1. zombik
2. fos autómodellek
3. régi pályák, ezeréves grafika (közbe meg belehekkelve a reincarnation eagle)
Létezik steamen az oldschool változat, kiegészítővel, vérrel, használható modokkal (jó, betegnek zombikkal vagy robotokkal is). Aki nosztalgiázni akar.
Aztán ott a felújított bár bugos de szép reincarnation illetve a kevésbé bugos max damage verzió is. Szilikongyerekeknek. (vagy nem begyöpösödött nyuggereknek)
Részemről ez nemhogy kapufa, hanem stadionon kívülre repült :)
Nagyon jó a zenéje és a hangulata. A grafikája megfelelő, bár a karakterek arcjátékára a minimálisat fordították.
A logikai része nagyon egyszerű, igazából egy story telling game. Az utolsó jelenet nehezebb, mint az egész játék együtt. Alapvetőleg ha minden útbaeső bizbaszt felveszünk és azt fejlesszük, ami éppen kijön belőle akkor kb. 1 fejlesztéstől eltekintve minden kijön belőle maxra. Az meg olyan, aminek nincs is semmi értelme, mert toolkit nélkül lehetne fejleszteni, de mire odajutottam, hogy pár anyag híján fejleszthettem volna, addigra volt még 3 toolkitem (az utolsó fejlesztés jelzem 1 toolkitért + egy rakás anyagért azt hozza, hogy nem kell toolkit a fejlesztéshez...)
Igazából 3 nap alatt vittem végig, nekem nagyon bejött. Nem az a nagy agytorna játék és amint megvannak a hatékony fejlesztések, kb. ki lehet írtani a pályát egyedül.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nem jött be. Sokkal kevésbé gore, mint bármelyik L4D vagy akár a WarZ. Pedig egy zombis játéknak az adja az alapját. A nagybetűs Trancsír. Nézzünk meg sikeres zombi filmeket. A trancsír mindegyikben jelentős.
Aztán a grafika nem nagy szám, a világító szemű zombik a Cod óta uncsik. A spéci zombik meg bosszantóak, hogy az amelyik igazán veszélyes a hosszú karjával, az rohan, alig lehet eltalálni a piros részét, de mindegy is, mert marha sok kell neki, zúzza a hp-t mint az állat, a többi spéci zombi meg hullik mint a szar. Nade ha a hosszú kezűből kettő jön egyszerre, akkor garantált a party amortizáció.
A különféle common-ritka-uncommon stb fegyverek között nemigen látni a differenciát, mert mire odajutok, hogy felvegyem, az előzőre már költöttem egy csomót, hogy jobb legyen. A sebzést csak a training pályán mutatja, szóval még csak az sem. Amúgy a sima zombik úgy is esnek egy fejlövéstől, a spécik meg néha jobban, néha kevésbé jobban bírják. Mindegy, hogy ritka Scar-al lövöm, vagy a kező M4-el. Úgyhogy szerintem a legjobb az, amelyik a leggyorsabban lő a legkisebb szórással. Tehát az SMG-k. Vagy a shotik.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Kipróbáltam series x-en, kíváncsi voltam. Viszonylag gyorsan betölt, de olyan bugba futottam az elején, hogy elindulni sem tudtam.
Gyanús volt, hogy az elején bevillant egy egérjurzor, de aztán a kontroller nem reagált semmire. Netes kutakodas után rájöttem, hogy egy vezetékes egegert bedugsz a konzolba, majd azzal át kell állítani az irányítást az SX konteollerére. WTF... (A PC-s beállításaim hozta át a felhőből, ez kavart be, de akkor is WTF.)
Szóval a játék oké továbbra is, nagyon rendben van. De van néhány grafikai artifakt (pl a gép körül egy fél centis sávban torzul a környezet grafikája, mikor mozog a repülő), de összességében ennyi HW pénzből PC-n nem tudna 20fps-nél gyorsabban és szebben futni.
De baszki, hogy külön lehet megvenni London, Tokyo és egyéb nagyvárosok részletes modelljeit... Utálom a 21. Századi játékipart.
A Netherrealmban ezúttal sem csalódtam, tudja hogyan kell összerakni egy bunyós játékhoz a sztorimódot. A játékmenet is szórakoztató. Prevgen, de elég jól is néz ki, az arcok és a mimika is erős. Ladder nincs, helyette valami más van, de nem erőltettem, elég volt a sztorimód, abban teljesítettem minden alternatív harcot, így mindkét befejezést is kiharcoltam.
A Plague Tale: Innocence
Nagyon szép, de a mimika tényleg kevésbé meggyőző, pláne az Injustice 2 után. Maga a játék afféle walking sim fölé, mint a Hellblade. Vannak feladványok, van harc, de azért a lényeg a mászkálás és a történetmesélés, ezért a többit nem viszik túlzásba. Halál után idegesítő az újralootolás, ami a hangulat ellen dolgozik. A végjátékra egyébként valóban nagyon benehezedik a korábbiakhoz képest (ez óriási dizájnhiba), amikor éjfél után elértem az utolsó bosshoz, le is pattantam róla, de kipihenten nem volt vészes.
Nekem a sztori csalódás volt, a végső főellenséget és a varázspatkányozást is túltolásnak éreztem. Az atmoszféra miatt megérte végigjátszani, és jöhet a folytatás is (day 1 érkezik Game Passba), de valójában bőven kihagyható.
Hades
A harmadik bossfightig jutottam az eddig vele töltött bő 6 óra alatt, eddig tetszik nagyon.
Már nagyon rég megvan, még a bétával is játszottam. Ugyanakkor, valamiért akkoriban (2014?) szinte azonnal abba is hagytam, még 10. szintig se mentem el.
Jópár hónapja régi accountokat vadásztam össze, ez is köztük volt. Gyakorlatilag a Bethesda volt az egyetlen, akik elvárták, hogy emlékezzek mindenre, különösen azokra a dolgokra, amik arra a rég nem működő e-mailcímre érkeztek, amivel annak idején regisztráltam. Totálisan ellehetetlenítették még a Customer Support elérését is nélküle. Volt már részem rossz supportban, de ez mindent magasan visz, ezek egész egyszerűen rossz indulatú köcsögök.
