TPCAST, the company known for creating a wireless adapter for HTC Vive, announced that they’ll be delivering a device that supports the Oculus Rift by the end of the year.
Starting December 1st, HoloLens will be available in the following countries: Netherlands, Norway, Switzerland, Austria, Sweden, Denmark, Italy, Spain, Belgium, Finland, Luxembourg, Poland, Liechtenstein, Iceland, Estonia, Czech Republic, Latvia, Slovakia, Lithuania, Romania, Hungary, Portugal, Bulgaria, Turkey, Croatia, Greece, Malta, Cyprus, and Slovenia.
At a base price of €3.300 for the HoloLens Development Edition and €5.490 for the HoloLens Commercial Suite ...
Jön kereskedelmi forgalomba a HoloLens, ami kissé fura, mert elvileg már készül új SDK kit. Lehet köze van a másik pletykához, hogy a waporware Magic Leap a decemberi SDK osztás mellett 2018 Q1-ben startol végre?
Rövid távon mínusz egy, figyelembe véve az Apple sebességét. Hosszabb távon is valószínűbb, legalábbis amíg nincs megfelelő panel felbontás és GPU hozzá.
Huawei And TPCAST To Develop 5G Cloud VR Rendering Solution
Ezt kicsit meredeknek tartanám HA egy bizonyos 5G-ről szóló videóban nem emelték volna ki, hogy az 5G késleltetése simán lehetővé teszi akár VR real time átlövését felhő megoldásban akár 8K vagy nagyobb felbontásban. És ha jól tévedek a Telekom volt az infó forrása, tehát már hallottak róla. Érdekes jövőkép, felidézi a régi CyberPunk könyveket, ahol a megfizetett és elérhető sávszéllességtől függ a VR környezet részletessége. :D
Hááát, nem tudom. Az áhított cél a 90fps az ugye 11ms frametime, ezt még a drót se mindig hozza egy egyszerű pingben, pedig a konzisztencia nagyon fontos. Legjobb amit láttam 8 ms volt, ott tehát maradna ~3 mindenre. Fat chance, amikor a legdurvább kártyák lokálban is nyögnek 11ms alatt tartani az egészet.
Az éterből vetted ki a számat. Mi sem bizonyítja jobban, hogy a mai légből kapott ötleteknek már legalább 100%-al jobb a színgyorsulása, mint egykoron.
not bad, de szvsz a VR legnagyobb problemaja jelenleg hogy amint nem statikus kepet kapok, hanyok tole (marmint szo szerint). Ha ezt a problemat megoldjak akkor azert joval erdekesebb lesz, de ha fel ora utan elfog a hanyinger es utana orakat emelyeg a gyomrom, akkor nem leszek inspiralt elovenni sohasem, mert csak kinzasnak elem meg.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Más: nemrég voltunk startup konferencián, (az alábbi videó is onnan van) ahol bemutatták a Varjo nevű startup headsetjétcuccát, ami gyakorlatilag az eye-tracking-es foveated renderinget valósítja meg, csak hardveres alapon. Persze demo készülék még csak olyan volt, aminél az eye tracking nem volt megoldva.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=z7RPIpgqE4o
Ezt én nem értem. A HTC Vive-hoz van szemkövetés upgrade, ugye. Rifthez meg még az SKD2 idején volt fent videó több is a YouTube-on hogyan lehet barkácsolni hozzá ilyet. Most ezek után képesek a lényeg nélkül bemutatni egy ilyen cuccot? Miért? A HW rásegítés egy HMD esetén mit jelent, csak mert ha jól tévedek Fiji óta kijött Radeonok és GeForce kártyák valamilyen szintű HW rásegítést tudnak a témában, csak nem is tudom mi használja ki? És ez a Varjo mivel jobb, mint a FOVE?
Van már 2x4K-s 200° FoVos headset, (Pimax 8K) csak ugye kicsit erőforrásigényes a meghajtása. Valamirevaló grafikát jelenleg egy 1080Ti 4K-ban kb. 60FPS-el tud meghajtani. Itt egy összehasonlítás a felbontások kb. milyen képminőségjavulást eredményeznek..
