Kicsit atgondoltabb es hosszabb story mod valamint tobb palya es akkor minden teren verne az MK9et. Igy maga a jatek menet az, a harcrendszer ami annyira kivalova teszi.
Ó jaj, mostanáig nem igazán próbáltam a ranked játékmódokat, mert az MK9-ben csak egy olcsó cheese fesztivál volt az egész: itt is tök ugyanaz sajnos. Nyerni tisztességes úton elsőre reménytelen, mivel mindenki lesátorozik egy-egy olyan karakternél, ahol találni néhány exploitot, aztán szétveri vele az újoncokat. 6 játékot játszottam, a következők:
- Jason slasher kombók, természetesen low ütések tömkelege, néha egy kis overhead - itt még nyertem, mert ismerem Jasont
- Scorpion hell lófasz: becsúszások overheadekkel mixelve, minion grab vagy mi a rák, amik szépen megnyújtják a kombókat - esélyem nem volt
- Kung Lao: természetesen teleport aztán grab, meg cheese-elés a nagy hatótávú felütéssel - itt is nyertem, mert bénán csinálta, így épp tudtam fordítani
- Sub-Zero: gradnamster variációval ice-clone spam, becsúszások, sub-zero gyors alacsony rúgással mixelt kombója - a lag miatt szarul blokkoltam, az ice clone-okra való kontrázás szüksége pedig elvette az értékes meteremet, szóval újabb cumi
- D'Vorah: fullánkjainak hatótávja nevetségesen nagy, így természetesen csak ilyen támadásokat kaptam - esélyem sem volt, de ha megnézném, mit tud a karakter, valószínűleg lett volna, mert nagyon olcsó trükknek tűnt
- Erron Black: gondolom mondanom sem kell semmit, az alap kombója overhead-low párosítással kezdődik, lehetetlen megverni online a lag miatt, egyszerűen nem tudod kiblokkolni azokat a kurva kombókat
Ranked felejtős megint, nincs kedvem 26 különböző karakter olcsó taktikáit begyakorolni, főleg úgy, hogy a lag miatt Erron és grandmaster Sub-Zero ellen úgyis kikapnék. Azt a rohadt Erron overhead-low kombót viszont sürgősen tüntessék el onnan, ilyen gyors karakternél egyszerűen nincs értelme, mondjuk én soha a büdös életben nem értettem, mi a szarért kell borzalmasan nehezen blokkolható alap kombót adni csak úgy egy karakternek, míg mással meg szenvedned kell a normálios overhead ütésért. Rászoktam arra, hogy ha Erron jön velem szemben online és nem csupa zöld a connection jelzés, akkor egyszerűen csak kilépek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem hittem volna, de kipróbáltam a mobilos verziót és jobban szórakoztat mint a PC-s, pedig azzal is jól elvagyok. Nagyon korrekten összerakták, csak attól félek maga a harc hosszabb távon kurva unalmas lesz.
Kihagytad a full auto Jaqui-t, a jelenlegi netkód mellett túl gyors a lövése és persze ott van még Kung Jin is a botos verzióval LOL.
D'Vorah speciel az egyik kedvencem, már az első videóknál tudtam, hogy ő lesz a main:) Amikor még gagyi gamepad-em volt amivel lehetetlen volt kombókat összefűzni (most azért a logitech F310-el már ég és föld:D) venomous verzó volt a nyerő, mert nem 40hit kombókról szólt, hanem hogy minél több 2-3 hit-es csápos támadással poison stacket növelni az ellenfélen, és a low poke-ja valóban nagyon nagy hatótávú és a csápos támadások átnyúlnak a subzero iceclone-on is:), de simán ki lehet zónázni arra alkalmas karakterekkel.
Viszont a pro-k azt mondják, hogy az első EVO után nagy változások lesznek majd balance terén, majd meglátjuk.
Egy nagyszeru mobil jatek.....de ne tevesszen meg a konnyu jatekmenet es a kezdeti siker. Ez is egy mocskos mod mikrotranzakciokra epulo jatek amiben egy ponton tul annyira ellehetetlenit a jatek hogy nem fogsz tudni tovabb haladni penz koltes nelkul. Hiaba vannak bronz es ezust kartyak, egy ido utan mar nem tudod oket tovabb fejleszteni es megrekedsz a gameben. Csak az arany karakterek szamitanak es rengeteg energiat es penzt kell azokba is olni, oly mennyiseget amit lehetetlen onerobol kifarmolni. Ha nem sajnalsz valos penzt kolteni akkor elvezni fogod a jatekot ellenkezo esetben rengeteg bosszusagot fog okozni.
Full Auto Jacqui esetén szvsz nagyobb a dolog füstje, mint a lángja: oké, szemét egy húzás volt beletenni a játékba, mert tényleg rohadt gyorsan lehet spammelni(a ladderen Corrupted Shinnokot pl. ki lehet vele nyírni simán, pedig neki sem kell a szomszédba mennie ütős spam támadásért), a hitscan támadásokat meg kiirtanám minden bunyós játékból, de azért a futással együtt jó időzítéssel simán oda lehet mászni az arcába, egy jó teleportos karakter meg agyonvágja (pl. Shinnok az air teleportjával, displacer Raiden, de még Quan Chi EX air dropja is hatásos az armor miatt, pedig kb. a leglassabb teleport a játékban). Leginkább azért lett felkapva full auto Jacqui, mert sokan nem tudják, hogy a legtöbb projectile támadás esetén ha csak guggolsz és nem blokkolsz közben, akkor elrepülnek a fejed felett a golyók, így pl. Jacqui még csak megsebezni sem tud. Kellemetlen, de megoldható.
Kung Jin esetében is érdekes a dolog: nevetségesen óvodás módon lehet vele bevinni ütős támadásokat, viszont ha sikerül őket blokkolni, akkor nagyon csúnyán meg lehet érte büntetni, mert eléggé negatívak blokkon. Most Jasonről is megy az OP-duma, mert baromi könnyen lehet vele 40%-okat ütni, nekem tegnapelőtt kb. 20 perces törpölés után ilyeneket sikerült találnom:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=YeV-9pZRyOM
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=n_yKSQ3EcCE
Itt is lehetne azt mondani, hogy rohadtélet, ott a low-overhead kombó, ráadásul be is lehet verni egymás után háromszor, de attól még döglassú, ezért agyonverhető jó blokkolással.
Az MK-ban mindig is voltak ilyesmi karakterek, a kazuár réteg miatt sok szereplővel könnyű szívatni a másikat, csak néhány esetben egyszerűen érthetetlenül könnyű. :D Sonyának pl. most van egy ugyanolyan overhead-low támadása, mint Erronnak, de esetében talán még rosszabb is a helyzet covert ops variációnál: a kombókba ezúttal sokkal könnyebben bele lehet rakni egy military stance-es támadást, abból pedig van neki a szokásos cartwheel (overhead) és egy másik, ami low-mid. Innentől kezdve elég nehéz dolgod lesz ellene, mivel az overhead-low után be tudja tenni az overheadet vagy a low-midet, szóval sok szerencsét a tippeléshez. :D Az egyetlen előny, hogy kicsit lassúak a military stance-es támadások, szóval készülni legalább lehet rájuk.
Még ezeknél is sokkal jobban zavarnak Sub-Zero kombói, amik a klasszikus block stunra építenek: egy sráccal játszottunk valamelyik nap és számtalanszor ripityára vert, pedig rohadt bután játszott, mindössze egy kombót ismételgetett napestig, de azt egyszerűen annyira nehéz volt büntetni, hogy még ha itt-ott sikerült is 1-1 menetet nyernem, a győzelemtől messze voltam. Na nosza, mentem is a tréning módba Sub-Zero-val frame datát nézegetni: a kombóinak 90%-a alig ad valamennyi előnyt a blokkolónak, ilyen -6, -8 körüliek, szóval adott esetben sikeres blokk után van egy tizedmásodpercnyi időd büntetni. :DDD Ez nem pro szinten olyan, mintha nulla lenne.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, erre kezdek én is rájönni :) Bár már sikerült bezsákolni egy golden D'Vorah-t egy 120 soulos packból, de egyre inkább kezd grind érzete lenni a játék nak. Pláne, hogy a tornyoknál is egyre több energybe (vagy mibe) kerül egy-egy szint. Mondjuk én a WoW napi questekkel meg achievmentek begyűjtésével is elvoltam, szóval lehet ez is le fog kötni egy darabig :)
Ami viszont gyalázat, hogy a login issuet még mindig nem oldották meg. Sima mobilnettel nem enged bejelentkezni, csak otthon wifiről. Gondolom így jegyezhette meg a beállítást vagy tököm tudja, de zavaró, hogy online csak otthonról tudom nyomni, ami egy mobil játék esetében elég nagy vicc :) (A hivatalos fórumon javasolt "csinálj új logint a meglévő mail címmel" megoldás meg persze nem müxik, mivel a már létező mail cím miatt nem engedi)
Mostanában próbáltam játsszani online de örökké valóság mig a gép kisorsol valakit egy matchre. Szóval ha valaki innen akarna tolni néha akkor vegyen fel és toljuk: Freakadude néven vagyok steamen.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Kitana tuningnak örülök (pretty kick yeah, na nem mintha sokat használtam volna az MK9-ben :D), Quan Chi portal slamjének törlése mondjuk érdekes, kíváncsi vagyok, milyen lesz helyette az új special move (gondolom ugyanaz, mint a portal slam, csak kombó nélkül vágja bele a portálba: jó döntésnek tűnik, a nem enhance-elt portal slam kombónak ugyanis nem sok értelme volt).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egy válogatás szinkronhang-színész párosításokból, csak azért, hogy másnak is meglegyen a "hogy a rohadt életbe nem tűnt fel eddig, hogy ő az?" élmény:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Syf3xbKrvb8
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Asszem haldoklik a PC-s verzió: végre úgy döntöttem, ideje rankeden nyomni kicsit, erre kb. egymás után 20x olyan jött szembe, aki ellen ilyen 0-5%-ig terjedő esélyem volt. Pillanatok alatt össze is szedtem egy borzalmas 10-30-as arányt. :D Vagy a matchmaking nem működik vagy az online játékélménynek lőttek.