Végül addig nem is segítettek, míg egy tök véletlen még létező régi HDD-ról össze nem vadásztam egy 6+ éves arhívumot, amiben megvolt a levél, amire görcsöltek. Ha ez nem lett volna meg, akkor hiába titkos kérdésre válasz, számlázási cím, hitelkártya utolsó 4 számjegye, stb, szartak rá. Erre a folyamatra most nem térnék ki, mert csak felhúzom magam. Büszkén hirdethetik: "Mi MINDENT megteszünk a customer ellen!"
Naszóval, akkoriban játszottam is kicsit, de eléggé bennem volt ez a határtalan köcsögség a részükről, úgyhogy megint csak 6 szintet mentem, és abbahagytam.
Most megint előszedtem, és már megint idegelnek kissé:
- ez az egyetlen játék amiről tudok, aminél MINDEN egyes idításnál végig kell scrollozni, külön-külön leokézni, hogy igen elolvastad az eulát, az elvárt viselkedéssel kapcsolatos elvárásokat, stb. Annyira görcsösen védik a seggüket, hogy az szánalmas.
- automatikusan van Mouse Acceleration. Ettől össze-vissza sebességgel fordul a karakter, különösen 1st person nézetben. Rágugliztam, ezt a hibát 2014-ben reportolták először. A workaround az, hogy bekapcsolod a V-syncet. Ezt minden indításnál meg kell tenned, mert nem jegyzi meg ezt a beállítást. Ugyanez a Gammára is igaz.
- nem születik számodra külön instance amikor bemégy egy barlangba. Persze alapvetően logikus, de elég idegesítő, hogy másik 3-4 ember is összevissza rohangál.
- ha kraftolni is akarsz, nem lehet ingyen játszani. Van ugyanis sokszáz féle kraftolási nyersanyag, ami mind a kicsiny, 60 férőhelyes inventorydba kerül. Percek alatt tele lesz. Használhatod a bankot is tárolásra, de az is gyorsan tele lesz. A megoldás az, hogy előfizetsz, havi 13 ojróért, és akkor kapsz egy Craft bag-ot, ami megoldja ezt a problémát.
Ez utóbbi miatt már majdnem abbahagytam megint, de most végre kijutottam a kezdőterületről. És itt jön a jó része: elképesztő mennyiségű tartalom van a játékban, annyi küldetés, dandzsön, gyűjtögetnivaló, stb van benne, hogy az ember azt se tudja mihez fogjon. Ráadásul mindegyik NPC szinkronizált (jópár hangot meg is ismertem Skyrim-ből).
Szóval előfizettem egy hónapra (ami természetesen automatikusan meghosszabbítódik, ha nem figyelsz oda). A Craft bag-on túl azért jó még az előfizetés, mert minden DLC-t tolhatsz. Végülis jelenleg nekem most belefér, utoljára az FF XIV volt fizetős, előtte meg az SWG.
Az is jó, hogy tökmindegy a szint, a játékosok tudnak együtt játszani. Ezt nem tudom hogy működik, lehet, hogy az ellenfelek mindig az adott karakterhez/klienshez vannak skálázva és kész (csak találgatok egyelőre). Emiatt az sincs megkötve, hogy melyik küldetést mikor csinálod, bárhová mégy, nem lesznek az ellenfelek túl könnyűek vagy nehezek.
Az is jó (néha rossz, lásd fent), hogy tömérdek játékos van, mindig találni játszópajtásokat.
Egyébként valami feminista mozgalom van a fejlesztőknél, mert szinte minden fontos NPC nőnemű. Amikor végre volt egy főpap, aki férfi volt, abból ellenség lett, és így a második emberre, egy nőre hárult a dolgok helyrehozása.
Na mind1. Játszik esetleg valaki? Én az EU szerveren vagyok, kemény 15. szint körül.
A Persona 5 Royal eddig zseniális. Eddig 2 Palaceon vagyok túl de úgy érzem ez az első 30 óra még csak a bevezető volt mert kb az összes játékmechanikai elem kb. mostanra került a helyére.
Hozzáértőt kérdeznék, hogy a Part-Time jobok mennyire fontosak játékban? Eddig nem nagyon csináltam egyet se mert a fontos napi teendők elől vette el a helyet, valamint a 3-5 ezer forintos fizetéssel ellentétben egy mementós (de akár Palaces) kiruccanással is olyan 100-120 ezer mindig összejön.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Pro tipp: Kevésbé mint az alap Persona 5-ben, ha nagyon akarsz part-time job-ot akkor inkább majd Crossroads-ban dolgozz jobb social skill rewardokat ad. Royalban már minden part-time jobból van mellékküldi/Mementos de csak a maximalistáknak ajánlott. Pénzt shadow-októl paszírozz ki (Sun Arcana) ahogy írtad 100k még lópikula :D, tölts inkább minél több időt confidantokkal mintsem part-time jobbal (sajna sima 5-ben szopó volt)
Temperance Arcana-t meg priorizáld. Csak azért vagy 2. palace után 30+ óránál mert a Royal-ban könnyebb :D, amúgy alapjátéknál most lennél kb. Kamoshida végénél....
Azt nem játszottam évek óta. Már rég elfelejtettem a raideket, elég bonyolultak voltak. A gearem is tuti totál elavult, meg persze nincs meg egyik kiegészítő se. :)
Egyelőre nagyon élvezem az ESO-t, sok mindent ki akarok még próbálni.
Perszehogy. Latom szegeny ezzel a pay2win dogshit eso-val szenved, szeretnek neki segiteni, hogy rendes mmo-val jatszon. ;)
Ott van a ff xiv free trial az alap jatekkal meg az elso kiegeszitovel, idokorlat nelkul, tok ingyen, legalabb 130 ora tartalom. Ha kivarja a par het mulva esedekes kiegeszitot akkor csak az alap jatekot kell megvenni meg az utolso kieget es meglesz minden, nem pedig egyesevel mindet... :`D
Arrol meg ne is beszeljunk hogy a teljes jatekban van vegtelen mennyisegu kontent es nem azert mert kotelezo grindolni minden heten valami szart (ala wow) hanem mert van egy baromi jo es nagyon hosszu sztori ami kicsit docogve indul, de az elso kiegtol kezdve ugy beszippant mint egy vakuumporszivo. Az osszes dungeon/trial/raid/alliance raid fun es van benne kihivas. Egyik se evul el mint mashol, mert van normalis sync es csomoan visszamennek ujra es ujra letolni a bossokat, mert FUN! Ha kihivas kell van extreme trial/ savage raid / ultimate raid, de nem kotelezo es a teljes raidcontent skippelheto ha nem abban leli az ember az oromet.
