A múltkori tízerke után most itt a hivatalos CG-tréler a Shadow of the Tomb Raiderhez, nézzétek-lessétek akár 4K-ban is:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=u6zufUxFz1M
Úgy tűnik, Croft kisasszony fontos kérdéssel fog szembenézni a harmadik részben: mégis miért tiszta ribizlilekvár állandóan a kiskacsója? Bizony, Larának mindössze két játék után annyi vér tapad a kezéhez, hogy egy politikai kampányban akár még a magyar vidék elnéptelenedéséért is felelhetne bűnbakként (lelki szemeim előtt már láttom is: "Állítsuk meg Lara Croftot!"), de úgy tűnik, itt már egy kicsit zavarni fogja ez a helyzet. Az ötlet kiváló, de a 2013-as epizódban már sikerült egyszer arcpirítóan hozzányúlni az öldöklés témájához, szóval én most inkább az óvatos optimista szerepére castingolom magamat.
Egyéb új információkat illetően már biztosra tudjuk, hogy a játék fejlesztéséből a Crystal Dynamics mellett ezúttal az Eidos Montréal csapata is kiveszi a részét, tehát minden bizonnyal az előző részeknél nagyobb, abszolút AAA címre számíthatunk a Square Enixtől szeptemberben.
Szivárgott már néhány nem túl jó minőségű screenshot is (thx, Csöpi!), ezeket erre tudjátok megnézni.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=u6zufUxFz1M
Úgy tűnik, Croft kisasszony fontos kérdéssel fog szembenézni a harmadik részben: mégis miért tiszta ribizlilekvár állandóan a kiskacsója? Bizony, Larának mindössze két játék után annyi vér tapad a kezéhez, hogy egy politikai kampányban akár még a magyar vidék elnéptelenedéséért is felelhetne bűnbakként (lelki szemeim előtt már láttom is: "Állítsuk meg Lara Croftot!"), de úgy tűnik, itt már egy kicsit zavarni fogja ez a helyzet. Az ötlet kiváló, de a 2013-as epizódban már sikerült egyszer arcpirítóan hozzányúlni az öldöklés témájához, szóval én most inkább az óvatos optimista szerepére castingolom magamat.
Egyéb új információkat illetően már biztosra tudjuk, hogy a játék fejlesztéséből a Crystal Dynamics mellett ezúttal az Eidos Montréal csapata is kiveszi a részét, tehát minden bizonnyal az előző részeknél nagyobb, abszolút AAA címre számíthatunk a Square Enixtől szeptemberben.
Szivárgott már néhány nem túl jó minőségű screenshot is (thx, Csöpi!), ezeket erre tudjátok megnézni.
első benyomások:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=KZwMiXOVv30
jobb minőségű képek:
https://imgur.com/a/C8F9bVc
Choose your next words with excpetional care!
Közben felkerült a hivatalos oldalra is az összes screenshot 4K-ban néhány concept arttal egyetemben:
https://www.tombraider.com/en-us/media/all
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Elég faszának tűnik, de azért az előbb ránéztem a GMG-re, mennyiért adják a Digital Deluxe-ot, mert ugye kellene Season Pass is, és meglepődve láttam, hogy abban az nincs benne :D Az azt tartalmazó Croft Edition meg 68 font, az még az ottani 25% kedvezménnyel is 51 font lenne... Hát nem tudom, anyátokat?
Azt persze tudjuk, hogy a lootboxokra azért van szüksége a játékiparnak, hogy ne kússzon 60 dollár fölé a játékok ára... wait wat? :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Reméljük sikerül ezúttal (sokkal) több rejtvényt, sír felfedezést beletenni. Azt sem bánnám, ha játék felééig nem találkoznánk egy emberrel sem. Míg a TR 1-ben kb. 6 ellenfél öltünk meg, addig a Rise-ban egy kisebb várost mészárost le Lara, sokszor elég brutális módon.
