Hozzászólások

2021.09.30 - 13:19,cs Általános csevejfarm Utazás ugrás a hozzászólásra

Mint mondtam, japán kisvárosban ugyanúgy halott vagy kocsi nélkül, mint USÁ-ban. Vidéken itt is teljesen normális az apuka autó meg anyuka autó. Plusz gazdagéknál ugye kell lenni *minimum* 1 vintage BMW-nek, esetleg egy muscle carnak, a lényeg, hogy EU/USA oldalon legyen a kormány :) A pár nagyvárost leszámítva mindenhol 1 felett van az átlag autók száma / háztartás.

Könnyen lehet, hogy a statisztika sántít, ahogy mondod. De Japán autós ország, nagyon büszkék a járgányaikra, kisautókat meg majdnem adómentesen (!!!) tudsz venni. Plusz esélyesen a szállítmányozás is hozzácsap a statisztikához, itt furgonnal mozog sok minden, se a nyerges vontató se a vonatos szállítmányosás nem létezik annyira (és így is kiszálít csomó mindent amazon same-day-deliveryvel).

2021.09.30 - 12:03,cs Általános csevejfarm Utazás ugrás a hozzászólásra

Drága. Prius kb $100 / nap, GT86 kb $150 / nap. Mostanában akarok egy Ducati Multistradát elvinni egy napra, kb $220 / 8 óra biztosítás nélkül lol

2021.09.30 - 11:36,cs Általános csevejfarm Utazás ugrás a hozzászólásra

ProfWilliam írta: Japánban az utcán nem szabad dohányozni -kivéve a kijelölt helyeken, amik kb úgy néznek ki mint egy vulkán

Ez helyi szabályozás jogkör, nincs általános szabály. Belvárosi részek hoznak ilyen szabályokat, ahol zsúfoltak az utcák.

Kedvencem az az étterem volt ami nagy betűkkel hirdette, hogy van nemdohányzó részlege is, amit úgy oldottak meg, hogy az étterem fele nemdohányzó volt, míg a másik fele igen. Természetesen semmilyen módon nem volt elválasztva két rész szóval takaros füstfelhők szálldostak mindenfele. :)

Ez már nagyon szabálytalan a 2020 áprilisi szigorítások óta. Publikus beltéren tilos a dohányzás, kivétel ezalól a bizonyos négyzetméter alatti kis helyek, amik 2020 előtt is nyitva voltak plusz asszem a kaszinók/pachinko. Nem oly' rég Európában is hasonló komolysággal vették a dohányzó/nemdohányzó helyeket, relatív gyorsan megváltozott.

Lehet, hogy hülye kérdés de milyen az autók létjogosultsága egy ennyire tömegközlekedésre beállított országban?
Anno Tokyónak nem volt olyan része, amit ne értem volna el tömegközlekedéssel, a Hiroshima - Tokyo távot (800 kilóméter) pedig átlagosan 3 és fél óra tette meg a Shinkansen.

Igen, a vonat 300-zal visz, azt nehéz übereleni nagyvárosok között. De az egy főre jutó autók száma magasabb, mint Németországban. Kisvárosokban halott vagy autó nélkül és attól még, hogy Tokióban vonattal jár melóba, sok embernek van kocsija. A közösségi autózás is régi ipar itt, a nyugat nemrégiben kezdi "feltalálni". Nagybevásárlás? Havert felkapni reptéren? Mobilon lefoglalod a kocsit, lesétálsz 3 sarokra max, felkapsz egy kocsit, és 15 perces intervallumban fognak számlázni. Airbnb-szerű kocsibérlős szolgáltatás is van. Toyota Rent is van minden istenhátamögötti helyen is, letekersz shinkansennel a világ másik felére, ott meg beülsz egy GT86-ba, aztán irány a hegyek :) Legjobb helyek, amik vonattal nem érhetők el, kisebb a tömeg :)
Illetve, hogy van tömegközlekedés, az nem jelenti azt, hogy praktikus minden esetben. Ahogy szopó Budafokról Pesterzsébetre menni, ugyanúgy szopó tud lenni itt is, ha nem sugárirányban közledsz a belvárosba vagy vissza. Amit te Tokióként megtapasztaltál az valószínűleg nagyon pici szelete a városnak és nem reprezentatív, hogy hogy élnek a családok.
Bár az sem elfelejtendő szempont, hogy a belvárosban rettentő drága a kocsi fenntartása. Nálunk az épületben $320/hónap egy parkoló és így néz ki
rwurl=https://i.imgur.com/dcziOO7.jpeg

2021.09.27 - 16:11,h Általános csevejfarm Utazás ugrás a hozzászólásra

Ilyen messzire csak autópályán érdemes, máshogy nem fér bele 4 napba, szóval ez kb. Kiotóig autópálya, onnantól hegyi meg partmenti utak 3 napig aztán autópálya vissza kb. Nagojától (plusz Oszakát is pályán kerültem el).