Ja, mellesleg a játékosok negyede teabaggel is, amiért ugye instant bekaphatja bárki.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Barcsak az MK9be is annyi energiat oltek volna mint az X-be...
Fantasztikus verekedos jatek lett az MKX, de nagyon szegenyesnek erzem mint MK jatekot. A rooster-el semmi bajom, ellenben a palyak amik hivatottak lennenek eletre kelteni es tagitani az univerzumot nagyon keves MK-s vedjegyet tudnak felmutatni, es bosszantoan keves is van beloluk. Palyak, es a tortenet, ezekben verzett el szamomra a jatek, ezek a gyenge pontjai az uj resznek. Hiaba a zsenialis harcrendszer es a szep (bar szarul optimalizalt) grafika, ezek csak egy jo verekedos jatekka teszik. Technikai szempontbol talan a legjobb darabba a piacon. De az MK jatekok szive lelke hianyzik a jatekbol. A sorozat esszenciaja. Persze akinek kimerul a Fatalitykben az MK eleterzes az nem fogja megerteni a problemamat. Olyan merhetetlenul gazdag az MK univerzum, es annyi mindent megelt mar. Olyan jo erzes volt azt a sok tapasztalatot es jatek elemet, palyat es tortenetet osszegezve viszont latni a kilencedik reszben. A sajat multjuk irant tanusitott merhetetlen tisztelet es buszkeseg sugarzott a jatekbol. Az ujabb resz pedig kicsit olyan mintha tovabb akarna lepni, mintha mas akarna lenni, mintha megunta volna a sajat MK identitasat. De akkor miert nem kezdtek inkabb egy uj sorozatba? Miert kellett a nagy multu sorozat minden toposzat es jellemzojet kivagni es csak a lecsupaszitott alapokat megorizve egy teljesen uj jatekot alkotni, ami csak nyomokban Mortal Kombat.
Miert irtam ezt mind le? Azert mert szerelmes vagyok a sorozatba, szeretem az univerzumat, a tortenelmet, a palyait, a rengeteg jatek modot benne, a humorat, a komolysagat, az egesz sorozat lelket. Az elso resz ota fanatikus rajongoja vagyok. A kilencedik resz pedig az egyik kedvenc jatekom. Nem vagyok pro gamer, engem erzelmi okok kotnek a sorozathoz. Es meglepve tapasztalom hogy kevesen erzik ugy hogy keveset kaptak volna a nagy elvarasokhoz kepest. Remelem ez csak egy kiserlet volt es a kovetkezo reszekben vissza kapjuk azokat az elemeket amik az MK sorozat lelket adtak.
Barcsak az MK9be is annyi energiat oltek volna mint az X-be...
Nem érzem az összefüggést e mondat is az utána következő wall of text között mert a kettő erőssen üti egymást.
Neked meg már el kéne döntened mit akarsz. Kb 2 hetente változik a véleményed. Megjelenés elött láthatlanba kijelented, hogy az univerzumban látott és valaha látható legjobb verekedős játék lesz az X majd megjelenik és tapasztalod hogy nem az. Majd eltelik pár nap és megint kijelented, hogy a világ nem látott és nem is láthat valaha ennél jobb bunyós cuccot és micsoda katarzis ez a játék az emberiség szempontjából majd 1 héttel rá megint de kár de kár bejegyzés.
MKX egyértelműen nem ér fel az MK9-hez számomra. Nem rossz játék de hangulatilag csak nyomokban tartalmaz MK-t ahogy te is irtad. Kevés az érdekes új karakter és a régiek meg .....régiek. Lehet jókat ezzel a résszel is játsszani meg tud ez is fun lenni de belegondolok, hogy mit kapott az ember az MK9-el és mit kapott itt akkor ez egy félbehagyott fejlesztésnek tűnik helyenként. Igazából nincs itt meglepetés. Én már eleve azt csodalom, hogy tud Boon még ennyi év távlatból is ugyanazzal a vigyorral mindig olyanokat magyarázni minden rész elött, hogy "Most aztán annyira forradalmasitjuk a játékot, hogy ehhez hasonlót nem láttak még" és hasonló kijelentéseket mikor ezek már X résszel ezelött is üres, tartalom nélküli marketing szöveget voltak.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Ugy ertettem hogy a megjelenes utan jo lett volna ha annyi energiat olnek bele mint az MKXbe. Mert az MK9 nem kapott ennyi patch-et, es a netkodja is egy szar volt ami nem kerult javitasra. Igy ertettem.
A jatekkal kapcsolatban a velemenyem valtozott az idok soran. A megjelenes elott ugy hittem egy vilagmegvalto alkotas lesz, nagyon lelkes voltam. Azonban amikor megjelent hatalmasat csalodtam benne, es ennek hangot is adtam. A csalodottsagom nem mult el, de idovel meglattam a jatek szepsegeit is, amik jobban sikerultek az elozo resznel, mint peldaul a harcrendszer vagy a grafika. Jatszanom kellett vele jo par orat mire ezeket a pozitivumokat eszrevettem es elvezni kezdtem, es valoban ugy tartom hogy mint verekedos jatek a legjobb jelenleg a piacon.
Most pedig osszegeztem a velemenyemet, pro-kontra. Miszerint hiaba ez a legjobb verekedos cim jatek-mechanikai szempontbol a piacon, mint MK jatek szamomra tovabbra is ezer sebbol verzik. Van amiben fejlodtek, mas dolgokban viszont vissza lepes az elozo reszhez kepest.
Remelem igy mar vilagos.
Lassan kezdenek beszivárogni a stage brutality-k, gondolom nagyon sokan sírnak a stage fatality-k kihagyása miatt (én is)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RlBNtYjUN_Q
Az a második a végén mekkora már:))
Szpojler, de a ladderes befejezéseket és a sztori mód végét elnézve szvsz a következő részben megkapod majd a klasszik feelinget. Nagyjából ezt a sztorit tudom elképzelni az MK11-ben a ladderek alapján: Raidenből csúnya gonosz hadvezér lesz Shinnok befolyása alatt, az eddigi védekező pozícióból támadásra vált, a földi harcosok pedig annak rendje és módja szerint begyalulják Outworldöt. Kotal Kahn világa megmentése érdekében az ősi istenekhez fordul, akik egy megoldást kínálnak fel neki: a Mortal Kombat viadalt.
Mellesleg jönni fognak azok a klasszikus stage-ek az MKX-be...
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem hangzik rosszul ez a joslat, bar Liu Kanget kifelejtetted aki sztem meg kulcsszereplo lesz.
Ez az utolagos stage bovites meg nagyon eroltetettnek hat. A story modot kellett volna telepakolni palyakkal nem utolag valos kohezio nelkul dlc-kben foltozgatni a jatekot. Boon-ek nagyon kiakarnak mindent sajtolni ebbol a jatekbol (es a penztarcankbol).
Nem jóslat volt, nem fanfictiont akartam gyártani, egyszerűen csak a ladderes befejezések ezúttal nagyon összevégnak a sztori móddal, ez meg szvsz egyértelmű csapásiránynak látszik:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=6JxObsg6c_Q
A stage-ekkel meg az a helyzet, hogy én pont fordítva gondolom: a klasszikus pályáknak egyszerűen semmi keresnivalójuk nem volt a sztori módban, mivel az előző rész végén elkanyarodtak a tournamentes helyszínektől. Tehát a viadalos szigeten lévő helyszíneknek (az összes MK1-ből származó pálya) lőttek, Shao Kahn hiánya miatt sok MK2-es pálya is kiesik, a földi csaták majdnem teljes szanálása miatt az MK3 pályáit sem rakhatod vissza, egyedül néhány Outworldös helyszínt lehetett volna beerőltetni. A DLC tűnik így a legjobb megoldásnak.
Az új pályák meg szvsz mind nagyon jók:
- Sky Tempe fantasztikus + dobálható szerzetes utána haragos villámisteni villámcsapással!
- Quan Chi Fortress szintén awesome (ráadásul tele van apró utalásokkal, csak nem Shao Kahn készül visszatérni az életbe ott a háttérben?), baromi jó végre egy QC specifikus pályát látni
- Krossroads tiszta Netherrealm + a Netherrealmes MK9 pálya hangulatának hibátlan átörökítése kis kikacsintással a Pitre is - na ide nagyon kellett volna egy stage fatality egyébként
- a Lin Kuei templon is baromi hangulatos,
- a földi csatás tiszta MK3,
- a dzsungel jól bemutatja, hogy az új Outworld egész oké hely Shao Kahn nélkül, a sok állat a háttérben meg baromi jól feldobja
- a menekülttábor egy badass modern zúzda
- Outworld Marketplace baromi mozgalmas
- az Emberor's Courtyard szintén, a háttérben látható Kotal szobor és a régi Shao Kahn szobor bezúzása meg hatalmas poén + még látványos is
- a Kove klasszikus bunyós játékba való pálya az egyébként teljesen értelmetlen helyzetű mólójával
- a Dead Woods tiszta hangulat és a living forest földhözragadtabb változata, bár kicsit eseménytelen
- a Jinsei Chamber rohadt jól néz ki
- a tréningaréna a távolságokat jelölő vonalakkal meg a cserélgethető interaktív tárgyakkal a legjobb ötlet evör.
