- az 50 ezer felmérést kitöltő közül minden harmadik játékos kalózkodik
- korral és fizetéssel fordítottan arányos a kalózkodási ráta
- a demózást országszerte legfőbb indokként jelölték meg, míg a szegényebb régiókban (beleértve hazánkét is) inkább a fizetésekkel lehet párhuzamot vonni
rwurl=http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HezczbS9fvonn2T3g74DLL-650-80.png
Nem tudom mennyire vehető ez komolyan... 25k+-t keresek, de 60 dollár egy játékért túl sok úgyhogy inkább letöltöm. Rofl. A demo is elég vicc indok mióta az ember órákon keresztül nézheti a streameket minden játékból ami létezik. Igen, nem te játszol vele, de simán megítélhető, hogy neked tetszik-e amit látsz vagy nem. Na mind1.
A $30-40 ezer/éves kereset tőlünk nyugatabbra - ahonnan a kitöltők zöme származik - nem túl sok az ottani átlag életstílus mellett. Habár $1-2k-s gamer PC-re fussa...
A demó indokként való felhozatalán én is nagyon meglepődtem, tekintve hogy mennyiféleképp lehet informálódni vásárlás előtt, kezdve a mozgóképes megoldásokkal, a felhasználói, kritikusi véleményekig. A kalózverziók masszírozásával töltött időt lazán lehetne informálódással tölteni, csak sokszor a megszokás nagy úr, főleg, ha ez eredmény ingyenes játékot jelent.
Pontosan. Mert azt nem lehet lopni. :D Én is látom a saját környezetemen, hogy pl egy haveri gokart kimozdulásra alig lehet rávenni valakit, mert 45 font 1 óra, de közbe hétvégén meg elissza ennek a kétszeresét. :D Amúgy meg ja, nem számít soknak az a 25-50k, de azért havi 1-2 játék (vagy több is akcióban) gond nélkül belefér úgyhogy ez az indok ez csak nagyjából önámítás. A magyarországi arányokra még azt tudom mondani, hogy okés, mert azért basszus szépen felment 12-14k-ra egy új pc játék ára ami otthoni átlag fizetéshez képest elég sok, de pl UK-ben.... :D Nem teljesen értem.
@Zaxx: ki ne találd már, hogy nem találsz információt arró, hogy a gépeden hogy menne egy játék. Ne nevettess már. Csak a digital foundry-n csak a deux ex-ről volt 3 különböző videó 3 különböző árkategóriájú és teljesítményű kártyákkal performance test. Benchmark és ingame is. Ha viszont csak a keresőbe beírod az aktuális játékot és kb bármelyik gpu-t, instant kapsz rá legalább egy videót. Aki pl az után nem képes megállapítani, hogy az otthon gépén hogy menne az vegyen konzolt ha hülye és nem kíván foglalkozni vele. Ez nem ok, ez terelés és lustaság.
Ez jogos pont, csak a legtöbb esetben ezt a rendszerkövetelmények szekció teljességgel kielégíti. Tükörsima, zökkenőmentes futású igények mellett viszont nem kéne egy $60-os kiadás nehézséget okozzon, tekintve az ehhez szükséges vasak árát. Másrészről ez az elvárás nem is mindig reális, mivel a konzoloknál más a teljesítménybeli cél, és ugye sokszor csak ementi portolásról lehet beszélni.
@Joda: Jaja, hacsak nem szalonnázni megy az erdőbe az ember, vagy flekkenezni a hátsó kertjébe, bármilyen kimozdulás, szolgáltatás igénybevétele meghaladja a $60-t. Mondjuk a hús ára is, csak azt könnyebb racionalizálni, elvégre enni egyébként is kell. ^^
ShowHide spoiler #
Bagoly, mikor csapod le, hogy a válaszadók milyen nagy aránya kalózkodik a mocskos DRM miatt? :D
Joda: Nekem eddig sosem jött össze a benchmarkosság. A legjobb példa a Witcher 3. Mindenhol kiröhögött a System req., Canirunit stb., hogy az én laptopomon bíz, ez nem fog futni, esetleg min. graffal, de akkor is hátszéllel. Jó, hogy nem hallgattam rájuk, mert medium (shadow off) grafikával simán megy, nagyon ritkán esik csak le 20-15 fps-re, átlagban a 30-at hozza. De nem egy játékkal voltam így. Doom4 lazán megy, pedig nem kéne neki :D
De amúgy én is a fizire és neveségesen magas árra panaszkodtam, mint ok, amiért tenném, ha tenném :P
A neten lévő benchmark meg a Youtube-os "xy game 60 fps 4K MAXED OUT" kategóriájú videók esetleg addig lehetnek relevánsak, amíg pont olyan géped van, mint a videó készítőjének, de az esetek többségében ez nem így van, ha nem valami nagyon piaci standard cuccal tolod (de ha abból is régebbi van, általában szívtál).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kicsit off, de ráharapok: mi az oka a képkockasebesség már-már fétis szinten való figyelésének? Mert az odáig rendben van, hogy TautologyBaguette szava szentírás, meg a gadgetománok szeretik folyamatosan fejleszteni a gépüket, tesztelni a játékokat. Ezen rétegek igényeitól eltekintve viszont miért kéne minden PC-s játéknak 60 fps-re törekednie?
Csak a digital foundry-n csak a deux ex-ről volt 3 különböző videó 3 különböző árkategóriájú és teljesítményű kártyákkal performance test.
Értelemszerűen vsync nélküliek ezek a tesztek, és addig korrektek is. Ha viszont én vsyncet akarok, akkor éppen a Deus Exben borul minden. Az előző kártyámmal is ez volt: ugráló frame-mel az ezeréves eszköz is hozza, de nem rögzíthető értelmes értékre. (Igen, használok erre third-party szoftvert, mert a játékbeli megoldás nem jó.) Szóval ezekre te nem jössz rá a DF videóiból, max teszel rá egy nagy ráhagyást, de az meg már megint játékfüggő, amit konkrét tapasztalat nélkül már nem lősz be találomra.
Persze jó a sok információ, de éppen a konkrét példánál látom, hogy félrevisz PC-zsonglőröket is, mert megmondta a DF!
