Ezt mondjuk pont kurva jól kifejtette és bőségesen elmagyarázta Cerny a Road to PS5 videóban, szóval alapvetően nem vágom, hogy mi nem érthető ezen még mindig :)
Az overkill I/O sebességnek az a funkciója, hogy majdhogynem mindig csak azt kell a memóriában tárolni, amit a player éppen lát, ha megfordul és 1 másodperc múlva már nem X-et lát, hanem pont a háta mögött Y-t, akkor a RAM teljes ide vonatkozó részét instant le lehet cserélni a megfordulás alatt.
Ugyebár végső soron a lényeg, hogy nem kell előre betölteni a marha lassú HDD-ről azt, amit majd csak fél perc - egy perc múlva fog látni a user, hogy addig kvázi feleslegesen üldögéljen ott a memóriában.
Végső soron az eredmény olyan, mintha sokszor annyira RAM-od lenne a konzol unified memóriája esetében. Ez PC-n ráadásul duplán jól fog jönni, mert jelenleg ugye először be kell tölteni a RAM-ba a stuffot, utána átmásolni VRAM-ba, de a DirectStorage-dzsel a GPU közvetlenül tudja húzni VRAM-ba a neki kellő stuffot.
Az igazán fasza az lenne, ha a PC-knél megoldanák, hogy a sok integrált VGA intézze ezt, ami most pont semmit nem csinál egy dedikált VGA mellett. Akkor még a dVGA teljesítményéből se kellene erre áldozni.
RE@L írta: Továbbra is tartom a véleményem #2302b-ből:
Szvsz TL:DR közel 100% egyezés lesz ha meg multi platform akkor a szűk keresztmetszet lesz az optimalizált denominátor ezért ugyanaz lesz mindenhol.
Plusz majd Tech Jesus szépen lebenchmarkolja, addig meg legalább 1-évig lesz egy “artificial” feature diszparitás konzol/PC között hogy value prop legyen előbbi gyanánt.
Egyébként ha botherelnél elolvasni a hozzászólásokat, akkor például (akár, adott esetben, netalán) láthatnád, hogy senki nem vonja kétségbe, hogy a PC lelépi a konzolokat, akár már most is, egy olyan GPU-val, önmagában többe kerül mint az egész konzol. Szóval ezt akár a világhírű Tech Jesus benchamarkja nélkül is előre rögzíthetjük, ha ettől megnyugszol.
Csak meg kell várni, amíg az MS artifisöl visszatartja a DirectStorage-et, mert... reasons... szóval mire kijön, addig majd lesz 4080 GPU is, ami meg kétszeresét fogja verni a konzolra, úgyhogy pláne relax.
kismalacka hey hay írta: bakker ennyi évvel a megatextúra után megint át tudnak titeket verni ilyen "oda nézek és betölti" dolgokkal? :)))
Jah, annyira nagy átverés volt, hogy azóta is minden komoly engine virtuális textúrázást használ (például az új Unreal Engine 5 is), aminek a megatexture volt az elődje, csak akkor még nem volt megfelelő hardver alá, Carmack szokás szerint ahead of his time volt.
Vagy lefordítva helyi RW értelmezésre: Carmack is egy hülye.
Befosok, hogy ez a téma rántott vissza. :D Üdv újra a fedélzeten! ;)
@Csöpi:
na de az a 40gb textura is valsz tömörítve van. Meg azért nekem kurva sokszor túl homály csomó textúra még most is. A legtöbb tök fasza, de hirtelen közel mész a festékes vödörhöz és nem lehet leolvasni róla a szöveget csak hunyorítva. I mean there is room for improvement.
Meg hát geometriát is be kell olvasni, és hát így akár lehet több enemy type pl egy viszonylag kis helyen mert mindig ki be tudja dobni őket a ram-ba.
Yup csak ezt most úgy mondod mintha nem lenne 16GB ram a masinában és mindent az SSDről kéne instant elérni. A mostani ~100mb/s-nál a "sima" 5GB/s is olyan gyors, hogy kb felfoghatatlan. Nincs az az isten, hogy 15GB/s elérésre legyen szükség bármihez a háttértárról. Szerintem legalábbis, de ez nyílván nem sziklábavésett tény, mert kurvára nem értek ilyen szinten hozzá.
Ha a mostani keretrendszerben gondolkodsz, akkor tényleg nincs értelme. De a devek pont azért örömködnek, mert végre ki tudnak törni az eddigi keretek közül, és olyan játékot csinálni, ami mondjuk indokolja a nagy I/O sávszélt.