Igen, van autópályadíj és meglehetősen drága. Majd csak jövő hónapban jelenik meg a számlámon a pontos összeg szóval csak becslés, de ez a karika 40-45k HUF pályadíj volt kb (autóval több lenne).

2021.09.27 - 16:00,h Általános csevejfarm Utazás ugrás a hozzászólásra

Még egy 1800 km-es karika. Kár, hogy megint elmosta az eső a végét. Még egy rövid hétvége van tervben idénre, ha minden jól megy.

rwurl=https://imgur.com/a/9dMLDSE

2021.09.13 - 16:17,h Általános csevejfarm Utazás ugrás a hozzászólásra

Kicsit olcsóbb, de nem radikálisan. Kiotóban pár hete 12000 jent ($109) fizettünk haverral 2 éjszakáért (6000 / fő), a város közepén. Lemennek az árak, ha milliószám helyett 0 turista van az országban. Bár a belföldi turizmus nagyon felfutott.

2021.09.05 - 10:02,v Sport HQ Forma-1 ugrás a hozzászólásra

Nascart többen nézik, de nem áll jól a szénája annak ellenére, hogy prime vasárnap délutáni időszakban van. Az NBC valószínűleg leveszi a műsorról a Nascart 2025-ben. mivel kb. 20%-ot esett a nézettsége az elmúlt években és jelentős részben kiöregedőben lévő redneckek, nem a legprofitábilisabb közönség (csak kb. 20%-uk 18-19, míg F1 esetében a nézők fele kb.). Jegyeladások hasonló, Nascar arénákat már corona előtt is szinte lehetetlen volt megtölteni. Pontos F1 adatokat nem fogsz találni mert egyre többen streamingen nézik, ami nincs az 1-1.2milliós tvs nézettségben.

A spa döntés elbaszott volt, azt nem sokan vitatják bár semmi köze az izgalmakhoz, a szezon maga sok éve a legizgalmasabb.

Ha meg nem tetszik, ne nézd, elég egyszerű a képlet szerintem.

2021.09.04 - 18:05,szo Általános csevejfarm Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok ugrás a hozzászólásra

Tudtommal lehet, de csak japánul folyékonyan beszélő kísérővel biztonsági okok miatt.

2021.09.04 - 08:28,szo Általános csevejfarm Nanemá, avagy meglepő és hihetetlen dolgok ugrás a hozzászólásra

Akit érdekel a vízvédelem, itt egy érdekes, észbontóan hatalmas rendszer. És csak 3 kis/közepes folyó árterét védi. Lehet látogatni!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=cfJOW2PtrGk

2 éve nagy riadalom volt DK Ázsiában a Hagibis, ami eggyel erősebb volt, mint az Ida. De szerencsére kicsit gyengült, mire ideért. Bokáig érő víz folyt itt a ház előtt az úton és nem tudtam aludni, annyira visított a szél meg mozgatta az épületet, szinte hajóbeteg lettem. Vicces volt, hogy pár órával előtte egy kis földrengést is kaptunk illetve ahogy tolta maga előtt a levegőt, egy tornádó is képződött. Plusz előtte 2 héttel kaptunk egy másik nagy tájfunt. Utána pár nappal meg egy relatív nagy földrengést.

Aztán másnap napsütés, hőség, út felszáradt, a csatornarendszer elvezette az epic mennyiségű vizet, felpucolták az utat, minden vissza normálisba a városban. Ártereken meg hegyoldalban sajnos már nem volt ilyen jó a helyzet...

2021.09.04 - 08:03,szo Technika HQ PC-builder HQ ugrás a hozzászólásra

3600X -> 5800X upgrade, video render
https://imgur.com/a/jAX5RZp
Lightroom is határozottan reszponzívabb. Egyéb használatban marginális különbség, de pl a böngészőt megnyitni 50 tabbal picit gyorsabb.

2021.09.04 - 07:57,szo Sport HQ Forma-1 ugrás a hozzászólásra

Tibre írta: Csak egy újabb szög az F1 koporsójába

Áh, az 50 éve ismételgetett boomer predikció! Mindeközben a nézettség magasabb, mint 2015-2017 környékén, USÁban rendszeresen dőltek meg a nézettségi rekordok 2019-2020-ban. Corona alatt is kevesebb, mint 5%-kal csökkent a nézettség + Netflix doku sorozat is hatalmas hit.