@swoder
Mert ha megszoktad a friss kenyeret, nem kérsz már szívesen a szárazból. A 60 fps pontos framepacinggel sokkal kellemesebb. Effektíve is, egy ugráló fps-értékű játéktól könnyebben elfárad a szemem, megfájdul a fejem, elmegy tőle a kedvem stb. És akkor még nem is beszéltünk arról, ha a gyors akció megkívánja.
A minden túlzás, de szvsz minden szabad kameramozgású, first person nézetű játéknál elsődleges szempont, hogy meglegyen az a 60, mert egyébként súlyosan tud sérülni a játékélmény.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
@Joda:
Te nem vagy releváns, mert innen mentél ki, és szerényebb életkörülményekhez vagy szokva. Ezen most nem kell megsértődni. Több ismerősöm is kint él, egyik UNIX/VMWare engi már régóta, és jellemző, hogy tavaly vett laptopot először, holott már vagy 7 éve kint él a párjával (=ergo dupla külföldi fizetés, és nem 25+k), eddig mindig a céges laptopot használta.... A kollégái már tisztára azt hitték baja van, mert nekik ott van a 1-2 tablet (jellemzően ipad), meg a 2-3 laptop (szintén 1500 eur+ darabja), plusz 1 htpc, egy filmezős pc, meg egy erőgép, meg egy tartalék, meg a két levetett a spájzban....
A kintieknek "kell" a nívós új autó, a heti szórakozás, az évente kétszeri nyaralás (akár Indiában/Thaiföldön, Mauritiuson, stb helyen), a csillió dolláros konyha/berendezés/lakás és így tovább, és így tovább.
@Swoder & Harvy:
A benchmarkokkal az a baj, hogy mint a fenti példa is mutatja, játéktól és egyéntől függ, kinek elég a 20-30-40-60 fps. És akkor még az is, hogy valamiért a min fps és a frametime még mindig egyfajta "mumus"- amit valamiért nagyon nem szoktak mérni. Lehet hogy hozza a 45+ átlag fpst, de csata/akciójeleneteknél szépen belassul/tearingel/beakad.
Ezzel megmagyaráztam a 60 fps igényt is. Részemről (és szerintem a többségnél is), nem az átlag 60 fps "kell", hanem, hogy ne legyenek frametime tüskék, vagy ne ugorjon be soha 30 alá.
Frametime gondokra egyébként általában nagyon jó megoldást jelent a RivaTuner Statistic Server címezetű program, ami az MSI Afterburnerhez van csomagolva. Az egyetlen hátránya, hogy DX12-t és Vulkant még nem támogat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A szokás nagy úr, de az előző generáció óta - a saját tapasztalatom szerint - nem tekinthető alapvetésnek a stabil 60 fps. Sokkal több mozgó alkatrész van egy átlag konzolos játékban, amit a képkockasebesség felgyorsításakor figyelembe kell venni: animációk, AI, fizika, player input... és ezek csak a technikai sajátosságok, amik a játékdesignt számba sem veszik. Például az aim-assistos konzollövölde felgyorsítva, egérrel nagyon más érzést válthat ki, mint a controller sajátosságai és a 30 fps mellett megálmodott konzollövölde. Szemléltetés végetti sarkítástól eltekintve, a technikai sajátosságok stabil 60 fps-re való igazítása is nem kevés erőforrást igényel, ami a játékfejlesztés menetét és a PC-s piac felvevőképességét tekintve nem biztos hogy megérné. Alapvetően emberi erőforrás * idő függvény PC-s piac méretével való szembeállításáról van szó, de gyakorlatban annyi részletről lehet beszélni egy konzolközpontú fejlesztésnél is, ami végső soron mindig csúszásokban/túlórában mutatkozik meg, hogy a sokrétú PC-s konfigurációk számbavételezése ezt csak nagyban komplikálná. Egy időben ezért is érkeztek később a PC-s portok (mert sokkal kisebbek voltak a fejlesztői csapatok), ahogy a komplexitásban brutális méreteket öltő GTA V sem véletlen jött ki egy évvel később PC-re.
A PS3 architektúrájához képest talán egyszerűbb a mostani konzolokra fejleszteni, de a PC-re való portolás ettől még nem csak egy egyszerű fps gyorsításról szól. Márpedig a "60fps max settings-zel" felcímkézett, és TotálBarom reduktív videói is mind ilyesmi egyszerűsítő feltételezésre utalnak. Az "akciódus" játékok például futhatnak stabil 120 fps-en, nem lesz túl jó érzés velük játszani, ha az input delay engine szinten "magas". A részletgazdag animációk és a modern TV készülékekhez köthető ez leginkább - anélkül, hogy a részletekben nagyon elmerülnénk -, és a reflex-alapú játékoknál gyakori a téma, lásd Street Fighter V körüli beszélgetések.
A stabil képkockasebesség teljesen reális elvárás, de az fps-ingadozást a benchmarking videók és a különböző PC tesztek elég jól tükrözik, hiszen ilyen szinten lehet egyenes arányosságról beszélni. A háttérben futó programoktól kezdve, a különböző filteres preferenciák miatt persze lehetnek nagyobb eltérések a tesztbeli átlagtól, de alapvető szinten szerintem így is teljesítik az informáló céljukat a mérések, azaz, hogy mennyire stabil a port, ill. mennyire lehet a rendszerkövetelményeket készpénznek venni.
NightBagoly írta: Várom psit, hogy megerősítse, ő valójában csak a szabad élet reményében, egy jobb világért lopna, arra tartogatom.
minel tobbet shitpostolok egy adott topikban, annal kevesebbet programozok, igy orulok hogy vegre nyugi van moderatori szinten is es serenyen kalapalhatom vegre a funkcionalitasainkat. :)
A kintieknek "kell" a nívós új autó, a heti szórakozás, az évente kétszeri nyaralás (akár Indiában/Thaiföldön, Mauritiuson, stb helyen), a csillió dolláros konyha/berendezés/lakás és így tovább, és így tovább.
Tudom, látom. Viszont remélem érzékeled, hogy amikor egy ilyen valaki azt mondja, hogy "hát nem fussa játékra" akkor az mennyire nevetséges indok amellett, hogy kvázi ellopja. :D Nem tudom ettől miért lesz oké a dolog. Vagy miért kéne okénak lennie. Moziba se lóg be az ember a párjával gucci öltönybe öltözve arra panaszkodva, hogy hát drága a mozi... :D Érted.
