Ne is mond :) Anno az elsőnél ez volt ami szétütötte nekem a hangulatot. (maga a modern HUD is egy faszság volt bele) Ezért nem szippantott be ez a franchise anno....
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Teljesen megértem, ugyanígy voltam a sorozattal. Hosszú évekig felé sem szagoltam.
Az Originsben már jóval kevesebb az Aenimus, illetve a HUD is elég jól testreszabható (elrejthető). Tehát innentől kezdve nem sok minden zökkent ki az immersionből.
Ami borzalmas: az állandó emlékeztető (Aenimus), hogy ez csak egy videojáték. Kukázhatnák a picsába ezt a mechanikát, irtó zavaró.
Anno mikor Uborkáékkal együtt dolgoztunk, az egyik arccal egy sörözés mellett szóba került ez az AC game design, hogy mennyire kirántja a player-t ez a valóság vs alter világ közti ugrálás. Erre "csendben súgta meg" az arc, hogy onnan jött, hogy megmagyarázzák a modern HUD jelenlétét :DDDDD vagyis az alap ötletet a HUD generálta, bazzzzzz..... (volt is :facepalm: az asztal körül)
Hasonlóan éreztem én is. Az AC játékok nekem is mindig meglehetősen idegenek voltak és mindegyikből súlyos pontokat vont le nálam a jelen-beli szál.
A Black Flag volt az eslő amit tényleg végigjátszottam, de inkább csak azért mert az közel tökéletes kalózszimulátor volt. :)
Az Origins volt másik amit végigvittem, mert imádom az egyiptomi settinget + abban már tényleg minimális volt a jelen szál. Úgy tűnik az Ubisoft is lassan rájön erre, hogy a játékosok 90%-a háta közepére kívánja jelen szálat.
A film rendezői ezt nem bírták megérteni és film 80% -a jelenben játszódott. Ha jól tudom a könyvek meg már csak (alternatív) történelmi regények.
Ja és az Originsben a Tour hatalmas ötlet volt! Tényleg sok érdekes infót meg lehetett tudni az ókori Egyiptomról.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
C&C Remaster elég faxa, de valami nem stimmel... pár másodpercenként random belassul a csillió FPS-ről, egy 1070-en talán el kéne kocognia :/
remélem javítják
Fuuu! Terveztem, hogy leértékelés alatt megveszem, de ez instant buy lett. Eszméletlen jó cucc és hozza a régi részek hangulatát. Kár, hogy nem náluk vannak a Commandos jogai. Mit tudnának azzal csinálni. :O
Assassin's Creed - Unity
Rávettem magam és bepótoltam. Technikailag mai napig egy rakás hulladék. Fos hangok, értelmezhetetlen gépigény, folyamatos glitch hegyek, bugok, fagyás stb stb stb, egy okádék az egész. Nem nagyon kell bemutatni senkinek. Valahol nevetségesnek tartom, hogy a Unity szarabbul fut a gépen visszábbvett grafikán, mint az Odyssey maxon, dehát istenem. :D
A játékmenet kellemes retro volt nekem. Élveztem igazából a nulla kihívásos harcot, a negatív IQ-s ellenfeleket, régi mechanikákat és a jó kis gyüjtögetést. Ezek mind olyan elemei az AC játékoknak amik baromira ki kellett, hogy kopjon. Viszont így egy ~20 órára igazából jó kis nosztalgia trip volt. A parkűr igazából szerintem itt volt a legjobb az egész szériában, azt nagyon élveztem szarkazmus nélkül. Kicsit több odafigyeléssal, extra 1-2 év fejlesztéssel ezt tökéletesre lehetett volna csiszolni. Ehelyett most inkább van egy végtelenségig butított mindenre ráragadó karakterünk a jelenlegi játékokban. :( Kár.
A sztori bár nagyon kicsapongó és ember legyen a talpán aki az 1-2 küldetés között eltelt fél-1 éveket fejben tudja tartani, de azért meglepően jó lett a végére. Hosszú a felvezetés és nagyon sok sablonos küldetés került a fő szálra is, lényegében a fele legalább abból áll, hogy kívülről nézel egy erődöt, várat, templomot, rejtekhelyet, whatever és bejutsz, megölöd az ellenfeled és elfutsz. Ennyi. Lehetett volna egy kicsit nagyobb variáció. Mellékküldetések között is volt az ért pár jópofa amit csináltam. Az első transzi küldetésein jót röhögtem. Meg a varázslóasszony is jópofa meglepetés volt.
Összességében továbbra se tudnám JÓ játéknak nevezni, mert annyi sebből vérzik, hogy az már nekem kínos. Viszont lényegesen pozitívabb (bár még mindig nem jó) a véleményem róla most, mint annó megjelenéskor volt amikor nem bírtam a felénél tovább elviselni a félkész állapotát. Ha az ember nagynehezen túllép ezeken akkor bár nem a legjobb a sorozatból, de egy közepes szórakozást tud nyújtani. Arno szvsz pedig ott van Ezio mellett mint legjobb AC főszereplő. Nagyon jó szerepet írtak neki.
Én most pihentetem a játékot, de arra azért most felkaptam a fejemet, hogy szarabbul fut (a Unity) mint az Odyssey??? Az hogyan lehet? Nálam előbbi minden ultrán (vagy mi a legmagasabb beállítás) és semmi gond, simán fut (fps-t nem mértem, de meg sem fordult a fejemben, hogy nem 60 lenne...). Originsnél meg írtam, micsoda kompromisszumokat kellett kötnöm. Oké, az nem az Odyssey, de érted... ugyanaz a motor és bazi nagy open world.
Gondolom nem 1440pben jatszol. Az atvezetok folyamatosan ilyen 40 fps kornyeken mentek. Ha kicsit elfoglaltabb volt az open world akkor egybol lezuhant 60rol sima jatek kozben is. Attol, mert ugyanaz az Anvil 2.0 fut a Unity meg az Odyssey alatt azert eltelt a ketto kozott 4 ev, volt ido optimalizalni boven ahogy ezt meg is tettek. Eleg csak az opciokra nezni es osszehasonlitani a ket jatek grafikai beallitasait.
1080p, de gondolom, jóval erősebb géped van, mint az enyém. Szóval ezért furcsállom.
ON: Kingdom Come: Deliverance
Röviden: fapad.
Hosszabban: nagyon fapad. :D Baltával faragott animációk (főleg a párbeszédekben borzalmas), fura mozgás, irtó szar hangok (és vo), plusz egyelőre a történetvezetés is meh. Harcról nagyon nem tudok nyilatkozni, eddig két párbajom volt, amiket simán meg is nyertem, de nem tudom, hogyan és miért. :D Értem én, hogy learning curve, de ez így wtf, mit csinálok egyáltalán...
Véletlenül belekezdtem a Woman's Lot DLC-be, az leginkább az idegesítő kategória.
Ja, és a térkép is fos, inkább ne lennének a markerek. A lovam meg elveszett (kvázi bug miatt), marha jó mindenhová gyalog caplatni...
Összességében: nagyon meglepődnék, ha sokáig bírnám.
tegnap volt egy kis időm ismét játszani a torchlight 3 early access-ével.
most indítottam egy sharpshooter karaktert, ez jobban fekszik mint a forged.
elég gyors a játékmechanikája, van egy adott számú 'ammo' resource poolja (kb 20-25 lehet, nem is számoltam) ami folyamatosan és elég gyorsan töltődik vissza. ezen kívül lehet használni simán cd-s vagy recharge-os skilleket. pl. minionokat idézni, vagy aoe spelleket küldeni.
ahol hiányérzetem van, az az, hogy bal egér gombra alapból csak sima basic attack van betéve, amivel egyesével lehet puttyogtatni. ezt ugyan ki lehet cserélni, de csak olyan spellekre amik szintén ammot égetnek. én örülnék 2-3 olyan 'signature' abilitynek ami tölti az energiát (a'la diablo 3) ezáltal kicsit jobban lehet zsonglőrködni az erőforrásokkal.
a basic attack sebzése kicsit meglepő módon függ a fegyver fajtájától
pl. az egy kezes revolver bacic módban csak 75%-os fegyver sebzést tol (lol?), a 2h puska 100%os fegyver sebzés, a 2h íj meg 200%-os fegyver sebzéseket ad. mellesleg revolverből nem tudtam kettő egyszerre kézbe venni (pedig olyan evidens lenne) hanem offhandbe csak pajzsot vagy más egyéb offhand itemet tudok rakni, ami kicsit fura, mert torchlight 1-ben tisztán emlékszem hogy 2x1h ranged karakterem volt. persze lehet hogy később lehet unlockolni valami passív képességet ami ezt lehetővé teszi, de jobban érezném magam ha ez alap lenne.
ami még így kezdésnek hiányérzetet nyújt számomra, az az, hogy nem lehet állandóra bekapcsolni a monsták hp bar-ját, így csak azokét látom akiket már megsebeztem.