2021.08.27 - 18:20,p Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Kb. akkor esélye van, mint máshol. A humán kvalitásaidat 1-2 éjszakáig tudod csak elrejteni, onnantól nincs előnyöd egzotikummal. Sőt, idővel inkább romlanak mert sok neckbeard pont ilyen kérdéssel érkezik yellow fevert kiélni, de beilleszkedni nem tud, válás lesz a vége rövid időn belül. A japán jogrendszer 99%-ban az anyának adja a gyerekek felügyeleti jogát, ha meg kéri, szinte automatikusan megtagadják a látogatást is (általában kérik).

A komplikáció a nevekkel van, kivéve ha nemzetiséget is szerzel + honosított japán nevet. Valamint a jog csak azt ismeri el, hogy a feleség veszi fel a férfi nevét (again, elbaszott patriarchizmus). Ezt úgy kerülik meg, ha kell, hogy a feleség családja örökbe fogadja a férjet, aki így felveheti a nevet (mukoyoshi, ez fontos volt a családfa örökítésben régen, mikor nem volt férfigyermek). Koseki amúgy az anyakönyv, elbaszott több száz éves rendszer: https://en.wikipedia.org/wiki/Koseki . Kosekibe külföldi nem kerülhet be önállóan, csak házastárs mellé, mint "lábjegyzet".

Kinézni nem fognak, az igazi rasszizmus a kínai/koreai/fekete emberek ellen irányul :) 3 millió külföldiek vagyunk ebben az országban, nem mintha a nagyvárosi ember ne lenne hozzászokva. Több vegyes házaspár ismerősöm van.

Bögyös japán lányokat a pornóból ismered, amúgy nem annyira bögyösek. Btw ha már itt járunk, a japán melltartó méret A-tól H-ig megy, kb. 1 mérettel az US/EU alatt van (D fölött 2 méret ugrást javasolnak), nincsenek dupla/tripla betűk.

A félvér gyerekek (ハーフ "hafu") néha diszkriminálva vannak, de ez javul bár nem én vagyok a legjobb megítélni. Naomi Osaka, Aaron Wolf, stb. nagy példaképek.

2021.08.27 - 15:09,p Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Oh ez az amúgy nagyon fontos japán fun fact lemaradt tegnap:
- nincs borravalózás. Ha adnál se fogadnák el a helyek 98%-ában.

2021.08.27 - 14:52,p Sport HQ Autómánia ugrás a hozzászólásra

Jó, hoztatok 2 rossz példát repülésre (igazábló a floppy amúgy rossz "rossz" példa mert egy 1988 óta gyártott járműről beszélünk, amikor a floppy teljesen normális volt és egyszerűen nem érte meg pénzt költeni a lecserélésére).

De közben az igazság az, hogy a repülés nagyságrendekkel biztonságosabb közlekedési mód annak ellenére, hogy nagyságrendekkel komplexebb és kb 2 évtizeddel fiatalabb. Mindefelett szinte röhelyesen olcsón eljutsz vele Olaszországba (vagy az én esetemben: olcsóbb elrepülni Szöulba, mint elmenni Hiroshimába).

Egyébként leginkább a szimulációra és a verifikációra gondoltam (fejlesztésben és oktatásban is de elsősorban a rendszerfejlesztés és -modellezésben) illetve hogy nem vállrándítással intézi el az ipar (pontosabban a szabályozó szerv) a halálos baleseteket hanem kielemeznek mindent ÉS publikusan elérhetővé teszik az eredményt ÉS kötelezővé teszik a javítását. Dolgoztam projekteken autógyárakkal, amik nevét nem nevezhetem meg de talán SM-el kezdődik és ubaruazdára végződik, mindegyik után azt mondtam, soha nem ülök be egyikbe se. Toyotánál egy hajszállal kompetensebbek az emberek, de a gány ami megy, az egyelőre csak azért részben sokkoló mert szinte semmihez nem férek hozzá a corporate red tape-en át :)