Vagy a másik lehetőség, hogy ők is bedőltek a marketingnek, esetleg a Sony / MS fizeti őket, hogy hájpolják a next-gen konzolokat.
Vagy a másik lehetőség, hogy ők is bedőltek a marketingnek, esetleg a Sony / MS fizeti őket, hogy hájpolják a next-gen konzolokat.
Soha nem volt még ilyen. :D
Amit már annyiszor leírtam, mindig minden dev új konzoloknál jön a nagy álmokkal aztán mindenkit pofáncsap a realitás 1-2 évvel később, hogy ja amúgy nem úgy működik az. Persze menő lenne ha tényleg kihasználnák maximálisan és hirtelen a 100mb/s sebességről 15GB/s-re lenne elég, csakhát kétlem.
Hát figy, ez is olyan, hogy az idő előrehaladtával nehezebb lesz észrevenni, hogy mi az, ami akkor történt, mert a PC elmegy mellette, és néhány év múlva tulajdonképpen standard lesz.
De ha azt nézzük, hogy mondjuk a PS4 egy kábé Radeon 7850-nel és tablet CPU-val elfuttat 1080p 30fps-sel egy The Last of Us 2-t, és befosás módon néz ki, akkor legalább azt elmondhatjuk, hogy a first-party címeknél van/lehet értelme a dolognak. És akkor meg már jó, mert valamiféle utat mutatott a jövőre nézve.
Öcsémnél ez a GPU fut, erősebb procival, mert ugye a Jaguar nem volt desktopon, és nagyjából Dota 2-zni tud rajta :))))
Félre ne érts én imádom, hogy 10 évvel később végre konzolokra is megjött a technológia és végre pc-n is élvezni tudjuk majd az SSDket, mert a játékok is kihasználják végre valahára. Csak a nagy marketingkörítés ezekkel a hatalmas számokkal az ami felhúzattja a szemöldököm amiről igazából utólag mindig kiderül, hogy mégse úgy van ahogy ...
Persze értelek, és a multiplatform címek miatt majd itt is kiderül, hogy nem úgy van, ezért lesz érdekesebb inkább a (Sony) first-partyt nézni.
Például már most ott van, hogy a Ratchet & Clank majdnem instant vált két teljesen különböző világ között, amiből ugye a usernek nem tűnik fel semmi, mert csak akkor tűnne fel, ha a kettő között lenne 40 másodperc töltőképernyő :)))
Igen. Szőrszálhasogatás ahogy amikor aktuális volt akkor is az volt. Viszont az "instant" az nem 2mp. Még csak nem is 1mp, hanem instant. :D Én értem, hogy azért nem működik az úgy csak akkor talán nem kéne így reklámozni mindenhol.
Azért valid így reklámozni, mert egy-két másodperces animáció / átmenet pusztán művészeti/játékmeneti szempontból is kéne a világok közé, hogy egyértelmű legyen a user számára, hogy akkor mi most itt akkor átcsusszanunk egyik világból a másikba, még akkor is ha adott esetben maga a töltés literally instant lenne.
SSD témához:
TechSpot: Storage Game Loading Test: PCIe 4.0 SSD vs. PCIe 3.0 vs. SATA vs. HDD. https://www.techspot.com/review/2116-storage-speed-game-loading/
Tényleg zavaróan minimális jelenleg az eltérés a legolcsóbb és legdrágább ssd közötti teljesítmény különbség játékoknál. Mondjuk a cikk záró bekezdése a szkeptikusak sorát erősíti, akik szerint még az új generációs konzolok által kiváltott forradalom is csak pár év múlva várható, szóval jelenleg kb fölösleges a drágább termékbe invesztálni.
Mindegy, én azért elleszek az SN750-emmel, nem sajnálom azt a kis extrát, amit kiadtam rá.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Wtf, a techspot álcában a Hardware Unboxed? O.o Ez a cikk az ez a videó másfél héttel ezelőttről amit RE@L is linkelt ide.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=COofLeqk_tM
Őszintén szólva ha két év múlva lesz értelme a PCIE4nek akkor se vesztek sokat, mocsok olcsó volt az 1TB-os Sabrent (kevesebbet fizettem érte mint a Samu 970 Evo Plus-ért) szóval rossz vétel biztos nem volt. :D Mikor beüt a nextgen akkor meg majd jól jön.
Áh, jogos sorry. a videó azóta is bent van a megnézendők között. Egy cikket könnyebb átfutni számomra.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Ezt mondjuk pont kurva jól kifejtette és bőségesen elmagyarázta Cerny a Road to PS5 videóban, szóval alapvetően nem vágom, hogy mi nem érthető ezen még mindig :)
Az overkill I/O sebességnek az a funkciója, hogy majdhogynem mindig csak azt kell a memóriában tárolni, amit a player éppen lát, ha megfordul és 1 másodperc múlva már nem X-et lát, hanem pont a háta mögött Y-t, akkor a RAM teljes ide vonatkozó részét instant le lehet cserélni a megfordulás alatt.
