A Kotaku egy ubisoftos körökben – állítólag – ismerős forrásra hivatkozva úgy tudja, hogy a következő – egyelőre Empire munkacímre hallgató – Assassin's Creed játék csak 2017-ben érkezik. Feltehetően ugyanez az illető a NeoGAF-en azt is megemlítette, hogy jogi okokból nem lesz több Prince of Persia epizód. Előbbi logikus, de az utóbbi lehet, hogy hülyeség.
Emberünk szerint az Assassin's Creed Empire Egyiptomban, az asszaszinok és a templomos lovagrend megjelenése előtt fog játszódni. A főhős ezúttal egy exrabszolga lesz, a Nílus és a Földközi-tenger közelsége pedig valószínűvé teszi a hajókázás valamilyen formában történő visszatérését. Emellett színesebb, változatosabb világot is ígér a forrás: növényzetben gazdag és sivatagos-délibábos helyszíneken is bérgyilkolhatunk majd.
A 2017-re csúsztatással kapcsolatos döntést állítólag a Unity megjelenése után hozta meg a Ubisoft, az így elért további fejlesztési idő pedig nemcsak egy polírozott játékot, hanem végre az újragondolt játékmenetet is magával hozná. Mindenképpen jó döntés lenne egy kis pihenőt hagyni végre a 2009 óta évente új epizóddal jelentkező szériának: a Unity és a Syndicate eladásai alapján úgy tűnik, hogy egyre többen unják a dolgot, azt pedig már a szakajtónyi programhiba is erősen jelzi, hogy a nyílt világú formátum nem támogatja az évenkénti ismétlést – még akkor sem, ha a világ minden második játékfejlesztője Assassin's Creeden dolgozik. Azoknak sem kell aggódniuk, akik nem bírnak ki egy évet csuklyás késelgetés nélkül, hiszen két side-scroller spin-off játékkal idén is gazdagodik az Assassin's Creed univerzum.
Prince of Persia-ügyben is érdekes a helyzet: az informátor szerint a Ubisoft letett a széria folytatásáról, mivel üzleti okokból sokkal jobban megéri Assassin's Creedet csinálni, ennek pedig nemcsak eladási, de jogi okai is vannak. Hiába vette meg ugyanis a Ubisoft a Broderbund / Red Orb / The Learning Company / vagyaminekhívtáképpen csődje idején a cég portfóliójának jelentős részét, a Prince of Persia esetében az IP tulajdona továbbra is a frencsájz kitalálóját, Jordan Mechnert illeti. Az Ubi csak a nevet birtokolja, így mindössze a játékokból részesedhet bevétellel, míg Mechner a merchandising-jogoknak – játékfigurák, filmek, képregények stb.–- köszönhetően is vehet kiflit a kakaójához.
Ugyanakkor egy ennek ellentmondó pletyka is napvilágot látott: a HipHopGamer nevű, a Youtube kevésbé releváns bugyraiból időnként fel-felbukkanó vlogger nem olyan régen járt a Ubisoftnál Far Cry Primalt játszani, ottléte alatt pedig rengeteg susmusban részesítették a Prince of Persia jövőjét illetően. Ő úgy tudja, hogy ismét előtérbe került egy még 2013-ban jegelt projekt, ami egy új típusú, potenciálisan nyílt világú PoP címben fog testet ölteni még valamikor idén.
Hogy kinek van igaza? Ahogyan már Cindy Gomez is énekelte a Sands of Time végén, ezt csak az idő döntheti el. Szerintem üzleti szempontból is butaság lenne a Ubisofttól, ha eldobna magától egy olyan címet, aminek korszakalkotó múltját és jelenét is köszönheti, de sajnos – egyelőre – nem én vagyok Yves Guillemot.
