Jelenlegi hely

Elmélkedjünk játékokról!

Utolsó bejegyzés


An emerging theme in these notes: people are playing No Man’s Sky wrong. That you can play a game ‘wrong’ at all is something many people would contest, as it puts the onus on the player to engage with the game in a right way, rather than the game adequately restraining the player through rules to ensure that happens. But you can play a game the wrong way, just as you can approach any creative work the wrong way. Go to a horror movie expecting a summer rom-com and you are going to be disappointed. Go to an art gallery and look, intently, at a painting’s frame and not the canvas, and you are probably not going to appreciate the full painting. Try to speedrun Gone Home and you are probably going to be left wanting by the experience, same if you try to get a rich narrative experience out of Just Cause 2. All of these ways of engaging art are valid and worthy, but they also negate criticisms of what the artwork is ‘doing’. There is a difference between watching Alien ‘like’ a rom-com, and complaining that Alien is a bad rom-com.

Lots of people are trying to play No Man’s Sky in wrong ways, in ways that simply aren’t satisfying within the systems the game possesses. There’s two main reasons I suspect this is happening. The first is the doubled existence of No Man’s Sky as both niche indie title and popular triple-a title. The second is that the game itself does a very poor job of presenting to its player how it should be played.

There’s not much to be said on the first point that hasn’t already been said. Triple-a titles have to be everything to every gamer. I hear my students and people on the internet talking about No Man’s Sky and why it is bad, and you would think there is some core, mandatory essence that every game must posses, some core tenets to obey, or otherwise the game is banished from existence. A certain amount of gameplay ($60 worth, to be exact). A certain amount of stuff to ‘do’. Less grinding, more unique variations. It is accepted as fact that these, clearly, are faults with the game. This is a position that makes sense if you are expecting a triple-a title that is going to be everything to everyone (as No Man’s Sky was both marketed and imagined before its release) rather than a niche experience for a very specific audience.

https://brkeogh.com/2016/08/21/notes-on-no-mans-sky/

A No Man's Sky-hoz kötődően hozta fel a szerző, de a műfajiság, reklámok és a sajtó által generált előzetes elvárások témaköre sokkal általánosabban is értelmezhető. A játék ára ezen felül mindezt miként befolyásolja, illetve alapvetően mi a véleményetek a témáról?



A No Man's Sky-nál - ha jól tudom - még 1 hónappal a megjelenés előtt is olyan dolgokat mutogattak, amik a végső játékba nem kerültek bele, itt a fejlesztő vagy célzottan félremarketingelt, vagy aki a marketinget csinálta, az nem volt tisztában az állapotokkal. Aki mindenféle ígéreteknek bedől, és azokra alapozva előrendel egy ekkora volumenű(nek tűnő) játékot egy olyan fejlesztőtől, akinek az előző és egyetlen munkája a Joe Danger volt, az érdemes a Molyneux-díjra.

Jómagam a megjelenés napján csak két esetben veszek meg játékot:
a) ha volt belőle demó/béta verzió, amit ki tudtam próbálni, és ez alapján megtetszik, különösképpen ha olyan multiplayer játékról van szó, ahol a csalók tömeges megjelenéséig az embernek kb. 3-4 hete van;
b) ha a fejlesztő a CD Projekt, Piranha Bytes, Rockstar Games vagy BioWare (Obsidian sajna már kiesett).
Ezenfelül semmilyen előzetes (online) sajtó/YouTube-celeb véleménye/pontszáma nem tud rábírni a vásárlásra, abszolút nem hiszek ezeknek. Az ár csak annyiban befolyásol, hogy mekkora akciót várjak meg. :)

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



A No Man's Sky reklámhadjárata számomra csakis a kényes gondossággal összevágott "Sean Murray átvert minket" című videókon keresztól jött le egy hangyányit is konkretizálva. Az egy-két szavas interjúválaszok ígéretként való megélése mondjuk alsóhangon a marketingrizsa szentírásként való megélése, és a fejlesztői realitások figyelmen kívül hagyása szükségeltetik. Kreatív tevékenység révén ugyanis a fejlesztés eredménye igencsak képlékeny, amiért a promókban látottakra tényként, vagy "ígéretként" aligha lehet tekinteni. Bár számomra ettől független is egy színes eszképista élményként jött át a reklámokon keresztül (való igaz, hogy nem kockáztam ki Murray különböző grimaszait, ahogy ez szám szerint sem takar sokat).

