A világ egyébként rajzfilmes stílusú, itt megint az új Vii-s Zelda jutott eszembe. Sok a rombolható elem, amit ki is kell használni, mert például van olyan erőforrás, amit a kidöntött fák tuskóján találni. A bokrok is sokszor rejtenek itóka alapanyagot, érdemes időnként kicsit kaszálni. A közlekedésre a futáson és sikláson kívül még mindenféle hátasokat is használhatunk, amiket először meg is kell szelídíteni (ez csak egy béna minigame). Van egy Pegazus-szerűség is, de sajnos ezzel sem tudunk repülni.

A világ teli van ellenfelekkel is. Ők eleinte piros színűek, majd némelyik lecserélődik kékre (elit), illetve lilára (durva). Az erősebb verziók a sokkal több életerőn túl új támadásokat/kombókat is kapnak. Sok a nagy méretű ellenfél, mint például minotaurusz vagy küklopsz. Alapvetően az a jellemző, hogy 1 v 1 elég jól el lehet boldogulni az ellenfelekkel, még ha nagyon erősek is. Ugyanakkor általában csapatban járnak, szinte mindig van 2-3, de néha akár 5-8 ellenfél is. Ami kiemelendő, hogy egymást is el tudják találni a távolsági támadásokkal, amit persze ki lehet használni egy-egy csatában. Vannak továbbá Legendás ellenfelek is, eddig kettővel találkoztam, az egyik határozottan könnyű volt (Normal szinten), és a másik sem volt túl nehéz. Itt erősen bejátszik az, hogy ezek egyedül voltak, úgy meg elég könnyű elkerülni a támadásokat.
rwurl=https://imgur.com/a/cUtYSYA

Egyetlen negatívumként az irányítás személyre szabhatóságát említeném, de ez is inkább a saját egyéni problémám. Az alap kontrollerkiosztás nem rossz, de az egyik gomb nem ott van, ahol szeretném. Van lehetőség átkonfigurálni, de valójában mégsem. Ugyanis majdnem minden gomb multifunkciós, és egész egyszerűen nem lehet olyan más irányítást csinálni, ahol minden működik, még akkor sem, ha elvileg feloldod az ütközéseket. Bizonyos akciókat csak látszólag lehet más gombra tenni, mert ott nem működnek. Végül volt egy harchoz kiváló irányításom, viszont nem lehetett megszüntetni azt, hogy B-re kerüljön a gyors repülés, a zuhanórepülés és még a landolás is. Áttértem billentyűzetre, ott is meg kellett szokni pár furcsaságot, pl. a nagy támadás Shift+Kis támadás volt. Ennek inkább csináltam saját gombot, de emiatt a Célzás mód a Ctrl-ra került. Na sebaj, ha valaki könnyen megtanul új kontroller kiosztásokat, akkor az alap jól fog működni neki.

Verdikt
Az az érzésem, mintha összegyúrtak volna pár játékot. Kicsit Tomb Raider, kicsit Zelda, kicsit Assassin's Creed. Ráöntöttek egy egyszerű, de jól működő harcrendszert, és levagdosták a sallangokat.

8/10

2020.12.13 - 21:02,v Cikkek Beszámoló: Cyberpunk 2077

rwurl=https://imgur.com/a/zbdG0xL

Már nagyon régóta a rajongója vagyok a Cyberpunk világának, a 90-es években rengeteget játszottunk az akkoriban még Cyberpunk 2020 néven futó szerepjátékkal. William Gibson könyvei (Neuromancer, Count Zero, Mona Lisa Overdrive) is részletgazdag háttérvilágot adtak a játékhoz, és a mesélőnk is remek volt (később ő fordította magyarra a szabálykönyvet). A szabályrendszert kis változtatásokkal sok egyéb világhoz is használtuk, és máig az egyik kedvencem. Szóval elég nagy elvárásokkal kezdtem bele.

Bizonyára felmerül a kérdés, hogy milyen jól fut. Nos nálam ez a hardver: i9-9900K proci, 32GB RAM, nVidia 1080Ti kártya, 2TB SSD. 1080p-ben játszom. Ki szoktam kapcsolni pár "alap" funkciót, mint például Ambient Occlusion, Motion Blur és Depth of Field. Minden más legmagasabb fokozaton van, és átlagosan 60 feletti az FPS, ritkán megy le alá. A töltési időre semmi panaszom nem lehet, indulásnál a játék néhány (max 5!) másodperc alatt betölt. A Settingsben van egy Slow HDD opció is, a lassabb merevlemezzel rendelkezőknek, de ezt nem tudom mennyire jól működik.

Jelenleg az 1.04 verziónál tartunk. Ahogy számítani lehetett rá, eléggé bugos még, ami egy ekkora játéknál elkerülhetetlen. Leginkább kisebb grafikai problémákat láttam eddig (lebegő/hiányzó tárgyak, hirtelen T-póz vezetés közben, többször ír ki vagy nem ír ki megnyomandó billentyűt, stb). Egy nagyobb bug volt csak eddig, az egyik fő küldetésnél nem követtem a forgatókönyvet, amitől a küldetés kicsit megbolondult. Többen panaszkodnak fagyásokra is, nekem az eddigi 35+ óra alatt egy sem volt. A játékban van egy elég jó check-point rendszer, szóval nem lehet túl sok időt elveszíteni, mert mindig lesz egy automata mentés a közelben.

Karakter generálás
Közepes. Előre legyártott részekből lehet összelegózni a karaktert, de nincsenek csúszkák. Elég sok tetoválás, cyber (decal) és arcfestési lehetőség van, szóval könnyű egyedi kinézetet összehozni. Van lehetőség férfi, nő vagy egyéb karaktert indítani. Lehet ugyanis férfi nemiszervet (és akár hangot is) akasztani női testre. Erre nem igazán tudom, hogy miért volt szükség, de végülis most nagy divatja van a transzneműségnek, szóval engem nem zavar.

Night City avagy a világ
rwurl=https://imgur.com/a/bIfUtBL
A játék Nigth Cityben játszódik, egy szupermodern nagyvárosban. Nagyon hangulatos, hozza a csillogó, de belülről rothadó jövő képét. Vannak céges felhőkarcolók, de van Badlands is, ami gyakorlatilag egy több kilométeres szeméttelep. Bár vannak kormányok, a világot már a cégek irányítják. A cyber mindennapos dolog, szinte mindenkiben van valami. A cyberpunk lényege, hogy mindegy mit csinálsz, csak jól nézz ki közben. Ezért aztán a bandák nagyon rámennek a külsőségekre. Léteznek repülő autók is (AV-k), de ezek nagyon drágák és elsősorban szállításra használják (AV4) és jóval kevesebb a személyszállítás (AV7). Eddig én egy AV7-et láttam, azt is egy garázsban.

Az utcákon mindennapos az erőszak, a bandák küzdenek egymással és a rendőrökkel. A rendőrök küzdenek a bandákkal és cyberpszihókkal (olyan emberek, akik bekattannak a sok beépített cyber miatt, lásd első CP teaser 2013-ból). A cégek küzdenek egymással, bár ők általában ezt próbálják a legnagyobb titokban tartani, és hozzájuk nem kapcsolható emberekkel elvégeztetni a piszkos munkát. Szóval mindennaposak a lövöldözések, könnyű belefutni valamiféle erőszakos eseménybe.

Az Utcán a legfontosabb a Rep (Reputation, Hírnév). Ha nincs Reped, nem vagy senki. Ha rossz a Reped, akkor még a senkinél is rosszabb vagy. Repet úgy szerezhetsz, ha sikeresen elvégzed a rád bízott feladatokat és így garantált, hogy máskor is lesz munkád.

A városban autóval vagy motorral érdemes közlekedni, mert nagyon nagy. Vannak továbbá Fast Travel pontok, ezek között lehet teleportálni. Nagyon sok ilyen van, jó alternatíva az autókázással szemben.

