Az előző írásom folytatása. Kicsivel több, mint 1 hónapot toltam le, minden nap játszottam valamennyit. Most járt le az ESO+ előfizetésem, nem újítottam meg. Szóval:
Kraftolás, kereskedelem: felejtős. A kraftolás a szokásos - legyen nyersanyagod és kész. Semmi agy nem kell hozzá. A kereskedelem meg guild szintű dolog, ha a guildnek van kereskedője (egy NPC valahol), akkor lehet, de egyébként csak üvöltözöl a zónában, hogy WTS. Mivel az NPC-t hetente pénzért kell újítani, csak a nagy vagy direkt erre szakosodott guildeknek van, a jó helyek sok pénzbe kerülnek.
Stabilitás: Kitűnő. Egyszer sem fagyott szét.
Dungeonök: A 4+ személyes kontent. Alapból sajnos csak rohanás, máig nem tudom egyetlen dungeon sztoriját sem. Gondolkoztam rajta, hogy szervezni kellene egy Slow dungeon csapatot, ahol végighallgatjuk az NPC-k mondandóját. Egyébként jól néznek ki, a bossok nagyon változatosak, sok extra játék mechanikát használnak, több tucatnyi dungeon van. Magas szinten meg van Veteran verzió, amik nagyon nehezek. Vannak további Trial-ok, amik 12 személyes dungeonök, ott már erősen észnél kell lenni.
Sima kalandok: Ezek miatt megyek majd vissza még valószínűleg. Nagyon kidolgozottak, sehol egy "Ölj meg 5 farkast" feladat. Ehelyett pl találsz egy hirdetményt, hogy színházi előadás itt és itt. Odamégy, és találsz egy kis vándorkomédiás csapatot, de előadás az nincs. Mondják, hogy itt nem nézik őket jó szemmel, mert az utóbbi időben fura dolgok történnek a faluban. Egy-egy ember eltűnik napokra, majd visszatér, de furán viselkedik, régmúlt dolgokról beszél. Aztán valami szörnyű balesetben meghal, de úgy, hogy semmi sem marad belőle. Most is eltűnt egy ember, és a falusiak bizalmatlanul néznek minden idegenre. Itt egy nyomozás jön, több emberrel lehet beszélni, a halottak ismerőseivel, illetve megpróbáljuk megtalálni az eltűnt lányt. Találunk új helyszíneket, további új szereplőket, stb. Kb 1 óra végigvinni a küldetést, ha mindenkit meghallgatsz. A végén még dönteni is kell. Szóval 1 átlagos küldetés miatt legalább 15 NPC-vel tudsz beszélni, és van 3-4, csak a küldetés miatt készült kis helyszín. Ami viszont még jobban meglepett, hogy később, ha találkozol a szereplőkkel, akkor is van néhány új mondatuk. Szóval ez nagyon pozitív.
Setek: Itt a más RPG-kből ismert páncél és egyéb setekre gondolok. Máshol általában 2-4 elemből áll egy set, és kell mindegyik, hogy a maximum hatást érd el. Itt ez használhatóbb, ugyanis minden setnek van eleme minden testtájra, szóval egy set 10-12 elemből áll. A max hatás eléréséhez viszont elég 5 darab, további darabok nem is adnak bónuszokat. Emiatt persze könnyű összegyűjteni egy setet. Az már kicsit problémásabb, hogy két seted legyen, de az is megoldható, mert megvan, hogy melyik pályán melyik 2-3 set darabjai esnek. Szóval csak az adott pályán kell garázdálkodni, és előbb-utóbb meg lesz.
Új területek: A játék sokszor el akar küldeni új területre (pl végezz ásatást itt, találtál egy kincsestérképet amott, stb). Odamégy egy teleporthoz, kiválasztod a pályát és azt tapasztalod, hogy mivel sosem jártál még arra, nincs teleport-pont, ahová mehetnél. Azt meg csak a vérnőszők tudják, hogy melyik terület meyikkel szomszédos, hogy onnan átsétálj esetleg. Sőt, olyan területek is vannak, amikre küldetés visz el. A megoldás a guild-tagság, vagy a régebb óta játszó barátok. Szólsz neki, hogy ugyan huzintson már el a Clockwork citybe, és amikor odament, akkor rá tudsz teleportálni a haverra.
Ami ugyan logikus, de nem szimpatikus, hogy ezt minden karaktereddel külön el kell játszanod. Az meg csak undorító, hogy ha egy karaktereddel felfedezted az összes teleport pontot egy adott pályán, akkor a többieknél megjelenik a lehetőség, hogy megvedd pénzért az infót.
Classok: Ez se igazán jó. Ha a karakter nem tud vadul gyógyítani, akkor nem sokat ér szólóban. Pl. a legerősebb karakterem max szintű (50) és már elkezdett sok passzív bónuszt is felszedni. Már be tud menni Veteran dungeonökbe is. Szóval elvileg erős. Ezzel a karakterrel képtelen voltam leszólózni egy sima dungeon bossot. World bossok ellen meg végképp nincs esélye. Ezzel szemben a 30. szintű, tiritarka cuccú (épp, amit talál) Templarommal le tudtam győzni egy world bosst, meg az említett dungeon bosst is. Pvp-ben is hasonló az eredmény: az "erős" karakterrel az utolsók között végzek, a Templarral meg elől. Persze a magas szintű pvp-sek ellen amúgy sincs esélye egy nem pvp-re kihegyezett karakternek.
Házak: Ezt nem igazán próbáltam ki, csak 2 szobát nyitottam egy-egy fogadóban. Ez csak egy kis lyuk, de berendezheted. Nagyon sok egyéb hely van, amit megvehetsz, a kis házikóktól akár egy teljes katedrálisig. Persze sokszáz különböző bútordarab áll rendelkezésre, az egyszerű szekrényektől, asztaloktól a szuperritka festményekig, mágikus cuccokig. Sokat te magad tudsz craftolni (ha elég jó a skilled hozzá), másokat csak találni lehet. A menet közben gyűjtött állatkáidat is beteheted a házba, még útvonalat is tevezhetsz nekik. Sőt, még "vendégeid" is lehetnek, NPCk (ezek persze csak speciális bútorok). Minden házat bejárhatsz megvétel előtt, szóval nem kell látatlanban.
Guildek: Itt csak azt a furcsaságot említeném meg, hogy egyszerre 5 guild tagja is lehetsz.
Options problémák: Említettem az előzőben, hogy mindig le kell okézni az EULA-t minden inddításnál, meg hogy nem jegyzi meg a beállításokat. Ezt megoldotta az, hogy admin modeban indítom a Launchert.