@Zaxx:
A neten lévő benchmark meg a Youtube-os "xy game 60 fps 4K MAXED OUT" kategóriájú videók esetleg addig lehetnek relevánsak, amíg pont olyan géped van, mint a videó készítőjének, de az esetek többségében ez nem így van, ha nem valami nagyon piaci standard cuccal tolod (de ha abból is régebbi van, általában szívtál).
Ez így egy az egyben hülyeség úgy ahogy leírtad. Keresni kell és találsz. Most rákerestem találtam GTX860m/GTX560ti/GTX750ti stb... videókat. Rendes gameplayt fps mutatóval mindennel. Az, hogy erre nem vagy hajlandó és ezért fogod arra a dolgot, hogy akkor letöltöd az... Nos nem okos. A másik meg amit Harvy mond. Refund. Ha szar, nem megy, gond nélkül (na jó nem mindig, de azért vissza fogod) visszakapod az árát és problémád megoldva. Ki is próbáltad és nem is warezoltad le.
Valahol azt meg tudom érteni, ha valakinek sok és tényleg nem futja rá mert mittoménmiért, de mikor itt látszik is, hogy azért pénz valszeg lenne rá csak hát az életstílus az más és ilyenkor megy a panaszkodás, hogy hát drága a játék akkor csak röhögni tudok. Sajnos. Ez van.
A refund esetében is az a baj, hogy igazából csak a Valve-en múlik, hogy mennyit enged belőle. 1x-1x simán belefér, de igazából csak a random júzer felhasználói szokásain múlik az, hogy exploitnak látják-e. Másrészt meg macera, mert nem azonnali + ha jól tudom, akkor a walletba kapod vissza a lóvét, ami megint nem a legideálisabb, ha teszem azt PayPallel fizettél.
A Youtube videók terén meg nem csak a videokártyára gondoltam, hanem a teljes konfigra meg magára az adott játékra is. Teszem azt pl. az Arkham Knight-ban ha régebbi procid van, akkor a gyors, 2000 mhz feletti RAM elég szépen meg fogja dobni a teljesítményedet, de az ilyen és ehhez hasonló körülményekről neked átlagfelhasználóként fogalmad sincs, így csak és kizárólag a saját gépeden kaphatsz pontos összképet a teljesítményről. Ha Youtube videókból vonsz le következtetéseket, akkor közelítőleg valószínűleg igazad lesz, de a hangsúly azon van, hogy valószínűleg, meg hogy jó vagy rossz következtetéseket. Szerintem PC-n egyszerűen túl sok a változó ahhoz, hogy "ha x-nek jól fut, akkor nekem is ugyanilyen jól fog futni" típusú összefüggésekre juthass.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A saját igényeimet jól ismerem, és PC-n általában akkor és olyan beállítások mellett játszom, amikor és ahogy megvan a 60 fps. Mert úgy szeretem. Néztem végig moziban hokedlin is filmet (nem vidéken a 1989-ben, hanem a Blöfföt új korában Pesten), de most már inkább megvárnám az olcsó Blu-rayt, hogy megfelelő körülmények között filmezhessek. Egy játéknál, ahol még irányítanom is kell, ez még inkább fontos.
Persze ettől még az Uncharted 2-t vagy a God of War III-at nagyon jól megoldották 30 fps-sel és változó fps-sel PS3-on, tehát vállalható kompromisszumot jelentettek (azóta PS4-re kaptak 60 fps-es remastert), de a legtöbb multiplatform játék PS3-on ezt nem mondhatta el magáról. De ez a gyakorlatban nem egészen az előző generációban kezdődött, korábban is többnyire mesebeli cél volt a 60 fps, ekkorra inkább már csak hivatalosan is a 30 fps lett a standard.
Multis játék egy kicsit más kérdés, bunyós játékokban jellemzően 60 fps-re van időzítve a mechanika is minden platformon, lövöldékben pedig a reszponzivitás érdekében érdemes lemondani a vsyncről (az Overwatchban drasztikusan megnövelte a hatékonyságomat). Egy körökre osztott stratégiában megint oldódhat a prioritás (jórészt a játékos szempontjából kényszerből).
de a PC-re való portolás ettől még nem csak egy egyszerű fps gyorsításról szól.
Szerencsére a játékok többségében nincs arról szó, hogy 30 fps-hez igazítanák mondjuk a fizikát. Számos 30 fps-re lockolt játék is fut 60 fps-sel pár sor átírása után. Sőt Nintendo 64-en a Rare játékai jellemzően órajelhez igazodtak, a GPU húzásával gyorsítani lehetett a GoldenEye-t. Nem kívánom leegyszerűsíteni a portolás menetét, de nem szerencsés alacsony framerate-hez kötni a játékot az engine szintjén, és valójában nem is szokás.
de az fps-ingadozást a benchmarking videók és a különböző PC tesztek elég jól tükrözik, hiszen ilyen szinten lehet egyenes arányosságról beszélni.
Vsynckkel már nem mindig ugyanazt kapod. Pláne 30 fps-sel. Úgy még kevesebb játékban ad normális framepacinget, akár még RTSS-sel is. Hogy miért, azt nem tudom, csak tapasztalom. A Mankind Divided "fix" 30 fps-e kifejezetten irritált.
Ettől még a tesztek valóban jó információforrások, én sem állítóm, hogy ne lennének hasznosak, de kellő rutin nélkül könnyű levonni belőlük téves következtetéseket is. Sőt, én úgy tapasztalom, hogy néha azzal is sikerül.
A warez mnellett ezzel én nem érvelek, nem is élek vele, de a demóknak igenis lehetne ezért is hasznuk. Meg nem is. Lásd a Crysist, ahol az első pálya alapból könnyedebb gépigényű volt, és ez a legtöbb játékra igaz. A RAGE esetében pedig utólag kiadtak egy pop-up nélküli demót konzolra, de a teljes bezzeg ezt patchelve sem tudja ugyanazokon a részeken sem. Egy Total Warnál viszont már reprezentatívabb a demó. Az ideális ebből a szempontból a trial lenne, de kérdés, hogy demónak is a játék eleje-e az ideális (lásd Burnout Paradise). Mindenesetre erre technikailag valóban megfelelhet egy szintig a refund, de én nem érzem a használatát korrektnek, ha nem extrém esetről van szó.