és amikor 25 kis goblin rohangál a képernyőn amiből 6 mondjuk velem van, nem mindig könnyű megállapítani hogy még kire kell lőnöm. remélem ezt hamarosan berakják.
van még saját lakhelye is a karakternek 'your fort' néven, ez gondolom karakterhez kötött, de lehet hogy állandó mint a városok diablo 3-ban (mármint ha a fő kariddal felfejlesztetted akkor már az altjaidnak is kész lesz) még nem próbáltam ki.
az biztos hogy itt van shared stash, és lehet több féle épületet letenni. ahol pl lehet disenchantolni a mágikus tárgyakat aminek a porából lehet fejleszteni az arra alkalmas itemeket.
ugyanitt lehet úgynevezett relic képességeket craftolni (bossokból dobott alapanyagokból) és cserélgetni. meg még kitudja mit.
másodjára így már több fun volt, a kézreállóbb karakterosztály miatt és annak is köszönhetően hogy nem dc-zett ki a játék a főmenübe.
ami furcsa volt, hogy párszor valahogy belekeveredtem idegen játékosok 'fort'-jába, úgyhogy nem is volt semmi invite, vagy request, simán csak odaportoltam. gyorsan jöttem is onnan.
nem tudom hogy ez feature vagy bug :D
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
The Last of Us Part 2
Egy probléma van ezzel a játékkal (illetve több is, de tudjuk le az elején a lényeget). Lesz sok ember aki megnéz 10-15 percet, meg elolvas róla 2 sort és azt fogja mondani, hogy ez egy rakás fos és meggyalázza az univerzumot. Ez jól látszik a user reviewkon. Persze lehet nagyon gyorsan nyitogatni a bicskákat félinformációkra alapozva, de az egy kiröhögésen túl nem fog mást kiváltani azokból akik végig is játszották. Szerintem. Az a baj, hogy olyan sztorit raktak az emberek elé ami kétségkívül egy nagyon jó és emberi sztori közel hibátlanul prezentálva viszont a természetéből fakadóan sokaknál ki fogja húzni a gyufát. Nem azért, mert szar hanem azért, mert könnyű nem megérteni vagy blokkolni és ignorálni a szándékot és érveket a döntések mögött és ráhúzni a "mi ez a szar" lepedőt. Tovább nem mennék bele, majd később spoilerben, de ezt azért le kell szögezni az elején.
Ami engem zavart az a játékmenet ami sokat azért nem változott az első rész óta. Amivel nincs igazából sok gond, megy az ember gyüjtöget, harcol, felfedez stb, viszont amikor ezt egy 20+ órás játékban kell csinálni folyamatosan az már egy idő után zavaró. Vannak nagyobb szekvenciák amik kizökkentenek ebből a rutinból csak nagyjából ugyanannyi mint az első játékban. Cserébe ez kétszer hosszabb. Megfárad na, az a helyzet. Elvenni nem akarom az erényeit, mert amúgy jó csakhát nem ennyi időre. Plusz hozzátenném, hogy amilyen részletességgel elénkrakták a világot örültem volna ha Ellie mondjuk 1nél több féleképp szúrna nyakon valakit. Az első 10nél még wow aztán úgy a 100.nál már kezd vicces lenni a dolog, hogy centire ugyanúgy történik minden. Én személyszerint feláldoztam volna 2 haszontalan extrát a világból azért, hogy legyen mondjuk 3 fajta kivégzés. Ezek miatt nekem volt problémám a hosszával is. Nem azért, mert rossz a játék vagy nem érdekes hanem, mert a gameplay nem támogatja meg annyira, hogy végigvigyen gond nélkül.
Node ami jó. Minden más. End of story. :D
Viccen kívül, ritkán látni olyan játékot ami mer ilyen merészet lépni és a végére meg is érted miért. Felhúztam a szemöldököm a felénél, de úgy voltam vele, hogy na nézzük mi lesz belőle és NEKEM nagyon pozitív élmény lett, mert úgy érzem kellett a teljes sztorihoz az a rész is. Nem azért, hogy bemocskoljanak valamit ami a napnál is világosabb volt már az első rész után is hanem azért, mert ... Kellett. :D Én pl kimondottam a játék egyik legjobb húzásának éreztem amit a Seraphim sztorival csináltak. Sokat vesztene a teljes értékéből a játék ha az nem lenne benne bár biztos kevesebb lenne a felháborodás. Ahogy szerintem a karakterek is teljesen jól fel vannak építve. Mindegyikkel lehet szimpatizálni és utálni is ha úgy tetszik. Viszont hál'istennek amit annó a WoW kiegnél mondogattak, hogy így morally gray meg úgy morally gray azt itt olyan hibátlanúl kivitelezték, hogy arra szavak nincsenek. Lehet mondani, hogy szar, de attól még szerintem minden szempont megérthető és a saját szemszövégből nézve értelmes is. Szóval ja, nekem bejött, hogy mertek nagyot lépni, de megértem azt is ha valakinek ez nem fog bejönni. Viszont HA már nem jön be akkor remélem legalább olyan érvekre lesz fektetve aminek értelme is van (ergó nem egy szedett-vedett leak meg 2 youtube videó alapján van meghozva), mert sajnos ezt csak így lehet normális keretek között értelmezni. (és igen, nehéz úgy bármit írni anélkül, hogy a játék lényegét elspoilerezném :D)
A játék puszta mérete is nagyon durva. Nem vicceltek amikor azt mondták, hogy ez a legnagyobb játék amit elkészítettek. Viccen kívül az elején van egy rész ami majdnemhogy open world gameplay. :D Csak így néztem hogy wtf. Meg a sima "cső" gameplay is olyan tágas cső, hogy az tapsot érdemel. Volt egy rész amin csettintettem is egyet. Sima utcarész, a cél, hogy eljuss az elejéről a végéig, kb 150-200 méteres szakasz. Megteheted, hogy elfutsz ahova el kell, fél perc, job done. VAGY benézel ahova be tudsz, megoldod a kis széf köré épített puzzle-t, felfedezed a bejárható épületeket és elbaszol kb 30-35 percet ott. :D Vagy az elején a nagy nyílt szakasz is megcsinálható 40-50 perc alatt vagy felfedezel mindent és ott vagy közel 3 órát. Nagy dilemma lesz ez majd egy újrajátszás alkalmával, mert ahogy mondtam sajnos a sunyulós, gyüjtögetős gameplay nem visz magával 20+ óráig, de ha ezeket a részeket levágja az ember akkor lehet ez kevésbé fog kijönni. Ettől eltekintve igazából kijár a vastaps, mert elképesztő méretű játékot csináltak amit élvezet felfedezni (bármennyire is ellentmondásos ez így most egymás mellett, játék közben szvsz érthető lenne miről beszélek :) ).
Ami még durva a méretén túl az az, hogy vannak játékok amikben botegyszerű minden, funkcionális az egész és végig ott van benned, hogy ez egy játék szóval így és úgy működik, mert játék. Nincsenek részletek csak pont annyira amennyire nagyon muszáj. Aztán van ez. Ahol átestek a ló túloldalára, meg onnan egy szakadékba is. Olyan nevetségesen részletgazdag, hogy pár helyen már komolyan elmosolyodtam, hogy az ilyenek miatt tartott ilyen sokáig elkészíteni. Pl több működő tükröt láttam a játékban mint az elmúlt 10 év alatt összesen játékokban. Vagy, hogy real time megy az óra. Vagy van benne egy teljesen gitár szimulátor ésatöbbi ésatöbbi. Minden animáció olyan amit nagyon nagyon kevés (ha egyáltalán) látni játékban. Valahol vicces, hogy a lovak modellje és animációja jobb mint a red deadben ami már szintén azt hittem kimaxolták a témát. :D Vagy amikor valaki meghal és név szerint keresik vagy beszélnek róla. Nem generic odabaszok valamit, hanem tényleg úgy érződik, hogy mindenkinek van neve. (erre volt már próbálkozás máshol, de mindig nevetséges volt és itt megemlíteném a "They killed Alex" mondatod a divisionből... :D, na itt ilyen nincs, minden hihető és élettel teli. Naphosszat lehetne sorolni még az apró részleteket amik megtöltik a világot, tényleg elképesztő és valahol már olyan túlzás ami egy játékba majdnemhogy nem is szükséges.
Technikai szempontból szintén kijár az elismerés, mert én fel nem fogom, hogy képes ez a játék betonstabil 30fps-el elfutni ezen a hw-en ilyen részletességgel. Ész megáll, de komolyan mondom. Amikor az erdőben a növényzetben kúszol b+, vagy a végén a Sekiro-t idéző részen megy a partytime, vagy csak szimplán a város felfedezése közben az a hatalmas nyitott tér meg az a részletesség. Emelem kalapom, mert nem kis mágia ezt így betonstabil teljesítménnyel prezentálni. A hangok is nagyon a helyükön voltak, néha a lövés hangja egyszerűen süketít, a seraphimok fütyüléseitől a hideg kiráz, el lett találva. Ahogy a zene is. Volt egy rész ahol nagyon piros minden és meg kell nyomni a négyszöget párszor, na ott b+, az ott a vért is belémfagyasztotta. Olyan szinten elkapott a hatása, hogy tarottam is pár perc szünetet. Ritkán vált ki ilyet belőlem egy játék. Utoljára a Red Dead 2 act3 vége volt ami a zenével és történésével annyira magávalragadott, hogy kellett egy kis szünet.
Szóval összességében nekem nagyon bejött pár dolgot leszámítva. Év játékának nem kiáltom ki, mert még jön egy Cyberpunk (:DDD), nem 10/10, nem hibátlan, de az biztos, hogy az egyik legbátrabb és legmerészebb folytatás amit játékok között láttam egy olyan húzással amit én még sehol nem láttam. Csakhát lehetett volna valahogy rövidebb vagy kevesebb pure gameplay vagy ha már hosszabb akkor kaphatott volna több újdonságot a core gameplay.
LEGVÉGE SPOILER, szóltam
ShowHide spoiler #
Úgy érzem kaliforniát ki kellett volna vágni a játékból. Nem tett hozzá semmit, inkább csak elvett. Ott zavart, hogy a játék kapott egy kb tökéletes lezárást erre jön Tommy és mondom áh, biztos nem lesz még kibaszott Santa Barbara is a játékban, de ... IGEN b+! :D Nem mondom érdekes volt látni, hogy láncra verve tartanak fertőzötteket hobbiból meg más a környezet, de sztori szempontból az egy olyan extra lépés volt amit nem kellett volna meglépni.
