Oké, akkor egy elméleti kérdés: ha a Daikatana két évvel korábban jött volna ki ugyanazzal a tartalommal, amivel végül kijött, akkor mennyivel számított volna jobbnak?
Szerintem a fő gond az volt, hogy akkoriban pörögtek az események, kijött az Unreal, Quake 3 aréna stb. Romeroék pedig kezdtek belebukni a dologba, nem tudtak olyan gyorsan dolgozni, hogy minőségi, trendi legyen a termék és főleg lépést tartsanak a konkurenciával. Valahol olvastam, hogy az Unreal előtt jött volna ki, sikeresebb lehetett volna, mert így olyan koppintásnak tűnt.
Szóval, kicsúszott Romero kezéből a dolog, nagy fa és a fejsze effektus figyelt be, és ugye, előtte Romeroék kemény reklám hadjáratot folytattak (hájpolás hájpolás hátán), ami miatt hangosabb lett a bukta (talán, ha egy noname csapat rukkol elő a Daikatával, akkor simán feledésbe merült volna már a név.)
Tehát, ha 2 évvel korábban lett volna olyan állapotban, mint a végleges, Romeroék tuti 2 évet húzták volna még :D, és akkor talán.
Strato írta: Oké, akkor egy elméleti kérdés: ha a Daikatana két évvel korábban jött volna ki ugyanazzal a tartalommal, amivel végül kijött, akkor mennyivel számított volna jobbnak?
Ááá, nem sokkal, csak annyival, hogy most ez lenne az avatarod:
A bugok és az AI akkor is kikergette volna a népet a világból. :D
Egyébként eléggé megtorpanni látszik a gyűjtés, amit őszintén szólva nem értek: tele van olyan véleményekkel a net, hogy "elbaszta a Daikatanát, mire adnék én ennek a kóklernek pénzt", pedig ott van a Doom is, könyörgöm. :D Mondjuk az sem tűnik jó promónak, hogy az összes régi és nagynevű fejlesztő közül pont a hazudós Randy Pitchford kéri a pénzedet. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Közben van egy Cliff Bleszinski <3 Romero vallomás is - megtámogatandó a projectet -, amiről az jutott eszembe, hogy a csávó egyre inkább úgy néz ki, mint az egyik szereplő a Macskafogóból.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
we’re pressing “PAUSE” on the fundraising campaign for BLACKROOM to complete this gameplay demo. Simply put, this will take more time than the Kickstarter has left, so we’ve decided to suspend the campaign and launch a new one when the gameplay demo is ready
Logikus döntés, miután látszott, hogy baromira nem lesz meg az a 700.000. Mondjuk eleve úgy kellett volna indítani, hogy valami minimálisat tudjanak villantani, különben csak az abszolút hardcore fanok dobják be a pénzt.
Szerintem is jó döntés. Jobb így, mint végigvárni, és sokkal rosszabb szájízzel és visszhanggal zárni a kört.
Gondolom megpróbálták így, konkrétumok nélkül, hátha van elég vakbuzgó rajongó. Nem jött be, szóval goto demó, aztán Kickstarter újrakezdés.
Szerintem legjobb esetben is a végén kapunk egy Daikatana2-t. Valami középszerűséget, ami kb a backereket fogja érdekelni. Minden esetre, remélem, nem karolja fel a híreit itt valamelyik hiriro majd, hogy kényszerűen újraélhessem az egész project mizériát a csúszásokkal, mint az előző rész esetén.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Strato írta: Szerintem is jó döntés. Jobb így, mint végigvárni, és sokkal rosszabb szájízzel és visszhanggal zárni a kört.
Gondolom megpróbálták így, konkrétumok nélkül, hátha van elég vakbuzgó rajongó. Nem jött be, szóval goto demó, aztán Kickstarter újrakezdés.
Mondjuk van itt egy levonandó tanulság azért: szvsz még így, gameplay videó nélkül is sokkal jobban kellett volna jönnie itt a pénznek. A sírás már tök régóta megy: "aréna FPS-t akarunk, klasszikus shootereket, a Doomnak is szar lesz a multija", stb., aztán amikor Romero teljes pápaságában a tömeg elé áll, hogy csinálna egyet, mégsem ömlik a dohány. Itt nagyon sokan nagyot hazudnak maguknak, főleg ha ehhez hozzáveszem az utóbbi években bedőlt hasonló próbálkozásokat is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx írta: A sírás már tök régóta megy: "aréna FPS-t akarunk, klasszikus shootereket, a Doomnak is szar lesz a multija", stb., aztán amikor Romero teljes pápaságában a tömeg elé áll, hogy csinálna egyet, mégsem ömlik a dohány. Itt nagyon sokan nagyot hazudnak maguknak, főleg ha ehhez hozzáveszem az utóbbi években bedőlt hasonló próbálkozásokat is.
Nekem van egy magamból kiindulós elméletem erre, ami lehet, hogy olyan is, de azért megosztom:
Az oldszkúl FPS-ekre főleg a magamfajta 30+-os emberkék vágynak, aki a Doomok és a Quake-ek megjelenésekor voltak fiatalok, és a szabadidejük jó részét ezekbe a játékokba ölték. A vágy teljesen őszinte, de emellett kábé semmi más nem stimmel, aminek kellene: a reflexek már nem olyan jók, gyakorolni kellene, hogy jól menjen, de arra meg nincs már elég idő. Szóval az a kijelentés tök őszinte a részükről, hogy "fú, de szívesen játszanék már egy jó arena shooterrel", de amikor mondjuk oda kerül a sor, hogy megvegyenek vagy támogassanak egy ilyen játékot, akkor végiggondolják, hogy mennyit játszanának vele, és rájönnek, hogy annyit nem, ami miatt érdemes lenne beruházni.
Ami a fiatalabbakat illeti, ők a CoD és a Battlefield napjainkig is elnyújtott felemelkedése alatt (voltak) fiatalok, és máig ki vannak szolgálva az évente/kétévente megjelenő új részekkel, szóval köszönik szépen, nem kérnek az old school arena shooterekből.
Kivételek persze mindig vannak.
en oszinte vagyok (reflexekkel es sebesseggel sincs semmi bajom, nyomok manapsag is egy rakat villamreflexes jatekot, legutobb pl Hyper Light Drifter ugye), szeretnek egy jo arena FPS-sel jatszani, de siman nem hiszek Romero-nak hogy ki tud vitelezni, meg ha o is volt regen az FPS palya papa. Tetszik amit mond, de nem hiszem hogy ki tud vitelezni. Kb Molyneux feeling.
Majd ha elojon egy lathatoan jo aterezheto demoval, meg fogom gondolni magam.
Es ja, tobb (arena) FPS-t lattam mar crowdfundingba probalkozni, de mind szarok voltak velemenyem szerint. Ha eleve egy 20 eves jatek onmagaban jobb mar csak a mostani pitch probalkozasnal, akkor mi a rakert oljek egyaltalan penzt bele?
