ezt mondtam már egyrészt a topik elején is, de legalább kezded érteni milyen vicc és veszélyes ha te odaadod egy adott cégnek az adataid feletti kontrollt.
Mi van ha megszűnik a cég, megszűnik a szolgáltatása, gubanc van az OS-ben a DRM kötelék miatt (mint az említett kommentedben is pl), csődbe kerül, egyszer csak üzletpolitikát változtat (kezdjél havidíjat fizetni érte ha továbbra is használni akarod), stb, stb. Minden esetben te fogod mint felhasználó megszívni, az adott cég meg mondja "lol, better luck next time", mivel már úgy is kifizetted neki a kért árat. :D
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
amit innen le kell vonni tanulságnak hogy nagyszerű játék DRM nélkül is kiválóan teljesít.
Illetve azt, hogy a kivétel erősíti a szabályt. :D
Ez a mondás önmagát üti btw. Hogyan erősíthetné már lerombolja azt a példájával.
Pontos adatoknak nem néztem utána, de ha össze kellene számolni őket, manapság lehet több DRM mentes játék van a piacon már mint DRM-el fertőzött (úgy overall, amennyi indie cég feltört már), és csak növekedni fog a számuk. Csak pár évtizeddel előbb még szinte meg minden DRMmel jött ki.
Remélhetőleg több nagyobb cég is pozitívan áll hozzá a CDProjekt példamutató eredményeihez és jobb belátásra próbál térni DRM téren.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Vagyis a konzolverziók nélkül egy garantáltan kisebb produkciós költséggel bíró, azaz elég más játékot kaptunk volna. Egyébként a gonosz DRM-mel operáló, Amerika legrosszabb cége díját elsöprő fegyvergyártók, olajmágnások játékkiadók uralma alatt is odateszik magukat a fejlesztők, hasonlóan a szárazkenyéren tengődő függetlenekhez, ami önmagában mégsem garancia a sikerre. Csapongás helyett inkább arra kívánok rámutatni, hogy egy méretes marketing budgetvel és "játékosbarát politikáját" lépten-nyomon hangoztató kampány kapcsán aligha tudunk bármilyen érdembeli következtetést levonni a DRM létezése vagy annak hiánya kapcsán.
swoder írta: Vagyis a konzolverziók nélkül egy garantáltan kisebb produkciós költséggel bíró, azaz elég más játékot kaptunk volna. Egyébként a gonosz DRM-mel operáló, Amerika legrosszabb cége díját elsöprő fegyvergyártók, olajmágnások játékkiadók uralma alatt is odateszik magukat a fejlesztők, hasonlóan a szárazkenyéren tengődő függetlenekhez, ami önmagában mégsem garancia a sikerre. Csapongás helyett inkább arra kívánok rámutatni, hogy egy méretes marketing budget és "játékosbarát politikáját" lépten-nyomon hangoztató kampány kapcsán aligha tudunk bármilyen érdembeli következtetést levonni a DRM létezése vagy annak hiánya kapcsán.
csak annyit, hogy DRM mentes játék is kiváló eladásokat tud produkálni, párban a legnagyobbakkal.
Gyönyörű ellenpéldája annak a bevett (és elavult) céges hozzáállásnak hogy "rohadt kalózok, a világ legmodernebb DRM védelme nélkül tuti senki nem venné meg a játékunkat és bankrotálnánk!!"
CDprojekt megmutatta hogy tessék lássék nem úgy van, lehet ezt így is csinálni, és jól.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Vagyis a konzolverziók nélkül egy garantáltan kisebb produkciós költséggel bíró, azaz elég más játékot kaptunk volna.
ki beszél most itt egy multiplatform kérdésről? Semmi gondom nincs azzal ha jól meg van csinálva és teljesen korrekt verziókat kap minden platform. Az exkluzív tartalmak sokkal nagyobb fájdalom annak, aki épp úgy járt hogy nem az adott platform a választottja.
Elméletileg a cél hogy minél több ember hozzájuthasson az adott termékhez, és meg tudják választani melyik platformon szeretnék játszani azt. Valaki konzolon kedvel gémelni, valaki PCn (valaki meg mobilon vagy handhelden, stb). Miért kellene megvonni tőlük a lehetőséget ha overall mindenki jobban járhat a választással, a fejlesztők is több bevételhez tehetnek meg nagyobb játékostábort is befoghatnak. Win-win optimálisan lefejlesztett esetben.
Az adott förtelmesen trehány konzol/PC port miatt szoktunk kizárólag sírni, ahol a másik platformra fókuszálás elbassza a kérdésesen a játékélményt, nem a tény miatt hogy multiplatform a játék és mindenki más is örömmel játszhat rajta. Engem semennyire sem zavar hogy a konzolt preferáló tesók is játszhatnak pl esetükben a Witcherrel.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
bevett céges hozzáállásnak hogy "rohadt kalózok, a világ legmodernebb DRM védelme nélkül tuti senki nem venné meg a játékunkat és bankrotálnánk!!"
Én az utóbbi 5 évben csak elég kifacsart értelmezések formájában találkoztam bármi ilyenhez hasonlóval. Van ilyenre példád? Mert az utóbbi években lezajló PC fele nyitás függvényében elég idejétmúltnak tűnik ez a kijelentés.
Mi van ha megszűnik a cég, megszűnik a szolgáltatása, gubanc van az OS-ben a DRM kötelék miatt (mint az említett kommentedben is pl), csődbe kerül, egyszer csak üzletpolitikát változtat (kezdjél havidíjat fizetni érte ha továbbra is használni akarod), stb, stb. Minden esetben te fogod mint felhasználó megszívni, az adott cég meg mondja "lol, better luck next time", mivel már úgy is kifizetted neki a kért árat. :D
Azért jó azt is hozzátenni, hogy ilyen a történelem során még sosem esett meg: lehet, hogy leszarja az EULA a felhasználót (ami persze még mindig nem egy normális szerződés, a jogi gyakorlat meg nem is veszi valami komolyan - az ilyen "kibannolunk a faszba, ha rosszalkodsz" tematikájú Overwatch EULÁkat nem is lehet -, de ez már egy másik téma), de azt világosan kiköti, hogy a kiadó részéről kötelesség a szolgáltatás biztosítása / annak nem megakadályozása, ha ez nem irreális. A régi SecuROM-os címeket manapság mindenki crackeli PC-n vagy újra megveszi digitálisan, mert nem akarja a meghajtóban tartani a lemezt, rosszabb esetben meg már meghajtója sincs. Ha nem ilyen régiségekről van szó, akkor meg a kiadó kivétel nélkül elvégzi a szükséges lépéseket: az Ubi elég gyorsan megszüntette az always online DRM-et - kipeccselték az AC2-ből és a PoP Forgotten Sandsből is -, a mindig geciségkirály WB Games meg tök gyorsan átmentette a játékait Steamre a GfWL-ról, pedig mint utólag kiderült, szükségük sem lett volna rá, a Gearbox meg ugyanezt megcsinálta a Borderlands-dzel. A Denuvónál is az a helyzet, hogy baromi nehéz feltörni, de egy peccsel ki lehet irtani a fenébe, ha úgy hozza a sors, ezt a cég még el is mondta.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zoo írta: Akkor biztos nagyon sok kurrens adattal rendelkezel ellenpéldára ;)
Nyilván nem, de attól még tény, hogy DRM-től függetlenül fogynak a jó játékok, és a Witcher 3-ból is a DRM-es Steamen adtak el 2 milliót, nem a GOG-on. Inkább az a kérdés nálam, hogy mennyire lehet egyáltalán komolyan venni a DRM mentességet, amikor a legtöbb játék manapság úgyis letölti a kis peccset magának hetente, szóval eleve szív a kalóz (na mintha ez baj lenne, szívjon is, megérdemli). Én sokkal jobb gyakorlatnak tartanám a kívülről törhetetlen DRM / befejezett játék kombót.
Az is igaz, hogy a kalózkodás által elért sötét PC-s korszakból nem a DRM, hanem a Steam rángatott ki bennünket, de ebben a kb. 2004-2012-ig tartó időszakban azért nagyon egyértelmű volt, hogy csak az tud felmutatni értelmes eladásokat, aki komolyan veszi a DRM-et. A Bioshock batár jól fogyott PC-n, a DRM free PoP 2008 esetében meg az Ubi megnézte, hogy 2 milliót adtak el konzolra, 100 000 példányt PC-re, és a rá következő évben már jött is az always online Assassin's Creed 2 a maga sikerével.
Szvsz kiadója válogatja, hogy ér-e valamit a DRM. A CD Projekt évek óta - elnézést a durva kifejezésért - torkig szopja a kalózkultúrát, és így sikerül eladni a Witcherből kb. 2-3 milkót PC-re, másoknál meg jön a kalóz a szánalmas kis moralizálásával, és teljes nyugalommal tölti le a játékot, mert szerinte az úgy igazságos.
A tény az tény marad: a kalózkodás rák, aminek egyszer már majdnem sikerült kinyiffantania a PC-t, mint releváns játékplatformot (ennek hatásait mellesleg még most is érezzük, érdemes csak abba belegondolni, hogy milyen nehezen és lassan térnek vissza a régi PC-s műfajok), szóval valahogyan vissza kell szorítani.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
bevett céges hozzáállásnak hogy "rohadt kalózok, a világ legmodernebb DRM védelme nélkül tuti senki nem venné meg a játékunkat és bankrotálnánk!!"
Én az utóbbi 5 évben csak elég kifacsart értelmezések formájában találkoztam bármi ilyenhez hasonlóval. Van ilyenre példád? Mert az utóbbi években lezajló PC fele nyitás függvényében elég idejétmúltnak tűnik ez a kijelentés.
Egyébként igazad van a kisebb cégek tekintetében, azok felismerik az előnyöket és annak tudatában is nyitnak DRM mentesen termékeket, mint említettem is. Modernebb üzleti felépítésűek is a legtöbb esetben ugye.
A pár dinoszaurusz cég csinálja még ezt a "denuvo, denuvo mindenütt" mert reszketünk a kalózoktól hozzáállást most. Tipikusan szerintem az ott elhelyezkedő vaskalaposabb öltönyösök miatt sok esetben.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
A tény az tény marad: a kalózkodás rák, aminek egyszer már majdnem sikerült kinyiffantania a PC-t, mint releváns játékplatformot
mint a zenekiadókat az mp3, vagy a filmeseket a divx, mp4? :D
Dettó mind hogy azok is a legnagyobbakat szakítják manapság a termékeikből, a játékfejlesztés is egyre csak nagyobb biznisz volt a történelem folyamán.
Én mint PC játékos annyit tapasztaltam a PC ipar "hanyatlásából" hogy egyre több címem volt játszani, és mikor kivonultak a shitty nagy cégek konzol exkluzívra, akkor piacot hagytak egy rakat feltörekvő indi cégnek amik így alapjában változtatták meg a felhozatalokat (és a számukat), jött a kickstartet és az indiegogo is mint lehetőség megkerülni a (sok esetben) buta öltönyösöket, és direktben elérni a fejlesztő-felhasznált kapcsot.
A Steam nem a DRM bevezetésével "mentette" meg a PC piacot, hanem rájött hogy jé, egy ideje már kényelmesebb digitálisan letölteni és úgy patchelgetni a termékeket az embereknek (anno jobb híján kalóz portárokról), mint sem tökölészni fizikai dobozos, kényelmetlenül hordozható és tárolható variációval.