Viszont az egész műfelháborodás Abby-vel kapcsolatban egy vicc. Nekem nagyon tetszett ahogy bemutatja a másik oldalt és kicsit szájbarágóssan, de nagyon jól rávilágít arra amit már amúgy is MINDENKI gondolt Joelről az első játék végén. Névlegesen, hogy egy önző fasz aki elvette a világtól a reményt. Ezen nincs retcon, meggyalázás, ez tény volt akkor is és most is az. Az, hogy a játék felét vele játszuk az se nagyon zavart. A Scars sztori fasza volt a transz gyerekkel és szvsz egyáltalán nem volt erőltetett lgbtq+ faszság. Szimplán katalizált egy olyan sztorit amit a kult hátterével együtt igazából tökre meg lehetett érteni. Nagyon tetszett a játék közben amikor a többi kult tag megszólítja, hogy "Nem kellett volna visszajönni Lilly" aztán a harc végén megkérdezi Abbytől, hogy hallotta-e és szeretne-e róla beszélni és igazából nem erőltette a dolgot, mert lényegtelen és ez így is van jól. Ami még nagyon tetszett ahogy megoldották az Ellie bossharcot. Kellemes throwback volt az első részre. Itt volt az egyik "legemberibb" zsigeri reakció is az egész játékban. Amikor feltűnik Dina, Abby el akarja vágni a torkát, de Ellie mondja hogy terhes úgyhogy engedje el. Erre csak annyit reagál Abby, hogy "Good" és már tolná is ha Lev nem szól közbe. Nagyon risky, de örülök, hogy bennehagyták. Abban az egy "Good"-ban benne van minden amit tudni kell az egész mindenki bosszút akar mindenkin állni sztoriról. Az egész szituáció olyan amiben mindenki saras és mindenki egy mocskos nagy geci és ez így van jól.
Ellie karakterét is nagyon érdekes volt végigkövetni ahogy elgurult nála minden. Érthető és kivetnivalót a világot figyelembevéve én nem találtam benne. A korházas rész viszont kicsit azért erős volt, huh b+... Kellett, de erős volt.
Áh, tényleg naphosszat lehetne erről a játékról beszélni és valószínű az emberek fognak is. Én nem tudom eldönteni ez vagy az első rész tetszik jobban. A generáció legjobbja nekem marad a God of War, de ez is mindenképp ott van a toppon nagyon sok dolog miatt még évek múlva is ott lesznek a fejemben.
Én olyan szempontból meg tudom érteni a felháborodókat, hogy mivel a játék erősen épít a történetre és a karakterekre, mint pl a könyveknél, ha valakinek egyszerűen nem tetszik amilyen irány mellett döntött az író akkor nincs mit tenni, nehéz lenyelni.
Egyébként első résszel se játszottam, de amit láttam belőlük, picit sajnálom, hogy konzol exkluzív, korrekt munkának tűnnek. (Bár kicsit úgy érzem, hogy túl nagy hype-ot kapott mindkét rész.) Tán majd egyszer. :)
ha valakinek egyszerűen nem tetszik amilyen irány mellett döntött az író akkor nincs mit tenni, nehéz lenyelni.
Ez rendben is van. Mindenki magának eldönti, hogy bejön-e vagy nem. Annyit mondok csak, hogy ami elsőre lenyelhetetlennek tűnik az a végére teljes mértékben érthető és átérezhető fele a dolognak amit hiba leírni a legelején látszatokra hivatkozva. Aztán ha amikor az ember a végére ért és továbbra se tetszik a dolog akkor ám legyen, azzal nekem bajom nincs. Azzal van amikor valaki látja az első két órát és kettévágja a lemezt.
Boz írta: Én olyan szempontból meg tudom érteni a felháborodókat, hogy mivel a játék erősen épít a történetre és a karakterekre, mint pl a könyveknél, ha valakinek egyszerűen nem tetszik amilyen irány mellett döntött az író akkor nincs mit tenni, nehéz lenyelni.
Én először ezt az Alien 3-nál éreztem. Ott voltak azok a remek karakterek (Newt, Hicks, Bishop) akiket megszerettünk és tényleg jól felépítették őket az előző filmben, és akikben minimum még egy jó film lett volna...
Erre majdhogynem zárójelesen kukázzák őket mert a rendezőnek más tervei voltak. :(
De a Prometeus - Covenantban sem tetszett ez.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Szinte teljesen egyetértek.
Az általad említett negatívumnál mondjuk én azt vettem inkább észre, hogy igazából nem is a gameplay hossza a probléma (a hossz kapcsán Resdident Evil 4 ugrott be), hanem olyan szinten a sztorira is koncentráltam, hogy azt így első alkalommal a végefelé kicsit már fontosabbnak tartottam a gameplay-től.
Egyébként szerintem a gameplay bár alapvetően maradt régi, de sokat fejlődött. Ezután kicsit nehéz lesz az első részhez visszamenni.
Nekem igazából talán csak az AI szúrta kicsit a szememet.
Örülök, hogy elkerültem a kiszivárgott dolgokat, hogy bármiféle review befolyásolt volna (mert egyet se olvastam el/néztem meg előtte), hogy az utolsó trailer/video amit láttam a pár évvel ezelőtti E3 demo.
Outer Wilds
Elég egyszerű a felütése a játéknak. Magadhoz térsz egy bolygón és csinálsz amit jónak látsz viszont 22 perccel később a nap szupernovává alakul és minden kihal. A ciklus pedig kezdődik előröl. Nincs megkötve az ember keze, hogy mit csinál egyszerűen felfedezés alapján gyarapodik a ship log és egyre több dolog derül ki a világról ami alapján értelemszerűen céltudatosabban kezd el kutatni az ember. A pletykákat lehet a ship logon szép hálóba rendezni amik így 4 nagyobb kategóriába fognak esni a témái szerint. Kicsit így érzi az ember magát a végére:rwurl=https://i.imgur.com/2hyHjAj.png
Amit ki kell emelni kapásból, hogy ha valakinek nincs kontrollerje el se kezdje. Irányíthatatlan bill+egér kombóval. Kontrollerrel is kihívás néha, de kivitelezhető azért.
A világ rendkívül jól van megalkotva, tele van tömve apróságokkal és infókkal amit tényleg élvezet felfedezni és baromi hangulatos mindegyik bolygó. Igaz könnyű megakadni vele, mert tényleg zéró kézfogás van, de egészen a legvégéig szerintem relatív könnyen el lehet jutni. Viszont amikor a big picture összeáll akkor ott én nagyon megakadtam. Tudtam mit kéne megtalálnom, tudtam mit "kellene" csinálnom viszont semmiféle információm nem volt arról, hogy hol és mit csináljak. A világ is trükkös tud lenni, mert minden folyamatosan változik és vannak dolgok amikhez egyszerűen nem férsz hozzá tizenpercig és a zéró kéztartás miatt erre nem olyan egyszerű rájönni. :D Pl van egy homokkal töltött bolygó aminél nekem relatív sokáig nem esett le, hogy a homok alatt elég sok dolog van csak sokat kell várni amíg lejön róla a homok. A mellette lévő bolygón pedig ahogy telik az idő úgy telítődik meg minden homokkal eltemetve pár értékes információt. Szóval ilyen szempontból nézve nem csak a hely és infó fontos hanem az időzítés is. Emiatt nekem kellett egy kis rásegítés a végével kapcsolatban ahol kiderült, hogy a kezdéstől számítva 7 percig kell várni valahol aztán be kell lépni valahova egy adott időben jól időzítve és AKKOR lehet továbbjutni. Onnan már relatív egyszerű leszámítva pár minta rajzolást amit én szintén nem találtam meg és kell, de az lehet az én saram.
Ezt leszámítva én baromira élveztem a felfedezést, próbálgatást, nézelődést. Baromi kreatívan van felépítve az egész úgyhogy én azt tudom mondani, hogy maximálisan megéri belekezdeni. Kicsit sajnálom, hogy guidehoz kellett nyúlnom a végén, de úgy érzem én magamtól akár 100 órát is eltölthettem volna a játékban akkor se jöttem volna erre rá. :(
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=T7Ozz8NtKcE
Emellett van egy Noclip doku is a játékról amiben összefoglalják hogyan lett egy diák thesis projectjéből ilyen zseniális játék:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=LbY0mBXKKT0
Tavaly én is lenyomtam, néhol rohadtul frusztrált, de összességében egy nagyon jó élménnyel gazdagodtam.
Kicsit fura volt, hogy kb. szabadon engednek, aztán csináld, ahogy akarod... :)
We Were Here Together
A We Were Here sorozat 3. és egyben legösszetettebb része. Akik ismerik a sorozatot pontosan tudják mire számítsanak. Akik azonban nem azoknak röviden leírom. Két emberes co-op puzzle adventure egy kastélyban ahol az elejét leszámítva máshol vagytok végig és így kell puzzle roomokat megoldani. Mindketten csak az egyik felét látjátok a megoldásnak és folyamatos kommunikációval kell összehozni a megoldást. Egy gyors példa a mostani játékból. A cél egy kő összerakása alkémiával. Én látom a löttyöket amiken vannak minták és minden lötty nevét a két betűs rövidítéseivel (de nem tudod melyik név melyik lötty), viszont fogalmam sincs mit mivel kell keverni vagy miből mi lesz. A társ látja a neveket és a hozzá tartozó mintákat, de a 2 betűs rövidítéseket nem és egy nagy táblán látja hogy mikből kell összerakni a követ, DE csak a két betűs rövidítéseket látja. El lehet képzelni mennyi kommunikáció kell, hogy elkészüljön a kő. :D Mindhárom játékot ugyanazzal az emberrel játszottam és igazából elképesztően fun. Néha frusztráló, mert nagyon nehéz leírni amit látsz, de jót el lehet röhögni rajta. Az előző részekhez képest itt már volt egy minimális játékon átívelő sztori is ami nagyon kellemes meglepetés volt. Semmi egetrengető, de legalább valami. :) Mindenképp ajánlom az egész sorozato bárkinek akinek lenne kivel játszani. A We Were Here ingyenes cserébe nagyon rövid. A We Were Here Too ilyen 5 euro környékén megy most és 2-3 óra körül meg lehet oldani. A mostani pedig 9 euro és mi 5 óra alatt végeztünk.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=XhE5mPCHdY4
Vártam vele 1,5 hetet, hogy elmúljon a kezdeti sokk. Vegyes érzelmekkel tettem le a joyt a játék végén. Próbáltam szeretni magyarázni magamnak, hogy de hát ez jó meg minden micsoda hullámvasút, de ahogy múlik az idő nem nem és nem, ezt nem tudom megbocsájtani.
