Jelenlegi hely

Blackroom, avagy Romero és Carmack új FPS-e: lelőve

Utolsó bejegyzés

Blackroom, avagy Romero és Carmack új FPS-e: lelőve

FRISSÍTÉS!
A két ex-ides lelőtte a Kickstarter-gyűjtést. Úgy döntöttek hogy előbb összedobnak egy játszható demót, és csak azután kérnek pénzt a befejezésre.

EREDETI CIKK:
John Romero, a Doom óta híres és a Daikatana óta hirhedt játékdesigner-programozó ismét nagy fába vágta a láncfűrészét. Új projektjéhez léterhozott egy leányvállalatot Night Work Games névvel, melybe gyorsan beterelte régi cimboráját, Carmackot is. Ezalatt nem a John keresztnevű kóderpápára kell gondolni, hanem az id másik alapítójára, Adrianre (aki mellesleg bő 10 éve beperelte társait, amiért azok kitúrták a cégből).
Az összeborulást videón is megörökítették, mintegy az új játék tízere gyanánt.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=sbDQSOmwA20
Lássuk, mit ígérnek Romeróék!
A Blackroom természetesen egy klasszikusnak mondott FPS lesz, mely egyaránt izmol singleplayer kampánnyal és multiplayer módokkal. A játék csak PC-re fog megjelenni (Windows és Mac), lesz steames és DRM-mentes változata és Unreal Engine 4 fog duruzsolni a motorházteteje alatt. Romero nem fog egy sor kódot sem írni, cserébe ő fogja a pályákat megtervezni.
A fejlesztés büdzséjét elsősorban rajongók pénzéből tervezik összehozni. Ehhez természetesen indítottak egy kickstarteres gyűjtést, melynek célja $700.000 összekalapolása. Ha ez összejön, akkor állítólag bevonnak egyéb tőkét is. Kiadójuk még nincs, de több érdeklődő is van már a feladatra.

Az egyjátékos kampányt 10+ órásra tervezik. Főhősünk Santiago Sonora, a Hoxar nevű vállalat vezető "hNode" mérnöke. A cég holografikus szimulációkban utazik, melynek elsődleges kelléke egy nagy fekte szoba. Innen a technológia és a játék neve: Blakroom. A technika segítségével bárkt oda tudnak varázsolni gyakorlatilag bárhova és bármelyik korba.
Persze ahogyan Gordon Freemen élete sem volt olyan egyszerű, hogy szimplán betoljon egy kristályt egy sugárba, Santiago sem ússza meg bonyodalom nélkül. Az új Prediktív Memória modul tesztelése során anomália lép fel, és elkezd keveredni a szimuláció a valósággal. Útunk során a helyszínek között számíthatunk vadnyugati szellemvárosokra, kalózhajókra, középkori kastélyokra, és a világűrre is. A holografikus környezetre, fegyvereinkre és ellenségeinkre a karunkra erősített készülék, a Boxel segítségével lehetünk hatással.
 

A többjátékos élményt 6 gyári és később számtalan rajongói pályán lehet majd átélni, de akár a singleplayer kampány pályáin is játszhatunk majd. Gyors iramra, rocket jumpokra és heveny oldalazásokra kell számítani (az egyjátékos módban is). A Night Work teljes mod támogatást ígér, szóval akár teljesen átszabható lesz a játék, ha a modderek is ráharapnak.
A játékmódok között felvonul a deathmatch, a free for all és az 1-on-1, de akár co-op játékot is indíthatunk majd a saját dedikált szerverünkön. Emellett a versengő lelkületűek számára lesznek különböző kihívások is (pl. speedrun).

A többi fícsör csak címszavakban:
  • Nem lesz autoheal, ha nem vagyunk elég ügyesek, akkor egészségügyi csomagokon fog múlni a túlélésünk.
  • Lesznek NPC-k.
  • Univerzális lőszert szeretnének a játékba tenni, de nincsen ellenükre, hogy ejtsék az ötletet, ha nem válik be.
  • Vér és belek.
  • George Lynch, a Dokken és a Lynch Mob gitárosa szállítja a jóféle metálzenét a játékhoz.
  • Romero már nem akarja a ribancává tenni a játékosokat, inkább játékot készítene nekik.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=v7-nKfsEevA
Szerintetek mi lesz ebből? Újabb Daikatana? Esetleg egy újabb Doom?