A mértéktelen fogyasztásban asszisztáló (szak)sajtó szerepkörét inkább fel lehetne hozni, habár amíg ilyen mértékben függenek a kiadóktól - mind az oldalon futó reklámok, mind sajtópéldányok szempontjából -, addig nehézkes. Főleg, ha a kritikusi visszajelzésük sem mutat nagyon túl a reklámokra visszacsatoló, és az ementén következtetett műfaji előírásokon alapuló metódusaikon.

***

Rábírásként nálam sem lehet beszélni, de hosszabb játékoknál videófelvételekre és kritikusi véleményekre gyakran szeretek támaszkodni, hogy nehogy útközben derüljön ki, hogy kár befejezni, és a belerakott 5-10 órát jobban is eltölthettem volna. Az ár ennél kevésbé hangsúlyos, mivel ritkán játszom megjelenéskor/AAA-s játékokkal, a rövid függetlenekre pedig egy mozizáshoz hasonló élményként tekintek, amiknek a spontanitás és a kevés infó is csakis jót tehet.



Egy szórakoztató-elgondolkodtató videó a mostanában divatos remasterekről:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=JyKWd2IFxR0

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Miken sikerült elgondolkodnod a videó hatására?



Elég tré videó ami szvsz még mellé is nyúl sok helyen.

@swoder: a no man's sky témában Angry Joe elég jól elkapta a probléma gyökerét. (mármint az dolgokat amik kimaradtak a játékból)
rwurl=https://youtu.be/uTTPlqK8AnY?t=9m53s



Új videókártya vásárlásán?

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



Gondolom abból a szempontból lehet érdekes a dolog, hogy mi a célja egy remasternek: az eredeti megőrzése vagy annak feláldozása a grafikai tuning oltárán.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Érintőlegesen megemlíti a videó, de olvasatomban ez a kérdéskör a téma kapcsán gyakran felmerülő "art vs. commerce" halmazába tartozik. Videójátékok zömét tekintve mindenképp az utóbbiról van szó, hiszen nem művészi meggondolásból térnek vissza rá utólag a készítők, hanem kizárólag pénzügyi célzattal renoválják a művet. Filmek, zene terén nagyon hasonló a helyzet, hiszen a rendező, zeneszerző zömében ugyanúgy nincsen jelen. Legutóbb a Hetedik újranézése előtt olvasgattam a témában, mivel több Blu-ray kiadásban modernebb masterelési technikákat követtek, ami a forrástól eltérő színösszeállítást eredményezett. A hasonlat itt szinte egy-az-egyben állja a helyét, mivel filmes viszonylatban nagyon kevés idő telt el Fincher thrillere óta, és mégis sikerült szétbarmolni a film és a kilencvences évek filmjeire jellemző színvilágot.

Ezért is érdeklődtem, hogy milyen gondolatok merültek fel a téma kapcsán, mivel a videó merítése csak a legfelületesebb szempontokat érintette.



EA: No longer the most evil company in games

The piece talked about the firm’s ‘player first’ mantra; a way of thinking that saw the publishing giant put its fans at the centre of everything that it did.

EA isn’t the first company to adopt the strategy. Xbox and Sony both talk about being ‘for the players’ and yet we couldn’t help but feel cynical about it all. They may say it’s all about making gamers happy, but surely the No.1 priority is the shareholders?

