Jelenlegi hely

Technikai hírek

Utolsó bejegyzés

Tno képe
Tno

A lényeg azon van, hogy épp ellenkezőleg, mosottan, mivel a monitor, vagy a vga skálázza fel a játékot. Az Infinity Engine-os játékokat jellemzően kisebb felbontáson kell futtatnod, mint a monitorod natív felbontása, mivel a karakterek túl kevés pixelből állnak, és akár még egy 100 Dpi-s monitoron is túl kicsik lehetnek natívon. A virtuális XP-s téma nem összekeverendő ezzel, de most lehet mégis felvetettél egy lehetséges megoldást vele, mivel

1. Jelenleg a 4K monitorok, legalábbis amiket én nézegettem magamnak, nem képesek simán 4X-ezős megoldásra ha mondjuk egy 1920*1080-on futó játékot skáláznak fel 3840*2160 pixelre, pedig elég logikusan elvárható lenne, no mindegy, ehelyett az általános színmintavevős interpolálgatós módszert használják, minek következtében gyönyörűen mosott lesz a kép.

2. Ha most azt mondod, hogy pl. az ilyen 2K->4K átmenet esetén a 2K-s virtuális gép kinagyítható a 4X-ezős megoldással, akkor kösz az infót! Na meg a 3D gyorsítósat is, úgy látszik megérhet egy próbát.

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



csak az a titka hogy ne fel vagy hasonloan toredek pixeleket talalj be, hanem probald egesz szamlaloval nyomni a nagyitast, es aranyokat megorizve.

Azaz pl ha 320*200-asrol nagyitasz fel, akkor 640*400-as legyen a kovetkezo valasztott, vagy 1280*800, illetve 2560*1600 ugye.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Hogyan? (Lehet, hogy kéne a régi játékok életre hívásának, "élhetővé" tételéhez egy topik, akár a nemrég nyitott DOSBoxossal összevonva, ha van mondanivalód :)

A Dark Earth esetében nem is tudok róla, hogy egyáltalán lett volna benne hardveres render, a dobozán sincs ennek semmi nyoma (az előbb levettem a polcról, megnéztem), szóval irreleváns. Amikor én próbálkoztam hasonlóval, akkor minden fórumon azt írták, hogy a Win 98 alatti hardveres gyorsítás virtualizálása felejtős, csak XP-től van.

A monitorok kapcsán nem véletlenül írtam a közvetlenül szót. Amikor CRT-ről LCD-re váltottam, a telepített Baldur's Gate-tel néztem mindkettőn, sőt összesen négy kijelzőn. Még lapostévén néz kiközülük a legjobban. LCD-n konkrétan játszhatóságot rontó a homály. A Tormentet viszont egy más, nem saját gépen belőttem egy kisebb felbontású LCD-re, moddal.

Sors bona, nihil aliud.


Tno képe
Tno

nem is tudok róla, hogy egyáltalán lett volna benne hardveres render, a dobozán sincs ennek semmi nyoma

Ó...

Mondjuk a Win98-as gyorsítás szerintem annyira nem létszükséglet, de ha most, mint írod, XP-re van, akkor most megerősítetted psi-t gondolom (a 3D gyorsítás tényében)?

Monas apó legyintett. Két kézzel is.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

XP-t sosem próbáltam virtualizálni, mert két évvel ezelőttig magam is eleve az használtam. Win 8-on azóta is megy egy rakat Win 95/98-as játék (pl. Blade Runner, Legacy of Kain: Blood Omen, Claw, Rites of War), legfeljebb custom telepítő kell nekik, illetve van backupolt intallálós mappám. Tehát azóta én nem próbáltam, nincs személyes tapasztalatom velük, de mindig arról szólt a fáma, hogy működik.

Szerintem viszont azok jelentik a valódi problémát - a hardveres gyorsítástól függetlenül is -, melyek már az XP-re (NT-alapra) váltást is nehezen viselték. A Torment is megy új Windowsokon, tehát a te konkrét gondodat nem teljesen értem. Biztos van XP-t és 32 bites oprendszereket szerető régiség, amiből nincs azóta se GOG-os verzió, de nekem elsősorban a Fallout 3 ugrik be, mint XP-t szerető jószág :) (Amit ennek ellenére tömegek játszottak végig Win 7-en.)