Pro: Grafika, zene, hangok, részletek, a harc kiváló.
Con:
- túl vontatott és hosszú
- kevés helyszín
- idejét múlt játékrendszer, gyakorlatilag végig lehet rohanni a pályákon mindenki mellett még hard fokozaton is, a kijáratnál lévő cutscene úgyis megment..
- a történet és annak kivitelezése egy depresszív agymenés, nem méltó egy naughty doghoz
ShowHide spoiler #
Abby szép lassú golfütős kivégzése annyira kirántott a játékból, hogy amikor a második feléhez érünk és majd most megmagyarázzuk résznél, a kutyátsimogató Abbyből egy az őt megmentő embert golfütővel megkínzó állat lesz, na ekkor pattant a cérna. Aztán a magas érzelmi iqval rendelkező Ellyből egy ellenszenves szardarabot csinálnak. Téboly maga a story és sajnos a kivitelezése is.
Hű de hosszú volt az epilógus. Játék jó, grafika pompás fény/köd/füst effektek adták. Textúrák is főleg a különböző domborulatok, hegyek, kövek stb. Játék gecihosszú, néhol vontatott. Történet Rockstarosan jó de egy hét múlva elfelejtem. Open-World sandboxnak is jó, viszont nem éreztem akkora nagy hűde letaglózó mellbevágó érzést mint Breath of the Wildnál vagy Witcher 3-nál. Tisztességes játék volt s örülök hogy megvettem de Dutch és a Van der Linde gang jópár tagja iszonyatosan idegesített. Voltak akik nem (Charles, Strauss, Hosea, Mary Beth, Arthur)
Néha úgy éreztem hogy a spagetti túl hosszú, de amikor szósz is volt akkor fasza volt (1-2 Standoff, párbajok, nagy shootoutok és menekülések. Tipikusan Rockstar AAA volt de nem volt akkora hatással/újítással rám mint GTAV a maga idejében 7éve.
Kicsit úgy érzem hogy a srácok kezdik kimaxolni a műfajt s azért van hogy csak GTA Onlinet tolják...
Hardspace: Shipbreaker
A jatek lenyege egyszeru. Egy cegnek kezdesz dolgozni ahol urhajokat kell szetszedni es ujrahasznositani, hogy ledolgozd a 100 millios tartozasod a cegnek. Van egy cutter es egy graple eszkozod amivel vagni es rancigalni tudsz darabokat. Az utobbival tudsz hasznalni tethert is amivel nagyobb dolgokat tudsz mozgatni fix helyre kikotve gyorsabban mintha te manualisan a grapple toollal huznad. Ezen kivul van a sisakba epitve 3 fajta extra nezet amivel lathatod a kulonbozo strukturalis pontokat a hajon belul. Ezeket az eszkozoket tudod fejleszteni idovel (tavolabbrol tudsz vagni, nagyobb tomeget tudsz mozgatni stb stb) ahogy teljesitesz work ordereket. Ezek lenyegeben az ingame feladatok amikor elkezdesz egy hajot szetbontani. Teszemazt szedd ki a reaktort, gyujts be 20000kg aluminiumot meg ilyesmi. Ezen felul van a jatekosnak is kulon progression amit extra feladatok teljesitesevel lehet novelni. Csinalj meg x work ordert, szedj ossze x millio penzt, gyujts be x electronic targyat. Ilyesmire kell gondolni. Ahogy halad fel a jatekos szint ugy fer az ember hozza nagyobb hajokhoz is amik egyre osszetettebbek. Az elsonel meg igazabol szinte semmin nem kell aggodni. Talan az air pressure amivel trukkozni kell, hogy egy ovatlan vagasnal ne robbanjon ki a levego a hajobol, de ezen tul eleg egyszeru a dolog. Kesobb mar tobb kamra van aminel ugyelni kell a nyomasra, kulonbozo fuel lineokra kell figyelni, a reaktort eleg maceras kirangatni es elotte le kell kapcsolni a hozza kapcsolodo rendszereket is, sokkal tobb ponton vannak osszeheggesztve a panelek esatobbi esatobbi. A grade 4 hajok mar azert eltartanak egy jo 45 percig mire szetkapja oket az ember rendesen.
Viszont azert van par rakfeneje is a jateknak. Nevlegesen a progresshez hozzajarulo jatek idokorlatos. 15 perced van egy menetben aztan vege. Persze nem kotelezo az elso session utan uj hajoba kezdeni, lehet akarmennyit menni, a problema csak annyi, hogy minden kor 500k penzbe kerul neked ami levonodik a bevetelbol. Ertelemszeruen az elejen ez meg kurva sok, de kesobb mar boven megoldhato es tobb milliot fog az ember begyujteni szoval az az 500k nem tetel. Csak ugye akkor felvetodik a kerdes, hogy megis mi a tok ertelme van bekorlatozni az embert 15 percre. Foleg, ha masodpercre onnan kezded a munkat ahol abbamaradt elotte. Szoval ha kinn volt egy tether akkor a folytatasnal ugyanugy ott van es minden pontosan ugyanugy all ahogy elotte. Ertelmetlen megkotes. van freeplay is csak ott mar alapbol minden tool maxon van, nincs progression csak szimplan a szetszedes. Ez is fun, de azert en jobban preferalom a fejlodessel egybekotott jatekot.
A masik nagy negativum nekem a teljesitmeny ami, hat szar. Grafikai opciok nincsenek, felbontast tudsz allitani, de ertelmetlen kb. Nalam alapesetben megvan a 60 aztan ahogy kozelebb megyek egy hajohoz beesik 40 ala tokmindegy milyen beallitason van a jatek. Ha veletlen berobbantok valamit es csomo darabka repul ide-oda akkor meg rosszabb a helyzet. Egyszeruen borzalmasan van optimalizalva.
Ezek ellenere en nagyon elvezem es habar szerintem pihentetem par updateig, mindenkinek csak ajanlani tudom akit erdekel a dolog es szeret szoszolgetni ilyen jatekokkal. Remelem az early access alatt sokat fog majd valtozni a jatek, de annyi biztos, hogy az alapok nagyon jok!
Egy ideje szemezek ezekkel a "meditatív" játékokkal, ahol nem klasszikus a játékmenet, egész más a kihívás. Ezt is néztem, meg a Snowrunnert. Ahhoz is állítólag le kell lassulni, de ha egyszer rákattansz, marhára kikapcsol.
nagyon tetszik kívülről, de megvenni még nem mertem, mert nem tudom hogy reagálnék rá :-) Lehet hogy az első pár hóban rekedés után kidobnám.
Imádom a Deserts of Kharak-ot a BBItől, aminek Shipbreakers volt a munkacíme anno. Amikor megláttam hogy a BBI egy Shipbreaker nevű játékot csinál, nagyon ráizgultam - aztán mennyire nincs köze :-)
Az Ensemble után egy másik híres RTS-iparost fogtak be a Creative Assembly személyében, de sem ez, sem az eltelt sok év nem látszik a két rész között. Van szebb grafika, átvezetők, új egységek, végre nem WarCraft 1-es az útkeresés, de a kampány még mindig ugyanaz a kontrollerre szabott bohóckodás. Covenant helyett van majdnem Covenant, na puff. Viszont kevésbé lila, ez nagy erény. Azért az első pályán összeomlott attól, ha egérrel indított az ember támadást, a szokásos MS-es bugosság.
Kooperatívban és Game Passban egynek elment, de RTS-űr pótolására alkalmatlan. Vagyonokért lehetett volna még DLC-ben kampánytartalmat venni, de kihagytuk a lehetőséget.
Halo: Combat Evolved Anniversary
Megpróbálhatnám objektíven leírni, hogy milyen a játék, de akit érdekelt, az jó eséllyel tudja. Inkább őszintén megosztom az érzéseimet.
Mert régről sem volt jó emlék, de kitaláltuk, hogy co-opban adunk a Halóknak, erre a régi PC-s részekben nem volt esély. Nem szerettem sose a világát, a látványát, de ezen az erényeiért túl lehetne élni, ha nem lenne kiakasztó. Egyszerűen a level design Ed Woodjai dolgoztak rajta, majd' minden pálya második fele backtrack, vagy a következő pálya az. Elnyújtott idegesítő lila űrhajóbelsőkben ez akkor is nagy élmény, ha elfogadjuk, hogy a Covenantnál és egyéb dögletes emberenkívülieknél ilyen a hajóarchitektúra és az art direction. Azt értem, hogy mit ettek sokan a játékon, de az meredek, hogy emiatt nem törték össze lemezek millióit. Egyszerűen tényleg tönkre tudja vágni az egész játékot.
A co-op volt tehát új élmény, de abból is kilógott az agyfasz. A Dark Soulsban értem, hogy miért nincs pause, de itt a marha a hosszúnak tűnő pályákon kevésbé. Checkpointok persze vannak, de idegesítő. Főleg amikor találsz egy videót (akár harc közben véletlenül), és addig elvileg kitesz a pause menübe a játék, de valójában addig kinyírnak, ahogy a társadat is. A kedvencem azért az volt, amikor haladtunk a csőben egymás mögött, és méterenként ráteleportált minket a másikra és vice versa. Többször is efféle teleportálásfesztté változott a játék.
Az AI még mindig szórakoztató tud lenni, ahogy a tapadós gránát is, a Warthog irányítása viszont sokkal kellemesebb volt emlékként, most rühelltem. De a legfőbb játékélményforrás, hogy együtt lehet szidni a fejlesztők felmenőit, és ez olyan bajtársiasságot teremt, mintha csak egy lövészárokban húznánk le együtt éveket. Ahol az eltelt idő esztendőknek tűnik, az ellenség pedig a játék.