Rengeteg kis zug van, elrejtett minijatekok, csomo side activity es emiatt mindig van mit felfedezni meg sokszaz ora utan is. A legjobb viszont, hogy semmit nem vagy koteles csinalni csak ami jol esik es igy a jatek tiszteletben is tartja az idodet ha nincs sok. Plusz nem p2w mint manapsag sok mmo ahol tudsz legitimizalva ingame currencyt venni aztan mehet a boost meg az itemvasarlas.
Es akkor meg nem is beszeltunk arrol, hogy nem kell tobb alt ha mas classt szeretnel jatszani hanem a karaktered lehet barmi igy nem kell ujra es ujra kigrindolni mindent minden karakterrel csak szimplan a kezedbe veszed a masik class fegyveret es mar azt a classt is hasznalod, arrol hogy a crafting/gathering mekkora fun, hogy a community szervezte huntok es eventek milyen fasza kikapcsolodast adnak, hogy milyen fasza a community es tenyleg mindenki segitokesz nem pedig egy toxic sludge az egesz jatek, esatobbiesatobbi...
Most már négy hadjárat van ingyenesen, 42 Moszkva, 44 D-day, 45 Berlin és 41 Tobruk.
Sok új fegyver, jármű került be, balanszíroztak is, bugok is tűntek el rendesen, meg maradtak is bosszantó dolgok.
Továbbra is mondom, ha valaki szeretne vele játszani, keressen fel, megosztom vele az accountomat, nekem nem lesz hozzá időm, hogy minden hadjárattal játsszak érdemben, így én már közel fullra tápoltam a D-dayes wehrmachtot, a többiekkel meg lvl 5-6 alatt vagyok. Szóval learning curve nem fog sérülni, ha bármelyik másik hadjárattal, vagy D-napon az amcsikkal játszanátok.
Subnautica below zero
Kicsit szebb, szerintem kisebb, illetve zártabb pálya elemekkel operáló, mint az elődje.
Nem rossz a játék, de valahogy se nem annyira parás, mint a Subnautica, meg nem is olyan nehéz. Ha kell valami nyersanyag, akkor szét van szórva 1-1 a környéken a common cuccokból, viszont ha találsz olyan biomot, ahol az adott nyersanyag található főleg, akkor ilyen 2 m-es hasadt falon ott lesz vagy 6 db. az adott cuccból és termenként 1 hasadék. Ráadásul ha nem akarsz két bázisnál többet felhúzni, meg mindenből csak egyet építeni, akkor olyan 10-15 db. bőségesen elegendő minden ritka cuccból, titánból, és rézből kell mondjuk olyan 4x szorzóval, de ezek minden biomban lesznek, valahol tömegével is.
Az ezüst és az ólom az egyedüli, ami már ritkább az alap cuccoknál, de nagyobb mennyiség kell belőlük és mindig keresgélni kell őket, mert nem találtam még sehol sem tömeges lelőhelyet belőlük. Főleg az ólomból nem.
Valahogy a shadow leviatánon kívül nem volt egyetlen egy lény sem, amelyik akár csak megijesztett volna. Elsőre persze, nagy hanggal jönnek, vadul meg agresszívan, aztán kiderül, hogy marha ritkán tudnak megharapni, mert összevissza rángatóznak, tekeregnek, könnyű dodgeolni őket és ha meg is sebeznek, ilyen 20-30% a plafon. Leviatán class alatti ragadozók kb. 2-3 hit a fejlesztett késsel, 0 kihívás. Három leviatán ragadozóval találkoztam eddig, a shrimp szerű marha ritkán tud megharapni, béna. A Shadow leviatán már okés, de belőle meg csak egyetlen egy biomban van talán 3 db. A jég alól támadó már érdekesebb lenne, de ha lesz járművünk nemigen ér utol, amúgy meg kb. 1x kell odamenni, ahol vannak, többet nem.
Tehát az a helyzet, hogy ólmon és ezüstön kívül mindenből bőségesen van a megfelelő biomban, 0 farmolási nehézsége van, meghalni kb. csak saját hülyeségből lehet. Egyszer megfagytam, mert nem tudtam mikor lesz a következő hőforrás, vagy barlang és éjszaka hóviharban nem láttam túl jól sem, egyszer megfulladtam, mert eltévedtem egy új biomban, egyszer meg kinyírtak a dead zoneban.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Új MMO.
Röviden tömören: Engem nagyon berántott.
A tájak gyönyörűek.
Grafika 10/10
Egyelőre szívás van belépésnél főleg délután, estefelé mert player cap limit van a szervereken és belépésnél 2k+ os queue van.
Valaki anno írt egy nagyon jó Persona 5 Royal kritikát talán ide de sehol sem találom. Nem tudná linkelni valaki? Anno még azt a kritikát olvasva jött meg a kedvem a P5Royalhoz. Azóta már 80 óránál tartok és messze még a vége. :)
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Az előző írásom folytatása. Kicsivel több, mint 1 hónapot toltam le, minden nap játszottam valamennyit. Most járt le az ESO+ előfizetésem, nem újítottam meg. Szóval:
Kraftolás, kereskedelem: felejtős. A kraftolás a szokásos - legyen nyersanyagod és kész. Semmi agy nem kell hozzá. A kereskedelem meg guild szintű dolog, ha a guildnek van kereskedője (egy NPC valahol), akkor lehet, de egyébként csak üvöltözöl a zónában, hogy WTS. Mivel az NPC-t hetente pénzért kell újítani, csak a nagy vagy direkt erre szakosodott guildeknek van, a jó helyek sok pénzbe kerülnek.
Stabilitás: Kitűnő. Egyszer sem fagyott szét.
Dungeonök: A 4+ személyes kontent. Alapból sajnos csak rohanás, máig nem tudom egyetlen dungeon sztoriját sem. Gondolkoztam rajta, hogy szervezni kellene egy Slow dungeon csapatot, ahol végighallgatjuk az NPC-k mondandóját. Egyébként jól néznek ki, a bossok nagyon változatosak, sok extra játék mechanikát használnak, több tucatnyi dungeon van. Magas szinten meg van Veteran verzió, amik nagyon nehezek. Vannak további Trial-ok, amik 12 személyes dungeonök, ott már erősen észnél kell lenni.