Kalózkodás PC előtt is messze létezett és lesz is (potenciálisan PC után is). Nem tehet senki semmit ellene mivel aki fizetés nélkül akar egy szoftvert használni, az megteheti és meg is fogja tenni.
Ha egy adott ember pl mély szegénységben él, simán használja csak az adott terméket, aztán majd ha felhúzza magát normálisabb szintre és lehetősége sőt szándéka is van rá hogy támogassa ő is a kérdéses munkát, megteszi.
Ha meg megtehetné valaki, és kizárólag nemtörődömséggel nem fizet az adott termékért, akkor az illető scum, de az adott esetben nevelni kell akkor az emberek arra hogy miért jó nekik ha megvásárolják a terméket, mint ahogy a digitális áruházak, fejlesztők is tették és teszik most is az egyre jobb élményt és morálokat felvonultató megoldásaikkal, mintsem büntetni a (potenciális felhasználóidat). Gondolom te sem azért nem indulsz meg egy jó fogású baltával kaszabolni allahu akbart ordibálva az embereket a vonaton, mivel a törvény és a hatóságok tiltják, vagy büntetik később, hanem azért mert tudod hogy ezzel direkt kárt okozol másoknak, holott segíthetted is volna őket.
Kizárólag arra kell fókuszálni hogy minél több olyan lehetőséget és jóságot kínáljanak az embereknek, amivel hajlandóak is fizetni érte, sőt nagyon is szívesen tennék. Miért olyan sikeres a Steam (és a GoG, Humble, stb) elsősorban? Mivel objektív jobb élmény nyújt a használata, mint kalózkodással tökölészni, és nagyon sok ember simán hajlandó fizetni ezért a kellemes és abszolút minőséges szolgáltatásért.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Gondolom nem szó szerint érted, de a DRM is alapvetően abból fakad, hogy a dollármilliós reklámhadjárat számszerűen és egyébként is egy szélesebb közönséghez ér el, amiből fakadóan a kalózok is ezeregy megfontolásból fakadóan fordulhatnak a virágverzióhoz. A kalózöböl tetkós arcok értelemszerűen nem számítanak a játék közönségének, de az óriásplakátot, vagy tv reklámot elcsípő személyek megszokásból, kényelemből, és még ezeregy másik okból fakadóan is kalózkodhat alkalmanként. A DRM pont ezen potenciális játékosokat kívánja vásárlásra sarkallni, hiszen a torrentoldalas keresés kudarcát követően meglehet, hogy a boltba vezet az útjuk.
A szűkebb rétegeket megszólító fejlesztők már a célcsoportjuk méretéből és összetételéből fakadóan is könnyebben tud számolni az esetleges kalózokkal, vagy nem is kell foglalkoznia vele, mert sokkal kevesebb a járulékos költsége, és egyébként is közvetlenebb/más a viszonya a közönségével.
Igen, viszont nagy kérdés hogy hányan hajlandóan kalózlehetőség híján fizetni is az adott termékért, szemben azzal hogy teljesen elfordulnának tőle, és hányan vannak akik magára a DRM mivoltára hivatkozva nem fogják ezután megvenni azt.
Ahogy haladunk előre, optimálisabb esetben a trendeket nézve egyre kevesebb DRM-el fertőzött játék lesz majd a piacon, és egyre kevesebb kalóz is, mivel annyira jók (azaz egyre jobbak) lesznek a kínált alternatívák szolgáltatásai. Azaz ilyen felállásban mindenki jól jár innen, játékosok és fejlesztők is.
Rossz mag meg mindenhol van és itt is nyilván marad is egy jó ideig, minthogy fegyveres vagy pusztakezes emberölések is napi szintűek a világon, független hogy mindenki vágja hogy nem az a helyes út a problémamegoldásra.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Szerintem elenyésző az olyan potenciális vevőknek tekinthetők aránya, akik elsősorban a DRM létezése kapcsán hoznának döntést. Lásd az online komponensekkel érkező játékok sikerét. Ellenben a kényelemért sokan hajlandóak fizetni, mint azt a digitális és streaming szolgáltatások népszerűsége és az ezzel egyidőben csökkenő kalózkodási ráta is mutatja.
Rossz mag meg mindenhol van és itt is nyilván marad is egy jó ideig, minthogy fegyveres vagy pusztakezes emberölések is napi szintűek a világon, független hogy mindenki vágja hogy nem az a helyes út a problémamegoldásra.
mint a zenekiadókat az mp3, vagy a filmeseket a divx, mp4? :D
Dettó mind hogy azok is a legnagyobbakat szakítják manapság a termékeikből
Hülyeség: a zenekiadók manapság fityingeket keresnek a lemezekkel még a nagy "Apple forradalom" (ami egyébként leginkább csak a marketing szintjén valósult meg, mert 1-2 számot megvenni lófaszért nem ugyanaz, mint venni egy lemezt) ellenére is pontosan a netes letöltések miatt. Ezt a bevételkiesést masszív turnéztatásokkal váltják ki, ezért van az, hogy a legnagyobb amcsi popcsászárnő is eljön olyan kis szar helyekre zenélni, mint Magyarország (és ha nem vagy Rolling Stones, AC/DC meg Metallica, akkor ez maximum félházat jelent a Papp Laciban), neves rockzenekarok meg az utolsó mucsaröcsögei fesztivált is meglátogatják. Manapság a zenész szinte egész évben turnézik, mert másból nincsen bevétele, régen meg lemezenként volt egy nagy turné és szevasz. A zenebuzi aztán letölti az új lemezt, megállapítja, hogy ez rosszabb, mint a régi, a kimerült zenész meg csodálkozik azon, hogy egyáltalán valahogyan összejött a legújabb anyag. :D Röviden: a kalózkodás a zenét is piócaként szívja ki.
A film meg annyira nem releváns, hiszen a korai kópiák kiszivárgását sikerült elég jól megoldani, kamerás verziót meg csak néhány idióta néz, szóval a mozipénztáraknál nincs gáz, mert a kalóznak is meg kell várnia a DVD-t.
Én mint PC játékos annyit tapasztaltam a PC ipar "hanyatlásából" hogy egyre több címem volt játszani, és mikor kivonultak a shitty nagy cégek konzol exkluzívra, akkor piacot hagytak egy rakat feltörekvő indi cégnek amik így alapjában változtatták meg a felhozatalokat (és a számukat), jött a kickstartet és az indiegogo is mint lehetőség megkerülni a (sok esetben) buta öltönyösöket, és direktben elérni a fejlesztő-felhasznált kapcsot.
Te az utóbbi néhány évről beszélsz, előtte volt kurva szar GfWL-os GTA 4 port, egy csomó PC-t elhagyó vagy megszűnő régi frencsájz, én meg a PoP 2008-ból és a Resident Evil 5-ből nem kaptam DLC-t, amiért azóta is a dögöljön meg az összes kalóz (a Resi 5-tel ellentétben a PoP-ból azóta sem jött ki, szóval anyját az Ubinak is természetesen). A rohadt fos online DRM-et is csak és kizárólag a kalózoknak köszönheted.
Példa: néhány éve mesélte Ed Boon vagy valamelyik másik Midway pápa, hogy egy dollárt nem kerestek a Mortal Kombat 1-4 PC verzióival. Ezek ugye mind fasza portok voltak, messze PC-n kaptad a játéktermekben megszokotthoz leginkább hasonló élményt, mégsem kerestek rajtuk egy kanyit sem, így az MK4 és az árkád biznisz bedőlése után szépen fogták magukat és elfelejtették a PC-s közönséget 16 évre. Kösz, kalózok!
A Steam nem a DRM bevezetésével "mentette" meg a PC piacot, hanem rájött hogy jé, egy ideje már kényelmesebb digitálisan letölteni és úgy patchelgetni a termékeket az embereknek (anno jobb híján kalóz portárokról), mint sem tökölészni fizikai dobozos, kényelmetlenül hordozható és tárolható variációval.
Oké, de valamivel felhasználóbázist kellett szerezni a nagy revolúcióhoz. A Steam mindig létezett boltként is, de a korai években sokkal jelentősebb részét tette ki a DRM, amit a Half-Life 2-höz és a CS:S-hoz használtak. A Half-Life 2-t meg a CS-t nyilván megveszi a PC-s DRM-mel is, és így lett a Steam felhasználóbázisa meg a Chocapic a DRM-ből.
Ha egy adott ember pl mély szegénységben él
...akkor mondjuk nincs olyan gépe, amin elfut a DOOM, de normális esetben még gépe sincs. A szegénység indokát jó lenne már elfelejteni, mert alapvetően hazugságra épül. Ha mélyszegénységet akarsz látni, nézz rá egy közmunkásra: szerinted neki milyen procija meg hány megabites nete van?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
swoder írta: Szerintem elenyésző az olyan potenciális vevőknek tekinthetők aránya, akik elsősorban a DRM létezése kapcsán hoznának döntést. Lásd az online komponensekkel érkező játékok sikerét. Ellenben a kényelemért sokan hajlandóak fizetni, mint azt a digitális és streaming szolgáltatások népszerűsége és az ezzel egyidőben csökkenő kalózkodási ráta is mutatja.
ez nyilván így mehet ja, de ahogy kivettem, ha kényelemmel első lépésben rá is hajtja az ember az adott alternatívákra a "kalózt", onnan a következő lépés simán lehet az egyre nagyobb százalékban DRM mentesség is, mint extra erény.
(van 5 versenytárs, ugyanazokért az árakért és szolgáltatásminőséggel szinte, de az egyik kiemeli "de én DRM mentes termékeket is árulok!")
Sok példát vehetünk a hasonló irányzatokra, mit tudom én a képmegosztó szolgáltatások az elején is shitty reklámokkal tele, midenféle extra (letöltés/katt) védelemmel és regisztrációs folyamatokkal ellátottak voltak. Most meg már full APIkkal támogatott és egyebekkel ellátott imgur is van ugye, minimális vagy ha úgy választjuk teljesen anonym kényelmi felülettel is.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
mint a zenekiadókat az mp3, vagy a filmeseket a divx, mp4? :D
Dettó mind hogy azok is a legnagyobbakat szakítják manapság a termékeikből
Hülyeség: a zenekiadók manapság fityingeket keresnek a lemezekkel még a nagy "Apple forradalom" (ami egyébként leginkább csak a marketing szintjén valósult meg, mert 1-2 számot megvenni lófaszért nem ugyanaz, mint venni egy lemezt) ellenére is pontosan a netes letöltések miatt. Ezt a bevételkiesést masszív turnéztatásokkal váltják ki, ezért van az, hogy a legnagyobb amcsi popcsászárnő is eljön olyan kis szar helyekre zenélni, mint Magyarország (és ha nem vagy Rolling Stones, AC/DC meg Metallica, akkor ez maximum félházat jelent a Papp Laciban), neves rockzenekarok meg az utolsó mucsaröcsögei fesztivált is meglátogatják. Manapság a zenész szinte egész évben turnézik, mert másból nincsen bevétele, régen meg lemezenként volt egy nagy turné és szevasz. A zenebuzi aztán letölti az új lemezt, megállapítja, hogy ez rosszabb, mint a régi, a kimerült zenész meg csodálkozik azon, hogy egyáltalán valahogyan összejött a legújabb anyag. :D Röviden: a kalózkodás a zenét is piócaként szívja ki.