Ez így még gázabb. :DDDDDDD
Nem lett volna egyszerűbb mindig az adott "világhoz" passzoló HUD-ot készíteni...? Például.
Non serviam
Ne is mond :) Anno az elsőnél ez volt ami szétütötte nekem a hangulatot. (maga a modern HUD is egy faszság volt bele) Ezért nem szippantott be ez a franchise anno....
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Teljesen megértem, ugyanígy voltam a sorozattal. Hosszú évekig felé sem szagoltam.
Az Originsben már jóval kevesebb az Aenimus, illetve a HUD is elég jól testreszabható (elrejthető). Tehát innentől kezdve nem sok minden zökkent ki az immersionből.
Non serviam
Hasonlóan éreztem én is. Az AC játékok nekem is mindig meglehetősen idegenek voltak és mindegyikből súlyos pontokat vont le nálam a jelen-beli szál.
A Black Flag volt az eslő amit tényleg végigjátszottam, de inkább csak azért mert az közel tökéletes kalózszimulátor volt. :)
Az Origins volt másik amit végigvittem, mert imádom az egyiptomi settinget + abban már tényleg minimális volt a jelen szál. Úgy tűnik az Ubisoft is lassan rájön erre, hogy a játékosok 90%-a háta közepére kívánja jelen szálat.
A film rendezői ezt nem bírták megérteni és film 80% -a jelenben játszódott. Ha jól tudom a könyvek meg már csak (alternatív) történelmi regények.
Ja és az Originsben a Tour hatalmas ötlet volt! Tényleg sok érdekes infót meg lehetett tudni az ókori Egyiptomról.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
C&C Remaster elég faxa, de valami nem stimmel... pár másodpercenként random belassul a csillió FPS-ről, egy 1070-en talán el kéne kocognia :/
remélem javítják
Homeworld: Deserts of Kharak
Muszáj volt leporolni. Multiplayerben iszonyú kezdő vagyok, a kampánnyal már játszottam többször de megint magával ragadott a hangulata.
( Milyen kedves a Gaalsien parancsnoktól, hogy megígéri: imádkozni fog a lelkünkért, miután kiirtott :-) )
rwurl=https://streamable.com/31ksx0
Desperados 3 DEMO
Fuuu! Terveztem, hogy leértékelés alatt megveszem, de ez instant buy lett. Eszméletlen jó cucc és hozza a régi részek hangulatát. Kár, hogy nem náluk vannak a Commandos jogai. Mit tudnának azzal csinálni. :O
Assassin's Creed - Unity
Rávettem magam és bepótoltam. Technikailag mai napig egy rakás hulladék. Fos hangok, értelmezhetetlen gépigény, folyamatos glitch hegyek, bugok, fagyás stb stb stb, egy okádék az egész. Nem nagyon kell bemutatni senkinek. Valahol nevetségesnek tartom, hogy a Unity szarabbul fut a gépen visszábbvett grafikán, mint az Odyssey maxon, dehát istenem. :D
A játékmenet kellemes retro volt nekem. Élveztem igazából a nulla kihívásos harcot, a negatív IQ-s ellenfeleket, régi mechanikákat és a jó kis gyüjtögetést. Ezek mind olyan elemei az AC játékoknak amik baromira ki kellett, hogy kopjon. Viszont így egy ~20 órára igazából jó kis nosztalgia trip volt. A parkűr igazából szerintem itt volt a legjobb az egész szériában, azt nagyon élveztem szarkazmus nélkül. Kicsit több odafigyeléssal, extra 1-2 év fejlesztéssel ezt tökéletesre lehetett volna csiszolni. Ehelyett most inkább van egy végtelenségig butított mindenre ráragadó karakterünk a jelenlegi játékokban. :( Kár.
A sztori bár nagyon kicsapongó és ember legyen a talpán aki az 1-2 küldetés között eltelt fél-1 éveket fejben tudja tartani, de azért meglepően jó lett a végére. Hosszú a felvezetés és nagyon sok sablonos küldetés került a fő szálra is, lényegében a fele legalább abból áll, hogy kívülről nézel egy erődöt, várat, templomot, rejtekhelyet, whatever és bejutsz, megölöd az ellenfeled és elfutsz. Ennyi. Lehetett volna egy kicsit nagyobb variáció. Mellékküldetések között is volt az ért pár jópofa amit csináltam. Az első transzi küldetésein jót röhögtem. Meg a varázslóasszony is jópofa meglepetés volt.
Összességében továbbra se tudnám JÓ játéknak nevezni, mert annyi sebből vérzik, hogy az már nekem kínos. Viszont lényegesen pozitívabb (bár még mindig nem jó) a véleményem róla most, mint annó megjelenéskor volt amikor nem bírtam a felénél tovább elviselni a félkész állapotát. Ha az ember nagynehezen túllép ezeken akkor bár nem a legjobb a sorozatból, de egy közepes szórakozást tud nyújtani. Arno szvsz pedig ott van Ezio mellett mint legjobb AC főszereplő. Nagyon jó szerepet írtak neki.
Én most pihentetem a játékot, de arra azért most felkaptam a fejemet, hogy szarabbul fut (a Unity) mint az Odyssey??? Az hogyan lehet? Nálam előbbi minden ultrán (vagy mi a legmagasabb beállítás) és semmi gond, simán fut (fps-t nem mértem, de meg sem fordult a fejemben, hogy nem 60 lenne...). Originsnél meg írtam, micsoda kompromisszumokat kellett kötnöm. Oké, az nem az Odyssey, de érted... ugyanaz a motor és bazi nagy open world.
Non serviam
Gondolom nem 1440pben jatszol. Az atvezetok folyamatosan ilyen 40 fps kornyeken mentek. Ha kicsit elfoglaltabb volt az open world akkor egybol lezuhant 60rol sima jatek kozben is. Attol, mert ugyanaz az Anvil 2.0 fut a Unity meg az Odyssey alatt azert eltelt a ketto kozott 4 ev, volt ido optimalizalni boven ahogy ezt meg is tettek. Eleg csak az opciokra nezni es osszehasonlitani a ket jatek grafikai beallitasait.
1080p, de gondolom, jóval erősebb géped van, mint az enyém. Szóval ezért furcsállom.
ON: Kingdom Come: Deliverance
Röviden: fapad.
Hosszabban: nagyon fapad. :D Baltával faragott animációk (főleg a párbeszédekben borzalmas), fura mozgás, irtó szar hangok (és vo), plusz egyelőre a történetvezetés is meh. Harcról nagyon nem tudok nyilatkozni, eddig két párbajom volt, amiket simán meg is nyertem, de nem tudom, hogyan és miért. :D Értem én, hogy learning curve, de ez így wtf, mit csinálok egyáltalán...
Véletlenül belekezdtem a Woman's Lot DLC-be, az leginkább az idegesítő kategória.
Ja, és a térkép is fos, inkább ne lennének a markerek. A lovam meg elveszett (kvázi bug miatt), marha jó mindenhová gyalog caplatni...
Összességében: nagyon meglepődnék, ha sokáig bírnám.
Non serviam
tegnap volt egy kis időm ismét játszani a torchlight 3 early access-ével.
most indítottam egy sharpshooter karaktert, ez jobban fekszik mint a forged.
elég gyors a játékmechanikája, van egy adott számú 'ammo' resource poolja (kb 20-25 lehet, nem is számoltam) ami folyamatosan és elég gyorsan töltődik vissza. ezen kívül lehet használni simán cd-s vagy recharge-os skilleket. pl. minionokat idézni, vagy aoe spelleket küldeni.
ahol hiányérzetem van, az az, hogy bal egér gombra alapból csak sima basic attack van betéve, amivel egyesével lehet puttyogtatni. ezt ugyan ki lehet cserélni, de csak olyan spellekre amik szintén ammot égetnek. én örülnék 2-3 olyan 'signature' abilitynek ami tölti az energiát (a'la diablo 3) ezáltal kicsit jobban lehet zsonglőrködni az erőforrásokkal.
a basic attack sebzése kicsit meglepő módon függ a fegyver fajtájától
pl. az egy kezes revolver bacic módban csak 75%-os fegyver sebzést tol (lol?), a 2h puska 100%os fegyver sebzés, a 2h íj meg 200%-os fegyver sebzéseket ad. mellesleg revolverből nem tudtam kettő egyszerre kézbe venni (pedig olyan evidens lenne) hanem offhandbe csak pajzsot vagy más egyéb offhand itemet tudok rakni, ami kicsit fura, mert torchlight 1-ben tisztán emlékszem hogy 2x1h ranged karakterem volt. persze lehet hogy később lehet unlockolni valami passív képességet ami ezt lehetővé teszi, de jobban érezném magam ha ez alap lenne.
ami még így kezdésnek hiányérzetet nyújt számomra, az az, hogy nem lehet állandóra bekapcsolni a monsták hp bar-ját, így csak azokét látom akiket már megsebeztem.
és amikor 25 kis goblin rohangál a képernyőn amiből 6 mondjuk velem van, nem mindig könnyű megállapítani hogy még kire kell lőnöm. remélem ezt hamarosan berakják.
van még saját lakhelye is a karakternek 'your fort' néven, ez gondolom karakterhez kötött, de lehet hogy állandó mint a városok diablo 3-ban (mármint ha a fő kariddal felfejlesztetted akkor már az altjaidnak is kész lesz) még nem próbáltam ki.
az biztos hogy itt van shared stash, és lehet több féle épületet letenni. ahol pl lehet disenchantolni a mágikus tárgyakat aminek a porából lehet fejleszteni az arra alkalmas itemeket.
ugyanitt lehet úgynevezett relic képességeket craftolni (bossokból dobott alapanyagokból) és cserélgetni. meg még kitudja mit.
másodjára így már több fun volt, a kézreállóbb karakterosztály miatt és annak is köszönhetően hogy nem dc-zett ki a játék a főmenübe.
ami furcsa volt, hogy párszor valahogy belekeveredtem idegen játékosok 'fort'-jába, úgyhogy nem is volt semmi invite, vagy request, simán csak odaportoltam. gyorsan jöttem is onnan.
nem tudom hogy ez feature vagy bug :D
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
The Last of Us Part 2emberi sztori közel hibátlanul prezentálva viszont a természetéből fakadóan sokaknál ki fogja húzni a gyufát. Nem azért, mert szar hanem azért, mert könnyű nem megérteni vagy blokkolni és ignorálni a szándékot és érveket a döntések mögött és ráhúzni a "mi ez a szar" lepedőt. Tovább nem mennék bele, majd később spoilerben, de ezt azért le kell szögezni az elején.
