egy átlagos hozzászólás egy unreal fb csoportból :)))
Now this is a newbie question, but I would appreciate an answer. I downloaded building parts via Megascans. When viewed from the front they look great. However, when I look at them from behind, they are "transparent". How can I use this to create a building that I can walk in and then look good on the inside?
mondjuk írhatta volna azt is, hogy letöltött egy fotót az internetről, hogyan tudná megcsinálni hogy AAA játék legyen belőle XD
tovább agyaltam a sétaszimulátoromon, amit amúgy még nem kezdtem el. továbbra is kb 1% esélye van hogy lesz belőle valami :)
szóval, az jutott eszembe, hogy lehetne egy pokol témájú sétaszimulátor. mindenki ismeri dante isteni színjáték c. regényét, ami persze meglehetősen távol áll attól ami szerintem a pokol, de sok elgondolkodtató dolog van benne. van ennek a regénynek egy 20. századi modernizált verziója, "gyehenna" a címe (amúgy tök jó regény), megjelent magyarul is. szintén eléggé túlgondolt ahhoz képest amit az újszövetség mond a pokolról (kb 5 mondat), de elgondolkodtató.
ebből azért lehetne egy elég jó sétaszimulátort csinálni. na persze elég depis lenne...
pl. van az rész ahol charon a holt lelkeket szállítja át egy csónakban a túlvilágra. na ebben a "gyehenna" c. regényben ez a csónak egy brutálisan nagy olajtanker...
aztán van pl olyan benne hogy a pokol szélén vannak azok aki "langyosak" voltak, se a mennybe, se a pokolba nem valók. ilyen pl. a főhős egyik rokona, aki egy fotelben ülve nézi az üres tévét, teljesen agyhalott módon.
Simán lehetne ilyeneket csinálni. A Dear Esther jó példa erre, nem is értem miért nincs több ezekből. vagy van? mert rákerestem de nem bízok ezekben a walking simulator listákban, a Death Stranding-et is belevették de az full nem olyan mint a Dear Esther.
DE-t nem ismerem, de asszem olyan mint a vanishing of ethan carter, ami tök jó. mondjuk ezek azért nem kis projektek, több millió dollárból készültek... de asszem üzletileg is siker volt, nem tudom miért nem csinálnak több ilyet.
mondjuk a vanishing azért annyiban komoly, hogy úttörő volt a photogrammetry-ben, és a pálya marhára egyedi, nem ilyen "terrainra rádobáljuk a fákat" szint... nagyon látszik hogy gondosan kézzel készült a pályaépítés, még a sima "szikla fa bokor" területek is tök egyediek benne...
bár én pont ilyesmiben gondolkodok... :)
kiszivárgott gta6 videók. teli van placeholder objektekkel. egyik munkahelyemen ilyenre azt mondták nekem a elképesztően brutálisan profi magyar fejlesztők, hogy "a placeholder azért nem jó, mert ez alapján nem tudom elképzelni hogy jó lesz-e a játék" :))))
kismalacka hey hay írta: egyik munkahelyemen ilyenre azt mondták nekem a elképesztően brutálisan profi magyar fejlesztők, hogy "a placeholder azért nem jó, mert ez alapján nem tudom elképzelni hogy jó lesz-e a játék" :))))
csak a szokásos. játékfejlesztéshez nincs köze, de ez ugrott be róla aranyos történet.: https://hup.hu/node/179300
főnök rávett hogy menjek vissza hozzájuk dolgozni. úgyhogy véget ért a majdnem 1 éves pihenésem, aminek amúgy semmi értelme nem volt, se kipihenve nem érzem magam, se nem más értelemben se jobb XD
hát, így jártam...
hátööö az a helyzet, hogy nem számoltam mennyibe került... de én elég takarékosan élek... passz. ugyanannyiba mint amikor dolgozok. :))
havi 100-150ezerből élek... de tényleg nem tudom, sose számoltam...
autóm nincs, gáz+áram+net+víz stb olyan 50ezer, plusz a kaja. szinte sose rendelek kaját vagy megyek étterembe, mindig magamnak csinálom a kaját alapanyagokból...
igen, elég nagy a kísértés, hogy "soha ne menjek vissza dolgozni", de hát azért véges a félretett pénzem. plusz, mint írtam, teljes csalódás volt a "pihenés"... :( szerintem ez csak úgy működne ha kivonulnék véglegesen a civilizációból, a brazil dzsungel közepén élve...
amúgy egy másik sétaszimulátor ötletem: temető. egy egész bolygó egy nagy temető. viszonylag gyorsan le lehetne fejleszteni, generált pályával, és kiadás után egyre több tartalmat beletenni.