Thx, Ozzy!
Szerkesztette: Strato - 2016 ápr 29


ja hogy jaa, hogy erre csak most kezdik összekoldulni a zsét.
azt hittem már valami béta demót is adnak meg egy év végi megjelenést.

hova is gondoltam...

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Daikatana 2 akarok!!!



Nekem olyan érzésem van, mintha a Half-Life (1) sztoriját adnák elő (anomáliát előidéző kísérlet, mérnök-tudós főhős, összekeveredő világok) a Serious Sam: The Secon Encounter díszletében (az azték piramisoktól a középkori lovagvárakig), plusz hozzácsapnak egy Quake-szerű, fast paced, arena shooter játékmenetet. A Boxelt tekinthetjük akár a Gravity Gunt helyettesíthető megoldóeszköznek.

Mivel semmilyen kor és helyszín nem tabu, elég sokszínű lehet a játék, sokféle pályát és feelinget el tudok képzelni hozzá úgy, hogy közben nem lóg ki a nagy egészből. Persze könnyű az ilyesmit elrontani, de már csak azért sem lenne rossz, ha összejönne nekik, mert a modolhatóságnak köszönhetően ez a játék lehetne a következő generáció offline is játszható western és kalóz shooterének forrása. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Nekem a Duke Nukem: Time to Kill ugrott be valamiért. A vadnyugati kisvárost és a középkori kastélyt hibáztatom.

ibi amentia latet



Oh god, fel vagyok csigázva. Van egy "stílusa" Romerónak, fekete körmök, tisztak 90-es évek eleje. A tündék megérezték, hogy lejárt az idejük, neki is szólni kéne.



Na lassan meglesz az első százas... Talán összejöhet.

Én drukkolok, mindenki megérdemli a második esélyt.



Én kivárnám az új játékot, mielőtt nyugdíjba küldöm - ráférne már az iparra egy jó FPS (nem COD, BF, akármi), amire, ha nem is garancia Romero neve, de garanciáBB, mint bármely azóta az iparban tevékenykedő alak. Ráadásul nem akar kódolni, csak pályát tervezni, amihez lila körömmel és piros parókával is jobban értene, mint a szintén azóta jelenlevők kilencvenkilenc százaléka.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



A 700k nevetségesen kevés egy ilyen projekthez. Ha lenne 10x annyiuk akkor talán reális lenne a kezdés, de fejlesztés közben további forrásokat kellene bevonni a kiadáshoz.

Szóval ok, tegyük fel, hogy a kickstarter csak hype kampány, és valójában sokkal többet tudnak összeverbuválni az iparból. De tudnak-e 10x annyit?



rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=MSX8pWqRABY

Egy pillanatig majdnem szívrohamot kaptam, hogy Pitchford is csatlakozott a csapathoz. Viszont hálistennek nem erről van szó. Huh...

Részemről én még egy kicsit kivárok. Azért két név meg egy középszar sztori és rengeteg ígéret nem feltétlen elég ahhoz, hogy egyből backeljem. Az ígéretek nagyon jónak tűnnek és majdnem toltam egy impulse buy-t a 49 dolláros kategóriára, de na. Inkább kivárom mi lesz belőle.



Volt már róla szó, hogy van rendes finanszírozójuk,, csak kell egy rendes "visszaigazolás", hogy ez érdekli a népet...
Amúgy meg a franc se tudja, egy jó FPS esetén elég egy jó videó/alapötlet/terv, aztán csak gyűlnek a zöldhasúak... lásd EverSpace.



En szurkolok nekik hogy sikeruljon mert elkel a piacra egy igazan kiraly FPS, de oszinten szolva a pitch es a felvonultatott otletek nem hoztak lazba igy vonakodok barmit is adni nekik.

