Jelenlegi hely

Everspace

Megszavazta a nép: Everspace betekintő

Fórum:

Az Everspace egyelőre nem éri meg az árát, közel sem. De még a 22 eurós akciós árat sem. El lehet vele bohóckodni, meg tényleg szép, és ahhoz képest viszonylag bugmentes is, de jelen formájában totálisan játszhatatlan/élvezhetetlen hosszú távon (ez 3 órát jelent max), ugyanis teljesen kiegyensúlyozatlan, és csak a mázlifaktorról szól.
 

Elmondom mi történik a játékban:
„Megszületsz” egy pici kis alapvadászban (egyébként a teljesben is _CSAK_ három vezethető űrhajó lesz), két alapfegyverrel, 20 alaprakétával és 2 szkennerrel. Semmivel sem érdemes spórolni, ugyanis bármelyik rendszerben (értsd: akár a legelsőben is) simán betámadhat egyszerre 5-6+ vadász, és akkor game over. Egy szektor 4-5 rendszerből áll, és amennyire láttam, csak előrefele lehet menni. Ez is fura. Miért nem lehet visszafelé menni, elvégre a nehézség totál random, és az ellen sem fogy ki soha.

Na mindegy. Szóval tegyük fel, hogy helyretetted a renitenseket az első rendszerben, és találtál pár alapanyagot is. Sokáig nem érdemes lődörögni, mert hamar betalál valami fincsi kompánia, és ismét game over. Szóval 15-20 perc után ugrás a következő rendszerbe. Ha ismét mázlid volt, és viszonylag kevés ellenbe futottál bele, akkor érdemes ellőni egy szkennert, és körbelootolni. Ha van a rendszerben comm. station, akkor azt közelről be lehet hackelni, és akkor ingyen felderíti a terepet. 15-20 perc után ismét javasolt ugrani. A körbeszaglászást is módjával érdemes csinálni, mert ha egy rendszerben 5+ Okkar vagy G&B (utóbbiak elvileg szövetségesek, gyakorlatilag inkább azt mondanám, aki megtámadja őket, arra visszalőnek) vadászt kiszedünk, akkor hamar egy ellenséges csatahajó lesz a jutalmunk… Ha a szkennelés után esetleg valami semleges (sárga) bázison/hajón mutat konténert, na azt NE bántsuk, mert megorrolnak érte.
És ennyi. Ezt lehet addig folytatni, amíg bele nem szaladsz valami olyasmibe, amivel nem tudsz mit kezdeni, és game over. Az a baj, hogy nem jutalmaz eléggé a játék (pontosabban egyáltalán)  hiába irtasz végig egy szektort, és lootolsz ki mindent, ha az elhasznált cuccokat sem bírod visszakraftolni, és akkor a fejlesztésről még szó sem volt. A szektor utolsó rendszerében általában van egy jump gate, ami ingyenesen a következő szektorba visz (egyébként üzemanyag kell az ugráshoz). 

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=WlJrokiuSO4

Kilencszer futottam neki a játéknak. Volt amikor már a 2. rendszerben mk2 fegyókat találtam (amik annyival nem jobbak, mint várnád), és volt hogy mindent végigporszívózva is letolt gatyával érkeztem a kettes szektor elejére. A hármasig eddig nem jutottam el, mert idővel advanced vadászok jönnek, amik ellen esélyünk sincs.

A lootolást gyakorlatilag megölték azzal, hogy a talált fegyverek/cuccok szinte semmivel sem jobbak (már ha egyáltalán találsz), és a sok ore meg fuel és crystal alapanyaggal sem mész gyakorlatilag semmire. Igen, ha van tradeship, akkor eladhatod, de minek, mivel max. 4-5 féle alapanyagot cserélnek arra, amire ők gondolják. Tipikusan X haszontalan cuccot elcserélhetsz Y haszontalanra.
Oké, ha nem adjuk el, akkor kraftoljunk! Fejlesztheted a fegyvereket (+1-2% sok-sok és ritka cuccért  na ez nem lesz már most megmondom), vagy elhasználható cuccokat, amik szintén túl drágák. Azt hiszem elég annyit mondanom, hogy 3 óra játék alatt jött össze EGY szkenner kraftolásához szükséges alapanyag. 

Szóval úgy néz ki, ez egy lekváros a bukta. Sajnos. Ja igen, a zene katasztrofálisan rossz lett, totál nem illik ide. Remélhetőleg később jobb lesz, elvileg jövőre megjelenik, és a fejlesztők ígérnek történetet is. Hát majd meglátjuk. Később még azért előveszem, és esetleg rittyenthetek komolyabb cikket is róla, de szerintem egyelőre inkább a szóra sem érdemes kategória.

Az eredeti komment hivatkozása.

Everspace: non-linear rogue-like 3D space shooter

Fórum:


A Rockfish Games egy kifejezetten érdekes projektet indított Everspace néven, UE4-ben, modern DX11 és 12-es technológiával. Egy rougelike 3D space shootert, amelyben a halál és újjáéledés szerves része a játékmechanikának, az intelligens ellenségek, a rakat upgrade, a titkos/elveszett technológiák, az anomáliák, ismeretlen űrködök felderítése és a végül apró részelemekből összeálló sztori rejtélye mellett.
 