A film meg annyira nem releváns, hiszen a korai kópiák kiszivárgását sikerült elég jól megoldani, kamerás verziót meg csak néhány idióta néz, szóval a mozipénztáraknál nincs gáz, mert a kalóznak is meg kell várnia a DVD-t.
nézd meg a popzene négereit, tele vannak lóvéval manapság is, és a kiadókat se kell félteni, degeszre keresik blingblingel magukat. Annyi verziójuk van manapság az értékesítésre amiről régen nem is álmodhattak, youtubeon csak hogy megnézik az emberek (és így felzavarják akár több 10 millásra a nézettséget) is cseng befelé a pénz nekik, kisujjat sem mozdítva szinte. Akár kickstarterrel is elérheti a fanbázisát később és kommunikálhat velük, kalapozhat a következő albumra, vagy tervére stb.
Nem lehet bakelit lemezeladásból megélni már manapság? Jesus christ 2016 van.
A zenészek (már úgy a pornépebbik fele) nem azért kényszerül turnézásra hogy megéljen eladás/letöltés helyett, hanem mert manapság kegyetlen hemzsegnek a zenészek, mindenhol. Bárki bármiből lehet zenész, drága hangszereket sem kell vásárolnia vagy egyéb kellékeket, hanem filléres felszerelésből megoldhatja, hála a digitális megoldásoknak. Rettentően magas a diverzió és a verseny, nem csak pár 10 csapat van a pályán hanem rengeteg, és egyre gyorsabban jönnek frissek is.
A film meg annyira nem releváns, hiszen a korai kópiák kiszivárgását sikerült elég jól megoldani, kamerás verziót meg csak néhány idióta néz, szóval a mozipénztáraknál nincs gáz, mert a kalóznak is meg kell várnia a DVD-t.
btw a modern kamerás változat nagyon közel van már a DVD minőséghez (már ha normális kamerával csinálják) a régi shitty felbontású shakycam verziókhoz képest. Amúgy azt ne mond csak hogy mapanság szerinted kevésbé választanák az emberek adott esetben a kalózkodást, vagy inkább úgy mondom kevesebb lehetőségeik lenne erre, mintsem a régebbi időkben. :)
Egyébbiránt meg ahogyan a mozi is vígan teljesít a "kalózok" mellett, úgy a zenekiadók is. RIAA-t és MPAA-t sem kell félteni.
Te az utóbbi néhány évről beszélsz, előtte volt kurva szar GfWL-os GTA 4 port, egy csomó PC-t elhagyó vagy megszűnő régi frencsájz, én meg a PoP 2008-ból és a Resident Evil 5-ből nem kaptam DLC-t, amiért azóta is a dögöljön meg az összes kalóz (a Resi 5-tel ellentétben a PoP-ból azóta sem jött ki, szóval anyját az Ubinak is természetesen).
Példa: néhány éve mesélte Ed Boon vagy valamelyik másik Midway pápa, hogy egy dollárt nem kerestek a Mortal Kombat 1-4 PC verzióival. Ezek ugye mind fasza portok voltak, messze PC-n kaptad a játéktermekben megszokotthoz leginkább hasonló élményt, mégsem kerestek rajtuk egy kanyit sem, így az MK4 és az árkád biznisz bedőlése után szépen fogták magukat és elfelejtették a PC-s közönséget 16 évre. Kösz, kalózok
persze hogy az utóbbi évekról beszélek, amikorra sikerült kinőnie az indie piacnak kegyetlen izmosra magát. A korszak amiről beszélsz az volt amikor tipikusan hálistennek kivonultak a shitty dinoszaurusz nagykiadók a PCről a szar termékeikkel, üzletteret hagyva ezzel a kreatívaknak. Utóbbi években lett kickstarter is, és sok más hasonló feltörekvés.
A rohadt fos online DRM-et is csak és kizárólag a kalózoknak köszönheted.
véletlen sem a kiadóknak, akik rátették azt.
én meg a PoP 2008-ból és a Resident Evil 5-ből nem kaptam DLC-t, amiért azóta is a dögöljön meg az összes kalóz
és ez véletlen sem shitty a kiadó sara. :D
(a Resi 5-tel ellentétben a PoP-ból azóta sem jött ki, szóval anyját az Ubinak is természetesen).
na azért. :D
...akkor mondjuk nincs olyan gépe, amin elfut a DOOM, de normális esetben még gépe sincs. A szegénység indokát jó lenne már elfelejteni, mert alapvetően hazugságra épül. Ha mélyszegénységet akarsz látni, nézz rá egy közmunkásra: szerinted neki milyen procija meg hány megabites nete van?
az univerzalis hardware egyre olcsobb manapsag (es egyre bivalyul erosebb, kevesebbet fogyaszto), egy raspbery pi zero $5 amin jatszhatsz (emulatorral egy csomo masik ARMon kivuli platformon is), netezhetsz, vagy barmi mast, akar melot is csinalhatsz akar. A net is egyre olcsobb es elerhetobb manapsag (nem mellesleg kisezer mast is csinalhatsz vele, jatekon felul).
Egy fullos jatek mennyi manapsag is? 80 kanadai dolcsi? De ha izmosabb PCs hadrware is kell, par 100 dolcsibol kint van az erteke, ami par jatek ara csak. Es azt a PCt lehet 5-6 evig is hasznalhatja az adott ember. A hardware es a net arakhoz kepest siman lehet borsos egy jatekar. Foleg szamitva hogy egyik csak par oras szorakozast kinal, a masik meg tobb eveset (plusz szorakozason kivul akar munkat es egyebet is). Egysegekkel mas az arany.
Egy szegenynek siman osszejohet par honapi kapargatassal egy atlagos hardware, de draga jatekarra mar lehet nem futja neki adott esetben.
Nem mondom hogy ez altalanossagban van mindenhol igy, mivel nyilvan egesz szep spektrumban van gazdagabb es szegenyebb ember, de siman ertheto ez a jelenseg is amit felvazoltam.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
nézd meg a popzene négereit, tele vannak lóvéval manapság is, és a kiadókat se kell félteni, degeszre keresik blingblingel magukat.
Erre már tényleg nem tudok mit írni: érdemes megvizsgálni a látszat és a valóság közötti hatalmas különbségeket. Nyilván jól meg lehet élni a zenébe befutott előadóként manapság is, de ehhez jelenleg 9-10 hónapnyi turnézás kell minden egyes évben.
Nem lehet bakelit lemezeladásból megélni már manapság?
Erre már utaltam ugyan, de írjuk le akkor konkrétan is: a digitálisból sem.
btw a modern kamerás változat nagyon közel van már a DVD minőséghez
Stopped reading there.
A korszak amiről beszélsz az volt amikor tipikusan hálistennek kivonultak a shitty dinoszaurusz nagykiadók a PCről a szar termékeikkel, üzletteret hagyva ezzel a kreatívaknak.
Tektintve, hogy azóta mind visszajöttek egy adag korábban csak konzolra gyártó céggel egyetemben, nem értem a nagy győzelmi táncodat. Indie-ből sokkal-sokkal több a szar, mint AAA játékból egyébként, jelenleg kb. a Steamen fellelhető indie cuccok fele roppant gyenge minőségű, egy összképhez képes csekély, egyébként viszont jelentős százaléka meg szimpla pénzlehúzós scam innen-onnan lopkodott assetekkel. Hatalmas győzelem.
én meg a PoP 2008-ból és a Resident Evil 5-ből nem kaptam DLC-t, amiért azóta is a dögöljön meg az összes kalóz
és ez véletlen sem shitty a kiadó sara. :D
Nem, még véletlenül sem. Az egy dolog, hogy azóta ilyen-olyan újrakiadás formájában simán fel lehetett volna lőni egy steames verziót a PoP-ból, mint ahogyan azt a Capcom tette a Resi 5-tel, de az már nem az eredeti eladási mutatók tengelyén mozog. Ha alig adsz el 100 000-et a DRM mentes játékodból, miközben látod a nevetségesen magas letöltési mutatókat a Pirate Bay-en, akkor nem adod ki a DLC-t, mert nincs piacod. A piac nem léte meg csak és kizárólag a kalózkodásnak volt köszönhető, világos, mint a nap.
Egyébként meg gondoljunk csak bele abba, hogy micsoda cégek léteztek régen PC-n, aztán tűntek el a semmibe azért, mert a kalózkodás a PC-s kultúra meghatározó részévé vált a kezdetektől, a növekvő piaci kiadások mellett meg nem tudtak mit kezdeni a hatalmas bevételkieséssel. Nincs még egy olyan jelenség, ami annyit ártott volna a platformnak összességében, mint a kalózkodás, tök mindegy, hogyan csűröd-csavarod a dolgot.
az univerzalis hardware egyre olcsobb manapsag
Hagyjuk ezt: tök mindegy, mennyire olcsó, a mélyszegénységben élő nem fog költeni rá, hanem innen-onnan jóárasított meg kölcsönvett cuccokból fog gépet építeni jobb esetben a semmi a helyett. Nyilván ezeken is lehet játszani, szóval oké, ők kalózkodjanak, de piacilag ez egyáltalán nem releváns és nem is ebből származik veszteségük a kiadóknak.
Egy dolgot kellene már beismerni végre: az átlagos kalóz nem elvekből meg szegénységből kalózkodik, hanem azért, mert kalózkodni akar és kész. A kalózpéldány ingyenes, a legálisért meg fizetni kell, így ő még csak nem is igazán anyagi, hanem "miért fizessek én hülye kis játékokért?" alapon kalózkodik és kész, pedig lenne rá pénzmagja is (és ugye ha egy gépre össze tudsz kapargatni, akkor utána már játékra is kapargathatnál... de nem), ingyenesen hozzáférhető játékokból meg Dunát lehet rekeszteni. Ennyi a nagy egyenlet, és ezért szánalmas minden ezt támogató vélemény.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
nézd meg a popzene négereit, tele vannak lóvéval manapság is, és a kiadókat se kell félteni, degeszre keresik blingblingel magukat.
Erre már tényleg nem tudok mit írni: érdemes megvizsgálni a látszat és a valóság közötti hatalmas különbségeket. Nyilván jól meg lehet élni a zenébe befutott előadóként manapság is, de ehhez jelenleg 9-10 hónapnyi turnézás kell minden egyes évben.
Had ne essen meg a 9-10 hónapot turnézókon a szívem, mint befutott, évi 12 hónapban / 5 fizetett munkanap szabadsággal dolgozó átlagmelós. Szörnyű lehet. :)
Nem lehet bakelit lemezeladásból megélni már manapság?
Erre már utaltam ugyan, de írjuk le akkor konkrétan is: a digitálisból sem.
Régen nem turnéztak a befutott zenészek ugye, csak hátradőltek a karosszékükben pár hét alatt stúdióban összedobott album után, és élvezték a bakelit lemezes pénzesőt.
(btw elég öreg vagy hozzá hogy vágd, anno a record industry a kazettás magnókat szidta, hogy jesus christ romba fognak dönteni minket a kalózkodással, vagy épp a rádiókat, stb) :)
btw a modern kamerás változat nagyon közel van már a DVD minőséghez
Stopped reading there.
komolyan mondom. Normalisabb modern HD kamerak a shitty DVD kepminoseget (ami alapbol manapsag mar rettento alacsony) mar elerik reprodukalasban. Kozel nem jutnak pl a blurayhez, de whateva ugye. Hang az meg mindig nem az igazi (sokat javult az is amugy), de otthoni TVken esti filmnek potencialisan mar siman elmehet.
