Az a 2x már a bejelentés napján tisztázva lett, hogy nem lesz annyi. :D Amúgy azon röhögtem, hogy sokat láttam reddit-en is, hogy hát a 2080tihoz képest csak 20-30% különbség van a leakeken nem a duplája! Sokan nagyon beleélték ebbe magukat.
Most nézem a DF videót. Control 1440p-ben közel 300% a perf increase a gtx 1080hoz képest. Doomban is 280%. Eszméletlen ugrás lesz ehhez képest.
HDR az elmarad értelmes monitor hiányában, de a 1440p144hz az készen áll mostmár. ;) Arra pedig eléggé best buy. Ahogy a 1080 is az volt 1440p60fps-re 4 éve.
Mi érdekel? Klasszik látnod kell élőben, de ha deep-dive kell akkor talán HW Unboxednek vannak kimerítő review-jai mindenféle egzakt moncsit illetően. Én egy ASUS XG32VQ-t hajtok vagy lassan két éve.
Smooth as butter, nem darabos a scrolling. Dotánál kapsz +32 Agility-t, reakcióidőd is javulni fog ha force staffolni kell :D Én amíg proletár voltam sub 60FPS-es 60Hz-s peonként nem volt hogyan érezzek/lássak különbséget. Elmúlt két évben viszont a 144hz-s monitor és mögötte vas ami igazán dob élvezeten + HDR. KB. azt mondanám 4K
Sok dologban nem tudtam teljesen kiélvezni, mert ugye a 1080 nem hajtja meg annyira a gépet. Overwatchban, most épp BPM-ben kurvajó. Érdekességből visszavettem 60ra az overwatchot egy picit pár nap után, hát... :D Talán nem akkora a különbség mint a 30/60 között, de rendesen bassza az ember szemét így ha már hozzászokott a gyorsabb frissítéshez.
Dotánál mondjuk majdnem mindegy, ott elmegy a 60Hz a scrollozás is csak kicsit akad, azt szerintem már a 75Hz is megoldja. Amúgy még így is inkább a 1440p/75Hz-re hajlok egyelőre, proletárként, mint az FHD/144Hz-re (32"-ból már nem szívesen mennék 27"-re)...
Oke, minél magasabb az FPS annál gyakoribb a mintavétel, szóval nem kizárt, hogy van jelentősége, de a +32 agi azért túlzás :D (Mondjuk szerintem év végén jövő év elején én is beszállok a FreeSyncbe VGA váltáskor..)
Végülis abban bízok, hogy az 1440p/75Hz/3070 kombó után 2 gennel már az 500 dodós szegmens is tudni fogja a 1440p/144Hz-et RTX onnal, akkor megyek 144Hz-re szerintem.
Kétlem. GN videóból nézve Minecraft RTX/DLSS on 1440p 98fps az átlag 2080ti-vel (lássuk be valamennyivel ez alatt lesz a 3070), Control szintén RTX/DLSS-el 86 átlagban. Q2 RTX meg 60 alatt. Amire te vársz az max Hopper környékén lesz elérhető szvsz évek múlva.
Laptopon overclockoltam a monitort, 60Hz helyett 90Hz-ig (94-95-ig bírta, de visszább vettem), ég és föld a különbség, már a Windows használata is egyszerűen gyorsabbnak hat, sokkal simább minden
Mondjuk azért 4k youngbloodban a 2080ti 50%-ot veszít a 3080 meg 22%-ot. Metro 4kban szintén 41% 2080ti-nél, 30% a 3080nál. A többi címnél amit láttam meg ja, ugyanaz vagy talán kicsit több, de az akár lehet driver is. Sok RTX cím amúgy sincs, hogy ezen kelljen aggódni. :D
Nem teljesen értem. Itt is azt írják hogy kevesebbet veszít.
1440p
3080 - 32%
2080ti - 36%
2080 Super - 37%
1440p .2%
3080 - 26%
2080ti - 36%
3080 vs 2080ti drop
COD - 19% vs 23%
Control - 40% vs 55%
Deliver Us the Moon - 35% vs 40%
Tomb Raider - 31% vs 34%
Azért az a pár % a többi teljesítmény extrával együtt már pont annyit dob a dolgon, hogy releváns legyen RTX-el is egy játék. Fél áron. Azért az annyira nem szar, na.
Persze. Én a 1440p/144Hz/RTXon/144Hz-et úgy az 5070 környékére tippelném, persze bőven változhatnak a trendek addig, UE5 is jön, valószínűleg az a technológia is szabvány lesz előbbutóbb PC-re is, szóval szerintem 2-4 évig még nem lesz mondjuk 120 átlag FPS RTX onnal 1440p-az xx70 teljesítményszinten, viszont RT valószínűleg egyre több játékban lesz.
Viszont a konzolok miatt remélhetőleg inkább szoftveres (kodolhato) RT-re gyurnak majd a fejlesztők, és nem megint egy zárt rendszerre. PhysX mond valamit? Amit az Nvidia csinál az RTX-szel most, az pont ugyanaz. Csak a szoftveres megoldások bem feltétlenül rosszabbak ez esetben. Erről volt nemrég egy jó olvasmány PH-n Abu tollából.