A Strafe is meh velemenyem szerint. Poen shooter ja, de vicc mar csak egy UT99-hez kepest.
A poen hogy mindezek a modern probalkozasok nem hogy minimum szinten lettek volna a 20 eves shooterekkel, de kozel el sem ertek azt, es hol vagyunk attol hogy meg valami ujat, extrat is varnank tole jatekmechanikaban.
Es nem hiszem hogy nekem van tul nagy elvarasom azzal hogy "legalabb ne legyen szarabb az UT/Quake/Doom-tol", azaz cirka 20 eves cuccoktol, ha mar fizetnek valamiert.
Kiraly arena shooter-bol manapsag hosszu ideje egyedul az uj UT reboot(?) ami valamire valo, es kb ennyi, azokbol amit latok.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ácsi. Azt azért ugye látod, hogy itt most jelenleg arról van szó, hogy kiállt két ember és azt mondta, hogy "majd mi csinálunk nektek jó oldschool fps-t, de tényleg!". Ez szép és jó, erre van szükség. Az egyetlen probléma, hogy két olyan ember tette aki az elmúlt 15-20 évben nem nagyon tudott összehozni semmit. Ráadásul Carmack-nak 11 éve köze se volt a játékbizniszhez, Romero utolsó komoly projectje meg egy hatalmas fail volt. Mindemellé berángatják Pichfordot (az embert akinél nagyobb kamugép nem létezik szerintem ebben a szakmában), hogy próbáljon segíteni nekik a pénzgyűjtésben. Mindezt úgy, hogy konkrét dolog amit mutathatnának és meggyőzhetnének vele embereket, NINCS. Szóval összefoglalva 2 olyan ember ígéretére alapozva kéne dőlnie a lének akik 15 éve irrelevánsak minden szinten ha játékokról van szó. :D Remélem te is érzed ez mennyire reális ez az elvárás. Én is csak ezért nem backeltem egyből. Ők is tudták, mi is tudtuk, pont ezért állították le a kickstartert amíg nincs valami konkrét anyag amivel meg tudnának győzni embereket. Akkor viszont már lehet dőlni fog a lé. Meglátjuk.
@psi: én már lefutottam Zaxx-al ezt a kört a doom béta alatt, ha érdekel keresd vissza. :D
psishock írta: A Strafe is meh velemenyem szerint. Poen shooter ja, de vicc mar csak egy UT99-hez kepest.
Miért/hogyan hasonlítasz egy csak szinglis játékot egy csak multishoz (a botmatcheket hagyjuk)? Ez olyan, mintha valaki az új Wolfra legyintene rá a Quake 3-at éltetve.
pelda mint "hoskori shooter", nem singli/multi mivoltat nezve. Veheted felolem az unreal1-et is hasonlatnak mint single-single a strafe-hez nezve, vagy quake1-et.
Az uj Doom-nak se a multija erdekel pl.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
psishock írta: Az uj Doom-nak se a multija erdekel pl.
Engem se. A foreveralone kampány felépítése, prioritásai, játékmenete, pályadizájnja stb. totálisan eltér a multis móditól, két külön világ. Ezért néztem nagyot azon, amit írtál.
Az uccsó mondatod alapján akkor pontosan emlékszel arra, amit erre mondok: az éhes ember nem válogat. Az okok között leginkább én is azt látom, amit Strato: igény van, csak nem feltétlenül reális.
Romerót illetően szvsz igazad is van meg nem is: Romero sosem szállt ki a játékfejlesztésből, de az utóbbi években kisebb, főleg mobilos cuccokon dolgozott, de szvsz ennek még nem kéne ekkora hatással lennie a gyűjtésre (pl. Brian Fargo is szépen összeszedte a dohányt már 3 játékra is, pedig a nép fogadhatta volna a dolgot úgy is, hogy "OMG, a Hunted: The Demon's Forge és a Choplifter HD fejlesztői és a Fallout Tactics poducere Wasteland 2-t akarnak csinálni, WAT?"). Emellett az is egyértelmű, hogy nem Daikatana 2 készül, aminek az elsőre része egyébként nem azért lett rossz, mert Romero elcseszte volna a level designt, hanem a rakatnyi másik problémáa miatt. Na meg ugye ott van az új Doom pályája is, ami igazán remek lett és látszik rajta, hogy nem úgy állt hozzá a dologhoz, hogy "én vagyok John Romero, a Doom pápája, amihez nyúlok, az arannyá változik", hanem bizony komolyan benne van egy rakás olyan elem, amit az eredeti pályák óta tökéletesítettek a Doomerek.
Amit meg pl. Pitchford is mond a videóban ("Romero apánk tanított nekünk mindent"), az teljesen igaz, szóval itt most az a faramuci helyzet állt elő, hogy a világ egyik legjobb level designere, a Doom és az FPS műfaj főmuftija akar neked játékot csinálni, te meg húzod a szádat, mert mégsem kell az annyira. Ehhez még hozzájön a psi által is hangoztatott "de az xy-nál már úgysem csinálnak jobbat" hozzáállás, ami ugye úgy hülyeség, ahogy van, mert dehogynem lehetne überelni 2018-ban egy 1999-es játékot játékmenetben. A baj szerintem az, hogy nem kvék meg dúm a címe (ugye pl. neked is fel kellett hoznod, hogy középszar a történet, pedig a kvékhez meg a dúmhoz képest egy Háború és Béke, és ha az előbbiek közül valamelyik lenne a címe, le se szarnád a történetet), mert könnyes nosztalgiát akar mindenki egy igazán jó és innovatív játék helyett. :) Ide a rozsdás bökőt, hogy még Diakatana 2 címmel is meglenne már a 700 000.
Én a helyükben megcsinálnám a gameplay demót, de közben felhajtanék valami régi IP-t is hozzá (Marathon: Blackroom :D).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Emellett az is egyértelmű, hogy nem Daikatana 2 készül, aminek az elsőre része egyébként nem azért lett rossz, mert Romero elcseszte volna a level designt, hanem a rakatnyi másik problémáa miatt.
minde emlitettem itt se a lvl design-tol tartok kifejezettebben, az valoszinuleg koser lesz, hanem az osszes tobbi masik elemtol, ami jatekka tesz egy jatekot. Ugy vagyok vele van 1 lvl designeruk, es kb ennyi, ennyibol akarnak valamit osszehozni.
Az uccsó mondatod alapján akkor pontosan emlékszel arra, amit erre mondok: az éhes ember nem válogat. Az okok között leginkább én is azt látom, amit Strato: igény van, csak nem feltétlenül reális.
tenyleg mintha a falnak beszelnenk, es o dehogy nem valogatunk. Foleg most amikor omlenek mindenhonnan a nagyszerubbnel nagyszerubb (es learazott) jatekok, kifejezetten nincs arra szuksegunk hogy felig megragott csonttal megelegedjunk.