A Rise-ban azért szerintem akadt sír felfedezés is elég, még ha csak opcionálisan is. Biztos elférne még benne pár, de én nem találtam kevésnek.
Choose your next words with excpetional care!
Lesz egyaltalan ertelmes dolog a season passban ami miatt megerne beruhazni ra? SE cimeket ismerve valoszinu hamarabb kapod meg a season passt fel aron mint ahogy megjelenne vele barmi is. Plusz gondolom megint max egy nyulfarknyi single dlc lesz benne ami kulon amugy is olcsobb lesz.
Tombokról:
Season Passról:
Többi a hivatatalos oldalon.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Muhaha még par resz akkor es ismét TR lesz a TR?
Mindegy en raerek....
Most, hogy a Rise-ot tolom, egyre inkább baromságnak tartom ezt a lopakodok, leírtok mindenkit dolgot. Előzőben még okés volt, de most simán ki kellene állni a nyílt terepre végtelen táras fegyóval és lőni mindenkit, aki mozog. Ez sem lenne nagyobb baromság, mint pi-nádszál leánykaként 500 kiló felszerelést cipelni (40 fa, 50 medvebőr, 100 vasérc). A völgyben vagyok, de megint csata jön, fszom. Alig volt valami jó fejtörős rész, a kihívások, mellék küldetések fantáziátlan baromságok ("hozzál már 2 szarvasbőrt"), meg a szövegek pfff: a faluközpontban, mindenki által elérhető helyen heverő naplók "Leszármazottak vezetőjének titkos naplója 1: remélem nem tudják meg, hogy homokos vagyok." "Leszármazottak vezetőjének titkos naplója 2: honnan faszomból tudták meg, hogy homokos vagyok? Csak nem olvassák a naplóimat". Vagy a mitikus szövegek bahh: "Tanítványaim! Napfelkeltekor, de ne akkor hanem korábban, vagyis ne akkor hanem később, hozzatok elém egy szarvast, vagy ne szarvast, inkább mást, de ne háziállatot, inkább mást. És én kiverem rá hajnalban, az első fénysugárban."
Balfékek.
Töltényem elfogyott, ez is hülyeség. Ha egyből lelövöm a csávót, aki később 2000 töltény lő felém, nincs semmi nála. He? Mekkora balfék a csaj, hogy inkább gyárt magának 10 lőszert, mint a hulláktól elszedje.
Szóval, remélem ez jobb lesz.
+ Medve: oké, mondom belebaszok egy rakat lőszert, felugrom a sziklára. Erre elmegy. No para, leugrom, pár perc megjelenik, megint bele hatvan tárat, fel a kőre. Elmegy. Megint megjelenik. Megint bele mindent elmegy. Erre bazz, kiderül, ha elmegy, akkor megműti magát!!! Érted?! Kiszedi a golyókat :DDDDD És fullos lesz a HP-ja! Ha nem ölöd meg faceToface, akkor megoperálják a bozótosban!!!! Mekkora faszság már. Az igazi Lara fel áll a sziklaoromra és agyon lövi a lenti balfasz hegyi leopárdot, aki WWF lista első helyén állt. És kész. Nem ám, regenerálódik, meg kiszarja a golyókat... Pfff.
Na, azért végigjátsszuk.
Tessék survivor nehezségen játszani.
Nem tudsz olvasni, vagy nem tudsz angolul.
Nem tudsz olvasni, vagy nem tudsz angolul. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem a nehézséggel van bajom, hanem a realitással. Miért nem lehetett végtelen lőszere Larának, ha már ilyen baromságok vannak benne? Kaja, ital nem is kell neki? :D Milyen túlélős dolog ez? Nem kellett volna bele, baromság.
Magyarul játszom, van hozzá hivatalos vagy mi. Amúgy meg érzékeltettem, hogy milyen hülyeség a szerteszét heverő naplók (pl. amit a lázadó katona hagyott el és utána csodálkozik, hogy lebukott :D)
Szóval, sikerült teljesen félreértened a mondandómat.