A concepteket nezve sima tuldizajnolt "cinematix experience" beutesu az egesz, semmi absztrakt, beteg Z-axis combat mint egy Q1-Q3 vagy UT "hoskor" vonaltol elvarnek.

John Carmack is megmondta hogy ha tuldizajnolod a gammat figyelemelterelo oda nem illo funkciokkal, akkor a vegen elveszti az elvezet faktort es kozepszeru marad, mivel tipikusan nem marad szufla a lenyegre. Igy sokkal erdemesebb a core funkciokat lefektetni es kicsiszolni amennyire csak lehet. Igy szuletett a Quake es a hasonlo id fejlesztesek is, amik elotte RPG-nek indultak ugye.

Itt a kampanyban semmi osszeszedett core elkepzelest nem latok, csak csapongasokat, kb minden szeretne lenni.

Azt latom hogy azert nyitottak meg a kickstartert mivel kedvetkaptak a felhasznalok pozitiv visszajelzeseibol kiindulva a friss doom epizod palya kiadasa utan, hogy csinaljanak valami nagyobbat is.

Ahelyett hogy ugyanezt megtettek volna, de elotte jol elgondolkodtak volna es pontosan lefektettek volna hogy mit is akarnak csinalni es milyen kivitelezesben, mindezt erthetoen es lathatoan bemutatva, nem csak kb vonalon meno igeretekkel koritve.

Chiller írta: Amúgy meg a franc se tudja, egy jó FPS esetén elég egy jó videó/alapötlet/terv, aztán csak gyűlnek a zöldhasúak...

ez korrekt, csak epp ez nincs meg naluk szerintem. Motivacio hogy "csinaljunk mar valamit" lehet van, csak velemenyem szerint jo 5let nincs.

Jo5let nelkul jo cuccot meg nem egyszeru osszehozni, meg ha lvl design papa is volt egyszer fiatal koraban az illeto.

Vegulis egyedul ezert az egy ok miatt szurkolok nekik, mivel jo lvl design papa volt anno Romero, es abbol nagyon keves van a piacon sajnos. Viszont hogy csak ennyi hogyan lenne eleg egy jo jatekhoz tovabbi jo 5letek nelkul, nem tudom.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



sosem ertettem a romero koruli hype-ot. semmi kulonlegeset nem csinalt szvsz. nincsenek nagy remenyeim a fenti cimmel kapcsolatban.

"okey-dokey!"



Papi reklámvillantott egy második új Doom-pályát.
https://twitter.com/romero/status/725032002244759552

@makka, fantasztikus Doom- és Quake-pályákat hegesztett. Ha nem játszottál velük / nem érdekelnek, mert régiek vagy tökömtudja, akkor nem is értheted.

ibi amentia latet



@makka, fantasztikus Doom- és Quake-pályákat hegesztett. Ha nem játszottál velük / nem érdekelnek, mert régiek vagy tökömtudja, akkor nem is értheted.

ááh, haggyad, ezek a mai tejfelesszájuak már nem látták azt amit mi, ez az uj COD generacio nem tudja mi a jó

MOSZAD inszájd



Abban igazad van, hogy úgy tűnik, mintha csak nagy vázlatokban lennének elképzeléseik a játékkal kapcsolatban. Elég tré módon lett ez kikommunikálva a pitch videóban, viszont a twitch streamen lehetett látni, hogy a legapróbb részletekig ki van ez gondolva már. Minden kérdésre zsigerből tudott válaszolni, a legapróbb dolgokra is (teszem azt, láthatóak lesznek-e a lábaink ha lenézünk (nem)).
Tehát ki van ez gondolva, látszik, hogy tényleg agyalnak már ezen legalább egy éve.

Van amúgy fegyverekkel / boxel cuccal kapcsolatban update. Jól hangzanak.



:DD

"okey-dokey!"



jaja, epp nem reg kezdtem nezni a twitch videojukat es egesz meg vagyok lepodve (a pozitiv ertelemben veve). Vagy 25 percben vagyok benne. Sokkal jobb "pitch" mint amit a kickstarteren osszehoztak, mivel ahogy mondod egesz osszeall a kep es ugy fest egesz aprosagosan at van ez mar gondolva.