Emberünk szerint az Assassin's Creed Empire Egyiptomban, az asszaszinok és a templomos lovagrend megjelenése előtt fog játszódni. A főhős ezúttal egy exrabszolga lesz, a Nílus és a Földközi-tenger közelsége pedig valószínűvé teszi a hajókázás valamilyen formában történő visszatérését. Emellett színesebb, változatosabb világot is ígér a forrás: növényzetben gazdag és sivatagos-délibábos helyszíneken is bérgyilkolhatunk majd.
A 2017-re csúsztatással kapcsolatos döntést állítólag a Unity megjelenése után hozta meg a Ubisoft, az így elért további fejlesztési idő pedig nemcsak egy polírozott játékot, hanem végre az újragondolt játékmenetet is magával hozná. Mindenképpen jó döntés lenne egy kis pihenőt hagyni végre a 2009 óta évente új epizóddal jelentkező szériának: a Unity és a Syndicate eladásai alapján úgy tűnik, hogy egyre többen unják a dolgot, azt pedig már a szakajtónyi programhiba is erősen jelzi, hogy a nyílt világú formátum nem támogatja az évenkénti ismétlést – még akkor sem, ha a világ minden második játékfejlesztője Assassin's Creeden dolgozik. Azoknak sem kell aggódniuk, akik nem bírnak ki egy évet csuklyás késelgetés nélkül, hiszen két side-scroller spin-off játékkal idén is gazdagodik az Assassin's Creed univerzum.
Ugyanakkor egy ennek ellentmondó pletyka is napvilágot látott: a HipHopGamer nevű, a Youtube kevésbé releváns bugyraiból időnként fel-felbukkanó vlogger nem olyan régen járt a Ubisoftnál Far Cry Primalt játszani, ottléte alatt pedig rengeteg susmusban részesítették a Prince of Persia jövőjét illetően. Ő úgy tudja, hogy ismét előtérbe került egy még 2013-ban jegelt projekt, ami egy új típusú, potenciálisan nyílt világú PoP címben fog testet ölteni még valamikor idén.
Hogy kinek van igaza? Ahogyan már Cindy Gomez is énekelte a Sands of Time végén, ezt csak az idő döntheti el. Szerintem üzleti szempontból is butaság lenne a Ubisofttól, ha eldobna magától egy olyan címet, aminek korszakalkotó múltját és jelenét is köszönheti, de sajnos – egyelőre – nem én vagyok Yves Guillemot.
Nem örülnék, ha a hercegre ráülne valaki úgy, hogy abból semmi nem jönne évekig. Wait, wat?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Jó lenne egy új PoP rész, de nem mindenáron..Open-world stílus nem hiszem, hogy illene hozzá..nagyon erőltetettnek hangzik, mintha ebből is Assasins Creedet akarnának csinálni.
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Én is leginkább egy klasszikus 2D-s vagy egy metroidvaniára módosított Sands of Time szerű cuccnak örülnék. Sztoriban a 2008-as rész folytatását látnám legszívesebben.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Apropó, a 2008-as PoP eleddig kimaradt nekem. Fel is írom a listámra. Idén megpróbálom pótolni.
A nyílt világ nekem sem hiányzik a PoP-ból. Vezessenek csak végig egy történeten és a benne létező helyszínekhez készült feladványokon illetve harcokon. Többet nem kérek. 2D is jöhet meg 3D is, ilyen téren nem vagyok válogatós. A legjobb, ha választani sem kell, hanem jön mindkettő. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
A 2008-ast a kötelezők listájára írd fel: korát megelőző, grafikában pedig meghazudtoló játék, az előző generáció egyik legjobbja még a "platformer light" jellege ellenére is. Egyébként meg tele vagyunk olyan játékkal, ami jelentőset nyúlt belőle - pl. Last of Us, Bioshock Infinite, Enslaved -, szóval játéktörténelmileg is fontos. :D Az utolsó igazán innovatív cucc az Ubitól, azóta kreatív halál van náluk.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kár, hogy a játék DLC-ként kiadott epilógusa nem érhető el PC-n. Bár állítólag nem jó, és nem is zárja le rendesen.