2021.08.26 - 16:00,cs Sport HQ Autómánia ugrás a hozzászólásra

Az ML safety érdekesebb téma mert arra semmiféle megoldás nincs jelenleg :D

2021.08.26 - 15:48,cs Sport HQ Autómánia ugrás a hozzászólásra

Kicsit komplex a rendszer, nem is mehetek bele meg khmm... nem is igazi OS mert van még alatta layer. De igen, több RTOS is van, különböző ECU-kon másmilyen. A securityt nem vágom, de ezeket mind cert vezérli, nem az autógyárak találják ki maguknak nulláról, jóvá kell hagyattatni a kódot auditorokkal. Plusz a mellettem ülő csapatban 2 arc van, akik a C++ steering committeeben ülnek, az egyik architekt meg az Apple compilerjeit architektelte előtte, szóval szerencsére vannak nálam okosabb arcok :) Én nagyrész szimuláción dolgozom, a főnököm 30 évig repülőgép szimulátorokat fejlesztett, pet peevem volt már régóta, hogy az autóipar miért nem tanul többet a repülőiparból.

2021.08.26 - 13:39,cs Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

CEO pöcse nő egy centit!

2021.08.26 - 13:38,cs Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Lehetséges, nem ettem még soha. Bezzeg ráját meg nyers lóhúst igen.

2021.08.26 - 13:21,cs Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Fun fact: a norvégok több bálnát gyilkolnak, mint a japánok, de utóbbit szokás utálni érte :)

2021.08.26 - 13:00,cs Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

vényes gyógyszert kb alig tudsz felirattatni dokival. Gyógyulj meg magadtól, aztán ha halálodon vagy, talán. Sajnos covid oltást is nagyon kurvára későn kezdték.

Ezzel nem értek egyet tapasztalatom alapján. Jelenleg ízületi gyulladásokkal küszködök, többször volt fülproblémám, volt 2 térdműtétem + 1 elrepedt karom, soha nem volt gondom orvosságot kapni (sőt, adják az antibiotikumot mindenre, kurvára nem értem, hogy miért). A dózisok kisebbek, de normális orvos igazítja.
A covid oltásnak érdekes története van, ugyanis volt probléma oltásokkal a 90-es években és emiatt a japánok vakcina hezitanciája az egyik legmagasabb a világon. Szóval csináltak félig-meddig kamu teszteket japán populáción demonstrációs jelleggel, embereket meggyőzni.
A másik része, hogy egyszerűen nem volt vakcina. EU és USA kontrollálta az exportot, az első pár hónapban alig érkezett, így nem lehetett beindítani a programot.
A harmadik meg megint kulturális, a tervezés és a kockázat, amit mondtam. Itt elfogadhatatlan, hogy hozzátok a szurit aztán majd beadjuk a parkolóban vagy lesz valami. Pontosan minden egyes lépést meg kell tervezni, jóváhagyatni az anyámmal is. Kell a flowchart. A flowchart a king, annak mindenre ki kell terveznie. A padlóra előre fel kell festeni minden információt, a műanyag kisszéket leltárba kell venni, le kell szerződni új bérszámfejtővel aki számlázza az extra pénzt (sokat adnak), sok oldalnyi pamphletet meg kell írni, stb.
Cserébe mikor beindult, valami eszeveszett tempóban oltottak, lassan lekörözzük az USÁt oltásban. A 65+ korosztályban már 90% az átoltottság szóval a hezitencia félelmek se valósultak meg.

Ha pedig félvér vagy (ami önmagában is baszottciki) akkor fesd feketére, mert megbüntetnek és megaláznak a természetes színedért.

Vagy még jobb, photoshopolják az évkönyben feketére. Agyfasz. Azért inkább ez a kiugró eset, legalábbis ahol félvérek vannak, az inkább az ország fejlettebb része. Ismerek 2 félvér gyerekes párt, tudtommal nem volt nekik még problémájuk.

nem azért a világ legmagasabb elítélési rátája a bíróságoknak, mert csak az kerül oda, aki bűnös. Abban a pillanatban, hogy a rendőr lecsuk, bűnösnek számítasz. Bármi is legyen az igazság.

Yep. Bár néha csak szopatásból csuknak le és nem emelnek vádat.

A honlapokba inkább nem is megyek bele, teljes agyfasz. :D Viszont van egy érdekes kulturális része: a japánok szeretik az információ áradatot. Honalapoktól a metróállomásig, minden tömve van infóval. Nekünk káosznak tűnik de a japánoknak preferencia.