A cikk elsősorban az EA core közönségtől való eltávolodást, majd a megfelelő marketingstratégiával való visszatalálást taglalja. A téma azonban felvetheti a kérdést, hogy a játékost középpontba helyező reklámok mégis miként befolyásolják a cégekhez fűződő viszonyunkat. Amíg minden zökkenőmentesen megy, addig kétségtelenül kapóra jön a játékos kegyeinek ajnározása (lásd CD Projekt RED játékosi körökben való istenítése), míg ellenkező esetben nagyságrendekkel hevesebb reakciót lehet tapasztalni, mivel megszólítottként (legyen szó player, vagy gamer címkén keresztül), máris személysebbnek érezhető az elvárásainkat be nem váltó játék (No Man's... One Man's Lie).

Ti miként szoktátok kezelni a különböző promóciós kampányokat, illetve milyen a kiadókhoz, fejlesztőkhöz fűződő viszonyotok?



Ami a kiadókat illeti, az egészségesen szkeptikustól a maximálisan cinikusig terjedő skála szakszerű alkalmazásával igyekszem őket kezelni, ahogy kell. És mert még a legfaszább fejlesztőknek is zömében nagykiadók ülnek a nyakán... kábé dettó.

ibi amentia latet



Nem akarok neki új topikot nyitni, de érdekes az elképzelés (főleg az irányítás miatt):
http://remotrapp.com/

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Caldwell-Gervaisrwurl=https://youtu.be/DA21NUasw5A

ibi amentia latet



https://www.reddit.com/r/CrackStatus/comments/54qd11/forza_horizon_3s_dr...
Érdekesség:

What else does it do?

Encrypt every single game file including the .exe. This means you can't mod the game, use ReShades, use ENBs, set custom mouse profiles in software like Logitech, can't set keyboard profiles in similar software, can't change game config files, you can't change .xml files, and you can only use NTFS drives with NTFS Security enabled.

So all-in-all we have an incredibly strong anti-tamper system that screws the paying customer harder then even Denuvo does. To add insult to injury, the anti-tamper is already being accused of causing performance issues in Forza, as the system requirements were established on a non-encrypted game, yet most systems struggle to get 1080p 60Hz and not even a TITAN XP can use MSAA without stutter, where the XBOX One uses MSAA X4.

Tehát MS új rendszere (mellékesen/készakarva) mindent megtesz az egységesítésért: senkinek nem lehet semmi modja. Soha. Single-ben sem. *taps*



Eleve nem vagyok egy nagy modder, de ha multiplayer játékoknál ezzel ki lehetne nyírni a csaló gyökereket, akkor kifejezetten tapsolnék.

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



Azzal nincs bajom, ha csalókat akarnak kizárni.

Azzal igen, hogy általában valamiért azért bele akar nyúlni az ember a játékba, mert kurvára nincs kész, és csak a jobb esetekben javítják utólag őket. A teljesség igénye nélkül: Szar FoV (van ismerősöm, aki nagyon érzékeny erre, fejfájást kap, F4 nekem is néha betett), szar billentyűzetkiosztás, (pl: egérből csak 3 gombot lehet kiosztani) szar egérkezelés (lekapcsolhatatlan gyorsítás vagy más érzékenység x és y koordinátákra, NAGYON gyakori, és kurvára idegesítő tud lenni).



sterner írta: Eleve nem vagyok egy nagy modder, de ha multiplayer játékoknál ezzel ki lehetne nyírni a csaló gyökereket, akkor kifejezetten tapsolnék.

Már most megmondom, hogy ez kevés lesz ehhez. M$ elmehet az anyucikájába. És ha már M$:

Amennyiben valakit érdekel, 185GB a Quantum Break complete változat (videókkal, mindennel). Kb 70GB a játék (ennyit kér a steam változat legalábbis), és 115GB a streamelt videó. Nem is tudom mit mondjak... Ott vannak a mosott textúrák és az idejétmúlt grafika, plusz a gyárilag felkonvertált kép, és persze a "csodás" 720p videók (amit nem is értek miért nem a játék motorjával számoltattak, hacsak nem pont azért, hogy minél nagyobb legyen a méret) - ami "bizonyára" az örök időkig elérhető lesz a szervereken. Szóval teljességgel érthető...ja, nem.

