amúgy ez nagyon patent dolog. Mostanában már ritkán utazok Pestre vonattal, de diákkoromban mit nem adtam volna néha egy csendes kocsiért :D
Az a baj, hogy a MÁV renomája a szájhagyomány miatt nagyon rossz, pedig sztem az IC-k kifejezetten kényelmes és kulturált közlekedési módok, késni is jóval ritkábban szoktak. Nekem mindig is tökéletes alternatívát jelentettek Pestre utazáshoz a kocsi helyett.
A dohányzás súlyosan megrövidíti a cigarettát.
Viszont gyorsabban jön tőle a villamos!
Hogy köze legyen utazáshoz is: Én anno, hejderég, Dublinban találkoztam először azzal, hogy a szórakozóhelyeken nem lehet cigizni. Egész meglepődtünk, hogy a ruhánk szinte emberi szagú maradt kijövet. Viszont. Amire nem gondoltunk, hogy a cigi mennyi más szagot elfedett... A testes írek akik babon és sörön élnek összezárva egy terembe... hááát kérem :-)
mikkamakka írta: ne hagyd magad! a dohanyzas jo! :D
ennyi =D
De továbbra se értem mi lenne a baj egy különálló dohányzós kocsival, felőlem még felárat is tehetnének rá. Lehetne benne valami automata is, amiből sört lehetne venni. Pubkocsi =)
Azt vágod, hogy egy cigi árának kábé a háromnegyede adó? Gecisokat fizetek be a költségvetésbe, abból költhetnek a TB-ellátásomra :P plusz ha hamarabb döglök meg, nyugdíjat se kell nekem fizetni.
InGen írta: Azt vágod, hogy egy cigi árának kábé a háromnegyede adó? Gecisokat fizetek be a költségvetésbe, abból költhetnek a TB-ellátásomra :P plusz ha hamarabb döglök meg, nyugdíjat se kell nekem fizetni.
Ez a jó hozzáállás. Mindenben meg kell látni a pozitívumot. :)
Szívjál inkább jóféle marcsát meg hasist helyette, természetesen csakis vaporizátorral. :) Szinte 0% káros anyag kerül a tüdődbe és még jól is érzed magad tőle. Tuti vétel.
Ráadásuk ha már beütött a baj a cigi, miatt akkor meg egészen szépen javítja majd az életminőségedet.
Gyere hétvégén a debreceni főtérre és keresd a Füves Profot.Az első adagra kedvezményt adok!
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Jó pár éve Bécsben voltunk valami Star Wars kiállításon és utána betértünk egy random kávézóba. Gondoltuk, megiszunk valamit, aztán majd kint rágyújtunk. Alapból azt feltételeztük, hogy sehol nem lehet beltérben rágyújtani, hisz nálunk sem lehet. Kellett pár perc, mire hirtelen felfogtuk, hogy egyrészt majdnem mindenki dohányzik körülöttünk, vágni lehetett a füstöt, másrészt az asztalunk közepén is ott figyelt egy hamutartó...
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Osztrakok asszem tavaly vezettek be a belteri dohanyzas tilalmat, es egyik peldakent Magyarorszagot emlegettek. Erdekes amugy, h naluk sokkal nagyobb tarsadalmi vita volt ebbol, mig emlekeim szerint nalunk ez viszonylag docogomentesen atment.
igen amúgy valószinüleg nem vagyok egyedül azzal hogy kemény dohányosként is iszonyatosan örültem a törvénykezésnek miután életbe lépett, előtte kicsit húztam a számat, de azóta már otthon is kitakarodok a gangra füstölni
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Ja, a gyakorlatban nemdohányzóként is füstben éltem addig. Egyszerüen nem úgy tünik, hogy kompromisszumosabb megoldások hasonló jól müködtek volna számomra. Persze így is lélegzek idönként füstöt teraszon, és azt is ki tudnám hagyni, de ez már belefér.
Ilyen messzire csak autópályán érdemes, máshogy nem fér bele 4 napba, szóval ez kb. Kiotóig autópálya, onnantól hegyi meg partmenti utak 3 napig aztán autópálya vissza kb. Nagojától (plusz Oszakát is pályán kerültem el).