Ugyebár végső soron a lényeg, hogy nem kell előre betölteni a marha lassú HDD-ről azt, amit majd csak fél perc - egy perc múlva fog látni a user, hogy addig kvázi feleslegesen üldögéljen ott a memóriában.
Végső soron az eredmény olyan, mintha sokszor annyira RAM-od lenne a konzol unified memóriája esetében. Ez PC-n ráadásul duplán jól fog jönni, mert jelenleg ugye először be kell tölteni a RAM-ba a stuffot, utána átmásolni VRAM-ba, de a DirectStorage-dzsel a GPU közvetlenül tudja húzni VRAM-ba a neki kellő stuffot.
Chief Exorcist
Az igazán fasza az lenne, ha a PC-knél megoldanák, hogy a sok integrált VGA intézze ezt, ami most pont semmit nem csinál egy dedikált VGA mellett. Akkor még a dVGA teljesítményéből se kellene erre áldozni.
Amíg nincs egységesített memória, hanem a RAM meg a VRAM között kell másolgatni, addig ez sajnos kábé esélytelen :(
Chief Exorcist
bakker ennyi évvel a megatextúra után megint át tudnak titeket verni ilyen "oda nézek és betölti" dolgokkal? :)))
Egyébként ha botherelnél elolvasni a hozzászólásokat, akkor például (akár, adott esetben, netalán) láthatnád, hogy senki nem vonja kétségbe, hogy a PC lelépi a konzolokat, akár már most is, egy olyan GPU-val, önmagában többe kerül mint az egész konzol. Szóval ezt akár a világhírű Tech Jesus benchamarkja nélkül is előre rögzíthetjük, ha ettől megnyugszol.
Csak meg kell várni, amíg az MS artifisöl visszatartja a DirectStorage-et, mert... reasons... szóval mire kijön, addig majd lesz 4080 GPU is, ami meg kétszeresét fogja verni a konzolra, úgyhogy pláne relax.
Chief Exorcist
Jah, annyira nagy átverés volt, hogy azóta is minden komoly engine virtuális textúrázást használ (például az új Unreal Engine 5 is), aminek a megatexture volt az elődje, csak akkor még nem volt megfelelő hardver alá, Carmack szokás szerint ahead of his time volt.
Vagy lefordítva helyi RW értelmezésre: Carmack is egy hülye.
Chief Exorcist
Befosok, hogy ez a téma rántott vissza. :D Üdv újra a fedélzeten! ;)
@Csöpi:
Yup csak ezt most úgy mondod mintha nem lenne 16GB ram a masinában és mindent az SSDről kéne instant elérni. A mostani ~100mb/s-nál a "sima" 5GB/s is olyan gyors, hogy kb felfoghatatlan. Nincs az az isten, hogy 15GB/s elérésre legyen szükség bármihez a háttértárról. Szerintem legalábbis, de ez nyílván nem sziklábavésett tény, mert kurvára nem értek ilyen szinten hozzá.
Ha a mostani keretrendszerben gondolkodsz, akkor tényleg nincs értelme. De a devek pont azért örömködnek, mert végre ki tudnak törni az eddigi keretek közül, és olyan játékot csinálni, ami mondjuk indokolja a nagy I/O sávszélt.
Vagy a másik lehetőség, hogy ők is bedőltek a marketingnek, esetleg a Sony / MS fizeti őket, hogy hájpolják a next-gen konzolokat.
Chief Exorcist
Soha nem volt még ilyen. :D
Amit már annyiszor leírtam, mindig minden dev új konzoloknál jön a nagy álmokkal aztán mindenkit pofáncsap a realitás 1-2 évvel később, hogy ja amúgy nem úgy működik az. Persze menő lenne ha tényleg kihasználnák maximálisan és hirtelen a 100mb/s sebességről 15GB/s-re lenne elég, csakhát kétlem.
Hát figy, ez is olyan, hogy az idő előrehaladtával nehezebb lesz észrevenni, hogy mi az, ami akkor történt, mert a PC elmegy mellette, és néhány év múlva tulajdonképpen standard lesz.
De ha azt nézzük, hogy mondjuk a PS4 egy kábé Radeon 7850-nel és tablet CPU-val elfuttat 1080p 30fps-sel egy The Last of Us 2-t, és befosás módon néz ki, akkor legalább azt elmondhatjuk, hogy a first-party címeknél van/lehet értelme a dolognak. És akkor meg már jó, mert valamiféle utat mutatott a jövőre nézve.