A játékcél egyszerűnek fest első hallásra: eljutni a következő kijelölt pontra, de – a fejlesztők ígérete szerint – a játék előrehaladtával ezt egyre nehezebb lesz kivitelezni. Minden játékindításnál új kijelölt pontot kapunk, és egy rakat friss kihívás és akadály gátol minket a továbbjutásban. Ahhoz, hogy túléljük, folyamatosan mérlegelnünk és adaptálódunk kell:
- Az ellenséges hajók változó taktikái ellen, pl. leárnyékolni a hajónkat bizonyos esetekben és próbálni elsiklani mellettük, vagy telibe támadni a flottát?
- Nyersanyagokat gyűjtsünk, amivel javítgatni tudjuk a hajónkat egy lokális aszteroida mezőben, vagy vadásszunk le egy-egy jól védett űrkereskedőt az értékes portékájáért?
- Derítsük fel a távolban látszódó enigmatikus ködfoltot (kockáztatva akár az életünket is az ismeretlenben), vagy menjünk a legközelebbi űrbázisra feltölteni az üzemanyagtartályunkat?
- Vizsgáljuk meg a kozmikus anomáliákat és égitesteket (féreglyukak, üstökösök, rég elhagyatott űrhajóroncsok), vagy hagyjuk mindezt és azonnal ugorjunk a következő csillagrendszerbe?
 
Ahhoz hogy átjussunk a következő csillagrendszerbe, elegendő üzemanyagunk és technikai felkészültségünk kell hogy legyen, különben pórul járunk.
 
Itt jön közbe a halál esete is, ami aktív része a játéknak. Minden alkalommal ahogy meghalunk, ugyan vesztünk nyersanyagokat és szerszámokat, de újabb és újabb fontos game-lore elemeket lelünk fel a flashbackekből és az egyéb cut-scene szituációkból.
 
IMAGE(http://i.imgur.com/2bpewQn.jpg)
 
Upgradek sem maradnak el, nagy szerteágazó tech-fa lesz a skilleknek, de nem vetik meg a perkeket ,sem amik nagyon át tudják formálni a szituációkat majd, amelyek akár teljesen új képességeket vagy technikai ágakat nyithatnak meg. Krafting repülgetés alatt is végezhető, pl. mint on-the-fly lézer upgrade, ami átvágja a gyengébb pajzsokat is amivel épp szembesültünk, és pl. mint gyors afterburner átépítés, végső meglógás esély esetére.
 
A story is kiemelt figyelmet kap a játékban. A fejlesztők meglátása szerint ez a játékstílus pontosan megfelel egy nagyszerű történet elmesélésének, mivel minden alkalommal ahogy előveszi a játékos, egyre több és több apró részletet tanul meg belőle és ezek mind közelebb viszik őt a végső, főrejtély felterítésében. Ehhez Falko Löffle-vel dolgoznak együtt, aki sok-sok éve kalandjátékok történeteinek írója volt.
 
IMAGE(http://i.imgur.com/P4pZNTI.jpg)
 
A játék nem szimuláció lesz, hanem nagyon szórakoztató és kezelhető arcade cucc a szívében: reflexek kellenek hozzá, sok dogfight lesz, szórakoztató fizika (pl lézerrel aszteroid vágás) stb., kifejezetten billentyűzetre és egérre célozva. Szerintük az egyik legjobb kezelhetősége lesz a játéknak a Freelancer óta.
 
Több barátságos arcot fogunk látni a játék alatt, de az ellenségek, akik messze túlnyomó többségét alkotják majd a találkozásoknak, nagyon furfangosan akarnak majd kinyírni minket. pl :
- kalózhajók megtámadhatják a rombolható űrbázist, ahol épp javítgatjuk a sajátunkat, akiknek a főnöke a messzeségből figyeli a szituációt egy masszívabb űrhajóból és szórja szintúgy a rakéta áradatokat.
- Megtámadunk egy hatalmas hadihajót, ami több védelmi szintet használ ellenünk, fedélzetről kezelhető és forgatható rakéta vagy lézerágyúkkal, de ha megtaláljuk és elpusztítjuk a gyenge pontját, akár az egész hajót kezelhetetlenné varázsolhatjuk.
- Épp vadásszuk a csillagrendszereket friss információkért, nyersanyagért vagy elhagyatott technológiákért kutatva, majd hirtelen egy leárnyékolt helyzetből előugorva scavanger hajók lepnek meg.
- Lesznek organikus életformák egy vastag plazmafelhőben lapulva arra várnak, hogy rátelepedhessenek a következő aszteroida nyersanyag bányászhajóra.
 
A kár amit a hajónk megszenved, sokkal több lesz mint egy sima piros életcsík. A kár a felszerelésen érezhetően lassít majd minket, nehezebben lesz manőverezhető a hajó, oxigén tud szivárogni, stb stb. Olyan szituációkba akarnak keverni, ahol aktívan kell mérlegelnünk hogy épp szökjünk el hajót javítani az életünkért, vagy próbáljunk tovább törtetni előre.
IMAGE(http://i.imgur.com/XUy4PDS.jpg)

Fontosabb ficsőrök:
- PC-re van kihegyezve
- Rouge-like játékstílus, folyamatos fejlődésre alapozva
- AAA vizualitás és hangok, UE4, DX12, plusz nagyon élvezetes Freelancer-t verő kontrollok
- Nem lineáris történetvezetés
- Nagyon részletes upgrade, skill és damage rendszer.
- 1st és 3rd person kameramód (nem szimuláció)
- VR támogatás
 
Itt megy a kalapozás rá, 86.000 Euró a 225.000 kértből már megvan, és még csak most kezdték el a gyűjtögetést. 20euró a minimum beugró hogy hozzánk vágják a játékot.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!