Sztori
Három lehetséges indulási lehetőség van, Utcagyerek, Nomád vagy Céges. Én az Utcagyerekkel kezdtem. Attól függően, hogy mit választottál kezdésnél időnként kapsz új párbeszéd lehetőségeket, de ez persze csak színesítés, nem befolyásolja a dolgok menetét. Az ő célja, hogy nevet szerezzen magának, javítson az életkörülményein. Erre hamarosan lehetőség is nyílik, mert kap egy, az életben egyszer adódó lehetőséget, amit persze nem utasít vissza. El kell lopni egy tárgyat a legnagyobb óriáscégtől. Az akció után valóban megváltozik hősünk élete, de ezt mindenki tapasztalja meg maga. Egy biztos, utána nem fogsz unatkozni. :)

RPG elemek
A karakternek van néhány alap tulajdonsága, például Body, Cool, Tech, Intelligence, Reflex. Alapból mind 3-as, és szét tudsz osztani pár pontot az elején, hogy javítsd őket. A max szint mindenből 20. Ezek azért fontosak, mert minden szint ad valami egyre növekvő bónuszt. Szintlépésenként kapsz egy pontot, nem tudom ki lehet-e maxolni mindent, még csak 18. szintű vagyok. A képességeket kell továbbá használni a világban is, pl. ha elég erős vagy (Body), akkor fel tudsz tépni egy ajtót (akár bezártat is). Vagy ha elég jó a Tech-ed, akkor ki tudod nyitni kulcs nélkül is.

A tulajdonságokhoz tartoznak a képzettségfák. Pl. az intelligenciához a hekkeléssel kapcsolatos dolgok. Ezek elég tágas fák, tucatnyi, sokszor több szintű képzettséggel. A képzettégek akkor növekszenek, ha használod őket, tehát ha például nem lődözöl pisztollyal, akkor nem fogsz tudni felvenni pisztoly képzettségeket, mert nem lesz meg az elvárt minimum. A képzettségeknél bőségzavar van, mert nagyon sok hasznos dolog van a fákon, és mindig nehéz a döntés, hogy mit vegyünk fel legközelebb. Van mondjuk rossz képzettség is, pl. senkinek nem ajánlom a Scrapper képzettséget, ami azonnal megsemmisít minden Junk besorolású tárgyat. A tárgyakból kraftolási nyersanyag lesz, de van olyan junk is, ami értékes, és érdemesebb lenne eladni inkább.

Felszerelés

Fegyverek
Nagyon széles a repertoár, sokféle pisztoly, rohampuska, géppisztoly vadászpuska, mesterlövész puska és közelharci fegyver létezik. Láttam, hogy NPC használ rakétavetőt is, nekem még nem volt. Egyszerre 3 fegyvert lehet könnyen elérhetővé tenni. Mindnek van a fantasy játékokból ismert színkódja (Fehér, Zöld, Kék, Lila, Narancs) is. Vannak továbbá fegyverkiegészítők is, amivel szolídan, de lehet pimpelni a vasat. Ezek eleinte elég ritkák, és nem is túl hasznosak. Van továbbá szintelvárás is, aminek ha nem felelsz meg, nem használhatod a fegyvert Pl. addig nem használhatod, amíg a kakakter nem éri el a 16. szintet.

A fegyvereknek van egy saját, láthatatlan szintje is, ami leginkább a DPS miatt fontos. Hiába van egy Legendary fegyvered, ha csak 50 DPS-t tol ki, miközben a sarkon agyonvert punktól szerzett fehér pisztolynak 200 DPS-e van. Elvileg szinten lehet tartani a fegyvereket az Upgrade funkcióval, de ez egész egyszerűen értelmetlen. A jobb fegyverek upgradejéhez nagyon ritka komponensekre van szükség, ráadásul nagy rendszerességgel. Még egyetlen upgradehez is olyan mennyiség kell, amennyit aligha találsz. Ha mégis találsz, akkor még mindig nem érdemes upgrade-re költeni a nyersanyagokat, mert a DPS emelkedés túl kicsi. A sima fegyvereket könnyű upgradelni, ahhoz van nyersanyag bőven, de azt meg nem érdemes upgradelni, mert a következő harcban találni fogsz másikat, jobbat.

A lőszerekkel nem sokat vacakoltak, van pisztoly lőszer, vadászpuska lőszer, puska lőszer, mesterlövész lőszer és csókolom.

Vannak továbbá gránátok, ebből is láttam már vagy 8 félét. A leggyakoribb a sima Frag gránát, ebből annyi van, hogy szórhatod, mint majom a homokot, nem fogy el. Sajnos egyszerre csak 1 típus lehet kiválasztva, és nehézkes másik típusra váltani.

Az utolsó gyorsgomb a gyógycuccoknak van fenntartva. Ebből alapvetően kétféle van, az egyik gyorsan gyógyít egy nagyobb adagot, a másik keveset gyógyít azonnal, de aztán lassan még egy csomót. Ezekből is annyit találni, hogy nekem most mindkét típusból van 100+ darab.

Ruházat
6 helyre tehetsz fel ruhadarabokat a karakterre: fej, arc, alsótest, láb, felsőtest(2x). Van továbbá egy overall slot, az egyedi, sztoriból kapott ruháknak. Ruhákból is rengeteg van, de az elsődleges szerepük a védelem, szóval nem igazán lehet divatozni, mindig azt érdemes viselni, ami a legjobban véd. Ezáltal a karakterünk kb. a legrosszabbul öltözött ember Night Cityben, mert úgy néz ki, mint egy megkergült papagáj.

További probléma a ruhákkal, hogy a fegyverekhez hasonlóan mindnek van szintelvárása is.

Kaja, pia
Rengeteg junkfoodot lehet találni, bárki lakásából el lehet lopni bármit, a tulajdonost a legkisebb mértékben sem zavarja. A kaja és az üccsi pár perces bónuszt ad. A piának csak negatív hatása van.

Junk
Nagyon sokféle junk tárgyat találni, pl rágógumi, kondom, hamutartó, rózsafüzér, stb. Ezek mind precízen 3 EB-t érnek (Eurobunch, Eurodollár, az itteni pénz). Időnként találni viszont olyan Junk-ot, ami meg 750-et ér.

Cyberek
rwurl=https://imgur.com/a/NYSUfDq
A karakterbe sokféle cybert lehet beültetni, meg van adva az összes testtájra, hogy mennyit. Ezeknek is megvannak a saját színkódjaik és az elvárásaik. Pl. a cyberhez kellhet tulajdonság (legyen legalább 15-ös Body-d), illetve Rep-hez is van kötve néhány. A beültetéseket a Ripperdokik végzik, hozzájuk kell elmenni, ha cserélni akarsz valamit. Az elég jó, hogy csak egyszer kell megvenni a cybert, utána ingyen beültetik, ha valamiért a régebben megvett cucc kell. Sajnos itt is hozni kell egy súlyos döntést, ugyanis a cyberdeck is cybernek minősül, és vagy ezt használod, vagy pedig egy durva harci beültetést, a kettő egyszerre nem megy.

Minden tárgy lebontható alkatrészekre, ami azért jó, mert ez az elsődleges erőforrás a kraftoláshoz. A kraftoláshoz kell először egy blueprint, utána meg egy csomó nyersanyag. Igazából fegyvert nem kraftoltam még, mert hamar elértéktelenednek, és ahogy fentebb írtam, nem érdemes upgradelni. Pár szoftvert a cyberdeckbe viszont készítettem már, azok nagyon hasznosak.

Hekkelés
A hekkelés nagyon fontos játékelem. Már alapból is van egy kis teljesítményű dekk a fejedben, és nagyon hasznos. Szinte mindent meg lehet hekkelni, hangszórót, lámpát, őrrobotot, kamerát, az ellenfél cybereit, stb. Dekkben lévő programoktól függ, hogy mit tudsz velük csinálni, és ezért érdemes lecserélni a kezdő dekket egy több memóriával rendelkezőre. Az alap dekkbe csak 2 program fér el, egy komolyabba akár 6 is. Nem árt az Intelligenciát is fejleszteni, ha sokat akarsz rendetlenkedni. A dekkben futó programoknak is vannak szintkódos szintjei. Nem tudom, hogy milyen lehet egy Legendary program, de biztos jó, mert már pár Kék programmal is nagyon durva a netrunner.

Harc
Ez elég egyszerű, leginkább le kell lőni az ellenfeleket. Ami jó, hogy az ellenfelek is használnak képzettségeket meg gyógy-cuccokat. Próbálnak továbbá fedezék mögé bújni, és onnan lődözni - összességében nem rossz, láttam már sokkal rosszabb AI-t is. Használnak továbbá hekkelést is ellened, valamint gránátokat.

A gránátokra itt oda kell figyeni erősen, mert szinte azonnal robbannak, ha látod, hogy repül, akkor vagy szét kell lőni a levegőben (Smart pisztoly rulez) vagy a Nyúlcipő taktikát alkalmazni. A közelharc sem rossz, és elég hatékony is, nem érzed a "kést hoztál egy tűzharcba" hátrányait. Az ellenfeleket elég sokszor kell meglőni, hogy meghaljanak, kivéve, ha jó a fegyver fejlövés-szorzója, az 1 lövéssel is el tud bánni velük.