Az említett problémát a survivor nehézség orvosolja, mivel erősen limitálja a magaddal vihető cuccok mennyiségét. Pl. ott nincs olyan, hogy 40 darab fa van nálad.
Mondjuk a medvés kalandod után nem ajánlgatom a survivort inkább, elvégre te tárakat lövöldözöl szerencsétlen medvébe, pedig előtte 15 percet basz el arra a játék, hogy elmagyarázza neked, hogyan csinálj mérgezett nyilat, amivel könnyedén le lehet teríteni. :D Nope, te ezt nem csinálod meg, hanem helyette elvárod, hogy miután tolsz egy nagy failt és elfutsz, ne resetelje a játék a harc állását, hanem egy gyenge medvét ölhess le. :D
Hivatalos az nincs.
Jó, de ha a mondandód hülyeségen alapszik, akkor nincs mondandód. :D Ki a leszármazottak vezére? Jacob. Buzi-e Jacob? Nem, és ennek az ellenkezőjére utalás sem történik, a naplóban, amit felhoztál (már ha tényleg Jacob naplójáról van szó, és nem valaki máséról, akit te a vezetőnek hiszel, mert ebben a kommentben már valami lázadó katonáról hadoválsz) össz-vissz annyiról van szó, hogy bejön neki egy csaj, és ez milyen gáz már, nincs neki erre ideje (faszságnak tűnik, de később majd kiderül, hogy nem az).
A "mitikus szöveg a vadászatról" meg egy adag instrukció, amit a gyerekeket vadászni tanító vadász hagyott ott, semmi mitikus nincs benne.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na várj, szóval, ha én saját taktikámmal ( hit&run ) tervezem legyilkolni a medvét és nem a monoton, mérgezett nyílt stb. stb. kombóval, ahogy azt elmondták tutoriálban elmondják, akkor nem a játék mechanikája szar? :D Amúgy nem futottam el, hanem felmásztam a kőre, ami körül amúgy simán kerget, szóval nem is értem ezt a resetet. Rá vagy kényszerítve, hogy akkor is így kell megcsinálni. Lineáris scriptelt szarság :D
És a survival módban akkor gondolom 1 max 2 fa/bőr lehet nálad és menet közben nem is tud Lara barkácsolni? :D
Zaxx, nyugodj meg, akkor is szar az egész. Neked megfelel, mert alacsony az igényed. Ezzel nincs baj, de ez nem igazi Tomb Raider és ez tény. Ha fejre állsz, akkor sem lesz az. Csak tini lányos túlélős izé, nulla story értékkel. De nem baj, jó ez, erre van ma igény, csak az ilyen vén medvék, HC TR fanok nyavalyognak, mint én.
(Amúgy profi a magyar szöveg hozzá ;) A meleg dolgot csak random írtam, mert poénos volt, szvsz. Jacob naplóját még nem is olvastam :D)
Le lehet lőni hagyományosan is egy medvét, de ott az elején gondolom nincs nálad elég lőszer / elég erős fegyver hozzá... de ettől még lenyilazhatod, ha akarod. :D
Szerintem jó üzlet az, hogy ott pont nem enged szikláról lövöldözni a játék (máshol, a nyitottabb részeken meg igen, mert csináltam olyat én is, hogy üldözött egy falka farkas, felugrottam egy magaslatra és leszedtem egyet, mire a többi kereket oldott) és reseteli a harcot. Miért? Azért, mert ebben a játékban nem vagy rászorulva a csalásra, a régi TR-ben meg elég gyakran kellett felugrani valami magaslatra és onnan leszedni a nálad gyorsabb ellent, mert egyébként buktál volna egy adag healthet (és gondolom azt nem kell ecsetelnem, mennyire irreális az, hogy egy tigris nem tud utánad mászni egy sziklára).