Egy probléma van ezzel a játékkal (illetve több is, de tudjuk le az elején a lényeget). Lesz sok ember aki megnéz 10-15 percet, meg elolvas róla 2 sort és azt fogja mondani, hogy ez egy rakás fos és meggyalázza az univerzumot. Ez jól látszik a user reviewkon. Persze lehet nagyon gyorsan nyitogatni a bicskákat félinformációkra alapozva, de az egy kiröhögésen túl nem fog mást kiváltani azokból akik végig is játszották. Szerintem. Az a baj, hogy olyan sztorit raktak az emberek elé ami kétségkívül egy nagyon jó és
Ami engem zavart az a játékmenet ami sokat azért nem változott az első rész óta. Amivel nincs igazából sok gond, megy az ember gyüjtöget, harcol, felfedez stb, viszont amikor ezt egy 20+ órás játékban kell csinálni folyamatosan az már egy idő után zavaró. Vannak nagyobb szekvenciák amik kizökkentenek ebből a rutinból csak nagyjából ugyanannyi mint az első játékban. Cserébe ez kétszer hosszabb. Megfárad na, az a helyzet. Elvenni nem akarom az erényeit, mert amúgy jó csakhát nem ennyi időre. Plusz hozzátenném, hogy amilyen részletességgel elénkrakták a világot örültem volna ha Ellie mondjuk 1nél több féleképp szúrna nyakon valakit. Az első 10nél még wow aztán úgy a 100.nál már kezd vicces lenni a dolog, hogy centire ugyanúgy történik minden. Én személyszerint feláldoztam volna 2 haszontalan extrát a világból azért, hogy legyen mondjuk 3 fajta kivégzés. Ezek miatt nekem volt problémám a hosszával is. Nem azért, mert rossz a játék vagy nem érdekes hanem, mert a gameplay nem támogatja meg annyira, hogy végigvigyen gond nélkül.
Node ami jó. Minden más. End of story. :D
Viccen kívül, ritkán látni olyan játékot ami mer ilyen merészet lépni és a végére meg is érted miért. Felhúztam a szemöldököm a felénél, de úgy voltam vele, hogy na nézzük mi lesz belőle és NEKEM nagyon pozitív élmény lett, mert úgy érzem kellett a teljes sztorihoz az a rész is. Nem azért, hogy bemocskoljanak valamit ami a napnál is világosabb volt már az első rész után is hanem azért, mert ... Kellett. :D Én pl kimondottam a játék egyik legjobb húzásának éreztem amit a Seraphim sztorival csináltak. Sokat vesztene a teljes értékéből a játék ha az nem lenne benne bár biztos kevesebb lenne a felháborodás. Ahogy szerintem a karakterek is teljesen jól fel vannak építve. Mindegyikkel lehet szimpatizálni és utálni is ha úgy tetszik. Viszont hál'istennek amit annó a WoW kiegnél mondogattak, hogy így morally gray meg úgy morally gray azt itt olyan hibátlanúl kivitelezték, hogy arra szavak nincsenek. Lehet mondani, hogy szar, de attól még szerintem minden szempont megérthető és a saját szemszövégből nézve értelmes is. Szóval ja, nekem bejött, hogy mertek nagyot lépni, de megértem azt is ha valakinek ez nem fog bejönni. Viszont HA már nem jön be akkor remélem legalább olyan érvekre lesz fektetve aminek értelme is van (ergó nem egy szedett-vedett leak meg 2 youtube videó alapján van meghozva), mert sajnos ezt csak így lehet normális keretek között értelmezni. (és igen, nehéz úgy bármit írni anélkül, hogy a játék lényegét elspoilerezném :D)
A játék puszta mérete is nagyon durva. Nem vicceltek amikor azt mondták, hogy ez a legnagyobb játék amit elkészítettek. Viccen kívül az elején van egy rész ami majdnemhogy open world gameplay. :D Csak így néztem hogy wtf. Meg a sima "cső" gameplay is olyan tágas cső, hogy az tapsot érdemel. Volt egy rész amin csettintettem is egyet. Sima utcarész, a cél, hogy eljuss az elejéről a végéig, kb 150-200 méteres szakasz. Megteheted, hogy elfutsz ahova el kell, fél perc, job done. VAGY benézel ahova be tudsz, megoldod a kis széf köré épített puzzle-t, felfedezed a bejárható épületeket és elbaszol kb 30-35 percet ott. :D Vagy az elején a nagy nyílt szakasz is megcsinálható 40-50 perc alatt vagy felfedezel mindent és ott vagy közel 3 órát. Nagy dilemma lesz ez majd egy újrajátszás alkalmával, mert ahogy mondtam sajnos a sunyulós, gyüjtögetős gameplay nem visz magával 20+ óráig, de ha ezeket a részeket levágja az ember akkor lehet ez kevésbé fog kijönni. Ettől eltekintve igazából kijár a vastaps, mert elképesztő méretű játékot csináltak amit élvezet felfedezni (bármennyire is ellentmondásos ez így most egymás mellett, játék közben szvsz érthető lenne miről beszélek :) ).
Ami még durva a méretén túl az az, hogy vannak játékok amikben botegyszerű minden, funkcionális az egész és végig ott van benned, hogy ez egy játék szóval így és úgy működik, mert játék. Nincsenek részletek csak pont annyira amennyire nagyon muszáj. Aztán van ez. Ahol átestek a ló túloldalára, meg onnan egy szakadékba is. Olyan nevetségesen részletgazdag, hogy pár helyen már komolyan elmosolyodtam, hogy az ilyenek miatt tartott ilyen sokáig elkészíteni. Pl több működő tükröt láttam a játékban mint az elmúlt 10 év alatt összesen játékokban. Vagy, hogy real time megy az óra. Vagy van benne egy teljesen gitár szimulátor ésatöbbi ésatöbbi. Minden animáció olyan amit nagyon nagyon kevés (ha egyáltalán) látni játékban. Valahol vicces, hogy a lovak modellje és animációja jobb mint a red deadben ami már szintén azt hittem kimaxolták a témát. :D Vagy amikor valaki meghal és név szerint keresik vagy beszélnek róla. Nem generic odabaszok valamit, hanem tényleg úgy érződik, hogy mindenkinek van neve. (erre volt már próbálkozás máshol, de mindig nevetséges volt és itt megemlíteném a "They killed Alex" mondatod a divisionből... :D, na itt ilyen nincs, minden hihető és élettel teli. Naphosszat lehetne sorolni még az apró részleteket amik megtöltik a világot, tényleg elképesztő és valahol már olyan túlzás ami egy játékba majdnemhogy nem is szükséges.
Technikai szempontból szintén kijár az elismerés, mert én fel nem fogom, hogy képes ez a játék betonstabil 30fps-el elfutni ezen a hw-en ilyen részletességgel. Ész megáll, de komolyan mondom. Amikor az erdőben a növényzetben kúszol b+, vagy a végén a Sekiro-t idéző részen megy a partytime, vagy csak szimplán a város felfedezése közben az a hatalmas nyitott tér meg az a részletesség. Emelem kalapom, mert nem kis mágia ezt így betonstabil teljesítménnyel prezentálni. A hangok is nagyon a helyükön voltak, néha a lövés hangja egyszerűen süketít, a seraphimok fütyüléseitől a hideg kiráz, el lett találva. Ahogy a zene is. Volt egy rész ahol nagyon piros minden és meg kell nyomni a négyszöget párszor, na ott b+, az ott a vért is belémfagyasztotta. Olyan szinten elkapott a hatása, hogy tarottam is pár perc szünetet. Ritkán vált ki ilyet belőlem egy játék. Utoljára a Red Dead 2 act3 vége volt ami a zenével és történésével annyira magávalragadott, hogy kellett egy kis szünet.
Szóval összességében nekem nagyon bejött pár dolgot leszámítva. Év játékának nem kiáltom ki, mert még jön egy Cyberpunk (:DDD), nem 10/10, nem hibátlan, de az biztos, hogy az egyik legbátrabb és legmerészebb folytatás amit játékok között láttam egy olyan húzással amit én még sehol nem láttam. Csakhát lehetett volna valahogy rövidebb vagy kevesebb pure gameplay vagy ha már hosszabb akkor kaphatott volna több újdonságot a core gameplay.