Az MK9-ben a sátánista templomos volt a kedvencem, mert baromi jó volt látni, hogy nem statikus az egész, hanem történik valami a háttérben. Az MKX-ben majdnem az összes pálya ilyen, és még mindig felfedezek apró hülyeségeket benne, pedig a Steames óra üresjáratait levonva (fél napos alt tab, task managerben ragadt exe stb.) egy 80 órám biztosan van benne. Emellett néhány tárgyat kétféleképpen lehet használni, a zene sokkal jobb, mint a klasszikus számok újraprüntyögése az MK9-ben, ráadásul menettől függően 3 variációban csendül fel minden szám (3 menetes harcnál rohadtul megdobja a hangulatot a harmadik variáció erőteljesebb, feszültebb "final round" hangulata). Szóval oké, kevés a pálya, egy 20-szal sokkal jobban kiegyeznék 12 helyett, de baromi sok meló van az összesben és ez látszik is, míg az MK9-ben azért volt, ahol húztam a számat (az MK3-ből örökölt sivatag pl. tényleg csak egy szobor volt egy szarul textúrázott sivataggal, a metró is hiába klasszik, de baromi unalmas és ronda volt).
Hangulat tekintetében ízlések és pofonok, de szvsz nagyon erősen MK a dolog még akkor is, ha sötétebb-modernebb-földhözragadtabb a stílus. Teljesen megértem, ha valakinek ez a letisztultság nem jön be a sok extravagánsabb MK után, de nekem pont az adja meg az MKX egyediségét és saját MK hangulatát, hogy ezúttal tényleg elengedték a 90-es éveket.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Abszolut ertem az allaspontodat. Koszonom hogy kifejtetted.
A story mod szerintem tobb palyat is elbirt volna, de azt nem mondtam hogy feltetlen a regiek kozul kellene atemelni. Ha olvasod a kepregenyeket akkor lathattad hogy mennyire hatalmas univerzumot alkottak benne, mit raadasul megtamogattak egy sok szalon futo nagyszeru tortenettel is. Ezzel szemben a jatek melyrepules minden teren.
Az rendben van hogy a palyak igenyesek es kidolgozottak, de nincs koztuk atmenet. Az MK9 palyai konzekvensek voltak, nemelyikuk egymasbol nyilt, de legalabbis atadtak azt az erzest hogy ez egy koherens vilag, sok apro reszlettel.
Az MKXben pedig minden palya egy teljesen kulon tema, nincsenek atfedesek, az osszkep nem hat egysegesnek.
Egyszeruen lustak voltak. A story modban kb 1 chapterre jut 1 helyszin. Ez 2015ben nagyon gaz egy olyan studiotol akik mar bizonyitottak.
Nekem nagyon hianyzik az MK univerzum lelke, azonban lehetseges hogy eltudnam fogadni a 90-es evektol valo teljes elszakadast es megujulast ha nem ilyen felkesz munkat vegeztek volna. Talan megtudnek vele baratkozni ha a kepregenyhez hasonlatos epikus szovevenyes tortenetet mutattak volna be rengeteg uj izgalmas palyaval, ha ugyanolyan komplexen kilenne dolgozva az univerzum mint az MK9nel. Akkor valoban csak izles kerdese lenne hogy kinek melyik stilus tetszik jobban.
Hogy lusták lettek volna? A fenéket, egyszerűen ennyi fért bele a fejlesztési időbe. Mindenhol ezt tapasztaljuk, ahogyan fejlődik a technológia és egyre drágább / időigényesebb lesz a tetszetős grafika: mennek össze a játékok. Tartalmi szempontból az MK9 sem etalon még a saját szériáján belül sem, gondolj csak a Deceptionre vagy az Armageddonra: tele voltak tömve minijátékokkal, Konquest móddal, pályából egy rahedli volt bennük, a kripta tele volt hülyeségekkel, az Armageddonban meg több, mint 60 karakter volt játszható, ráadásként pedig 1-2 évente nyomatták a részeket.
Ezt ma már nem tudják megcsinálni, mert minőséget kell szállítani mennyiség helyett már költségvetési okokból is. Agresszíven beköszöntött a DLC-k kora is, a kiadó maximalizálni akarja a profitot, a kockázatot pedig a lehető legalacsonyabb szinten tartani: megvan, hogy mennyi pénzt és időt áldozhatsz egy projektre a megjelenésig, aztán ha jön a siker, akkor akár évekig is tömködtheted-pótolgathatod a programodat a kiadó kedvétől függően. Ezért van az, hogy 500 helyett 25 karakter van a játékban induláskor, viszont mindegyik többet nyújt, mint "egy egységnyi" korábban bármikor, ráadásul még az alternatív skinek is olyan minőségűek, amiről csak álmodni tudtál az MK9-ben (oké, Sektornál és Cyraxnél odatették magukat ott is), a karakterválasztás pedig nem egy képecskére bökésből áll, hanem fogja magát a kedvenced, felfújja a rágóját, aztán bemutat az ellenfélnek. Egyelőre úgy tűnik, értelmetlen gimmick karakter sincs most, mint az MK9-ben pl. Cyber Sub-Zero vagy Sheeva.
A hangsúly tehát azon van, hogy ne többed legyen, hanem a kevesebbed látszódjon többnek, amiből persze jönnek hibák is: a kevés pálya, a külön-külön fícsörökként hirdetett, de valójában önismétlő tartalom (a rakatnyi más néven futó, de ugyanolyan, modifierekre építő tower és játékmód, amelyeknek köszönhetően úgy kimaxolták a "test your luckot", hogy nem is akarom többet látni ebben az életben), sőt, az MKX-be még olyan játékmódból is jutott, ami valójában nem is létezik (faction war... oké, azért az invasion boss jó ötlet volt és hatalmas fun, de ha belegondolunk, az is csak "két modifier" :D).
Azt aláírom, hogy az MK9 sztorijának nagyobb íve volt, de azt se felejtsd el, hogy az első 3 rész minimális változtatásokkal tarkított remake-je az egész. Maga a történet sem volt túl jó: egy viadalon legyakod a gonosz öreg szakállas embert, egy másikon a nagydarab koponyamaszkos pankrátort, aztán a pankrátort még egyszer. Ezzel szemben az MKX világot épített, karaktereket épített hol kisebb, hol nagyobb sikerrel, de a lényeg: nem az MK4-Deadly Alliance-Deception hármast mesélte el még egyszer, hanem vérfrissített egyet.
A pályákkal is az a helyzet, hogy oké, az MK9-ben több, mint a dupláját láthattad a mostani felhozatalnak, viszont ott nem kellett túl sokat agyalni a dolgokon: fogtak két marékkal az első három részből, hozzáadtak néhány újat, hogy valami friss is legyen és kész. A "koherencia" terén én leginkább koncepcionális különbséget látok hiba helyett: a kevesebb pályának változatosnak kell lennie, nem lehet egymásra pakolni három teljesen ugyanolyan hangulatú pályát (pl. az MK9 háztetője, utcája és a metrója), ha csak egy tucat lehetőséged van. Azért amennyire a hely engedte, eljátszottak ezzel is (Krossroads hátterében ott lebeg a Quan Chi Fortress, az Outworld Marketplace és az Emperor's Courtyard ugyanannak a városnak két helyszíne, amit Mileena a közeli Kuatan Jungle-ből támad, a Jinsei Chamber Sky Temple felől nyílik, de a Dead Woodshoz is kapcsolódik, stb.), az átfogó koncepció meg erősen érezhető (földhözragadtabb, zsúfoltabb helyszínek, kevésbé domináns színek).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tartalom csokkenes a minoseg oltaran? Ezt nem tudom minden szempontbol elfogadni. A palyak hiaba szepek ha pofatlanul keves van beloluk. Gyorsan megunod oket. Mivel keves van, nem tud olyan atfogo kepet adni a vilagrol mint szeretne, es ez sajnos erzodik is.
A csapnivalo tortenetbe pedig nem maszok bele mert egy esszet tudnek irni arrol mi minden volt vele a baj.
Komolyan mondtam, csak hogy legyen viszonyitasi alapod: olvasd el a kepregenyeket! (most a 21.szamnal tart) Ott megmutatjak hogy mekkora potencial van az MKX-ben, amihez kepest a jatek egy vegletekig lebutitott rossz vicc.
Én sem tudom minden szempontból elfogadni azt, hogy kevesebbet kapunk, de ez a realitás, mert egyre drágább mulatság játékot fejleszteni. Jó lett volna ide is egy 6 órás sztori mód több pályával, de sajnos most ugyanannyi vagy több munkával ennyire futotta az NRS-nek: az átvezetők hosszabbak, aprólékosabban kidolgozottak és már nem állandóan a pályákat használják háttérnek, hanem a sztori kedvéért lemodelleztek egy csomó más helyszínt is. Ez van.
