Dishonored 2
Még nem vittem végig, de azt kell mondanom, hogy a teljesítményproblémát leszámítva (AA nélkül, 3440x1440-ben high/ultra beállításokkal első pálya fix 75-ös vsync-nek ütközik, aztán a többi van, hogy lemegy néhol 35-re is) kenterbe veri az első részt. Grafika és zene brutálisan jó, meglátásom szerint a pályák és a mellékszereplők lore-ja is. Rohadtjó, hogy az ellenfelek az előző részhez képest sokkal többet trécselnek egymás közt mindenféle érdekes-érdektelen dologról.
Persze fel lehet emlegetni, hogy kissé felrúgták a lore-t pár helyen, és lecserélték az outsider szinkronját, és kicsit túlságosan szádba rágják a paciista megoldásokat. Ugyanakkor a legtöbb logikai feladvány - egy opcionálisat kivéve, amin vagy 15-20 percet szöszmötöltem félálomban, és random mindenkinek - nagyon egyszerű, tárgykeresés, semmi több. Van néhány idegesítő ellenfél, és elgondolkoztatóan ellenfelekkel telenyomott szoba, de most hirtelenjében nem is tudok mást felhozni a játék ellen.
Gyanús vagy. Magasztalod ezt is, meg a Tyrannyt is, a 'hump meg javarészt lehúzza mindkettőt. Mondjuk én az eredeti Dishonoredba is beleuntam úgy 15-20 óra után; túl OP volt a JK, az AI meg túl segghülye.
Vagyis: nem hiszek neked.
Csak ki ne derüljön, hogy ráadásul kanapéról játszol!
Ez alapján akár teljesen átlagos időt is futhatott, mivel nem tudjuk, mennyivel a vége előtt hagyta abba. Én egyszer egy játékot hónapokra jegeltem az utolsó küldetés előtt, nem tudván, hogy már csak az van hátra (azt hittem, még a felénél se tartok).
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
leporoltam a sporat.
fantasztikusan szorakoztato tud lenni, ugyanakkor technikailag qrva idegesito amikor kozli, hogy most epp letolt egy kalandot, majd muveli ezt eredmenytelenul 40 percig. az origin meg mondjon le!
Egyébként én is abbahagytam első nekiüléskor, de annak emlékeim szerint inkább techproblémás okai voltak, és jól is sült el, mert másodjára elköteleztem magam a sokkal élvezetesebbnek bizonyuló pacifistanyinnyázós stílus mellett, és addigra már a DLC-kre se kellett külön várni.
ON
Kipróbáltam a Telltale bőregerét. Nagyon nem tetszetős. Az engine majd' szétesik már, minősíthetetlen sutasággal véve még olyan egyszerű feladatokat is, mint az égen sikló Batman egyenletes, görcstelen mozgatása a képernyőn, és erre rátesz még egy lapáttal a dizájnerek/pályaépítők/teszterek lumpsága - most komolyan senki sem vette észre, hogy az egyik cutscene-ben Bruce átsétál egy kartondobozon, mintha ott se lenne? Az rosszabb-e, ha tényleg nem vették észre, vagy ha egyszerűen csak szartak rá?
Persze ebben a műfajban az írás színvonala simán megmentheti az összképet, de sajna nem ebben a játékban. Batman/Bruce az egyik legsemmilyenebb karakter, akit a Telltale valaha főbb pozícióba lökött, amit lehet ugyan magyarázni avval, hogy a bűnüldözői karrierje korai szakaszában járunk, meg hogy a játékos bevonása "a fejébe" óhatatlanul megfosztja őt a távoli, misztikus kvalitásától, ami a figura egyik nagy vonzereje, ám a végeredményt mindez akkor sem szépíti, beleértve Troy Baker érthetetlenül nyavalygós performanszát is. A sztoriból még kisülhet ugyan valami érdekes, kár azonban, hogy egyelőre a közelében sem jár ilyesminek. A játékmenet a szokásos QTE alibiplacebo, a zene semmi extra, a hossz a 2 órát csapkodja alulról... Ennek a "demónak" inkább eltántorító hatása volt, mintsem a remélt, szóval akit érdekel annyira a játék, hogy tudja magáról, végig akarja majd tolni, annak paradox módon az ingyenes első epizód elkerülését javaslom - várja meg inkább a teljes pakk leárazását, mert ez most így, a teljestől elkülönülve nem nyújt valami felemelő élményt.
Meg lehet, hogy a napom is rossz volt.
CoD: Infinite Warfare
Single, 1 óra játékidő után: dafuq, jó CoD? Mi történt? :D Komolyan mondom baromira élveztem eddig. Ezek után remélem nem 4 órás összesen. Mondjuk hozzátartozik, hogy az első Black Ops óta nem nyúltam CoD-hoz szóval lehet ez kicsit emeli a fényét, de ez most nagyon meglepett.
Ebbe én is belenéztem, és tetszik a single. Viszont mint játék, szarjanak sünt: nem elég, hogy még fedezékben is, ha valami pici testrészed kilóg, automatikusan kapod be a lövéseket, ráadásnak a fegyver ugrik egyet, a véreffekt beborítja a képernyő, és még el is homályosul a képernyő egy pillanatra - minden találatnál...
Megtáltosodtak volna idén a Modern Military Shooter(®)ek? A Titanfall 2 szinglijéről is gyanúsan jókat olvastam, sokan még a Dooménál is erősebbnek tartják (NeoGAF :DDD).
A Telltale fele Batman elso resze hatalmas csalodas volt, pedig szeretem a studio eddigi jatekait. De valahogy nagyon nem tudtak magukeva tenni a Batman temat, se az univerzum se a karakterek se a hangulat se a tortenet nem gyozott meg. Majd ha kijon mindegyik resz akkor egy esos vasarnap delutan lehet neki leselkedem ha mar nem lesz semmi mas jatek ami erdekelne.
Mostmár én is le merem írni, hogy tök jó móka volt, bár a végére kicsit befásult, de teljesen vállalható popcorn cucc. Májkelbéj lábbaszórobot akció robbanás ezerrel, de bőven jó.