Lehet lopakodni is, és hátulról elintézni ellenfelet, akár a megölése nélkül is. Ez elég nehézkes tud lenni, mert nagyon az ellenfél mögött kell lenni, ha kicsit oldalt vagy már nem mindig adja be a lehetőséget. Az ily módon elintézett ellenfeleket érdemes elrejteni, mert ha megtalálják a többiek, riadó lesz.

Van hangtompító is, de amit eddig találtam elég gáz volt, mert nagyon lecsökkentette a fegyver sebzését. Azt remélem lesz majd valami Epic vagy Legendary példány, ami nem csökkenti a sebzést.

Küldetések
rwurl=https://imgur.com/a/9EeKGIO
Annyi van, mint a szemét. A várostérkép telis-tele van ikonokkal, ahol van valami teendő. Ez sokszor csak valami helyi csetepaté, pl a rendőrök harcolnak egy bandával, vagy valami bűnözők rosszalkodnak. Van viszont egy csomó kis sztorival rendelkező tennivaló is, amit mindenféle Fixerektől lehet kapni. Vannak továbbá a sztori karakterektől kapott feladatok, akiknek mindig életbevágóan fontos és sürgős küldetéseik vannak. Ezt annyira túlzásba viszi a játék, hogy már nem is válaszolok a telefonhívásokra, üzenetekre, most épp 23 nem látott üzenet vár. Mellesleg a küldetéslistámban is van vagy 15-20 küldetés, amivel foglalkozni kellene. Mindezt úgy, hogy a fő sztorit már végigvittem.

Design problémák
Merthogy ez is van sajnos bőven. Reménykedem, hogy majd a modderek kijavítják őket.
- inventory - nincs favorit lehetőség, és emiatt nagyon könnyű alkatrészekre bontani egy jó fegyvert vagy ruhát. Egyébként is nehézkes használni.
- papagáj effekt, amit fent írtam, nem lehet egy egységes kinézetet kialakítani (kivéve pár sztori adta ruhát)
- az előző pont mondjuk nem annyira baj, mert nincs 3rd person nézet sem, szóval nem látod milyen szarul néz ki a karaktered. Kivéve ha motorozol.
- a semmire se jó upgrade rendszert már említettem feljebb
- nagyon gyenge konzol-portos irányítás. Az alap funkciókon kívül (harc, vezetés) minden nehézkes.
- nincsenek frakció relációk. Tök mindegy hogy kit versz át, kit ölsz meg, kinek segítesz, nincs semmi hatása a történésekre, a levegőben lóg az egész.
- túl sok a QTE dialógus. Tizedennyi is elég lenne. Vagy mondjuk semennyi is elég lenne.
- a játék végigjátszasa után visszatesz az utolsó küldetés előttre. Szóval ami jó cuccot szereztél az utolsó küldetésben, az kuka. Mondjuk ennek megvan az

ShowHide spoiler #oka (Nagy spolier, ne nézd meg,ha még nem játszottad végig!!!)

Verdikt

Összességében azt mondanám, hogy tipikus CD Projekt játék - gyönyörű, hangulatos világ, jó sztori, gyenge játék design.

Jelenleg 7/10, pár peccs vagy mod múlva lehet feljebb megy.

2020.09.19 - 11:18,szo Cikkek Beszámoló: Marvel's Avengers

rwurl=https://i.imgur.com/BVJRdgK.jpg

A játék nézd-a-hátam típusú verekedős játék. Van neki egy elég szórakoztató szóló kampánya meg egy 4 fős co-op többjátékos része.

A sztori tipikus képregénysztori, vagyis a főgonosz hatalmat akar, és az átlagemberek nagyon könnyen manipulálhatóak. Vannak persze dramaturgiai csúsztatások is, szóval nem minden logikus. Eddig 5 Avengert láttam, mint játszható karaktert, Captain America, Black Widow, Hulk, Iron Man, Thor. Kicsit meggugliztam az Avenger tagok listáit, és nem volt pont olyan taglista, mint ebben a játékban, szóval inkább a popularitásra mentek. Emlegetik még Captain Marvel-t is, de őt nem láttam még a játékban. Van viszont egy új karakter, akit még nem lehetett a filmekben látni (hacsaknem valami eldugott cameo szerepben), Kamala Khan. Képregényrajongók ismerhetik a nevét. A játékban ő még nagyon fiatal, az ő sztoriján keresztül halad a fő kampány, tehát ő is egy játszható karakter.

ShowHide spoiler #Miről szól a történet:

Elég zavaró, hogy nem volt pénzük/engedélyük a mozifilmekben szereplő színészekre, úgyhogy újra kell tanulni a karakterek arcát és hangját. Nem mondom, hogy rosszak lennének, csak más.

Harcrendszer

A harcrendszer nagyon összetett.

Alapvetően van kis támadás, nagy támadás, ugrás meg védekezés. A védekezés aztán szétágazik Parry-re meg Dodge-ra. Van továbbá "Hős-csík", ami mindenkinek más módon töltődik, és a segítségével lehet még több erőt vinni a támadásokba. Van aztán 3 egyedi képesség, amik ilyen lassan töltődő szuper támadások vagy akciók. Pl. Kamala egyik ilyen akciója egy erős gyógyítás.

Vannak aztán a felszerelések, 4 testtájra lehet tenni valamit (ez sem rendesen meghatározott, hogy hova, mert hősönként változik) + van még 3 extra hely is mindenféle speciális tárgyaknak (Artifacts). A tárgyaknak az RPG-kből ismert szintjei vannak, fehér, zold, kék, lila, sárga. A tárgyaknak random bónuszai lehetnek illetve lehet őket fejleszeni is, mindenféle erőforrásokból.

A hősöknek alapból van 4 "sima" (Primary) képességfája, ezek inkább csak bokrok, 6-8 képesség van rajtuk. Itt találhatóak meg a mindenféle speciális támadások, új mozdulatok. Vannak aztán a Specialty fák, amik már kicsit nagyobbak, ezek módosítókat adnak az egyedi képességekre. Aztán vannak a Mastery fák, amik meg a Primary képességekhez adnak új tulajdonságokat meg bónuszokat, pl. a Ranged támadások átmennek az ellenfeleken, szóval az is megsérül, aki az első célpont mögött volt. Ezekből is van vagy 50. Képességpontot szintlépéskor lehet kapni, nem tudom van-e határ.

Itt még nem ér véget a dolog, a gyűjtögetnivalók is adnak bónuszokat.

A harc maga egyszerű és bonyolult is. Nagyon függ attól, hogy melyik karaktert játszod, és hogy kontrollerrel vagy billentyű/egérrel. Ezt ennél a játéknál tapasztaltam először, az istenek se tudtam kényelmes billentyűs irányítást összehozni a sok különféle akció miatt. Pl. nagy dilemma, hogy mi legyen az egérgombokon, mert sok a jelentkező: Kis ütés, Nagy ütés, Védekezés, Hős csík, Célzás, Counter. Végül az lett, hogy a közelharc specialistákkal (Kamala, Hulk) kontrollerrel játszom, a repülő, távolságiakkal (egyelőre Iron Man) meg egér/billentyűvel. Gyakorlatilag minden karakterrel meg kell tanulni játszani, szóval ez is nagyon jó, hogy bár mindekinek hasonló eszköztára van, mégsem egy kaptafa az egész.

Az eddigi 3 karakter közül messze Kamala stílusát élvezem legjobban. Vasemberrel meg sokat anyáztam, mert küzdöttem a kontrolleres irányítással. Ekkor álltam át végül egér/billentyűre, és most már sokkal jobb. (szerk: végül Black Widow lett a kedvenc, és megtanultam kontrollerrel játszani Iron Man-t is)

A harc nagyon változatos tud lenni, a játék nem fél egyszerre akár 10+ ellenfelet is bedobni. Vannak persze mini-bossok és bossok is. Rengeteget kell mozogni, elkerülni a támadásokat, visszatámadni, kombózni. Nagyon hektikus tud lenni, különösen, amikor egyszerre támadnak földön és levegőben is (elég sok repülő ellenfél van). Vannak továbbá kritikus pontok az ellenfeleken, amik persze többet sebeznek. Vannak státuszok is, mint például Kábult, Fagyott, stb. A kábult ellenfélen speciális támadást is végre lehet hajtani, ami egyedi animációt, és nagy sebzést jelent.