Tetszik egy csomo koncepcio amit a black room technologiaval, solid hologramokrol es a memoria glitch-ekrol felsorolt, hogy a hadaszati fegyvereket azert kapod meg mivel a hadsereg is hasznalta a tech-et gyakorlatokra, es ugye a frissen netre kuldott memoria technologianak hala kezdenek osszefolyni az addig teljesen elkulonitett dolgok. :)

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Ez a Twitch-adás megtekinthető még valahol?

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



persze, megvan jutubon lementve, en is itt nezem:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8Ya54y-jVlY

az elejen benaznak egy kicsit a streaminggel, de utana megindul a kerdezz-felelek.

admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Kösz.
Botor módon Romero csatornáján kerestem...

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



NightBagoly írta: ráférne már az iparra egy jó FPS (nem COD, BF, akármi).

Nem viccből írtam a daikatana 2-őt. Anno az első rész demója megfogott, a mai napig emlékszem, hogy vártam, hogy kész legyen a játék. Aztán ugye történt ami. De volt benne akkor is valami. Romero megfizette a tanulópénzt, most megmutathatná, hogy milyen is lett volna daikatana 1.
Csak, most tényleg ne csússzon éveket :P



Amúgy a Daikatana mitől bukott akkorát, hogy máig emlegetik?
Valamiért csak halványan emlékszem az ügyre. Az egész valahogy elrepült a fejem felett akkoriban. A Duke Nukem 3D folytatása valahogy mélyebb nyomot hagyott bennem.
Emlékszem, talán egy PCX magazinban láttam pár képet a Daikatanáról, és az a benyomás rémlik vele kapcsolatban, hogy úgy nézett ki, mint valami Quake 2 klón/mod.
Tényleg annyira rossz játék volt, vagy inkább csak a kiadás időzítésével volt gond?

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Ezt kérdeztem a hírek topikban pár napja, nagyjából annyiban maradtunk, hogy bár szinte senkinek nincsenek róla emlékei - vagy nem is játszott vele - de hát szar, meg bugos volt, mindenki tudja.

Most elkezdtem figyelni gogon/steamen, leakcíózzák, tuti megveszem, ha másért nem, katasztrofaturizmusból.

(Első blikkre azt írják jártasabb felhasználók, hogy 500 megás patch jött ki például hozzá akkoriban, amikor még mindenki telefonzsinegről netezett - és ez tartalmazta ráadásul a multit is -; hogy primitív az AI; hogy ízléstelen a grafika; hogy inkoherens és széteső a sztori, illetve - és talán ez a legnagyobb főbűne a dolognak - hogy mindezektől függetlenül sem szórakoztató játék, inkább csak idegesítő, amire rátesz pár lapáttal a rengeteg bug, no meg Romero nagyképűsége, a "ribancává tesz" például szinte minden negatív steam-rivjúban felugrik. Tényleg kíváncsi lettem, milyen lehet.)

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Sokat késett, túl lett hype-olva, borzalmas volt az AI (ami azért különösen gáz, mert van sidekick, aki ha meghal game over, és sűrűn ölette meg magát :) ), a lehető legszarabb helyszín lett bepakolva a demoba, meg úgy egyáltalán a legkevésbé fun pályákkal indít a játék. Nagyjából ennyi. Én egy éve kb nekiestem, feléig vittem, és kifejezetten jól szórakoztam, de ebben szerepet játszott gondolom az is, hogy ki vagyok éhezve az oldschool lövöldékre.
A legnagyobb hibája az volt, hogy a következő Doom/Quake helyett csak egy jó vagy átlagos játék lett, nem a világ megváltója, ahogy beharangozták.
Arról már ne js beszéljünk, hogy a marketing "kicsit" félrecsúszott... :D



Ezt kérdeztem a hírek topikban pár napja, nagyjából annyiban maradtunk, hogy bár szinte senkinek nincsenek róla emlékei - vagy nem is játszott vele - de hát szar, meg bugos volt, mindenki tudja.