Asszem kb. a 10. résznél tarthatok a képregényben és tényleg elég frankó, de én úgy látom, hogy leginkább a mitológiát akarja bővíteni-magyarázni, arra meg egy sztori mód nem igazán alkalmas a struktúrája miatt. Az MK9 egyébként szvsz sokkal sekélyesebb, gagyibb volt az MKX-nél sztoriban, csak ott az expanzívabb történettel jól ellensúlyozták ezt. Ahelyett most egy rövidebb, kevesebb karaktert mozgató, de a cselekményt mélyebben kifejtő történetet hoztak - egy kicsit nekem is hiányzott az MK9-ből megszokott röhejes, klasszikus "képregényes" hangulatban tobzódó, gyerekes tálalás, de nézd a jó oldalát: helyette kaptunk igazi képregényt, ami sokkal-sokkal jobb a régieknél. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A technologia fejlodes nem mehet a jatek rovasara. Senki sem kerte hogy kossenek kompromisszumokat. Feltehetoleg hosszab fejlesztesi ido, tobb munka, es tobb penz kellett volna egy kiforrottabb jatekhoz. Ha mas studiok kepesek ezeket az aldozatokat meghozni, egy jobb jatek remenyeben akkor toluk is elvarhato lett volna.
Termeszetes hogy lemodelleztek plussz helyszineket, hisz ok is ereztek hogy kinosan keves a palyak szama igy probaltak szepiteni az osszkepet. Ez nekem csak egy olcso megoldas volt a valos hianyossagok takargatasara.
Az MK9 tortenete pedig pokolian szorakoztato volt, en minden percet elveztem. Olyan volt mint egy igazi trash film a 80as evekbol. Az MKX ellenben sokkal tobbnek akart latszani, ellenben sokkal uresebb volt. Rengeteg indokolatlan uresjarat es megannyi logikatlansag rombolta az osszkepet. Ha erdekel szivesen kifejtem neked bovebben is mi minden volt a gondom az ezer sebbol verzo tortenettel, mert eleg hosszu a lista.
A kepregenyeket pedig olvasd csak tovabb mert megeri. Rengeteg olyan elem van bennuk(nem akarok spoilerezni) amiket konnyeden beleepithettek volna a jatekba is ezzel egy sokkal melyebb es komplexebb univerzumot alkotva.
Feltehetoleg hosszab fejlesztesi ido, tobb munka, es tobb penz kellett volna egy kiforrottabb jatekhoz.
Ez is egy lehetőség, de szvsz inkább az böki a csőrödet, hogy az NRS tartalmilag nem arra mozdította a szériát, amerre te szeretted volna. A kellő fejlesztési idő és pénz bőven benne van a programban, csak nem hiperepikus sztori módra és kéttucatnyi pályára ment el, hanem a kriptára, a brutalitykre és a mindenféle tower fícsörökre. Úgy néz ki, hogy hosszútávon ez be fog jönni egyébként a Netherrealmnek:
- a frakciókat kimaxolgatni, faction killeket szerezgetni poén,
- a heti premier tower mindig nagyon jól össze van szedve (vagy a DLC karaktereket demózzák velük, vagy kőkemény secret fighttal tömött klasszikus laddert adnak vele, ami AWESOME),
- a kriptából még mindig nem unlockoltam mindent (végre megvan viszont az összes concept art, ami frankó, mert baromi jó karakter- és environment design leírásokat mellékeltek hozzájuk, egyszerűségében is a legjobb "making of" jellegű extra evör, mert a leírással és a képekkel ténylegesen le tudod követni, hogyan jutottak el egy-egy végleges designhoz, ráadásul még az őrültebb ötleteket is mellékelték),
- a brutality egyszerűen telitalálat, rohadt jó érzés megcsinálni őket online (az ent666 által linkelt videó ezt jól bemutatja :DD).
Ízlések és pofonok, de pl. a brutality-k nekem sokkal fontosabbak a jobban kidolgozott sztori módnál vagy a plusz 10 pályánál, mert tényleges játékmenetet adnak és van belőlük vagy 100 féle. Igazán kár lett volna, ha az ilyen frankó dolgokra szánt időt cutscene-ekre meg "hátterekre" cseszik el, hiszen egy bunyós játéknál a bunyón, a játékmeneten kell, hogy legyen a hangsúly.
Egyébként meg fejtsd csak ki nyugodtan, hogy miért ülte meg a gyomrodat ennyire csúnyán a történet, azért van a fórum, meg kíváncsi is vagyok. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha az elozo reszekben kepesek voltak a jatek minden aspektusara egysegesen gondot forditani, ugy most is elvarhato lett volna. Szamomra mindig attol volt tobb mint a konkurencia (Tekken, SF..) mert sokkal tobb tartalommal toltottek meg a jatekukat. Nem kizarolag a jatekmechanikara osszpontositottak(mint most), hanem a tortenetre, a vilagra, az extra tartalmakra is. Reszemrol egy MK9et vartam uj kontosben de ugyanannyi tartalommal. Sajat magahoz viszonyitom a sorozatot amikor azt mondom hogy csalodtam az uj reszben.
A tortenettel pedig ezek voltak a legnagyobb problemaim:
SPOILER ALERT
Szoval rengeteg kihagyott ziccer volt a jatekban. Kezdenem ott hogy a promocioban bemutatott Scorpion es Sub-Zero azon formajukban (skin) nem is szerepeltek a tortenetben. Aztan: minden fejezetre korulbellul egy darab helyszin jutott ami nagyon egyhanguva tette a chaptereket. Annyi mindent elmeselhettek volna (lasd: MKX kepregenyek) ehelyett az amugy is nagyon csekely szamu fejezetek nemelyike tokeletesen jelentektelenre sikeredett. Elvarhato lett volna hogy ha ilyen rovid a jatek legalabb minden percnek jelentosege van. Nem igy lett. Vegyuk peldaul Sub-Zero fejezetet, ami semmirol nem szolt csak arrol hogy proba ele allitja, -mindenfele motivacio vagy ertelem nelkul- Johnny Cage fiatal csapatat. Aztan a vegen elengedi oket, de a SubZ-nal tett latogatas teljesen ertelmetlen volt a csapat reszerol, mivel semmi informacioval nem lettek gazdagabbak. Aztan ott van a sorozat protagonistaja: Liu Kang. Nem hoztak vissza az elok soraba, sot megoltek Quan Chin-t is, ezzel elmeletben ellehetetlenitve az eselyet is annak hogy valaha viszont lassuk Liu Kanget a fenyes oldalon. Kotal Khan mogottes inditekai, szemelyes tortenete pedig teljesen erintetlen maradt, csak ugy be lett dobva a story kozepebe es vegig nem tudtak vele mit kezdeni. Se nem lett jo se nem lett rossz karakter. Mileena karaktere is ures volt, raadasul az sem konnyitette meg a nezok dolgat hogy sok mindenre csak utalas szintjen tertek ki. A rengeteg idoben ugralas neha melyitette a tortenetet (Takeda kapcsolata apjaval) neha pedig teljesen ertelmetlenre sikeredett (Kung Jin piti lopasa) neha pedig csak osszezavarta a jatekost( Amikor elfogjak Kotal Khanek egy vissza emlekezesben Mileenat, de nem tudjuk meg miert es hogy szokik meg toluk kesobb ismetelten). Ahogy arra sem derult feny hogy a tortenet elejen megszerzett amulett hogy jutott Mileena birtokaba. A felesleges cameokrol nem is beszelve, vagy hogy mennyire zavaros volt a tortenet vezetes a sok ido ugrassal, mikozben bizonyos helyszinek ugy ismetlodtek meg hogy teljesen mas ido sikban jatszodtak megse voltak kepesek mininalis valtoztatast sem eszkozolni a palya designe-on. (sziklas tenger part helyszine peldaul). De ez a sporolas nagyon meglatszott a jatekon, olyan volt mintha eloszor kitalaltak volna, -szamszeruen-12 helyszint majd a kore probaltak volna meg irni egy tortenetet es nem pedig forditva. Vegul de nem utolso sorban ott vannak a QTE-k, ami egy jo otlet volt a studio reszerol, de sokszor, az esetek tobbsegeben semmi kihatasa nem volt a tortenetre vagy a jatekmenetre, ami nagy kar.
Sajnaltam azt is hogy a jatek cimet ado torna viadalt meg sem probaltak beepiteni a tortenetbe. Az egesz story arra ment ra hogy bemutassa az uj karaktereket. Az univerzum hatter tortenete, a vilag mitologiaja, a tortenet cselekmenye mind mind masodlagos szempontot kepeztek. Egy egyszeru tini filmet kaptunk keves eroszakkal, es rengeteg ures jarattal. Mar nyomokban sem volt meg a sorozatra oly jellemzo magaval ragado fantasy vilag, es a cselekmeny centrikus tortenet vezetes. Shinnok karaktere pedig erotlenre sikeredett. Erotlen, ezzel a jelzovel tudnam az egesz story modot illetni. Toketlen es erotlen.
Kicsit atgondoltabb es hosszabb story mod valamint tobb palya es akkor minden teren verne az MK9et. Igy maga a jatek menet az, a harcrendszer ami annyira kivalova teszi.