A Pimax 4K azért nem terjedt el, mert a trackingje egy kalap szahar volt. A 8K verzió meg már a HTC Vive féle Lighthouse rendszert használja. Viszont amiről kevesebbet olvasni, hogy a 8K mellett kijött egy 5K verzió is az új trackinggel. Arról érdekelne egy érdemi teszt.
Amúgy akartam linkelni, csak elkavartam a cikket valahol, hogy Apple bevásárolt egy AR lencse gyártó(!?) céget, szóval keményen bicikliznek, hogy ne csak paperware legyen az a 2020-as start. Viszont engem meglepett, hogy van még versenyző a pályán a témában az MS Hololens és a talán egyszer valaha kijövő Magic Leap mellett.
Helyette csak ezt a nyári bevásárlást találtam, vettek egy német eye-tracking fejlesztőt. LINK
Az sajnos épp, hogy a legalja. Pontatlan, és még a 90Hz is sokszor csak művi csalás, amit észervehet a szemed. Emlékeim szerint többen panaszkodtak rá. Persze mobilnál jobb, de nem sokkal.
Ez volt csak a havernak, en egyikbe se ruhaztam eddig bele. De jo tudni hogy attol csak jobb fejlesztesek vannak, es lehet valamelyik mar nem zavarna. Melyik mondhato a legjobbnak akkor technikailag ha ra akarok lesni, Oculus?
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Perpill nagyjából egy kutya mindkettő. A Vive precízebb, ha be tudod vállalni a szateliteket, és nem zavarnak. Mert kb DDoS-olják az összes infrán irányítható eszközt látótávolságban. (Volt irodánkban pl reboot-ig megpusztul a légkondi, ha bekapcsoljuk.). Az Oculus is precíz, és kis területen (ülve) tökmindegy melyik van rajtad, de room/warehouse ( :D ) scale az Vive és kész.
Firstly, the addition of a 2880 x 1600 resolution OLED display ( 1440 x 1600 per display) makes the new Vive Pro a full 78% higher resolution than the standard Vive headset, which is 2160 x 1200.
Hát ennyit arról, hogy 2 éven belül nem jön új ... most kíváncsi vagyok az Oculus is segget csinál e a szájából? :D
Az a gond ezekkel a VR szemüvegekkel hogy KURVÁRA nem kéne 2őt venni, ezt még a monitornál is ritkábban cseréli majd szerintem az ember akkor meg már muszáj kivárni a jót, ha lett volna rá pénzem se vettem volna mostani Riftet/Viveot
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Fél óra múlva lesz Intel Keynote live, a Ready Player One film FB oldala ajánlotta be, miszerint nagy VR dolgokról fog az Intel mesélni. Aztán lehet valami ködös duma lesz róla mi lesz 5 év múlva szerintük. Túl álmos vagyok fent maradni. :D
CES 2018 Keynote by Intel’s CEO, Brian Krzanich
Azért az vicces, hogy ekkora nagy cég és úgy teszik fel a videót, hogy 56 perc szünet jellel kezdődik. :D
Szóval ha valaki aggódott a VR tartalmak mennyiségét illetően, főleg ilyen mobil VR eszközökre, akkor itt van egy hosszú válasz róla, hogy miért lesz durva VR-ben sportot nézni tetszőleges szemszögből vagy hogy fog kinézni ez egy film esetén. Ez mind jól hangzik, meglátjuk vevők lesznek e az emberek rá?
TPCAST Announces Wireless Adapter for Oculus Rift, Arriving Q4 2017
Logitech Using Vive Tracker to Bring Your Keyboard and Hands Into VR for Efficient Typing
A Logitech szoftveres részlege Vive Lighthouse rendszerrel kompatibilis virtuális keyboard programot fejleszt, hogy szegény usernek gépeléshez ne kelljen levennie a HMD-t, se illúzió romboló módon külső kamera nézetre kapcsolnia. :D
Microsoft to Expand HoloLens Availability to 29 More European Markets in December
Jön kereskedelmi forgalomba a HoloLens, ami kissé fura, mert elvileg már készül új SDK kit. Lehet köze van a másik pletykához, hogy a waporware Magic Leap a decemberi SDK osztás mellett 2018 Q1-ben startol végre?
Hmm, dec elején leszek startup konferencián amin a magicleap fejese is előad, bár tippre csak bullshotokat fog max mutatni.