Mit? A csajjal való együttműködést? A többinél is erre gondolsz? Mert ezt azért elsősorban az ICO számlájára írnám. Melyben egy várban kezdünk egy gyerekkel, hogy egy szál karddal és némi ugrabugrával átverekedjünk magunkat az ellenségeken, csapdákon, puzzle-ökön, és megmentsük a "hercegnőt". Honnan ismerős ez? :) Persze Yorda a harcban nem segít, de az Enslavedben is inkább csak istápolgatni kell Tripet harc és platforming során, nem is éltem meg újdonségként semmit a játékban, bár korrekt darab volt.
A 2008-as PoP nekem is kimaradt amúgy (sőt az összes 3D-s, csak a Sands of Time-ot nyúzogattam egy csöppet), de az megvan, hogy Elika nagyjából mire jó.
Tegyük hozzá: nem egy év alatt készül egy-egy rész, mivel több csapat dolgozik rajtuk. Ráadásul egy nyílt világú játék amúgy is jó eséllyel jut bugos sorsra, elég csak a Bethesda Falloutjaira vagy a Red Dead Redemptionre ránézni, pedig nem két hét alatt dobták össze őket egy garázsban. De már a San Andreasszal is voltak problémák, melyek a korábbi részekben nem voltak jelen. Az Outcastot meg nem írtam első helyen, mert régi és nem nagy csapat készítette, de az sem volt makulátlan.
Ettől függetlenül a Unityt egyértelműen túl gyorsan erőltették ki a piacra.
Sors bona, nihil aliud.
Is, de nem csak. A Bioshock Infinite-nél pl. a storytelling nagyon-nagyon hasonló: a játék fő karaktere egy szuperképességekkel bíró, a világ többi részétől elzárt világban élő csaj, aki az apja ellen veszi fel a harcot, miközben egy rejtélyes múltú férfi segíti útján, elsősorban izomból. A lány segít, elengedhetetlen része a játékmenetnek, a játékost meg semmiben sem akadályozza. A PoP 2008 még többet is tudott, hiszen a játékmenete nyíltabb volt, az Elikával való beszélgetés meg teljesen opcionális benne: ha dumálsz vele, akkor csőstül kapod a lore-t és a helyszíntől-szituációtól függő párbeszédeket is. Egyébként a két főhős közötti kooperáció is ügyesebben van megoldva a PoP-ban, mivel Elika harcolni is tud, de az alap platforminghoz is elengedhetetlen, végeredményben a herceg nem tudná nélküle teljesíteni a pályákat, meghalna a fenébe. :D
A Last of Usos nyúlást elmondanám, de hatalmas spoiler lenne. Legyen elég annyi, hogy amiért istenítik a Last of Us történetét, az ott van a PoP 2008-ban is ugyanúgy, ugyanazon a zseniális szinten.
Az Enslaved elsősorban a látványvilágot és a hangulatot nyúlta le, de ugye Trip ott is elengedhetetlen társa Monkey-nak (egyébként segít ő sokat: gyógyítani tud meg decoyokat lerakni). A harc SoT maradvány, a platforming is szinte, tulajdonképpen az Enslaved a poszt-apokaliptikus PoP. :) Én most játszok vele, kb. a felénél tartok, tényleg nem egy zseniális darab, de jónak jó, a történet - mondjuk annyi köze van a Majomkirályhoz a nyilvánvaló párhuzamokat leszámítva, mint a szintén onnan származó Dragonballnak, viszont legalább van botod és felhőd :D - és a setting meg kifejezetten tetszik.