Így lehet unlockolni mobiljáték nélkül a mobilos kosztümöket:
http://www.eventhubs.com/news/2015/may/09/someone-learned-how-unlock-mortal-kombat-xs-mobile-costumes-consoles-without-ever-playing-app/
PC-n is működik, pont ugyanígy csináltam én is két napja, de sajnos Klassic Mileena még nem elérhető.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ó jaj, mostanáig nem igazán próbáltam a ranked játékmódokat, mert az MK9-ben csak egy olcsó cheese fesztivál volt az egész: itt is tök ugyanaz sajnos. Nyerni tisztességes úton elsőre reménytelen, mivel mindenki lesátorozik egy-egy olyan karakternél, ahol találni néhány exploitot, aztán szétveri vele az újoncokat. 6 játékot játszottam, a következők:
- Jason slasher kombók, természetesen low ütések tömkelege, néha egy kis overhead - itt még nyertem, mert ismerem Jasont
- Scorpion hell lófasz: becsúszások overheadekkel mixelve, minion grab vagy mi a rák, amik szépen megnyújtják a kombókat - esélyem nem volt
- Kung Lao: természetesen teleport aztán grab, meg cheese-elés a nagy hatótávú felütéssel - itt is nyertem, mert bénán csinálta, így épp tudtam fordítani
- Sub-Zero: gradnamster variációval ice-clone spam, becsúszások, sub-zero gyors alacsony rúgással mixelt kombója - a lag miatt szarul blokkoltam, az ice clone-okra való kontrázás szüksége pedig elvette az értékes meteremet, szóval újabb cumi
- D'Vorah: fullánkjainak hatótávja nevetségesen nagy, így természetesen csak ilyen támadásokat kaptam - esélyem sem volt, de ha megnézném, mit tud a karakter, valószínűleg lett volna, mert nagyon olcsó trükknek tűnt
- Erron Black: gondolom mondanom sem kell semmit, az alap kombója overhead-low párosítással kezdődik, lehetetlen megverni online a lag miatt, egyszerűen nem tudod kiblokkolni azokat a kurva kombókat
Ranked felejtős megint, nincs kedvem 26 különböző karakter olcsó taktikáit begyakorolni, főleg úgy, hogy a lag miatt Erron és grandmaster Sub-Zero ellen úgyis kikapnék. Azt a rohadt Erron overhead-low kombót viszont sürgősen tüntessék el onnan, ilyen gyors karakternél egyszerűen nincs értelme, mondjuk én soha a büdös életben nem értettem, mi a szarért kell borzalmasan nehezen blokkolható alap kombót adni csak úgy egy karakternek, míg mással meg szenvedned kell a normálios overhead ütésért. Rászoktam arra, hogy ha Erron jön velem szemben online és nem csupa zöld a connection jelzés, akkor egyszerűen csak kilépek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem hittem volna, de kipróbáltam a mobilos verziót és jobban szórakoztat mint a PC-s, pedig azzal is jól elvagyok. Nagyon korrekten összerakták, csak attól félek maga a harc hosszabb távon kurva unalmas lesz.
Fura, hogy ezekről eddig nem hallottam (mondjuk annyira nem bánom):
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=x8BF0eZo7jM
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Kihagytad a full auto Jaqui-t, a jelenlegi netkód mellett túl gyors a lövése és persze ott van még Kung Jin is a botos verzióval LOL.
D'Vorah speciel az egyik kedvencem, már az első videóknál tudtam, hogy ő lesz a main:) Amikor még gagyi gamepad-em volt amivel lehetetlen volt kombókat összefűzni (most azért a logitech F310-el már ég és föld:D) venomous verzó volt a nyerő, mert nem 40hit kombókról szólt, hanem hogy minél több 2-3 hit-es csápos támadással poison stacket növelni az ellenfélen, és a low poke-ja valóban nagyon nagy hatótávú és a csápos támadások átnyúlnak a subzero iceclone-on is:), de simán ki lehet zónázni arra alkalmas karakterekkel.
Viszont a pro-k azt mondják, hogy az első EVO után nagy változások lesznek majd balance terén, majd meglátjuk.
Egy nagyszeru mobil jatek.....de ne tevesszen meg a konnyu jatekmenet es a kezdeti siker. Ez is egy mocskos mod mikrotranzakciokra epulo jatek amiben egy ponton tul annyira ellehetetlenit a jatek hogy nem fogsz tudni tovabb haladni penz koltes nelkul. Hiaba vannak bronz es ezust kartyak, egy ido utan mar nem tudod oket tovabb fejleszteni es megrekedsz a gameben. Csak az arany karakterek szamitanak es rengeteg energiat es penzt kell azokba is olni, oly mennyiseget amit lehetetlen onerobol kifarmolni. Ha nem sajnalsz valos penzt kolteni akkor elvezni fogod a jatekot ellenkezo esetben rengeteg bosszusagot fog okozni.
Full Auto Jacqui esetén szvsz nagyobb a dolog füstje, mint a lángja: oké, szemét egy húzás volt beletenni a játékba, mert tényleg rohadt gyorsan lehet spammelni(a ladderen Corrupted Shinnokot pl. ki lehet vele nyírni simán, pedig neki sem kell a szomszédba mennie ütős spam támadásért), a hitscan támadásokat meg kiirtanám minden bunyós játékból, de azért a futással együtt jó időzítéssel simán oda lehet mászni az arcába, egy jó teleportos karakter meg agyonvágja (pl. Shinnok az air teleportjával, displacer Raiden, de még Quan Chi EX air dropja is hatásos az armor miatt, pedig kb. a leglassabb teleport a játékban). Leginkább azért lett felkapva full auto Jacqui, mert sokan nem tudják, hogy a legtöbb projectile támadás esetén ha csak guggolsz és nem blokkolsz közben, akkor elrepülnek a fejed felett a golyók, így pl. Jacqui még csak megsebezni sem tud. Kellemetlen, de megoldható.
Kung Jin esetében is érdekes a dolog: nevetségesen óvodás módon lehet vele bevinni ütős támadásokat, viszont ha sikerül őket blokkolni, akkor nagyon csúnyán meg lehet érte büntetni, mert eléggé negatívak blokkon. Most Jasonről is megy az OP-duma, mert baromi könnyen lehet vele 40%-okat ütni, nekem tegnapelőtt kb. 20 perces törpölés után ilyeneket sikerült találnom:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=YeV-9pZRyOM
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=n_yKSQ3EcCE
Itt is lehetne azt mondani, hogy rohadtélet, ott a low-overhead kombó, ráadásul be is lehet verni egymás után háromszor, de attól még döglassú, ezért agyonverhető jó blokkolással.
Az MK-ban mindig is voltak ilyesmi karakterek, a kazuár réteg miatt sok szereplővel könnyű szívatni a másikat, csak néhány esetben egyszerűen érthetetlenül könnyű. :D Sonyának pl. most van egy ugyanolyan overhead-low támadása, mint Erronnak, de esetében talán még rosszabb is a helyzet covert ops variációnál: a kombókba ezúttal sokkal könnyebben bele lehet rakni egy military stance-es támadást, abból pedig van neki a szokásos cartwheel (overhead) és egy másik, ami low-mid. Innentől kezdve elég nehéz dolgod lesz ellene, mivel az overhead-low után be tudja tenni az overheadet vagy a low-midet, szóval sok szerencsét a tippeléshez. :D Az egyetlen előny, hogy kicsit lassúak a military stance-es támadások, szóval készülni legalább lehet rájuk.
Még ezeknél is sokkal jobban zavarnak Sub-Zero kombói, amik a klasszikus block stunra építenek: egy sráccal játszottunk valamelyik nap és számtalanszor ripityára vert, pedig rohadt bután játszott, mindössze egy kombót ismételgetett napestig, de azt egyszerűen annyira nehéz volt büntetni, hogy még ha itt-ott sikerült is 1-1 menetet nyernem, a győzelemtől messze voltam. Na nosza, mentem is a tréning módba Sub-Zero-val frame datát nézegetni: a kombóinak 90%-a alig ad valamennyi előnyt a blokkolónak, ilyen -6, -8 körüliek, szóval adott esetben sikeres blokk után van egy tizedmásodpercnyi időd büntetni. :DDD Ez nem pro szinten olyan, mintha nulla lenne.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, erre kezdek én is rájönni :) Bár már sikerült bezsákolni egy golden D'Vorah-t egy 120 soulos packból, de egyre inkább kezd grind érzete lenni a játék nak. Pláne, hogy a tornyoknál is egyre több energybe (vagy mibe) kerül egy-egy szint. Mondjuk én a WoW napi questekkel meg achievmentek begyűjtésével is elvoltam, szóval lehet ez is le fog kötni egy darabig :)
Ami viszont gyalázat, hogy a login issuet még mindig nem oldották meg. Sima mobilnettel nem enged bejelentkezni, csak otthon wifiről. Gondolom így jegyezhette meg a beállítást vagy tököm tudja, de zavaró, hogy online csak otthonról tudom nyomni, ami egy mobil játék esetében elég nagy vicc :) (A hivatalos fórumon javasolt "csinálj új logint a meglévő mail címmel" megoldás meg persze nem müxik, mivel a már létező mail cím miatt nem engedi)
Mostanában próbáltam játsszani online de örökké valóság mig a gép kisorsol valakit egy matchre. Szóval ha valaki innen akarna tolni néha akkor vegyen fel és toljuk: Freakadude néven vagyok steamen.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Jött új patch (egyelőre csak konzolra):
http://community.wbgames.com/t5/Latest-Updates/Patch-Notes-PS4-5-14-15/ba-p/505762
Kitana tuningnak örülök (pretty kick yeah, na nem mintha sokat használtam volna az MK9-ben :D), Quan Chi portal slamjének törlése mondjuk érdekes, kíváncsi vagyok, milyen lesz helyette az új special move (gondolom ugyanaz, mint a portal slam, csak kombó nélkül vágja bele a portálba: jó döntésnek tűnik, a nem enhance-elt portal slam kombónak ugyanis nem sok értelme volt).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egy válogatás szinkronhang-színész párosításokból, csak azért, hogy másnak is meglegyen a "hogy a rohadt életbe nem tűnt fel eddig, hogy ő az?" élmény:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Syf3xbKrvb8
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
És jason?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Nolan North.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Úgy tűnik Tanya esetében megvolt a redesign erősen:
rwurl=http://40.media.tumblr.com/7aa2d9a674773ba98b8e9e521d4b735e/tumblr_nocz7...