Viszont az egész műfelháborodás Abby-vel kapcsolatban egy vicc. Nekem nagyon tetszett ahogy bemutatja a másik oldalt és kicsit szájbarágóssan, de nagyon jól rávilágít arra amit már amúgy is MINDENKI gondolt Joelről az első játék végén. Névlegesen, hogy egy önző fasz aki elvette a világtól a reményt. Ezen nincs retcon, meggyalázás, ez tény volt akkor is és most is az. Az, hogy a játék felét vele játszuk az se nagyon zavart. A Scars sztori fasza volt a transz gyerekkel és szvsz egyáltalán nem volt erőltetett lgbtq+ faszság. Szimplán katalizált egy olyan sztorit amit a kult hátterével együtt igazából tökre meg lehetett érteni. Nagyon tetszett a játék közben amikor a többi kult tag megszólítja, hogy "Nem kellett volna visszajönni Lilly" aztán a harc végén megkérdezi Abbytől, hogy hallotta-e és szeretne-e róla beszélni és igazából nem erőltette a dolgot, mert lényegtelen és ez így is van jól. Ami még nagyon tetszett ahogy megoldották az Ellie bossharcot. Kellemes throwback volt az első részre. Itt volt az egyik "legemberibb" zsigeri reakció is az egész játékban. Amikor feltűnik Dina, Abby el akarja vágni a torkát, de Ellie mondja hogy terhes úgyhogy engedje el. Erre csak annyit reagál Abby, hogy "Good" és már tolná is ha Lev nem szól közbe. Nagyon risky, de örülök, hogy bennehagyták. Abban az egy "Good"-ban benne van minden amit tudni kell az egész mindenki bosszút akar mindenkin állni sztoriról. Az egész szituáció olyan amiben mindenki saras és mindenki egy mocskos nagy geci és ez így van jól.
Ellie karakterét is nagyon érdekes volt végigkövetni ahogy elgurult nála minden. Érthető és kivetnivalót a világot figyelembevéve én nem találtam benne. A korházas rész viszont kicsit azért erős volt, huh b+... Kellett, de erős volt.
Áh, tényleg naphosszat lehetne erről a játékról beszélni és valószínű az emberek fognak is. Én nem tudom eldönteni ez vagy az első rész tetszik jobban. A generáció legjobbja nekem marad a God of War, de ez is mindenképp ott van a toppon nagyon sok dolog miatt még évek múlva is ott lesznek a fejemben.
Én olyan szempontból meg tudom érteni a felháborodókat, hogy mivel a játék erősen épít a történetre és a karakterekre, mint pl a könyveknél, ha valakinek egyszerűen nem tetszik amilyen irány mellett döntött az író akkor nincs mit tenni, nehéz lenyelni.
Egyébként első résszel se játszottam, de amit láttam belőlük, picit sajnálom, hogy konzol exkluzív, korrekt munkának tűnnek. (Bár kicsit úgy érzem, hogy túl nagy hype-ot kapott mindkét rész.) Tán majd egyszer. :)
Éljenek a videojátékok!
Hát az a helyzet, hogy ezzel szóról szóra egyetértek.
(leszámítva, hogy a generáció legjobbja egyelőre a Witcher 3, de ez off :D)
Ez rendben is van. Mindenki magának eldönti, hogy bejön-e vagy nem. Annyit mondok csak, hogy ami elsőre lenyelhetetlennek tűnik az a végére teljes mértékben érthető és átérezhető fele a dolognak amit hiba leírni a legelején látszatokra hivatkozva. Aztán ha amikor az ember a végére ért és továbbra se tetszik a dolog akkor ám legyen, azzal nekem bajom nincs. Azzal van amikor valaki látja az első két órát és kettévágja a lemezt.
Én először ezt az Alien 3-nál éreztem. Ott voltak azok a remek karakterek (Newt, Hicks, Bishop) akiket megszerettünk és tényleg jól felépítették őket az előző filmben, és akikben minimum még egy jó film lett volna...
Erre majdhogynem zárójelesen kukázzák őket mert a rendezőnek más tervei voltak. :(
De a Prometeus - Covenantban sem tetszett ez.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Hát igen. Valamiért mindig kell lennie egy AAA játéknak amin lehet hőbörögni meg remélni, hogy írtó rossz és nagy bukás lesz.
Azért a mémek viccesek.
Éljenek a videojátékok!
Elkezdtem írni egy wall of textet, hogyan látom a sztorit, de eszembejutott ez az összefoglaló ami nagyjából szépen összefoglalja amit én is gondolok.
Choose your next words with excpetional care!
Szinte teljesen egyetértek.
Az általad említett negatívumnál mondjuk én azt vettem inkább észre, hogy igazából nem is a gameplay hossza a probléma (a hossz kapcsán Resdident Evil 4 ugrott be), hanem olyan szinten a sztorira is koncentráltam, hogy azt így első alkalommal a végefelé kicsit már fontosabbnak tartottam a gameplay-től.
Egyébként szerintem a gameplay bár alapvetően maradt régi, de sokat fejlődött. Ezután kicsit nehéz lesz az első részhez visszamenni.
Nekem igazából talán csak az AI szúrta kicsit a szememet.
Örülök, hogy elkerültem a kiszivárgott dolgokat, hogy bármiféle review befolyásolt volna (mert egyet se olvastam el/néztem meg előtte), hogy az utolsó trailer/video amit láttam a pár évvel ezelőtti E3 demo.
Outer Wilds
Elég egyszerű a felütése a játéknak. Magadhoz térsz egy bolygón és csinálsz amit jónak látsz viszont 22 perccel később a nap szupernovává alakul és minden kihal. A ciklus pedig kezdődik előröl. Nincs megkötve az ember keze, hogy mit csinál egyszerűen felfedezés alapján gyarapodik a ship log és egyre több dolog derül ki a világról ami alapján értelemszerűen céltudatosabban kezd el kutatni az ember. A pletykákat lehet a ship logon szép hálóba rendezni amik így 4 nagyobb kategóriába fognak esni a témái szerint. Kicsit így érzi az ember magát a végére:rwurl=https://i.imgur.com/2hyHjAj.png
Amit ki kell emelni kapásból, hogy ha valakinek nincs kontrollerje el se kezdje. Irányíthatatlan bill+egér kombóval. Kontrollerrel is kihívás néha, de kivitelezhető azért.
A világ rendkívül jól van megalkotva, tele van tömve apróságokkal és infókkal amit tényleg élvezet felfedezni és baromi hangulatos mindegyik bolygó. Igaz könnyű megakadni vele, mert tényleg zéró kézfogás van, de egészen a legvégéig szerintem relatív könnyen el lehet jutni. Viszont amikor a big picture összeáll akkor ott én nagyon megakadtam. Tudtam mit kéne megtalálnom, tudtam mit "kellene" csinálnom viszont semmiféle információm nem volt arról, hogy hol és mit csináljak. A világ is trükkös tud lenni, mert minden folyamatosan változik és vannak dolgok amikhez egyszerűen nem férsz hozzá tizenpercig és a zéró kéztartás miatt erre nem olyan egyszerű rájönni. :D Pl van egy homokkal töltött bolygó aminél nekem relatív sokáig nem esett le, hogy a homok alatt elég sok dolog van csak sokat kell várni amíg lejön róla a homok. A mellette lévő bolygón pedig ahogy telik az idő úgy telítődik meg minden homokkal eltemetve pár értékes információt. Szóval ilyen szempontból nézve nem csak a hely és infó fontos hanem az időzítés is. Emiatt nekem kellett egy kis rásegítés a végével kapcsolatban ahol kiderült, hogy a kezdéstől számítva 7 percig kell várni valahol aztán be kell lépni valahova egy adott időben jól időzítve és AKKOR lehet továbbjutni. Onnan már relatív egyszerű leszámítva pár minta rajzolást amit én szintén nem találtam meg és kell, de az lehet az én saram.
Ezt leszámítva én baromira élveztem a felfedezést, próbálgatást, nézelődést. Baromi kreatívan van felépítve az egész úgyhogy én azt tudom mondani, hogy maximálisan megéri belekezdeni. Kicsit sajnálom, hogy guidehoz kellett nyúlnom a végén, de úgy érzem én magamtól akár 100 órát is eltölthettem volna a játékban akkor se jöttem volna erre rá. :(
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=T7Ozz8NtKcE
Emellett van egy Noclip doku is a játékról amiben összefoglalják hogyan lett egy diák thesis projectjéből ilyen zseniális játék:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=LbY0mBXKKT0
Tavaly én is lenyomtam, néhol rohadtul frusztrált, de összességében egy nagyon jó élménnyel gazdagodtam.
Kicsit fura volt, hogy kb. szabadon engednek, aztán csináld, ahogy akarod... :)
We Were Here Together
A We Were Here sorozat 3. és egyben legösszetettebb része. Akik ismerik a sorozatot pontosan tudják mire számítsanak. Akik azonban nem azoknak röviden leírom. Két emberes co-op puzzle adventure egy kastélyban ahol az elejét leszámítva máshol vagytok végig és így kell puzzle roomokat megoldani. Mindketten csak az egyik felét látjátok a megoldásnak és folyamatos kommunikációval kell összehozni a megoldást. Egy gyors példa a mostani játékból. A cél egy kő összerakása alkémiával. Én látom a löttyöket amiken vannak minták és minden lötty nevét a két betűs rövidítéseivel (de nem tudod melyik név melyik lötty), viszont fogalmam sincs mit mivel kell keverni vagy miből mi lesz. A társ látja a neveket és a hozzá tartozó mintákat, de a 2 betűs rövidítéseket nem és egy nagy táblán látja hogy mikből kell összerakni a követ, DE csak a két betűs rövidítéseket látja. El lehet képzelni mennyi kommunikáció kell, hogy elkészüljön a kő. :D Mindhárom játékot ugyanazzal az emberrel játszottam és igazából elképesztően fun. Néha frusztráló, mert nagyon nehéz leírni amit látsz, de jót el lehet röhögni rajta. Az előző részekhez képest itt már volt egy minimális játékon átívelő sztori is ami nagyon kellemes meglepetés volt. Semmi egetrengető, de legalább valami. :) Mindenképp ajánlom az egész sorozato bárkinek akinek lenne kivel játszani. A We Were Here ingyenes cserébe nagyon rövid. A We Were Here Too ilyen 5 euro környékén megy most és 2-3 óra körül meg lehet oldani. A mostani pedig 9 euro és mi 5 óra alatt végeztünk.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=XhE5mPCHdY4
Last of Us 2
Vártam vele 1,5 hetet, hogy elmúljon a kezdeti sokk. Vegyes érzelmekkel tettem le a joyt a játék végén. Próbáltam szeretni magyarázni magamnak, hogy de hát ez jó meg minden micsoda hullámvasút, de ahogy múlik az idő nem nem és nem, ezt nem tudom megbocsájtani.