Sors bona, nihil aliud.



A Dark Earth esetében nem is tudok róla, hogy egyáltalán lett volna benne hardveres render

directx 5 kellett neki minimum ha jol emlexem (ez nem tudom mennyit mond amugy el rola, az igaz). Es Intel Pentium 75 MHz. :)

Amugy ahogy emlitetted a w98jatekok tipikusan szoftveresen gyorsitottak voltak, akkor meg nem volt fejlett a 3d gyorsitas, vagy alig 1-2 jatekban, teszt fazisban. Viszont ott legrosszabb esetben is eleve szoftveresen egy sima procival barmit gond nelkul futtathatsz, annyira alacsony hw-s igenyuek a gamman abbol az idobol. Nem hiszem hogy gond lenne barmilyen modern hardwarrel kiszolgalni az eroigenyuket.

Meglehet hogy w98-ban meg nem volt kitalalva az olyan foku egyseges hw gyorsitas mint XP-tol felvele volt, viszont amit az egesszel akartam csak mondani hogy nem volt gond soha semmilyen jatek futtatasaval virtualis kornyezetbol ugy benne.

XP-ben meg mint mondtam szintugy az "accelerate 3D graphics" csekboxal engedejezheted a gyorsitast, virtualizaltam XP-t is mar csomoszor. Csomo online botot is irtam amik igy jatszottak ki (egyreszt) a bot vedelmet, kulso gepbol iranyitottak virtualisat, ami nem latta igy kifele oket.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Arról tudsz ugye, hogy a BG sorozat - meg az IWD - kapott "remastert"?

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling


Tno képe
Tno

Félig-meddig én is azt hinném, hogy szoftverből kinyomja a grafikát a VM, de egy Glide render esetén félek, ez nem így van, vagy ha igen, akkor még győzködni kell :D

@Zoo

Igen, a Torment esetén a futtathatóság nem, a dpi és a skálázás viszont probléma volt eddig. A játékot nem is a futtathatóság miatt említettem, mint már egyszer leírtam, sőt, az eredetileg bejövő XP-s téma sem a virtualizációról szólt, hanem a dpi-ről. Aztán a virtualizáció kapcsán kiderült, hogy úgy tűnik, ez megoldást jelent EGYÉBKÉNT. :D (konkrétan az Infinity Engine-t használó játékok számára)

Monas apó legyintett. Két kézzel is.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Azért voltak játékok, melyekben nagyon is sokat hozott a hardveres render,még ha csak utólag is tákolták bele, mint a Quake-be. A Resident Evil pedig nem is létezett szoftveres renderben. (az első rész, a második igen.) De még egy Grim Fandangón is jól mutatnak olyan dolgok, mint az AA (virtualizált Win 98-on is végigjátszottam).

@Bagoly

Tudom, de az nem a kérdés, hanem a példa volt. Másrészt meg újra meg kéne venni, miközben már kétszer fizettem érte. Nem mintha annyira drága lenne.

@Tno

Azt a részét csak felületesen olvastam el, hogy miért segítene a virtualizáció dpi-n, mert úgysem arra reagáltam. Szóval egyelőre nem teljesen világos.

Sors bona, nihil aliud.



psishock írta: >37,5"
>3840x1600
ekkora meretben az okolpixel low-rez szemetnek szamit.

27" korul mar 4-5k (5120×2880) felbontas a standard, ha szeretnek egy rakat (1000-1500dolcsi) penzt kidobni rajuk.

https://www.amazon.com/gp/product/B00OKSFXZU/ref=as_li_tl?ie=UTF8&camp=1...

Psi, te próbáltad már a 4-5K-s 27"-os monitorokat? Én igen, és problémás használatuk win alól, ha nem vagy sasszem. Kivéve persze, ha kizárólag metro appokat használsz.