A korszak amiről beszélsz az volt amikor tipikusan hálistennek kivonultak a shitty dinoszaurusz nagykiadók a PCről a szar termékeikkel, üzletteret hagyva ezzel a kreatívaknak.
Tektintve, hogy azóta mind visszajöttek egy adag korábban csak konzolra gyártó céggel egyetemben, nem értem a nagy győzelmi táncodat. Indie-ből sokkal-sokkal több a szar, mint AAA játékból egyébként, jelenleg kb. a Steamen fellelhető indie cuccok fele roppant gyenge minőségű, egy összképhez képes csekély, egyébként viszont jelentős százaléka meg szimpla pénzlehúzós scam innen-onnan lopkodott assetekkel. Hatalmas győzelem.
Tekintve hogy minden nagy konzol direkt PC hardware lett manapsag, nem tudom a kiadoknak vagy nekunk kellene jobban sirni. A nagykiadok is lattak hogy a digitalis kiadasnak hala a PCn is irdatlan nagy uzlet van, visszasundorogtek. Senki nem hivta oket, minthogy senki nem zavartak sem oket amikor itt voltak. Ugy lattak jobb biznisz itt lenni mint konzolon, jottek vissza (vagy jottek exkluzivok konzolrol at).
Tobbek kozott nem feledhetjuk el, hogy ebben amugy az univerzalis motorok is rettento sokat segitettek, amik sokkal inkabb portolhatova tettek az adott temekeket, nevezetesen CryEngine, Unreal Engine, Unity.
Az univerzalisan kiraly hardware (es szoftver) ertelemszeruen gyozedelmeskedik idovel a mestersegesen limitalt mellett.
Steamen fellelhető indie cuccok fele roppant gyenge minőségű
nem a szarral kell torodni hanem a masik felevel, azokkal amelyek kifejezetten jok.
Manapsag objektiven nezve is egysegekkel tobb es jobb jatek van a piacon, mint barmikor a tortenelemben elotte.
én meg a PoP 2008-ból és a Resident Evil 5-ből nem kaptam DLC-t, amiért azóta is a dögöljön meg az összes kalóz
és ez véletlen sem shitty a kiadó sara. :D
Nem, még véletlenül sem. Az egy dolog, hogy azóta ilyen-olyan újrakiadás formájában simán fel lehetett volna lőni egy steames verziót a PoP-ból, mint ahogyan azt a Capcom tette a Resi 5-tel, de az már nem az eredeti eladási mutatók tengelyén mozog. Ha alig adsz el 100 000-et a DRM mentes játékodból, miközben látod a nevetségesen magas letöltési mutatókat a Pirate Bay-en, akkor nem adod ki a DLC-t, mert nincs piacod. A piac nem léte meg csak és kizárólag a kalózkodásnak volt köszönhető, világos, mint a nap.
a piratebay-os asztalt veregetos asztalt oltonyosoknek amugy megmutatta idovel a piac. Masok a kalozok ellenere is siman teremtettek nagyszeru eladasokat. Lehet hogy a PoP 2008 es a Res5 csak atlagszar jatek volt, ami nem ert meg penzt egy csomo embernek (fuggetlen a draga eloallitasi koltsegekbol)? En egyikkel sem torodtem mivel nem izgattak, es lehet van nagyon sok mas ember is igy vele. Sot kalozkodastol eltekintve is csinalhatnak nagyon szar valasztasokat a cegek es mehet a beka segge ala az eladas. Erdekes lesz nezni a friss COD-ot, a hatalmas negativ hullamjaval ugye. :)
az univerzalis hardware egyre olcsobb manapsag
Hagyjuk ezt: tök mindegy, mennyire olcsó, a mélyszegénységben élő nem fog költeni rá, hanem innen-onnan jóárasított meg kölcsönvett cuccokból fog gépet építeni jobb esetben a semmi a helyett. Nyilván ezeken is lehet játszani, szóval oké, ők kalózkodjanak, de piacilag ez egyáltalán nem releváns és nem is ebből származik veszteségük a kiadóknak.
Egy dolgot kellene már beismerni végre: az átlagos kalóz nem elvekből meg szegénységből kalózkodik, hanem azért, mert kalózkodni akar és kész. A kalózpéldány ingyenes, a legálisért meg fizetni kell, így ő még csak nem is igazán anyagi, hanem "miért fizessek én hülye kis játékokért?" alapon kalózkodik és kész, pedig lenne rá pénzmagja is (és ugye ha egy gépre össze tudsz kapargatni, akkor utána már játékra is kapargathatnál... de nem). Ennyi a nagy egyenlet, és ezért szánalmas minden ezt támogató vélemény.
[/quote]
te meg mint nem kaloz, kizarolag azert vasarolod olyan formaban a jatekaidat ahogy, mert nem akarsz kalozkodni?
Erzed hogy santit az ervelesed itt. Kisezer okbol kalozkodhat egy adott ember, nem ennyire homogen a mezo mint ahogy gondolod, es kisezer (kenyelmi) okot adhatsz neki hogy ne ugy tegyen, mint bizonyitsa is hogy akar a jatek, zene, vagy filmiparban is csokken mindenfele a kalozkodas, mivel olyan alternativakat biztositottak nekik vegre, amelyek kifejezetten tetszetosek az adott esetben jogtalanokkal szemben.
Nincs olyan btw hogy "atlagkaloz", sem "atlagvasarlo" sem. Mivel mit ertunk az elobbi vagy meg jobb, az utobbi alatt? AAA FPS jatekos? MMOt-ban mikrotranzakciokat fizetketos? Kalandjatekokat rendszeresen vasarlo? Mobilos szoszokkel tokolgetos? (btw utobbiban talan tobb zseton van mint pct es konzolokat osszeveve mar manapsag, mint olvashattuk a csingi felvasarlos ceges hirekben ugye)
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Had ne essen meg a 9-10 hónapot turnézókon a szívem, mint befutott, évi 12 hónapban / 5 fizetett munkanap szabadsággal dolgozó átlagmelós. Szörnyű lehet. :)
40 feletti családos emberként abszolút az: néhány havonta meglátogatod a feleségedet meg a gyerekeket, te meg alszol a turnébuszban, ami lehet akármekkora luxus, mégiscsak egy turnébusz, normális polgári állásról meg nem is álmodhatsz, mert nincs végzettséged hozzá. Egyszerűen nem tudod letenni a lantot a pénz miatt, így a végén már pacemakerrel is felállsz a színpadra. :D Minden életformának megvannak a maga hátulütői, persze kivételként nézheted a 8 gyermekes Mick Jaggert is, aki persze olyan magasról szarik a kölkeire, hogy poén nézni, szóval neki minden bizonnyal nem gáz.
Régen nem turnéztak a befutott zenészek ugye, csak hátradőltek a karosszékükben pár hét alatt stúdióban összedobott album után, és élvezték a bakelit lemezes pénzesőt.
Régen a turnét promóciós turnénak hívták (a LEMEZ promóciója céljából), és a lemezek mellé csináltak belőle egy darabot, és ez még a 90-es években is remekül működött. Utána tényleg lehetett "hátradőlni", sűrűbbek voltak a lemezek is.
Lehet hogy a PoP 2008 es a Res5 csak atlagszar jatek volt, ami nem ert meg penzt egy csomo embernek (fuggetlen a draga eloallitasi koltsegekbol)?
Az átlagszar helyett a "niche", vagyis a rétegjáték kifejezést keresed, ami bizony létező fogalom AAA szinten is. De véleményedből kiindulva akkor az új Doom pl. nem érdemli meg az eddigi 1 milliós eladását PC-n, hiszen a multi nem nagy jóság, így marad a szingli élmény, "szingli játékért meg minek adjak pénzt", hiszen mindig a kalóz a legnagyobb kritikus. :D Halmozd még ezeket a hülyeségeket, élvezet olvasni.
te meg mint nem kaloz, kizarolag azert vasarolod olyan formaban a jatekaidat ahogy, mert nem akarsz kalozkodni?
Én ezt a részét teljesen leszarom a dolognak: én azért veszek játékot, mert játszom játékokkal, vagyis teljesen természetes, hogy pénzt adok értük, mondjuk nem is verem a nyálamat minden nagyobb AAA megjelenés után, hogy "szar vót", mert évente kb. két játékot szerzek be megjelenéskor. :D
Az érvelésem meg nem sántít, az csak van és kész, és a tiéddel ellentétben még logikus is. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx írta: A tény az tény marad: a kalózkodás rák, aminek egyszer már majdnem sikerült kinyiffantania a PC-t, mint releváns játékplatformot (ennek hatásait mellesleg még most is érezzük, érdemes csak abba belegondolni, hogy milyen nehezen és lassan térnek vissza a régi PC-s műfajok), szóval valahogyan vissza kell szorítani.
Hiába mondogatod, akkor sem lesz igazad. Szerintem ezek a fő okok:
1. Pénz, pénz és pénz. Drágábbak a játékok konzolon, jobban tartják az árukat, és ismert, tervezhető a felhasználói bázis.
2. Kiadói mentalitás (pl: dömpingtermelés: lásd az első cod sikere óta "mindenki" codot próbál gyártani (akárhogy is hívják).
3. Nagyon drága lett a játékkészítés, és nem fér bele egyik kiadó költségvetésébe sem 5-10 óriásbukta (például anno a Virgin sorozatos buktái a 90-es években). Max 1-2x lehet hibázni nagyot.
Nagyon sok mindent el lehetne még mondani, sőt, egy konkrét 100+ oldalas esszét/diplomamunkát lehetne róla írni, hogy miért van olyan kevés valóban klasszikus hardcore pc (vagy akár konzol) játék. Amit órákig tart kiismerni, és 50+ óra tartalom (Ezért nem ide sorolnám a multi vagy grindelős játékokat, néhány kivételtől eltekintve.) van benne. És még így is érdemes pár évente újra elővenni.
Egyébként leginkább az indie játékok mentették meg inkább a pécét, és hogy a tömegek is megkapták a maguk egyszerű kis játékaikat. (helló pokemon go, te meg a nintendót mentetted meg!)
Aztán azt is lehetne említeni, hogy nagyon sok játék még most is megállja a helyét vagy nem csináltak jobbat, holott már 5-10-15 éves.
Sajnos a HC gamerek azok a júzerek, akik 12-24 év között vannak, azon egyszerű oknál fogva, hogy ők ráérnek. Az már a sors pikantériája, hogy (nyugaton kívül), ezek pont azok, akiknek nincs sok pénzük vagy csak leszarják. 24 év fölött kb 1%, aki komolyabban játszik (és főleg nem csak egyetlen játékkal, hanem mondjuk havonta vesz 1-2 30+ dolláros játékot).
1. Pénz, pénz és pénz. Drágábbak a játékok konzolon, jobban tartják az árukat, és ismert, tervezhető a felhasználói bázis.
Ezen lehetne vitázni naphosszat, de igazából annyi a lényeg, hogy konzolon még mindig főleg a dobozos termék a menő, így a vételárból sokkal kevesebbet lát a kiadó, mint Steamen: http://www.eurogamer.net/articles/2011-01-10-where-does-my-money-go-article
A Steam 30%-a meg lehet, hogy magas, ahogyan a forgalmi adó is lenyel valamennyit, de összességében nagyon szép lóvét lehet csinálni kevesebb eladásból is.