Ha tud valami nagyszeruen megfogo cuccal berobbanni, benne vagyunk, ha nem, isten nyugasztalja es majd jon mas helyette. Nem mintha nem lenne 50 milliard masik, jobb jatek amire kolthetnem a penzem, mivel kitettek a lelkuket is a keszitok hogy olyan jo legyen es annyira ossze legyen hozva.
Nem FPS? Nem halunk bele. Az FPS-t imadom, de az FPS-en kivul van egy halom masik mufaj amit detto imadok es nagyon szivesen latok. Kalandjatekokbol, RPG-kbol vagy mas "retro" mufajokbol nagyon jo ereszteseket ki tudtak hozni amire boldogan csengettem a zsetonokat. Majd lesz FPS is, csak ki kell varni. Es ugyanugy kalandjatekok es mas mufajok is mentek a levesbe erdektelensegbol, csak azert mert szar volt a pitch, erdektelennek bizonyultak.
Ugy allitod be hogy mivel reg nem kaptunk jo FPS-t, akkor meg kellene elegednunk mar csak az igeretekkel, vagy a potencialis felemas melokkal, csak mert legalabb valaki probalkozik veluk. Hat nem igy van.
Ha igy lenne millio szar kickstarteres probalkozasra onthatnank a penzt mert "jajj szegeny emberek probalkoznak a halalbol felhozni egy regi mufajt, adjunk penzt nekik hatha majd felkapottabb lesz es lesznek jobb probalkozasok is".
How bout hogy majd akkor adok zsetont valamire ha latom mar messzirol hogy az igazan kurva jo lesz es olyan amilyen a kedvemre is valo.
Ehhez még hozzájön a psi által is hangoztatott "de az xy-nál már úgysem csinálnak jobbat" hozzáállás, ami ugye úgy hülyeség, ahogy van, mert dehogynem lehetne überelni 2018-ban egy 1999-es játékot.
mutasd. Es kapod a penzt. :D
Ameddig meg csak igergetes megy, azzal tele a padlas. Nagy szavakat barki tud dobalni hogy huuu, ilyen meg olyan jo lesz majd meglatjatok!
Nem azt allitottam sohasem hogy nem lehet-ne 1999 idoszaktol jobb FPS-t csinalni, csak azt hogy eddig meg nem nagyon tett azota senki le az asztalra olyan munkat amire azt mondom. Baz ez kurvara jobb feelingbe mint az akkori cucc.
Milyen valtozasokat, fejlodeseket hozotak az FPS-ek 99 ota?
Regeneralodo HP, cover cover hatan, vegletekig lassu mozgas es forgolodas, unalmas csopalyak 0 Z axis harcokkal amelyek tobbnyire realisztikusak, neha futurisztikusak, de soha nem absztraktul es betegen szorakoztatoan osszerakottak mint egy Q3 pl?
A modern multiplayer shooter meg szinte mind CounterStrike+N, mas grafikaval, mint a Battlefield vagy epp a Call of Duty frencsajz.
A baj szerintem az, hogy nem kvék meg dúm a címe (ugye pl. neked is fel kellett hoznod, hogy középszar a történet, pedig a kvékhez meg a dúmhoz képest egy Háború és Béke, és ha az előbbiek közül valamelyik lenne a címe, le se szarnád a történetet), mert könnyes nosztalgiát akar mindenki egy igazán jó és innovatív játék helyett. :) Ide a rozsdás bökőt, hogy még Diakatana 2 címmel is meglenne már a 700 000.
leszarom mi a cime, Quake 4 is so-so jatek volt, kozel nem hu a nevehez.
Es ja, old szul FPS-rol beszel Romero es erosen a tortenetre fokuszal, ami nalam eleve wtf. A tortenetet a gameplay kell hogy meselje egy normalis hozzaallasban, nem valamifele narralt, cutscene-es sztori.
Amugy nem nostalgia shootert akarok, hanem vegre ujakat tele kiraly innovaciokkal (amik nem gimmicky cuccok), de a mai helyzet hogy szerinted orulnom kellene egy olyannak ami jo esetben feler a 99-es szinttel, rosszabb esetben meg oruljek hogy ha szarabb is attol, de legalabb valami van.
Mondjuk brutalisan innovativ single player FPS-re ott van peldanak a Consortium. Rakat kiraly otletet csempesznek a legujjabb termekukbe a The Tower-be is a kickstarteren es most fig-en, amit mas nem is probalt meg eddig soha. Nem is gondolkodtam 2x sem, azonnal csengettem a Super Backer tier-t a zsebukbe hogy csak csinaljak.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Nem a faszt. Azért nem fogok valamire látatlanban kiadni 29 dollárt, hogy a végén olyat kapjak ami még csak nem is fog tetszeni. Vagy szerinted ha valakinek hiányzik egy x műfajú játék és bejelentenek egy olyan játékot amire azt ígérik, hogy jó lesz akkor azonnal rohanni kéne és tejelni a pénzt? Ne nevettess már.
Romero sosem szállt ki a játékfejlesztésből, de az utóbbi években kisebb, főleg mobilos cuccokon dolgozott, de szvsz ennek még nem kéne ekkora hatással lennie a gyűjtésre
Az utolsa fő projectje bebukott mint a szar, elég rossz fényt vetített Romero-ra is. Azóta ahogy mondod csinálgat dolgokat, de semmi jelentős vagy éppen sikeres dologhoz nem volt köze. Az utolsó nagy sikere 20 éves. Nem arról van szó, hogy negatív irányba kéne hogy befolyásolja ez a kampányt, de feltétlen nem is dob rajta...
A baj szerintem az, hogy nem kvék meg dúm a címe (ugye pl. neked is fel kellett hoznod, hogy középszar a történet, pedig a kvékhez meg a dúmhoz képest egy Háború és Béke, és ha az előbbiek közül valamelyik lenne a címe, le se szarnád a történetet), mert könnyes nosztalgiát akar mindenki egy igazán jó és innovatív játék helyett. :)
Erről meg jó lenne már lejönnöd, mert idegesítő és már múltkor is leírtam, hogy nem igaz. Leszarom mi a neve. A történet meg attól nem lesz jó, mert 20 éve kvázi történet nélkül jöttek ki fpsek. Vagy neked igazából a 20 évvel ezelőtti szint a 100% és onnantól kezdve bármi jön ki aminek története van az jó mert "mennyivel jobb mint 20 éve?". Igen húzom a szám, mert az alap pitch egy az hogy kurvára hasonlít a Daikatana-hoz, másfelől meg nem tartom túlságosan jónak. Szóval egyrészt van ez, másrészt meg ígérhetnek nekem innovatív játékmenetet, de ahhoz hogy ész nélkül fussak és nyissam a pénztárcám először mutatni is kéne valamit az ígéretek mellé. Sajnos nagyon kevés olyan csapat/fejlesztő van akinek szó nélkül ígéretekre alapozva is dobnám a pénzem. Romero nincs közte, bármennyire is fasza dolgot alkotott 20 éve Carmackkal és bármennyire hiányzik az a stílusú játékmenet amit annó csináltak.