Sima kalandok: Ezek miatt megyek majd vissza még valószínűleg. Nagyon kidolgozottak, sehol egy "Ölj meg 5 farkast" feladat. Ehelyett pl találsz egy hirdetményt, hogy színházi előadás itt és itt. Odamégy, és találsz egy kis vándorkomédiás csapatot, de előadás az nincs. Mondják, hogy itt nem nézik őket jó szemmel, mert az utóbbi időben fura dolgok történnek a faluban. Egy-egy ember eltűnik napokra, majd visszatér, de furán viselkedik, régmúlt dolgokról beszél. Aztán valami szörnyű balesetben meghal, de úgy, hogy semmi sem marad belőle. Most is eltűnt egy ember, és a falusiak bizalmatlanul néznek minden idegenre. Itt egy nyomozás jön, több emberrel lehet beszélni, a halottak ismerőseivel, illetve megpróbáljuk megtalálni az eltűnt lányt. Találunk új helyszíneket, további új szereplőket, stb. Kb 1 óra végigvinni a küldetést, ha mindenkit meghallgatsz. A végén még dönteni is kell. Szóval 1 átlagos küldetés miatt legalább 15 NPC-vel tudsz beszélni, és van 3-4, csak a küldetés miatt készült kis helyszín. Ami viszont még jobban meglepett, hogy később, ha találkozol a szereplőkkel, akkor is van néhány új mondatuk. Szóval ez nagyon pozitív.
Setek: Itt a más RPG-kből ismert páncél és egyéb setekre gondolok. Máshol általában 2-4 elemből áll egy set, és kell mindegyik, hogy a maximum hatást érd el. Itt ez használhatóbb, ugyanis minden setnek van eleme minden testtájra, szóval egy set 10-12 elemből áll. A max hatás eléréséhez viszont elég 5 darab, további darabok nem is adnak bónuszokat. Emiatt persze könnyű összegyűjteni egy setet. Az már kicsit problémásabb, hogy két seted legyen, de az is megoldható, mert megvan, hogy melyik pályán melyik 2-3 set darabjai esnek. Szóval csak az adott pályán kell garázdálkodni, és előbb-utóbb meg lesz.
Új területek: A játék sokszor el akar küldeni új területre (pl végezz ásatást itt, találtál egy kincsestérképet amott, stb). Odamégy egy teleporthoz, kiválasztod a pályát és azt tapasztalod, hogy mivel sosem jártál még arra, nincs teleport-pont, ahová mehetnél. Azt meg csak a vérnőszők tudják, hogy melyik terület meyikkel szomszédos, hogy onnan átsétálj esetleg. Sőt, olyan területek is vannak, amikre küldetés visz el. A megoldás a guild-tagság, vagy a régebb óta játszó barátok. Szólsz neki, hogy ugyan huzintson már el a Clockwork citybe, és amikor odament, akkor rá tudsz teleportálni a haverra.
Ami ugyan logikus, de nem szimpatikus, hogy ezt minden karaktereddel külön el kell játszanod. Az meg csak undorító, hogy ha egy karaktereddel felfedezted az összes teleport pontot egy adott pályán, akkor a többieknél megjelenik a lehetőség, hogy megvedd pénzért az infót.
Classok: Ez se igazán jó. Ha a karakter nem tud vadul gyógyítani, akkor nem sokat ér szólóban. Pl. a legerősebb karakterem max szintű (50) és már elkezdett sok passzív bónuszt is felszedni. Már be tud menni Veteran dungeonökbe is. Szóval elvileg erős. Ezzel a karakterrel képtelen voltam leszólózni egy sima dungeon bossot. World bossok ellen meg végképp nincs esélye. Ezzel szemben a 30. szintű, tiritarka cuccú (épp, amit talál) Templarommal le tudtam győzni egy world bosst, meg az említett dungeon bosst is. Pvp-ben is hasonló az eredmény: az "erős" karakterrel az utolsók között végzek, a Templarral meg elől. Persze a magas szintű pvp-sek ellen amúgy sincs esélye egy nem pvp-re kihegyezett karakternek.
Házak: Ezt nem igazán próbáltam ki, csak 2 szobát nyitottam egy-egy fogadóban. Ez csak egy kis lyuk, de berendezheted. Nagyon sok egyéb hely van, amit megvehetsz, a kis házikóktól akár egy teljes katedrálisig. Persze sokszáz különböző bútordarab áll rendelkezésre, az egyszerű szekrényektől, asztaloktól a szuperritka festményekig, mágikus cuccokig. Sokat te magad tudsz craftolni (ha elég jó a skilled hozzá), másokat csak találni lehet. A menet közben gyűjtött állatkáidat is beteheted a házba, még útvonalat is tevezhetsz nekik. Sőt, még "vendégeid" is lehetnek, NPCk (ezek persze csak speciális bútorok). Minden házat bejárhatsz megvétel előtt, szóval nem kell látatlanban.
Guildek: Itt csak azt a furcsaságot említeném meg, hogy egyszerre 5 guild tagja is lehetsz.
Options problémák: Említettem az előzőben, hogy mindig le kell okézni az EULA-t minden inddításnál, meg hogy nem jegyzi meg a beállításokat. Ezt megoldotta az, hogy admin modeban indítom a Launchert.
De... de... de miért? :O És kinek? :OO
1. zombik
2. fos autómodellek
3. régi pályák, ezeréves grafika (közbe meg belehekkelve a reincarnation eagle)
Létezik steamen az oldschool változat, kiegészítővel, vérrel, használható modokkal (jó, betegnek zombikkal vagy robotokkal is). Aki nosztalgiázni akar.
Aztán ott a felújított bár bugos de szép reincarnation illetve a kevésbé bugos max damage verzió is. Szilikongyerekeknek. (vagy nem begyöpösödött nyuggereknek)
Részemről ez nemhogy kapufa, hanem stadionon kívülre repült :)
Ugye, hogy érdekes? :-)
Sztem kevésbé játszani van, mint inkább, hogy beszéljenek róla. És amúgy is csak az adott tournament időszakára elérhető.
A Plague tale: innocence
Nagyon jó a zenéje és a hangulata. A grafikája megfelelő, bár a karakterek arcjátékára a minimálisat fordították.