rwurl=http://i.imgur.com/4xMKcFZ.jpg
rwurl=http://i.imgur.com/xPdwGtF.jpg
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Asszem haldoklik a PC-s verzió: végre úgy döntöttem, ideje rankeden nyomni kicsit, erre kb. egymás után 20x olyan jött szembe, aki ellen ilyen 0-5%-ig terjedő esélyem volt. Pillanatok alatt össze is szedtem egy borzalmas 10-30-as arányt. :D Vagy a matchmaking nem működik vagy az online játékélménynek lőttek.
Ja, mellesleg a játékosok negyede teabaggel is, amiért ugye instant bekaphatja bárki.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Barcsak az MK9be is annyi energiat oltek volna mint az X-be...
Fantasztikus verekedos jatek lett az MKX, de nagyon szegenyesnek erzem mint MK jatekot. A rooster-el semmi bajom, ellenben a palyak amik hivatottak lennenek eletre kelteni es tagitani az univerzumot nagyon keves MK-s vedjegyet tudnak felmutatni, es bosszantoan keves is van beloluk. Palyak, es a tortenet, ezekben verzett el szamomra a jatek, ezek a gyenge pontjai az uj resznek. Hiaba a zsenialis harcrendszer es a szep (bar szarul optimalizalt) grafika, ezek csak egy jo verekedos jatekka teszik. Technikai szempontbol talan a legjobb darabba a piacon. De az MK jatekok szive lelke hianyzik a jatekbol. A sorozat esszenciaja. Persze akinek kimerul a Fatalitykben az MK eleterzes az nem fogja megerteni a problemamat. Olyan merhetetlenul gazdag az MK univerzum, es annyi mindent megelt mar. Olyan jo erzes volt azt a sok tapasztalatot es jatek elemet, palyat es tortenetet osszegezve viszont latni a kilencedik reszben. A sajat multjuk irant tanusitott merhetetlen tisztelet es buszkeseg sugarzott a jatekbol. Az ujabb resz pedig kicsit olyan mintha tovabb akarna lepni, mintha mas akarna lenni, mintha megunta volna a sajat MK identitasat. De akkor miert nem kezdtek inkabb egy uj sorozatba? Miert kellett a nagy multu sorozat minden toposzat es jellemzojet kivagni es csak a lecsupaszitott alapokat megorizve egy teljesen uj jatekot alkotni, ami csak nyomokban Mortal Kombat.
Miert irtam ezt mind le? Azert mert szerelmes vagyok a sorozatba, szeretem az univerzumat, a tortenelmet, a palyait, a rengeteg jatek modot benne, a humorat, a komolysagat, az egesz sorozat lelket. Az elso resz ota fanatikus rajongoja vagyok. A kilencedik resz pedig az egyik kedvenc jatekom. Nem vagyok pro gamer, engem erzelmi okok kotnek a sorozathoz. Es meglepve tapasztalom hogy kevesen erzik ugy hogy keveset kaptak volna a nagy elvarasokhoz kepest. Remelem ez csak egy kiserlet volt es a kovetkezo reszekben vissza kapjuk azokat az elemeket amik az MK sorozat lelket adtak.
Nem érzem az összefüggést e mondat is az utána következő wall of text között mert a kettő erőssen üti egymást.
Neked meg már el kéne döntened mit akarsz. Kb 2 hetente változik a véleményed. Megjelenés elött láthatlanba kijelented, hogy az univerzumban látott és valaha látható legjobb verekedős játék lesz az X majd megjelenik és tapasztalod hogy nem az. Majd eltelik pár nap és megint kijelented, hogy a világ nem látott és nem is láthat valaha ennél jobb bunyós cuccot és micsoda katarzis ez a játék az emberiség szempontjából majd 1 héttel rá megint de kár de kár bejegyzés.
MKX egyértelműen nem ér fel az MK9-hez számomra. Nem rossz játék de hangulatilag csak nyomokban tartalmaz MK-t ahogy te is irtad. Kevés az érdekes új karakter és a régiek meg .....régiek. Lehet jókat ezzel a résszel is játsszani meg tud ez is fun lenni de belegondolok, hogy mit kapott az ember az MK9-el és mit kapott itt akkor ez egy félbehagyott fejlesztésnek tűnik helyenként. Igazából nincs itt meglepetés. Én már eleve azt csodalom, hogy tud Boon még ennyi év távlatból is ugyanazzal a vigyorral mindig olyanokat magyarázni minden rész elött, hogy "Most aztán annyira forradalmasitjuk a játékot, hogy ehhez hasonlót nem láttak még" és hasonló kijelentéseket mikor ezek már X résszel ezelött is üres, tartalom nélküli marketing szöveget voltak.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Ugy ertettem hogy a megjelenes utan jo lett volna ha annyi energiat olnek bele mint az MKXbe. Mert az MK9 nem kapott ennyi patch-et, es a netkodja is egy szar volt ami nem kerult javitasra. Igy ertettem.
A jatekkal kapcsolatban a velemenyem valtozott az idok soran. A megjelenes elott ugy hittem egy vilagmegvalto alkotas lesz, nagyon lelkes voltam. Azonban amikor megjelent hatalmasat csalodtam benne, es ennek hangot is adtam. A csalodottsagom nem mult el, de idovel meglattam a jatek szepsegeit is, amik jobban sikerultek az elozo resznel, mint peldaul a harcrendszer vagy a grafika. Jatszanom kellett vele jo par orat mire ezeket a pozitivumokat eszrevettem es elvezni kezdtem, es valoban ugy tartom hogy mint verekedos jatek a legjobb jelenleg a piacon.
Most pedig osszegeztem a velemenyemet, pro-kontra. Miszerint hiaba ez a legjobb verekedos cim jatek-mechanikai szempontbol a piacon, mint MK jatek szamomra tovabbra is ezer sebbol verzik. Van amiben fejlodtek, mas dolgokban viszont vissza lepes az elozo reszhez kepest.
Remelem igy mar vilagos.
Lassan kezdenek beszivárogni a stage brutality-k, gondolom nagyon sokan sírnak a stage fatality-k kihagyása miatt (én is)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RlBNtYjUN_Q
Az a második a végén mekkora már:))
Szpojler, de a ladderes befejezéseket és a sztori mód végét elnézve szvsz a következő részben megkapod majd a klasszik feelinget. Nagyjából ezt a sztorit tudom elképzelni az MK11-ben a ladderek alapján: Raidenből csúnya gonosz hadvezér lesz Shinnok befolyása alatt, az eddigi védekező pozícióból támadásra vált, a földi harcosok pedig annak rendje és módja szerint begyalulják Outworldöt. Kotal Kahn világa megmentése érdekében az ősi istenekhez fordul, akik egy megoldást kínálnak fel neki: a Mortal Kombat viadalt.
Mellesleg jönni fognak azok a klasszikus stage-ek az MKX-be...
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem hangzik rosszul ez a joslat, bar Liu Kanget kifelejtetted aki sztem meg kulcsszereplo lesz.
Ez az utolagos stage bovites meg nagyon eroltetettnek hat. A story modot kellett volna telepakolni palyakkal nem utolag valos kohezio nelkul dlc-kben foltozgatni a jatekot. Boon-ek nagyon kiakarnak mindent sajtolni ebbol a jatekbol (es a penztarcankbol).
Nem jóslat volt, nem fanfictiont akartam gyártani, egyszerűen csak a ladderes befejezések ezúttal nagyon összevégnak a sztori móddal, ez meg szvsz egyértelmű csapásiránynak látszik:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=6JxObsg6c_Q
A stage-ekkel meg az a helyzet, hogy én pont fordítva gondolom: a klasszikus pályáknak egyszerűen semmi keresnivalójuk nem volt a sztori módban, mivel az előző rész végén elkanyarodtak a tournamentes helyszínektől. Tehát a viadalos szigeten lévő helyszíneknek (az összes MK1-ből származó pálya) lőttek, Shao Kahn hiánya miatt sok MK2-es pálya is kiesik, a földi csaták majdnem teljes szanálása miatt az MK3 pályáit sem rakhatod vissza, egyedül néhány Outworldös helyszínt lehetett volna beerőltetni. A DLC tűnik így a legjobb megoldásnak.
Az új pályák meg szvsz mind nagyon jók:
- Sky Tempe fantasztikus + dobálható szerzetes utána haragos villámisteni villámcsapással!