2021.08.26 - 11:23,cs Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Oké, pár random egyéb érdekesség, cégekről, életről:

- van Hulu japán, de már semmi köze a Huluhoz mert nem bírták menedzselni miközben egy japán telekom cég megvette és sikeres lett
- Yahoo JP továbbra is az egyik legnagyobb és legjövedelmezőbb weboldal Japánban. Levált a Yahooról, mikor eladták
- nincs ebay (yahoo auctions van plusz pár új startup, akik már USÁban is terjednek), amazon viszont itt csomó termékekre same-day deliveryt tud, USÁban még csak most kezdik a 1-day deliveryt elterjeszteni (sajnos corona ezen rontott kicsit)
- a 7eleven eredetileg amerikai, de madnem csődbement USÁban és megvette a Japán leányvállalat az anyavállalatot. Szóval a 7eleven egy Japán holding cég. Japánban amúgy több üzletük van, mint USÁban.
- Konami kondiba járok. Igen, az a Konami.
- a Yamaha hangszercég és a Yamaha Motors nem azonos cég a hiedelemmel ellentétben. Bár előbbi tulajdonolja utóbbi jelentős részét.
- a japán GDP és átlagkereset is a 1995 szint alatt van. Állítólag akkoriban alig lehetett taxit fogni, köteg pénzt kellett lóbálni az út szélén. Valamirevaló naffőnöknek saját sofőrje volt. Dolgoztam ilyen sofőrrel. Klasszik fehér kesztyű meg minden, kiszúrja a jelöletlen autóban lévő rendőröket kilométerről. Kurva nagy arc.
- a Nissan hajszálra volt a csőd szélétől, aztán jött Ghosn Franciaországból és megmentette, felfuttatta a céget. A történet többi részét tudjuk - mióta megy a szekér, kevésbé kívánatos (túl drága) a fehérember CEO.
- random postahivatal meg városháza (=okmányiroda) pont olyan, mint bármelyik magyar a 90-es években. Fax hirdetmény a falon, papírtologató haszontalan alkalmazottak százai a pult mögött, 30 formanyomtatvány mindenre, online nem lehet csinálni semmit (COVID ezen segített, mind a $900 corona segélyt, mint a vakcinát teljesen online lehetett intézni, telefon NFC-vel olvastam le az okmányomat!).
- ehhez kapcsolódóan: kurva sok admin dolgot kézzel csinálnak. Járműregisztrációs probléma során kaptam levelet, amit láthatóan kézzel pötyögtek nekem. TB-vel is volt nyűgöm, tegnap kaptam levelet, ami szintén nem formanyomtavány.
- japán adóbevallás oldal 1 kis hajszállal jobb, mint a JAVA-s ÁNYK
- van pár külföldi corporate, amit imád a Japán corporate. Pl. Microsoftnak nagyon jól megy itt.
- a service industry borzalmas. Úgy kezelik a pincéreket, stb. mint a kutyát. Szolgalelkűeknek kell lenniük és ezt ki is használják a kuncsaftok. Néha teljesen tudatlanul/megszokásból: pl a minap átültünk másik asztalhoz burgerezőben és én vittem magammal a poharat egyedül, többiek elvárták, hogy majd a pincérlány összeszedi és áthozza (igen ez apróság, de itt jönnek ki a kulturális különbségek).
- ez a kellemetlenségig fokozódik számomra. Példa: a már említett sofőr nyakát tekerve szaladt és ugrált, csak hogy nyissa nekem az ajtót, elvegye a táskámat, stb. Utoljára Szingapúrban éreztem magam így kellemetlenül, ahol kb. rabszolgasorban lévő indiaiak dolgoznak hotelekben. Példa2: kinyitom az ajtót egy lánynak, tuti minimum 2-szer bocsánatot fog kérni. Némelyikük szinte nem tud mit kezdeni ezzel a szociális helyzettel.
- gyomorforgatóan patriarchális a társadalom, DE tradícionális japán családban a feleség kezeli a pénzügyeket. Sok családban a férj a feleségtől kap költőpénzt akkor is, ha ő keres egyedül.
- lányokat fizetni társalogni és italozni teljesen normális, még kis vidéki helyen is találsz ilyen bárokat. Rettentő sok pénzt tudnak keresni az elit lányok ilyen helyeken (nyilván nem vidéken). Alapesetben nem nyúlhatsz hozzájuk, a bárpult ellentétes oldalán ültök. De nagyon érdekli őket, hogy milyen napod volt!
- a jognál erősebb a szokásjog. A rendőr mindig az erősebb kutya, mindenféle ok nélkül lecsukhat két napra. Nem, itt telefonhívás se illet meg, de még a hozzátartozóidat se fogják értesíteni.
- nem, hogy szokásjog, mindig van loophole. Illegális a gambling? Sebaj, menjen a gambling gyöngyökkel, de hoppá, 2 sarokra innen lehet gyöngyöket vásárolni meg eladni. Független biznisz, törvényt mindenki betartja! Kocsiban nem mehet a tv 20 kmh felett? Pont van a kereskedés mellett szaki, aki kiveszi ezt a korlátozást kis pénzmagért. Kereskedés semmit nem tud róla. Miért van rajta Toyota overall? Ki tudja.
- prostitúció illegális. De a törvény csak vaginális szexet definiál (hello loophole megint). Happy ending masszázst simán lehet hirdetni is. Bár ezek mindig sötét, félreeső helyeken vannak. Yakuza és a rendőrök harmóniában élnek. Persze ha az esemény közben a lány hirtelen "megkedvel" te meg elfele "véletlenül" otthagysz egy kis pénzt, ami nem jelenik meg a számvitelben, mehet egyéb is.
- Igen, lehet számlát kérni happy ending masszázsról. Általában étterem vagy ilyesmi, hogy el lehessen számolni cégnél.