Itt is bejön, hogy melyik karakterrel hogyan játszol, mert van, aki tud harc közben gyógyulni, másoknál meg nagyon oda kell figyelni. A felszerelésed bónuszai is óriási szerepet játszanak, és aszerint érdemes összeválogatnod, hogy milyen játékstílust preferálsz.

Az adott küldetés területét érdemes végignézni, mert sok nyersanyagot lehet találni, meg "kincsesládát". Ezekben a láda színétől függő random loot van, szóval érdemes próbálkozni. A pályákon vannak továbbá mini-bossok is, meg lezárt raktárak, ahová különböző módokon lehet bejutni (bent persze loot van).

A pályák nagy része rombolható, különösen látványos, ha bekapcsolod az Intel procis támogatást rá.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=DH0BHW5Il-k

Végigvittem a kampányt, ami sajnos elég rövidnek bizonyult, de egyébként elég szórakoztató volt. Elég fura volt, mert minden hős szerepet kap a végső csatában, viszont nekem volt olyan, akit alig-alig fejlesztettem korábban. Így az egyikük konkrétan 1. szinten tolta a végső boss-fight-ot. :) Ilyenkor nincs gáz, mert a játék automatikusan a szintedhez állítja be az ellenfeleket, a hátrányod csak abból adódik, hogy az alap akciókon kívül nemigen van más támadásod.

Ez a szintezés egyébként is jellemző a játékra, ha pl. egyedül mégy egy 4-személyes kalandba, akkor kipótolja a csapatot 3 másik hősöddel (még ki is választhatod, hogy kikkel). Ilyenkor őket is az fő karakterhez igazítja a játék, szóval ha mondjuk pipogya a Hulkod a szupermagas szintű Black Widow-dhoz képest, az sem gond.

Kiderült továbbá az is, hogy a karakterek max szintje 50. Ez arra elég, hogy megszerezd az összes képzettségpontot, amire szükséged lehet. A képzettségfák sem olyan bonyolultak, mint elsőre gondoltam, mert sok olyan képzettség van, aminél 3 lehetőség közül kell választani. Az viszont jó, hogy nem vagy belebetonozva a választásodba, cserélgetheted, hogy a 3 közül melyiket szeretnéd. A szintek szerintem túl gyorsan jönnek, egy komolyabb küldetés után akár kettő is. Szóval nincs is igazán időd megtanulni az új mozdulatokat, mert rögtön kapsz másik kettőt.

A szintnél viszont fontosabb a Power, ami a felszerelésből jön. A talált felszerelés legmagasabb szintje (Power) 130, de lehet őket fejleszteni mindenféle erőforrásokból. Ebből adódóan a karakter Power-e messze 50 fölé mehet, láttam 150-es nehézségű küldetést is. Szóval a kampány után leginkább ezzel lehet foglalkozni, tápolni a karaktereket.

Ehhez a játék ad sok-sok küldetést, mindegyiket 4 személyes co-op multiplayer lehetőséggel. Van néhány küldetés-típus, amik csak az ismert MP elemeket tartalmazzák, mint capture the flag, terület/NPC védelem, mini/bossfight, stb. Igazság szerint ezek hamar repetitívvé válnak.

rwurl=https://i.imgur.com/1ezdnHu.jpg

Minden hősnek van saját küldetéssorozata is, gondolom ezek a képregényekből ismert sztorik átdolgozásai, de ez csak tipp, nem ismerem annyira az Avengers képregényeket. A karaktereknek vannak egyedi Kihívásai (Challenges), naponta 2 könnyebb, illetve hetente 2 nehezebb (de az se igazán nehéz, 1-2 óra alatt megcsinálható). Ezekért speciális hős pontokat lehet kapni, amivel új ruhákat, névjegyeket (cosmetic), kivégzéseket (animáció) és emote-okat lehet kapni. Összesen 200 hős pont kell, hogy mindent elérj. Naponta lehet kapni 6-ot, a heti feladatok 22-őt érnek. Itt jön be a fizetős rész, ezeket pénzért is meg lehet venni. Szóval ha nem fizetsz, akkor sok hét, míg mindent elérsz.

Van továbbá 2 frakció is, az egyik a SHIELD, a másik a Pym Ellenállók. Nekik is vannak napi küldetéseik (a szuperbéna ölj ennyit, gyűjts amannyit típusúak), meg persze szintjük. Minél magasabb a szint, annál jobb dolgokat lehet tőlük venni. Van jópár bolt, de ezeket szerintem addig nem érdemes látogatni, amíg az ember nem 50. szintű, mert a felszerelés nagyon gyorsan leértékelődik a szintlépések miatt. Szóval csak pazarolod a játékpénzt.

Még pár szó a Multiplayerről

A játékot elég hamar át lehet kapcsolni MP módba. Ilyenkor lehet játszani a kampányt is közösen, de ott vannak olyan megkötések, hogy eleinte csak a kampány szerint rendelkezésre álló karakterekkel lehet játszani. Szóval ha például neked már megvan Black Widow, és becsatlakozol egy kezdő haverhez, nem használhatod, mert az ő küldetésében BW még nem elérhető.

A játék ad továbbá spoiler figyelmeztetést is, ha olyan küldetésbe kerülsz, amit a kampány szerint még nem láttál.

A MP lobby elég béna és bugos is jelenleg (2020, szeptember). Alapból annyi, hogy választasz egy küldetést és vársz, hogy jöjjenek emberek. Általában nem jönnek, vagy csak 1. A fent említett gyors szintezés miatt valószínűleg 50. szintnél már könnyebb lesz játszópajtásokat keríteni, ha bizonyos hőst akarsz használni (lásd következő bekezdés). Már a mostani 40+-os hősömnek is ad időnként 50-es társakat.

A másik lehetőség a Quick Play, ahol te csatlakozol be másokhoz. Itt két lehetőséged van, vagy az aktuálisan kiválasztott karaktereddel mégy, vagy bármelyik karaktereddel. Nyilván ez utóbbi sokkal több eséllyel működik, mert szélesebb a skála.

Itt aztán jönnek a bugok, van úgy, hogy végtelen ideig tölti a pályát. A más játékosok névjegyei időnként láthatatlanná válnak. Bizonyos ellenfelek bebugzanak. Bizonyos mellékfeladatok nem teljesíthetőek - például Black Widow nem tud áttörni falakat (mint mondjuk Hulk), így bizonyos helyekre nem tudsz bemenni. Állítólag majd lesz peccs, hogy mondhasd a kísérő Hulknak, hogy légyszi Smash. Nagyon sok pályán tapasztalható bug "megjavítható" azzal, ha újrakezdjük a pályát a legutóbbi checkpointról.

Sajnos csak elvétve találni olyan játékost, akivel beszélni is lehet (van egy elég jól működő beépített hangkommunikációs lehetőség).

Verdikt: 7/10 - Kell még bele tartalom.

2019.11.16 - 23:57,szo Cikkek Jedi: Fallen Order rivjú

Jedi: Fallen Order
rwurl=https://imgur.com/2QZN3dH

Kb. 10 órám van benne.

Alapjában véve az EA fogta, és lelopta a Dark Souls játékmenetét és nyakonöntötte egy kis Tomb Raider-rel, mindezt persze Star Wars köntösbe csavarva. Ugyanakkor itt elég nehéz megmagyarázni egy csomó dolgot, ami a DS játékokba belefért.

Párhuzamok

A pályák hasonlóan működnek, jó sok bejárnivaló terület van, és előbb-utóbb találni shortcutokat, hogy ne kelljen mindig körbemászkálni. Bonfire helyett itt Meditációs pontok vannak. Itt lehet új képzettségeket felvenni a kapott xp-ből, illetve ha pihenünk, feltöltődik az Estus Flask gyógystim készlet. Pihenésnél újraspawnol minden ellenfél is. Amit nem tud, az a teleport két ilyen pont között, szóval emiatt elég sokat kell mászkálni pluszban.

A harc is nagyon hasonló, "Git gud" alapú. Van staminád, ami fogy ha blokkolsz. A fő védekezés itt is a félregurulás (mert az ellenfelek szeretnek védhetetlen ütéseket használni), de sok előnyhöz lehet jutni sikeres Parry-vel. Van Force pontod, ami fogy ha használod (speciális támadások), nő ha ütsz, vagy legyőzöl valakit.

Ha meghalsz, a következő szinthez vezető xp az ellenfélnél marad, oda kell menned és megsebezned. Ez akkor ütközhet némi problémába, ha esetleg pajzsa is van, mert ha azt püfölöd, az nem számít sebzésnek.