DRX 1.0 alatt sokat nem javulhat, amiben van 1.1 építve, ott lesz sokkal kisebb a teljesítmény bukta, az a kérdés a jövőben mennyi 1.0-ás támogatás jön ki, mert ha kévés, akkor az RTX 2000 tulajok kenhetik a hajukra a raytracinget.
Más.
Pár hete nézegettem használt RTX 2060 kártyákat a Hardveraprón. Most a 2070 kártyák olcsóbbak. :D
Várom én is az öszehasonlításokat a szoftveres és a hardveres megvalósítás között. Azt ugye tudjuk hogy a microsoftos DXR az megy AMD kártyákon is, de ugye csak egy csillivilli minden is tükröződik demó volt eddig. Direkt összehasonlításról én nem tudok, max olyan, hogy RTX vs Reshade.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=eqXeM4712ps
Ezek az Rtx-es pocsolyák a játékokban ugyan jól néznek ki, de volt erre már rtx nélküli példa is nem? Szóval értem én h rtx de annyival még nem látványosabb h megérje felzabáltatni a GPU-t mert így esetleg más látványosabb effektekre meg nem marad kapacitás?
Vagy ha van is rá kapacitás a rákgyógyító 100+fps helyett marad 30/60fps
Az a 2x már a bejelentés napján tisztázva lett, hogy nem lesz annyi. :D Amúgy azon röhögtem, hogy sokat láttam reddit-en is, hogy hát a 2080tihoz képest csak 20-30% különbség van a leakeken nem a duplája! Sokan nagyon beleélték ebbe magukat.
Most nézem a DF videót. Control 1440p-ben közel 300% a perf increase a gtx 1080hoz képest. Doomban is 280%. Eszméletlen ugrás lesz ehhez képest.
Yup, still ez az igazi "SOLD" argument ha 120FPS + HDR gaming a target:
rwurl=https://imgur.com/FpnmiaA
HDR az elmarad értelmes monitor hiányában, de a 1440p144hz az készen áll mostmár. ;) Arra pedig eléggé best buy. Ahogy a 1080 is az volt 1440p60fps-re 4 éve.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=32GE1bfxRVo
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Pont írni akartam, hogy a perf. boost teljes kiaknázásához egy 144Hz-es monitor is elkélne. Ha már van, írhatnál néhány sort a 144Hz ről..
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Mi érdekel? Klasszik látnod kell élőben, de ha deep-dive kell akkor talán HW Unboxednek vannak kimerítő review-jai mindenféle egzakt moncsit illetően. Én egy ASUS XG32VQ-t hajtok vagy lassan két éve.
Nem kell DeepDive, csak 2 sorban, hogy 60Hz után milyen a 100+Hz. Csak plusz egy véleményre lennék kíváncsi.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Smooth as butter, nem darabos a scrolling. Dotánál kapsz +32 Agility-t, reakcióidőd is javulni fog ha force staffolni kell :D Én amíg proletár voltam sub 60FPS-es 60Hz-s peonként nem volt hogyan érezzek/lássak különbséget. Elmúlt két évben viszont a 144hz-s monitor és mögötte vas ami igazán dob élvezeten + HDR. KB. azt mondanám 4K
Sok dologban nem tudtam teljesen kiélvezni, mert ugye a 1080 nem hajtja meg annyira a gépet. Overwatchban, most épp BPM-ben kurvajó. Érdekességből visszavettem 60ra az overwatchot egy picit pár nap után, hát... :D Talán nem akkora a különbség mint a 30/60 között, de rendesen bassza az ember szemét így ha már hozzászokott a gyorsabb frissítéshez.
Dotánál mondjuk majdnem mindegy, ott elmegy a 60Hz a scrollozás is csak kicsit akad, azt szerintem már a 75Hz is megoldja. Amúgy még így is inkább a 1440p/75Hz-re hajlok egyelőre, proletárként, mint az FHD/144Hz-re (32"-ból már nem szívesen mennék 27"-re)...
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Szóval megszokni könnyű, visszaszokni nehéz lenne. Doomot nem próbáltad ? Az megy 1080-on is 144 FPS-t.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Számít, 1080p-n toltam 60FPS-el a 2015-ös Dell 7547 notebook-omon bőven volt de mégse ment a game annyira.
Oke, minél magasabb az FPS annál gyakoribb a mintavétel, szóval nem kizárt, hogy van jelentősége, de a +32 agi azért túlzás :D (Mondjuk szerintem év végén jövő év elején én is beszállok a FreeSyncbe VGA váltáskor..)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=nYV-lw2KHoA
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Az a baj hogy ki kell próbáld hogy lásd a különbséget... és itt nem 1-2 meccsről van szó.