Ezt en is irhattam volna, szorol szora. En sem lattam mar CoD-ot BS1 ota (ami 6, hat! eve volt) es dogoljek meg, ezt rohadtul elveztem
Annyira rovid amugy, hogy az ismetlodo animaciok, akciok kozotti reszek - mission select, fegyvervalasztas, gepbe beules, press W, press shift, animacio, repeat - sem zavaroak kimondottan. Mire az agyadra mennenek, vege az egesznek :D
Dishonored 2
18,5h playtime, low chaos, Emily, a legtöbb pályát végiglopakodtam. Valszleg még egyszer megejtem, de akkor halomra gyilkolom az egész kurva kócerájt. :D
Néhány pályán van választási lehetőség, hogy X vagy Y-t csinálsz, vagy találsz 3. megoldást. Ez az egyiknél konkrétan két csapat lemészárlása. Kíváncsi vagyok, a játék képes-e azt kezelni, ha mindkét csapatot lemészárlom...
Pár hete megvettem, mert a metacriticen leginkább csak az FPS bénázását szidták. Azt meg a megjelenés óta peccselték.
Ez egy nagyon sztoris 3rd person akciójáték lenne, élőszereplős filmbetétekkel. Kicsit sokat vállalt, és szerintem nem is sikerült megugrani a lécet.
A framerate-tel nincs baj (mondjuk erős gépem van, szóval lehet régebbi vason döcög), nem köhög, nem akadozik.
A sztori is érdekes, ezt nem szpoilerezem le, csak annyit, amennyit 5 perc játék után amúgy is megtudnál. Főhősünket elhívja egy régi nagyon jó barátja, hogy hajnali 4-kor találkozzanak az egyetemi kutatólaborban. Ott a barát előadja, hogy ők az időutazással kísérleteznek. Már csak egy tesztet kellene elvégezni, de a támogatók visszamondják a támogatást, mert az öcsénk, aki a projekten dolgozott meghülyült és azt állítja, hogy veszélyes a dolog. Itt már felvontam kissé a szemöldököm.
Szóval nekünk kell kezelni a gépet, amíg a haver utazik egyet. Jól is indul a dolog, de aztán persze történik valami...
A történetbe ráadásul beépítettek kisebb-nagyobb elágazásokat, amiknek következményei vannak a későbbiekben. Ami meglepett kissé, hogy az első fejezet után kb. 20 percnyi élőszereplős film következett. Szóval egyelőre úgy tűnik érdemes többször végigjátszani.
Játékmenetre egy sima TPS, és persze kapunk mindenféle powereket, amiket más játékből már ismerünk, más néven. Ezek elég szórakoztatóak és látványosak, az időtörés effekt nagyon jól sikerült. Az irányításon erősen érződik a konzol-port, de szerencsére egérrel nem okoz gondot a fejesek kiosztása. A grafika elég ronda sajnos még Ultra texturával is, a karakterek nagyon gumifejűek.
A problémák:
- A főszereplő valahogy nagyon hülyén beszél angolul, alig értem, amit mond. Vannak más szereplőknél is szövegértési gondjaim, pedig már vagy 20 éve csak angolul nézek filmeket.
- Pályatervezési problémák. Ki nem állhatom, ha a karakter elakad egy 20 centi magas útszegélyben. Ezen kívül a karakternek van egy olyan animációja, hogy felmászik mellmagasságú dobozra/kukára, stb. Ugyanakkor sok helyen, ahol egyértelmű lenne, hogy simán átmászik, nem tud. Így folyamatosan a "mire gondolt a szerző?" kérdés vetül fel, mert a logikus megoldás nem működik.
- Ostoba információ-átadás. Egy ellenséges szobában egy tök nyilvános terminálon olyan e-mailt lehet olvasni, ami egyértelműen azonosítja a szupertitkos szervezetben az árulókat. Meg a főnökök leveleit a szupertitkos terveikről. Értem én, hogy át kell adni az infókat, de ennél kevésbé erőltetett módot is kereshettek volna. Ja, és a talált levelek baromi hosszúak. Egy átlag játékos tuti nem olvassa el őket.
- Logikátlan mentési pontok. Már több helyen is úgy éreztem, hogy máshova kellett volna tenni. Pl. van egy miniboss fight és nem közvetlen előtte van, hanem vagy 50 métert kell szaladni.
ShowHide spoiler #
- A taxisofőr. Ő hoz minket hajnalban az egyetemhez, aztán később előkerül, mint szemtanú. Nomost lehet, hogy ez valami nagyon szuper titkosügynök, de az eddig talált információk szerint csak egy szerencsétlen, aki focista pályafutását egy baleset miatt már azelőtt elbukta, hogy elkezdődött volna. Meglehetősen ostoba is. Ehhez képest nem tud kitörni olyan ajtókon, amit a tőle 30 kilóval könnyebb főhősünk kivállaz. Máskor meg rádión keresztül irányít minket, mint egy operátor. Szóval ha nem derül ki róla valami, akkor egy nagyon elbénázott, erőltetett karakter.
Ezek azért bosszantó dolgok, mert különben meg érdekelne a játék, csak mindig megzavarnak a fentiek. Már hagytam abba játékot ilyen gyenge design döntések miatt, és erre is van esély, hogy nem fogom tudni sokáig elviselni.
Gondoltam, mielőtt nekiállok a Hexen kiegészítőjének, a DEATHKINGS OF THE DARK CITADEL-nek (sajnálom, csak caps lockkal tudom leírni, legjobb cím evör :D) pótolom a Heretic kiegészítőjét. Két epizód, direkt csúcsra pörgetve a nehézséget, míg az alapjáték igazán könnyed szórakozást nyújt, szóval kíváncsi voltam.
Egyrészt tök jó volt, másrészt viszont pont annyira nehéz, hogy a Heretic összes problémáját felfedje ez a 18 pálya. Sajnos egyértelmű, hogy a Raven alkotása dark fantasy Doom-klónként is sokkal rosszabb a Doomnál: hiába az érdekes tárgyhasználat és a tome of might-nak köszönhető ideiglenes fegyverápgréd, ha nincs meg az a balansz, amire szükség volna a felhőtlen funhoz. Az elektromos kesztyű tök jó ötlet a láncfűrész kiváltására, csak azzal ellentétben még a legalapabb ellenfeleket sem képes hitstunnolni, így teljesen értelmetlen a használata. A Heretic "BFG-je", a firemace vagy mi a tök egy vicc (egyébként a Doom BFG-jének alfaverzióját látjuk viszont, szóval egy olyan fegyverről van szó, amit az id egyszer már kukázott), egyszerűen a létezése is felesleges, teljesen mindegy, hogy alapfunkcióban vagy tome-olva használod, egyszerűen mindenhogyan szar. A kisebb ellenfeleket szépen le lehet irtani vele, de ennyi.