Eddig egy valamennyire bossnak nevezhető állattal harcoltam, az elég gáz volt. Van neki 3 védhetetlen támadása, ebből kettől ugyanúgy kezdődik, viszont teljesen más az időzítése. Az egyiknél azonnal félre kell gurulni, másiknál meg 1 másodperc múlva. Ha tehát azonnal gurulsz és a második támadás jön, akkor automatikusan bekapsz egy nagy ütést, amit általában követ egy hagyományos is, amit szintén nem tudsz védeni, mert a karakter a földön fetreng. Ráadásul ez a boss nagyon korán előkerül, gyakorlatilag első szinten, és a fent említett két támadás el is használja a HP-d. Ez még a kisebb baj, ugye azért boss, hogy nehéz legyen. Amikor azonban kinyír, akkor 15-30 másodperc töltés van (a szupergyors SSD-men), és még 30+ másodperc, hogy visszajuss a boss-hoz. A többi ellenfélnél nem tapasztaltam ilyen problémát.

Még az is rossz, hogy a játék besárgítja azt az ellenfelet, akinél az XP-d van. Ez elvileg hasznos, de valójában nem az, mert így nem látod, ha pirosan kezd el fényleni, ami a védhetetlen támadás jele. Persze ha az ember már ismeri az ellenfelet, és tudja mire számíthat, akkor nem annyira gáz, de ugye általában azért halunk meg, mert még nem ismerjük, és így ez külön nehezítés.

Az is hasonlóság, hogy nem különösebben fogja a kezed, és véd meg a döntéseidtől. Ha 3. szinten el akarsz menni Dathomirra, hát menjél, majd rájössz magadtól, hogy oda combosodni kell kicsit.

Vannak továbbá széttörhető cserépedények, már párszázat biztos széttörtem, de egyikben sem volt semmi. Ráadásul ezek misztikus módon megjavulnak, ha kicsit messzebb elkolbászolsz.

Különbségek

A Tomb Raiderezés felemás. A falon mászás elég jó, falon futásnál nagyon észnél kell lenni, hogy hogy ugrasz neki a falnak. Nagyon sok a Star Wars mélység/szakadék/akna (amiknek nem is látni az alját). A halálaim jelentős része így keletkezett, amikor egy falra ugrás, kötélmegragadás vagy kötélről átlendülés nem sikerül. Ilyenkor veszítesz egy kis HP-t, és újra próbálkozhatsz (szerencsére nem kell minden alkalommal az utolsó Meditációs pontról odamenni, szvsz játékoslázadás lenne belőle). Szerintem ez a kötélmegragadós rész (amikor mondjuk csúszás közben elrugaszkodva kell megragadni egy kötelet) nem igazán működik jól, nem emlékszem, hogy más játékban ennyit szenvedtem volna vele.

Eddig egy komolyabb fejtörő volt, ahol rendesen használni kellett a már megszerzett Force powereket is. Ez tetszett. Az is jó a Force Unleashed 2-höz képest, hogy lehet segítséget kérni, de teljesen rád van bízva, hogy élsz-e vele (a FU2-ben az egyik NPC folyamatosan üvöltötte, hogy mit kell csinálni).

A hullák hamar eltűnnek, nem várnak a következő respawnig.

Térkép

Meglepően nagyok a pályák, és nincs folyosó érzetük. Van térkép, ami nagyon jól, forgatható, zoomolható 3D-ben mutatja a pályát. A térkép fokozatosan alakul ki, ahogy haladsz előre a pályán. Az is látszik rajta, hogy hol vannak olyan helyek, ahol tudsz valamilyen powert használni (az is ha még nem), illetve hogy hol vannak még feltérképezetlen irányok.

Amit nem mutat, az a megtalált, de még ki nem nyitott ládák helyei, pedig szerintem az logikus lenne, főleg hogy a térképed egy Explorer droid csinálja.

Na nem mintha a ládáknak lenne értelme. Az eddig talált 20+ ládából kettő volt hasznos, amikben Estus Flask upgrade volt. Az összes többiben vizuális upgrade van a fénykardodhoz, vagy variációk a ruhád, robotod és űrhajód kinézetéhez (szóval texturák). Ha már itt tartunk, a fénykardot lehet pimpelni. 5 részt lehet cserélgetni, például kristály, kapcsoló, borítás, fényezés... Ennek az égadta világon semmi értelme, mert a különböző alkatrészeknek nincs játékbeli hatása, a markolatot meg úgysem igazán látod, hiszen a kezed eltakarja. Szóval majdnem minden ládában csak értelmetlen, logikátlan, az adott környezetbe egyáltalán nem illő szemét van.

Azért vannak értelmesebb fellelhető dolgok is, tárgyak, amiket Cal (a főhős) meg tud vizsgálni az erővel és egyrészt sok Xp-t kap, másrészt meg jó kis háttérsztorit.

Engine, egyebek

50 GB-t eszik a meghajtón, Unreal engine-nel megy. Nálam akadásmentes 60 fps, de mondjuk elég erős a gépem. Normál játék közben nincs töltőképernyő, csak ha meghalsz. Baromi jól néz ki Epic-en (itt így hívják az Ultrát). Jók a hangeffektek is, lehet akár 7.1-ben is tolni. A kontroll is elég jó, van rendes egér + billentyű irányítás (bár ennél van egy olyan kis probléma, hogy szereti inkább a kontrolleres gombokat kiírni, mindig visszavált rá, ha van bedugva kontroller is). Stabil, egyszer sem fagyott ki, nem láttam különösebb bugokat sem.

Sztori

ShowHide spoiler #A történet

Verdikt

Szolíd 8/10.
Aki szereti a Star Warst meg a Dark Soulst, szvsz nem csalódik nagyot, a harcrendszer elég szórakoztató.

Az eredeti komment hivatkozása: https://www.rewired.hu/comment/225469#comment-225469

2017.10.18 - 16:59,sze Cikkek Megszavazta a nép: Guild of Dungoneering

Nem rég zsákoltam be a játékot a Humble Bundle-ről. Egy egyszerűen megtanulható, de nagyon összetett dungeon crawler játékról van szó. A sztori szerint alakítunk egy új céhet, és hírnévre törünk.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5T5BZxKRhA0
Természetesen a kalandozás a fő profilja a céhnek, melyet folyamatosan upgradelni kell, hogy új karakterek és felszerelések legyenek elérhetők. Nagyon fontos épület a temető, ahová halott kalandozóid kerülnek, nagy rendszerességgel.
 A dandzsönök több szintesek, egyszerre csak 1 szint teljesíthető. Mindig csak 1 karakter megy oda, egy szál kukiban, a harcok során kell felerősíteni.

A harcrendszer a mostanában divatos kártyás típusú, vagyis minden felszerelés ad bizonyos kártyákat, amikkel támadni és védekezni lehet. Maga a harc az annyi, hogy az ellenfél kijátszik egy kártyát, majd te is és ezt váltogatjátok, amíg valaki meg nem hal. A harcot módosíthatják még a karakter képességei, illetve a pálya által adott bónuszok, negatívumok. A hátránya a rendszernek természetesen a randomitás, hiába vannak erős kártyáid, ha nem kapod meg őket, amikor szükséged van rájuk. 

A legérdekesesebb rész számomra az volt, hogy a dungeon egyáltalán nincs legenerálva - ehelyett minden fordulóban kapsz 5 random kártyát (ez egy másik pakli, mint a harcolós), amiből max hármat használhatsz fel. 3 féle kártya van:
  • Dungeon: Ezek folyosók, elágazások, zsákutcák, vagyis maga a pálya. Ezekkel tudsz utat építeni a cél felé.
  • Szörny: Le tudsz tenni a pályára tetszőleges üres dungeon területre egy szörnyet. Ennek az az értelme, hogy a szörnyeket legyőzve fejlődik a karakter és kap felszerelést. Itt jön be a képbe a céhbeli építkezés, olyan tárgyakat találhatsz az ellenfeleknél, amiket a céhben elérhetővé tettél.
  • Trezsör: Szintén üres dungeon területre tehető, szörny mellé is. Garantált pénzecske.

Minden kalandba belépve van egy cél, amit el kell érni, például Nyiss ki két nagy ládát vagy Öld meg az ork vezért. Ezek meg is jelennek valahol az üres térben a pályán, és neked kell utat építeni odáig. Itt jön be a játék lényege, hogy mennyi időt vacakolsz mindenféle oldalágak építésével és harcolászással. Néha ez szükséges is, mert ha rögtön utat építesz az ork felé, akkor agyonver. A halottak a temetőbe kerülnek és a következő kaland után jön egy új karakter.