A teljes konfig közel sem annyira jelentős mint a gpu mostanság. Igen vannak kirívó esetek mint pl az Arkham Knight, de arról zengett a sajtó pár hétig hogy mekkora fos port. Ahogy a No Mans Sky is. Ezek után nyilván az ember jobban utánanéz mi lehet a baj. Ha érdekli legalábbis. Az esetek 90%-ban viszont apró eltéréssel talál az ember választ a kérdésére ilyen ügyben. Feltéve, ha hajlandó utánanézni. Most itt nem feltétlen youtube videóra gondolok, de csomó forrása lehet ennek. Ez egyszerűen nem lehet az oka annak, hogy te azt mond "márpedig én akkor is letöltöm, mert nem vagyok benne biztos, hogy úgy megy majd ahogy én azt elképzelem". Ez nem ok. Ez egy semmi. Hitegetheted magad, próbálhatod szentesíteni a warezt ilyen mondvacsinált okokkal, de attól még az marad ami.
Aki letölti azért tölti, mert az ingyen van. Pont. Lehet van 1% akinek vannak ilyen szofisztikált baromságai mint Psi-nek (bocsesz, de na... :D), de ettől független a maradék 99% csak nem akar fizetni érte teljes árat viszont játszani akar velem abban a pillanatban ahogy megjelenik. Én is addig töltöttem játékokat amíg rohadtul nem engedhettem meg magamnak, hogy megvegyem amit szerettem volna. Plusz mondjuk egy időben inkább ps3re vettem játékot mint pc-re, sötét idők. :D
A teljes konfig közel sem annyira jelentős mint a gpu mostanság. Igen vannak kirívó esetek mint pl az Arkham Knight, de arról zengett a sajtó pár hétig hogy mekkora fos port. Ahogy a No Mans Sky is. Ezek után nyilván az ember jobban utánanéz mi lehet a baj. Ha érdekli legalábbis. Az esetek 90%-ban viszont apró eltéréssel talál az ember választ a kérdésére ilyen ügyben. Feltéve, ha hajlandó utánanézni. Most itt nem feltétlen youtube videóra gondolok, de csomó forrása lehet ennek. Ez egyszerűen nem lehet az oka annak, hogy te azt mond "márpedig én akkor is letöltöm, mert nem vagyok benne biztos, hogy úgy megy majd ahogy én azt elképzelem". Ez nem ok. Ez egy semmi. Hitegetheted magad, próbálhatod szentesíteni a warezt ilyen mondvacsinált okokkal, de attól még az marad ami.
Teljesen egyetértek, csak annyit mondtam, hogy én PC-n látom a rációt a performance demózásban, mint olyan indokot, ami gyakorlati szemmel releváns lehet. Nem is a warezt akarom legitimálni ezzel, a múltkor is pont arra a trial opcióra lyukadtam ki, amit most Zoo is felvetett.
Igen vannak kirívó esetek mint pl az Arkham Knight, de arról zengett a sajtó pár hétig hogy mekkora fos port.
Igazából a fos porthoz ennek semmi köze nincs, inkább a motortól függ a dolog. Pl. a Witcher 3-ban ugyanezzel a technikával, ugyanígy segíthetsz a CPU bottlenecken, az meg egy elég jó port. :)
Aki letölti azért tölti, mert az ingyen van. Pont.
Általánosságban ez biztosan igaz szerintem is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx írta: A refund esetében is az a baj, hogy igazából csak a Valve-en múlik, hogy mennyit enged belőle. 1x-1x simán belefér, de igazából csak a random júzer felhasználói szokásain múlik az, hogy exploitnak látják-e. Másrészt meg macera, mert nem azonnali + ha jól tudom, akkor a walletba kapod vissza a lóvét, ami megint nem a legideálisabb, ha teszem azt PayPallel fizettél.
Rosszul tudod. Választhatsz, hogy vagy:
-a teljes adott vásárlást visszakapod, oda amivel fizettél
-a vásárlás egy adott játékát visszaadod, EKKOR csak vallet-ba tudod kérni.
Forrás: már használtam. Átfutási idő pár nap volt steam sale alatt(!), tehát gyorsabb, mint itthon bármelyik bolt visszaváltása.
Évek múltával, modokkal már nem olyan távoli a stabil 60 fps, de elsősorban amellett érveltem, hogy manapság, párhuzamos megjelenésnél miért nem reális elvárás ugyanez. Nem kivitelezhetetlen, de a 30 fps-es zárat csak a felhasználó saját felelősségére engedő játékok (Evil Within, Dead Rising 3, The Crew) mellett a portok megjelenéskori állapota sem az ezek normaszerűségéről informál.
Technikai teszt miatti demózásról pedig kizárólag a megjelenés környékén lehet beszélni, hiszen a patchek, modok, és az olcsóbb hardverárak függvényében már kevésbé lehet indokolt, nem beszélve az idővel felhalmozott információhegyekről.
Amennyiben elfogadjuk, hogy a PC portok megjelenéskori minőségének oka elsősorban a stúdiók erőforrásával és kapacitásával függ össze. Azaz hogy egyszerűen nincsen annyi idejük a fejlesztőknek, plusz emberek bevonása pedig csak egy bizonyos szintig indokolt az eladások max. harmadát kitevő PC platformra. Ebben az esetben miért érné meg a demóra plusz erőforrásokat áldozni, mikor azok eladásra gyakorolt hatása megkérdőjelezhető, míg egyes adatok szerint kifejezetten előnytelen. Persze itt már alapvető érdekellentétekről is lehet beszélni a kiadók és a potenciális vásárlók szempontjait nézve. A kérdőív adatait, és a demók iránti vélt igényt más irányból megvilágítva viszont máris más, nem feltétlen eladásokban megnyilvánuló képet kapunk.
swoder írta: Ebben az esetben miért érné meg a demóra plusz erőforrásokat áldozni, mikor azok eladásra gyakorolt hatása megkérdőjelezhető, míg egyes adatok szerint kifejezetten előnytelen.
Kíváncsi vagyok, a refund mint demo mennyire befolyásolja a képet.... szerintem az is benne van, hogy ha van demo/torrent, nem "kell" látatlanban megvenni.