Szóval igény van. Követem mi lesz belőle. Ha mutatnak valamit ami tetszik akkor dobom rájuk a lóvét (már most se az alap tier-t néztem ki hanem a 49 dollárost mert Carmack egy beteg állat és ha csinálnak egy artbookot az ő cuccaival akkor az bizony KELL! :D).
Ettől eltekintve remélem te első pillanatban ugrottál a kampányra és támogattad meg őket. :)
Azért nem fogok valamire látatlanban kiadni 29 dollárt, hogy a végén olyat kapjak ami még csak nem is fog tetszeni.
Ezt valami párhuzamos dimenzióból írtad? :D Fargo, Schafer és Igarashi is a nagy nullával hozott össze dollármilliókat, szóval nem érdemes kerülgetni a forró kását: Romero a Daikatana miatt bukja a dolgot... egy 15 éves játék miatt, ami istenigazából az évtized fps-e is lehetett volna, ha nem pakolják tele egy csomó olyan dologgal, amire akkoriban egyszerűen nem volt képes a technológia. Szvsz ha megnézed a Kickstarter oldalt, akkor jól látszik, hogy erről szó nincs most: old school játék készül néhány új ötlettel a Quake 1 mentén, ennyi.
A Kickstarter nem arról szól, hogy leprezentálnak neked egy fél játékot, a prezentáció alapján meg eldöntöd, hogy "váó, ez nekem biztosan tetszeni fog, itt a pénzem." A lényegi infó annyi, hogy "Romero FPS-t csinál", ha neked ez nem elég, akkor fölöslegesen várod a dolgot, de persze egy art book biztosan fontosabb, mint maga a játék. :D
Ameddig meg csak igergetes megy, azzal tele a padlas. Nagy szavakat barki tud dobalni hogy huuu, ilyen meg olyan jo lesz majd meglatjatok!
Ugye pont ennyi lenne a Kickstarter az esetek többségében, a lényeg itt inkább az, hogy nem "bárki" ígérget, hanem Romero. Ha téged ez nem győz meg, akkor lehet oszolni valóban, a klasszik FPS-t meg cseszhetjük.
Én ezen mondjuk nem tudok meglepődni, mert évek óta így gondolom, elvégre ha egy Toxikk be tud bukni, akkor teljesen le lehet húzni a rolót aréna shooter téren. Talán majd 10 év múlva vagy esetleg még korábban az Unreal Tournament törheti meg a jeget (ami egyébként tele van kisebb-nagyobb innovációval és emiatt máris jobb, mint a régi verzió, de tőlem sorolhatod a modern military shooterek vívmányait ehelyett :D).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
pont az Igarashi es a Schafer fajtak emlekeztetik a nepet hogy nagy nev meg kozel nem jelent semmit latatlanban. Uj megaman szin gagyi a milliokhoz kepest, csomoszor toltak a kiadast, es meg mindig nincs kint, Schafer meg... ismet schaferkerett ugye, ismerjuk elejetol vegeig a sztorit mi ment es hogyan.
A Kickstarter nem arról szól, hogy leprezentálnak neked egy fél játékot, a prezentáció alapján meg eldöntöd, hogy "váó, ez nekem biztosan tetszeni fog, itt a pénzem."
manapsag mar de. Van annyi tokos fejleszto hogy csak azokat tamogassuk akik tesznek is elotte le valamit, mint akik csak "szerencset" akarnak probalni. Ez persze nem jelenti azt hogy aki akarja latalanba penzelni az embereket ne tehesse meg, csak kozel nem errol szol mar. Halomszamra hemzsegnek ott a fejlesztok jobbnal jobb jatekokat csinalni, normalis full prezentaciokkal.
Ugye pont ennyi lenne a Kickstarter az esetek többségében, a lényeg itt inkább az, hogy nem "bárki" ígérget, hanem Romero. Ha téged ez nem győz meg, akkor lehet oszolni valóban, a klasszik FPS-t meg cseszhetjük.
nekem Romero mostanara "barki" kategoriara esett vissza. Az hogy 20 eve letett par cuccot egy dolog, de idokozben bukasokat nyomott meg mobilos vackokkal vegetalt (amikrol nem is hallottam, es vegul is az okbol mivel nem is erdekelnek), nem egy bizalomgerjeszto felallas.
Ha 20 eve csinalta volna a kickstarteret, lehet jobb fenyben lenne.
Molyneux-nak adsz latatlanba lovet az igereteire, mivel regen kurva jo jatekokat csinalt PC-re Bullfrog alatt? Na ugye.
Nekem Romero Molyneux kategoria.
Tartom magam hogy szivesen meglepodnek kellemesen ha elorukkol valami josaggal, de csak a szep igereteknek nem hiszek.
Toxikk
wow, its fuckin nothing. Egy Unreal Tournament 2004 copy paste klon.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Öregem ne csináld már. Iga (az ő projectjét backeltem is amúgy, várom mint a megváltást bár elég lassan halad, viszont jó irányba ami bíztató), Fargo (aki amúgy egy szeretett címet hozott vissza ami sokat dob az értékén, lehet nem lett volna akkora siker, ha egy új ip-t próbál indítani) meg Schafer (bármennyire is link alak szegény) azért nem 20 év távlatából próbál visszatérni. Romero meg igen. Egy olyan Carmack társaságában akiről senki nem hallott több mint 10 éve ráadásul régebben se ő volt a híresebb Carmack (bár ettől eltekintve én imádom a munkáját és pontosan ezért is fogom az artbook tier-t támogatni, ha... Hogy miért? Mert tudom, hogy jó lesz, minden amit kiadott a keze közül és találkoztam vele az kurva jó volt, valószínű most se csalódnék benne).
A Kickstarter nem arról szól, hogy leprezentálnak neked egy fél játékot, a prezentáció alapján meg eldöntöd, hogy "váó, ez nekem biztosan tetszeni fog, itt a pénzem." D
Nem kell fél játékot reprezentálni. Mutasson valamit/bármit az ígéretek mellé. Új cím, rég eltűnt emberekkel, az ígéret nem elég és ezt nagyon okosan ők is belátták mikor nyomtak egy szünetet a kampányban.