Nagyon sok mindent el lehetne még mondani, sőt, egy konkrét 100+ oldalas esszét/diplomamunkát lehetne róla írni, hogy miért van olyan kevés valóban klasszikus hardcore pc (vagy akár konzol) játék. Amit órákig tart kiismerni, és 50+ óra tartalom (Ezért nem ide sorolnám a multi vagy grindelős játékokat, néhány kivételtől eltekintve.) van benne. És még így is érdemes pár évente újra elővenni.
Nem akarok ebbe nagyon belemenni itt, de azért szvsz ennyire nem rossz a helyzet. Én pont azt tartom furcsának, hogy egyértelműen az ilyen 50 óra+-os TBS-ek, izometrikus RPG-k és 4X cuccok tértek vissza bizonyos olyan műfajok helyett, amikből ugyan van, de korántsem annyi. A TBS-ek / 4X terén még talán az általad említett dömpinget is felfedezni vélem: a Firaxisnek baromira bejött a Civ 5 (majdnem 9 millió ment el belőle a SteamSpy szerint) meg az XCOM, így mindenki TBS-t gyárt. Ezzel szemben pl. az SC2-t leszámítva van egy darab hagyományos RTS-ünk (Grey Goo).
Aztán azt is lehetne említeni, hogy nagyon sok játék még most is megállja a helyét vagy nem csináltak jobbat, holott már 5-10-15 éves.
Viszont kiadták újra azóta kétszer. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Elsősorban azért reagáltam, mert fura az a megfogalmazás, hogy a Witcher eredményeiből következik, hogy ő a kivétel. Az a többiből következne ;)
Egyébként a Witcher 3 esetében egy 10 hónapos bontás alapján 30-70 volt a PC-konzol arány darabszámra, de természetesen a digitális kópiák arányosan jóval nagyobb bevételt hoznak, a GOG-on eladottak nyilván még inkább.
A kalózos-DRM-es sötét kort amúgy osztom, szerencsére jó szolgáltatással sikerült ezen sokat javítani. Emiatt viszont nehezen is vethetők össze a korábbi próbálkozások a mostaniakkal. Mellesleg olyan sikerjátékost DRM-mentesként reklámoztak, mint az Oblivion, de a lemezt azért csekkolta az is.
Most az látszik, hogy GOG-ra jön frissen a Telltale is, odatalált a szintén lengyel Techland is, és a Nordic is gyorsan kidobta oda a DarkSiders II Deathinitive Editiont. Főképp a saját platfromukat sütögető nagyon maradnak el a frissebb játékokkal, de ők le is fedik az AAA-piac nagyját, ezért nagyon nehéz méricskélni. (A Capcom vagy a Sega pedig a régi cuccait sem tette fel még, sőt az utóbbi a steames terjeszkedés óta otthagyta a DotEmut, ahol DRM-mentesen elérhetőek voltak a régi játékaik, még exkluzív bundle-öket is dobtak össze.)
Szerk.: A PoP 100 ezres PC-s eladásáról tudsz forrást adni?
Szerk.: A PoP 100 ezres PC-s eladásáról tudsz forrást adni?
Nincs róla: az Ubi kussol és csak annyit mond, hogy gáz volt (na meg ilyeneket), így marad a VGChartz és a megbízhatónak tűnő korabeli mendemondák, egészen pontosan "under 100k copies" címmel. A VGChartz roppant pontosnak tűnik ebben az esetben: http://www.vgchartz.com/game/24854/prince-of-persia-2008/
Rohadt nagy bukta volt PC-n, GOG-on se nagyon veszik, ahogy látom, mert minek, Steamen meg elszórtak belőle kb. 200k-t, ami szintén kevés bármihez.
Szerk: Mellesleg tökre nem értem, hogy miért nem hozzák vissza:
- A SoT-os főhős ki lett fullasztva, hercegből király is lesz a végére stb. - remek karakter, de remake-en kívül nem lehet mit kezdeni vele.
- A 3D platformer halott, még annyi konkurencia sincs, mint a megjelenés idején, a PoP 2008 meg ízig-vérig 3D platformer a mostani cover shooterek helyett.
- A cel-shade-elt karakterek és az akvarell stílusú textúrák miatt még mindig rohadt jól néz ki, a mostani konzolok meg esetleges grafikai tupír esetén is röhögve elfuttatnák 1080p-ben 60 fps mellett - főleg az utóbbi lehet jelentős fegyvertény, nagyon régóta nem láttunk normális 3D platformert 60 hz-en konzolon.
- A játékmeneten sem kéne sokat variálni: bele kell rakni egy hard módot limitált Elikával, durvább corruption csapdákkal meg egy kicsit szigorúbb harcrendszerrel és kész.
- Tartalmilag PC-n az Epilogue vonzana sok vásárlót, aki egyébként rá sem hederít a mostani a digitális verziókra (miért tenné, ha egyszer bármelyik kalózverzió tökéletesen működik mindenféle crackelés nélkül, peccselni meg sosem peccselték, mert nem volt rá szükség, day1 dobozból a szar - de könnyen javítható - vsyncet leszámítva tökéletes, jól optimalizált játék technikailag), a sztoriban meg bőven van elég kraft mondjuk még egy egy rövid prológushoz is a "next-gen" verzió mellé extrának (pl. nem tudod, mi történt a főhőssel pontosan a homokvihar előtt, viszont tök sokat dumálnak róla).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
- always online DRM
- DLC nope
- bármiféle folytatás nope, helyette inkább minden évre egy Assassin's Creed
- PC-n még évekkel később sem elérhető DLC
Nem teljesen mindegy, hogy 30, 70 vagy 100 ezer? Pont akkora kurva nagy bukás volt, hogy megérte miatta UPlay-t fejleszteni meg örökre elföldelni egy teljesen kidolgozott, több részesre tervezett frencsájszt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx írta:
A tény az tény marad: a kalózkodás rák.
Nono, fiam, nem ezt mondtuk, amikor elhoztuk havertól 3 floppy-n a dune 2-őt. Vagy, amikor GTA3-nál kerestük a crack mappát. :D
Zaxx írta: hanem a Steam rángatott ki bennünket
Igen, én is azt figyeltem anno, hogy hirtelen milyen "közösségi oldal" lett a steam, ment a menőzés, hogy kinek hány játéka van, milyen achievement kapott egy adott játékban (mondjuk ez szerintem még mindig ultrabénagáz) stb. Szóval tényleg tett a PC-s játékiparért, de nélküle sem hallt volna ki szvsz.
ShowHide spoiler #
Én kimaradtam ebből, akkoriban szar gépem volt, a steam meg annyira visszafogta, hogy olyan játékok akadtak rajta, amik nélküle nem. Így maradtam gog-os, még most sem szeretem, hogy a háttérben foglalja a memóriát :P
De ettől független remélem sikerül feltörni a denuvot, mert csak :) (nekem nincsenek olyan nemes indokaim, mint Psinek :D)
ezt mondtam már egyrészt a topik elején is, de legalább kezded érteni milyen vicc és veszélyes ha te odaadod egy adott cégnek az adataid feletti kontrollt.
Mi van ha megszűnik a cég, megszűnik a szolgáltatása, gubanc van az OS-ben a DRM kötelék miatt (mint az említett kommentedben is pl), csődbe kerül, egyszer csak üzletpolitikát változtat (kezdjél havidíjat fizetni érte ha továbbra is használni akarod), stb, stb. Minden esetben te fogod mint felhasználó megszívni, az adott cég meg mondja "lol, better luck next time", mivel már úgy is kifizetted neki a kért árat. :D
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Akkor biztos nagyon sok kurrens adattal rendelkezel ellenpéldára ;)
Sors bona, nihil aliud.
Ez a mondás önmagát üti btw. Hogyan erősíthetné már lerombolja azt a példájával.
Pontos adatoknak nem néztem utána, de ha össze kellene számolni őket, manapság lehet több DRM mentes játék van a piacon már mint DRM-el fertőzött (úgy overall, amennyi indie cég feltört már), és csak növekedni fog a számuk. Csak pár évtizeddel előbb még szinte meg minden DRMmel jött ki.
Remélhetőleg több nagyobb cég is pozitívan áll hozzá a CDProjekt példamutató eredményeihez és jobb belátásra próbál térni DRM téren.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Vagyis a konzolverziók nélkül egy garantáltan kisebb produkciós költséggel bíró, azaz elég más játékot kaptunk volna. Egyébként a gonosz DRM-mel operáló, Amerika legrosszabb cége díját elsöprő
fegyvergyártók, olajmágnásokjátékkiadók uralma alatt is odateszik magukat a fejlesztők, hasonlóan a szárazkenyéren tengődő függetlenekhez, ami önmagában mégsem garancia a sikerre. Csapongás helyett inkább arra kívánok rámutatni, hogy egy méretes marketing budgetvel és "játékosbarát politikáját" lépten-nyomon hangoztató kampány kapcsán aligha tudunk bármilyen érdembeli következtetést levonni a DRM létezése vagy annak hiánya kapcsán.csak annyit, hogy DRM mentes játék is kiváló eladásokat tud produkálni, párban a legnagyobbakkal.
Gyönyörű ellenpéldája annak a bevett (és elavult) céges hozzáállásnak hogy "rohadt kalózok, a világ legmodernebb DRM védelme nélkül tuti senki nem venné meg a játékunkat és bankrotálnánk!!"
CDprojekt megmutatta hogy tessék lássék nem úgy van, lehet ezt így is csinálni, és jól.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
ki beszél most itt egy multiplatform kérdésről? Semmi gondom nincs azzal ha jól meg van csinálva és teljesen korrekt verziókat kap minden platform. Az exkluzív tartalmak sokkal nagyobb fájdalom annak, aki épp úgy járt hogy nem az adott platform a választottja.
Elméletileg a cél hogy minél több ember hozzájuthasson az adott termékhez, és meg tudják választani melyik platformon szeretnék játszani azt. Valaki konzolon kedvel gémelni, valaki PCn (valaki meg mobilon vagy handhelden, stb). Miért kellene megvonni tőlük a lehetőséget ha overall mindenki jobban járhat a választással, a fejlesztők is több bevételhez tehetnek meg nagyobb játékostábort is befoghatnak. Win-win optimálisan lefejlesztett esetben.
Az adott förtelmesen trehány konzol/PC port miatt szoktunk kizárólag sírni, ahol a másik platformra fókuszálás elbassza a kérdésesen a játékélményt, nem a tény miatt hogy multiplatform a játék és mindenki más is örömmel játszhat rajta. Engem semennyire sem zavar hogy a konzolt preferáló tesók is játszhatnak pl esetükben a Witcherrel.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Na, már azt hittem, feltörték a Doomot, azért van ennyi új hsz; erre mindenki csak psit savazza. :-\
Non serviam
Én az utóbbi 5 évben csak elég kifacsart értelmezések formájában találkoztam bármi ilyenhez hasonlóval. Van ilyenre példád? Mert az utóbbi években lezajló PC fele nyitás függvényében elég idejétmúltnak tűnik ez a kijelentés.
