Jelenlegi hely

Virtual, Augmented Reality


Virtual, Augmented Reality

Az induló post inkább amolyan linkgyűjteménynek fog tűnni, de most, hogy a Valve is bejelentette a saját szemüvegét - ami várhatóan még idén piacra kerül - asszem megérdemel a téma egy külön topikot.

Digital Foundry: Hands-on with SteamVR and HTC Vive - Eurogamer

.

Valve and HTC's Vive virtual reality system isn't just about the headset, or about the immersion - which is simply incredible, by the way - it's about space. At the risk of venturing into hyperbole, you could even suggest that it's about creating a first generation holodeck of sorts, to the point where there's even a subtle homage to Star Trek: The Next Generation. As you wander around the play area, the signature grid pattern appears before your eyes in the form of glowing vectors - defining the safe limits of the space, and stopping you from hitting the walls in the real world.

And that's the key difference between Valve's offering and the other VR demos we've experienced at GDC 2015: the SteamVR demo software creates an immersive virtual space that offers you some degree of mobility, encouraging you to walk around and to explore the play space.

To Bring Virtual Reality to Market, Furious Efforts to Solve Nausea - NYTimes

.

In explaining why Oculus has gone slow, Mr. Carmack described what he called a "nightmare scenario" that has worried him and other Oculus executives. "People like the demo, they take it home, and they start throwing up," he said.

"The fear is if a really bad V.R. product comes out, it could send the industry back to the '90s," he said.

[...]

Mr. Newell said the company had worked hard on its virtual reality technology to eliminate the discomfort, saying that "zero percent of people get motion sick" when they try its system. Part of its solution is a motion tracking system that uses lasers to accurately reproduce a person's real-world movements in the virtual world. Mr. Newell said Valve would offer the tracking system, called Lighthouse, free to hardware manufacturers.

Weta Digital, Epic Games, and the future of film, games, and VR - Gamasutra

"We've reimagined it for VR," says Alisdair Coull, Weta Digital's head of R&D, "You're in the treasure hall as Smaug emerges." The goal was to "try to capture the feel of being in the film -- where you are there."

Egy kis VR történelem:

The Rise and Fall and Rise of Virtual Reality - The Verge

In the wake of Facebook's purchase of Oculus VR, can this revolutionary technology triumph anew?

Szerkesztette: swoder - 2015 máj 06


Virtual and augmented reality revenues to hit $150bn by 2020, report claims - Develop

The table below suggests that by 2020, the VR market will be worth $30bn, while AR could be worth as much as $120bn.

rwurl=http://i.imgur.com/w8wbv10.jpg



Ennek a technika HQ-ban kéne lennnie...

PSN: Szilva12



Szerintem az összes közül a legjobban a Rift fog befutni, ők az elsők, ki vannak tömve pénzzel és ott van Carmack. :)

Mondjuk én előbb szerintem Morpheust veszek majd a PS4-hez, mert állítólag a Rifthez elég izmos gép kell, az meg gépfejlesztéssel együtt húzós lenne első körben.

- I don't think you should drink that. It looks bad for you. - Nonsense. It makes me feel great. Smarter. More aggressive. It feels like I could... Like I could... TAKE ON THE WORLD!



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



A Valve/HTC Re Vive utolsó állás szerint nem novemberben csapódik be?
Úgy értem csak találgatás ami abból indul ki, hogy ünnepi szezonra és az nem decemberi kiszórást jelent.

Közben olvasva az Oculus hírt, látom az előrendelők megkapják idei év végén, ami simán lehet akár november is.



Hmm. Asszem gépbővítéssel megvárom mire piacra kerül az első hullám, aztán majd hozzácsapok egy rift-et. Vagy a valve cuccát. Nem tudom melyiknek lesz nagyobb támogatottsága.

Well.... f*ck. o.O




Szerkesztési idő lejárt, de itt meg azt is írják, hogy a végleges specifikációkat jövőhéten megtudhatja, aki az Oculus Riftre vágyik:
http://www.roadtovr.com/oculus-rift-pre-orders-will-start-in-2015-specs-coming-next-week-followed-by-details-on-input/
Kíváncsi leszek a konkurenciákra,mit virítanak a következő hetekben várható bemutatókon.



Ennek a technika HQ-ban kéne lennnie...

ok.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



virtual reality playground kéne.... és tényleg!