A lényegi infó annyi, hogy "Romero FPS-t csinál", ha neked ez nem elég, akkor fölöslegesen várod a dolgot, de persze egy art book biztosan fontosabb, mint maga a játék. :D
:D Ne haragudj, de legutóbb elég szar vége lett ennek a "Romero FPS-t csinál" dolognak. Most huszadrangú, hogy miatta vagy nem miatta. Itt is csinálhat isteni pályákat (mint kiderült a közelmúltban azért még mindig olyan pályát tud rittyenteni, hogy mind a 10 ujjad megnyalod utána, igen próbáltam a doom pályáit, kurvajók, aláírom), de új fejlesztő csapat amiről semmit nem tud senki, nem csináltak eddig semmi mást, mégis hogy a picsába várod el, hogy egy 15 éve befürdött level designer miatt ész nélkül dobjam ki a pénzt rá? Komolyan mondom fel nem tudom fogni. Carmack artbookja meg ja, jelen esetben biztosabb hogy jó lesz mint a játék maga, ohwell.
a lényeg itt inkább az, hogy nem "bárki" ígérget, hanem Romero. Ha téged ez nem győz meg, akkor lehet oszolni valóban, a klasszik FPS-t meg cseszhetjük.
Ez meg hülyeség és te se gondolhatod komolyan. Szóval ha Romero nem csinál classic fps-t akkor kész vége mindennek? :D Nekem pl az új wolfi elég "classic"-nak számít még ha nem is feltétlen az, de azért classicabb mint bármi más az elmúlt 10 évből és kibaszott jó volt. Romeronak meg még csak hírből se volt hozzá köze.
Nem akarok túlságosan pesszimista lenni a dologgal kapcsolatban, de a múltra való tekintettel nekem szükségem van arra, hogy az ígéretnél egy kicsit többet tegyen elém ha elvárja hogy adjak neki pénzt. Úgy néz ki nem csak nekem, teljesen érthető módon.
@Psi: Iga az Bloodstained-et csinál. A Megaman cucc az Keiji volt. Schafer-ék Broken Age-e pedig azért elég jó fogadtatást kapott mikor elkészült.
Oké, akkor egy elméleti kérdés: ha a Daikatana két évvel korábban jött volna ki ugyanazzal a tartalommal, amivel végül kijött, akkor mennyivel számított volna jobbnak?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Szvsz nem sokkal. A xar desig xar design marad.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Szerintem a fő gond az volt, hogy akkoriban pörögtek az események, kijött az Unreal, Quake 3 aréna stb. Romeroék pedig kezdtek belebukni a dologba, nem tudtak olyan gyorsan dolgozni, hogy minőségi, trendi legyen a termék és főleg lépést tartsanak a konkurenciával. Valahol olvastam, hogy az Unreal előtt jött volna ki, sikeresebb lehetett volna, mert így olyan koppintásnak tűnt.
Szóval, kicsúszott Romero kezéből a dolog, nagy fa és a fejsze effektus figyelt be, és ugye, előtte Romeroék kemény reklám hadjáratot folytattak (hájpolás hájpolás hátán), ami miatt hangosabb lett a bukta (talán, ha egy noname csapat rukkol elő a Daikatával, akkor simán feledésbe merült volna már a név.)
Tehát, ha 2 évvel korábban lett volna olyan állapotban, mint a végleges, Romeroék tuti 2 évet húzták volna még :D, és akkor talán.
Ááá, nem sokkal, csak annyival, hogy most ez lenne az avatarod:
rwurl=http://i.imgur.com/fIxu5gN.png
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Semennyivel. Egy bugos szar ket evvel korabban is bugos szar. :D
Ááá, én csak szeretnék ilyen menő, hosszú hajat. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
A bugok és az AI akkor is kikergette volna a népet a világból. :D
Egyébként eléggé megtorpanni látszik a gyűjtés, amit őszintén szólva nem értek: tele van olyan véleményekkel a net, hogy "elbaszta a Daikatanát, mire adnék én ennek a kóklernek pénzt", pedig ott van a Doom is, könyörgöm. :D Mondjuk az sem tűnik jó promónak, hogy az összes régi és nagynevű fejlesztő közül pont a hazudós Randy Pitchford kéri a pénzedet. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egen, nem is értem, hogy miért pont őt rántották elő. Vagy jó pénzért ő bárkinek nyom egy promó stand upot?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Közben van egy Cliff Bleszinski <3 Romero vallomás is - megtámogatandó a projectet -, amiről az jutott eszembe, hogy a csávó egyre inkább úgy néz ki, mint az egyik szereplő a Macskafogóból.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Cikk frissítve, mert:
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Beijedtek, hogy nem a várt lecsó folyt eddig be?
Logikus döntés, miután látszott, hogy baromira nem lesz meg az a 700.000. Mondjuk eleve úgy kellett volna indítani, hogy valami minimálisat tudjanak villantani, különben csak az abszolút hardcore fanok dobják be a pénzt.
Szerintem is jó döntés. Jobb így, mint végigvárni, és sokkal rosszabb szájízzel és visszhanggal zárni a kört.
Gondolom megpróbálták így, konkrétumok nélkül, hátha van elég vakbuzgó rajongó. Nem jött be, szóval goto demó, aztán Kickstarter újrakezdés.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Szerintem legjobb esetben is a végén kapunk egy Daikatana2-t. Valami középszerűséget, ami kb a backereket fogja érdekelni. Minden esetre, remélem, nem karolja fel a híreit itt valamelyik hiriro majd, hogy kényszerűen újraélhessem az egész project mizériát a csúszásokkal, mint az előző rész esetén.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Talán csak a Mortal Kombat esetében történ eddig hasonló, szóval szerintem nem kell tartanod tőle. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Mondjuk van itt egy levonandó tanulság azért: szvsz még így, gameplay videó nélkül is sokkal jobban kellett volna jönnie itt a pénznek. A sírás már tök régóta megy: "aréna FPS-t akarunk, klasszikus shootereket, a Doomnak is szar lesz a multija", stb., aztán amikor Romero teljes pápaságában a tömeg elé áll, hogy csinálna egyet, mégsem ömlik a dohány. Itt nagyon sokan nagyot hazudnak maguknak, főleg ha ehhez hozzáveszem az utóbbi években bedőlt hasonló próbálkozásokat is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Jol csinaljak. Kene valami konkretat is mutatni az igeretek melle. En orulok, igy nem kizart hogy benevezek majd ha jo lesz amit mutatnak.
+1
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Nekem van egy magamból kiindulós elméletem erre, ami lehet, hogy olyan is, de azért megosztom:
Az oldszkúl FPS-ekre főleg a magamfajta 30+-os emberkék vágynak, aki a Doomok és a Quake-ek megjelenésekor voltak fiatalok, és a szabadidejük jó részét ezekbe a játékokba ölték. A vágy teljesen őszinte, de emellett kábé semmi más nem stimmel, aminek kellene: a reflexek már nem olyan jók, gyakorolni kellene, hogy jól menjen, de arra meg nincs már elég idő. Szóval az a kijelentés tök őszinte a részükről, hogy "fú, de szívesen játszanék már egy jó arena shooterrel", de amikor mondjuk oda kerül a sor, hogy megvegyenek vagy támogassanak egy ilyen játékot, akkor végiggondolják, hogy mennyit játszanának vele, és rájönnek, hogy annyit nem, ami miatt érdemes lenne beruházni.
