Jelenlegi hely

Játékfejlesztők figyelmébe: szakáll DLC

Utolsó bejegyzés

Játékfejlesztők figyelmébe: szakáll DLC

Címkék:

A teljes árú játékokban is egyre gyakrabban felmerülő alternatív pénztárcavékonyító módszerek korában kiemelkedően fontosnak érezzük a mikrotranzakciók és a DLC praktikák kérdéskörét. Az utóbbit a CD Projekt RED reklámhadjárata kapcsán érintettük, míg a szezonális jegyekről a Star Wars Battlefronthoz fűződően esett szó. Szószaporitás helyett azonban az alábbi képre hívnánk fel a figyelmet, ami megítélésünk szerint többet mond minden szónál.

Tessék leborulni a CD Projekt RED színe előtt! Minden játékba szakáll DLC-t!

Szerkesztette: swoder - 2016 aug 25


Mondjuk a W3 szakállai és egyéb csacskaságai legalább ingyenesek, szóval ha már játékmeneti haszna nincs sok, lehúzni sem fognak vele.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Figyelemfelkeltő marketingfogás. A DRM mentesség mellett mi még a szakállt is ingyen adjuk. Igen, ez legalább nem fáj senkinek, ahogy a hiánya sem fájt volna.

Jó lesz az.



Na ja, de pont a képen szereplő bethhesda a horse armorról híres/hírhedt, szóval ők simán bevállalták volna a $2.99-es árat a szakállhoz is, meg minden kis csacskasághoz. :D



Nem hinném. A Skyrim és a Fallout 4 is kapott bőségesen megjelenés utáni fícsöröket, csak nem lettek DLC-nek felcímkézve, és a nagy marketingrizsa is elmaradt. Pont az utóbbi végett fut bele az ember lépten-nyomon reduktív okfejtésekbe, amik rendre a DLC-k darabszámát és ingyenességüket hangsúlyozzák ki, figyelmen kívül hagyva, hogy ezek valójában milyen kevés értéket nyújtanak. A CDPR "gesztusa" dícsérendő, de egyedülállónak semmiképp nem mondanám.



Igen, ezen én is jót röhögtem annó, amikor a nagy fizetős DLC-ellenes CDPR bejelentette, hogy "tömve" lesz a játék ingyenes DLC-vel, aztán meg jött az expansion pass, amit még véletlenül sem neveztek DLC-nek vagy szezonjegynek. :D Aztán persze le lettem szólva, mert hype volt. :D

Ennyi erővel a Doom is tele van ingyenes DLC-vel a fizetősök mellett a megjelenés óta. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Én például még 29.99-ért, emelés előtt vettem a Season Pass-t, és még bele sem vágtam a Fallout 4 kiegészítőibe - amint kijön az utolsó DLC, nekiesem majd, és valószínűleg már csak a Far Harbor miatt megérte ez az ár - és bizony a Nuka World is jófajtának ígérkezik így első blikkre, az meg, hogy a többit pont arra a részre hegyezték ki, amit leszarok, hát... pont leszarom. Jobban örültem volna olyan DLC-knek, mint amik az eredeti Fallout 3 mellé érkeztek - kis sztorik, ilyenek - de nem búslakodom.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Sajnos a példa elég jól mutatja, hogy mekkora formálóerővel rendelkeznek a reklámok. Nagyon más lett volna a promó matéria utólagos megítélése, ha a játék rosszabbra sikerül, lásd No Man's Sky.

@Bagoly:

az meg, hogy a többit pont arra a részre hegyezték ki, amit leszarok, hát... pont leszarom

Ahelyett, hogy felmennél twitterre, vagy NMA-ra hőbörögni. Miattad lett szar a Fallout 4, sőt, már a három is, és hogy nem az Obsidian... és, és rohadjon meg Todd Howard! Megyek meg is gyalázom az oltárát.



Hülyéskedést félretéve, számomra kifejezetten szimpatikus, hogy nem kötődnek szorosan a DLC-k az alapjátékhoz, így - definíciójuk szerint - opcionális extra tartalomként lehet megélni őket. A Fallout 3 kiegészítőire talán ezt a kritikát tudnám leginkább rájuk illetni, és úgy általánosságban sem szeretem az olyan DLC-ket, melyek az alapjáték élvezetéhez elengedhetetlenek, vagy annak érződnek.



Azért a Broken Steelt leszámítva a Fallout 3 kiegészítői is önállóak voltak, néha annyira is, hogy az már furcsa legyen:

- A kínaiak elleni Alaszkás ötletnek tök poén volt, mert a Fallout lore egyik fontos és érdekes részét játszhattad végre valamilyen formában, csak a játékmenet annyira nem passzolt a F3-hoz (lövöldözz 4 órán keresztül, miközben mechanikailag gyenge a lövöldözés), hogy igazából nem is sikerült valami jól a háborúsdi.

- A Mothership Zeta szvsz hatalmas poén volt, de ott is megvolt ugyanez a gond.

Szóval összességében az 5 DLC-ből volt 2, ami tényleg jó lett a (Broken Steel és a Pit), egy, ami zseniális (Point Lookout), 2 meg hit and miss, ami bár jó arány, de a legideálisabbnak nem mondanám. Az önállóság miatti "mini-sztori" élményt se csíptem annyira, mert egyszerűen annyira nem kapcsolódott semmi sem az alapjátékhoz, hogy az azzal való egységet sem éreztem.

Szvsz az Obsidian csinálta jól: 4 DLC, amelyek közül mindegyik kapcsolódik egymáshoz, az alapjáték történetét pedig folytatják. Minőségben csak a Point Lookout van velük egy szinten a F3-ból, az egyedi helyszín, sztori és játékelemek miatt meg az önállóságot is megkapod, de mégsem érzed azt, hogy a nagy egész szempontjából nem volt értelmük.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Az utolsó fillérig megérte az árát mind a két fizetős kiegészítő, bár azt nem tudom, mi értelme volt expansion passként árulni az alapjáték megjelenése előtt, ennyire nem bíztak a sikerben? :|

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



Ki kellett találniuk valami új (vagy ebben az esetben régi :D) kifejezést a season pass és a DLC helyett. Szegényeknek biztos nem esett jól, hogy a Steam store automatikusan rányomta a lila DLC plecsnit mindkét kiegészítőre. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Speciel Witcherhez nem vettem season packot....

...ehelyett megvan mindkét kieg kártyástúl-dobozostúl :D



Narratíva szempontjából jobb lehet az eredmény, ha kötődik a DLC az alapjátékhoz, de gyakorlatban ez eléggé hazavághatja a történet ütemezését, és a alaptörténethez való gördülékeny kötődését. A 3-ban, New Vegasban emlékeim szerint egyaránt a "semmiből" jelentek meg a küldetéseink között, ami borzasztóan illúzióromboló, hasonlóan az elszeparált jellegükhöz, azaz hogy nem igazán kötődnek a játék világához, így a köztük való közlekedés is rendesen megtöri a világ "hihetőségét".

A játékon kívüli létezésük pedig praktikai megfontolásból csak a mindenes, GOTY verzió beszerzését indokolják, ahol a kivárás mellett a kérdés anyagi része is képbe jöhet. Szóval a saját prefernciáim miatt magát a modellt nem kedvelem, de ha választani kéne, inkább a "narratívidegen", opcionális extra tartalom mellé teszem a voksomat, mintsem az élményt potenciálisan rontó kiegészítőre. Dark Souls jellegű kiegészítő persze bármikor jöhet - ha már ennyire része az extra tartalom a modern játékiparnak -, de ez értelemszerűen a kivételeket erősíti.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!