Megérte több év után portolnia a Dragon's Dogma: Dark Arisent PC-re a Capcomnak. A január 15-én megjelent akció-RPG eleddig a platformon a leggyorsabban fogyó játéka lett a kiadónak, és egyúttal eladásokat tekintve is a harmadik helyre ugrott - derül ki az MCV minapi cikkéből.
Az eredeti megjelenéskor konzolokon (PS3-on és Xbox 360-on) azért jobban fogyott a játék, akkor új termékként, nagyobb marketinggel, de magasabb áron debütált. Jó kérdés, hogy itt az alapjáték eladásaira vagy az egy évvel később érkező bővített verzió sikereire gondolnak. A számok egyébként sem teljesen egyértelműek. A Capcom a honlapján franchise esetében 2,4 millió eladott példánnyal számol, a játék esetében pedig 1,3 millióval. Nem tisztázott, hogy a különbséget a Dark Arisen (újra)eladásai jelentik, vagy az MMO milliós letöltései is beleszámítanak. PC-s számokat tekintve pedig egyelőre csak a SteamSpy-ra támaszkodhatunk, nagyságrendileg 250 ezer digitális példány talált eddig gazdára. Elájulni tehát nem kell, de ez mindenképpen szép teljesítmény úgy, hogy leárazást még nem kapott a játék, legfeljebb a "kulcsos oldalak" segítségével és GMG előrendelői akciójához hasonló módokon lehetett spórolni a standard 30 dolláros/eurós áron.
– Rendkívüli módon elégedettek vagyunk a Dragon's Dogma: Dark Arisen PC-s szereplésével. Ez eddig a leggyorsabban fogyó PC-s címünk, köszönhetően a játékra lelkesen váró közönségnek, és nekünk, mert azt a minőségi szintet szállítottuk, amit a játékosok elvártak – veregette hátba saját magukat is Antoine Molant, a Capcom marketingigazgatója. – Hasonló eladási időszakot tekintve a Dragon's Dogma: Dark Arisen a Capcom TOP 3 PC-s megjelenése közé tartozik, a Resident Evillel és a Dead Rising 3-mal egyetemben.
Joggal merül fel, hogy ez a franchise jövőjét tekintve mit jelent. A Dragon's Dogma Online PS3 és PS4 mellett PC-n is elérhető, de egyelőre csak Ázsiában, az eredeti játék esetében is többször lebegtették, hogy készülhet folytatás, és ezt részben a PC-s port fogadtatásától is függővé tették. Arról nem is beszélve, hogy az aktuálisan istápolt konzolokra nem készült belőle remaster, amivel a jelen trendet tekintve kilógnak a sorból.
Maga a játék amúgy szerény véleményem szerint megérdemli a sikert, minden bénább húzása ellenére is, nagyon kedveltem a PS3-on, ahogy arról korábban távirati stílusban regéltem. 30 óra után a PC-s porttal is elégedett vagyok (bár az egerészős élményt passzoltam). Nagy szintlépés az általam nyúzott konzolos verzió után, ha nyilván nem is a grafikájával hódít manapság, és némi kraftot is kíván az ember PC-jétől.
Az eredeti megjelenéskor konzolokon (PS3-on és Xbox 360-on) azért jobban fogyott a játék, akkor új termékként, nagyobb marketinggel, de magasabb áron debütált. Jó kérdés, hogy itt az alapjáték eladásaira vagy az egy évvel később érkező bővített verzió sikereire gondolnak. A számok egyébként sem teljesen egyértelműek. A Capcom a honlapján franchise esetében 2,4 millió eladott példánnyal számol, a játék esetében pedig 1,3 millióval. Nem tisztázott, hogy a különbséget a Dark Arisen (újra)eladásai jelentik, vagy az MMO milliós letöltései is beleszámítanak. PC-s számokat tekintve pedig egyelőre csak a SteamSpy-ra támaszkodhatunk, nagyságrendileg 250 ezer digitális példány talált eddig gazdára. Elájulni tehát nem kell, de ez mindenképpen szép teljesítmény úgy, hogy leárazást még nem kapott a játék, legfeljebb a "kulcsos oldalak" segítségével és GMG előrendelői akciójához hasonló módokon lehetett spórolni a standard 30 dolláros/eurós áron.
– Rendkívüli módon elégedettek vagyunk a Dragon's Dogma: Dark Arisen PC-s szereplésével. Ez eddig a leggyorsabban fogyó PC-s címünk, köszönhetően a játékra lelkesen váró közönségnek, és nekünk, mert azt a minőségi szintet szállítottuk, amit a játékosok elvártak – veregette hátba saját magukat is Antoine Molant, a Capcom marketingigazgatója. – Hasonló eladási időszakot tekintve a Dragon's Dogma: Dark Arisen a Capcom TOP 3 PC-s megjelenése közé tartozik, a Resident Evillel és a Dead Rising 3-mal egyetemben.
Joggal merül fel, hogy ez a franchise jövőjét tekintve mit jelent. A Dragon's Dogma Online PS3 és PS4 mellett PC-n is elérhető, de egyelőre csak Ázsiában, az eredeti játék esetében is többször lebegtették, hogy készülhet folytatás, és ezt részben a PC-s port fogadtatásától is függővé tették. Arról nem is beszélve, hogy az aktuálisan istápolt konzolokra nem készült belőle remaster, amivel a jelen trendet tekintve kilógnak a sorból.
Maga a játék amúgy szerény véleményem szerint megérdemli a sikert, minden bénább húzása ellenére is, nagyon kedveltem a PS3-on, ahogy arról korábban távirati stílusban regéltem. 30 óra után a PC-s porttal is elégedett vagyok (bár az egerészős élményt passzoltam). Nagy szintlépés az általam nyúzott konzolos verzió után, ha nyilván nem is a grafikájával hódít manapság, és némi kraftot is kíván az ember PC-jétől.
Elkerülte a figyelmemet anno a cikked a játékról. Jó lett! A cikk. A játékkal még nem találkoztam.