A logikai része nagyon egyszerű, igazából egy story telling game. Az utolsó jelenet nehezebb, mint az egész játék együtt. Alapvetőleg ha minden útbaeső bizbaszt felveszünk és azt fejlesszük, ami éppen kijön belőle akkor kb. 1 fejlesztéstől eltekintve minden kijön belőle maxra. Az meg olyan, aminek nincs is semmi értelme, mert toolkit nélkül lehetne fejleszteni, de mire odajutottam, hogy pár anyag híján fejleszthettem volna, addigra volt még 3 toolkitem (az utolsó fejlesztés jelzem 1 toolkitért + egy rakás anyagért azt hozza, hogy nem kell toolkit a fejlesztéshez...)
Igazából 3 nap alatt vittem végig, nekem nagyon bejött. Nem az a nagy agytorna játék és amint megvannak a hatékony fejlesztések, kb. ki lehet írtani a pályát egyedül.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Back 4 Blood
Nem jött be. Sokkal kevésbé gore, mint bármelyik L4D vagy akár a WarZ. Pedig egy zombis játéknak az adja az alapját. A nagybetűs Trancsír. Nézzünk meg sikeres zombi filmeket. A trancsír mindegyikben jelentős.
Aztán a grafika nem nagy szám, a világító szemű zombik a Cod óta uncsik. A spéci zombik meg bosszantóak, hogy az amelyik igazán veszélyes a hosszú karjával, az rohan, alig lehet eltalálni a piros részét, de mindegy is, mert marha sok kell neki, zúzza a hp-t mint az állat, a többi spéci zombi meg hullik mint a szar. Nade ha a hosszú kezűből kettő jön egyszerre, akkor garantált a party amortizáció.
A különféle common-ritka-uncommon stb fegyverek között nemigen látni a differenciát, mert mire odajutok, hogy felvegyem, az előzőre már költöttem egy csomót, hogy jobb legyen. A sebzést csak a training pályán mutatja, szóval még csak az sem. Amúgy a sima zombik úgy is esnek egy fejlövéstől, a spécik meg néha jobban, néha kevésbé jobban bírják. Mindegy, hogy ritka Scar-al lövöm, vagy a kező M4-el. Úgyhogy szerintem a legjobb az, amelyik a leggyorsabban lő a legkisebb szórással. Tehát az SMG-k. Vagy a shotik.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nekem kifejezetten ütösnek tünik a látvánt, de nem tudom, hogy mi a mérce.
Sors bona, nihil aliud.
5-6 éves játék:
rwurl=https://youtu.be/DQZluXCgPv4
2 éves játék:
rwurl=https://youtu.be/_o5E9OQVyFY?t=10131
A grafika és a trancsír mennyisége pont egy zombi horrorhoz való.
Ebben az új cuccban max. a fej robban le, ahogy néztem.
És akkor nem vetettük össze még más, nem zombi fps játékok grafikájával.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Én a Plague Tale-re reagáltam.
Sors bona, nihil aliud.
Ja, elnéztem. A grafikára én is azt mondtam, hogy jó. Egyes helyeken nagyon jó, máshol azért egy pár résszel korábbi AC is ráver.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Flight Simulator
Kipróbáltam series x-en, kíváncsi voltam. Viszonylag gyorsan betölt, de olyan bugba futottam az elején, hogy elindulni sem tudtam.
Gyanús volt, hogy az elején bevillant egy egérjurzor, de aztán a kontroller nem reagált semmire. Netes kutakodas után rájöttem, hogy egy vezetékes egegert bedugsz a konzolba, majd azzal át kell állítani az irányítást az SX konteollerére. WTF... (A PC-s beállításaim hozta át a felhőből, ez kavart be, de akkor is WTF.)
Szóval a játék oké továbbra is, nagyon rendben van. De van néhány grafikai artifakt (pl a gép körül egy fél centis sávban torzul a környezet grafikája, mikor mozog a repülő), de összességében ennyi HW pénzből PC-n nem tudna 20fps-nél gyorsabban és szebben futni.
De baszki, hogy külön lehet megvenni London, Tokyo és egyéb nagyvárosok részletes modelljeit... Utálom a 21. Századi játékipart.
Injustice 2
A Netherrealmban ezúttal sem csalódtam, tudja hogyan kell összerakni egy bunyós játékhoz a sztorimódot. A játékmenet is szórakoztató. Prevgen, de elég jól is néz ki, az arcok és a mimika is erős. Ladder nincs, helyette valami más van, de nem erőltettem, elég volt a sztorimód, abban teljesítettem minden alternatív harcot, így mindkét befejezést is kiharcoltam.
A Plague Tale: Innocence
Nagyon szép, de a mimika tényleg kevésbé meggyőző, pláne az Injustice 2 után. Maga a játék afféle walking sim fölé, mint a Hellblade. Vannak feladványok, van harc, de azért a lényeg a mászkálás és a történetmesélés, ezért a többit nem viszik túlzásba. Halál után idegesítő az újralootolás, ami a hangulat ellen dolgozik. A végjátékra egyébként valóban nagyon benehezedik a korábbiakhoz képest (ez óriási dizájnhiba), amikor éjfél után elértem az utolsó bosshoz, le is pattantam róla, de kipihenten nem volt vészes.
Nekem a sztori csalódás volt, a végső főellenséget és a varázspatkányozást is túltolásnak éreztem. Az atmoszféra miatt megérte végigjátszani, és jöhet a folytatás is (day 1 érkezik Game Passba), de valójában bőven kihagyható.
Hades
A harmadik bossfightig jutottam az eddig vele töltött bő 6 óra alatt, eddig tetszik nagyon.
Sors bona, nihil aliud.
DayZ 4 napos Namalsk maraton. Szeretem ezt a játékot.
rwurl=https://youtu.be/_e2klGNFkv0
The Elder Scrolls Online
Már nagyon rég megvan, még a bétával is játszottam. Ugyanakkor, valamiért akkoriban (2014?) szinte azonnal abba is hagytam, még 10. szintig se mentem el.
Jópár hónapja régi accountokat vadásztam össze, ez is köztük volt. Gyakorlatilag a Bethesda volt az egyetlen, akik elvárták, hogy emlékezzek mindenre, különösen azokra a dolgokra, amik arra a rég nem működő e-mailcímre érkeztek, amivel annak idején regisztráltam. Totálisan ellehetetlenítették még a Customer Support elérését is nélküle. Volt már részem rossz supportban, de ez mindent magasan visz, ezek egész egyszerűen rossz indulatú köcsögök.