Igen, van autópályadíj és meglehetősen drága. Majd csak jövő hónapban jelenik meg a számlámon a pontos összeg szóval csak becslés, de ez a karika 40-45k HUF pályadíj volt kb (autóval több lenne).
feketeninja írta: Jó pár éve Bécsben voltunk valami Star Wars kiállításon és utána betértünk egy random kávézóba. Gondoltuk, megiszunk valamit, aztán majd kint rágyújtunk. Alapból azt feltételeztük, hogy sehol nem lehet beltérben rágyújtani, hisz nálunk sem lehet. Kellett pár perc, mire hirtelen felfogtuk, hogy egyrészt majdnem mindenki dohányzik körülöttünk, vágni lehetett a füstöt, másrészt az asztalunk közepén is ott figyelt egy hamutartó...
Japánban az utcán nem szabad dohányozni -kivéve a kijelölt helyeken, amik kb úgy néznek ki mint egy vulkán- cserébe viszont az éttermek nagy részében lehet. Kicsit fura volt azután, hogy az EU-ban szintem már sehol sem lehet étteremben dohányozni.
Kedvencem az az étterem volt ami nagy betűkkel hirdette, hogy van nemdohányzó részlege is, amit úgy oldottak meg, hogy az étterem fele nemdohányzó volt, míg a másik fele igen. Természetesen semmilyen módon nem volt elválasztva két rész szóval takaros füstfelhők szálldostak mindenfele. :)
Oscee írta: Ilyen messzire csak autópályán érdemes, máshogy nem fér bele 4 napba, szóval ez kb. Kiotóig autópálya, onnantól hegyi meg partmenti utak 3 napig aztán autópálya vissza kb. Nagojától (plusz Oszakát is pályán kerültem el).
Igen, van autópályadíj és meglehetősen drága. Majd csak jövő hónapban jelenik meg a számlámon a pontos összeg szóval csak becslés, de ez a karika 40-45k HUF pályadíj volt kb (autóval több lenne).
Lehet, hogy hülye kérdés de milyen az autók létjogosultsága egy ennyire tömegközlekedésre beállított országban?
Anno Tokyónak nem volt olyan része, amit ne értem volna el tömegközlekedéssel, a Hiroshima - Tokyo távot (800 kilóméter) pedig átlagosan 3 és fél óra tette meg a Shinkansen.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
ProfWilliam írta: Japánban az utcán nem szabad dohányozni -kivéve a kijelölt helyeken, amik kb úgy néznek ki mint egy vulkán
Ez helyi szabályozás jogkör, nincs általános szabály. Belvárosi részek hoznak ilyen szabályokat, ahol zsúfoltak az utcák.
Kedvencem az az étterem volt ami nagy betűkkel hirdette, hogy van nemdohányzó részlege is, amit úgy oldottak meg, hogy az étterem fele nemdohányzó volt, míg a másik fele igen. Természetesen semmilyen módon nem volt elválasztva két rész szóval takaros füstfelhők szálldostak mindenfele. :)
Ez már nagyon szabálytalan a 2020 áprilisi szigorítások óta. Publikus beltéren tilos a dohányzás, kivétel ezalól a bizonyos négyzetméter alatti kis helyek, amik 2020 előtt is nyitva voltak plusz asszem a kaszinók/pachinko. Nem oly' rég Európában is hasonló komolysággal vették a dohányzó/nemdohányzó helyeket, relatív gyorsan megváltozott.
Lehet, hogy hülye kérdés de milyen az autók létjogosultsága egy ennyire tömegközlekedésre beállított országban?
Anno Tokyónak nem volt olyan része, amit ne értem volna el tömegközlekedéssel, a Hiroshima - Tokyo távot (800 kilóméter) pedig átlagosan 3 és fél óra tette meg a Shinkansen.