- a látszat nagyon fontos. LV meg Gucci táska KELL a kézbe, anélkül senki vagy. A folyó túlsó oldalán 20%-kal esik a lakbér mert a személyiden Kawasaki lesz, nem Tokió, az gáz. Cégek bérelnek használatlan parkolóhelyeket rettenet pénzért, csak hogy belvárosi rendszámot tudjanak regisztrálni. Minden gyümölcs rettenetesen drága mert a japánok csak tökéletes gyümölcsöt vesznek. Almák egyesével vagy négyesével vannak szivacsba csomagolva.
- vonaton/metrón telefonálni kb akkora bűn, mint a nappali közepére szarni
- cipővel lakásba menni kb akkora bűn, mint legyilkolni az elsőszülött gyereket
- iskolában szigor van. Hajat befesteni pl. simán kirúgást eredményez.
- viszont rettentő aranyosak a japán gyerkőcök, ahogy egyenruhában vonulnak. Élénk színű sapiban vannak az alsósok és magasra tartják a kezüket a zebrán, láthatóság érdekében.
- munkanélküliség rettentő alacsony. De ez olyan, mint nálunk a kommunizmusban: sok ember végez teljesen haszontalan munkát. Fizetés is szar. De így próbálják a elérni, hogy hasznosnak érezzék magukat a társadalomban.
- telektulajdonos családok rettenetesen gazdagok, a nagyvárosokban annyira felfutottak az ingatlan árak a 90-es években. Milliárd dolláros vagyonokat örökölnek a sarjak a kihalófélben lévó gazdagéktől.
- teljesen normális lebontani egy 15 éves házat itt a városban. A telek annyival drágább, új házat felhúzni rá nem radikális kiadás. Ökölszabály családi házaknál Tokióban: az érték 80%-a telek, 20%-a lakás.
- egyik előző cég mellett volt egy parkoló, ahol néha nem 1, de 2 Ferrari Portofino szokott álni. De ugye a Portofino a wannabe gazdagok autója, alig $200k talán.
- Teslák kezdenek elterjedni, de pár éve még ritkaság számba mentek. Elég drága itt az áram mióta lekapcsoltak pár atomreaktort.
- bringákat regisztrálni kell (again, szokásjog, annyira nem para, ha nem regisztrálod). Villanyos bringák, scooterek, stb. nagyon szigorúan szabályozottak, többségükre rendszám kell. Nincs is Tokió telehányva villanyos szarokkal, mint Párizs.
- asszem a 90-es évek óta nem volt kormány, ami végighúzta volna a ciklusát (citation needed, ebben nem vagyok biztos).
- a cégek felelősek az ingázásod alatt történt balesetek miatt bár az ingázás nem számít bele a munkaórába. Ebből kifolyólag pl. szabályozzák, hogy mivel mehetsz melóba. Nekem titokban kell motoroznom bár a HR policy csak "driving"-et tiltja explicit. De nem fogok rákérdezni.
- retró megint: az állomáson kaphatsz pecsétet, ha késik a vonat. Nem csak iskolásoknak igazolás, sok régimódi cég a dolgozóktól is megköveteli az igazolást, ha nem érnek be 9-re.
- mindenki folyamatban gondolkozik. Mindenre flowchart kell. Döntést nem szabad vállalni (mint mondtam, extrém felelősségkerülés), a folyamatot kell követni. Ezt külföldiek jól ki tudjuk használni: átlag irodista nem tud mit kezdeni, ha olyan állapotba hozom a processzt, amire nincs folyamatábra. A tudományos kifejezés erre "gaijin smash".
- példa: kéne fizetnem valami biztosítót a lakásomra, amik amúgy nekem nem is nyújtanak szolgáltatlás. Miért? Csak mert szokás. Szóval nem fizetem. 3 éve minen hónapban küldenek egy számlát, ki se nyitom. 2 hetente felhívnak, de blokkoltam a számot. 3 év alatt még nem jöttek elő egy processzel, hogy mit csináljunk, ha valaki nem fizet.
- a felelősséghez és kockázathoz még: a kiszámíthatóság kincs. Inkább nem kell a feature, csak legyen meg minden menetrendre. Simán kivágják a featuret a kocsiból/szoftverből/akármiből, ha csak kis jele is van, hogy nem lesz meg időre. Lakásfelújításra gyakorlatilag órára lebontott gantt chartot kapsz. Rettentő sok bufferrel mert nem az a lényeg, hogy gyorsan kész legyen, hanem hogy kiszámítható legyen.
- surface tablettel jött ki a gázos ember bekapcsolni a gázórámat, az mondjuk menő volt
- Japán a middle man országa. Minden drágább, mert 3 másik kézen megy át.
- lakásbérlésben erősen megjelenik ez, minden lassú és drága. 2 havi lakbér ára simán elmegy papírmunkára. Arról ne beszéljünk, hogy csomó tulaj/lakás nem enged be külföldieket bár erős anti-diszkriminációs törvények vannak.
- example middle man: cég1 tulajdonában van a telek, cég2 kivitelező építi rá az épületet, amit cég3 (vagy Átlag Jancsi) fog birtokolni, cég4 fog menedzselni, ami cég5-ön keresztül fogja intézni a bérlést, amivel te cég6 ingatlanoson keresztül szerződsz. Nem lepődnék meg, ha lakásom tulaja (nyugdíjas hölgy, Gunma prefektúra) életében nem fogja látni a lakást (kb. $750000) se a bérlők neveit vagy bankszámláját.
- a helyi vonatok bizony késnek. Összevissza, gecisokat némelyik. A shinkansen viszont nem késik. Felfoghatatlan mérnöki és logisztikai csoda, ahogy az a hálózat működik. Lélegzetem eláll, akárhányszor felszállok egyre.
- cserébe drága. Kb. 50k HUF leugrani Kiotóba meg vissza (450km)
- sebességkorlátok rettentő alacsonyak
- cserébe az autópályák is drágák. Az autópályadíj ugyanúgy kb. 50K huf (minden bizonnyal nem véletlenül).