A korábbi adatok szerintem valszleg azért mutattak demo nélküli játéknál, mert egyszerűen nem volt más út a vásárlók előtt, mint a teljes játék megvétele. Aztán otthon szembesültek vele, hogy nem kellett volna, (vagy nem annyiért) míg demo-val rendelkező játék esetében ez már a demo végigjátszásával általában kideríthető. Sőt, a később megbánt impulse-buy esélyét is jelentősen csökkentheti egy demó.
Szóval a "demó csökkenti az eladásokat" leginkább azért van, mert a marketing szarházi és átbassza az embereket. Meg egyesek saját magukat is.
A kintieknek "kell" a nívós új autó, a heti szórakozás, az évente kétszeri nyaralás (akár Indiában/Thaiföldön, Mauritiuson, stb helyen), a csillió dolláros konyha/berendezés/lakás és így tovább, és így tovább.
Tudom, látom. Viszont remélem érzékeled, hogy amikor egy ilyen valaki azt mondja, hogy "hát nem fussa játékra" akkor az mennyire nevetséges indok amellett, hogy kvázi ellopja. :D Nem tudom ettől miért lesz oké a dolog. Vagy miért kéne okénak lennie. Moziba se lóg be az ember a párjával gucci öltönybe öltözve arra panaszkodva, hogy hát drága a mozi... :D Érted.
Ha lesz 360 tamogatas :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Az a baj hogy nem olcsó a Playstation now:)
Az elképzelés jó csak az árazás fos:)
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Kint van a PC Gamer felmérésének eredménye:
- az 50 ezer felmérést kitöltő közül minden harmadik játékos kalózkodik
- korral és fizetéssel fordítottan arányos a kalózkodási ráta
- a demózást országszerte legfőbb indokként jelölték meg, míg a szegényebb régiókban (beleértve hazánkét is) inkább a fizetésekkel lehet párhuzamot vonni
http://www.pcgamer.com/pc-piracy-survey-results-35-percent-of-pc-gamers-...
rwurl=http://imgur.com/FQeJb3f
rwurl=http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HezczbS9fvonn2T3g74DLL-650-80.png
Nem tudom mennyire vehető ez komolyan... 25k+-t keresek, de 60 dollár egy játékért túl sok úgyhogy inkább letöltöm. Rofl. A demo is elég vicc indok mióta az ember órákon keresztül nézheti a streameket minden játékból ami létezik. Igen, nem te játszol vele, de simán megítélhető, hogy neked tetszik-e amit látsz vagy nem. Na mind1.
Kimaradt egy reason: nincs büntetve :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
A $30-40 ezer/éves kereset tőlünk nyugatabbra - ahonnan a kitöltők zöme származik - nem túl sok az ottani átlag életstílus mellett. Habár $1-2k-s gamer PC-re fussa...
A demó indokként való felhozatalán én is nagyon meglepődtem, tekintve hogy mennyiféleképp lehet informálódni vásárlás előtt, kezdve a mozgóképes megoldásokkal, a felhasználói, kritikusi véleményekig. A kalózverziók masszírozásával töltött időt lazán lehetne informálódással tölteni, csak sokszor a megszokás nagy úr, főleg, ha ez eredmény ingyenes játékot jelent.
Azért tényleg játszani a játékkal és 100%-ig megbizonyosodni arról, hogy technikailag hogyan teljesít a gépeden nem egyenlő a videók nézegetésével.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Pontosan. Mert azt nem lehet lopni. :D Én is látom a saját környezetemen, hogy pl egy haveri gokart kimozdulásra alig lehet rávenni valakit, mert 45 font 1 óra, de közbe hétvégén meg elissza ennek a kétszeresét. :D Amúgy meg ja, nem számít soknak az a 25-50k, de azért havi 1-2 játék (vagy több is akcióban) gond nélkül belefér úgyhogy ez az indok ez csak nagyjából önámítás. A magyarországi arányokra még azt tudom mondani, hogy okés, mert azért basszus szépen felment 12-14k-ra egy új pc játék ára ami otthoni átlag fizetéshez képest elég sok, de pl UK-ben.... :D Nem teljesen értem.
@Zaxx: ki ne találd már, hogy nem találsz információt arró, hogy a gépeden hogy menne egy játék. Ne nevettess már. Csak a digital foundry-n csak a deux ex-ről volt 3 különböző videó 3 különböző árkategóriájú és teljesítményű kártyákkal performance test. Benchmark és ingame is. Ha viszont csak a keresőbe beírod az aktuális játékot és kb bármelyik gpu-t, instant kapsz rá legalább egy videót. Aki pl az után nem képes megállapítani, hogy az otthon gépén hogy menne az vegyen konzolt ha hülye és nem kíván foglalkozni vele. Ez nem ok, ez terelés és lustaság.
Ez jogos pont, csak a legtöbb esetben ezt a rendszerkövetelmények szekció teljességgel kielégíti. Tükörsima, zökkenőmentes futású igények mellett viszont nem kéne egy $60-os kiadás nehézséget okozzon, tekintve az ehhez szükséges vasak árát. Másrészről ez az elvárás nem is mindig reális, mivel a konzoloknál más a teljesítménybeli cél, és ugye sokszor csak ementi portolásról lehet beszélni.
@Joda: Jaja, hacsak nem szalonnázni megy az erdőbe az ember, vagy flekkenezni a hátsó kertjébe, bármilyen kimozdulás, szolgáltatás igénybevétele meghaladja a $60-t. Mondjuk a hús ára is, csak azt könnyebb racionalizálni, elvégre enni egyébként is kell. ^^
Joda: Nekem eddig sosem jött össze a benchmarkosság. A legjobb példa a Witcher 3. Mindenhol kiröhögött a System req., Canirunit stb., hogy az én laptopomon bíz, ez nem fog futni, esetleg min. graffal, de akkor is hátszéllel. Jó, hogy nem hallgattam rájuk, mert medium (shadow off) grafikával simán megy, nagyon ritkán esik csak le 20-15 fps-re, átlagban a 30-at hozza. De nem egy játékkal voltam így. Doom4 lazán megy, pedig nem kéne neki :D
De amúgy én is a fizire és neveségesen magas árra panaszkodtam, mint ok, amiért tenném, ha tenném :P
Várom psit, hogy megerősítse, ő valójában csak a szabad élet reményében, egy jobb világért lopna, arra tartogatom.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
A neten lévő benchmark meg a Youtube-os "xy game 60 fps 4K MAXED OUT" kategóriájú videók esetleg addig lehetnek relevánsak, amíg pont olyan géped van, mint a videó készítőjének, de az esetek többségében ez nem így van, ha nem valami nagyon piaci standard cuccal tolod (de ha abból is régebbi van, általában szívtál).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Erre találták ki a nem túl kényelmes de azért létező Steam Refundot, 2 óra alatt csak rájössz hogy jol fut e a jatek vagy nem.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Steamen játszani? Nooormális? Az a DRM-pokol. >:>
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Kicsit off, de ráharapok: mi az oka a képkockasebesség már-már fétis szinten való figyelésének? Mert az odáig rendben van, hogy TautologyBaguette szava szentírás, meg a gadgetománok szeretik folyamatosan fejleszteni a gépüket, tesztelni a játékokat. Ezen rétegek igényeitól eltekintve viszont miért kéne minden PC-s játéknak 60 fps-re törekednie?