Ami a fiatalabbakat illeti, ők a CoD és a Battlefield napjainkig is elnyújtott felemelkedése alatt (voltak) fiatalok, és máig ki vannak szolgálva az évente/kétévente megjelenő új részekkel, szóval köszönik szépen, nem kérnek az old school arena shooterekből.
Kivételek persze mindig vannak.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
en oszinte vagyok (reflexekkel es sebesseggel sincs semmi bajom, nyomok manapsag is egy rakat villamreflexes jatekot, legutobb pl Hyper Light Drifter ugye), szeretnek egy jo arena FPS-sel jatszani, de siman nem hiszek Romero-nak hogy ki tud vitelezni, meg ha o is volt regen az FPS palya papa. Tetszik amit mond, de nem hiszem hogy ki tud vitelezni. Kb Molyneux feeling.
Majd ha elojon egy lathatoan jo aterezheto demoval, meg fogom gondolni magam.
Es ja, tobb (arena) FPS-t lattam mar crowdfundingba probalkozni, de mind szarok voltak velemenyem szerint. Ha eleve egy 20 eves jatek onmagaban jobb mar csak a mostani pitch probalkozasnal, akkor mi a rakert oljek egyaltalan penzt bele?
A Strafe is meh velemenyem szerint. Poen shooter ja, de vicc mar csak egy UT99-hez kepest.
A poen hogy mindezek a modern probalkozasok nem hogy minimum szinten lettek volna a 20 eves shooterekkel, de kozel el sem ertek azt, es hol vagyunk attol hogy meg valami ujat, extrat is varnank tole jatekmechanikaban.
Es nem hiszem hogy nekem van tul nagy elvarasom azzal hogy "legalabb ne legyen szarabb az UT/Quake/Doom-tol", azaz cirka 20 eves cuccoktol, ha mar fizetnek valamiert.
Kiraly arena shooter-bol manapsag hosszu ideje egyedul az uj UT reboot(?) ami valamire valo, es kb ennyi, azokbol amit latok.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ácsi. Azt azért ugye látod, hogy itt most jelenleg arról van szó, hogy kiállt két ember és azt mondta, hogy "majd mi csinálunk nektek jó oldschool fps-t, de tényleg!". Ez szép és jó, erre van szükség. Az egyetlen probléma, hogy két olyan ember tette aki az elmúlt 15-20 évben nem nagyon tudott összehozni semmit. Ráadásul Carmack-nak 11 éve köze se volt a játékbizniszhez, Romero utolsó komoly projectje meg egy hatalmas fail volt. Mindemellé berángatják Pichfordot (az embert akinél nagyobb kamugép nem létezik szerintem ebben a szakmában), hogy próbáljon segíteni nekik a pénzgyűjtésben. Mindezt úgy, hogy konkrét dolog amit mutathatnának és meggyőzhetnének vele embereket, NINCS. Szóval összefoglalva 2 olyan ember ígéretére alapozva kéne dőlnie a lének akik 15 éve irrelevánsak minden szinten ha játékokról van szó. :D Remélem te is érzed ez mennyire reális ez az elvárás. Én is csak ezért nem backeltem egyből. Ők is tudták, mi is tudtuk, pont ezért állították le a kickstartert amíg nincs valami konkrét anyag amivel meg tudnának győzni embereket. Akkor viszont már lehet dőlni fog a lé. Meglátjuk.
@psi: én már lefutottam Zaxx-al ezt a kört a doom béta alatt, ha érdekel keresd vissza. :D
Miért/hogyan hasonlítasz egy csak szinglis játékot egy csak multishoz (a botmatcheket hagyjuk)? Ez olyan, mintha valaki az új Wolfra legyintene rá a Quake 3-at éltetve.
ibi amentia latet
pelda mint "hoskori shooter", nem singli/multi mivoltat nezve. Veheted felolem az unreal1-et is hasonlatnak mint single-single a strafe-hez nezve, vagy quake1-et.
Az uj Doom-nak se a multija erdekel pl.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Engem se. A foreveralone kampány felépítése, prioritásai, játékmenete, pályadizájnja stb. totálisan eltér a multis móditól, két külön világ. Ezért néztem nagyot azon, amit írtál.
ibi amentia latet
Az uccsó mondatod alapján akkor pontosan emlékszel arra, amit erre mondok: az éhes ember nem válogat. Az okok között leginkább én is azt látom, amit Strato: igény van, csak nem feltétlenül reális.
Romerót illetően szvsz igazad is van meg nem is: Romero sosem szállt ki a játékfejlesztésből, de az utóbbi években kisebb, főleg mobilos cuccokon dolgozott, de szvsz ennek még nem kéne ekkora hatással lennie a gyűjtésre (pl. Brian Fargo is szépen összeszedte a dohányt már 3 játékra is, pedig a nép fogadhatta volna a dolgot úgy is, hogy "OMG, a Hunted: The Demon's Forge és a Choplifter HD fejlesztői és a Fallout Tactics poducere Wasteland 2-t akarnak csinálni, WAT?"). Emellett az is egyértelmű, hogy nem Daikatana 2 készül, aminek az elsőre része egyébként nem azért lett rossz, mert Romero elcseszte volna a level designt, hanem a rakatnyi másik problémáa miatt. Na meg ugye ott van az új Doom pályája is, ami igazán remek lett és látszik rajta, hogy nem úgy állt hozzá a dologhoz, hogy "én vagyok John Romero, a Doom pápája, amihez nyúlok, az arannyá változik", hanem bizony komolyan benne van egy rakás olyan elem, amit az eredeti pályák óta tökéletesítettek a Doomerek.
Amit meg pl. Pitchford is mond a videóban ("Romero apánk tanított nekünk mindent"), az teljesen igaz, szóval itt most az a faramuci helyzet állt elő, hogy a világ egyik legjobb level designere, a Doom és az FPS műfaj főmuftija akar neked játékot csinálni, te meg húzod a szádat, mert mégsem kell az annyira. Ehhez még hozzájön a psi által is hangoztatott "de az xy-nál már úgysem csinálnak jobbat" hozzáállás, ami ugye úgy hülyeség, ahogy van, mert dehogynem lehetne überelni 2018-ban egy 1999-es játékot játékmenetben. A baj szerintem az, hogy nem kvék meg dúm a címe (ugye pl. neked is fel kellett hoznod, hogy középszar a történet, pedig a kvékhez meg a dúmhoz képest egy Háború és Béke, és ha az előbbiek közül valamelyik lenne a címe, le se szarnád a történetet), mert könnyes nosztalgiát akar mindenki egy igazán jó és innovatív játék helyett. :) Ide a rozsdás bökőt, hogy még Diakatana 2 címmel is meglenne már a 700 000.