Nemtom, ezek csak random dolgok :D

2021.08.26 - 10:19,cs Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Asszem részben igen, de szerintem a zaibatsu-re gondolsz, amik ezek a cégek előtt voltak. Azok a családi cégek nagy része nem működik már de azt hiszem némelyik keiretsu azok leszármazottja.

2021.08.26 - 10:09,cs Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Simán Galaxy. Samsung nem jelenik meg a telefonon, se a marketingben. Tv-k amúgy Samsung brand alatt mennek, de nem fogynak nagyon jól tudtommal bár nincs róla adatom.

2021.08.26 - 09:44,cs Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Igen, érdekes olvasni a konglomerátusokról. Koreában chaebol, Japánban keiretsu a nevük. Samsung kezében van a Koreai kormány pl. A japánok meg emberi ésszel felfoghatatlan méretű hálószerű cégcsoportok, amik magukban foglalják a legnagyobb bankokat, biztosítókat, szóval nem bukhatnak. Ezért van, hogy a bankom ugyanabban a cégcsoportban van, mint a Subaru meg a söröm a hűtőben (Asahi) meg a targonca, amivel dolgoztam nemrég

Amúgy Japánban nem Samsung néven mennek a telefonok mert rasszisták az emberek és kevésbé vennék mert Koreával azonosítják.

2021.08.26 - 09:25,cs Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

A japán vállalatok többsége gyakorlatilag elviselhetetlen töketlenség. Extrém módon kerüli mindenki a felelősséget, kockázatot nem hajlandók vállalni, a power harassment a kultúra része. Ezért is vannak sok éves lemaradásban szoftver, AI téren (kivéve gaming). Gyártásban (ahol nem az innováció a legfontosabb, hanem a költséghatékonyság és az óramű pontossággal működő ember/gép/minden) továbbra is a legjobbak. Bár a német termékeket itt kb. ugyanúgy becsülik nagyra mint mi annó a "made in Japan" plecsnit.