Értelemszerűen vsync nélküliek ezek a tesztek, és addig korrektek is. Ha viszont én vsyncet akarok, akkor éppen a Deus Exben borul minden. Az előző kártyámmal is ez volt: ugráló frame-mel az ezeréves eszköz is hozza, de nem rögzíthető értelmes értékre. (Igen, használok erre third-party szoftvert, mert a játékbeli megoldás nem jó.) Szóval ezekre te nem jössz rá a DF videóiból, max teszel rá egy nagy ráhagyást, de az meg már megint játékfüggő, amit konkrét tapasztalat nélkül már nem lősz be találomra.
Persze jó a sok információ, de éppen a konkrét példánál látom, hogy félrevisz PC-zsonglőröket is, mert megmondta a DF!
@swoder
Mert ha megszoktad a friss kenyeret, nem kérsz már szívesen a szárazból. A 60 fps pontos framepacinggel sokkal kellemesebb. Effektíve is, egy ugráló fps-értékű játéktól könnyebben elfárad a szemem, megfájdul a fejem, elmegy tőle a kedvem stb. És akkor még nem is beszéltünk arról, ha a gyors akció megkívánja.
Sors bona, nihil aliud.
A minden túlzás, de szvsz minden szabad kameramozgású, first person nézetű játéknál elsődleges szempont, hogy meglegyen az a 60, mert egyébként súlyosan tud sérülni a játékélmény.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Véleményem gyorsba, ömlesztve:
@Joda:
Te nem vagy releváns, mert innen mentél ki, és szerényebb életkörülményekhez vagy szokva. Ezen most nem kell megsértődni. Több ismerősöm is kint él, egyik UNIX/VMWare engi már régóta, és jellemző, hogy tavaly vett laptopot először, holott már vagy 7 éve kint él a párjával (=ergo dupla külföldi fizetés, és nem 25+k), eddig mindig a céges laptopot használta.... A kollégái már tisztára azt hitték baja van, mert nekik ott van a 1-2 tablet (jellemzően ipad), meg a 2-3 laptop (szintén 1500 eur+ darabja), plusz 1 htpc, egy filmezős pc, meg egy erőgép, meg egy tartalék, meg a két levetett a spájzban....
A kintieknek "kell" a nívós új autó, a heti szórakozás, az évente kétszeri nyaralás (akár Indiában/Thaiföldön, Mauritiuson, stb helyen), a csillió dolláros konyha/berendezés/lakás és így tovább, és így tovább.
@Swoder & Harvy:
A benchmarkokkal az a baj, hogy mint a fenti példa is mutatja, játéktól és egyéntől függ, kinek elég a 20-30-40-60 fps. És akkor még az is, hogy valamiért a min fps és a frametime még mindig egyfajta "mumus"- amit valamiért nagyon nem szoktak mérni. Lehet hogy hozza a 45+ átlag fpst, de csata/akciójeleneteknél szépen belassul/tearingel/beakad.
Ezzel megmagyaráztam a 60 fps igényt is. Részemről (és szerintem a többségnél is), nem az átlag 60 fps "kell", hanem, hogy ne legyenek frametime tüskék, vagy ne ugorjon be soha 30 alá.
@Swoder:
Kösz a cikket.
Frametime gondokra egyébként általában nagyon jó megoldást jelent a RivaTuner Statistic Server címezetű program, ami az MSI Afterburnerhez van csomagolva. Az egyetlen hátránya, hogy DX12-t és Vulkant még nem támogat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A szokás nagy úr, de az előző generáció óta - a saját tapasztalatom szerint - nem tekinthető alapvetésnek a stabil 60 fps. Sokkal több mozgó alkatrész van egy átlag konzolos játékban, amit a képkockasebesség felgyorsításakor figyelembe kell venni: animációk, AI, fizika, player input... és ezek csak a technikai sajátosságok, amik a játékdesignt számba sem veszik. Például az aim-assistos konzollövölde felgyorsítva, egérrel nagyon más érzést válthat ki, mint a controller sajátosságai és a 30 fps mellett megálmodott konzollövölde. Szemléltetés végetti sarkítástól eltekintve, a technikai sajátosságok stabil 60 fps-re való igazítása is nem kevés erőforrást igényel, ami a játékfejlesztés menetét és a PC-s piac felvevőképességét tekintve nem biztos hogy megérné. Alapvetően emberi erőforrás * idő függvény PC-s piac méretével való szembeállításáról van szó, de gyakorlatban annyi részletről lehet beszélni egy konzolközpontú fejlesztésnél is, ami végső soron mindig csúszásokban/túlórában mutatkozik meg, hogy a sokrétú PC-s konfigurációk számbavételezése ezt csak nagyban komplikálná. Egy időben ezért is érkeztek később a PC-s portok (mert sokkal kisebbek voltak a fejlesztői csapatok), ahogy a komplexitásban brutális méreteket öltő GTA V sem véletlen jött ki egy évvel később PC-re.
A PS3 architektúrájához képest talán egyszerűbb a mostani konzolokra fejleszteni, de a PC-re való portolás ettől még nem csak egy egyszerű fps gyorsításról szól. Márpedig a "60fps max settings-zel" felcímkézett, és TotálBarom reduktív videói is mind ilyesmi egyszerűsítő feltételezésre utalnak. Az "akciódus" játékok például futhatnak stabil 120 fps-en, nem lesz túl jó érzés velük játszani, ha az input delay engine szinten "magas". A részletgazdag animációk és a modern TV készülékekhez köthető ez leginkább - anélkül, hogy a részletekben nagyon elmerülnénk -, és a reflex-alapú játékoknál gyakori a téma, lásd Street Fighter V körüli beszélgetések.