Én a helyükben megcsinálnám a gameplay demót, de közben felhajtanék valami régi IP-t is hozzá (Marathon: Blackroom :D).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
minde emlitettem itt se a lvl design-tol tartok kifejezettebben, az valoszinuleg koser lesz, hanem az osszes tobbi masik elemtol, ami jatekka tesz egy jatekot. Ugy vagyok vele van 1 lvl designeruk, es kb ennyi, ennyibol akarnak valamit osszehozni.
tenyleg mintha a falnak beszelnenk, es o dehogy nem valogatunk. Foleg most amikor omlenek mindenhonnan a nagyszerubbnel nagyszerubb (es learazott) jatekok, kifejezetten nincs arra szuksegunk hogy felig megragott csonttal megelegedjunk.
Ha tud valami nagyszeruen megfogo cuccal berobbanni, benne vagyunk, ha nem, isten nyugasztalja es majd jon mas helyette. Nem mintha nem lenne 50 milliard masik, jobb jatek amire kolthetnem a penzem, mivel kitettek a lelkuket is a keszitok hogy olyan jo legyen es annyira ossze legyen hozva.
Nem FPS? Nem halunk bele. Az FPS-t imadom, de az FPS-en kivul van egy halom masik mufaj amit detto imadok es nagyon szivesen latok. Kalandjatekokbol, RPG-kbol vagy mas "retro" mufajokbol nagyon jo ereszteseket ki tudtak hozni amire boldogan csengettem a zsetonokat. Majd lesz FPS is, csak ki kell varni. Es ugyanugy kalandjatekok es mas mufajok is mentek a levesbe erdektelensegbol, csak azert mert szar volt a pitch, erdektelennek bizonyultak.
Ugy allitod be hogy mivel reg nem kaptunk jo FPS-t, akkor meg kellene elegednunk mar csak az igeretekkel, vagy a potencialis felemas melokkal, csak mert legalabb valaki probalkozik veluk. Hat nem igy van.
Ha igy lenne millio szar kickstarteres probalkozasra onthatnank a penzt mert "jajj szegeny emberek probalkoznak a halalbol felhozni egy regi mufajt, adjunk penzt nekik hatha majd felkapottabb lesz es lesznek jobb probalkozasok is".
How bout hogy majd akkor adok zsetont valamire ha latom mar messzirol hogy az igazan kurva jo lesz es olyan amilyen a kedvemre is valo.
mutasd. Es kapod a penzt. :D
Ameddig meg csak igergetes megy, azzal tele a padlas. Nagy szavakat barki tud dobalni hogy huuu, ilyen meg olyan jo lesz majd meglatjatok!
Nem azt allitottam sohasem hogy nem lehet-ne 1999 idoszaktol jobb FPS-t csinalni, csak azt hogy eddig meg nem nagyon tett azota senki le az asztalra olyan munkat amire azt mondom. Baz ez kurvara jobb feelingbe mint az akkori cucc.
Milyen valtozasokat, fejlodeseket hozotak az FPS-ek 99 ota?
Regeneralodo HP, cover cover hatan, vegletekig lassu mozgas es forgolodas, unalmas csopalyak 0 Z axis harcokkal amelyek tobbnyire realisztikusak, neha futurisztikusak, de soha nem absztraktul es betegen szorakoztatoan osszerakottak mint egy Q3 pl?
A modern multiplayer shooter meg szinte mind CounterStrike+N, mas grafikaval, mint a Battlefield vagy epp a Call of Duty frencsajz.
leszarom mi a cime, Quake 4 is so-so jatek volt, kozel nem hu a nevehez.
Es ja, old szul FPS-rol beszel Romero es erosen a tortenetre fokuszal, ami nalam eleve wtf. A tortenetet a gameplay kell hogy meselje egy normalis hozzaallasban, nem valamifele narralt, cutscene-es sztori.
Amugy nem nostalgia shootert akarok, hanem vegre ujakat tele kiraly innovaciokkal (amik nem gimmicky cuccok), de a mai helyzet hogy szerinted orulnom kellene egy olyannak ami jo esetben feler a 99-es szinttel, rosszabb esetben meg oruljek hogy ha szarabb is attol, de legalabb valami van.
Mondjuk brutalisan innovativ single player FPS-re ott van peldanak a Consortium. Rakat kiraly otletet csempesznek a legujjabb termekukbe a The Tower-be is a kickstarteren es most fig-en, amit mas nem is probalt meg eddig soha. Nem is gondolkodtam 2x sem, azonnal csengettem a Super Backer tier-t a zsebukbe hogy csak csinaljak.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Megint nekikezdjünk ennek a vitának? *sigh
Nem a faszt. Azért nem fogok valamire látatlanban kiadni 29 dollárt, hogy a végén olyat kapjak ami még csak nem is fog tetszeni. Vagy szerinted ha valakinek hiányzik egy x műfajú játék és bejelentenek egy olyan játékot amire azt ígérik, hogy jó lesz akkor azonnal rohanni kéne és tejelni a pénzt? Ne nevettess már.
Az utolsa fő projectje bebukott mint a szar, elég rossz fényt vetített Romero-ra is. Azóta ahogy mondod csinálgat dolgokat, de semmi jelentős vagy éppen sikeres dologhoz nem volt köze. Az utolsó nagy sikere 20 éves. Nem arról van szó, hogy negatív irányba kéne hogy befolyásolja ez a kampányt, de feltétlen nem is dob rajta...
Erről meg jó lenne már lejönnöd, mert idegesítő és már múltkor is leírtam, hogy nem igaz. Leszarom mi a neve. A történet meg attól nem lesz jó, mert 20 éve kvázi történet nélkül jöttek ki fpsek. Vagy neked igazából a 20 évvel ezelőtti szint a 100% és onnantól kezdve bármi jön ki aminek története van az jó mert "mennyivel jobb mint 20 éve?". Igen húzom a szám, mert az alap pitch egy az hogy kurvára hasonlít a Daikatana-hoz, másfelől meg nem tartom túlságosan jónak. Szóval egyrészt van ez, másrészt meg ígérhetnek nekem innovatív játékmenetet, de ahhoz hogy ész nélkül fussak és nyissam a pénztárcám először mutatni is kéne valamit az ígéretek mellé. Sajnos nagyon kevés olyan csapat/fejlesztő van akinek szó nélkül ígéretekre alapozva is dobnám a pénzem. Romero nincs közte, bármennyire is fasza dolgot alkotott 20 éve Carmackkal és bármennyire hiányzik az a stílusú játékmenet amit annó csináltak.