Végül addig nem is segítettek, míg egy tök véletlen még létező régi HDD-ról össze nem vadásztam egy 6+ éves arhívumot, amiben megvolt a levél, amire görcsöltek. Ha ez nem lett volna meg, akkor hiába titkos kérdésre válasz, számlázási cím, hitelkártya utolsó 4 számjegye, stb, szartak rá. Erre a folyamatra most nem térnék ki, mert csak felhúzom magam. Büszkén hirdethetik: "Mi MINDENT megteszünk a customer ellen!"
Naszóval, akkoriban játszottam is kicsit, de eléggé bennem volt ez a határtalan köcsögség a részükről, úgyhogy megint csak 6 szintet mentem, és abbahagytam.
Most megint előszedtem, és már megint idegelnek kissé:
- ez az egyetlen játék amiről tudok, aminél MINDEN egyes idításnál végig kell scrollozni, külön-külön leokézni, hogy igen elolvastad az eulát, az elvárt viselkedéssel kapcsolatos elvárásokat, stb. Annyira görcsösen védik a seggüket, hogy az szánalmas.
- automatikusan van Mouse Acceleration. Ettől össze-vissza sebességgel fordul a karakter, különösen 1st person nézetben. Rágugliztam, ezt a hibát 2014-ben reportolták először. A workaround az, hogy bekapcsolod a V-syncet. Ezt minden indításnál meg kell tenned, mert nem jegyzi meg ezt a beállítást. Ugyanez a Gammára is igaz.
- nem születik számodra külön instance amikor bemégy egy barlangba. Persze alapvetően logikus, de elég idegesítő, hogy másik 3-4 ember is összevissza rohangál.
- ha kraftolni is akarsz, nem lehet ingyen játszani. Van ugyanis sokszáz féle kraftolási nyersanyag, ami mind a kicsiny, 60 férőhelyes inventorydba kerül. Percek alatt tele lesz. Használhatod a bankot is tárolásra, de az is gyorsan tele lesz. A megoldás az, hogy előfizetsz, havi 13 ojróért, és akkor kapsz egy Craft bag-ot, ami megoldja ezt a problémát.
Ez utóbbi miatt már majdnem abbahagytam megint, de most végre kijutottam a kezdőterületről. És itt jön a jó része: elképesztő mennyiségű tartalom van a játékban, annyi küldetés, dandzsön, gyűjtögetnivaló, stb van benne, hogy az ember azt se tudja mihez fogjon. Ráadásul mindegyik NPC szinkronizált (jópár hangot meg is ismertem Skyrim-ből).
Szóval előfizettem egy hónapra (ami természetesen automatikusan meghosszabbítódik, ha nem figyelsz oda). A Craft bag-on túl azért jó még az előfizetés, mert minden DLC-t tolhatsz. Végülis jelenleg nekem most belefér, utoljára az FF XIV volt fizetős, előtte meg az SWG.
Az is jó, hogy tökmindegy a szint, a játékosok tudnak együtt játszani. Ezt nem tudom hogy működik, lehet, hogy az ellenfelek mindig az adott karakterhez/klienshez vannak skálázva és kész (csak találgatok egyelőre). Emiatt az sincs megkötve, hogy melyik küldetést mikor csinálod, bárhová mégy, nem lesznek az ellenfelek túl könnyűek vagy nehezek.
Az is jó (néha rossz, lásd fent), hogy tömérdek játékos van, mindig találni játszópajtásokat.
Egyébként valami feminista mozgalom van a fejlesztőknél, mert szinte minden fontos NPC nőnemű. Amikor végre volt egy főpap, aki férfi volt, abból ellenség lett, és így a második emberre, egy nőre hárult a dolgok helyrehozása.
Na mind1. Játszik esetleg valaki? Én az EU szerveren vagyok, kemény 15. szint körül.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Vadász, vadász...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
?
Tango
"Lagging is a lifestyle."
...Ebből szopás lesz.
A Persona 5 Royal eddig zseniális. Eddig 2 Palaceon vagyok túl de úgy érzem ez az első 30 óra még csak a bevezető volt mert kb az összes játékmechanikai elem kb. mostanra került a helyére.
Hozzáértőt kérdeznék, hogy a Part-Time jobok mennyire fontosak játékban? Eddig nem nagyon csináltam egyet se mert a fontos napi teendők elől vette el a helyet, valamint a 3-5 ezer forintos fizetéssel ellentétben egy mementós (de akár Palaces) kiruccanással is olyan 100-120 ezer mindig összejön.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Pro tipp: Kevésbé mint az alap Persona 5-ben, ha nagyon akarsz part-time job-ot akkor inkább majd Crossroads-ban dolgozz jobb social skill rewardokat ad. Royalban már minden part-time jobból van mellékküldi/Mementos de csak a maximalistáknak ajánlott. Pénzt shadow-októl paszírozz ki (Sun Arcana) ahogy írtad 100k még lópikula :D, tölts inkább minél több időt confidantokkal mintsem part-time jobbal (sajna sima 5-ben szopó volt)
Temperance Arcana-t meg priorizáld. Csak azért vagy 2. palace után 30+ óránál mert a Royal-ban könnyebb :D, amúgy alapjátéknál most lennél kb. Kamoshida végénél....
Inkabb jonnel te is FF XIV-zni. Az legalabb jo jatek is.
Azt nem játszottam évek óta. Már rég elfelejtettem a raideket, elég bonyolultak voltak. A gearem is tuti totál elavult, meg persze nincs meg egyik kiegészítő se. :)
Egyelőre nagyon élvezem az ESO-t, sok mindent ki akarok még próbálni.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Micsoda?? Valaki MMO-ról beszél?
Itt az idő FF-et reklámozni! :D
Éljenek a videojátékok!
Perszehogy. Latom szegeny ezzel a pay2win dogshit eso-val szenved, szeretnek neki segiteni, hogy rendes mmo-val jatszon. ;)
Ott van a ff xiv free trial az alap jatekkal meg az elso kiegeszitovel, idokorlat nelkul, tok ingyen, legalabb 130 ora tartalom. Ha kivarja a par het mulva esedekes kiegeszitot akkor csak az alap jatekot kell megvenni meg az utolso kieget es meglesz minden, nem pedig egyesevel mindet... :`D
Arrol meg ne is beszeljunk hogy a teljes jatekban van vegtelen mennyisegu kontent es nem azert mert kotelezo grindolni minden heten valami szart (ala wow) hanem mert van egy baromi jo es nagyon hosszu sztori ami kicsit docogve indul, de az elso kiegtol kezdve ugy beszippant mint egy vakuumporszivo. Az osszes dungeon/trial/raid/alliance raid fun es van benne kihivas. Egyik se evul el mint mashol, mert van normalis sync es csomoan visszamennek ujra es ujra letolni a bossokat, mert FUN! Ha kihivas kell van extreme trial/ savage raid / ultimate raid, de nem kotelezo es a teljes raidcontent skippelheto ha nem abban leli az ember az oromet.