Remélem még vagy 15 évig nem dönti meg semmi ezt az undorító méretet.



ibi amentia latet



"A szaksajtó sunyi szenzációveréssel igyekszik eljátszani a bizalmunkat?", csapó #1394

How RimWorld’s Code Defines Strict Gender Roles

Megjelenéskor és utána még egy jó darabig nem volt ott a top comment, a második meg pláne nem volt odaragasztva. A kommentelők egy része szörnyülködik a fejlesztő szörrnyü -izmusain, a másik fele viszont legalább "kiharcolta", hogy az igazság másik verziója is fel legyen tüntetve legalább utólagosan.

ibi amentia latet


Boz képe
Boz

Valaki leült és írt erről egy "cikket". Már régen rossz.
Bár az se jobb, hogy megnyitottam és nagyrészét elolvastam.

Éljenek a videojátékok!



A kiemelt kommenteket nem?

ibi amentia latet



Ebédszünetekben azóta is bele-beleolvasok a kommentszekcióba, hogy be ne aludjak, és ezt, amit ott találtam linkelve, azért még ideillőnek gondolom: a játék készítőjének válasza a "vádakra".

ibi amentia latet



Video Games Are Boring

Rendben, a nem-játékos barátainak nem tetszenek a core játékok – de miért kell emiatt kvázi problematikusnak nevezni a komplett AAA játékipart (TERMÉSZETESEN nem elmulasztva a fehér- és férfidominanciájának felemlegetését), és intellektuálisan tisztességtelenül úgy csinálnia, mintha nem létezne ezer és egy cím, sőt zsáner nem erőszakos, szem-kéz koordinációt sem igénylő, személyesebb hangvételű stb. lehetőségekkel tele, a p&c és telltale-i kalandjátékoktól kezdve a sétáldákon és puzzloidokon és vizuális regényeken keresztül egész az artsy-fartsy indie szösszenetekig vagy akár a Bioware-cumók Storymode nehézségi szintjéiig?

What forms of art and entertainment are most relevant now? Collage? Memoir? No, it should be video games.

No, it shouldn't be. Legyen az, ami, mindenkinek tetszése/hobbipreferenciái szerint, és ne kelljen lennie semmi specifikusnak mindenki számára.

Miért kell a meg nem értett intellektuális arisztokratát játszania megannyi kortárs játékzsurnalisztának és fejlesztőnek? Miért nem tudják kihúzni a hátukat, felvállalni magukat, és rájönni, hogy a vonatkozó szociális stigmák képzeletbeliek?

One night I decided I had built enough trust with Kristina to recommend my favourite game, Skyrim.

Övön aluli volna, hagyjad el, damoqles... :DD

Three weeks later my phone rang. No one ever calls me because they know I don't answer. But I glanced down and I saw Kristina's name on the screen. My stomach sank as it occurred to me that there must be some kind of family emergency. I answered, and Kristina was crying.

She said to me, "Lydia died".

We have no Lydia in our family. She was talking about the character in Skyrim. For three weeks she had been playing Skyrim obsessively. And now she'd accidentally killed Lydia and she didn't have a recent save game.

Kristina said to me through her tears that she didn't realize that you could develop an emotional attachment to a character in a video game. She didn't realize that you could create your character and exist as a version of yourself in a world full of characters whom you care about. I had never realized that she didn't know this, because I knew this so deeply. She said to me that for all these years, it wasn't that she didn't like video games, it was that she didn't know what they were.

Sounds so fucking legit! De most komolyan, ha igaz, úgy nem szép a szerzőtől, hogy ekkora sötét, a fikció fogalmát és műfajainak ismeretét előtte soha meg nem tapasztaló gyerekembernek festi le a kuzinját, akit még nevén is nevez... :D

And the truth is that Kristina stopped playing Skyrim pretty soon after Lydia died, because she truly doesn't like swords nor fighting nor dragons. And three years have gone by and there is still no game that resonates with my friends. In Tim Gunn's words, "this is a design failure and not a customer issue".