A tome of might egyébként érdekes: néhány fegyvernél remek ötletek kerültek a játékba az alternatív tüzelési móddal, máshol viszont ez is egy katasztrófa. A legjobb, hogy az alapból a Doom pisztolyát váltó varázsbotból messze a játék leghasznosabb fegyverét lehet előcsalni a tome használatával, annyira, hogy igazából másra fölösleges is elhasználni a könyvecskét: mivel a fegyver alapból szar, így szinte mindig tele vagy lőszerrel hozzá, a tome pedig egy hitstunnoló, szépet sebző, területi sebzésre is alkalmas hitscan istencsapást varázsol belőle, amit remekül elő lehet húzni szorult helyzetben bármilyen ellenfél ellen. A kontra: a többi fegyvernél nem érdemes használni, a számszeríjat leszámítva mindenhol jobban használható az alap fegyverfunkció (mondjuk az poén, hogy a tűzlabdavetőből - gyk: a Doom rakétavetője kicsit komolyabb sebzéssel - lángszórót csinál: haszontalan ez is, de tuti, hogy ez az első lángszóró FPS-ben :D).
A kiegészítő pályái meg összességében nagyon jók, bár itt már érezni a Hexen level design megszületését az obskúrus kapcsolókeresgéléssel néhol. Ami gáz, hogy mindjárt az első pálya a legnehezebb az egész játékban: ellenfelek mindenfelé, lőszer és fegyver viszont alig van. Kb. 5x próbáltam meg teljesíteni a második legnehezebb nehézségi fokozaton, egyszer sem sikerült. Mondom ez remek, mindjárt az elején hosszú órákig fogok szenvedni, mert lőszer híján nem tudok lövöldözni egy FPS-ben. Káromkodtam egyet, aztán rájöttem, hogy a pályát bizony úgy kéne megcsinálni, hogy kerülgeted az ellent, miközben mindig pont a megfelelő mennyiségű monsztert kinyiffantva haladsz előre. Pont olyan játékmenet, amit még akkor sem neveznék szórakoztatónak, ha firemace-t fognak a fejemhez, szóval már éppen az uninstallon és a DEATHKINGS OF THE DARK CITADEL-en gondolkotam, amikor beütött a heuréka pillanat: lehet, hogy a legnehezebb fokozat egy balanszolatlan szar a 300%-kal gyorsabb ellenfelekkel és projectile-okkal, viszont 50%-kal több lőszert is ad, nekem pedig pont erre van szükségem. Gyorsan felkötöttem hát a gatyát, felraktam a nehézséget a maximumra... és elsőre sikerült a pálya, mindenféle agyfasz nélkül. A tanulság: nem mindig a legnehezebb nehézségi fokozat a legkeményebb.
Szerencsére a második (~ötödik) epizóddal ilyen gondom már nem volt, szóval visszarakhattam a játékot smite-meister szintre, ami igazán jól esett az előző pályák rohadtul nem fair küzdelmei után. Ami kár, hogy a kiegészítőben új boss nincs, az egyik epizód végén 8 lich-et (a rohadt nagy lebegő koponyák), a másikban meg 8 maulotaurt (a minotauruszra hasonlítő böhöm boss a cyberdemon után szabadon) kell lenyomni egy-egy arénában. Amikor utóbbi csapatot megláttam, azért majdnem leestem a székről, de egy új ellenfél sokkal jobban esett volna.
A level design meg a nehézség miatt tényleg eléggé beteg, de a nagyon kellemes fajtából. Mindjárt a második szinten arra kellett rájönnöm, hogy az egyik secret megszerzéséhez a következőket kell tennem:
A. meg kell szereznem az invulnerability power up-ot,
B. hogy aztán ezt aktiválva nyomjak egy rocket jumpot, ami átröpít egy falon (a Doom-ban és a Hereticben ugrani nem lehet, viszont a "fizika" annyira már működik, hogy kezdetleges rocket jumpokat csinálj),
C. a fal mögött egy jó nagy, savval és loottal teli terület van, szóval van egy invulnerability-nyi időd arra, hogy összekapdoss mindent,
D. és az remek, ha a repülős power up-ot is összeszeded, mert a falon nem tudsz visszajutni rocket jumppal, hanem vissza kell repülnöd, egyébként kampó.