Előrejutni nem képesség szerint fogsz, hanem kor szerint. Lehetsz te fiatal John Carmack, egy tradícionális cégnél akkor is ugyanazon a ranglétrán és ugyanazzal az eszeveszett alacsony fizetéssel kezdesz.

Eszeveszett szar cégek túlélnek mindent, mert a piac belterjes és "partnership" keretén belül van minden plusz amit te egy cégnek hiszel az kb 15-20 cég hálója, így kifizetődő a cégeknek egymást megmenteni még akkor is, ha amúgy vetélytársak. Lsd: toshiba, amit 3 évente átszerveznek mert állandóan csődbe mennek a leányvállalatai (ok, a toshiba eléggé korrupt cég, az se segít). Az banking kb. most ér arra a szintre mint 5-7 éve voltunk európában (fun fact: csomó ATM csak munkaidőben működik).

Csak van egy nagy probléma az autóiparban 2020as években: a gyártás fortélyból leminősül nyűggé és a pénzt nem a vas fogja hozni, hanem a szoftver. A'la mobiltelefonok 6-8 éve. Japán autógyártók fele Nokia sorra fog jutni 5-10 éven belül.

Ezt próbálja megelőzni a cégünk, radikálisan váltva szemléletet, feljesztési metodológiát, cégkultúrát. Szerencsére a fölöttem levő emberek (director, VP, CEO) egyike se japán.

(félreértés ne essék, dolgoztam rettenetesen jó Japán mérnökökkel - annak ellenére, hogy az oktatás pont olyan szar, mint Magyarországon)

2021.08.25 - 11:25,sze Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Gotcha. Szívbajos nem vagyok, politikát tudok navigálni, ha meg lehetőségem van, megfixálom magamnak a problémát. Az én fogaskerekeim relatív gyorsan őrölnek mert nem eszem meg a bullshitet és az eddig jól működik a töketlenkedők között. A frusztráló része csak, mikor meg tudnám oldani de nincs rá jogosultságom és ez lelassít a munkámban.

2021.08.25 - 02:43,sze Általános csevejfarm Utazás ugrás a hozzászólásra

Ez kicsit más. Az útvonalterv se rossz, de csak 10 pontot adhatsz hozzá (vagy hasonló, pontos számra nem emlékszem) illetve eszközök között macerás mozgatni még ha elmented is (bár nincs normális módja elmenteni). Aztán fos google megpróbálja optimalizálni az én nehezen megtervezett útvonalamat, ha megnyitom telefonon. Következő tripen már esélyesen nem is google navigációt használok emiatt.

Ez a timeline feature-ből készül. Visszanézheted a timelinet, napokra lebontva. GPS tracktől kezdve point of interesteking meg a fényképeidet is, ha van GPS tag. Mivel csak per nap működik, én kiexportálom a napokat egyesével. Aztán átmegyek Google Eath-be, ott kiszedem a fájlból a szenzitív infót meg irrelevás point of interesteket. Aztán vissza online google mapsre, ott csinálok egy custom mapet, oda beimportálom a szerkesztett .kml fájlokat. Innentől már egy helyen van az összes nap, csak a kinézettel kell szöszölni (vonalvastagság, etc.). Ez akkor is megmarad, ha törlöd a location historyt google mapsről (bár én backupolom a .kml fájlokat másik cloudba is).

2021.08.25 - 02:35,sze Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Nem ellenségemként tekintek a cégre, akkor nem lennék ott, nem az én stílusom. Kicsit nehéz Japánban embereket kirúgni, szóval előfordul. De eddig szerencsére egyszer kellett ilyen hozzáállással találkoznom, relatív gyorsan eltávolításra került. Nem tesz jót a munkavízumodnak, mikor fegyelmivel kirúgnak.

2021.08.24 - 16:12,k Negatív HQ Világvégehangulat és üvöltőszoba ugrás a hozzászólásra

Náh, fix fizu. Soha nem dolgoztam óradíjon :) Plusz itt nem jó a contractor élet, kevesebb járulékot fizet utánad a cég és erősen visszaüt nyugdíjban. De a fizetés rendben van, sikeresen csábítjuk el az embereket amazontól, appletől, netflixtől. A concept jó, pár nagykutya rettenetesen sok pénzt házalt rá, szó szerint százával lapátolták az embereket (japánok) másik cégektől és százával vettek fel újakat (külföldiek) és most kezd mindenki rájönni, hogy hoppá produkálni is kéne valamit.

Mondjuk ezeket a problémákat nem nekem kell megoldani, lesz nekem más nyűgöm.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!