Az is érdekes, hogy nem te irányítod a karaktert, hanem maga dönti el, hogy merre megy. Ez elég idegesítőnek hangzik, de nagyon könnyű úgy építkezni, hogy arra menjen, amerre akarod.

 Ami nagyon jópofa és sokat adott számomra a játékhoz, hogy sok rövidke dal is van a játékban, afféle Bardás Tale feelinget kölcsönözve neki. 

Nagyon élvezetes kis játék, javaslom kipróbálását.

Az eredeti komment hivatkozasa: http://www.rewired.hu/comment/143718#comment-143718
2017.07.31 - 13:02,h Cikkek Megszavazta a nép: Car Mechanic Simulator 2018

Nem tévedés, 2018, ami annál is inkább találó, mert nem igazán van kész. :)
Már eleve a játék megjelenése is érdekes volt. A CDGalaxisban láttam, hogy 2017. július 21. péntek a megjelenési dátum. Mivel nekem nagyon tetszett a játék 2015-ös verziója, így előrendeltem. Megvettem, hazavittem, kulcs aktivál, nem telepedik. Nézem mi van, azt írja a Steam hogy „Kevesebb mint egy óra, amikor aktiválódik a játék”. Hát jó, akkor várunk. Nézem később, még mindig nem telepedik. A megjelenési dátumot átírták július 25-re, elhalasztották valami nyelvi cucc probléma miatt. Nézem 25-én, a megjelenési dátum: július 27. ... nézem 27-én, a megjelenési dátum: július 28-ra változott... És 28-án végre megjelent!
Ennyi presztízstemető után már kicsit félve telepítettem.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=LCTF8wKWFSU
A játék azzal lep meg elsőként, hogy a Settings menüben csak nyelvállítási lehetőség van. Másodszor azzal, hogy csak az egér működik, nem reagál billentyűkre. Ráadásul az Audio menüben olyat láttam, amilyet még soha: csak felfelé lehet 5-ös ugrásokban emelni a hangerőt, ami 100 után 0-ra ugrik. Persze ez mind egérkattintás során, csúszka vagy ilyesmi sehol. Egyszóval sok területen tettenérhető a designer hiánya.

A játék maga szebb lett és bővültek a lehetőségek. Új készülékeket kell használni sok szituációban, amelyeknek gőzöm sincs a magyar nevéről. :) Pl. van egy új cucc a fáradtolaj leeresztéshez, a gumik és felnik szétválasztásához és összerakásához, centírozáshoz, lengéscsillapító szétszedéshez/összerakáshoz, stb. Ez lehet megdobogtatja egy autó**** szívét, de valójában mindegyikkel csak annyi a teendő, hogy odamégy, aktiválod, kiválasztod melyik cuccot teszed bele, majd vársz. Amikor a gép végez, kivesz, újat betesz, vársz…
Van továbbá egy csomó új műszer és lehetőség, hogy megvizsgáld az egyes alkatrészek állapotát, de ezeket nem használtam, mert unlockolni kell őket, és egyébként is ha kiszereled az alkatrészt, akkor már eleve megtudod az állapotát. Persze ezek majd azért segítenek, de egyelőre a szerelés sebességét célzó képességeket vettem fel. Ha már itt tartunk, most már van egy 50 szintre kalibrált fejlődési tábla. Minden szinten 1 skillpontot kapunk, amiből 1 skillt lehet venni. A skilleknek van minimum szintkövetelményük, szóval nem lehet bizonyos kategóriákban csúcsszuper mesterré válni ideje korán.

Változott a kezelés is. A 2015-ben gombnyomásra tudtál választani a fő módok között: Szétszerelés, Összeszerelés, Vizsgálódás. Ez nagyon kényelmes és gyors módszer volt. Ők úgy érezték, hogy a billentyűzet túlságosan múlt évezredi dolog, ennél valami modernebbre van szükség: tortamenü! Jobb gombbal kattintva előjön a menü és így kell választani a lehetősgek közül. Ez engem nem zavarna, ha alternatív lehetőségként bent hagyták volna a billentyűket is. Neaggyisten át lehetne állítani a billentyűket, ami hiányzott az előző részből is.

A szerelés kb. ugyanolyan, mint az előző részben, nem láttam új alkatrészeket, bonyolultabb szereléseket. Van viszont egy új, idegesítő fícsör, ez pedi az autozoom. Amikor egy olyan alkatrészt akarsz le- vagy felszerelni, ahol csavarozni kell, a játék automatikusan odazoomol a csavarok közelébe. Ez nem is lenne baj, de utána meg visszazoomol oda, ahonnan indultál. Ez azért atomrossz, mert késleltetve van. Amikor kész vagy a csavarozással, te már kattintanál a következő be/kiszerelendő alkatrészre, már felette van az egered, de akkor a zoom aktiválódik és eltávolodik és az egered már nem az alkatrész felett van. Természetesen nincs opció, hogy ezt kikapcsoljuk.
Mint ahogy arra sincs, hogy ne kelljen minden eladásra szánt alkatrészt egyesével leokézni (erre az előzőben volt egy hotkey). Az sincs megoldva, hogy több tárgyat ki lehessen jelölni és egyszere eladni. Az inventory kezelés annyi bónuszt kapott, hogy kategóriánként lehet nézni az alkatrészeket, viszont bugos és nem működnek a rendezések. Olyan is volt, hogy egy leszerelt kerék szőrén szálán eltűnt, vennem kellett egy újat az ügyfélnek...  Szóval UI és Accessibility szempontból rohadt nagy „eggyesüjjle”.

Új fícsör a Pajta. A térképen (ami a reklámfilmmel ellentétben nem kúl bolygóforgatós UI, csak ugyanaz a régi unalmas, mint az előző részben) időnként megjelenik egy pajta, ahol egy elfeledett autó árválkodik, meg a polcokon szanaszét van jópár egyéb alkatrész is. Itt sincs semmi extra, meg tudod venni, szerelgetni és eladni vagy használni. Vezetni két helyen lehet, egyik a tesztpálya, a másik meg valami verseny, de ez nem aktív. Lehet valami DLC lesz.

Másik új fícsör az autó belsejének variálhatósága. Te tudod meghatározni, hogy milyen ülések és kormány legyen benne. Az autó külsejéhez az ablakok is hozzátartoznak most már.

Eltűntek a nehézségi szintek is, nem tudom miért. Időnként hoztak olyan autót, aminek volt valami kis sztori körítése és neked kellett rájönni, hogy mi a baja. Ugyanakkor volt, hogy totál ugyanazzal a sztorival visszajött a delikvens és totál ugyanazok a problémák voltak az autóval. Ráadaásul a sztori sem elég generikus, szóval ez is egy design probléma. 

A játék telistele van bugokkal, néhol egészen komolyakkal is: pl. beszálltam az autóba a tesztpadon, de nem tudtam vele sehova se menni, se kiszállni. A fejlesztők mentségére legyen szólva, a pénteken megjelent játékhoz már 4 peccs jelent meg, ebből 2 vasárnap. Ugyanakkor teljesen egyértelmű, hogy egy durván elsietett release-ről van szó. Lehet várni kellett volna 2018-ig...

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=T1rxHxua9cQ

Összegzés

Pro
  • szebb
  • a töltési idő normális (az előző rész túl sokáig töltött)
  • többféle szerszám/műszer

Kontra
  • nincs kész, túl sok a bug
  • nincsenek Hotkeyek
  • pongyola design

Jelen állapotban: 60%
Az alap szerelés-játékmechanika elég jól működik, viszont a körítés borzalmas.