Bár egy virtuális laser tag szerű meccsben simán széjjeltörném párszor a felszerelést asszem.




tipikusan az egész oldal játékcentrikus mivoltából adódóan természetesen mindent vissza lehet vezetni oda. A kategóriák mint említettem is, nem azért vannak hogy kizárják a "játékot" az adott témákból, hanem hogy amit ki tudnánk ragadni a gyűjtőfórumainkból mivel specifikusabb ágakról beszélgetünk benne, azt ragadjuk is ki az idővel bekövetkező topik arzenal clusterfuck-ok elkerülése végett.

Ha kinect-ről nyitnánk topikot, a developer kites beszélgetésekre, a potenciális játékokról rá, hogyan haladnak a fejlesztésekkel, stb stb az is ide a tech HQ ba lenne való, szvsz.

ShowHide spoiler #

De figyelembe veszünk más szempontokat is természetesen ha ezzel nyílegyenesen ellen akarnak menni, főleg ha effektívebbek, csak próbáltam felvázolni az enyémet.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Nem nagyon értékeltem a mobil VR témát ... eddig:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8iG4ytSFXno
Lehet másnak unalmas, de nekem tetszik ez a koncepció.



Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



http://www.engadget.com/2015/05/15/oculus-rift-mac-linux-paused-pc-specs/
Hmmm. Valve cucca elvileg novemberben jön ki és meglepne ha nem lenne masszív Linux támogatása.
Persze az is igaz, hogy engem az OSX és Linux alatti játék nem érint, no de akkor is. Mondjuk ebből látszik mennyire volt komoly az esetleges konzol támogatásról szóló "hír" a minap. :D
Remélem hétvégére kiderül az ára is.



Újabb infók, hogy miért lesz NAGYON drága a HoloLens:

Microsoft HoloLens Could Detect Your Stress Levels
The nature of HoloLens is to rely on tracking the head movement, eye movements, voice and motion of the wearers to ensure that the right content is generated by the device. As per Microsoft, by adding a biometric sensor to it, the device could find out when users require assistance, without their asking it.

Ööö, szóval lassan leviszi helyetted a kutyát sétálni és megfőzi a kávét?

Ha ennyi nem elég:
- A pulse oximeter which will measure the oxygen saturation of the blood
- A heart rate monitor
- A perspiration sensor which will detect sweat levels
- An electrodermal response sensor which will monitor changes in the electrical resistance your skin provides
- An EEG (electroencephalographic) monitor which will find out changes in the brainwave action



Azt hiszem a VOID féle VR vidámpark beindította mások fantáziáját is, lentebb egy elképzelés leírása van mobil VR és egy trükkös "liftes" szobákból álló kvázi végtelen "hólófedélzetre", ahol persze teljes testlekövetés is lenne külső eszközök beiktatásával.
Elevators and Extra-dimensional Space: Exploring Ways to Transcend Physical Boundaries of Room-scale VR
Úgy látszik mindenki ráugrott a VR témára, Sony közben teljes gőzzel keres embereket egy új, direkt VR tematikájú játék stúdióhoz.



Még egy kis infó első kézből(!) a VOID-ról:
First Hands-on: The VOID, a Mixed Reality Experience That Blends Real and Virtual
Ezek szerint ez nem egy a jövő távoli ködébe vesző projekt.



Újabb versenyző VR kiegészítők terén a Tesla Studios, akik egyesítik az érintés érzékelést segítő eszközöket a teljes test mozgását követő rendszerekkel. Remélhetőleg valamelyik nagyobb gyártó felkarolja az ötletet, hogy hamarabb megfizethető késztermék legyen belőle. Természetesen moduláris felépítésű.
Tesla Suit can Add a Sense of Touch to Your VR Experiences



Jah, egy bizonyos nagyobb gyártó hamarosan küld nekik egy cease and desist levelet, ha nem változtatnak nevet :)



A szemmozgás és fókusz követő FOVE VR headset átment Kickstarter kampányba, aki akarja támogathatja, előrendelheti, a hír igazi lényege a technikai paraméterek:

FOVE, The World’s First Eye-Tracking VR Headset Comes to Kickstarter Today

They’re aiming to raise $250,000 to finalize their development process and start manufacturing. Pledge levels start at $349 for a single eye-tracking headset to $1799 for a five FOVE developer pack. Rewards are projected to ship to backers by March 2016.