- Quan Chi Fortress szintén awesome (ráadásul tele van apró utalásokkal, csak nem Shao Kahn készül visszatérni az életbe ott a háttérben?), baromi jó végre egy QC specifikus pályát látni
- Krossroads tiszta Netherrealm + a Netherrealmes MK9 pálya hangulatának hibátlan átörökítése kis kikacsintással a Pitre is - na ide nagyon kellett volna egy stage fatality egyébként
- a Lin Kuei templon is baromi hangulatos,
- a földi csatás tiszta MK3,
- a dzsungel jól bemutatja, hogy az új Outworld egész oké hely Shao Kahn nélkül, a sok állat a háttérben meg baromi jól feldobja
- a menekülttábor egy badass modern zúzda
- Outworld Marketplace baromi mozgalmas
- az Emberor's Courtyard szintén, a háttérben látható Kotal szobor és a régi Shao Kahn szobor bezúzása meg hatalmas poén + még látványos is
- a Kove klasszikus bunyós játékba való pálya az egyébként teljesen értelmetlen helyzetű mólójával
- a Dead Woods tiszta hangulat és a living forest földhözragadtabb változata, bár kicsit eseménytelen
- a Jinsei Chamber rohadt jól néz ki
- a tréningaréna a távolságokat jelölő vonalakkal meg a cserélgethető interaktív tárgyakkal a legjobb ötlet evör.
Az MK9-ben a sátánista templomos volt a kedvencem, mert baromi jó volt látni, hogy nem statikus az egész, hanem történik valami a háttérben. Az MKX-ben majdnem az összes pálya ilyen, és még mindig felfedezek apró hülyeségeket benne, pedig a Steames óra üresjáratait levonva (fél napos alt tab, task managerben ragadt exe stb.) egy 80 órám biztosan van benne. Emellett néhány tárgyat kétféleképpen lehet használni, a zene sokkal jobb, mint a klasszikus számok újraprüntyögése az MK9-ben, ráadásul menettől függően 3 variációban csendül fel minden szám (3 menetes harcnál rohadtul megdobja a hangulatot a harmadik variáció erőteljesebb, feszültebb "final round" hangulata). Szóval oké, kevés a pálya, egy 20-szal sokkal jobban kiegyeznék 12 helyett, de baromi sok meló van az összesben és ez látszik is, míg az MK9-ben azért volt, ahol húztam a számat (az MK3-ből örökölt sivatag pl. tényleg csak egy szobor volt egy szarul textúrázott sivataggal, a metró is hiába klasszik, de baromi unalmas és ronda volt).
Hangulat tekintetében ízlések és pofonok, de szvsz nagyon erősen MK a dolog még akkor is, ha sötétebb-modernebb-földhözragadtabb a stílus. Teljesen megértem, ha valakinek ez a letisztultság nem jön be a sok extravagánsabb MK után, de nekem pont az adja meg az MKX egyediségét és saját MK hangulatát, hogy ezúttal tényleg elengedték a 90-es éveket.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Abszolut ertem az allaspontodat. Koszonom hogy kifejtetted.
A story mod szerintem tobb palyat is elbirt volna, de azt nem mondtam hogy feltetlen a regiek kozul kellene atemelni. Ha olvasod a kepregenyeket akkor lathattad hogy mennyire hatalmas univerzumot alkottak benne, mit raadasul megtamogattak egy sok szalon futo nagyszeru tortenettel is. Ezzel szemben a jatek melyrepules minden teren.
Az rendben van hogy a palyak igenyesek es kidolgozottak, de nincs koztuk atmenet. Az MK9 palyai konzekvensek voltak, nemelyikuk egymasbol nyilt, de legalabbis atadtak azt az erzest hogy ez egy koherens vilag, sok apro reszlettel.
Az MKXben pedig minden palya egy teljesen kulon tema, nincsenek atfedesek, az osszkep nem hat egysegesnek.
Egyszeruen lustak voltak. A story modban kb 1 chapterre jut 1 helyszin. Ez 2015ben nagyon gaz egy olyan studiotol akik mar bizonyitottak.
Nekem nagyon hianyzik az MK univerzum lelke, azonban lehetseges hogy eltudnam fogadni a 90-es evektol valo teljes elszakadast es megujulast ha nem ilyen felkesz munkat vegeztek volna. Talan megtudnek vele baratkozni ha a kepregenyhez hasonlatos epikus szovevenyes tortenetet mutattak volna be rengeteg uj izgalmas palyaval, ha ugyanolyan komplexen kilenne dolgozva az univerzum mint az MK9nel. Akkor valoban csak izles kerdese lenne hogy kinek melyik stilus tetszik jobban.
Hogy lusták lettek volna? A fenéket, egyszerűen ennyi fért bele a fejlesztési időbe. Mindenhol ezt tapasztaljuk, ahogyan fejlődik a technológia és egyre drágább / időigényesebb lesz a tetszetős grafika: mennek össze a játékok. Tartalmi szempontból az MK9 sem etalon még a saját szériáján belül sem, gondolj csak a Deceptionre vagy az Armageddonra: tele voltak tömve minijátékokkal, Konquest móddal, pályából egy rahedli volt bennük, a kripta tele volt hülyeségekkel, az Armageddonban meg több, mint 60 karakter volt játszható, ráadásként pedig 1-2 évente nyomatták a részeket.
Ezt ma már nem tudják megcsinálni, mert minőséget kell szállítani mennyiség helyett már költségvetési okokból is. Agresszíven beköszöntött a DLC-k kora is, a kiadó maximalizálni akarja a profitot, a kockázatot pedig a lehető legalacsonyabb szinten tartani: megvan, hogy mennyi pénzt és időt áldozhatsz egy projektre a megjelenésig, aztán ha jön a siker, akkor akár évekig is tömködtheted-pótolgathatod a programodat a kiadó kedvétől függően. Ezért van az, hogy 500 helyett 25 karakter van a játékban induláskor, viszont mindegyik többet nyújt, mint "egy egységnyi" korábban bármikor, ráadásul még az alternatív skinek is olyan minőségűek, amiről csak álmodni tudtál az MK9-ben (oké, Sektornál és Cyraxnél odatették magukat ott is), a karakterválasztás pedig nem egy képecskére bökésből áll, hanem fogja magát a kedvenced, felfújja a rágóját, aztán bemutat az ellenfélnek. Egyelőre úgy tűnik, értelmetlen gimmick karakter sincs most, mint az MK9-ben pl. Cyber Sub-Zero vagy Sheeva.
A hangsúly tehát azon van, hogy ne többed legyen, hanem a kevesebbed látszódjon többnek, amiből persze jönnek hibák is: a kevés pálya, a külön-külön fícsörökként hirdetett, de valójában önismétlő tartalom (a rakatnyi más néven futó, de ugyanolyan, modifierekre építő tower és játékmód, amelyeknek köszönhetően úgy kimaxolták a "test your luckot", hogy nem is akarom többet látni ebben az életben), sőt, az MKX-be még olyan játékmódból is jutott, ami valójában nem is létezik (faction war... oké, azért az invasion boss jó ötlet volt és hatalmas fun, de ha belegondolunk, az is csak "két modifier" :D).
Azt aláírom, hogy az MK9 sztorijának nagyobb íve volt, de azt se felejtsd el, hogy az első 3 rész minimális változtatásokkal tarkított remake-je az egész. Maga a történet sem volt túl jó: egy viadalon legyakod a gonosz öreg szakállas embert, egy másikon a nagydarab koponyamaszkos pankrátort, aztán a pankrátort még egyszer. Ezzel szemben az MKX világot épített, karaktereket épített hol kisebb, hol nagyobb sikerrel, de a lényeg: nem az MK4-Deadly Alliance-Deception hármast mesélte el még egyszer, hanem vérfrissített egyet.
A pályákkal is az a helyzet, hogy oké, az MK9-ben több, mint a dupláját láthattad a mostani felhozatalnak, viszont ott nem kellett túl sokat agyalni a dolgokon: fogtak két marékkal az első három részből, hozzáadtak néhány újat, hogy valami friss is legyen és kész. A "koherencia" terén én leginkább koncepcionális különbséget látok hiba helyett: a kevesebb pályának változatosnak kell lennie, nem lehet egymásra pakolni három teljesen ugyanolyan hangulatú pályát (pl. az MK9 háztetője, utcája és a metrója), ha csak egy tucat lehetőséged van. Azért amennyire a hely engedte, eljátszottak ezzel is (Krossroads hátterében ott lebeg a Quan Chi Fortress, az Outworld Marketplace és az Emperor's Courtyard ugyanannak a városnak két helyszíne, amit Mileena a közeli Kuatan Jungle-ből támad, a Jinsei Chamber Sky Temple felől nyílik, de a Dead Woodshoz is kapcsolódik, stb.), az átfogó koncepció meg erősen érezhető (földhözragadtabb, zsúfoltabb helyszínek, kevésbé domináns színek).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tartalom csokkenes a minoseg oltaran? Ezt nem tudom minden szempontbol elfogadni. A palyak hiaba szepek ha pofatlanul keves van beloluk. Gyorsan megunod oket. Mivel keves van, nem tud olyan atfogo kepet adni a vilagrol mint szeretne, es ez sajnos erzodik is.
A csapnivalo tortenetbe pedig nem maszok bele mert egy esszet tudnek irni arrol mi minden volt vele a baj.
Komolyan mondtam, csak hogy legyen viszonyitasi alapod: olvasd el a kepregenyeket! (most a 21.szamnal tart) Ott megmutatjak hogy mekkora potencial van az MKX-ben, amihez kepest a jatek egy vegletekig lebutitott rossz vicc.