Azért jó azt is hozzátenni, hogy ilyen a történelem során még sosem esett meg: lehet, hogy leszarja az EULA a felhasználót (ami persze még mindig nem egy normális szerződés, a jogi gyakorlat meg nem is veszi valami komolyan - az ilyen "kibannolunk a faszba, ha rosszalkodsz" tematikájú Overwatch EULÁkat nem is lehet -, de ez már egy másik téma), de azt világosan kiköti, hogy a kiadó részéről kötelesség a szolgáltatás biztosítása / annak nem megakadályozása, ha ez nem irreális. A régi SecuROM-os címeket manapság mindenki crackeli PC-n vagy újra megveszi digitálisan, mert nem akarja a meghajtóban tartani a lemezt, rosszabb esetben meg már meghajtója sincs. Ha nem ilyen régiségekről van szó, akkor meg a kiadó kivétel nélkül elvégzi a szükséges lépéseket: az Ubi elég gyorsan megszüntette az always online DRM-et - kipeccselték az AC2-ből és a PoP Forgotten Sandsből is -, a mindig geciségkirály WB Games meg tök gyorsan átmentette a játékait Steamre a GfWL-ról, pedig mint utólag kiderült, szükségük sem lett volna rá, a Gearbox meg ugyanezt megcsinálta a Borderlands-dzel. A Denuvónál is az a helyzet, hogy baromi nehéz feltörni, de egy peccsel ki lehet irtani a fenébe, ha úgy hozza a sors, ezt a cég még el is mondta.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Már nem sok kell hozzá. Körülbelül 2 hét!
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
2 hét az, jaja.
Non serviam
Nyilván nem, de attól még tény, hogy DRM-től függetlenül fogynak a jó játékok, és a Witcher 3-ból is a DRM-es Steamen adtak el 2 milliót, nem a GOG-on. Inkább az a kérdés nálam, hogy mennyire lehet egyáltalán komolyan venni a DRM mentességet, amikor a legtöbb játék manapság úgyis letölti a kis peccset magának hetente, szóval eleve szív a kalóz (na mintha ez baj lenne, szívjon is, megérdemli). Én sokkal jobb gyakorlatnak tartanám a kívülről törhetetlen DRM / befejezett játék kombót.
Az is igaz, hogy a kalózkodás által elért sötét PC-s korszakból nem a DRM, hanem a Steam rángatott ki bennünket, de ebben a kb. 2004-2012-ig tartó időszakban azért nagyon egyértelmű volt, hogy csak az tud felmutatni értelmes eladásokat, aki komolyan veszi a DRM-et. A Bioshock batár jól fogyott PC-n, a DRM free PoP 2008 esetében meg az Ubi megnézte, hogy 2 milliót adtak el konzolra, 100 000 példányt PC-re, és a rá következő évben már jött is az always online Assassin's Creed 2 a maga sikerével.
Szvsz kiadója válogatja, hogy ér-e valamit a DRM. A CD Projekt évek óta - elnézést a durva kifejezésért - torkig szopja a kalózkultúrát, és így sikerül eladni a Witcherből kb. 2-3 milkót PC-re, másoknál meg jön a kalóz a szánalmas kis moralizálásával, és teljes nyugalommal tölti le a játékot, mert szerinte az úgy igazságos.
A tény az tény marad: a kalózkodás rák, aminek egyszer már majdnem sikerült kinyiffantania a PC-t, mint releváns játékplatformot (ennek hatásait mellesleg még most is érezzük, érdemes csak abba belegondolni, hogy milyen nehezen és lassan térnek vissza a régi PC-s műfajok), szóval valahogyan vissza kell szorítani.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyébként igazad van a kisebb cégek tekintetében, azok felismerik az előnyöket és annak tudatában is nyitnak DRM mentesen termékeket, mint említettem is. Modernebb üzleti felépítésűek is a legtöbb esetben ugye.
A pár dinoszaurusz cég csinálja még ezt a "denuvo, denuvo mindenütt" mert reszketünk a kalózoktól hozzáállást most. Tipikusan szerintem az ott elhelyezkedő vaskalaposabb öltönyösök miatt sok esetben.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
mint a zenekiadókat az mp3, vagy a filmeseket a divx, mp4? :D
Dettó mind hogy azok is a legnagyobbakat szakítják manapság a termékeikből, a játékfejlesztés is egyre csak nagyobb biznisz volt a történelem folyamán.
Én mint PC játékos annyit tapasztaltam a PC ipar "hanyatlásából" hogy egyre több címem volt játszani, és mikor kivonultak a shitty nagy cégek konzol exkluzívra, akkor piacot hagytak egy rakat feltörekvő indi cégnek amik így alapjában változtatták meg a felhozatalokat (és a számukat), jött a kickstartet és az indiegogo is mint lehetőség megkerülni a (sok esetben) buta öltönyösöket, és direktben elérni a fejlesztő-felhasznált kapcsot.
A Steam nem a DRM bevezetésével "mentette" meg a PC piacot, hanem rájött hogy jé, egy ideje már kényelmesebb digitálisan letölteni és úgy patchelgetni a termékeket az embereknek (anno jobb híján kalóz portárokról), mint sem tökölészni fizikai dobozos, kényelmetlenül hordozható és tárolható variációval.
Kalózkodás PC előtt is messze létezett és lesz is (potenciálisan PC után is). Nem tehet senki semmit ellene mivel aki fizetés nélkül akar egy szoftvert használni, az megteheti és meg is fogja tenni.
Ha egy adott ember pl mély szegénységben él, simán használja csak az adott terméket, aztán majd ha felhúzza magát normálisabb szintre és lehetősége sőt szándéka is van rá hogy támogassa ő is a kérdéses munkát, megteszi.
Ha meg megtehetné valaki, és kizárólag nemtörődömséggel nem fizet az adott termékért, akkor az illető scum, de az adott esetben nevelni kell akkor az emberek arra hogy miért jó nekik ha megvásárolják a terméket, mint ahogy a digitális áruházak, fejlesztők is tették és teszik most is az egyre jobb élményt és morálokat felvonultató megoldásaikkal, mintsem büntetni a (potenciális felhasználóidat). Gondolom te sem azért nem indulsz meg egy jó fogású baltával kaszabolni allahu akbart ordibálva az embereket a vonaton, mivel a törvény és a hatóságok tiltják, vagy büntetik később, hanem azért mert tudod hogy ezzel direkt kárt okozol másoknak, holott segíthetted is volna őket.
Kizárólag arra kell fókuszálni hogy minél több olyan lehetőséget és jóságot kínáljanak az embereknek, amivel hajlandóak is fizetni érte, sőt nagyon is szívesen tennék. Miért olyan sikeres a Steam (és a GoG, Humble, stb) elsősorban? Mivel objektív jobb élmény nyújt a használata, mint kalózkodással tökölészni, és nagyon sok ember simán hajlandó fizetni ezért a kellemes és abszolút minőséges szolgáltatásért.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Gondolom nem szó szerint érted, de a DRM is alapvetően abból fakad, hogy a dollármilliós reklámhadjárat számszerűen és egyébként is egy szélesebb közönséghez ér el, amiből fakadóan a kalózok is ezeregy megfontolásból fakadóan fordulhatnak a virágverzióhoz. A kalózöböl tetkós arcok értelemszerűen nem számítanak a játék közönségének, de az óriásplakátot, vagy tv reklámot elcsípő személyek megszokásból, kényelemből, és még ezeregy másik okból fakadóan is kalózkodhat alkalmanként. A DRM pont ezen potenciális játékosokat kívánja vásárlásra sarkallni, hiszen a torrentoldalas keresés kudarcát követően meglehet, hogy a boltba vezet az útjuk.
A szűkebb rétegeket megszólító fejlesztők már a célcsoportjuk méretéből és összetételéből fakadóan is könnyebben tud számolni az esetleges kalózokkal, vagy nem is kell foglalkoznia vele, mert sokkal kevesebb a járulékos költsége, és egyébként is közvetlenebb/más a viszonya a közönségével.
Igen, viszont nagy kérdés hogy hányan hajlandóan kalózlehetőség híján fizetni is az adott termékért, szemben azzal hogy teljesen elfordulnának tőle, és hányan vannak akik magára a DRM mivoltára hivatkozva nem fogják ezután megvenni azt.
Ahogy haladunk előre, optimálisabb esetben a trendeket nézve egyre kevesebb DRM-el fertőzött játék lesz majd a piacon, és egyre kevesebb kalóz is, mivel annyira jók (azaz egyre jobbak) lesznek a kínált alternatívák szolgáltatásai. Azaz ilyen felállásban mindenki jól jár innen, játékosok és fejlesztők is.
Rossz mag meg mindenhol van és itt is nyilván marad is egy jó ideig, minthogy fegyveres vagy pusztakezes emberölések is napi szintűek a világon, független hogy mindenki vágja hogy nem az a helyes út a problémamegoldásra.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Szerintem elenyésző az olyan potenciális vevőknek tekinthetők aránya, akik elsősorban a DRM létezése kapcsán hoznának döntést. Lásd az online komponensekkel érkező játékok sikerét. Ellenben a kényelemért sokan hajlandóak fizetni, mint azt a digitális és streaming szolgáltatások népszerűsége és az ezzel egyidőben csökkenő kalózkodási ráta is mutatja.
http://www.telegraph.co.uk/technology/2016/07/04/internet-piracy-falls-t...
És zene!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Eqk4pWnVN5w
Hülyeség: a zenekiadók manapság fityingeket keresnek a lemezekkel még a nagy "Apple forradalom" (ami egyébként leginkább csak a marketing szintjén valósult meg, mert 1-2 számot megvenni lófaszért nem ugyanaz, mint venni egy lemezt) ellenére is pontosan a netes letöltések miatt. Ezt a bevételkiesést masszív turnéztatásokkal váltják ki, ezért van az, hogy a legnagyobb amcsi popcsászárnő is eljön olyan kis szar helyekre zenélni, mint Magyarország (és ha nem vagy Rolling Stones, AC/DC meg Metallica, akkor ez maximum félházat jelent a Papp Laciban), neves rockzenekarok meg az utolsó mucsaröcsögei fesztivált is meglátogatják. Manapság a zenész szinte egész évben turnézik, mert másból nincsen bevétele, régen meg lemezenként volt egy nagy turné és szevasz. A zenebuzi aztán letölti az új lemezt, megállapítja, hogy ez rosszabb, mint a régi, a kimerült zenész meg csodálkozik azon, hogy egyáltalán valahogyan összejött a legújabb anyag. :D Röviden: a kalózkodás a zenét is piócaként szívja ki.
A film meg annyira nem releváns, hiszen a korai kópiák kiszivárgását sikerült elég jól megoldani, kamerás verziót meg csak néhány idióta néz, szóval a mozipénztáraknál nincs gáz, mert a kalóznak is meg kell várnia a DVD-t.
Te az utóbbi néhány évről beszélsz, előtte volt kurva szar GfWL-os GTA 4 port, egy csomó PC-t elhagyó vagy megszűnő régi frencsájz, én meg a PoP 2008-ból és a Resident Evil 5-ből nem kaptam DLC-t, amiért azóta is a dögöljön meg az összes kalóz (a Resi 5-tel ellentétben a PoP-ból azóta sem jött ki, szóval anyját az Ubinak is természetesen). A rohadt fos online DRM-et is csak és kizárólag a kalózoknak köszönheted.
Példa: néhány éve mesélte Ed Boon vagy valamelyik másik Midway pápa, hogy egy dollárt nem kerestek a Mortal Kombat 1-4 PC verzióival. Ezek ugye mind fasza portok voltak, messze PC-n kaptad a játéktermekben megszokotthoz leginkább hasonló élményt, mégsem kerestek rajtuk egy kanyit sem, így az MK4 és az árkád biznisz bedőlése után szépen fogták magukat és elfelejtették a PC-s közönséget 16 évre. Kösz, kalózok!
Oké, de valamivel felhasználóbázist kellett szerezni a nagy revolúcióhoz. A Steam mindig létezett boltként is, de a korai években sokkal jelentősebb részét tette ki a DRM, amit a Half-Life 2-höz és a CS:S-hoz használtak. A Half-Life 2-t meg a CS-t nyilván megveszi a PC-s DRM-mel is, és így lett a Steam felhasználóbázisa meg a Chocapic a DRM-ből.
...akkor mondjuk nincs olyan gépe, amin elfut a DOOM, de normális esetben még gépe sincs. A szegénység indokát jó lenne már elfelejteni, mert alapvetően hazugságra épül. Ha mélyszegénységet akarsz látni, nézz rá egy közmunkásra: szerinted neki milyen procija meg hány megabites nete van?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
ez nyilván így mehet ja, de ahogy kivettem, ha kényelemmel első lépésben rá is hajtja az ember az adott alternatívákra a "kalózt", onnan a következő lépés simán lehet az egyre nagyobb százalékban DRM mentesség is, mint extra erény.
(van 5 versenytárs, ugyanazokért az árakért és szolgáltatásminőséggel szinte, de az egyik kiemeli "de én DRM mentes termékeket is árulok!")
Sok példát vehetünk a hasonló irányzatokra, mit tudom én a képmegosztó szolgáltatások az elején is shitty reklámokkal tele, midenféle extra (letöltés/katt) védelemmel és regisztrációs folyamatokkal ellátottak voltak. Most meg már full APIkkal támogatott és egyebekkel ellátott imgur is van ugye, minimális vagy ha úgy választjuk teljesen anonym kényelmi felülettel is.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
nézd meg a popzene négereit, tele vannak lóvéval manapság is, és a kiadókat se kell félteni, degeszre keresik blingblingel magukat. Annyi verziójuk van manapság az értékesítésre amiről régen nem is álmodhattak, youtubeon csak hogy megnézik az emberek (és így felzavarják akár több 10 millásra a nézettséget) is cseng befelé a pénz nekik, kisujjat sem mozdítva szinte. Akár kickstarterrel is elérheti a fanbázisát később és kommunikálhat velük, kalapozhat a következő albumra, vagy tervére stb.
Nem lehet bakelit lemezeladásból megélni már manapság? Jesus christ 2016 van.
A zenészek (már úgy a pornépebbik fele) nem azért kényszerül turnézásra hogy megéljen eladás/letöltés helyett, hanem mert manapság kegyetlen hemzsegnek a zenészek, mindenhol. Bárki bármiből lehet zenész, drága hangszereket sem kell vásárolnia vagy egyéb kellékeket, hanem filléres felszerelésből megoldhatja, hála a digitális megoldásoknak. Rettentően magas a diverzió és a verseny, nem csak pár 10 csapat van a pályán hanem rengeteg, és egyre gyorsabban jönnek frissek is.
btw a modern kamerás változat nagyon közel van már a DVD minőséghez (már ha normális kamerával csinálják) a régi shitty felbontású shakycam verziókhoz képest. Amúgy azt ne mond csak hogy mapanság szerinted kevésbé választanák az emberek adott esetben a kalózkodást, vagy inkább úgy mondom kevesebb lehetőségeik lenne erre, mintsem a régebbi időkben. :)
Egyébbiránt meg ahogyan a mozi is vígan teljesít a "kalózok" mellett, úgy a zenekiadók is. RIAA-t és MPAA-t sem kell félteni.
persze hogy az utóbbi évekról beszélek, amikorra sikerült kinőnie az indie piacnak kegyetlen izmosra magát. A korszak amiről beszélsz az volt amikor tipikusan hálistennek kivonultak a shitty dinoszaurusz nagykiadók a PCről a szar termékeikkel, üzletteret hagyva ezzel a kreatívaknak. Utóbbi években lett kickstarter is, és sok más hasonló feltörekvés.
véletlen sem a kiadóknak, akik rátették azt.
és ez véletlen sem shitty a kiadó sara. :D
na azért. :D
az univerzalis hardware egyre olcsobb manapsag (es egyre bivalyul erosebb, kevesebbet fogyaszto), egy raspbery pi zero $5 amin jatszhatsz (emulatorral egy csomo masik ARMon kivuli platformon is), netezhetsz, vagy barmi mast, akar melot is csinalhatsz akar. A net is egyre olcsobb es elerhetobb manapsag (nem mellesleg kisezer mast is csinalhatsz vele, jatekon felul).
Egy fullos jatek mennyi manapsag is? 80 kanadai dolcsi? De ha izmosabb PCs hadrware is kell, par 100 dolcsibol kint van az erteke, ami par jatek ara csak. Es azt a PCt lehet 5-6 evig is hasznalhatja az adott ember. A hardware es a net arakhoz kepest siman lehet borsos egy jatekar. Foleg szamitva hogy egyik csak par oras szorakozast kinal, a masik meg tobb eveset (plusz szorakozason kivul akar munkat es egyebet is). Egysegekkel mas az arany.
Egy szegenynek siman osszejohet par honapi kapargatassal egy atlagos hardware, de draga jatekarra mar lehet nem futja neki adott esetben.
Nem mondom hogy ez altalanossagban van mindenhol igy, mivel nyilvan egesz szep spektrumban van gazdagabb es szegenyebb ember, de siman ertheto ez a jelenseg is amit felvazoltam.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Erre már tényleg nem tudok mit írni: érdemes megvizsgálni a látszat és a valóság közötti hatalmas különbségeket. Nyilván jól meg lehet élni a zenébe befutott előadóként manapság is, de ehhez jelenleg 9-10 hónapnyi turnézás kell minden egyes évben.
Erre már utaltam ugyan, de írjuk le akkor konkrétan is: a digitálisból sem.
Stopped reading there.
Tektintve, hogy azóta mind visszajöttek egy adag korábban csak konzolra gyártó céggel egyetemben, nem értem a nagy győzelmi táncodat. Indie-ből sokkal-sokkal több a szar, mint AAA játékból egyébként, jelenleg kb. a Steamen fellelhető indie cuccok fele roppant gyenge minőségű, egy összképhez képes csekély, egyébként viszont jelentős százaléka meg szimpla pénzlehúzós scam innen-onnan lopkodott assetekkel. Hatalmas győzelem.
Nem, még véletlenül sem. Az egy dolog, hogy azóta ilyen-olyan újrakiadás formájában simán fel lehetett volna lőni egy steames verziót a PoP-ból, mint ahogyan azt a Capcom tette a Resi 5-tel, de az már nem az eredeti eladási mutatók tengelyén mozog. Ha alig adsz el 100 000-et a DRM mentes játékodból, miközben látod a nevetségesen magas letöltési mutatókat a Pirate Bay-en, akkor nem adod ki a DLC-t, mert nincs piacod. A piac nem léte meg csak és kizárólag a kalózkodásnak volt köszönhető, világos, mint a nap.
Egyébként meg gondoljunk csak bele abba, hogy micsoda cégek léteztek régen PC-n, aztán tűntek el a semmibe azért, mert a kalózkodás a PC-s kultúra meghatározó részévé vált a kezdetektől, a növekvő piaci kiadások mellett meg nem tudtak mit kezdeni a hatalmas bevételkieséssel. Nincs még egy olyan jelenség, ami annyit ártott volna a platformnak összességében, mint a kalózkodás, tök mindegy, hogyan csűröd-csavarod a dolgot.
Hagyjuk ezt: tök mindegy, mennyire olcsó, a mélyszegénységben élő nem fog költeni rá, hanem innen-onnan jóárasított meg kölcsönvett cuccokból fog gépet építeni jobb esetben a semmi a helyett. Nyilván ezeken is lehet játszani, szóval oké, ők kalózkodjanak, de piacilag ez egyáltalán nem releváns és nem is ebből származik veszteségük a kiadóknak.
Egy dolgot kellene már beismerni végre: az átlagos kalóz nem elvekből meg szegénységből kalózkodik, hanem azért, mert kalózkodni akar és kész. A kalózpéldány ingyenes, a legálisért meg fizetni kell, így ő még csak nem is igazán anyagi, hanem "miért fizessek én hülye kis játékokért?" alapon kalózkodik és kész, pedig lenne rá pénzmagja is (és ugye ha egy gépre össze tudsz kapargatni, akkor utána már játékra is kapargathatnál... de nem), ingyenesen hozzáférhető játékokból meg Dunát lehet rekeszteni. Ennyi a nagy egyenlet, és ezért szánalmas minden ezt támogató vélemény.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Had ne essen meg a 9-10 hónapot turnézókon a szívem, mint befutott, évi 12 hónapban / 5 fizetett munkanap szabadsággal dolgozó átlagmelós. Szörnyű lehet. :)
Régen nem turnéztak a befutott zenészek ugye, csak hátradőltek a karosszékükben pár hét alatt stúdióban összedobott album után, és élvezték a bakelit lemezes pénzesőt.
(btw elég öreg vagy hozzá hogy vágd, anno a record industry a kazettás magnókat szidta, hogy jesus christ romba fognak dönteni minket a kalózkodással, vagy épp a rádiókat, stb) :)
komolyan mondom. Normalisabb modern HD kamerak a shitty DVD kepminoseget (ami alapbol manapsag mar rettento alacsony) mar elerik reprodukalasban. Kozel nem jutnak pl a blurayhez, de whateva ugye. Hang az meg mindig nem az igazi (sokat javult az is amugy), de otthoni TVken esti filmnek potencialisan mar siman elmehet.
Tekintve hogy minden nagy konzol direkt PC hardware lett manapsag, nem tudom a kiadoknak vagy nekunk kellene jobban sirni. A nagykiadok is lattak hogy a digitalis kiadasnak hala a PCn is irdatlan nagy uzlet van, visszasundorogtek. Senki nem hivta oket, minthogy senki nem zavartak sem oket amikor itt voltak. Ugy lattak jobb biznisz itt lenni mint konzolon, jottek vissza (vagy jottek exkluzivok konzolrol at).
Tobbek kozott nem feledhetjuk el, hogy ebben amugy az univerzalis motorok is rettento sokat segitettek, amik sokkal inkabb portolhatova tettek az adott temekeket, nevezetesen CryEngine, Unreal Engine, Unity.
Az univerzalisan kiraly hardware (es szoftver) ertelemszeruen gyozedelmeskedik idovel a mestersegesen limitalt mellett.
nem a szarral kell torodni hanem a masik felevel, azokkal amelyek kifejezetten jok.
Manapsag objektiven nezve is egysegekkel tobb es jobb jatek van a piacon, mint barmikor a tortenelemben elotte.
a piratebay-os asztalt veregetos asztalt oltonyosoknek amugy megmutatta idovel a piac. Masok a kalozok ellenere is siman teremtettek nagyszeru eladasokat. Lehet hogy a PoP 2008 es a Res5 csak atlagszar jatek volt, ami nem ert meg penzt egy csomo embernek (fuggetlen a draga eloallitasi koltsegekbol)? En egyikkel sem torodtem mivel nem izgattak, es lehet van nagyon sok mas ember is igy vele. Sot kalozkodastol eltekintve is csinalhatnak nagyon szar valasztasokat a cegek es mehet a beka segge ala az eladas. Erdekes lesz nezni a friss COD-ot, a hatalmas negativ hullamjaval ugye. :)
[/quote]
te meg mint nem kaloz, kizarolag azert vasarolod olyan formaban a jatekaidat ahogy, mert nem akarsz kalozkodni?
Erzed hogy santit az ervelesed itt. Kisezer okbol kalozkodhat egy adott ember, nem ennyire homogen a mezo mint ahogy gondolod, es kisezer (kenyelmi) okot adhatsz neki hogy ne ugy tegyen, mint bizonyitsa is hogy akar a jatek, zene, vagy filmiparban is csokken mindenfele a kalozkodas, mivel olyan alternativakat biztositottak nekik vegre, amelyek kifejezetten tetszetosek az adott esetben jogtalanokkal szemben.
Nincs olyan btw hogy "atlagkaloz", sem "atlagvasarlo" sem. Mivel mit ertunk az elobbi vagy meg jobb, az utobbi alatt? AAA FPS jatekos? MMOt-ban mikrotranzakciokat fizetketos? Kalandjatekokat rendszeresen vasarlo? Mobilos szoszokkel tokolgetos? (btw utobbiban talan tobb zseton van mint pct es konzolokat osszeveve mar manapsag, mint olvashattuk a csingi felvasarlos ceges hirekben ugye)
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
40 feletti családos emberként abszolút az: néhány havonta meglátogatod a feleségedet meg a gyerekeket, te meg alszol a turnébuszban, ami lehet akármekkora luxus, mégiscsak egy turnébusz, normális polgári állásról meg nem is álmodhatsz, mert nincs végzettséged hozzá. Egyszerűen nem tudod letenni a lantot a pénz miatt, így a végén már pacemakerrel is felállsz a színpadra. :D Minden életformának megvannak a maga hátulütői, persze kivételként nézheted a 8 gyermekes Mick Jaggert is, aki persze olyan magasról szarik a kölkeire, hogy poén nézni, szóval neki minden bizonnyal nem gáz.
Régen a turnét promóciós turnénak hívták (a LEMEZ promóciója céljából), és a lemezek mellé csináltak belőle egy darabot, és ez még a 90-es években is remekül működött. Utána tényleg lehetett "hátradőlni", sűrűbbek voltak a lemezek is.
Az átlagszar helyett a "niche", vagyis a rétegjáték kifejezést keresed, ami bizony létező fogalom AAA szinten is. De véleményedből kiindulva akkor az új Doom pl. nem érdemli meg az eddigi 1 milliós eladását PC-n, hiszen a multi nem nagy jóság, így marad a szingli élmény, "szingli játékért meg minek adjak pénzt", hiszen mindig a kalóz a legnagyobb kritikus. :D Halmozd még ezeket a hülyeségeket, élvezet olvasni.
Én ezt a részét teljesen leszarom a dolognak: én azért veszek játékot, mert játszom játékokkal, vagyis teljesen természetes, hogy pénzt adok értük, mondjuk nem is verem a nyálamat minden nagyobb AAA megjelenés után, hogy "szar vót", mert évente kb. két játékot szerzek be megjelenéskor. :D
Az érvelésem meg nem sántít, az csak van és kész, és a tiéddel ellentétben még logikus is. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hiába mondogatod, akkor sem lesz igazad. Szerintem ezek a fő okok:
1. Pénz, pénz és pénz. Drágábbak a játékok konzolon, jobban tartják az árukat, és ismert, tervezhető a felhasználói bázis.
2. Kiadói mentalitás (pl: dömpingtermelés: lásd az első cod sikere óta "mindenki" codot próbál gyártani (akárhogy is hívják).
3. Nagyon drága lett a játékkészítés, és nem fér bele egyik kiadó költségvetésébe sem 5-10 óriásbukta (például anno a Virgin sorozatos buktái a 90-es években). Max 1-2x lehet hibázni nagyot.
Nagyon sok mindent el lehetne még mondani, sőt, egy konkrét 100+ oldalas esszét/diplomamunkát lehetne róla írni, hogy miért van olyan kevés valóban klasszikus hardcore pc (vagy akár konzol) játék. Amit órákig tart kiismerni, és 50+ óra tartalom (Ezért nem ide sorolnám a multi vagy grindelős játékokat, néhány kivételtől eltekintve.) van benne. És még így is érdemes pár évente újra elővenni.
Egyébként leginkább az indie játékok mentették meg inkább a pécét, és hogy a tömegek is megkapták a maguk egyszerű kis játékaikat. (helló pokemon go, te meg a nintendót mentetted meg!)
Aztán azt is lehetne említeni, hogy nagyon sok játék még most is megállja a helyét vagy nem csináltak jobbat, holott már 5-10-15 éves.
Sajnos a HC gamerek azok a júzerek, akik 12-24 év között vannak, azon egyszerű oknál fogva, hogy ők ráérnek. Az már a sors pikantériája, hogy (nyugaton kívül), ezek pont azok, akiknek nincs sok pénzük vagy csak leszarják. 24 év fölött kb 1%, aki komolyabban játszik (és főleg nem csak egyetlen játékkal, hanem mondjuk havonta vesz 1-2 30+ dolláros játékot).
Ezen lehetne vitázni naphosszat, de igazából annyi a lényeg, hogy konzolon még mindig főleg a dobozos termék a menő, így a vételárból sokkal kevesebbet lát a kiadó, mint Steamen:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-01-10-where-does-my-money-go-article
A Steam 30%-a meg lehet, hogy magas, ahogyan a forgalmi adó is lenyel valamennyit, de összességében nagyon szép lóvét lehet csinálni kevesebb eladásból is.
Nem akarok ebbe nagyon belemenni itt, de azért szvsz ennyire nem rossz a helyzet. Én pont azt tartom furcsának, hogy egyértelműen az ilyen 50 óra+-os TBS-ek, izometrikus RPG-k és 4X cuccok tértek vissza bizonyos olyan műfajok helyett, amikből ugyan van, de korántsem annyi. A TBS-ek / 4X terén még talán az általad említett dömpinget is felfedezni vélem: a Firaxisnek baromira bejött a Civ 5 (majdnem 9 millió ment el belőle a SteamSpy szerint) meg az XCOM, így mindenki TBS-t gyárt. Ezzel szemben pl. az SC2-t leszámítva van egy darab hagyományos RTS-ünk (Grey Goo).
Viszont kiadták újra azóta kétszer. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Elsősorban azért reagáltam, mert fura az a megfogalmazás, hogy a Witcher eredményeiből következik, hogy ő a kivétel. Az a többiből következne ;)
Egyébként a Witcher 3 esetében egy 10 hónapos bontás alapján 30-70 volt a PC-konzol arány darabszámra, de természetesen a digitális kópiák arányosan jóval nagyobb bevételt hoznak, a GOG-on eladottak nyilván még inkább.
Ez meg márciusi, a PC-konzol arány nélkül.
rwurl=http://assets.vg247.com/current//2016/03/digitaldiscwitcher3-1152x545.jpg
A kalózos-DRM-es sötét kort amúgy osztom, szerencsére jó szolgáltatással sikerült ezen sokat javítani. Emiatt viszont nehezen is vethetők össze a korábbi próbálkozások a mostaniakkal. Mellesleg olyan sikerjátékost DRM-mentesként reklámoztak, mint az Oblivion, de a lemezt azért csekkolta az is.
Most az látszik, hogy GOG-ra jön frissen a Telltale is, odatalált a szintén lengyel Techland is, és a Nordic is gyorsan kidobta oda a DarkSiders II Deathinitive Editiont. Főképp a saját platfromukat sütögető nagyon maradnak el a frissebb játékokkal, de ők le is fedik az AAA-piac nagyját, ezért nagyon nehéz méricskélni. (A Capcom vagy a Sega pedig a régi cuccait sem tette fel még, sőt az utóbbi a steames terjeszkedés óta otthagyta a DotEmut, ahol DRM-mentesen elérhetőek voltak a régi játékaik, még exkluzív bundle-öket is dobtak össze.)
Szerk.: A PoP 100 ezres PC-s eladásáról tudsz forrást adni?
Sors bona, nihil aliud.
Nincs róla: az Ubi kussol és csak annyit mond, hogy gáz volt (na meg ilyeneket), így marad a VGChartz és a megbízhatónak tűnő korabeli mendemondák, egészen pontosan "under 100k copies" címmel. A VGChartz roppant pontosnak tűnik ebben az esetben:
http://www.vgchartz.com/game/24854/prince-of-persia-2008/
Rohadt nagy bukta volt PC-n, GOG-on se nagyon veszik, ahogy látom, mert minek, Steamen meg elszórtak belőle kb. 200k-t, ami szintén kevés bármihez.
Szerk: Mellesleg tökre nem értem, hogy miért nem hozzák vissza:
- A SoT-os főhős ki lett fullasztva, hercegből király is lesz a végére stb. - remek karakter, de remake-en kívül nem lehet mit kezdeni vele.
- A 3D platformer halott, még annyi konkurencia sincs, mint a megjelenés idején, a PoP 2008 meg ízig-vérig 3D platformer a mostani cover shooterek helyett.
- A cel-shade-elt karakterek és az akvarell stílusú textúrák miatt még mindig rohadt jól néz ki, a mostani konzolok meg esetleges grafikai tupír esetén is röhögve elfuttatnák 1080p-ben 60 fps mellett - főleg az utóbbi lehet jelentős fegyvertény, nagyon régóta nem láttunk normális 3D platformert 60 hz-en konzolon.
- A játékmeneten sem kéne sokat variálni: bele kell rakni egy hard módot limitált Elikával, durvább corruption csapdákkal meg egy kicsit szigorúbb harcrendszerrel és kész.
- Tartalmilag PC-n az Epilogue vonzana sok vásárlót, aki egyébként rá sem hederít a mostani a digitális verziókra (miért tenné, ha egyszer bármelyik kalózverzió tökéletesen működik mindenféle crackelés nélkül, peccselni meg sosem peccselték, mert nem volt rá szükség, day1 dobozból a szar - de könnyen javítható - vsyncet leszámítva tökéletes, jól optimalizált játék technikailag), a sztoriban meg bőven van elég kraft mondjuk még egy egy rövid prológushoz is a "next-gen" verzió mellé extrának (pl. nem tudod, mi történt a főhőssel pontosan a homokvihar előtt, viszont tök sokat dumálnak róla).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
:DDDD
OK, majd megjelölöm forrásnak a Mikroszkóp Színpadot, ha felmerül.
Reális, hogy rosszul fogyott, de értelmezhető adat nincs a kezünkben.
Sors bona, nihil aliud.
Tökre leszarom, mert a hatás érezhető volt:
- always online DRM
- DLC nope
- bármiféle folytatás nope, helyette inkább minden évre egy Assassin's Creed
- PC-n még évekkel később sem elérhető DLC
Nem teljesen mindegy, hogy 30, 70 vagy 100 ezer? Pont akkora kurva nagy bukás volt, hogy megérte miatta UPlay-t fejleszteni meg örökre elföldelni egy teljesen kidolgozott, több részesre tervezett frencsájszt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nono, fiam, nem ezt mondtuk, amikor elhoztuk havertól 3 floppy-n a dune 2-őt. Vagy, amikor GTA3-nál kerestük a crack mappát. :D
Igen, én is azt figyeltem anno, hogy hirtelen milyen "közösségi oldal" lett a steam, ment a menőzés, hogy kinek hány játéka van, milyen achievement kapott egy adott játékban (mondjuk ez szerintem még mindig ultrabénagáz) stb. Szóval tényleg tett a PC-s játékiparért, de nélküle sem hallt volna ki szvsz.
De ettől független remélem sikerül feltörni a denuvot, mert csak :) (nekem nincsenek olyan nemes indokaim, mint Psinek :D)