Ja, vágom azt a futamot. Azért újráztam itt a kérdést, mert ha ott bátortalan lett volna valaki a válasszal, itt szerintem akár bő lére is lehet ereszteni on jelleggel (már, ha valakinek van konkrét tapasztalata is a játékkal).

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



(már, ha valakinek van konkrét tapasztalata is a játékkal).

Ott is leírtam, itt is le fogom akkor. Kurva bugos volt, az ai segghülye volt (a társakról nem is beszélve) és maga a játék se volt több egy középszar lövöldénél akkori viszonylatban. Talán ha kivették volna a társakat a játékból akkor elment volna egy úgy ahogy lenyelhető játéknak, de velük egy rémálom volt. Mindenhova beragadtak folyamatosan és emiatt többször vissza kellett tölteni, hogy tovább tudj haladni. Mindenki rá lett hypeolva az akkori írott sajtó által és az összes ismerősöm (plusz én is) hatalmas csalódásként éltük meg, hogy amúgy szar. Talán 1 embert tudok aki végigszenvedte a játékot.

Amúgy elég furának tartom, hogy itt mindenki retrofag megállás nélkül minden topikban, de senki nem játszott a Daikatana-val? :D



Joda írta: Amúgy elég furának tartom, hogy itt mindenki retrofag megállás nélkül minden topikban, de senki nem játszott a Daikatana-val? :D

Igen, ez elég érdekes. Mondjuk ha szar volt, akkor annyira nem nagy meglepetés, hogy nem jutott el soha hozzám. Annak idején csak olyan játékokkal játszottam, amiket többnyire a suliban javasolt valaki, és oda is tudta adni kipróbálásra. Csak 1 évvel később tört be hozzánk az internet komolyabban, addig eléggé embereken át, szűrve érkezett minden.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Amúgy elég furának tartom, hogy itt mindenki retrofag megállás nélkül minden topikban, de senki nem játszott a Daikatana-val? :D

Miért is? A megjelenésekor elég új volt ahhoz, hogy a régen (id+Romeró idejében) minden jobb volt mehessen ;) Mire az átlagmagyar hozzájutott a netkorszak korai stádiumában (még GOG és Steam se volt!), már mindenki tudta vagy "tudta", hogy ótvar lett.

2000-ben marhára elkésve jelent meg, addigra az id már a Quake III-nál járt, én meg ott, hogy már a Q1-2-ben is csalódtam :D

Szerk.: Nekem amúgy 2002-től volt modemes netem, addig szinte csak azzal játszottam, amit a haverok hoztak, de még utána is egy darabig. A Daikatana nem volt köztük. Mellesleg 2002-ig papíron PC-m se volt hozzá. Szaggatott nálam az UT vagy a Klingon Honour Guard is. Bár a Tech 2-t használó játékok többnyire elfutottak.

Sors bona, nihil aliud.



Amúgy elég furának tartom, hogy itt mindenki retrofag megállás nélkül minden topikban, de senki nem játszott a Daikatana-val? :D

Nekem van mentségem; annak idején főleg a Gurus teljes játékok, meg a Galaxisban kapható fura bundle-k (Civ2, Interstate, 3 testőr egy csomagban :D) jelentették a kipróbálható programok listáját, mármint a havi egy pecsa\500-ér írott lemezen crack nélkül, aztán vagy fut, vagy nem cuccok. Utóbbiból kifejezetten emlékszem rá, hogy volt Daikatana, de végül a rapes Quake2-es játék mellett döntöttem (wikiznem kellett: Kingpin), rá pár hónapra pedig bántam nagyon, mert végül utóbbi lett Gurus is :(

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Strato írta: Amúgy a Daikatana mitől bukott akkorát, hogy máig emlegetik?

Quake verőnek hypolt, de annyit késett, annyit farigcsálták, hogy "ronda lett", és már csak az átlagos kategóriás fps szintet tudta megütni. És ha jól emlékszem a gépigénye is nagy volt.
Kb. mint a Watch Dogs, mint GTA 5 vetélytárs hypolás.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!