Rengeteg kis zug van, elrejtett minijatekok, csomo side activity es emiatt mindig van mit felfedezni meg sokszaz ora utan is. A legjobb viszont, hogy semmit nem vagy koteles csinalni csak ami jol esik es igy a jatek tiszteletben is tartja az idodet ha nincs sok. Plusz nem p2w mint manapsag sok mmo ahol tudsz legitimizalva ingame currencyt venni aztan mehet a boost meg az itemvasarlas.
Es akkor meg nem is beszeltunk arrol, hogy nem kell tobb alt ha mas classt szeretnel jatszani hanem a karaktered lehet barmi igy nem kell ujra es ujra kigrindolni mindent minden karakterrel csak szimplan a kezedbe veszed a masik class fegyveret es mar azt a classt is hasznalod, arrol hogy a crafting/gathering mekkora fun, hogy a community szervezte huntok es eventek milyen fasza kikapcsolodast adnak, hogy milyen fasza a community es tenyleg mindenki segitokesz nem pedig egy toxic sludge az egesz jatek, esatobbiesatobbi...
/barcsakfizettekvolnaerte hirdetesunket hallottak/
Regisztráltam Playstation platform-ra. (FF XIV) PC-n
A klienst csak le kell tölteni PS Store-ból?
Enlisted
Most már négy hadjárat van ingyenesen, 42 Moszkva, 44 D-day, 45 Berlin és 41 Tobruk.
Sok új fegyver, jármű került be, balanszíroztak is, bugok is tűntek el rendesen, meg maradtak is bosszantó dolgok.
Továbbra is mondom, ha valaki szeretne vele játszani, keressen fel, megosztom vele az accountomat, nekem nem lesz hozzá időm, hogy minden hadjárattal játsszak érdemben, így én már közel fullra tápoltam a D-dayes wehrmachtot, a többiekkel meg lvl 5-6 alatt vagyok. Szóval learning curve nem fog sérülni, ha bármelyik másik hadjárattal, vagy D-napon az amcsikkal játszanátok.
Subnautica below zero
Kicsit szebb, szerintem kisebb, illetve zártabb pálya elemekkel operáló, mint az elődje.
Nem rossz a játék, de valahogy se nem annyira parás, mint a Subnautica, meg nem is olyan nehéz. Ha kell valami nyersanyag, akkor szét van szórva 1-1 a környéken a common cuccokból, viszont ha találsz olyan biomot, ahol az adott nyersanyag található főleg, akkor ilyen 2 m-es hasadt falon ott lesz vagy 6 db. az adott cuccból és termenként 1 hasadék. Ráadásul ha nem akarsz két bázisnál többet felhúzni, meg mindenből csak egyet építeni, akkor olyan 10-15 db. bőségesen elegendő minden ritka cuccból, titánból, és rézből kell mondjuk olyan 4x szorzóval, de ezek minden biomban lesznek, valahol tömegével is.
Az ezüst és az ólom az egyedüli, ami már ritkább az alap cuccoknál, de nagyobb mennyiség kell belőlük és mindig keresgélni kell őket, mert nem találtam még sehol sem tömeges lelőhelyet belőlük. Főleg az ólomból nem.
Valahogy a shadow leviatánon kívül nem volt egyetlen egy lény sem, amelyik akár csak megijesztett volna. Elsőre persze, nagy hanggal jönnek, vadul meg agresszívan, aztán kiderül, hogy marha ritkán tudnak megharapni, mert összevissza rángatóznak, tekeregnek, könnyű dodgeolni őket és ha meg is sebeznek, ilyen 20-30% a plafon. Leviatán class alatti ragadozók kb. 2-3 hit a fejlesztett késsel, 0 kihívás. Három leviatán ragadozóval találkoztam eddig, a shrimp szerű marha ritkán tud megharapni, béna. A Shadow leviatán már okés, de belőle meg csak egyetlen egy biomban van talán 3 db. A jég alól támadó már érdekesebb lenne, de ha lesz járművünk nemigen ér utol, amúgy meg kb. 1x kell odamenni, ahol vannak, többet nem.
Tehát az a helyzet, hogy ólmon és ezüstön kívül mindenből bőségesen van a megfelelő biomban, 0 farmolási nehézsége van, meghalni kb. csak saját hülyeségből lehet. Egyszer megfagytam, mert nem tudtam mikor lesz a következő hőforrás, vagy barlang és éjszaka hóviharban nem láttam túl jól sem, egyszer megfulladtam, mert eltévedtem egy új biomban, egyszer meg kinyírtak a dead zoneban.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
New World
Új MMO.
Röviden tömören: Engem nagyon berántott.
A tájak gyönyörűek.
Grafika 10/10
Egyelőre szívás van belépésnél főleg délután, estefelé mert player cap limit van a szervereken és belépésnél 2k+ os queue van.
Továbbra is bejön az Enlisted. Just Saiyan...
rwurl=https://youtu.be/n59tDO0BAOo
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Valaki anno írt egy nagyon jó Persona 5 Royal kritikát talán ide de sehol sem találom. Nem tudná linkelni valaki? Anno még azt a kritikát olvasva jött meg a kedvem a P5Royalhoz. Azóta már 80 óránál tartok és messze még a vége. :)
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Szerintem erre gondolsz.
Sors bona, nihil aliud.
Aranyos kis játék. Early access. Olcsó.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9WklRP_tRbI&ab_channel=IndieGamer
Kösz szépen!