Igen, a vonat 300-zal visz, azt nehéz übereleni nagyvárosok között. De az egy főre jutó autók száma magasabb, mint Németországban. Kisvárosokban halott vagy autó nélkül és attól még, hogy Tokióban vonattal jár melóba, sok embernek van kocsija. A közösségi autózás is régi ipar itt, a nyugat nemrégiben kezdi "feltalálni". Nagybevásárlás? Havert felkapni reptéren? Mobilon lefoglalod a kocsit, lesétálsz 3 sarokra max, felkapsz egy kocsit, és 15 perces intervallumban fognak számlázni. Airbnb-szerű kocsibérlős szolgáltatás is van. Toyota Rent is van minden istenhátamögötti helyen is, letekersz shinkansennel a világ másik felére, ott meg beülsz egy GT86-ba, aztán irány a hegyek :) Legjobb helyek, amik vonattal nem érhetők el, kisebb a tömeg :)
Illetve, hogy van tömegközlekedés, az nem jelenti azt, hogy praktikus minden esetben. Ahogy szopó Budafokról Pesterzsébetre menni, ugyanúgy szopó tud lenni itt is, ha nem sugárirányban közledsz a belvárosba vagy vissza. Amit te Tokióként megtapasztaltál az valószínűleg nagyon pici szelete a városnak és nem reprezentatív, hogy hogy élnek a családok.
Bár az sem elfelejtendő szempont, hogy a belvárosban rettentő drága a kocsi fenntartása. Nálunk az épületben $320/hónap egy parkoló és így néz ki
rwurl=https://i.imgur.com/dcziOO7.jpeg
Oscee írta: De az egy főre jutó autók száma magasabb, mint Németországban.
Hát ennek utána kellett néznem, mert tévesnek tűnt...
Wiki szerint igazad van, de nehezen hiszem el itt, ahol van van céges autó, apuka autó, anyuka autó, hétvégi autó, és persze veterán (luxus) autó, és minden gyerek egyből autóval a seggében születik.
Lehet a rendszámos biznisz miatt kevesebbnek tűnik, de végülis nem akarok ilyesmin lovagolni, lehet hogy tényleg pár százalékkal több ott az autó. Na meg aztán NDK-ban tényleg kevesebb az autó... mindegy, a lényeg akkor is hogy durva, és ezeket kéne csökkenteni nyilván, nem azt, hogy egy 4-5fős családnak van 1 max 2 autója...
Wiki szerint igazad van, de nehezen hiszem el itt, ahol van van céges autó, apuka autó, anyuka autó, hétvégi autó, és persze veterán (luxus) autó, és minden gyerek egyből autóval a seggében születik.
jól megfogtátok a lényeget baxátok meg :D
Chief Exorcist
fordított esetben mennyire lennél együttérző egy - a dohányipar kivételével - mindenkire káros szenvedéllyel kapcsolatban?
amúgy ez nagyon patent dolog. Mostanában már ritkán utazok Pestre vonattal, de diákkoromban mit nem adtam volna néha egy csendes kocsiért :D
Az a baj, hogy a MÁV renomája a szájhagyomány miatt nagyon rossz, pedig sztem az IC-k kifejezetten kényelmes és kulturált közlekedési módok, késni is jóval ritkábban szoktak. Nekem mindig is tökéletes alternatívát jelentettek Pestre utazáshoz a kocsi helyett.
ne hagyd magad! a dohanyzas jo! :D
"okey-dokey!"
a tudorak, copd meg fos.
Parizer forever.
jaja, meg az is szar ha elut a villamos.:)
"okey-dokey!"
és önként szoktál szaladgálni villamos előtt, hogy hátha elüt?
Igazából csak pár tíz évig kell utazgatni az 1es vonalán éjjel és jómodorra ösztökélni a népeket, garantáltan caökkenne az élettartamod 😀
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
A dohányzás súlyosan megrövidíti a cigarettát.
Viszont gyorsabban jön tőle a villamos!
Hogy köze legyen utazáshoz is: Én anno, hejderég, Dublinban találkoztam először azzal, hogy a szórakozóhelyeken nem lehet cigizni. Egész meglepődtünk, hogy a ruhánk szinte emberi szagú maradt kijövet. Viszont. Amire nem gondoltunk, hogy a cigi mennyi más szagot elfedett... A testes írek akik babon és sörön élnek összezárva egy terembe... hááát kérem :-)
ennyi =D
De továbbra se értem mi lenne a baj egy különálló dohányzós kocsival, felőlem még felárat is tehetnének rá. Lehetne benne valami automata is, amiből sört lehetne venni. Pubkocsi =)
Chief Exorcist
te nem érted, pont aki oltatlanokat vegzálná meg nem engedné TB-ből fizetni az ellátásukat... ;_________)
a cigit sem azert szivom, hatha tudorakot kapok.:)
"okey-dokey!"