Ez az egyik legbetegebb példa, de később sem enged fel a level design, a végére pedig néhány igazán komplex pálya akad, szóval fel kell kötni a gatyát a játékhoz. :D Szerencsére az első 1-2 pályán mindig össze lehet gyűjteni az összes fegyvert, szóval mesterséges akadályt nem igazán akar eléd rakni a játék... egyszerűen csak úgy nehéz, hogy ellenfélből rengeteg van, a szintek teljesítéséhez meg sokat kell térképezni. Brutal Heretic.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Assassin's Creed: Syndicate
Eddig 3 órám van benne, de már most jobb mint a Unity. Igaz totálisan látszik miben fog failelni ez is, mint az összes többi az elmúlt pár évben. Céltalan gyüjtögetés, számtalan kaptafa mellékküldetés és végtelen fejlesztgetés. (bár ez a Unityből jött, hurrá...) Evie és Jacob mérföldekkel jobb karakterek mint bárki aki Ezio után jött. Nagyon tetszik a nagy kontraszt a két testvér között. Jacobon érződik, hogy nagyon kis poénos Ezio féle karaktert akartak hozni, remélem nála is lesz majd egy kis komolykodás idővel. London nagy. Nagyon nagy. Kibaszott nagy. :D Még csak elképzelni se akarom meddig fog tartani bejárni rendesen... Az ismertebb helyek jól ki vannak dolgozva (ahogy eddig is jellemző volt ez), a mellékes részek meg megint kopipaszta térségek. Kicsit hiányzik a Unity-s házon átrohanás és a belső terek, de ne legyek telhetetlen. A harcrendszer is át lett alakítva, szvsz jobb, de továbbra is nulla kihívás. A zene a Ezio részek óta szintén a legjobb, kegyetlen jó témákat írtak most. Grafika is okés, mondjuk elég mókás, hogy 1440p-ben beesik 60 alá jópárszor (pedig még csak nem is maxon van minden), de egyáltalán nem lepődök meg ezen, tekintve, hogy AC-ról van szó... :D Szóval eddig nagy generálban pozitív csalódás. Jót is tett mondjuk, hogy 2 éve nem játszottam AC játékkal. (ja és külön plusz pont a uplayes játékokra, hogy natívban kezelik a Dualshock 4-et és egyből átvált minden a PS-es gombkiosztásra, ez a Steamnél sajnos még mindig reflexből a xbox kontroller kiosztásra megy ami kurva irritáló :( )
Rainbow Six: Siege
Ez volt az a játék amit alphaban és bétában is utáltam. Viszont annyi helyen olvastam, hogy végre játszható a játék meg olcsó is volt, hogy csak nekiugrottam. Tekintve, hogy a bétában az egyedüli dolog amit élvezni tudtam a Terrorist Hunt volt ezért azzal kezdtem. Az továbbra is nagy fun, egyedül is meg társakkal is. Viszont vannak ezek a Situation-ök amik valami gecijók. Igaz egyedül kell csinálni, de piszok jól el lehet szórakozni vele, hogy meglegyen minden csillag. Mondjuk nyilván hard+ fokozaton, mert normalon semmi kihívás nincs benne. A multiplayer is hál'istennek sokkal de sokkal jobban bejött mint annak idején. Érezhető a csapatmunka és nem TDM-ezik mindenki ami baromi jó. Kegyetlen nagy élmény amikor hallgatod, hogy a fejed fölött az ellenfél éppen merre mászkál, mert a hangok nagyon durván jók. Mondjuk alapvetés, kell is. Szintén baromi pozitív csalódás, úgy érzem ebbe még elég sok órát fogok ölni mire kiismerem a pályákat, meg az operatorokat.
(ja és külön plusz pont a uplayes játékokra, hogy natívban kezelik a DualShock 4-et és egyből átvált minden a PS-es gombkiosztásra, ez a Steamnél sajnos még mindig reflexből a xbox kontroller kiosztásra megy ami kurva irritáló :( )
Az tényleg pozitív, hogy megoldják, és persze, a fogyasztó várja is el az efféle apróságokat. De tényleg annyira irritáló a hiánya? Én legalábbis már vakon használom a kontrollert, tehát aki eddig DualShockot használt PC-vel, annak 1-2 játék alatt természetessé vált. Ettől mindig százszor jobban zavarónak találtam, amikor a PC-s AC-k szimbólumokat írtak ki billentyű helyett, és kínlódtam, hogy mit kell nyomni.
Egyébként mi az, hogy a Steam nem tudja? Az AC-nál nyilván mindegy az eredet, hiszen úgyis UPlayt használ végül, nem? A kliens maga szerencsére elmozdult már ebbe az irányba, a játékoknál meg a fejlesztő dönt, vagy te, ha találsz hozzá modot. Van olyan játék is, melyben csak DualShock-kiosztás van, boxos nincs (hivatalosan), hiába használ XInputot.
A régi, DirectInputot használó játékoknál viszont tényleg egy küzdelem, hogy rájöjjek, mit jelent a button 149, de nyilván utólag nincs miért szidni az elkövetőket.
Igen, irritáló, mert engem zavar, hogy azt írja hogy A meg B meg a szinkód is más, plusz néha a "back" meg "ok" is más gombokon van a boxos kiosztás szerint és nagyon bezavar (tekintve, hogy világ életemben DS-t használtam, leszámítva azt a pár hetet mikor Mudokon átpasszolta a 360ját letudni pár játékot). Steamen pedig még nem találkoztam olyan játékkal ami a DS kiosztást írná ki és nem pedig a boxosat. Bár nyilvánvaló eddig mivel emulálni kellett a 360 kontrollert így ez érthető is, de ez továbbra is fennáll pedig mostmár elvileg natív támogatás van a steamen is.
@rune: jaja, sequence 4-nél tartok. A hook valóban az egyik legjobb újítás ever, nagyon meggyorsítja a közlekedést.
Ja, nekem sincs közöm a boxos kontrollerekhez, csak PC-n már a DarkSiders alatt megszoktam. Szerencsére nem volt benne túl komoly QTE, azóta meg szinkrontolmácsolom magamnak, észre sem veszem, hogy boxosak a promptok. Más biztos nehezebben áll rá.
Egyébként ez még mindig nem Steam vagy UPlay, hanem játék kérdése, a Valve nem tudja beletenni third-party termékekbe, és a UbiSoft sem.
Egyáltalán nincs sok támogaott játék, de itt lehet nézelődni.
A Double Fine részben Sony finanszírozta játékai nincsenek köztük (Grim Fandango, Day of the Tentacle), de éppen azokban nincsenek boxos promptok, csak dualshockosak.
Azért példálózok Uplay-el, mert eddig minden uplayes játék amit azon indítottam el és DS4el szándékoztam vele játszani, egyből működtek, ds4 szimbólumokkal a képernyőn. Hiába írja ez a lista, hogy pl az AC: Syndicate vagy a Far Cry 4 nem ds4 gombokat mutat, a valóságban viszont igen. Csak, hogy legyen példa is:
rwurl=http://i.imgur.com/KIPP9VA.jpg
Igen, a lista nem a legfrissebb, az utólagos patcheket szerintem követi. Dicséretes hogy a Ubi ráállt ezekben a saját játékaiban, de a Valve-nak ebből a szempontból sajnos nem sok mindennel lesz mostanában mivel megerőltetnie magát.
Dishonored 2
Még nem vittem végig, de azt kell mondanom, hogy a teljesítményproblémát leszámítva (AA nélkül, 3440x1440-ben high/ultra beállításokkal első pálya fix 75-ös vsync-nek ütközik, aztán a többi van, hogy lemegy néhol 35-re is) kenterbe veri az első részt. Grafika és zene brutálisan jó, meglátásom szerint a pályák és a mellékszereplők lore-ja is. Rohadtjó, hogy az ellenfelek az előző részhez képest sokkal többet trécselnek egymás közt mindenféle érdekes-érdektelen dologról.
