A Capcomnál bármikor aktuális egy PC port
Fórum:
Vajon van értelme öt évvel az eredeti megjelenés után kiadni a játékot PC-re? Látszólag nem sok, azonban a Capcom még így is nagy tapsot érdemel: a japán kiadónál valahogyan mindig látták a lehetőséget a számítógépes piacban, és még akkor sem adták fel a dolgot, amikor 2009-ben arról cikkezett a sajtó, hogy a Street Fighter IV eladásai ugyan nem valami fényesek, a torrentoldalakon viszont az év slágere a játék. Teltek-múltak az évek, a Street Fighter X Tekkennel még újabb luftot is sikerült ütniük, és igen, kimaradt a Street Fighter IV egyik újraszerelt változata is, a steames SFIV Arcade Edition megjelenése idején viszont történt valami: megérkeztek a vásárlók. Lehet, hogy néhány évvel korábban az éppen Games for Windows Life-sokkban szenvedő játékosok inkább a kalózverzió mellett döntöttek, de azt nem felejtették el, hogy a Capcom még azokban az ínséges időkben sem hagyta őket cserben, amikor más cégek sikítva menekültek a platformról.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=_KctMDsHVF8Mindennek tetejébe a portok általában minőségiek - még szép, hiszen többségüket a Mortal Kombat X-et is végül gatyába rázó QLOC fejleszti -, de a kiadó nem rest visszatérni korábbi hibáik kijavítására sem. Az elsőre borzalmas Resident Evil 4-ből bizony néhány évig PC-exkluzív volt a finomhangolt HD-verzió, a túlélőhorror széria ötödik részénél pedig a hiányzó konzolos DLC-ket pótolták hosszú idő múltával (igazából puszta jófejségből, hiszen egy régen kifutott játék korántsem friss steames változatához készült az ápgréd). Idén a Dragon's Dogma: Dark Arisen és a Dead Rising első fejezete bukkant fel az idő homályából a Valve rendszerében, holott igazából senki sem számított rájuk.
Hogy miért csinálják? Természetesen azért, mert az esetek többségében megéri nekik: a Steamspy adatai alapján a Resident Evil 5-ből több mint 800 000 példány talált gazdára, ami egy eredetileg Games for Windows Live-rendszerre kiadott játéktól remek teljesítmény, a Dragon's Dogma pedig 560 000-es mutatójával egyértelműen az év egyik RPG-slágerének tekinthető. Gyanús, hogy a Capcomnál rájöttek arra, hogy ha nem hagyod sorozatosan cserben a vásárlóidat - miközben ügyelsz a termékeid minőségére is -, akkor a bizalom anyagilag is viszonzásra kerül. Nem bonyolult egyenlet, mégis túl kevesen alkalmazzák.
Vajon megjelenik valaha a Devil May Cry első része Steam-en? Nem tudom, de a Capcomból bármikor kinézem.