Az új TR nem ilyen, itt van egy korrekt harcrendszer. Pl. elsőre én is elbasztam a mérgezett nyilakat, mert olyan jól céloztam a kontrollerrel, hogy mindkettőt mellélőttem, gomba meg nem maradt nálam, hogy többet csináljak... de utána jól dodge-olva kb. 2 percnyi folyamatos íjazás - és menetközben nyílgyártás :D - után kinyírtam survivoron és kurva nagy élmény volt. Szóval nem, nem kötelező a mérgezett nyilakkal kinyírni a medvét (bár a későbbi medvéknél már nagyon örültem annak, hogy megtanultam célozni a mérgezett nyíllal :D), de itt meg kell nyerni a harcokat, nem lehet az AI-t kibekkelni.
És ja, az új TR nem igazi TR, de ha meg akarnám nevezni azt, hogy mit hiányolok a régiből, akkor biztos hogy nem a borzalmasan archaikus harcrendszer lenne az, ahol még célozni sem hagy a játék, mozogni meg nem tudok rendesen, szóval ugrálhatok lövöldözés közben össze-vissza, mint egy hülye (vagy baszhatok ki a játékkal sziklára mászással :D). Nekem a testesebb fejtörők (amiből a Rise-ban egyébként van, csak ugye opcionálisak) és a komplexebb ugrabugra hiányzik, a régi játékok eleve szar részeit nem kérem vissza.
A sztori meg szerintem is szar, de ennek megállapításához nem kell kitalálni nem létező elemeket.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hiúz volt amúgy, a völgyes pályán, a drónos küldit adó csajnál, de lényegtelen.
A kitalált meleg szál pedig kurva jó poénos szöveg volt, amivel érzékeltetni akartam a szerteszét hagyott naplók hibáját. Ugye, az lenne a lényeg, hogy valaki a titkait beleírja a naplóba, amit ott hagy valami nyílt helyen, erre ír egy másikat, és azt is ott hagyja szem előtt :D Rebelis katonánál röhögtem, amikor azon csodálkozott, hogy lebukott. Még szép. Ha ha az audionaplóját szerteszét hagyja a bázison. :D
Őt simán le tudod lőni addigra (mondjuk nem érdemes, mert akkor meg lőszer híján nyilazhatod a katonákat), akár sima nyilakkal is, és elég nagy térségben lehet vele kergetőzni, mire elhúz és resetel. Pl. ha megvan a grappling hook, akkor simán felhúzhatod magadat egy vadászlesre és lelőheted.
Jó, de ez egy ősrégi játékmechanika ezekben a collect-a-thon cuccokban, és legalább annyi van a készítőkben, hogy régi feljegyzés valami régmúltbeli dologról, nem úgy, mint mondjuk a "best story ever" Bioshock Infinite-ben, ahol megtalálod Comstock titkos tervét egy hot dogos kocsi mellett az utcán. :D Nem jó megoldás itt sem, de what can you do?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Maradjunk annyiban, hogy a Rise-t játszva, eszembe jutott, hogy lehet, hogy Larát már nem Croftnak hanem Craftnak hívják. Engem megakaszt a sok harc és craft - kevés benne az igazi sírvadászat.
Grafikailag nekem nagyon tetszik - pedig boxon nyomom :) .
Tény, hogy az életkorom indukálja a nosztalgiaérzetemet az első résszel szemben ezért a mai kor TR-ét kevésbé tolerálom. Ez nekem inkább valami lopakodós MGs vagy mittudomén AC. Ami mellett lehet kicsit régészkedni, Indiana Joneskodni.
A shadow trailerét nézve ez a rendszer nem sokban változik. (Na jó actual gameplay nem is volt benne :P ).
Amúgy írhatunk bármit, úgyis ott fog virítani az aktuális konfigurációnk háttértérolóján, ha megjelenik...