Persze fel lehet emlegetni, hogy kissé felrúgták a lore-t pár helyen, és lecserélték az outsider szinkronját, és kicsit túlságosan szádba rágják a paciista megoldásokat. Ugyanakkor a legtöbb logikai feladvány - egy opcionálisat kivéve, amin vagy 15-20 percet szöszmötöltem félálomban, és random mindenkinek - nagyon egyszerű, tárgykeresés, semmi több. Van néhány idegesítő ellenfél, és elgondolkoztatóan ellenfelekkel telenyomott szoba, de most hirtelenjében nem is tudok mást felhozni a játék ellen.
Képekért tessék elfáradni steam-es screenshot librarymhoz. (Akit nem vettem fel az viszonylag keveset fog látni, kb csak a háttérképnek lőtteket)
http://steamcommunity.com/id/nagi603/screenshots/
Gyanús vagy. Magasztalod ezt is, meg a Tyrannyt is, a 'hump meg javarészt lehúzza mindkettőt. Mondjuk én az eredeti Dishonoredba is beleuntam úgy 15-20 óra után; túl OP volt a JK, az AI meg túl segghülye.
Vagyis: nem hiszek neked.
Csak ki ne derüljön, hogy ráadásul kanapéról játszol!
Non serviam
Az egész nincs olyan hosszú. Gyanús vagy te nekem.
ibi amentia latet
Összekeversz Jodával.
Non serviam
Itt rögtön van olyan mód, hogy nem használod a képességeket. :D
Egyébként Tyranny-t nem fejeztem még be.
Nem tudom, te játszol-e annyira abnormálisan análisan, mint én szoktam, de itt van jó pár normálisabb átlag: http://howlongtobeat.com/game.php?id=2602
ibi amentia latet
Ez alapján akár teljesen átlagos időt is futhatott, mivel nem tudjuk, mennyivel a vége előtt hagyta abba. Én egyszer egy játékot hónapokra jegeltem az utolsó küldetés előtt, nem tudván, hogy már csak az van hátra (azt hittem, még a felénél se tartok).
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Oké, lehet, hogy 10 óra körül untam rá, többnek tűnt. A bálos küldinél hagytam félbe.
Így már jó?
Non serviam
leporoltam a sporat.
fantasztikusan szorakoztato tud lenni, ugyanakkor technikailag qrva idegesito amikor kozli, hogy most epp letolt egy kalandot, majd muveli ezt eredmenytelenul 40 percig. az origin meg mondjon le!
"okey-dokey!"
Semmi se jó. Mintha nem tudnád.
Egyébként én is abbahagytam első nekiüléskor, de annak emlékeim szerint inkább techproblémás okai voltak, és jól is sült el, mert másodjára elköteleztem magam a sokkal élvezetesebbnek bizonyuló pacifistanyinnyázós stílus mellett, és addigra már a DLC-kre se kellett külön várni.
ON
Kipróbáltam a Telltale bőregerét. Nagyon nem tetszetős. Az engine majd' szétesik már, minősíthetetlen sutasággal véve még olyan egyszerű feladatokat is, mint az égen sikló Batman egyenletes, görcstelen mozgatása a képernyőn, és erre rátesz még egy lapáttal a dizájnerek/pályaépítők/teszterek lumpsága - most komolyan senki sem vette észre, hogy az egyik cutscene-ben Bruce átsétál egy kartondobozon, mintha ott se lenne? Az rosszabb-e, ha tényleg nem vették észre, vagy ha egyszerűen csak szartak rá?
Persze ebben a műfajban az írás színvonala simán megmentheti az összképet, de sajna nem ebben a játékban. Batman/Bruce az egyik legsemmilyenebb karakter, akit a Telltale valaha főbb pozícióba lökött, amit lehet ugyan magyarázni avval, hogy a bűnüldözői karrierje korai szakaszában járunk, meg hogy a játékos bevonása "a fejébe" óhatatlanul megfosztja őt a távoli, misztikus kvalitásától, ami a figura egyik nagy vonzereje, ám a végeredményt mindez akkor sem szépíti, beleértve Troy Baker érthetetlenül nyavalygós performanszát is. A sztoriból még kisülhet ugyan valami érdekes, kár azonban, hogy egyelőre a közelében sem jár ilyesminek. A játékmenet a szokásos QTE alibiplacebo, a zene semmi extra, a hossz a 2 órát csapkodja alulról... Ennek a "demónak" inkább eltántorító hatása volt, mintsem a remélt, szóval akit érdekel annyira a játék, hogy tudja magáról, végig akarja majd tolni, annak paradox módon az ingyenes első epizód elkerülését javaslom - várja meg inkább a teljes pakk leárazását, mert ez most így, a teljestől elkülönülve nem nyújt valami felemelő élményt.
Meg lehet, hogy a napom is rossz volt.
ibi amentia latet
Az első rész alapján tényleg nem valami jó a Telltale-féle Batman.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
CoD: Infinite Warfare
Single, 1 óra játékidő után: dafuq, jó CoD? Mi történt? :D Komolyan mondom baromira élveztem eddig. Ezek után remélem nem 4 órás összesen. Mondjuk hozzátartozik, hogy az első Black Ops óta nem nyúltam CoD-hoz szóval lehet ez kicsit emeli a fényét, de ez most nagyon meglepett.
Ebbe én is belenéztem, és tetszik a single. Viszont mint játék, szarjanak sünt: nem elég, hogy még fedezékben is, ha valami pici testrészed kilóg, automatikusan kapod be a lövéseket, ráadásnak a fegyver ugrik egyet, a véreffekt beborítja a képernyő, és még el is homályosul a képernyő egy pillanatra - minden találatnál...
jah nemhiaba van a sok extra kutyu, normalisan mar nem is lehet jatszani mert azonnal vakulsz meg a sok vértől
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Megtáltosodtak volna idén a Modern Military Shooter(®)ek? A Titanfall 2 szinglijéről is gyanúsan jókat olvastam, sokan még a Dooménál is erősebbnek tartják (NeoGAF :DDD).
ibi amentia latet
Bár tudnám, hogy a Titanfall 2-t milyen dimenzióban lehet összehasonlítani a Doommal. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Damnit, ennyi elég lett volna! :D
A Telltale fele Batman elso resze hatalmas csalodas volt, pedig szeretem a studio eddigi jatekait. De valahogy nagyon nem tudtak magukeva tenni a Batman temat, se az univerzum se a karakterek se a hangulat se a tortenet nem gyozott meg. Majd ha kijon mindegyik resz akkor egy esos vasarnap delutan lehet neki leselkedem ha mar nem lesz semmi mas jatek ami erdekelne.