Azt vágod, hogy egy cigi árának kábé a háromnegyede adó? Gecisokat fizetek be a költségvetésbe, abból költhetnek a TB-ellátásomra :P plusz ha hamarabb döglök meg, nyugdíjat se kell nekem fizetni.
Chief Exorcist
Ez a jó hozzáállás. Mindenben meg kell látni a pozitívumot. :)
Szívjál inkább jóféle marcsát meg hasist helyette, természetesen csakis vaporizátorral. :) Szinte 0% káros anyag kerül a tüdődbe és még jól is érzed magad tőle. Tuti vétel.
Ráadásuk ha már beütött a baj a cigi, miatt akkor meg egészen szépen javítja majd az életminőségedet.
Gyere hétvégén a debreceni főtérre és keresd a Füves Profot.Az első adagra kedvezményt adok!
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Jó pár éve Bécsben voltunk valami Star Wars kiállításon és utána betértünk egy random kávézóba. Gondoltuk, megiszunk valamit, aztán majd kint rágyújtunk. Alapból azt feltételeztük, hogy sehol nem lehet beltérben rágyújtani, hisz nálunk sem lehet. Kellett pár perc, mire hirtelen felfogtuk, hogy egyrészt majdnem mindenki dohányzik körülöttünk, vágni lehetett a füstöt, másrészt az asztalunk közepén is ott figyelt egy hamutartó...
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Osztrakok asszem tavaly vezettek be a belteri dohanyzas tilalmat, es egyik peldakent Magyarorszagot emlegettek. Erdekes amugy, h naluk sokkal nagyobb tarsadalmi vita volt ebbol, mig emlekeim szerint nalunk ez viszonylag docogomentesen atment.
de utaltam regen mikor meg jartam becsben, hogy pl. a plazakban is cigiztek... aztan szerencsere elvaltam es nincs tobb osztrak bevasarlotura.
Parizer forever.
igen amúgy valószinüleg nem vagyok egyedül azzal hogy kemény dohányosként is iszonyatosan örültem a törvénykezésnek miután életbe lépett, előtte kicsit húztam a számat, de azóta már otthon is kitakarodok a gangra füstölni
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Ja, a gyakorlatban nemdohányzóként is füstben éltem addig. Egyszerüen nem úgy tünik, hogy kompromisszumosabb megoldások hasonló jól müködtek volna számomra. Persze így is lélegzek idönként füstöt teraszon, és azt is ki tudnám hagyni, de ez már belefér.
Sors bona, nihil aliud.
nekem zero toleranciam van. ha mar egy szpiiantasnyit be kell nyelnem belole, szivem szerint vennem elo a shotit es instat kill.
kotelezove tennem a zart bukosisak hepa filteres szurovel valo hasznalatat.
Parizer forever.
rwurl=https://youtu.be/9AL-kScqdr0?t=128
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Még egy 1800 km-es karika. Kár, hogy megint elmosta az eső a végét. Még egy rövid hétvége van tervben idénre, ha minden jól megy.
rwurl=https://imgur.com/a/9dMLDSE
Regen minden jobb volt.
ezek hány százaléka autópálya? Van ott úthasználati díj? Ha igen, akkor drága?
Ilyen messzire csak autópályán érdemes, máshogy nem fér bele 4 napba, szóval ez kb. Kiotóig autópálya, onnantól hegyi meg partmenti utak 3 napig aztán autópálya vissza kb. Nagojától (plusz Oszakát is pályán kerültem el).
Igen, van autópályadíj és meglehetősen drága. Majd csak jövő hónapban jelenik meg a számlámon a pontos összeg szóval csak becslés, de ez a karika 40-45k HUF pályadíj volt kb (autóval több lenne).
Regen minden jobb volt.
Japánban az utcán nem szabad dohányozni -kivéve a kijelölt helyeken, amik kb úgy néznek ki mint egy vulkán- cserébe viszont az éttermek nagy részében lehet. Kicsit fura volt azután, hogy az EU-ban szintem már sehol sem lehet étteremben dohányozni.