Az eredeti komment hivatkozása: http://www.rewired.hu/comment/134008#comment-134008
2017.07.25 - 09:31,k Hírek Megszavazta a nép: Fortnite első benyomások

Ez az Epic Games új játéka, mely még Early Access üzemmódban megy. Műfaját tekintve 4 személyes építős-zombiölős lövölde. 1 napja van meg, szóval még nem tudok sokat róla, de azt mind megosztom. :)

A sztori szerint az emberiség kb. teljesen kipusztult, mert sötét felhők vannak az égen és zomboidok jönnek ki belőle, ha villámlik – ennél jobban kb. felesleges is belemenni a sztoriba. :) Ugyanakkor itt vége is az ismert túlélős-építős játékokhoz való hasonlóságnak, ugyanis itt a grafika vidám, színes, rajzfilmszerű. Nincs vér meg belek meg ilyesmi. A szereplők sem magukba fordult szenvedő túlélők, hanem általában humoros karakterek.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=HfSX9mds9Xg
A játékban egy Parancsnokot alakítunk, aki különböző feladatokra küldi ki az embereit, akik szintén mi vagyunk. Nem tudom minek ez a plusz réteg, de mindegy, ez van. A kiküldött emberek a valódi karaktereink. Van jó pár kaszt és azokon belül is alkasztok. Pl. van a Ninja mint főkaszt és annak van alkasztja, a Bruiser. Az alkaszt határozza meg, hogy milyen speciális támadásai vannak a karakternek: pl. az én karakteremnek van egy Crescent Kick nevű támadása, ami egy köríves rúgás. Egy másik Ninja alkasztnak (aminek nem tudom a nevét) ehelyett 3 shuriken eldobása van. Egyelőre nem tudom, hogy hány alkaszt van, gyanítom, hogy 4-5.
A hősöknek (és minden cuccnak) megvan az MMO-kból ismert színkódja is, fehér/szürke (Common), zöld (Uncommon), kék (Rare), lila (Epic), narancs (Legendary). Ez azt hiszem abba szól bele, hogy magasabb Tiert lehet elérni vele a képességekben. Ha már szóba került: a Képességek Tierekre vannak osztva. A Tier 1-ben 74 különböző okosság van elszórva egy folyamatábraszerű hálón. Ahhoz, hogy a karakter Tier 2-re menjen, először is max. szint kell az adott Tieren (az első Tierhez csak 10. szint, könnyű elérni), aztán bizonyos ágakon végigmenni, és kell még pár tárgy is. Nekem most 2 Training manual vagy ilyesmi hiányzik, még nem tudom honnan lehet szerezni.

Na jó, de milyen a játék?

A játék úgy néz ki, hogy megjelensz a térképen egymagad vagy más emberekkel – ez lehet egy vadregény vagy városi pálya (valószínű lesz más is később). Azt nem tudom, hogy random generált-e, könnyen lehetséges, hogy az. A karaktert külső nézetből látjuk alapból, de van 1st person nézet is. Mindenkinek van egy csákánya, amivel vadul elkezd nyersanyagot gyűjteni (ezek nem vesznek el pályák között, szóval ha tele vagy, akkor nem kell bányásznod). 3 fajta van: kő, fa és fém. Ehhez szét kell verni tárgyakat, fákat, köveket. Gyakorlatilag minden rombolható, ami nem a pálya része.
Lehet továbbá kutakodni is (főleg városban) mindenféle tárgyak reményében, amelyek főleg kraftolási alapanyagok, fegyverek, csapdák és lőszer lehet. Sajnos szűkös az inventory, de szerencsére nincs is nagyon sokféle tárgy. A pályán kóricálva rendszeresen találkozni kis eseményekkel: megmentésre váró túlélő, idegen kristály, megépítendő radarállomás, kincsesláda, alvó zombik, stb.
Van a pályán egy fő cél is, amit meg kell védeni a rárontó zomboidoktól. Mindig van idő arra, hogy előtte építkezzen a csapat. Nagyon könnyen lehet az összegyűjtött nyersanyagokból egy pici erődöt rittyenteni az ojjektum köré. Ez a mostani szinten még csak falakat és csapdákat jelent, később bizonyára lesznek automata fegyverek és más egyéb is. A csapdákról érdemes pár szót ejteni. Ezeknek is megvan a maguk színkódja; lehet őket tenni padlóra, falakra, sőt még plafonra is. Nagyon változatosak, a sima tüskéktől kezdve van minden: elektromos áram, kábító fény, mérgező felhő stb.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=gZWg4iXp_lE
Az építésről kicsit bővebben

Egy gombnyomással építő üzemmódba lehet váltani, bárki építhet, kaszttól függetlenül. 4 alap dolgot lehet építeni:
  • Padló: 3x3-as padló.
  • Fal: 3x3-as fal.
  • Lépcső: Alapból egy rámpát jelent, ami egy 3x3x3-as kocka aljáról átlóban a tetejére visz.
  • Tetraéder: egy pici piramis, nem használtam még.

Ezeket gyors egymás utánban lehet szórni és használni, nem kell megvárni, hogy megépüljön teljesen. Pl. ha fel akarsz jutni egy hegyre, csak szaladsz és dobod magad elé a rámpákat. Nincs fizika, egy 45 fokos 30 méter magas farámpa gond nélkül megáll mindenféle alátámasztás nélkül, nem fog eldőlni. Ez így nem tűnik soknak, viszont van egy nagyon érdekes lehetőség: át tudod szerkeszteni a 3x3-as paneleket a légyen (on the fly)! Pl. ha egy falnál az alsó 3 négyzetet hagyod meg, akkor az egy kis mellvéd van korlát. Ha a középsőt veszed ki, akkor az egy ablak. Nagyon sok variáció van, és bár legtöbbször csak a falat és mellvédet használjuk, szükség van a többire is (pl. a radartorony építésnél). A küldetésekben általában bónusz jár, ha x elemnél kevesebb védelmet építenek a játékosok. Egyébként az építés nálam nem okozott semmilyen lassulást, pedig jártam pár durván kiépített bázisban.

Ha kész a bázis, vagy valamelyik játékos elindítja a következő fázist, akkor jönnek a zomboidok. Ezekből eddig vagy 6-8 félét láttam, szóval elég változatos. Itt heveny lövöldözés és vagdalózás következik néhány percig, de ha a csapat odafigyel, általában nem nehéz jól szerepelni. A teljesítménytől függően kapunk xp-t, ami képességpontokban realizálódik. A karakter nem kap direktben xp-t, hanem egy közös Xp-poolba kerül valamennyi. Ezt aztán szabadon lehet osztani bármelyik karakterünknek. Sokszor kapunk Lámát is (ládát), amit szét kell verni (kinyitni) mindenféle jutalmak reményében. A küldetésekben lehet kapni speciális pénzt is (ami valódi pénzért lehet venni egyébként), amiért további, értékesebb lámákat lehet venni. Nekem nagy szerencsém volt, mert az egyik ilyen küldetésekből összeszedett pénzből vett Láma ezüstlámává változott (még jobb cucc van benne) és találtam egy Epic Ninja karaktert. Elég tápos. :)
A probléma most az, hogy bár van kék kard tervrajzom, amivel normális fegyvert tudok neki csinálni, viszont elég nehéz a hozzávalókat megtalálni. Ugyanis a fegyverek elhasználódnak és eltörnek egy (elég hosszú, több óra használat) idő után. Ilyenkor csak annyi a teendőd, hogy inventory, ráböksz egy tervrajzra és már gyártod is az újat, ami pár másodperc alatt el is készül. Lőszert is gyárthatsz menet közben (kell is), ez is csak annyi, hogy a Reloadot nyomva tartod.

Saját bázis

Van egy saját bázisod is, amit a sztori előrehaladásával súlyos csaták közben upgradelni kell. Ezek a csaták már igénylik a több játékos jelenlétét vagy durván túlcsapdázását. Tartozik még hozzá sok-sok megmentett túlélő (ők is színkódosok), akik mindenféle bónuszokat adnak a fő karakternek. Ezek menedzselése is egy külön feladat, vannak mindenféle célcsoportok, ahová embereket lehet rendelni, pl. orvosok, kutatók, bázisvédők, stb. Minden Túlélő jó valamiben, de nehéz olyan csapatot összerakni, akik illenek egymáshoz és ahhoz értenek, amihez kell és még elég jó a színük is. Még van pár téma, amiről lehetne írni, de már megint túl hosszú lett. :) Érdemes esetleg nézni pár live streamet róla.

Ha valaki esetleg tolja, keressen meg, unqltango a nevem a játékban.

Az eredeti komment hivatkozasa: http://www.rewired.hu/comment/133008#comment-133008
2017.05.24 - 10:19,sze Nagybetűs játékok Elder Scrolls 5: Skyrim és Skyrim Special Edition

Kissé meglepve tapasztaltam, hogy nincs saját topikja ennek a játéknak. (ha mégis, akkor vak vagyok, bocs)

Bár az alapjáték nem új, 2016-ban jelent meg a Special Edition, ami 64 bites platformra helyezi az enginet és szebbé varázsolja a világot.