Mostmár én is le merem írni, hogy tök jó móka volt, bár a végére kicsit befásult, de teljesen vállalható popcorn cucc. Májkelbéj lábbaszórobot akció robbanás ezerrel, de bőven jó.
Jó lesz az.
Ezt en is irhattam volna, szorol szora. En sem lattam mar CoD-ot BS1 ota (ami 6, hat! eve volt) es dogoljek meg, ezt rohadtul elveztem
Annyira rovid amugy, hogy az ismetlodo animaciok, akciok kozotti reszek - mission select, fegyvervalasztas, gepbe beules, press W, press shift, animacio, repeat - sem zavaroak kimondottan. Mire az agyadra mennenek, vege az egesznek :D
Dishonored 2
18,5h playtime, low chaos, Emily, a legtöbb pályát végiglopakodtam. Valszleg még egyszer megejtem, de akkor halomra gyilkolom az egész kurva kócerájt. :D
Néhány pályán van választási lehetőség, hogy X vagy Y-t csinálsz, vagy találsz 3. megoldást. Ez az egyiknél konkrétan két csapat lemészárlása. Kíváncsi vagyok, a játék képes-e azt kezelni, ha mindkét csapatot lemészárlom...
Quantum Break
Pár hete megvettem, mert a metacriticen leginkább csak az FPS bénázását szidták. Azt meg a megjelenés óta peccselték.
Ez egy nagyon sztoris 3rd person akciójáték lenne, élőszereplős filmbetétekkel. Kicsit sokat vállalt, és szerintem nem is sikerült megugrani a lécet.
A framerate-tel nincs baj (mondjuk erős gépem van, szóval lehet régebbi vason döcög), nem köhög, nem akadozik.
A sztori is érdekes, ezt nem szpoilerezem le, csak annyit, amennyit 5 perc játék után amúgy is megtudnál. Főhősünket elhívja egy régi nagyon jó barátja, hogy hajnali 4-kor találkozzanak az egyetemi kutatólaborban. Ott a barát előadja, hogy ők az időutazással kísérleteznek. Már csak egy tesztet kellene elvégezni, de a támogatók visszamondják a támogatást, mert az öcsénk, aki a projekten dolgozott meghülyült és azt állítja, hogy veszélyes a dolog. Itt már felvontam kissé a szemöldököm.
Szóval nekünk kell kezelni a gépet, amíg a haver utazik egyet. Jól is indul a dolog, de aztán persze történik valami...
A történetbe ráadásul beépítettek kisebb-nagyobb elágazásokat, amiknek következményei vannak a későbbiekben. Ami meglepett kissé, hogy az első fejezet után kb. 20 percnyi élőszereplős film következett. Szóval egyelőre úgy tűnik érdemes többször végigjátszani.
Játékmenetre egy sima TPS, és persze kapunk mindenféle powereket, amiket más játékből már ismerünk, más néven. Ezek elég szórakoztatóak és látványosak, az időtörés effekt nagyon jól sikerült. Az irányításon erősen érződik a konzol-port, de szerencsére egérrel nem okoz gondot a fejesek kiosztása. A grafika elég ronda sajnos még Ultra texturával is, a karakterek nagyon gumifejűek.
A problémák:
- A főszereplő valahogy nagyon hülyén beszél angolul, alig értem, amit mond. Vannak más szereplőknél is szövegértési gondjaim, pedig már vagy 20 éve csak angolul nézek filmeket.
- Pályatervezési problémák. Ki nem állhatom, ha a karakter elakad egy 20 centi magas útszegélyben. Ezen kívül a karakternek van egy olyan animációja, hogy felmászik mellmagasságú dobozra/kukára, stb. Ugyanakkor sok helyen, ahol egyértelmű lenne, hogy simán átmászik, nem tud. Így folyamatosan a "mire gondolt a szerző?" kérdés vetül fel, mert a logikus megoldás nem működik.
- Ostoba információ-átadás. Egy ellenséges szobában egy tök nyilvános terminálon olyan e-mailt lehet olvasni, ami egyértelműen azonosítja a szupertitkos szervezetben az árulókat. Meg a főnökök leveleit a szupertitkos terveikről. Értem én, hogy át kell adni az infókat, de ennél kevésbé erőltetett módot is kereshettek volna. Ja, és a talált levelek baromi hosszúak. Egy átlag játékos tuti nem olvassa el őket.
- Logikátlan mentési pontok. Már több helyen is úgy éreztem, hogy máshova kellett volna tenni. Pl. van egy miniboss fight és nem közvetlen előtte van, hanem vagy 50 métert kell szaladni.
Ezek azért bosszantó dolgok, mert különben meg érdekelne a játék, csak mindig megzavarnak a fentiek. Már hagytam abba játékot ilyen gyenge design döntések miatt, és erre is van esély, hogy nem fogom tudni sokáig elviselni.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Heretic: Shadow of the Serpent Riders
Gondoltam, mielőtt nekiállok a Hexen kiegészítőjének, a DEATHKINGS OF THE DARK CITADEL-nek (sajnálom, csak caps lockkal tudom leírni, legjobb cím evör :D) pótolom a Heretic kiegészítőjét. Két epizód, direkt csúcsra pörgetve a nehézséget, míg az alapjáték igazán könnyed szórakozást nyújt, szóval kíváncsi voltam.