Nem is írtam. :)
Szerk: Ja, egyébként az Epilogue azért gáz, mert egy kicsit elcseszi a befejezést meg felvezeti a már valószínűleg soha el nem készülő folytatást, szóval furcsa mód jobb és teljesebb a játék nélküle. Persze azzal a plusz kétórányi játékmenettel simán elfoglalnám magamat, csak nem tudom, mert az Ubinál idióták dolgoznak. Jó lenne egy remastered verzió hard mode-dal meg egyéb csacskaságokkal megfejelve, mert akkor talán az Epilogue is ellátogatna PC-re, na meg kapna még egy esélyt egy zseniális játék is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A többivel nem játszottam, a Last of Ust is PS4-re tartogatom :) Az Enslavedben mondjuk primitív nagyon a platforming (ahogy a harc sem túl bonyolult), ugyanaz az egygombos mechanika, ami lassan már a focimenedzserekben is kötelező. Az Assassin's Creedben, az Unchartedben vagy a DarkSidersben legalább le lehet esni, ebben nem.
A cloud pedig a PS2-éra hoverboardjait idézi, de a Jak II jetboardja sokkal jobb volt. Szóval nem a játékmenetéért bírtam én sem :) A Devil May Cry ezért sem mozgat meg annyira a Ninja Theorytól: ott kivételesen éppen a talalás taszít, de nem hiszem, hogy játékmenetet tekintve pedig inverzbe fordultak hirtelen.
Egyébként meg ott a Lost Vikings és még jó pár más játék (a legtöbb RPG :D), melyekben segítik egymást a karakterek :)
Tudom, csak sokan hajlamosak így értelmezni.
Sors bona, nihil aliud.
A DMC állítólag baromi jó, a játékmenet pedig csak a hardcore fanoknak lehet sekélyes - legalábbis a harc. Nem tudom, mi taszító a tálaláson egyébként, jó kis poénos, bazmegolós kúlságnak tűnik nekem sztoriban meg mindenben. Az elődöknél egyébként határozottan értelmesebb történetben.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egy DMC-től mégiscsak azt várja az ember, hogy hardcore legyen, egy DmC-től meg mást. Engem a főhős nagyon taszított a demóban, és 20 fps-es átvezetők (PS3-on annyi tényleg, de kevesebbnek tűnt) és durva váltások voltak, az már diavetítés.
Sors bona, nihil aliud.
Aki nem fanatikus, annak nincs különbség az új és a régi verzió harcrendszere között mélységben, a DMC-ből meg még a butított verzió is sokszorosan hardcore. A "not hardcore enough" kifogás igazából földi halandók esetén röhejes. A főhős utálatát én sosem értettem: az hülyeség, hogy "Dante egy kőkemény csávó volt, ez a srác búza, beképzelt és nagypofájú", mert a régi Dante meg máshogyan volt búza, ahogyan beképzelt és nagypofájú is. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem szeretem a régi Dantét sem (sőt a főparaszt Kratost sem), csak nem öklendezem tőle.
Sors bona, nihil aliud.
Hagyom, hogy Zaxx istenítse a popot miközben te kételkedsz, de ezt muszáj:
De már a San Andreasszal is voltak problémák, melyek a korábbi részek.
Aszondod, a San Andreassal az volt a probléma, hogy volt GTA 3, meg Vice City? :DD
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Csak mondtam, most már mást mondok, ha újra megnézed :) Néha megesik, hogy kommentelés közben bejön egy telefon vagy egy étkezés, és így befejezetlen marad egy pár mondat. Meg hát az alkoholra mindig mindent rá lehet kenni.
Sors bona, nihil aliud.
Annyira azért nem, mert egyébként rohadtul rétegjáték: akit a hangulat meg a meta tartalom nem igazán fog meg, az unni fogja, mert a játékmenetben tulajdonképpen csak egy Tomb Raider 2013-hoz / Enslavedhez viszonyítva van kihívás ami nem sok. Meg ugye nem is véres-csöcsös-erőszakos, mint egy Warrior Within, cserébe csak szép meg mély meg jól van összerakva. "AAA indie" játék. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szerintem van némi köze hozzá a One Direction/Bieber-kinézetre való felesleges átfazonírozásának, ízesen megfejelve avval a játék eleji fehérparókás fanpofonnal.
ibi amentia latet