Nem kell, hogy minden szórakoztatóipari termék mindenkit célozzon. Abszurd gondolat, hogy ha valaki nem rajong a fantasyért vagy az akcióért, az azt jelenti, hogy a fantasy- vagy akcióelemeket tartalmazó játékok eredendő dizájnbeli hibája, hogy egyáltalán léteznek abban a formában.

I love video games and I work with people who love video games. But when I listen to Kristina describe the video games she says she wishes she could play, the video games she says she wishes existed-games that would sound extremely boring to most gamers but interesting to most of my friends-I realize that I too would love those games so much more.

Lásd legfent! Te jó ég!

When my friends talk about why they don't like video games, they are talking about three things. The most important thing is that they think video games lack depth. They say things like, "Unlike books/films/podcasts, with video games I don't learn anything or change as a person".

A Skyrim ajánlása aztán valóban kiváló lépés ennek feloldására...
Egyébként aki ilyet mond, az annyira out of touchnak tűnik, hogy valószínűleg leragadt a Tetrisnél a képzeletbeli videojáték-képében.

Mehh. Folytattam az idézgetést-válaszolgatást, de töröltem, nem éri meg.
Legyen inkább pozitív végkicsengésünk:

I started my little studio because I care about games, I care about my friends and people like them, I want my friends to care about games, and I want to make games that care about my friends.

Noha az utolsó tagmondatot nem vágom teljesen, ez igazán dicséretes törekvés, így tovább.

We want games that aren't gritty, toxic pseudo-realistic pseudo-masculine nonsense nor frustrating time wasters that leave you feeling dead inside.

. . .
le sigh, hát oké

ibi amentia latet


Boz képe
Boz

Te amúgy minek olvasol ilyen szarokat? :D

Éljenek a videojátékok!



ibi amentia latet



Abból a szempontból jó gondolatok is vannak benne, hogy a mai AAA cuccok többsége tényleg rohadtul unalmas, de attól, akinek a Skyrim a kedvenc játéka (azzal az alvásra ingerlő, kliséhalmaz generic fantasy világával - nem csoda, hogy üvöltözni kell benne, valami hang kell, ami felébreszt)... hát, szerintem ami neki új és érdekes, az nekem csak még unalmasabb lenne. Doomoznia kéne, az a helyzet.

Ja, és az arty-fartsytól is hányok lassan, túl van tolva az is. Összességében őszintébb és tisztább játékokat kellene csinálni.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



[TOTAL SPOILERS] This is a video retrospective and critique of the three open-world crime dramas on the Mafia game series. It follows Tommy, Vito, and Lincoln as well the narrative themes and mechanical features that tell their stories. This video has total spoilers for all three games.

rwurl=https://youtu.be/0lestiMZ4qk

ibi amentia latet



Nem annyira a topikban megszokott elmélkedés lesz ez, de akkor is: egyébként mi a fasz van a Konamival? Idióták ezek?

Nagyjából végiggondoltam a Konami katalógusát, és egyszerűen ingyenpénzt látok mindenfelé, lássuk:

- Csak a Metal Gear Solid 5 van fent Steamen, ami szép meg jó, de értelmet nem sokat látok benne a többi nélkül. Az MGS első két részének van PC verziója, állítólag nem is annyira gázosak, kicsit gatyába kéne rázni őket, aztán lehet is dobni őket Steamre: ingyenpénz.

- Az MGS 3-4-et simán lehetne portolni PC-re, el nem tudom képzelni, hogy ennyi idő távlatából komoly beleszólása lenne a Sony-nak a dologba.

- A Castlevania: Lords of Shadow Ultimate Edition nem sima port, hanem az eredeti játék jelentősen feljavított PC-s verziója (manapság ezt hívjuk remasternek), az eredeti meg botrányosan szarul fut PS3-on és Xbox 360-on + csúnya is... akkor miért nincs kint mostani konzolokon az Ultimate Edition? A második rész is sokkal jobban fest PC-n (sokkal szebb textúrák és effektek), mivel nagyon az előző generáció végén jelent meg, szóval azt is simán át lehetne dobni az új konzolokra. Ingyenpénz.