A mobiltelcsit ne keverd ide, az teljesen más. Androidot a kezdetektől virtuális pixelekre írták, (és nem fix felbontásra) ezért - játékokon kívül - minden app simán lekezeli zsigerből a más felbontást. Windows azonba döntő többségében pixelgrafika alapú. iOS kicsit más, ott fix felbontások vannak a fix hardver miatt. Ezért is volt, hogy amikor megnyúlt a kijelző, a régi appok fekete keretet kaptak: mert a rendszer alapjaiban nem volt felkészítve rá, nem kellett a kezdetektől úgy írni a programokat.

Windows nagyítása épp emiatt szar. Nem éles. Mert egyszerűen resize-ol, azaz hacsak nem pontosan duplájára nyújtod, baszhatod. Akkor viszont már vehetnél 4K helyett egy 2K monitort harmadáron.



En a surface tabletemet (ami ugyan nem 5k, de magas felbontas, win10, es kis inch) siman vagy 175-200% DPI-ben hasznalom, es teljesen koser.

Semennyire sem problemas, leszamitva par oskovulet appot. Kicsit neha ugy vannak ezzel az emberek mint a 22-es csapdajaval. Nem skalazok DPI-t mert par app szarul nez ki benne. Nem irom meg a par appot normalisabbra, mivel senki sem skalazik DPIt eleve. :D

Szoval en siman DPIt skalazok es elvezem a tulnyomoreszt gond nelkuli tabletezest, eles betukkel (legalabb is kozel olyan eles betukkel mint mobilon, persze ott meg jobb a DPI), es elturom a par bena appot ami kicsit recessebb felnagyitva. Minthogy MINDEN appot alacsony DPIvel hasznaljam, alacsony felbontason, okol nagysagu pixeleket eredmenyezve, es jo reces szoveget (mint a HD monitoroknal tipikusan tapasztalhato).

Windows nagyítása épp emiatt szar. Nem éles. Mert egyszerűen resize-ol, azaz hacsak nem pontosan duplájára nyújtod, baszhatod.

a 16*16 pixeles BPM kepes gombok helyett akar megoldhatnak vektorosan is az a maradek par appot, minthogy a legtobb uj progi csinalja mar. Nem a windows hibaja hogy shitty az adott app amit epp hasznal az ember, es nem kifogas DPI nagyitas hasznalat ellen szerintem, hogy hat szeret shitty alacsony dpis appokat hasznalni.

Akkor nem lenne problematikus a subpixel render kerdese.

Viszont 2K-s anyagot pont dupla 4Ks-ra felnagyitva ahogy mondod megmarad a teljes pixel render, plusz a betuk kurva jol fognak kinezni, igy mar megerte akkor, mivel 99%-ot olvasol/irsz ugyis a gepen.

Eleve az alacsony (HD-s) felbontasu kepernyokon subpixeles szar minden szoveg amit olvasol, nezd csak meg, reces + mosott is, eg es fold mobil es desktop kepernyo kozott az olvasasi minoseg (amit 99% nezel a szemeddel), de bezzeg az UI gombok, amikre neha-neha odapillantasz a maradek 1%-ban, azok elesek persze. :)

En lennek a legboldogabb ha lenne PCn is egy 5k-s moncsim, vagy ketto egymas mellett mint most, egyik vertikalisan belove a forraskod programozasra, masik a content csekre.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Tno képe
Tno

Egyébként, még ha igaznak veszem a tökéletes virtualizáció 3D gyorsítás terén is (a hangképzést most hagyjuk is) + normális resampling 2-ről 4K-ra állításaidat a virtuális gépek tekintetében, még mindig a kisebb Dpi-re szavaznék, egyszerűen a technika (és a pénztárcám) jelenlegi állása miatt ezt tartom költséghatékonynak a munkaterület-denzitás vonalon.

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Végül is mindent meg lehet oldani okosan is, youtubeon is azért van benyomva az adblock mert kurvara idegesítő amikor az 5 perces videó elejére 10-30 másodperces helyett szintén 5 perces reklámot raknak :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Logitech megvette a Saitek brandet, meg a hozzá tartozó repszim kontroller-családot (a többi, pl kormányok marad a Mad Catz-nél)
http://www.anandtech.com/show/10686/logitech-acquires-saitek-brand-and-p...
rwurl=http://images.anandtech.com/doci/10686/saitek_678_678x452.jpg



A tolókarra elsőre azt hittem, hogy valami futurisztikus varrógépbe szerettél bele.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Meh, jobbkezes...