Ezt a topikot azoknak szánom, akik hozzám hasonlóan a mai napig is játszanak vele. Bár az alapjáték nem rossz, a játék a vitalitását egyértelműen a modolóknak köszönheti. Csak a Nexusmods oldalon több, mint 50K mod van fent és létezik még jópár másik oldal is.

Szóval valószínűleg a topik főleg a modokról fog szólni, de persze a vanilla gémerek is jöhetnek. Majd kitanítjuk őket a modolásra. :)

2017.03.20 - 22:34,h Cikkek Megszavazta a nép: Nier: Automata beszámoló

A Nier: Automata pénteken este 6-7 felé jelent meg, de ez nem tartott vissza attól, hogy 20+ órát beletegyek a hétvégén. Ez előrevetíti azt is, hogy eléggé bejött nálam. De lássuk csak sorjában.

Az előzményekről szinte semmit nem tudok, mert konzolon történtek, így számomra mintha nem is lettek volna (nem azért, mert annyira "pfuj-pfuj konzol", csak ez még a PS2 korszakba nyúlik vissza, amim meg nem volt).
A sztori időszámításunk után 5200 körül kezdődik a Földön. 5000 elején idegenek jöttek a bolygóra, és betámadtak egy olyan fegyverrel, amit "élő gépnek" neveznek. Az emberiséget lenyomták, a megmaradottak a Holdra menekültek. A harc még mindig tart: az emberek speciális androidokat küldenek a Földre az orbitális pályán keringő űrállomásokról, hogy helyettük harcoljanak.

2B, a főszereplő is egy ilyen, úgynevezett YoRHa katona, a legmodernebb android nemzedék tagja, harci modell. Kísérője 9S, egy Scout modell, ami tud hekkelni és általában az a szerepe, hogy vigye előre a sztorit azáltal, hogy elgondolkoztató mondatokat mond. Van még egy Pod is, ami egy lebegő kis robot, ez a távolsági fegyverünk (szerencsére a 15*15*30 centis dobozba végtelen lőszer befért), illetve van néhány speciális támadása is.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8XInv0ZJ9n4

Harcrendszer

Én nem vagyok egy igazán nagy hack & slash fan, de ezt nagyon eltalálták. A harc nagyon gyors, dinamikus és legfőképp szórakoztató. Minden speciális támadás egyből rendelkezésre áll, nem kell unlockolni őket. Erre mondjuk nincs tutorial, vagy move lista, rád van bízva, mit hozol elő. Egyszerre két fegyvered van, és két készlet lehet előkészítve, szóval max 4 fegyver érhető el gyorsan. A fegyvernek csak 1 gombja van (mondjuk Xbox kontrolleren X), a másik támadó gomb (Y) a másik fegyverrel támad. Ezeket váltogatva lehet kombózni, illetve lehet még ugrani is.
Védekezés nincs, van helyette az Ultimate Dash mozdulat, amivel összevissza lehet cikázni az ellenfelek körül. Jól időzítve speciális támadásokra is ad lehetőséget, illetve sérthetetlenséget biztosít. Van Counter is (ha van ilyen chiped, erről majd később), amikor együttes ütésnél te nyersz. Illetve az is lehet, hogy a chip csak bónuszt ad rá.

4 fegyver kategória van: kis fegyverek (tőrök, kardok), nagy fegyverek (nagy kardok, csatabárdok), szálfegyverek (lándzsák) és kézifegyverek (ilyenem még nem volt, de ez a fegyvertelen harchoz használt fegyvereket jelenti). Minden fegyvernek 4 szintje van, amit a fegyvermestereknél lehet némi pénz és nyersanyag árán elérni.
A fegyvereknek egyedi stílusa van, egyedi effektekkel, szóval bőségzavar van, hogy melyiket melyikkel együtt használva éred el a kívánt hatást. Fegyvereket lehet venni, találni és jutalomként kapni.

Skillek

Mivel androidról van szó, a képzettségek chipek formájában léteznek. Van egy adatbankunk, amit chipek installálására használunk. Minden chipnél megvan, hogy mennyit foglal a bank kapacitásából, így ránk van bízva, hogy hogyan matekozzuk ki. Az is chip például, hogy legyen HP kijelzés, vagy sebzés mutató, vagy XP számláló a képernyőn. Ha ezeket kivesszük, akkor több hely marad a harci cuccokra. A memória pénzért bővíthető.

A harci chipeknek szintjei vannak. Minél magasabb szintű, annál jobb a hatása, és annál több helyet is foglal. Van viszont minőségbeli különbség is a chipek között, például lehet találni Melee chipet, ami 11 helyet foglal, de olyat is, ami csak 6-ot.
Lehet továbbá upgradelni a chipeket, két ugyanolyan kombinálásával. Itt is az a jó, ha minél jobb minőségű chipeket kombinálunk. Például két 6 helyet foglaló +1-es szintű chipből lesz egy 7 helyet foglaló +2-es. Ha egy 6-ost és egy 8-ast kombinálunk, az minimum 8 helyet fog foglalni.
Szóval ezzel a rendszerrel is folyamatosan lehet szórakozni, hogy optimalizáljuk a karaktert, illetve van lehetőség 3 különféle chip konfigurációt elmenteni. Pl. nekem van egy a gyors mozgáshoz, meg van kettő a harchoz.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=YmsJ0iGyF-Q

Játékmenet

A játék nagy részében egy nyílt világban kalandozunk, bár elég kicsi a terület, hiszen még gyalog sem okoz gondot a bejárása. Mindenfelé találni tárgyakat, amik a fegyver upgradeben kapnak szerepet. A városi pályák eléggé 3 dimenziósak, sok helyre fel lehet ugrálni (mászni nem lehet, csak létrán). Érdemes felfedezni.
Van néhány vadállat, szarvasok és vaddisznók. Ezeket akár meg is lehet lovagolni és gyorsan közlekedni rajtuk.

Mindig van egy fő küldetés, amit lehet csinálni, de én azokat általában utoljára hagyom. A játék nem fogja a kezünket, hagyja, hogy bármelyik már meglátogatott helyre elmenjünk, még akkor is, ha ott már sokkal magasabb szintű ellenfelek vannak. A küldetéseknek sincsenek szintjei, szóval van úgy, hogy felveszi az ember, aztán rájön, hogy ehhez még kevés. Furcsamód nincs minden quest hangosítva, így sokszor olvasni kell.

A játékmenetet tarkítják egyéb elemek is, mint például amikor a kis repülő egységünkkel harcolunk, ami a régi-régi játéktermi repülős-lövöldözős élményeket hozza vissza. Operál továbbá a játék a kamerával is, bizonyos szakaszokon a kamera messze oldalról mutatja a karakter (platformer stílusban), máskor meg felülről. Ezek nekem annyira nem hiányoztak, szerintem elég gazdag az alap játékmód ezek nélkül is.

Ha online vagy, akkor időnként rábukkansz más játékosok holttesteire. Ezeket vagy feltámasztod (megjavítod), és akkor lesz egy követőd egy darabig, vagy kannibalizálod, és akkor kapsz némi pénzt meg 3 random skillt abból a listából, amit ő használt, de szintén csak ideiglenesen. Halálkor írhatsz üzenetet is a holttestedre, amit azok látnak, akik megtalálják.

Negatívumok

Mert sajnos vannak ilyenek is. A játék szerintem 720p-ben fut, mert amikor 1080p-re van állítva ablakos módban, akkor vastag keret veszi körbe minden irányban. Teljes képernyőn tehát skálázás van (de ennek még utánajárok, mert nemrég bütyköltem a scale beállításaimat egy régi 5:4-es játék miatt).
Nincs túl sok lehetőség a videóbeállításokra sem, de ezt egy konzol porttól már megszoktuk.

Vannak viszont láthatatlan falak. Na, ezek idegesítőek, de nagyon. Rengeteg olyan hely van, ami egyértelműen elérhetőnek látszik, de folyamatosan láthatatlan falakba ütközünk. Nagyon gáz.
Aztán a free targeting nem annyira free, ami főleg nagy ellenfeleknél okoz gondot. Például harcoltam egy olyan robottal, aminek a teste mellett lógatott keze volt a sérülékeny, tehát kicsit jobbra vagy balra kellett ütni ha szemben álltam vele. Az ütések azonban mindig a célpont közepére mentek, a lábára. Szóval ki kellett trükközni, hogy jó helyre üssek.

Nincs multi. Nagyon jó lenne ezt a játékot coopban játszani.

Verdikt
5/7
Na jó, legyen 8,5/10. Nagyon fun, de nem éri el a maximális potenciált, ami benne van.

Az eredeti komment itt olvasható

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!