Szóval igény van. Követem mi lesz belőle. Ha mutatnak valamit ami tetszik akkor dobom rájuk a lóvét (már most se az alap tier-t néztem ki hanem a 49 dollárost mert Carmack egy beteg állat és ha csinálnak egy artbookot az ő cuccaival akkor az bizony KELL! :D).
Ettől eltekintve remélem te első pillanatban ugrottál a kampányra és támogattad meg őket. :)
Ezt valami párhuzamos dimenzióból írtad? :D Fargo, Schafer és Igarashi is a nagy nullával hozott össze dollármilliókat, szóval nem érdemes kerülgetni a forró kását: Romero a Daikatana miatt bukja a dolgot... egy 15 éves játék miatt, ami istenigazából az évtized fps-e is lehetett volna, ha nem pakolják tele egy csomó olyan dologgal, amire akkoriban egyszerűen nem volt képes a technológia. Szvsz ha megnézed a Kickstarter oldalt, akkor jól látszik, hogy erről szó nincs most: old school játék készül néhány új ötlettel a Quake 1 mentén, ennyi.
A Kickstarter nem arról szól, hogy leprezentálnak neked egy fél játékot, a prezentáció alapján meg eldöntöd, hogy "váó, ez nekem biztosan tetszeni fog, itt a pénzem." A lényegi infó annyi, hogy "Romero FPS-t csinál", ha neked ez nem elég, akkor fölöslegesen várod a dolgot, de persze egy art book biztosan fontosabb, mint maga a játék. :D
Ugye pont ennyi lenne a Kickstarter az esetek többségében, a lényeg itt inkább az, hogy nem "bárki" ígérget, hanem Romero. Ha téged ez nem győz meg, akkor lehet oszolni valóban, a klasszik FPS-t meg cseszhetjük.
Én ezen mondjuk nem tudok meglepődni, mert évek óta így gondolom, elvégre ha egy Toxikk be tud bukni, akkor teljesen le lehet húzni a rolót aréna shooter téren. Talán majd 10 év múlva vagy esetleg még korábban az Unreal Tournament törheti meg a jeget (ami egyébként tele van kisebb-nagyobb innovációval és emiatt máris jobb, mint a régi verzió, de tőlem sorolhatod a modern military shooterek vívmányait ehelyett :D).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
pont az Igarashi es a Schafer fajtak emlekeztetik a nepet hogy nagy nev meg kozel nem jelent semmit latatlanban. Uj megaman szin gagyi a milliokhoz kepest, csomoszor toltak a kiadast, es meg mindig nincs kint, Schafer meg... ismet schaferkerett ugye, ismerjuk elejetol vegeig a sztorit mi ment es hogyan.
manapsag mar de. Van annyi tokos fejleszto hogy csak azokat tamogassuk akik tesznek is elotte le valamit, mint akik csak "szerencset" akarnak probalni. Ez persze nem jelenti azt hogy aki akarja latalanba penzelni az embereket ne tehesse meg, csak kozel nem errol szol mar. Halomszamra hemzsegnek ott a fejlesztok jobbnal jobb jatekokat csinalni, normalis full prezentaciokkal.
nekem Romero mostanara "barki" kategoriara esett vissza. Az hogy 20 eve letett par cuccot egy dolog, de idokozben bukasokat nyomott meg mobilos vackokkal vegetalt (amikrol nem is hallottam, es vegul is az okbol mivel nem is erdekelnek), nem egy bizalomgerjeszto felallas.
Ha 20 eve csinalta volna a kickstarteret, lehet jobb fenyben lenne.
Molyneux-nak adsz latatlanba lovet az igereteire, mivel regen kurva jo jatekokat csinalt PC-re Bullfrog alatt? Na ugye.
Nekem Romero Molyneux kategoria.
Tartom magam hogy szivesen meglepodnek kellemesen ha elorukkol valami josaggal, de csak a szep igereteknek nem hiszek.
wow, its fuckin nothing. Egy Unreal Tournament 2004 copy paste klon.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Öregem ne csináld már. Iga (az ő projectjét backeltem is amúgy, várom mint a megváltást bár elég lassan halad, viszont jó irányba ami bíztató), Fargo (aki amúgy egy szeretett címet hozott vissza ami sokat dob az értékén, lehet nem lett volna akkora siker, ha egy új ip-t próbál indítani) meg Schafer (bármennyire is link alak szegény) azért nem 20 év távlatából próbál visszatérni. Romero meg igen. Egy olyan Carmack társaságában akiről senki nem hallott több mint 10 éve ráadásul régebben se ő volt a híresebb Carmack (bár ettől eltekintve én imádom a munkáját és pontosan ezért is fogom az artbook tier-t támogatni, ha... Hogy miért? Mert tudom, hogy jó lesz, minden amit kiadott a keze közül és találkoztam vele az kurva jó volt, valószínű most se csalódnék benne).
Nem kell fél játékot reprezentálni. Mutasson valamit/bármit az ígéretek mellé. Új cím, rég eltűnt emberekkel, az ígéret nem elég és ezt nagyon okosan ők is belátták mikor nyomtak egy szünetet a kampányban.
:D Ne haragudj, de legutóbb elég szar vége lett ennek a "Romero FPS-t csinál" dolognak. Most huszadrangú, hogy miatta vagy nem miatta. Itt is csinálhat isteni pályákat (mint kiderült a közelmúltban azért még mindig olyan pályát tud rittyenteni, hogy mind a 10 ujjad megnyalod utána, igen próbáltam a doom pályáit, kurvajók, aláírom), de új fejlesztő csapat amiről semmit nem tud senki, nem csináltak eddig semmi mást, mégis hogy a picsába várod el, hogy egy 15 éve befürdött level designer miatt ész nélkül dobjam ki a pénzt rá? Komolyan mondom fel nem tudom fogni. Carmack artbookja meg ja, jelen esetben biztosabb hogy jó lesz mint a játék maga, ohwell.
Ez meg hülyeség és te se gondolhatod komolyan. Szóval ha Romero nem csinál classic fps-t akkor kész vége mindennek? :D Nekem pl az új wolfi elég "classic"-nak számít még ha nem is feltétlen az, de azért classicabb mint bármi más az elmúlt 10 évből és kibaszott jó volt. Romeronak meg még csak hírből se volt hozzá köze.
Nem akarok túlságosan pesszimista lenni a dologgal kapcsolatban, de a múltra való tekintettel nekem szükségem van arra, hogy az ígéretnél egy kicsit többet tegyen elém ha elvárja hogy adjak neki pénzt. Úgy néz ki nem csak nekem, teljesen érthető módon.
@Psi: Iga az Bloodstained-et csinál. A Megaman cucc az Keiji volt. Schafer-ék Broken Age-e pedig azért elég jó fogadtatást kapott mikor elkészült.