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



A balkezesek amúgy is gyakrabban lesznek öngyilkosok.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



http://444.hu/2016/09/19/a-hp-nyomtatoi-hirtelen-elkezdtek-nem-felismern...
tl;dr: hála firmware frissítésnek, a HP OfficeJet, OfficeJet Pro és OfficeJet Pro X-ben szept 13-tól a chipelt, újratöltött patronok mennek, a 3rd party cuccok nem. Tippre ha el tudnák érni, az újratöltöttek sem mennének.



És ehhez hozzátenném, hogy a HP megvette a Samsung nyomtató üzletágát.

William Gibson elégedetten csettint. Kétszer is.




Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



Hát ez nem hangzik túl jól.... :-/



Nem, ez katasztrofálisan hangzik.

Szóval volt először 2016 Q3, aztán Q4, majd 2017 Q1 és most 2017 H1.

Az arabok (illetve az aláírt szerződések) teljesen kicsinálják az amd-t.



Chiller írta: Az arabok (illetve az aláírt szerződések) teljesen kicsinálják az amd-t.

Ezt tudnád részletezni?

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



Tippelek, a Global Foundries cégre gondol szerintem, meg arra, hogy kavarás volt a gyártástechnológiákkal.
A megadott dátum meg nem mond semmit, a Vega 11-ről volt szó, hogy jön előbb, a Vega 10-ről nem, a Vega 20 meg nyilván sokkal később jön ki. Megvárnék egy hivatalos útitervet előbb. Ha csúszik, akkor meg nagyobb valószínűséggel a HBM2 csúszása miatt, amit az NVidia is megszívott.



Ha már ReWired az oldal neve:
Graphene key to promising treatment for spinal cord injuries

Previous work has shown graphene can stimulate the growth of neurons, while polyethylene glycol (PEG) has been used with limited success to heal damaged spinal cords in animals. Building on this, researchers at the university used their chemistry knowhow to combine graphene nanoribbons (stripped from larger carbon nanotubes) with PEG to produce Texas-PEG. The amazing thing about this new material is that it acts as a much more potent "conductive scaffold," promoting the two ends of a severed spinal cord to repair and reconnect. Importantly, this isn't just theoretical.



sterner írta:

Chiller írta: Az arabok (illetve az aláírt szerződések) teljesen kicsinálják az amd-t.

Ezt tudnád részletezni?

Ez van most:
https://ipon.hu/hir/uj_megallapodas_szuletett_az_amd_es_a_globalfoundrie...

Az előző 5 éves intervallumban pedig még ennél is sokkal rosszabb volt a helyzet. Kénytelen volt fix százaléknyi gyárkapacitást lefoglalni a GloFonál, ÉS minőségtől függetlenül (!!!) fix mennyiségben, fix áron át is venni. Nem kell ecsetelnem ez mekkora cumi volt.

Most is csak 335M $-ért cserébe sikerült valamelyest enyhíteni a korábbi "rövid pórázon".



http://www.anandtech.com/show/10698/samsung-announces-960-pro-and-960-ev...
Bejelentette a Samsung a 960 EVO/PRO m.2 pcie SSD-ket. Sajnos még mindig csak a baszottnagy 2280 méretben. Elviekben még idén boltokba kerül.

Viszont úgy fest, mintha a total rated endurance lement volna. A 512-es értéke még nem nyilvános, de a 2TB-os 1200TB, tehát valahol a 300TB környékén lesz. Az előző modell ugyanekkora méretben 400TB-ot tudott. Na nem mintha az átlag felhasználó életében elérné a 6-800*-os teljes átírást, de sajnos ez a trend tovább folytatódni látszik.

Adatok:
rwurl=http://i.imgur.com/JcnSeIN.png
rwurl=http://i.imgur.com/mLXm7K1.png

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!