Egyrészt tök jó volt, másrészt viszont pont annyira nehéz, hogy a Heretic összes problémáját felfedje ez a 18 pálya. Sajnos egyértelmű, hogy a Raven alkotása dark fantasy Doom-klónként is sokkal rosszabb a Doomnál: hiába az érdekes tárgyhasználat és a tome of might-nak köszönhető ideiglenes fegyverápgréd, ha nincs meg az a balansz, amire szükség volna a felhőtlen funhoz. Az elektromos kesztyű tök jó ötlet a láncfűrész kiváltására, csak azzal ellentétben még a legalapabb ellenfeleket sem képes hitstunnolni, így teljesen értelmetlen a használata. A Heretic "BFG-je", a firemace vagy mi a tök egy vicc (egyébként a Doom BFG-jének alfaverzióját látjuk viszont, szóval egy olyan fegyverről van szó, amit az id egyszer már kukázott), egyszerűen a létezése is felesleges, teljesen mindegy, hogy alapfunkcióban vagy tome-olva használod, egyszerűen mindenhogyan szar. A kisebb ellenfeleket szépen le lehet irtani vele, de ennyi.
A tome of might egyébként érdekes: néhány fegyvernél remek ötletek kerültek a játékba az alternatív tüzelési móddal, máshol viszont ez is egy katasztrófa. A legjobb, hogy az alapból a Doom pisztolyát váltó varázsbotból messze a játék leghasznosabb fegyverét lehet előcsalni a tome használatával, annyira, hogy igazából másra fölösleges is elhasználni a könyvecskét: mivel a fegyver alapból szar, így szinte mindig tele vagy lőszerrel hozzá, a tome pedig egy hitstunnoló, szépet sebző, területi sebzésre is alkalmas hitscan istencsapást varázsol belőle, amit remekül elő lehet húzni szorult helyzetben bármilyen ellenfél ellen. A kontra: a többi fegyvernél nem érdemes használni, a számszeríjat leszámítva mindenhol jobban használható az alap fegyverfunkció (mondjuk az poén, hogy a tűzlabdavetőből - gyk: a Doom rakétavetője kicsit komolyabb sebzéssel - lángszórót csinál: haszontalan ez is, de tuti, hogy ez az első lángszóró FPS-ben :D).
A kiegészítő pályái meg összességében nagyon jók, bár itt már érezni a Hexen level design megszületését az obskúrus kapcsolókeresgéléssel néhol. Ami gáz, hogy mindjárt az első pálya a legnehezebb az egész játékban: ellenfelek mindenfelé, lőszer és fegyver viszont alig van. Kb. 5x próbáltam meg teljesíteni a második legnehezebb nehézségi fokozaton, egyszer sem sikerült. Mondom ez remek, mindjárt az elején hosszú órákig fogok szenvedni, mert lőszer híján nem tudok lövöldözni egy FPS-ben. Káromkodtam egyet, aztán rájöttem, hogy a pályát bizony úgy kéne megcsinálni, hogy kerülgeted az ellent, miközben mindig pont a megfelelő mennyiségű monsztert kinyiffantva haladsz előre. Pont olyan játékmenet, amit még akkor sem neveznék szórakoztatónak, ha firemace-t fognak a fejemhez, szóval már éppen az uninstallon és a DEATHKINGS OF THE DARK CITADEL-en gondolkotam, amikor beütött a heuréka pillanat: lehet, hogy a legnehezebb fokozat egy balanszolatlan szar a 300%-kal gyorsabb ellenfelekkel és projectile-okkal, viszont 50%-kal több lőszert is ad, nekem pedig pont erre van szükségem. Gyorsan felkötöttem hát a gatyát, felraktam a nehézséget a maximumra... és elsőre sikerült a pálya, mindenféle agyfasz nélkül. A tanulság: nem mindig a legnehezebb nehézségi fokozat a legkeményebb.
Szerencsére a második (~ötödik) epizóddal ilyen gondom már nem volt, szóval visszarakhattam a játékot smite-meister szintre, ami igazán jól esett az előző pályák rohadtul nem fair küzdelmei után. Ami kár, hogy a kiegészítőben új boss nincs, az egyik epizód végén 8 lich-et (a rohadt nagy lebegő koponyák), a másikban meg 8 maulotaurt (a minotauruszra hasonlítő böhöm boss a cyberdemon után szabadon) kell lenyomni egy-egy arénában. Amikor utóbbi csapatot megláttam, azért majdnem leestem a székről, de egy új ellenfél sokkal jobban esett volna.
A level design meg a nehézség miatt tényleg eléggé beteg, de a nagyon kellemes fajtából. Mindjárt a második szinten arra kellett rájönnöm, hogy az egyik secret megszerzéséhez a következőket kell tennem:
A. meg kell szereznem az invulnerability power up-ot,
B. hogy aztán ezt aktiválva nyomjak egy rocket jumpot, ami átröpít egy falon (a Doom-ban és a Hereticben ugrani nem lehet, viszont a "fizika" annyira már működik, hogy kezdetleges rocket jumpokat csinálj),
C. a fal mögött egy jó nagy, savval és loottal teli terület van, szóval van egy invulnerability-nyi időd arra, hogy összekapdoss mindent,
D. és az remek, ha a repülős power up-ot is összeszeded, mert a falon nem tudsz visszajutni rocket jumppal, hanem vissza kell repülnöd, egyébként kampó.