Öcsémnél ez a GPU fut, erősebb procival, mert ugye a Jaguar nem volt desktopon, és nagyjából Dota 2-zni tud rajta :))))
Chief Exorcist
Félre ne érts én imádom, hogy 10 évvel később végre konzolokra is megjött a technológia és végre pc-n is élvezni tudjuk majd az SSDket, mert a játékok is kihasználják végre valahára. Csak a nagy marketingkörítés ezekkel a hatalmas számokkal az ami felhúzattja a szemöldököm amiről igazából utólag mindig kiderül, hogy mégse úgy van ahogy ...
Persze értelek, és a multiplatform címek miatt majd itt is kiderül, hogy nem úgy van, ezért lesz érdekesebb inkább a (Sony) first-partyt nézni.
Például már most ott van, hogy a Ratchet & Clank majdnem instant vált két teljesen különböző világ között, amiből ugye a usernek nem tűnik fel semmi, mert csak akkor tűnne fel, ha a kettő között lenne 40 másodperc töltőképernyő :)))
Chief Exorcist
Ez is aranyos amikor cartridge mid 90 early 2000 időkben nem ugyanez volt a helyzet. Nintendo(nt)
Na azért... :D Van ott töltőképernyő bár igen, nem sokáig. A marketing szerint ugye "no loading screen"... Aztán hát:https://imgur.com/a/f7BfGYg
Ok 2 másodperc? Amúgy a no loading screen az végső soron igaz, mert ez nem az, amit hagyományosan loading screennek hívsz :))))))))))
Chief Exorcist
rwurl=https://thumbs.gfycat.com/DelightfulForcefulBumblebee-size_restricted.gif
Ez továbbra is a loading screen maszkolása, attól függetlenül, hogy hosszabb, tehát a no loading screen itt is megáll.
Chief Exorcist
De hát ugyanarról van szó csak kicsiben a ratchet & clanknél :D
Pontosan, egyik sem loading screen.
Chief Exorcist
Igen. Szőrszálhasogatás ahogy amikor aktuális volt akkor is az volt. Viszont az "instant" az nem 2mp. Még csak nem is 1mp, hanem instant. :D Én értem, hogy azért nem működik az úgy csak akkor talán nem kéne így reklámozni mindenhol.
Azért valid így reklámozni, mert egy-két másodperces animáció / átmenet pusztán művészeti/játékmeneti szempontból is kéne a világok közé, hogy egyértelmű legyen a user számára, hogy akkor mi most itt akkor átcsusszanunk egyik világból a másikba, még akkor is ha adott esetben maga a töltés literally instant lenne.
Chief Exorcist
:D
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
:DDDD Welcome back!
Benézek a pandora-ba, hátha megjött Freelancer is...
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
SSD témához:
TechSpot: Storage Game Loading Test: PCIe 4.0 SSD vs. PCIe 3.0 vs. SATA vs. HDD.
https://www.techspot.com/review/2116-storage-speed-game-loading/
Tényleg zavaróan minimális jelenleg az eltérés a legolcsóbb és legdrágább ssd közötti teljesítmény különbség játékoknál. Mondjuk a cikk záró bekezdése a szkeptikusak sorát erősíti, akik szerint még az új generációs konzolok által kiváltott forradalom is csak pár év múlva várható, szóval jelenleg kb fölösleges a drágább termékbe invesztálni.
Mindegy, én azért elleszek az SN750-emmel, nem sajnálom azt a kis extrát, amit kiadtam rá.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
SZIA!
kibuliztad magad amcsiba? :D
Vill du bli ihop med mig?
Wtf, a techspot álcában a Hardware Unboxed? O.o Ez a cikk az ez a videó másfél héttel ezelőttről amit RE@L is linkelt ide.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=COofLeqk_tM
Őszintén szólva ha két év múlva lesz értelme a PCIE4nek akkor se vesztek sokat, mocsok olcsó volt az 1TB-os Sabrent (kevesebbet fizettem érte mint a Samu 970 Evo Plus-ért) szóval rossz vétel biztos nem volt. :D Mikor beüt a nextgen akkor meg majd jól jön.
Yup!
https://www.techspot.com/community/staff/steve.96585/
Amúgy ha lenne Gigabites neted éreznéd a DL különbséget SSD-re ;)
Áh, jogos sorry. a videó azóta is bent van a megnézendők között. Egy cikket könnyebb átfutni számomra.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Mindenki számára.