persze lehet hogy sokan nem szeretnek temetőben sétálni? én szeretek :))))
Mi pénzt lehet ma kapni külföldön játék tesztelésért? Megkerestek egy webes multijáték tesztelésére főállásban, de nekem kell mondani, hogy mennyi az annyi és fogalmam sincs mi a valid összeg.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Fú hát lehet a melónak is érdemes utánajárni milyen. Hogy ez most webfejlesztéshez vagy játékfejlesztéshez van közelebb kulturában. Személyes tapasztalatom nincs játékfejlesztéssel de ami ott teszt néven megy az nem embernek való még blizzardnál sem csak ilyeneket hallottam eddig.
egész nap játszani kell. :)))
egyszer egy teszter ült mellettem a melóhelyen. egész nap nem csinált semmit. nekünk, grafikusoknak, programozóknak kellett csinálni a tesztelést is, mert különben nem csinálta senki...
főnökség meg leszarta. Mo-on legalábbis ez megy :) dizájnerekre is jellemző hogy lepasszolják a munkát a grafikusokra meg programozókra... :)
jó, mondjuk vannak azért jó esetek is. egyszer egyik melóhelyen egyik ilyen lógós dizájnerrel rendszeresen üvöltöztem a hülyeségei miatt. ráadásul vezető dizájner volt. egyszer aztán behívott a főnökség, hogy ha akarom kirúgják. :) én hülye meg azt mondtam, hogy ááá ne rúgják ki :)))
egy kis ötletemhez csináltam egy kis videót
https://youtu.be/qupm2DPIoVc
egy átlagos hozzászólás egy unreal fb csoportból :)))
Now this is a newbie question, but I would appreciate an answer. I downloaded building parts via Megascans. When viewed from the front they look great. However, when I look at them from behind, they are "transparent". How can I use this to create a building that I can walk in and then look good on the inside?
mondjuk írhatta volna azt is, hogy letöltött egy fotót az internetről, hogyan tudná megcsinálni hogy AAA játék legyen belőle XD
nagyon egyszerű, gépi tanulással kell készíteni egy ai-t ami képből 3d geometriát csinál.
AI-val és unreal enginnel 2 haver 1 hét alatt AAA játékot tud csinálni
ha a 2 haver elég játékot készít őket is kilehet váltani majd AI-val és akkor E2E automatizálva lesz.
tovább agyaltam a sétaszimulátoromon, amit amúgy még nem kezdtem el. továbbra is kb 1% esélye van hogy lesz belőle valami :)
szóval, az jutott eszembe, hogy lehetne egy pokol témájú sétaszimulátor. mindenki ismeri dante isteni színjáték c. regényét, ami persze meglehetősen távol áll attól ami szerintem a pokol, de sok elgondolkodtató dolog van benne. van ennek a regénynek egy 20. századi modernizált verziója, "gyehenna" a címe (amúgy tök jó regény), megjelent magyarul is. szintén eléggé túlgondolt ahhoz képest amit az újszövetség mond a pokolról (kb 5 mondat), de elgondolkodtató.
ebből azért lehetne egy elég jó sétaszimulátort csinálni. na persze elég depis lenne...
pl. van az rész ahol charon a holt lelkeket szállítja át egy csónakban a túlvilágra. na ebben a "gyehenna" c. regényben ez a csónak egy brutálisan nagy olajtanker...
aztán van pl olyan benne hogy a pokol szélén vannak azok aki "langyosak" voltak, se a mennybe, se a pokolba nem valók. ilyen pl. a főhős egyik rokona, aki egy fotelben ülve nézi az üres tévét, teljesen agyhalott módon.
szerintem ez kurva jól hangzik!
Chief Exorcist
Simán lehetne ilyeneket csinálni. A Dear Esther jó példa erre, nem is értem miért nincs több ezekből. vagy van? mert rákerestem de nem bízok ezekben a walking simulator listákban, a Death Stranding-et is belevették de az full nem olyan mint a Dear Esther.