Report: Apple Acquired VR Headset Startup Vrvana for $30 Million
Éééérdekes. Nem tudom eldönteni, hogy plusz vagy mínusz egy versenyzőt jelent e? :D
Rövid távon mínusz egy, figyelembe véve az Apple sebességét. Hosszabb távon is valószínűbb, legalábbis amíg nincs megfelelő panel felbontás és GPU hozzá.
(Lásd még: Apple car)
Huawei And TPCAST To Develop 5G Cloud VR Rendering Solution
Ezt kicsit meredeknek tartanám HA egy bizonyos 5G-ről szóló videóban nem emelték volna ki, hogy az 5G késleltetése simán lehetővé teszi akár VR real time átlövését felhő megoldásban akár 8K vagy nagyobb felbontásban. És ha jól tévedek a Telekom volt az infó forrása, tehát már hallottak róla. Érdekes jövőkép, felidézi a régi CyberPunk könyveket, ahol a megfizetett és elérhető sávszéllességtől függ a VR környezet részletessége. :D
Hááát, nem tudom. Az áhított cél a 90fps az ugye 11ms frametime, ezt még a drót se mindig hozza egy egyszerű pingben, pedig a konzisztencia nagyon fontos. Legjobb amit láttam 8 ms volt, ott tehát maradna ~3 mindenre. Fat chance, amikor a legdurvább kártyák lokálban is nyögnek 11ms alatt tartani az egészet.
Heti "nesze semmi" hírünk Magic Leap ügyben:
Magic Leap Could Call its First AR Headset 'Magic Leap One'
És most már csak 2018 Q2? A marketingeseknek puszi a hasára, biztos kemény hat havi meló volt ez a márkanév. :D
Ez nem jelent semmit egy olyan korban, ahol a wireless egerek már jobbak, mint a madzagosak. ;-)
Az éterből vetted ki a számat. Mi sem bizonyítja jobban, hogy a mai légből kapott ötleteknek már legalább 100%-al jobb a színgyorsulása, mint egykoron.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Google is Developing a VR Display With 10x More Pixels Than Today’s Headsets
not bad, de szvsz a VR legnagyobb problemaja jelenleg hogy amint nem statikus kepet kapok, hanyok tole (marmint szo szerint). Ha ezt a problemat megoldjak akkor azert joval erdekesebb lesz, de ha fel ora utan elfog a hanyinger es utana orakat emelyeg a gyomrom, akkor nem leszek inspiralt elovenni sohasem, mert csak kinzasnak elem meg.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Vive volt már a fejeden?
Más: nemrég voltunk startup konferencián, (az alábbi videó is onnan van) ahol bemutatták a Varjo nevű startup headsetjétcuccát, ami gyakorlatilag az eye-tracking-es foveated renderinget valósítja meg, csak hardveres alapon. Persze demo készülék még csak olyan volt, aminél az eye tracking nem volt megoldva.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=z7RPIpgqE4o
Ezt én nem értem. A HTC Vive-hoz van szemkövetés upgrade, ugye. Rifthez meg még az SKD2 idején volt fent videó több is a YouTube-on hogyan lehet barkácsolni hozzá ilyet. Most ezek után képesek a lényeg nélkül bemutatni egy ilyen cuccot? Miért? A HW rásegítés egy HMD esetén mit jelent, csak mert ha jól tévedek Fiji óta kijött Radeonok és GeForce kártyák valamilyen szintű HW rásegítést tudnak a témában, csak nem is tudom mi használja ki? És ez a Varjo mivel jobb, mint a FOVE?
Van már 2x4K-s 200° FoVos headset, (Pimax 8K) csak ugye kicsit erőforrásigényes a meghajtása. Valamirevaló grafikát jelenleg egy 1080Ti 4K-ban kb. 60FPS-el tud meghajtani. Itt egy összehasonlítás a felbontások kb. milyen képminőségjavulást eredményeznek..
rwurl=http://forum.pimaxvr.com/uploads/default/original/2X/3/3f2fbac8b111cd082...
(Közben visszaolvasva látom, hogy vótmá Pimax képminőség, de akkor még csak a 4K)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
A Pimax 4K azért nem terjedt el, mert a trackingje egy kalap szahar volt. A 8K verzió meg már a HTC Vive féle Lighthouse rendszert használja. Viszont amiről kevesebbet olvasni, hogy a 8K mellett kijött egy 5K verzió is az új trackinggel. Arról érdekelne egy érdemi teszt.