Csak a magad és Zaxx nevében ha kérhetem :D
Én meg fogom venni tutira... a sok hülye DLC miatt megint csak 1 évvel a megjelenés után (főleg úgy, hogy mindegyik DLC-ben lesz challenge tomb), de meg fogom. :D
Egyébként meg az a véleményen erről az "ez nem Tomb Raider" dologról, hogy egyetértek, de akkor mutassatok már egy olyan játékot a jelenlegi piacon, ami olyan, mint a régi TR, mert nem hogy olyan nincs, a mai világban már egy Prince of Persia 2008 is a gyökerekhez való visszatérés csúcsa lenne. :D
Én az új TR-t nem a régivel vetem össze, hanem az Assassin's Creeddel, az Uncharteddal és hasonlókkal = a mai piacon tengődő műfajtársakkal. Azokhoz képest az új TR kb. az utolsó bástyája az olyan játékmenetnek, ahol néha a szürkeállományt is igénybe kell venni, és ezért vagyok úgy a dologgal, hogy ha nincs ló, akkor jó a szamár is, mert legalább van egy darab szamarunk.
Szerk: Másrészt meg a 2013-as játékhoz képest a Rise jó irányba moccant el, szóval ha a Shadow ezt a tendenciát folytatja, az Eidos Montréal meg szór rá egy kis csillagport a Deus Exből, akkor még akár fel is találhatják újra a TR-t.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Persze, érthető, kitaposott út, meg van az alap, a márka stb. simán a kihasználják a TR nevet. De, azért úgy lett volna igazi, hogy a Tomb Raider lezárva hagyják, ott marad a múltban, és most legyen egy másik néven, egy másik játék :D Pl. az új Ghostbuster film, ami ha jó lett volna, akkor sem az igazi GB.
De tény, ha nem Tomb Raider lett volna a címe, talán nem lett volna ekkora siker. Igaz, az Uncharted sem volt előnye.
Amúgy én is végigjátszom majd, de ennyi.
Egyébként szerintem jó úton járnak, legalábbis a Rise-zal mindenképpen, csak egy kicsit merészebbnek kéne lenniük, azt meg az AAA kategória nem igazán engedi.
Pl. zseniális az, hogy milyen változatosak a fejtörők a Rise-ban: a kötelekkel tolod a fizikai fejtörőket, vízállást variálsz, rögzítesz olyan elemeket, amik egyébként elforognának, tárgyakat cipelsz és használsz, akár egy kalandjátékban (és ezt ugye sikerült ötletesen belevinniük a harcba is) stb. Ilyesmi fejtörőkről nem is nagyon álmodhattunk a régi játékok idején, és még akkor is poén velük szórakozni, ha tudod, hogy iszonyú könnyűek. Igazából ebből sokkal többel el lehetne vinni az egész játékmenetet, maradhatna a proto-platforming is, mellé meg egy kis harc itt-ott, kurvára Tomb Raider lenne a végeredmény, csak más hangsúlyokkal.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem csak TR-re vonatkozik, de itt nagyon zavar ez gyűjtögetés :D Így játszok: lépek párat, vadászösztön, körbenézek világító ízé után, utána megint lépek párat, téprkép, vadászösztön usw. Már a szemem káprázik, de nem akarok ott hagyni semmit. Most gyűttek a helikopteren tirintik, és Jákób telefonál, hogy jöjjek már, mert tűz van. De nem, mert én még megnézem azt a sarkot, nehogy pályazár legyen és később csak gyors utazással lehessen visszajönni :D Így megtörik a játékmenet (belesétálok a rendert animációba, miközben a szemmel még világító tárgyak után kutatok, és nem tudom mi van most :D). Csataközben is fosztom a hullát gyorsan, ne maradjon el az anya csavar, ha esetleg később nem lehet hozzájuk férni (lángszóros emberkés résznél pl. nem is lehetett.)
Szóval, gáz, de engem idegesít, ha kimarad valami (*de pl. leszarom a kihívásokat, amikor pl. céltáblára kell lőni, csak a gyűjtögetéssel vagyok így.)