Én sem tudom minden szempontból elfogadni azt, hogy kevesebbet kapunk, de ez a realitás, mert egyre drágább mulatság játékot fejleszteni. Jó lett volna ide is egy 6 órás sztori mód több pályával, de sajnos most ugyanannyi vagy több munkával ennyire futotta az NRS-nek: az átvezetők hosszabbak, aprólékosabban kidolgozottak és már nem állandóan a pályákat használják háttérnek, hanem a sztori kedvéért lemodelleztek egy csomó más helyszínt is. Ez van.
Asszem kb. a 10. résznél tarthatok a képregényben és tényleg elég frankó, de én úgy látom, hogy leginkább a mitológiát akarja bővíteni-magyarázni, arra meg egy sztori mód nem igazán alkalmas a struktúrája miatt. Az MK9 egyébként szvsz sokkal sekélyesebb, gagyibb volt az MKX-nél sztoriban, csak ott az expanzívabb történettel jól ellensúlyozták ezt. Ahelyett most egy rövidebb, kevesebb karaktert mozgató, de a cselekményt mélyebben kifejtő történetet hoztak - egy kicsit nekem is hiányzott az MK9-ből megszokott röhejes, klasszikus "képregényes" hangulatban tobzódó, gyerekes tálalás, de nézd a jó oldalát: helyette kaptunk igazi képregényt, ami sokkal-sokkal jobb a régieknél. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A technologia fejlodes nem mehet a jatek rovasara. Senki sem kerte hogy kossenek kompromisszumokat. Feltehetoleg hosszab fejlesztesi ido, tobb munka, es tobb penz kellett volna egy kiforrottabb jatekhoz. Ha mas studiok kepesek ezeket az aldozatokat meghozni, egy jobb jatek remenyeben akkor toluk is elvarhato lett volna.
Termeszetes hogy lemodelleztek plussz helyszineket, hisz ok is ereztek hogy kinosan keves a palyak szama igy probaltak szepiteni az osszkepet. Ez nekem csak egy olcso megoldas volt a valos hianyossagok takargatasara.
Az MK9 tortenete pedig pokolian szorakoztato volt, en minden percet elveztem. Olyan volt mint egy igazi trash film a 80as evekbol. Az MKX ellenben sokkal tobbnek akart latszani, ellenben sokkal uresebb volt. Rengeteg indokolatlan uresjarat es megannyi logikatlansag rombolta az osszkepet. Ha erdekel szivesen kifejtem neked bovebben is mi minden volt a gondom az ezer sebbol verzo tortenettel, mert eleg hosszu a lista.
A kepregenyeket pedig olvasd csak tovabb mert megeri. Rengeteg olyan elem van bennuk(nem akarok spoilerezni) amiket konnyeden beleepithettek volna a jatekba is ezzel egy sokkal melyebb es komplexebb univerzumot alkotva.
Ez is egy lehetőség, de szvsz inkább az böki a csőrödet, hogy az NRS tartalmilag nem arra mozdította a szériát, amerre te szeretted volna. A kellő fejlesztési idő és pénz bőven benne van a programban, csak nem hiperepikus sztori módra és kéttucatnyi pályára ment el, hanem a kriptára, a brutalitykre és a mindenféle tower fícsörökre. Úgy néz ki, hogy hosszútávon ez be fog jönni egyébként a Netherrealmnek:
- a frakciókat kimaxolgatni, faction killeket szerezgetni poén,
- a heti premier tower mindig nagyon jól össze van szedve (vagy a DLC karaktereket demózzák velük, vagy kőkemény secret fighttal tömött klasszikus laddert adnak vele, ami AWESOME),
- a kriptából még mindig nem unlockoltam mindent (végre megvan viszont az összes concept art, ami frankó, mert baromi jó karakter- és environment design leírásokat mellékeltek hozzájuk, egyszerűségében is a legjobb "making of" jellegű extra evör, mert a leírással és a képekkel ténylegesen le tudod követni, hogyan jutottak el egy-egy végleges designhoz, ráadásul még az őrültebb ötleteket is mellékelték),
- a brutality egyszerűen telitalálat, rohadt jó érzés megcsinálni őket online (az ent666 által linkelt videó ezt jól bemutatja :DD).
Ízlések és pofonok, de pl. a brutality-k nekem sokkal fontosabbak a jobban kidolgozott sztori módnál vagy a plusz 10 pályánál, mert tényleges játékmenetet adnak és van belőlük vagy 100 féle. Igazán kár lett volna, ha az ilyen frankó dolgokra szánt időt cutscene-ekre meg "hátterekre" cseszik el, hiszen egy bunyós játéknál a bunyón, a játékmeneten kell, hogy legyen a hangsúly.
Egyébként meg fejtsd csak ki nyugodtan, hogy miért ülte meg a gyomrodat ennyire csúnyán a történet, azért van a fórum, meg kíváncsi is vagyok. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha az elozo reszekben kepesek voltak a jatek minden aspektusara egysegesen gondot forditani, ugy most is elvarhato lett volna. Szamomra mindig attol volt tobb mint a konkurencia (Tekken, SF..) mert sokkal tobb tartalommal toltottek meg a jatekukat. Nem kizarolag a jatekmechanikara osszpontositottak(mint most), hanem a tortenetre, a vilagra, az extra tartalmakra is. Reszemrol egy MK9et vartam uj kontosben de ugyanannyi tartalommal. Sajat magahoz viszonyitom a sorozatot amikor azt mondom hogy csalodtam az uj reszben.
A tortenettel pedig ezek voltak a legnagyobb problemaim:
SPOILER ALERT
Szoval rengeteg kihagyott ziccer volt a jatekban. Kezdenem ott hogy a promocioban bemutatott Scorpion es Sub-Zero azon formajukban (skin) nem is szerepeltek a tortenetben. Aztan: minden fejezetre korulbellul egy darab helyszin jutott ami nagyon egyhanguva tette a chaptereket. Annyi mindent elmeselhettek volna (lasd: MKX kepregenyek) ehelyett az amugy is nagyon csekely szamu fejezetek nemelyike tokeletesen jelentektelenre sikeredett. Elvarhato lett volna hogy ha ilyen rovid a jatek legalabb minden percnek jelentosege van. Nem igy lett. Vegyuk peldaul Sub-Zero fejezetet, ami semmirol nem szolt csak arrol hogy proba ele allitja, -mindenfele motivacio vagy ertelem nelkul- Johnny Cage fiatal csapatat. Aztan a vegen elengedi oket, de a SubZ-nal tett latogatas teljesen ertelmetlen volt a csapat reszerol, mivel semmi informacioval nem lettek gazdagabbak. Aztan ott van a sorozat protagonistaja: Liu Kang. Nem hoztak vissza az elok soraba, sot megoltek Quan Chin-t is, ezzel elmeletben ellehetetlenitve az eselyet is annak hogy valaha viszont lassuk Liu Kanget a fenyes oldalon. Kotal Khan mogottes inditekai, szemelyes tortenete pedig teljesen erintetlen maradt, csak ugy be lett dobva a story kozepebe es vegig nem tudtak vele mit kezdeni. Se nem lett jo se nem lett rossz karakter. Mileena karaktere is ures volt, raadasul az sem konnyitette meg a nezok dolgat hogy sok mindenre csak utalas szintjen tertek ki. A rengeteg idoben ugralas neha melyitette a tortenetet (Takeda kapcsolata apjaval) neha pedig teljesen ertelmetlenre sikeredett (Kung Jin piti lopasa) neha pedig csak osszezavarta a jatekost( Amikor elfogjak Kotal Khanek egy vissza emlekezesben Mileenat, de nem tudjuk meg miert es hogy szokik meg toluk kesobb ismetelten). Ahogy arra sem derult feny hogy a tortenet elejen megszerzett amulett hogy jutott Mileena birtokaba. A felesleges cameokrol nem is beszelve, vagy hogy mennyire zavaros volt a tortenet vezetes a sok ido ugrassal, mikozben bizonyos helyszinek ugy ismetlodtek meg hogy teljesen mas ido sikban jatszodtak megse voltak kepesek mininalis valtoztatast sem eszkozolni a palya designe-on. (sziklas tenger part helyszine peldaul). De ez a sporolas nagyon meglatszott a jatekon, olyan volt mintha eloszor kitalaltak volna, -szamszeruen-12 helyszint majd a kore probaltak volna meg irni egy tortenetet es nem pedig forditva. Vegul de nem utolso sorban ott vannak a QTE-k, ami egy jo otlet volt a studio reszerol, de sokszor, az esetek tobbsegeben semmi kihatasa nem volt a tortenetre vagy a jatekmenetre, ami nagy kar.
Sajnaltam azt is hogy a jatek cimet ado torna viadalt meg sem probaltak beepiteni a tortenetbe. Az egesz story arra ment ra hogy bemutassa az uj karaktereket. Az univerzum hatter tortenete, a vilag mitologiaja, a tortenet cselekmenye mind mind masodlagos szempontot kepeztek. Egy egyszeru tini filmet kaptunk keves eroszakkal, es rengeteg ures jarattal. Mar nyomokban sem volt meg a sorozatra oly jellemzo magaval ragado fantasy vilag, es a cselekmeny centrikus tortenet vezetes. Shinnok karaktere pedig erotlenre sikeredett. Erotlen, ezzel a jelzovel tudnam az egesz story modot illetni. Toketlen es erotlen.