Amúgy akartam linkelni, csak elkavartam a cikket valahol, hogy Apple bevásárolt egy AR lencse gyártó(!?) céget, szóval keményen bicikliznek, hogy ne csak paperware legyen az a 2020-as start. Viszont engem meglepett, hogy van még versenyző a pályán a témában az MS Hololens és a talán egyszer valaha kijövő Magic Leap mellett.
Helyette csak ezt a nyári bevásárlást találtam, vettek egy német eye-tracking fejlesztőt. LINK
Sony cuccaval nyomtak csak PS-en.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Az sajnos épp, hogy a legalja. Pontatlan, és még a 90Hz is sokszor csak művi csalás, amit észervehet a szemed. Emlékeim szerint többen panaszkodtak rá. Persze mobilnál jobb, de nem sokkal.
Ez volt csak a havernak, en egyikbe se ruhaztam eddig bele. De jo tudni hogy attol csak jobb fejlesztesek vannak, es lehet valamelyik mar nem zavarna. Melyik mondhato a legjobbnak akkor technikailag ha ra akarok lesni, Oculus?
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Perpill nagyjából egy kutya mindkettő. A Vive precízebb, ha be tudod vállalni a szateliteket, és nem zavarnak. Mert kb DDoS-olják az összes infrán irányítható eszközt látótávolságban. (Volt irodánkban pl reboot-ig megpusztul a légkondi, ha bekapcsoljuk.). Az Oculus is precíz, és kis területen (ülve) tökmindegy melyik van rajtad, de room/warehouse ( :D ) scale az Vive és kész.
Magic Leap Finally Unveils its First AR Product ‘Magic Leap One’, Shipping Starts in 2018
rwurl=https://fm.cnbc.com/applications/cnbc.com/resources/img/editorial/2017/1...
Magic Leap AR Headset Hands-on Offers Details on Field of View, Weight & Content
First Look: HTC Vive Pro – The New Vive on the Block (CES 2018)
Hát ennyit arról, hogy 2 éven belül nem jön új ... most kíváncsi vagyok az Oculus is segget csinál e a szájából? :D
Akkor se veszünk amíg nem foveated renderinges :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Ugye? :D
De akkor az legyen már 2x4K.
Amúgy ugyan azon oldalon szintén mai cikk, hogy elvileg lesz hozzá Q2-re gyári opcionális wireless upgrade is.
Az a gond ezekkel a VR szemüvegekkel hogy KURVÁRA nem kéne 2őt venni, ezt még a monitornál is ritkábban cseréli majd szerintem az ember akkor meg már muszáj kivárni a jót, ha lett volna rá pénzem se vettem volna mostani Riftet/Viveot
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Fél óra múlva lesz Intel Keynote live, a Ready Player One film FB oldala ajánlotta be, miszerint nagy VR dolgokról fog az Intel mesélni. Aztán lehet valami ködös duma lesz róla mi lesz 5 év múlva szerintük. Túl álmos vagyok fent maradni. :D
CES 2018 Keynote by Intel’s CEO, Brian Krzanich
Azért az vicces, hogy ekkora nagy cég és úgy teszik fel a videót, hogy 56 perc szünet jellel kezdődik. :D
Szóval ha valaki aggódott a VR tartalmak mennyiségét illetően, főleg ilyen mobil VR eszközökre, akkor itt van egy hosszú válasz róla, hogy miért lesz durva VR-ben sportot nézni tetszőleges szemszögből vagy hogy fog kinézni ez egy film esetén. Ez mind jól hangzik, meglátjuk vevők lesznek e az emberek rá?
Ez már úgy néz ki mint amit talán érdemes is lesz megvenni. Főleg ha kész lesz a wireless adaptor is Q3ra. Noice.
A linkelt Intel videóban meg is nézheted az adaptert.
https://www.roadtovr.com/ces-2018-vive-pro-hands-on-much-more-than-an-improved-screen/
Indexes VR beszámoló a CES-ről:
https://index.hu/tech/2018/01/11/a_vr_halott_es_elvezi/
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám