Doom

Utolsó bejegyzés


Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ha premier plánban ráfosol a szőnyegemre, és vigyorogva ecseteled, milyen elmés kitolást eszközöltél rajtam, nem vádolhatsz túlérzékenységgel, amikor pofán rúglak érte és átraklak az ablakon megetetem veled a főztödet.

Az az év a tavalyi volt egyébként, az idei a regresszivizmus kínhaláláról fog szólni. :>

ibi amentia latet


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Egyébként miért is egzisztenciális kérdés a new game plus? Meglep, hogy éppen a Doomnál került elő itt sokaknál, bár értem, van benne fejlesztgetés. Ha elkezdi az ember magasabb nehézségi szinten de előnyből, az egy kicist könynítés is, és akkor már nincs hová fejlődni, tehát a beledesgonolt progress is elvész.

Persze a plusz lehetőség áltlaában jól jön (kivéve a multi, ha nem jó, de persze az is baj, ha nincs, tudjuk), de nem látom olyan nagy jelentőségét, ha meg is lehet jól csinálni. A Ratchet & Clankekben - hogy mondjak egy távolinak tűnő, de lövöldözős példát - például nem működött rosszul, de ott még volt hová fejlődni, viszont az erősebb ellenfelek ellenére is mókavonattá vált. Az igazán tökös gyerek eleve komoyl szinten kezd könnyítés nélkül, ha a játék engedi.

Sors bona, nihil aliud.




Egyébként miért is egzisztenciális kérdés a new game plus? Meglep, hogy éppen a Doomnál került elő itt sokaknál, bár értem, van benne fejlesztgetés. Ha elkezdi az ember magasabb nehézségi szinten de előnyből, az egy kicist könynítés is, és akkor már nincs hová fejlődni, tehát a beledesgonolt progress is elvész.

A Shadow Warriorben pl. a játék befejezése után választhatsz: a nulláról kezded újra a játékot vagy megtartod a fejlesztéseket + bármelyik nehézségen megteheted ezt. Sok értelmét én sem látom, de van kivétel a DOOM-ban is: a nightmare és az ultra-nightmare nehézség pl. iszonyú kemény, szóval remek köztes megoldás lenne ezeknek fejlesztésekkel nekivágni.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=D1QtWCTDk8Q

Doom ultra nightmare végigjátszás, (Asszem ugyanez a fickó tolta végig a doom2-t kb. 20 perc alatt.)

Az NG+ egyszerű kíváncsiság volt, hogy ha már fejlesztési lehetőségek, akkor miért ne, de tovább játszva a játékkal azért kiderül, hogy nincs a fejlesztésekben annyi, hogy érdemes legyen egy klasszikus NG+ lehetőséget implementálni a játékba.
És azért egy Nightmare fokozatnál nagyon valószínű, hogy a playing skill többet számít, mint a fejlesztések azaz a sérülések hatékony elkerülése többet ér, mint +100 hP és +50 armor, a fejlesztések meg inkább arra jók, hogy a fokozatosan nehezedő pályáknál több esélye legyen a playernek, ha amúgy a nehézségi szint megy, viszont határesetekben jól jöhet az a +25 armor és +50 HP is, mármint ha egy checkpont előtt marad annyi, permadeath nehézségi fokozatnál meg nyilván méginkább.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám


LY képe
LY
Donator

"Man uses a LOT of chainsaws" inkább. Baszki ilyen gyűjteményt, elég szép



A plasma gun stun shotja hatástalanítja a pajzsokat:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=P3ALwKeSEYs
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=6bbIBs0P2t0

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Szóval, mit szeretnétek következő fogásnak? DOOM II: Hell on Earth? Vagy az legyen csak DLC, és mozduljanak inkább rá a Quake felújítására ugyanazzal az elánnal, ami ezt eredményezte? (De akkor a gótikus-lovecrafti első Quake-et kérem "folytatni", nem a stroggos szálat!)

ibi amentia latet


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Hm, a Quake-et sosem szerettem annyira, de talán éppen ezért kéne azt a miliőt még jobban megragadni. Mert az megérdemelné.

Én mondjuk legelsősorban még a Doomot szeretném kipróbálni :)

Sors bona, nihil aliud.



Fél karomat egy Doom felfogásban készülő Quake-ért.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Én először is egy Old Blood kaliberű expanziót a Doomhoz, aztán igazából bármit. A Quake-kel úgy vagyok, hogy meg lehetne próbálni, csak:

- a Quake 1-nek nincsen annyira kidolgozott koncepciója, mint a Doomnak, ami egyfelől jó, mert egy csomó új dolgot lehet hozzáadni, másfelől viszont rossz, mert nagy az esély arra, hogy nem jön majd be az ősfanoknak.

- a stroggos vonal annyira emlékeztet a Doomra, hogy nincs is értelme nekiállni... bár ki tudja, lehet, hogy a Beth pont ezt látja pozitívumként.

Egyébként meg az a nagy helyzet, hogy a Hereticet és a Hexent is az id adja ki Steamen... szóval inkább azt a kettőt, de MOST. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Szerintem a Quake 1 koránt sem olyan karakteres mint a doom. Ott inkább a 3d-s motor adott okot a hype-ra.
És igen jöhetne még egy combosabb ingyenes (haha) dlc a doomhoz.
És ugyan nem id software de én leginkább egy hasonszőrű blood rebootnak örülnék a legjobban

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Heretic és Blood is jöhet ezereggyel, csak azt nem tőlük kell várni: az id valszeg presztízskérdést csinálna a saját klasszikus címeik előnyben részesítéséből a mások gyerekeihez nyúlkálás (öö) helyett/előtt. A jogokat se tudom így hirtelen, merre porosodnak.

ibi amentia latet



Azért látszik a collision detection még mindig előszeretettel bugzik a motorral...


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A Steamen az id a kiadó. Viszont a trademarkot annak idején a Raven Software jegyezte be, és máig az őket birtokló Activision a tulajdonos. Valószínűleg új játékot nélkülük nem lehetne készíteni, csak a régieket tudják ráulni, így gyakorlatilag esélytelen.

Egyébként állítólag a Raven 2007 körül dolgozott egy később töröklt Hexen 3-on, de normális forrást már nem találtam hozzá.

A Ravenre és a Molithra is ráférne egy szöktetés, de a Human Head (egykori ravenesek alapították, és ugye a lelőtt Prey 2 erejéig a Bethesdával is együttműködtek) is csak kínlódik egyedül.

Sors bona, nihil aliud.



Részemről a Bloodra egy nagy +1, de nyilván az id ennél képbe sem kerül. A megboldogult Atariig követtem az IP sorsát, azóta nem tudom, kinél vannak a jogok. A Devolvernél mondjuk jó kezekben lenne...

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Azt láttam, a jogi kérdés a Bloodra értendő.

ibi amentia latet


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A Monolithnál voltak a jogok, velük pedig átvándorolt a Warner Bros.-hoz*. Az Atari valószínűleg csak a régi részek kiadási jogával rendelkezik, azért árulja őket GOG-on. Illetve amit tudunk még, hogy amikor pár éve Jace Hall el akarta készíteni a Blood source portját, az Atari lelövette.

A WB nagyobb eséllyel csináltathatna Bloodot, mint NOLF-ot, mert az utóbbinál a Foxnál is ragadhattak jogok, de ezt már ők sem tudják, mint tudjuk. Vagy mi.

Érdekes még, hogy a Redneck Rampage trademarkja lejárt az Activision Blizzardnak, és tavaly nyáron egy bizonyos Rafael Paiz nevű magánszemély jegyezte be újra, aki a Xatrix egykori programozója. Egyelőre nem kötött bele senki, de kétlem, hogy minden jogot megszerzett, a háttérben persze folyhat alkudozás.

Szerk.: *Ha minden igaz, a Devolver Digital meg is kereste őket korábban miatta, és túl drágának bizonyult az IP.

Sors bona, nihil aliud.



Akkor ugye marad a Quake meg a RAGE. Utóbbiból nem hiszem, hogy jönne folytatás, mert nem igazán érné meg, a Quake-et viszont jelenleg szinte értéktelennek tartom IP-ként szimplán azért, mert az új Doomba nem kevés elem került belőle (quad damage, a railgunra kísértetiesen emlékeztető gauss cannon, a kifejezetten kvékes hatású plazmafegyver, az aréna jellegű játékmenet, ami kb. a multis Quake csatákat ülteti át single playerre a sok vertikális mozgással stb.). A két eddigi "Bethesda-FPS" alapján nekem az a gyanúm, hogy az egyformának ható játékokat valószínűleg el szeretnék kerülni (pl. a Wolf most a No One Lives Forever-hatású, történet-orientált, hitscan-twitch FPS-ek sorát erősíti, az új DOOM meg a korai részek árkádos érzetű akcióját éleszti újra kövér Quake, Painkiller és UT beütéssel), szóval ezen gondolat mentén egy kaszt-alapú, pályák közötti mászkálással operáló kicsit melee és teljesen projectile fókuszú "FPS-dungeon crawler-nek" (Hexen) sokkal több értelme lenne, de még a RAGE-féle felfedezgetős-nyíltabb-járművezetős vonalat is el tudom képzelni egy új IP-ben (ugye ezt a Bethesda nevével el is lehetne adni, mint állat).

A Quake ebből a sok jelzőből a Quake 2 alapján egyedül a pályák közötti mászkálást tudná hasznosítani, de kérdéses, hogy a mai "utáljuk a töltőképernyőket" világban ez mennyire lenne fícsörként számon tartva szimpla technológiai limitáció helyett. Persze visszatérhetnének az eredeti romerói Quake dizájnhoz is, de miért tennék, amikor a nép utálná, a Hexentől viszont elvárná ezeket az elemeket.

De bedobom a bombát: én az új Doom alapján leginkább egy Duke Nukemet látnék szívesen ettől az idtől legközelebb. :D Tudjuk, hogy erre mennyi az esély, but one can dream.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Most ugye a Dishonored mellett az Arkane Austin kapcsán pletykálnak még Prey 2-t (én bírtam az első részt). Persze a Machine Gamesnek és az id-nek is kell projekt.

Lehet, hogy kéne egy Háború előtti FPS-es topik itt is. Vagy mozgassuk át a váltóáramosba? (Nem érzem durván OFF-nak a lassan kifutó témát, de több kraft van benne, mint sok más külön topikban.)

Sors bona, nihil aliud.



rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=rO8CCMG46tM

Szerk: Berakom Sterlingtől a komoly rivjút is, mert azért mégiscsak baromi jó cikk:
http://www.thejimquisition.com/doom-review/

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Most ugye a Dishonored mellett az Arkane Austin kapcsán pletykálnak még Prey 2-t (én bírtam az első részt).

Ja, úgy tűnik, hogy a Prey 2-ből talán most tényleg lesz valami, de lehet, hogy az új verzió is annyira messze lesz az eredetitől, mint a törölt volt.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Szerintem sok múlik majd a doom eladásain. Wolfok talán jól teljesíthettek, ha a doom is siker lesz, szerintem nem kizárt. Egy Quake reboot omfg. Persze a Strogg vonal is jó volt, de a Q1-ben még több idősíkban folytak az események, nem csak a jövőben ugye. (Bár Romeroék FPS-e mintha kicsit hasonló lenne abban a tekintetben, hogy ott is több idősíkban játszódnak majd az események.)

És valóban egy Hexen reboot is rohadt jó lenne, ott már hangsúlyosabb volt az item használat, meg lehetett szinteket lépni, meg különböző player kasztok is voltak.

A Hellraid hasonló lett volna, de törölték a projektet

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=R9SQpq6DUKA

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



A korai SteamSpy adatok alapján már elment belőle 300 000 Steamen, ami már majdnem annyi, amennyi az Old Bloodból eddigi pályafutása alatt fogyott, szóval nem lesz itt gond.

Egyébként meg lehet, hogy a mainstream kritikai visszhang nem lesz "10/10, GOTY" hangulatú, de a word of mouth attól még nagyon erős. Van egy olyan sejtésem, hogy a Wolf lagymatag kritikai fogadtatása, viszont nagyon pozitív játékosi visszajelzései alapján döntött úgy a Bethesda, hogy nem küldi ki azokat a rivjú kopikat korán: úgy látszik, sikeresen elbagatellizálták ezzel a kritikák jelentőségét.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Szerintem jobban tennék, ha a Quake vonalat hagynák még pihenni úgy 3-4 évig. Ha a mostani Doomot már kipörgették, majd akkor lenne érdemes okosan hozzányúlni, remake-elni.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Részemről meg jöjjön valami új. Jópofa dolog ez a remake-esdi, de nem kéne ennyire eröltetni.



Megpróbáltam az ultra-nightmare-t: ha valaki meg szeretné találni a halálom helyét jelző sisakot, a második pályán, a láncfűrész felvételét követő teremben megteheti. :D

Nehéz. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Nem rossz, de nagyobb bankrobbantás nem ártott volna. Szinte ugyanazt a szintet hozza, mint a Paradox szintén kritikai ömlengés nélkül fogadott, de játékosoknak bejövős, kiadói rekordokat döntögető Stellarisa. Az persze valamivel olcsóbb, és persze a Paradoxban bízó elkötelezett tábor mellett nem ~10 órás* single-t ígér , hanem sokkal hosszabbat (és DLC-s fejést).

Az Arkane Studiostól viszont nyilván nem is várok az első részre hajazó Preyt, és annyira nem is emblematikus az eredeti, hogy emiatt a kardomba dőljek, ha valami jól sül ki belőle pár alap átmentése mellett. Egyelőre messze vagyok a nyálcsorgatástól, nincs is mire.

*Ami Jodának 2 óra, nekem 20.

Sors bona, nihil aliud.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!