Pro: Grafika, zene, hangok, részletek, a harc kiváló.
Con:
- túl vontatott és hosszú
- kevés helyszín
- idejét múlt játékrendszer, gyakorlatilag végig lehet rohanni a pályákon mindenki mellett még hard fokozaton is, a kijáratnál lévő cutscene úgyis megment..
- a történet és annak kivitelezése egy depresszív agymenés, nem méltó egy naughty doghoz
RDR2
Hű de hosszú volt az epilógus. Játék jó, grafika pompás fény/köd/füst effektek adták. Textúrák is főleg a különböző domborulatok, hegyek, kövek stb. Játék gecihosszú, néhol vontatott. Történet Rockstarosan jó de egy hét múlva elfelejtem. Open-World sandboxnak is jó, viszont nem éreztem akkora nagy hűde letaglózó mellbevágó érzést mint Breath of the Wildnál vagy Witcher 3-nál. Tisztességes játék volt s örülök hogy megvettem de Dutch és a Van der Linde gang jópár tagja iszonyatosan idegesített. Voltak akik nem (Charles, Strauss, Hosea, Mary Beth, Arthur)
Néha úgy éreztem hogy a spagetti túl hosszú, de amikor szósz is volt akkor fasza volt (1-2 Standoff, párbajok, nagy shootoutok és menekülések. Tipikusan Rockstar AAA volt de nem volt akkora hatással/újítással rám mint GTAV a maga idejében 7éve.
Kicsit úgy érzem hogy a srácok kezdik kimaxolni a műfajt s azért van hogy csak GTA Onlinet tolják...
P.S.:
Arról nem is beszélve hogy rengetegszer kihagyott hibaüzenet vagy hibaüzenet nélkül. Fasza hogy dealbreaker bugok vannak benne mint a https://support.rockstargames.com/articles/360040482073/Red-Dead-Redempt... ami lassan 7+ hónapos hiba.
Hardspace: Shipbreaker
A jatek lenyege egyszeru. Egy cegnek kezdesz dolgozni ahol urhajokat kell szetszedni es ujrahasznositani, hogy ledolgozd a 100 millios tartozasod a cegnek. Van egy cutter es egy graple eszkozod amivel vagni es rancigalni tudsz darabokat. Az utobbival tudsz hasznalni tethert is amivel nagyobb dolgokat tudsz mozgatni fix helyre kikotve gyorsabban mintha te manualisan a grapple toollal huznad. Ezen kivul van a sisakba epitve 3 fajta extra nezet amivel lathatod a kulonbozo strukturalis pontokat a hajon belul. Ezeket az eszkozoket tudod fejleszteni idovel (tavolabbrol tudsz vagni, nagyobb tomeget tudsz mozgatni stb stb) ahogy teljesitesz work ordereket. Ezek lenyegeben az ingame feladatok amikor elkezdesz egy hajot szetbontani. Teszemazt szedd ki a reaktort, gyujts be 20000kg aluminiumot meg ilyesmi. Ezen felul van a jatekosnak is kulon progression amit extra feladatok teljesitesevel lehet novelni. Csinalj meg x work ordert, szedj ossze x millio penzt, gyujts be x electronic targyat. Ilyesmire kell gondolni. Ahogy halad fel a jatekos szint ugy fer az ember hozza nagyobb hajokhoz is amik egyre osszetettebbek. Az elsonel meg igazabol szinte semmin nem kell aggodni. Talan az air pressure amivel trukkozni kell, hogy egy ovatlan vagasnal ne robbanjon ki a levego a hajobol, de ezen tul eleg egyszeru a dolog. Kesobb mar tobb kamra van aminel ugyelni kell a nyomasra, kulonbozo fuel lineokra kell figyelni, a reaktort eleg maceras kirangatni es elotte le kell kapcsolni a hozza kapcsolodo rendszereket is, sokkal tobb ponton vannak osszeheggesztve a panelek esatobbi esatobbi. A grade 4 hajok mar azert eltartanak egy jo 45 percig mire szetkapja oket az ember rendesen.
Viszont azert van par rakfeneje is a jateknak. Nevlegesen a progresshez hozzajarulo jatek idokorlatos. 15 perced van egy menetben aztan vege. Persze nem kotelezo az elso session utan uj hajoba kezdeni, lehet akarmennyit menni, a problema csak annyi, hogy minden kor 500k penzbe kerul neked ami levonodik a bevetelbol. Ertelemszeruen az elejen ez meg kurva sok, de kesobb mar boven megoldhato es tobb milliot fog az ember begyujteni szoval az az 500k nem tetel. Csak ugye akkor felvetodik a kerdes, hogy megis mi a tok ertelme van bekorlatozni az embert 15 percre. Foleg, ha masodpercre onnan kezded a munkat ahol abbamaradt elotte. Szoval ha kinn volt egy tether akkor a folytatasnal ugyanugy ott van es minden pontosan ugyanugy all ahogy elotte. Ertelmetlen megkotes. van freeplay is csak ott mar alapbol minden tool maxon van, nincs progression csak szimplan a szetszedes. Ez is fun, de azert en jobban preferalom a fejlodessel egybekotott jatekot.
A masik nagy negativum nekem a teljesitmeny ami, hat szar. Grafikai opciok nincsenek, felbontast tudsz allitani, de ertelmetlen kb. Nalam alapesetben megvan a 60 aztan ahogy kozelebb megyek egy hajohoz beesik 40 ala tokmindegy milyen beallitason van a jatek. Ha veletlen berobbantok valamit es csomo darabka repul ide-oda akkor meg rosszabb a helyzet. Egyszeruen borzalmasan van optimalizalva.
Ezek ellenere en nagyon elvezem es habar szerintem pihentetem par updateig, mindenkinek csak ajanlani tudom akit erdekel a dolog es szeret szoszolgetni ilyen jatekokkal. Remelem az early access alatt sokat fog majd valtozni a jatek, de annyi biztos, hogy az alapok nagyon jok!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=wN82DJGmq7o
Egy ideje szemezek ezekkel a "meditatív" játékokkal, ahol nem klasszikus a játékmenet, egész más a kihívás. Ezt is néztem, meg a Snowrunnert. Ahhoz is állítólag le kell lassulni, de ha egyszer rákattansz, marhára kikapcsol.
nagyon tetszik kívülről, de megvenni még nem mertem, mert nem tudom hogy reagálnék rá :-) Lehet hogy az első pár hóban rekedés után kidobnám.
Én első ránézésre azt hittem, hogy space survivor. Kis kabinból kezdve a nagyon át az űrhajóig subnautica jelleggel halak nélkül. Pedig érdekelt
Imádom a Deserts of Kharak-ot a BBItől, aminek Shipbreakers volt a munkacíme anno. Amikor megláttam hogy a BBI egy Shipbreaker nevű játékot csinál, nagyon ráizgultam - aztán mennyire nincs köze :-)
Halo War 2
Az Ensemble után egy másik híres RTS-iparost fogtak be a Creative Assembly személyében, de sem ez, sem az eltelt sok év nem látszik a két rész között. Van szebb grafika, átvezetők, új egységek, végre nem WarCraft 1-es az útkeresés, de a kampány még mindig ugyanaz a kontrollerre szabott bohóckodás. Covenant helyett van majdnem Covenant, na puff. Viszont kevésbé lila, ez nagy erény. Azért az első pályán összeomlott attól, ha egérrel indított az ember támadást, a szokásos MS-es bugosság.
Kooperatívban és Game Passban egynek elment, de RTS-űr pótolására alkalmatlan. Vagyonokért lehetett volna még DLC-ben kampánytartalmat venni, de kihagytuk a lehetőséget.
Halo: Combat Evolved Anniversary
Megpróbálhatnám objektíven leírni, hogy milyen a játék, de akit érdekelt, az jó eséllyel tudja. Inkább őszintén megosztom az érzéseimet.
Mert régről sem volt jó emlék, de kitaláltuk, hogy co-opban adunk a Halóknak, erre a régi PC-s részekben nem volt esély. Nem szerettem sose a világát, a látványát, de ezen az erényeiért túl lehetne élni, ha nem lenne kiakasztó. Egyszerűen a level design Ed Woodjai dolgoztak rajta, majd' minden pálya második fele backtrack, vagy a következő pálya az. Elnyújtott idegesítő lila űrhajóbelsőkben ez akkor is nagy élmény, ha elfogadjuk, hogy a Covenantnál és egyéb dögletes emberenkívülieknél ilyen a hajóarchitektúra és az art direction. Azt értem, hogy mit ettek sokan a játékon, de az meredek, hogy emiatt nem törték össze lemezek millióit. Egyszerűen tényleg tönkre tudja vágni az egész játékot.
A co-op volt tehát új élmény, de abból is kilógott az agyfasz. A Dark Soulsban értem, hogy miért nincs pause, de itt a marha a hosszúnak tűnő pályákon kevésbé. Checkpointok persze vannak, de idegesítő. Főleg amikor találsz egy videót (akár harc közben véletlenül), és addig elvileg kitesz a pause menübe a játék, de valójában addig kinyírnak, ahogy a társadat is. A kedvencem azért az volt, amikor haladtunk a csőben egymás mögött, és méterenként ráteleportált minket a másikra és vice versa. Többször is efféle teleportálásfesztté változott a játék.
Az AI még mindig szórakoztató tud lenni, ahogy a tapadós gránát is, a Warthog irányítása viszont sokkal kellemesebb volt emlékként, most rühelltem. De a legfőbb játékélményforrás, hogy együtt lehet szidni a fejlesztők felmenőit, és ez olyan bajtársiasságot teremt, mintha csak egy lövészárokban húznánk le együtt éveket. Ahol az eltelt idő esztendőknek tűnik, az ellenség pedig a játék.
Már készítem a testem a második részre!
Sors bona, nihil aliud.