Ez az egyik legbetegebb példa, de később sem enged fel a level design, a végére pedig néhány igazán komplex pálya akad, szóval fel kell kötni a gatyát a játékhoz. :D Szerencsére az első 1-2 pályán mindig össze lehet gyűjteni az összes fegyvert, szóval mesterséges akadályt nem igazán akar eléd rakni a játék... egyszerűen csak úgy nehéz, hogy ellenfélből rengeteg van, a szintek teljesítéséhez meg sokat kell térképezni. Brutal Heretic.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Assassin's Creed: Syndicate
Eddig 3 órám van benne, de már most jobb mint a Unity. Igaz totálisan látszik miben fog failelni ez is, mint az összes többi az elmúlt pár évben. Céltalan gyüjtögetés, számtalan kaptafa mellékküldetés és végtelen fejlesztgetés. (bár ez a Unityből jött, hurrá...) Evie és Jacob mérföldekkel jobb karakterek mint bárki aki Ezio után jött. Nagyon tetszik a nagy kontraszt a két testvér között. Jacobon érződik, hogy nagyon kis poénos Ezio féle karaktert akartak hozni, remélem nála is lesz majd egy kis komolykodás idővel. London nagy. Nagyon nagy. Kibaszott nagy. :D Még csak elképzelni se akarom meddig fog tartani bejárni rendesen... Az ismertebb helyek jól ki vannak dolgozva (ahogy eddig is jellemző volt ez), a mellékes részek meg megint kopipaszta térségek. Kicsit hiányzik a Unity-s házon átrohanás és a belső terek, de ne legyek telhetetlen. A harcrendszer is át lett alakítva, szvsz jobb, de továbbra is nulla kihívás. A zene a Ezio részek óta szintén a legjobb, kegyetlen jó témákat írtak most. Grafika is okés, mondjuk elég mókás, hogy 1440p-ben beesik 60 alá jópárszor (pedig még csak nem is maxon van minden), de egyáltalán nem lepődök meg ezen, tekintve, hogy AC-ról van szó... :D Szóval eddig nagy generálban pozitív csalódás. Jót is tett mondjuk, hogy 2 éve nem játszottam AC játékkal. (ja és külön plusz pont a uplayes játékokra, hogy natívban kezelik a Dualshock 4-et és egyből átvált minden a PS-es gombkiosztásra, ez a Steamnél sajnos még mindig reflexből a xbox kontroller kiosztásra megy ami kurva irritáló :( )
Rainbow Six: Siege
Ez volt az a játék amit alphaban és bétában is utáltam. Viszont annyi helyen olvastam, hogy végre játszható a játék meg olcsó is volt, hogy csak nekiugrottam. Tekintve, hogy a bétában az egyedüli dolog amit élvezni tudtam a Terrorist Hunt volt ezért azzal kezdtem. Az továbbra is nagy fun, egyedül is meg társakkal is. Viszont vannak ezek a Situation-ök amik valami gecijók. Igaz egyedül kell csinálni, de piszok jól el lehet szórakozni vele, hogy meglegyen minden csillag. Mondjuk nyilván hard+ fokozaton, mert normalon semmi kihívás nincs benne. A multiplayer is hál'istennek sokkal de sokkal jobban bejött mint annak idején. Érezhető a csapatmunka és nem TDM-ezik mindenki ami baromi jó. Kegyetlen nagy élmény amikor hallgatod, hogy a fejed fölött az ellenfél éppen merre mászkál, mert a hangok nagyon durván jók. Mondjuk alapvetés, kell is. Szintén baromi pozitív csalódás, úgy érzem ebbe még elég sok órát fogok ölni mire kiismerem a pályákat, meg az operatorokat.
Syndicate: Megvan már a grappling hook? Szvsz az a legjobb dolog amit hoztak a játékba ever.
Jó lesz az.
Az tényleg pozitív, hogy megoldják, és persze, a fogyasztó várja is el az efféle apróságokat. De tényleg annyira irritáló a hiánya? Én legalábbis már vakon használom a kontrollert, tehát aki eddig DualShockot használt PC-vel, annak 1-2 játék alatt természetessé vált. Ettől mindig százszor jobban zavarónak találtam, amikor a PC-s AC-k szimbólumokat írtak ki billentyű helyett, és kínlódtam, hogy mit kell nyomni.
Egyébként mi az, hogy a Steam nem tudja? Az AC-nál nyilván mindegy az eredet, hiszen úgyis UPlayt használ végül, nem? A kliens maga szerencsére elmozdult már ebbe az irányba, a játékoknál meg a fejlesztő dönt, vagy te, ha találsz hozzá modot. Van olyan játék is, melyben csak DualShock-kiosztás van, boxos nincs (hivatalosan), hiába használ XInputot.
A régi, DirectInputot használó játékoknál viszont tényleg egy küzdelem, hogy rájöjjek, mit jelent a button 149, de nyilván utólag nincs miért szidni az elkövetőket.
Sors bona, nihil aliud.
Igen, irritáló, mert engem zavar, hogy azt írja hogy A meg B meg a szinkód is más, plusz néha a "back" meg "ok" is más gombokon van a boxos kiosztás szerint és nagyon bezavar (tekintve, hogy világ életemben DS-t használtam, leszámítva azt a pár hetet mikor Mudokon átpasszolta a 360ját letudni pár játékot). Steamen pedig még nem találkoztam olyan játékkal ami a DS kiosztást írná ki és nem pedig a boxosat. Bár nyilvánvaló eddig mivel emulálni kellett a 360 kontrollert így ez érthető is, de ez továbbra is fennáll pedig mostmár elvileg natív támogatás van a steamen is.
@rune: jaja, sequence 4-nél tartok. A hook valóban az egyik legjobb újítás ever, nagyon meggyorsítja a közlekedést.
Ja, nekem sincs közöm a boxos kontrollerekhez, csak PC-n már a DarkSiders alatt megszoktam. Szerencsére nem volt benne túl komoly QTE, azóta meg szinkrontolmácsolom magamnak, észre sem veszem, hogy boxosak a promptok. Más biztos nehezebben áll rá.
Egyébként ez még mindig nem Steam vagy UPlay, hanem játék kérdése, a Valve nem tudja beletenni third-party termékekbe, és a UbiSoft sem.
Egyáltalán nincs sok támogaott játék, de itt lehet nézelődni.
A Double Fine részben Sony finanszírozta játékai nincsenek köztük (Grim Fandango, Day of the Tentacle), de éppen azokban nincsenek boxos promptok, csak dualshockosak.
Sors bona, nihil aliud.
Azért példálózok Uplay-el, mert eddig minden uplayes játék amit azon indítottam el és DS4el szándékoztam vele játszani, egyből működtek, ds4 szimbólumokkal a képernyőn. Hiába írja ez a lista, hogy pl az AC: Syndicate vagy a Far Cry 4 nem ds4 gombokat mutat, a valóságban viszont igen. Csak, hogy legyen példa is:
rwurl=http://i.imgur.com/KIPP9VA.jpg
Igen, a lista nem a legfrissebb, az utólagos patcheket szerintem követi. Dicséretes hogy a Ubi ráállt ezekben a saját játékaiban, de a Valve-nak ebből a szempontból sajnos nem sok mindennel lesz mostanában mivel megerőltetnie magát.
Sors bona, nihil aliud.