Kedvencem az az étterem volt ami nagy betűkkel hirdette, hogy van nemdohányzó részlege is, amit úgy oldottak meg, hogy az étterem fele nemdohányzó volt, míg a másik fele igen. Természetesen semmilyen módon nem volt elválasztva két rész szóval takaros füstfelhők szálldostak mindenfele. :)
Lehet, hogy hülye kérdés de milyen az autók létjogosultsága egy ennyire tömegközlekedésre beállított országban?
Anno Tokyónak nem volt olyan része, amit ne értem volna el tömegközlekedéssel, a Hiroshima - Tokyo távot (800 kilóméter) pedig átlagosan 3 és fél óra tette meg a Shinkansen.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Ez helyi szabályozás jogkör, nincs általános szabály. Belvárosi részek hoznak ilyen szabályokat, ahol zsúfoltak az utcák.
Ez már nagyon szabálytalan a 2020 áprilisi szigorítások óta. Publikus beltéren tilos a dohányzás, kivétel ezalól a bizonyos négyzetméter alatti kis helyek, amik 2020 előtt is nyitva voltak plusz asszem a kaszinók/pachinko. Nem oly' rég Európában is hasonló komolysággal vették a dohányzó/nemdohányzó helyeket, relatív gyorsan megváltozott.
Igen, a vonat 300-zal visz, azt nehéz übereleni nagyvárosok között. De az egy főre jutó autók száma magasabb, mint Németországban. Kisvárosokban halott vagy autó nélkül és attól még, hogy Tokióban vonattal jár melóba, sok embernek van kocsija. A közösségi autózás is régi ipar itt, a nyugat nemrégiben kezdi "feltalálni". Nagybevásárlás? Havert felkapni reptéren? Mobilon lefoglalod a kocsit, lesétálsz 3 sarokra max, felkapsz egy kocsit, és 15 perces intervallumban fognak számlázni. Airbnb-szerű kocsibérlős szolgáltatás is van. Toyota Rent is van minden istenhátamögötti helyen is, letekersz shinkansennel a világ másik felére, ott meg beülsz egy GT86-ba, aztán irány a hegyek :) Legjobb helyek, amik vonattal nem érhetők el, kisebb a tömeg :)
Illetve, hogy van tömegközlekedés, az nem jelenti azt, hogy praktikus minden esetben. Ahogy szopó Budafokról Pesterzsébetre menni, ugyanúgy szopó tud lenni itt is, ha nem sugárirányban közledsz a belvárosba vagy vissza. Amit te Tokióként megtapasztaltál az valószínűleg nagyon pici szelete a városnak és nem reprezentatív, hogy hogy élnek a családok.
Bár az sem elfelejtendő szempont, hogy a belvárosban rettentő drága a kocsi fenntartása. Nálunk az épületben $320/hónap egy parkoló és így néz ki
rwurl=https://i.imgur.com/dcziOO7.jpeg
Regen minden jobb volt.
úgy látom automatikusan behajló tükör nélkül itt nem árulnak kocsikat :D
amúgy meglepődtem volna, ha a világ legnagyobb autógyártó országában kevés kocsi lenne az emberek alatt :D
Az autóbérlés amúgy mennyire drága, ha lemész vidékre?
Drága. Prius kb $100 / nap, GT86 kb $150 / nap. Mostanában akarok egy Ducati Multistradát elvinni egy napra, kb $220 / 8 óra biztosítás nélkül lol
Regen minden jobb volt.
Hát ennek utána kellett néznem, mert tévesnek tűnt...
Wiki szerint igazad van, de nehezen hiszem el itt, ahol van van céges autó, apuka autó, anyuka autó, hétvégi autó, és persze veterán (luxus) autó, és minden gyerek egyből autóval a seggében születik.
Lehet a rendszámos biznisz miatt kevesebbnek tűnik, de végülis nem akarok ilyesmin lovagolni, lehet hogy tényleg pár százalékkal több ott az autó. Na meg aztán NDK-ban tényleg kevesebb az autó... mindegy, a lényeg akkor is hogy durva, és ezeket kéne csökkenteni nyilván, nem azt, hogy egy 4-5fős családnak van 1 max 2 autója...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_vehicles_per_capita
hogy kapnák be :D