DE-t nem ismerem, de asszem olyan mint a vanishing of ethan carter, ami tök jó. mondjuk ezek azért nem kis projektek, több millió dollárból készültek... de asszem üzletileg is siker volt, nem tudom miért nem csinálnak több ilyet.
mondjuk a vanishing azért annyiban komoly, hogy úttörő volt a photogrammetry-ben, és a pálya marhára egyedi, nem ilyen "terrainra rádobáljuk a fákat" szint... nagyon látszik hogy gondosan kézzel készült a pályaépítés, még a sima "szikla fa bokor" területek is tök egyediek benne...
bár én pont ilyesmiben gondolkodok... :)
UE5-el egy ember tud AAA játékot csinálni :)
https://www.gamestar.hu/hoskori-leletek/ha-imadtad-a-sega-rally-t-akkor-...
https://index.hu/techtud/2022/09/19/gta-6-video-szivargas-botrany-rockst...
kiszivárgott gta6 videók. teli van placeholder objektekkel. egyik munkahelyemen ilyenre azt mondták nekem a elképesztően brutálisan profi magyar fejlesztők, hogy "a placeholder azért nem jó, mert ez alapján nem tudom elképzelni hogy jó lesz-e a játék" :))))
csak a szokásos. játékfejlesztéshez nincs köze, de ez ugrott be róla aranyos történet.:
https://hup.hu/node/179300
főnök rávett hogy menjek vissza hozzájuk dolgozni. úgyhogy véget ért a majdnem 1 éves pihenésem, aminek amúgy semmi értelme nem volt, se kipihenve nem érzem magam, se nem más értelemben se jobb XD
hát, így jártam...
basszus dejo neked :) en tartok tole soha nem mennek vissza :)
ha nem titok kb. mennyibe kerult ez az egy ev nyugdij?
Parizer forever.
hátööö az a helyzet, hogy nem számoltam mennyibe került... de én elég takarékosan élek... passz. ugyanannyiba mint amikor dolgozok. :))
havi 100-150ezerből élek... de tényleg nem tudom, sose számoltam...
autóm nincs, gáz+áram+net+víz stb olyan 50ezer, plusz a kaja. szinte sose rendelek kaját vagy megyek étterembe, mindig magamnak csinálom a kaját alapanyagokból...
igen, elég nagy a kísértés, hogy "soha ne menjek vissza dolgozni", de hát azért véges a félretett pénzem. plusz, mint írtam, teljes csalódás volt a "pihenés"... :( szerintem ez csak úgy működne ha kivonulnék véglegesen a civilizációból, a brazil dzsungel közepén élve...
koszi, neha gondolkodom az egy ev szuneten, de sok penz az elet es mindig van valami penzbe kerulo gebasz is.
Parizer forever.
amúgy egy másik sétaszimulátor ötletem: temető. egy egész bolygó egy nagy temető. viszonylag gyorsan le lehetne fejleszteni, generált pályával, és kiadás után egyre több tartalmat beletenni.
persze lehet hogy sokan nem szeretnek temetőben sétálni? én szeretek :))))
https://store.steampowered.com/app/27020/The_Graveyard/
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
hát ez csak egy rövid kis út. én hatalmas open world területre gondoltam, nagyon részletes grafikával :)
Mi pénzt lehet ma kapni külföldön játék tesztelésért? Megkerestek egy webes multijáték tesztelésére főállásban, de nekem kell mondani, hogy mennyi az annyi és fogalmam sincs mi a valid összeg.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
https://www.glassdoor.com/Salaries/game-tester-salary-SRCH_KO0,11.htm
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Fú hát lehet a melónak is érdemes utánajárni milyen. Hogy ez most webfejlesztéshez vagy játékfejlesztéshez van közelebb kulturában. Személyes tapasztalatom nincs játékfejlesztéssel de ami ott teszt néven megy az nem embernek való még blizzardnál sem csak ilyeneket hallottam eddig.
Köszi, akkor jól beletrafáltam az 5000EUR net monthlyval.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
az jol hangzik, vigyel engem is :)
Parizer forever.
miért? mi megy teszt néven?
egész nap játszani kell. :)))
egyszer egy teszter ült mellettem a melóhelyen. egész nap nem csinált semmit. nekünk, grafikusoknak, programozóknak kellett csinálni a tesztelést is, mert különben nem csinálta senki...
főnökség meg leszarta. Mo-on legalábbis ez megy :) dizájnerekre is jellemző hogy lepasszolják a munkát a grafikusokra meg programozókra... :)
jó, mondjuk vannak azért jó esetek is. egyszer egyik melóhelyen egyik ilyen lógós dizájnerrel rendszeresen üvöltöztem a hülyeségei miatt. ráadásul vezető dizájner volt. egyszer aztán behívott a főnökség, hogy ha akarom kirúgják. :) én hülye meg azt mondtam, hogy ááá ne rúgják ki :)))
ide is beajanlhatsz :)
Parizer forever.
https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/activision-blizzard-salary-disparity-issues-2020-8%3famp
AAA studióknál ilyenet mondogattak: éhbér, megjelenés előtt hónapokig csak meló és alvás minden nap, meg utána elbocsátás.
a Blizzardos fejlesztőknek/tesztereknek nincs családja? vagy hogy mehet ez évekig/hónapokig?