A stabil képkockasebesség teljesen reális elvárás, de az fps-ingadozást a benchmarking videók és a különböző PC tesztek elég jól tükrözik, hiszen ilyen szinten lehet egyenes arányosságról beszélni. A háttérben futó programoktól kezdve, a különböző filteres preferenciák miatt persze lehetnek nagyobb eltérések a tesztbeli átlagtól, de alapvető szinten szerintem így is teljesítik az informáló céljukat a mérések, azaz, hogy mennyire stabil a port, ill. mennyire lehet a rendszerkövetelményeket készpénznek venni.
minel tobbet shitpostolok egy adott topikban, annal kevesebbet programozok, igy orulok hogy vegre nyugi van moderatori szinten is es serenyen kalapalhatom vegre a funkcionalitasainkat. :)
De a felvetett temara reagalva (marmint reasons for piracy) erdekes volt mazsolazni a napokban egy 4chanon felvetett topikot az emberek velemenyere: http://boards.4chan.org/g/thread/56246640/how-does-g-justify-piracy
A verdict szempontjabol jo dolog figyelembe tartani a /g/ demografiat is persze (ami ugye nem atlagosan reprezentativ).
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Tudom, látom. Viszont remélem érzékeled, hogy amikor egy ilyen valaki azt mondja, hogy "hát nem fussa játékra" akkor az mennyire nevetséges indok amellett, hogy kvázi ellopja. :D Nem tudom ettől miért lesz oké a dolog. Vagy miért kéne okénak lennie. Moziba se lóg be az ember a párjával gucci öltönybe öltözve arra panaszkodva, hogy hát drága a mozi... :D Érted.
@Zaxx:
Ez így egy az egyben hülyeség úgy ahogy leírtad. Keresni kell és találsz. Most rákerestem találtam GTX860m/GTX560ti/GTX750ti stb... videókat. Rendes gameplayt fps mutatóval mindennel. Az, hogy erre nem vagy hajlandó és ezért fogod arra a dolgot, hogy akkor letöltöd az... Nos nem okos. A másik meg amit Harvy mond. Refund. Ha szar, nem megy, gond nélkül (na jó nem mindig, de azért vissza fogod) visszakapod az árát és problémád megoldva. Ki is próbáltad és nem is warezoltad le.
Valahol azt meg tudom érteni, ha valakinek sok és tényleg nem futja rá mert mittoménmiért, de mikor itt látszik is, hogy azért pénz valszeg lenne rá csak hát az életstílus az más és ilyenkor megy a panaszkodás, hogy hát drága a játék akkor csak röhögni tudok. Sajnos. Ez van.
A refund esetében is az a baj, hogy igazából csak a Valve-en múlik, hogy mennyit enged belőle. 1x-1x simán belefér, de igazából csak a random júzer felhasználói szokásain múlik az, hogy exploitnak látják-e. Másrészt meg macera, mert nem azonnali + ha jól tudom, akkor a walletba kapod vissza a lóvét, ami megint nem a legideálisabb, ha teszem azt PayPallel fizettél.
A Youtube videók terén meg nem csak a videokártyára gondoltam, hanem a teljes konfigra meg magára az adott játékra is. Teszem azt pl. az Arkham Knight-ban ha régebbi procid van, akkor a gyors, 2000 mhz feletti RAM elég szépen meg fogja dobni a teljesítményedet, de az ilyen és ehhez hasonló körülményekről neked átlagfelhasználóként fogalmad sincs, így csak és kizárólag a saját gépeden kaphatsz pontos összképet a teljesítményről. Ha Youtube videókból vonsz le következtetéseket, akkor közelítőleg valószínűleg igazad lesz, de a hangsúly azon van, hogy valószínűleg, meg hogy jó vagy rossz következtetéseket. Szerintem PC-n egyszerűen túl sok a változó ahhoz, hogy "ha x-nek jól fut, akkor nekem is ugyanilyen jól fog futni" típusú összefüggésekre juthass.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A saját igényeimet jól ismerem, és PC-n általában akkor és olyan beállítások mellett játszom, amikor és ahogy megvan a 60 fps. Mert úgy szeretem. Néztem végig moziban hokedlin is filmet (nem vidéken a 1989-ben, hanem a Blöfföt új korában Pesten), de most már inkább megvárnám az olcsó Blu-rayt, hogy megfelelő körülmények között filmezhessek. Egy játéknál, ahol még irányítanom is kell, ez még inkább fontos.
Persze ettől még az Uncharted 2-t vagy a God of War III-at nagyon jól megoldották 30 fps-sel és változó fps-sel PS3-on, tehát vállalható kompromisszumot jelentettek (azóta PS4-re kaptak 60 fps-es remastert), de a legtöbb multiplatform játék PS3-on ezt nem mondhatta el magáról. De ez a gyakorlatban nem egészen az előző generációban kezdődött, korábban is többnyire mesebeli cél volt a 60 fps, ekkorra inkább már csak hivatalosan is a 30 fps lett a standard.
Multis játék egy kicsit más kérdés, bunyós játékokban jellemzően 60 fps-re van időzítve a mechanika is minden platformon, lövöldékben pedig a reszponzivitás érdekében érdemes lemondani a vsyncről (az Overwatchban drasztikusan megnövelte a hatékonyságomat). Egy körökre osztott stratégiában megint oldódhat a prioritás (jórészt a játékos szempontjából kényszerből).
Szerencsére a játékok többségében nincs arról szó, hogy 30 fps-hez igazítanák mondjuk a fizikát. Számos 30 fps-re lockolt játék is fut 60 fps-sel pár sor átírása után. Sőt Nintendo 64-en a Rare játékai jellemzően órajelhez igazodtak, a GPU húzásával gyorsítani lehetett a GoldenEye-t. Nem kívánom leegyszerűsíteni a portolás menetét, de nem szerencsés alacsony framerate-hez kötni a játékot az engine szintjén, és valójában nem is szokás.
Vsynckkel már nem mindig ugyanazt kapod. Pláne 30 fps-sel. Úgy még kevesebb játékban ad normális framepacinget, akár még RTSS-sel is. Hogy miért, azt nem tudom, csak tapasztalom. A Mankind Divided "fix" 30 fps-e kifejezetten irritált.