- A Castlevania is a kihagyott ziccerek tárháza Steamen egyébként: a Rondo of Blood és a Symphony of the Night alapból jól fogyna és baromi könnyű lenne őket portolni is (főleg a Rondót, mert az a japán cucc, amire kiadták tulajdonképpen PC a lelkében). A SotN-t már a SEGA Saturn-exkluzív pályák miatt megvennék, ha beleraknák, a CD-s és rohadtul ikonikus zenék miatt pedig még soundtrack DLC-kel is le lehetne húzni a népet ingyér mindkét játék esetében. A Castlevania 1-2-3-nak van NES-ről portolt vagy emulált (nem tudom, melyik) hivatalos PC verziója kb. 15 éve, szóval azokat kb. már lehetne is dumpolni Steamre egy kis kontroller-támogatással kiegészítve. A Super Castlevania IV lehet, hogy már túlzottan a Nintendo-alom része, de talán még az is megoldható lenne.

- Ha már NES-éra: a Contra első két részéből megint csak van kész NES-ről hozott PC verzió.

- Csak a Silent Hill: Homecoming vásárolható meg Steamen. :DD Az SH1-nek kéne már egy remaster az összes létező platformra, kurva nagy eladásokat produkálna. Az SH2 PC verziójával semmi gond nincs, mert a fanok szétfixelték szerencsétlent (már a PS2-es verziótól elmaradó köd-effekt is orvolsolva lett, szóval komoly wtf), így ott is lehetne hozott anyagból dolgozni egy új Steam-verzió érdekében... még az első résznél is kurva nagyobb eladásokat produkálna. A SH3 PC verziója tökéletes, mert a Team Silent portolta (kurva szép 60 fps, simán fut őrült nagy felbontásokon is, az árnyékokat nevetséges élességre lehet hozni sima file-editálással, az összes átvezető real-time stb.), néhány kompatibilitási probléma akad vele, de azt sem lenne nagy cucc kijavítani... már megint megvenné mindenki. A Room már komolyabb vállalás, mert nagyon szar a portja... ja nem, néhány hónapja azt is tökéletesre javították a fanok. A Downpour PC portja fejlesztés alatt volt, csak lelőtték, mert fos eladásokat produkált konzolon... azóta minimális kultstátusza van "hé, ez egyáltalán nem olyan szar, mint a Homecoming" kategóriában, szóval azt a portolást is érdemes lenne folytatni (inkább csak befejezni, mert vannak olyan Downpour-képek, ahol már PC-s billentyűparancsokat is kiírogat, szóval lehet, hogy baszki ott van bétában egy dobozban valahol).

Mennyi ingyenlóvé, te jó ég.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

- Az MGS 3-4-et simán lehetne portolni PC-re, el nem tudom képzelni, hogy ennyi idő távlatából komoly beleszólása lenne a Sony-nak a dologba.

MGS3 van Xbox 360-ra és 3DS-re is.

A Castlevania 1-2-3-nak van NES-ről portolt vagy emulált (nem tudom, melyik) hivatalos PC verziója kb. 15 éve, szóval azokat kb. már lehetne is dumpolni Steamre egy kis kontroller-támogatással kiegészítve.

Emuláltak, ahogy a Contrák is. Így lehet menteni is bárhol. Kontrollerrel játszhatók, nyilván nem XInputtal és 360-as ikonokkal született persze.

Sors bona, nihil aliud.



Azert egy port kozel sincs "ingyen".
Szerintem az MGS 2 PC port-ja akkoriban egy szar volt. Az elso resz is kicsit necces, foleg mai szemmel.
Hatalmas problema PC-n az iranyitas, mert eger tamogatast a regi reszekbe nem egyszeru implementalni.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!