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Elder Scrolls Online 1 hónapos vélemény
Az előző írásom folytatása. Kicsivel több, mint 1 hónapot toltam le, minden nap játszottam valamennyit. Most járt le az ESO+ előfizetésem, nem újítottam meg. Szóval:
Kraftolás, kereskedelem: felejtős. A kraftolás a szokásos - legyen nyersanyagod és kész. Semmi agy nem kell hozzá. A kereskedelem meg guild szintű dolog, ha a guildnek van kereskedője (egy NPC valahol), akkor lehet, de egyébként csak üvöltözöl a zónában, hogy WTS. Mivel az NPC-t hetente pénzért kell újítani, csak a nagy vagy direkt erre szakosodott guildeknek van, a jó helyek sok pénzbe kerülnek.
Stabilitás: Kitűnő. Egyszer sem fagyott szét.
Dungeonök: A 4+ személyes kontent. Alapból sajnos csak rohanás, máig nem tudom egyetlen dungeon sztoriját sem. Gondolkoztam rajta, hogy szervezni kellene egy Slow dungeon csapatot, ahol végighallgatjuk az NPC-k mondandóját. Egyébként jól néznek ki, a bossok nagyon változatosak, sok extra játék mechanikát használnak, több tucatnyi dungeon van. Magas szinten meg van Veteran verzió, amik nagyon nehezek. Vannak további Trial-ok, amik 12 személyes dungeonök, ott már erősen észnél kell lenni.
Sima kalandok: Ezek miatt megyek majd vissza még valószínűleg. Nagyon kidolgozottak, sehol egy "Ölj meg 5 farkast" feladat. Ehelyett pl találsz egy hirdetményt, hogy színházi előadás itt és itt. Odamégy, és találsz egy kis vándorkomédiás csapatot, de előadás az nincs. Mondják, hogy itt nem nézik őket jó szemmel, mert az utóbbi időben fura dolgok történnek a faluban. Egy-egy ember eltűnik napokra, majd visszatér, de furán viselkedik, régmúlt dolgokról beszél. Aztán valami szörnyű balesetben meghal, de úgy, hogy semmi sem marad belőle. Most is eltűnt egy ember, és a falusiak bizalmatlanul néznek minden idegenre. Itt egy nyomozás jön, több emberrel lehet beszélni, a halottak ismerőseivel, illetve megpróbáljuk megtalálni az eltűnt lányt. Találunk új helyszíneket, további új szereplőket, stb. Kb 1 óra végigvinni a küldetést, ha mindenkit meghallgatsz. A végén még dönteni is kell. Szóval 1 átlagos küldetés miatt legalább 15 NPC-vel tudsz beszélni, és van 3-4, csak a küldetés miatt készült kis helyszín. Ami viszont még jobban meglepett, hogy később, ha találkozol a szereplőkkel, akkor is van néhány új mondatuk. Szóval ez nagyon pozitív.
Setek: Itt a más RPG-kből ismert páncél és egyéb setekre gondolok. Máshol általában 2-4 elemből áll egy set, és kell mindegyik, hogy a maximum hatást érd el. Itt ez használhatóbb, ugyanis minden setnek van eleme minden testtájra, szóval egy set 10-12 elemből áll. A max hatás eléréséhez viszont elég 5 darab, további darabok nem is adnak bónuszokat. Emiatt persze könnyű összegyűjteni egy setet. Az már kicsit problémásabb, hogy két seted legyen, de az is megoldható, mert megvan, hogy melyik pályán melyik 2-3 set darabjai esnek. Szóval csak az adott pályán kell garázdálkodni, és előbb-utóbb meg lesz.
Új területek: A játék sokszor el akar küldeni új területre (pl végezz ásatást itt, találtál egy kincsestérképet amott, stb). Odamégy egy teleporthoz, kiválasztod a pályát és azt tapasztalod, hogy mivel sosem jártál még arra, nincs teleport-pont, ahová mehetnél. Azt meg csak a vérnőszők tudják, hogy melyik terület meyikkel szomszédos, hogy onnan átsétálj esetleg. Sőt, olyan területek is vannak, amikre küldetés visz el. A megoldás a guild-tagság, vagy a régebb óta játszó barátok. Szólsz neki, hogy ugyan huzintson már el a Clockwork citybe, és amikor odament, akkor rá tudsz teleportálni a haverra.
Ami ugyan logikus, de nem szimpatikus, hogy ezt minden karaktereddel külön el kell játszanod. Az meg csak undorító, hogy ha egy karaktereddel felfedezted az összes teleport pontot egy adott pályán, akkor a többieknél megjelenik a lehetőség, hogy megvedd pénzért az infót.
Classok: Ez se igazán jó. Ha a karakter nem tud vadul gyógyítani, akkor nem sokat ér szólóban. Pl. a legerősebb karakterem max szintű (50) és már elkezdett sok passzív bónuszt is felszedni. Már be tud menni Veteran dungeonökbe is. Szóval elvileg erős. Ezzel a karakterrel képtelen voltam leszólózni egy sima dungeon bossot. World bossok ellen meg végképp nincs esélye. Ezzel szemben a 30. szintű, tiritarka cuccú (épp, amit talál) Templarommal le tudtam győzni egy world bosst, meg az említett dungeon bosst is. Pvp-ben is hasonló az eredmény: az "erős" karakterrel az utolsók között végzek, a Templarral meg elől. Persze a magas szintű pvp-sek ellen amúgy sincs esélye egy nem pvp-re kihegyezett karakternek.
Házak: Ezt nem igazán próbáltam ki, csak 2 szobát nyitottam egy-egy fogadóban. Ez csak egy kis lyuk, de berendezheted. Nagyon sok egyéb hely van, amit megvehetsz, a kis házikóktól akár egy teljes katedrálisig. Persze sokszáz különböző bútordarab áll rendelkezésre, az egyszerű szekrényektől, asztaloktól a szuperritka festményekig, mágikus cuccokig. Sokat te magad tudsz craftolni (ha elég jó a skilled hozzá), másokat csak találni lehet. A menet közben gyűjtött állatkáidat is beteheted a házba, még útvonalat is tevezhetsz nekik. Sőt, még "vendégeid" is lehetnek, NPCk (ezek persze csak speciális bútorok). Minden házat bejárhatsz megvétel előtt, szóval nem kell látatlanban.
Guildek: Itt csak azt a furcsaságot említeném meg, hogy egyszerre 5 guild tagja is lehetsz.
Options problémák: Említettem az előzőben, hogy mindig le kell okézni az EULA-t minden inddításnál, meg hogy nem jegyzi meg a beállításokat. Ezt megoldotta az, hogy admin modeban indítom a Launchert.
Tango
"Lagging is a lifestyle."