Technical Specifications:

Weight: 400g
Display Size: 5.8in
Resolution: WQHD (2560 x 1440)
Field of View: 100 Degrees (non specific)
Frame Rate: 60FPS (90FPS projected)
Head Tracking: “Low latency 6/9 DoF IMO”
Eye Tracking Sensors: 2 x 0.2 degree (projected) @ 120Hz

FOVE - KickStarter oldal



Megy teljes gőzzel az SVVR Expo, zajlik az élet, jönnek ki érdekes infók ...
eMagin Announces 2K×2K ‘Flip Up’ VR Headset, Demoing at AWE 2015

eMagin Prototype VR Headset Specs

2K×2K resolution microdisplays (square shaped)
80 degree horizontal and vertical FOV (~100 diagonal)
‘flip-up’ design
adjustable IPD and diopter settings
electronics integrated into wearable ‘puck’



Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Szóval ezt ide akartam - Oculus Rift, Morpheus és Vive összehasonlítás:
http://www.gamespot.com/articles/oculus-rift-vs-morpheus-vs-vive-vr/1100...

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Év végén érkezik a Vertigo Games zombis játéka az Arizona Sunshine teljes HTC Vive és Lighthouse támogatással, így 15x15 láb területen ugrálhatja ki magát a leendő játékos.
Arizona Sunshine is a Room-Scale Zombie Shooter for HTC Vive, Teased for Release Later This Year
Arizona Sunshine Teaser (YouTube)



Látom a duplázás "feature" is átkerült a régi oldalról. :P



Különböző VR irányító eszközökkel már Dunát lehetne rekeszteni, de most itt van egy új KickStarter projekt. A Turris névre hallgató megoldás egy ülőzsámoly, ami kéz nélküli irányítást tesz lehetővé. Amerre döntjük a törzsünket, abba az irányba fog mozogni a karakterünk, valamint ha elfordulunk a gördülékeny üllőkén, a testünk a virtuális térben is így tesz. Természetesen ha van egyéb jól használható VR irányító eszköz a kezünkbe, akkor a fenti mozgássorokra más funkciók is beállíthatóak lehetnek, például fedezék mögül kihajolás és hasonlóak. A Turris érdekességét az adja, hogy a termék egyben a PC házaként is funkciónál majd.
Turris: Revolutionary VR Seating & Movement Control & DIY PC



Na ez érdekes. Lehet alfa tesztelőnek regisztrálni itt:
http://xvirent.com/
Persze ha van Oculus Rift is hozzá, hogy értelme legyen.
De mi ez? Elvileg a tesztben egy FPS-RTS MMO játék lesz, ami szerintük az első direkt VR támogatású MMO.
És mi ebben az érdekes? Hogy ég világon SEMMIT nem tudni a játékról. :D

Az XVirent ugyan is nem egy játék, hanem egy VR MMO környezet vagy engine. Kickstarter projekt volt. Ott képeken még egy mágus volt látható. Egy későbbi videóban meg egy hajó szerű valamin sétáló ember nézegetett egy kalózhajót. Mindkettő grafikai szintje közelített egy 15 évvel ezelőtti gagyi web VR techdemóhoz vagy ahhoz amikor a szomszéd 12 éves Pistike először próbálkozik valami 3D render programmal. De akit érdekel az próbálja ki, hátha tévedek.



A Google I/O konferencián bemutatta az úh Google Cardboard-ot, ami picit fejlesztve lett több szempontból, amiből egyik legfontosabb, hogy most már 6"-os kijelzőig lehet használni valamint a hozzá való SDK Android mellett iOS-t(!) is támogatja. Ez mellé gyorsan el is sütötték az új Google Jump platformot ami VR fotók és videók kezelésére szolgál majd, igen látványosan demozva a hibák javítását és az első a platformot támogató 16 kamerás VR kamerát a GoPro (ki más?) szállítja. (Ettől független hír, hogy a GoPro készít egy 6 kamerás "gömb" kamerát VR filmekhez és dronokhoz.)
GoPro unveils a 360-degree camera array for VR videos
Google’s New Cardboard VR Kit Supports Phones With Up To 6″ Screens
https://www.google.com/get/cardboard/

GoPro is building a spherical camera mount to enter the virtual reality market



És mi ebben az érdekes? Hogy ég világon SEMMIT nem tudni a játékról. :D

https://www.kickstarter.com/projects/saltamimi/xvirent-experiences-in-vi...

egy ~9000 dolcsibol fejlesztett gagyi kickstarter projekt, ennyi info mar eleg hozza szerintem hogy vagjuk, ebbol nagy mese ugysem lesz.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!