Ettől még a tesztek valóban jó információforrások, én sem állítóm, hogy ne lennének hasznosak, de kellő rutin nélkül könnyű levonni belőlük téves következtetéseket is. Sőt, én úgy tapasztalom, hogy néha azzal is sikerül.
A warez mnellett ezzel én nem érvelek, nem is élek vele, de a demóknak igenis lehetne ezért is hasznuk. Meg nem is. Lásd a Crysist, ahol az első pálya alapból könnyedebb gépigényű volt, és ez a legtöbb játékra igaz. A RAGE esetében pedig utólag kiadtak egy pop-up nélküli demót konzolra, de a teljes bezzeg ezt patchelve sem tudja ugyanazokon a részeken sem. Egy Total Warnál viszont már reprezentatívabb a demó. Az ideális ebből a szempontból a trial lenne, de kérdés, hogy demónak is a játék eleje-e az ideális (lásd Burnout Paradise). Mindenesetre erre technikailag valóban megfelelhet egy szintig a refund, de én nem érzem a használatát korrektnek, ha nem extrém esetről van szó.
Sors bona, nihil aliud.
A teljes konfig közel sem annyira jelentős mint a gpu mostanság. Igen vannak kirívó esetek mint pl az Arkham Knight, de arról zengett a sajtó pár hétig hogy mekkora fos port. Ahogy a No Mans Sky is. Ezek után nyilván az ember jobban utánanéz mi lehet a baj. Ha érdekli legalábbis. Az esetek 90%-ban viszont apró eltéréssel talál az ember választ a kérdésére ilyen ügyben. Feltéve, ha hajlandó utánanézni. Most itt nem feltétlen youtube videóra gondolok, de csomó forrása lehet ennek. Ez egyszerűen nem lehet az oka annak, hogy te azt mond "márpedig én akkor is letöltöm, mert nem vagyok benne biztos, hogy úgy megy majd ahogy én azt elképzelem". Ez nem ok. Ez egy semmi. Hitegetheted magad, próbálhatod szentesíteni a warezt ilyen mondvacsinált okokkal, de attól még az marad ami.
Aki letölti azért tölti, mert az ingyen van. Pont. Lehet van 1% akinek vannak ilyen szofisztikált baromságai mint Psi-nek (bocsesz, de na... :D), de ettől független a maradék 99% csak nem akar fizetni érte teljes árat viszont játszani akar velem abban a pillanatban ahogy megjelenik. Én is addig töltöttem játékokat amíg rohadtul nem engedhettem meg magamnak, hogy megvegyem amit szerettem volna. Plusz mondjuk egy időben inkább ps3re vettem játékot mint pc-re, sötét idők. :D
Teljesen egyetértek, csak annyit mondtam, hogy én PC-n látom a rációt a performance demózásban, mint olyan indokot, ami gyakorlati szemmel releváns lehet. Nem is a warezt akarom legitimálni ezzel, a múltkor is pont arra a trial opcióra lyukadtam ki, amit most Zoo is felvetett.
Igazából a fos porthoz ennek semmi köze nincs, inkább a motortól függ a dolog. Pl. a Witcher 3-ban ugyanezzel a technikával, ugyanígy segíthetsz a CPU bottlenecken, az meg egy elég jó port. :)
Általánosságban ez biztosan igaz szerintem is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Rosszul tudod. Választhatsz, hogy vagy:
-a teljes adott vásárlást visszakapod, oda amivel fizettél
-a vásárlás egy adott játékát visszaadod, EKKOR csak vallet-ba tudod kérni.
Forrás: már használtam. Átfutási idő pár nap volt steam sale alatt(!), tehát gyorsabb, mint itthon bármelyik bolt visszaváltása.
Évek múltával, modokkal már nem olyan távoli a stabil 60 fps, de elsősorban amellett érveltem, hogy manapság, párhuzamos megjelenésnél miért nem reális elvárás ugyanez. Nem kivitelezhetetlen, de a 30 fps-es zárat csak a felhasználó saját felelősségére engedő játékok (Evil Within, Dead Rising 3, The Crew) mellett a portok megjelenéskori állapota sem az ezek normaszerűségéről informál.
Technikai teszt miatti demózásról pedig kizárólag a megjelenés környékén lehet beszélni, hiszen a patchek, modok, és az olcsóbb hardverárak függvényében már kevésbé lehet indokolt, nem beszélve az idővel felhalmozott információhegyekről.
Amennyiben elfogadjuk, hogy a PC portok megjelenéskori minőségének oka elsősorban a stúdiók erőforrásával és kapacitásával függ össze. Azaz hogy egyszerűen nincsen annyi idejük a fejlesztőknek, plusz emberek bevonása pedig csak egy bizonyos szintig indokolt az eladások max. harmadát kitevő PC platformra. Ebben az esetben miért érné meg a demóra plusz erőforrásokat áldozni, mikor azok eladásra gyakorolt hatása megkérdőjelezhető, míg egyes adatok szerint kifejezetten előnytelen. Persze itt már alapvető érdekellentétekről is lehet beszélni a kiadók és a potenciális vásárlók szempontjait nézve. A kérdőív adatait, és a demók iránti vélt igényt más irányból megvilágítva viszont máris más, nem feltétlen eladásokban megnyilvánuló képet kapunk.
rwurl=http://imgur.com/UQjCr5M
Kíváncsi vagyok, a refund mint demo mennyire befolyásolja a képet.... szerintem az is benne van, hogy ha van demo/torrent, nem "kell" látatlanban megvenni.
A korábbi adatok szerintem valszleg azért mutattak demo nélküli játéknál, mert egyszerűen nem volt más út a vásárlók előtt, mint a teljes játék megvétele. Aztán otthon szembesültek vele, hogy nem kellett volna, (vagy nem annyiért) míg demo-val rendelkező játék esetében ez már a demo végigjátszásával általában kideríthető. Sőt, a később megbánt impulse-buy esélyét is jelentősen csökkentheti egy demó.
Szóval a "demó csökkenti az eladásokat" leginkább azért van, mert a marketing szarházi és átbassza az embereket. Meg egyesek saját magukat is.
Szerintem sem oké, csak megjegyeztem.