Végülis abban bízok, hogy az 1440p/75Hz/3070 kombó után 2 gennel már az 500 dodós szegmens is tudni fogja a 1440p/144Hz-et RTX onnal, akkor megyek 144Hz-re szerintem.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Kétlem. GN videóból nézve Minecraft RTX/DLSS on 1440p 98fps az átlag 2080ti-vel (lássuk be valamennyivel ez alatt lesz a 3070), Control szintén RTX/DLSS-el 86 átlagban. Q2 RTX meg 60 alatt. Amire te vársz az max Hopper környékén lesz elérhető szvsz évek múlva.
RTX nem lesz. Ahogy nézem hajszálra pont ugyanannyit, vagy még többet veszít a 3080, mint a 2080 Ti.
3080: -37%
2080 Ti: -35%
Ezek alapján az NV valahol hazudik/ferdít. Ami még lehet, hogy majd csak a jövőben megjelenő játékokban lesz optimalizálva a 3080-ra...
Laptopon overclockoltam a monitort, 60Hz helyett 90Hz-ig (94-95-ig bírta, de visszább vettem), ég és föld a különbség, már a Windows használata is egyszerűen gyorsabbnak hat, sokkal simább minden
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Pont ezt néztem a benchmarkoknál, a 2080Ti 1440p és 4k-ban kevesebbet veszit a lendületből ha bekapcsolják az rtx-et, mint a 3080... hogy van ez?
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Mondjuk azért 4k youngbloodban a 2080ti 50%-ot veszít a 3080 meg 22%-ot. Metro 4kban szintén 41% 2080ti-nél, 30% a 3080nál. A többi címnél amit láttam meg ja, ugyanaz vagy talán kicsit több, de az akár lehet driver is. Sok RTX cím amúgy sincs, hogy ezen kelljen aggódni. :D
Computerbase átlagot néztem/néztünk. Most hogy itt ennyi, ott annyi, az nem érdekes nagyon, ha átlagban ugyanannyi/rosszabb. Marhára nem ez volt marketingelve.
https://www.computerbase.de/2020-09/geforce-rtx-3080-test/3/#diagramm-pe...
Nem teljesen értem. Itt is azt írják hogy kevesebbet veszít.
1440p
3080 - 32%
2080ti - 36%
2080 Super - 37%
1440p .2%
3080 - 26%
2080ti - 36%
3080 vs 2080ti drop
COD - 19% vs 23%
Control - 40% vs 55%
Deliver Us the Moon - 35% vs 40%
Tomb Raider - 31% vs 34%
Azért az a pár % a többi teljesítmény extrával együtt már pont annyit dob a dolgon, hogy releváns legyen RTX-el is egy játék. Fél áron. Azért az annyira nem szar, na.
Persze. Én a 1440p/144Hz/RTXon/144Hz-et úgy az 5070 környékére tippelném, persze bőven változhatnak a trendek addig, UE5 is jön, valószínűleg az a technológia is szabvány lesz előbbutóbb PC-re is, szóval szerintem 2-4 évig még nem lesz mondjuk 120 átlag FPS RTX onnal 1440p-az xx70 teljesítményszinten, viszont RT valószínűleg egyre több játékban lesz.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Viszont a konzolok miatt remélhetőleg inkább szoftveres (kodolhato) RT-re gyurnak majd a fejlesztők, és nem megint egy zárt rendszerre. PhysX mond valamit? Amit az Nvidia csinál az RTX-szel most, az pont ugyanaz. Csak a szoftveres megoldások bem feltétlenül rosszabbak ez esetben. Erről volt nemrég egy jó olvasmány PH-n Abu tollából.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
DRX 1.0 alatt sokat nem javulhat, amiben van 1.1 építve, ott lesz sokkal kisebb a teljesítmény bukta, az a kérdés a jövőben mennyi 1.0-ás támogatás jön ki, mert ha kévés, akkor az RTX 2000 tulajok kenhetik a hajukra a raytracinget.
Más.
Pár hete nézegettem használt RTX 2060 kártyákat a Hardveraprón. Most a 2070 kártyák olcsóbbak. :D
Várom én is az öszehasonlításokat a szoftveres és a hardveres megvalósítás között. Azt ugye tudjuk hogy a microsoftos DXR az megy AMD kártyákon is, de ugye csak egy csillivilli minden is tükröződik demó volt eddig. Direkt összehasonlításról én nem tudok, max olyan, hogy RTX vs Reshade.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=eqXeM4712ps
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=OX9Eh_NaC5c
A reshade nem igazi RT, inkább valamilyen hibrid screen space megoldás az.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Ezek az Rtx-es pocsolyák a játékokban ugyan jól néznek ki, de volt erre már rtx nélküli példa is nem? Szóval értem én h rtx de annyival még nem látványosabb h megérje felzabáltatni a GPU-t mert így esetleg más látványosabb effektekre meg nem marad kapacitás?
Vagy ha van is rá kapacitás a rákgyógyító 100+fps helyett marad 30/60fps
Ugy nez ki tenyleg csak paper launch lesz. Szuper.
rwurl=https://i.imgur.com/2nOynjq.pngrwurl=https://i.imgur.com/Bawj8MS.png