Doom

Utolsó bejegyzés


Jó hát kötekedjél, de én abban nem játszok :)

Nyilván zéró belelátásom van a gyártás menetébe, de a Bethesda rohadtabb, mint az Activision-Blizzard, és majdnem olyan rohadt, mint az Ubi, így nem érzem túlzásnak a kijelentést, hogy a játék végleges összképének kialakításában a kiadó a főfelelős.



RW, ahol a Bethesda is antihős. Talán mert remakelte a New Hope-ot.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Nem értem a Bethesda előkelő helyezését a rohadtsági skálán. Oké, elbaszták, meggyalázták majd főbe lőtték a Falloutot, de őszintén szólva az még mindig nem a szokásos üzleti vásárlózsigerelés, amivel a többi általad említett cég operál. Todd Howard és fejlesztőbagázsa manapság nem több egy adag pojácánál, akik a kreativitásukat már nagyon régen hatásvadászatra és aprópénzre váltották... de attól még belerakják a kemény melót a játékaikba, Zenimaxék üzletileg meg viszonylag fair módon operálnak, tanultak a lópáncélból.

Pl. az, hogy a DOOMba nem klasszikus aréna fps-t képzeltek el, hanem egy érdekes, a kurrens trendeknek megfelelő multit szvsz nem "rohadtság", hanem szimpla üzleti evidencia. Igazán érdemes körülnézni: az utóbbi években minimum féltucat minőségi multis aréna fps került piacra. Gondolom nem kell bemutatnom a műfajt, ez az, amiért az old school PC-s közönség annyira szeret sírni internetszerte, de érdekes módon amint ki kéne nyitni a pénztárcát, valahogy nem történik semmi. A képlet egyszerű: ha manapság aréna fps-t csinálsz, meg fogsz bukni, de nem ám csak úgy, hogy az eladásaid "elmaradnak a várakozásoktól", hanem egy kicsit árnyaltabban: annyira kurvára bele fogsz bukni, hogy alig marad lóvé papír zsebkendőre, amivel törölgethetnéd a könnyeidet. :D Csak úgy van esély bármiféle sikert elérned a témában, ha free-to-playben gondolkozol, de pl. egyelőre úgy tűnik, hogy az új Unreal Tournamentnek még így is nehéz dolga lesz, pedig kurva jó, sőt, nagyon úgy tűnik, hogy ez lesz a legjobb UT, ami valaha kigurult az Epictől.

Egyébként meg túl sok kreditet tulajdonítasz a Blizzardnak meg az Ubinak, az igazi profihoz képest ifjú padawanok ők. Hadd mutassam be a rohadtság-királyt, a WB Gamest: még nem akkorák, mint az Ubi vagy az Activision, de már nagyon régóta nem szarral gurigáznak a srácok. A WB már akkor fullban nyomta a season pass bizniszt az Arkham City-vel és a Mortal Kombat 9-cel, amikor a kifejezést még fel sem találták, egyszerűen amint sikerül összehozniuk egy minőségi játékot, máris ugranak szájjal szívni a pénzcsapot. Ez az a cég, amelyik bátran lenyilatkozta, hogy az Arkham Origins maradék gamebreaking bugját sajnos már nincs idő kijavítani, hiszen valakinek a DLC-n is dolgoznia kell, nem? Ők azok, akik pénzért árulják a fatality-t meg a krypt unlockot az MKX-ben, sőt, hatalmas innovatőrök is: a Season Passt szépen átnevezték Kombat Pack-re, hogy aztán lehessen belőle kettőt csinálni, így sokan kétszer fizették ki a játék árát. A WB már jóval a Fallout 4 előtt 40 dodóért nyomta az Arkham Knight Season Pass-t is, merthogy olyan minőségi "DLC szezont" kap majd a játék, hogy megnyaljuk mind a 10 (Csernobil környékén fogantak mind a 12) ujjunkat... aztán kiadtak néhány új mellékküldetést, kosztümöket meg 4-5 nyúlfarknyi story packet, amik sok esetben enyhén kipolírozott challenge mód DLC-k. Hihetetlen cég, és még ezeken kívül is igazi gyöngyszemekkel van tele az utóbbi néhány évük: az MKX előző generációs verziójának törlése, amint meglátták, hogy "ejj, egész jól fogy ez a cucc az új konzolokra", az Arkham Knight PC port, ami úgy jelent meg, hogy teljes textúrafelbontások, shaderek meg a tök tudja még mi hiányzott belőle, ráadásként meg úgy futott, mint a szemét, az "az MKXL mégsem jön PC-re, persze majd jön, de nem mondjuk meg, hogy mikor, inkább kussolunk" sztori, stb., stb.

Ubi? Activision? Á, azok a kóklerek még le sem diplomáztak az igazi királyhoz képest! :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Pl. az, hogy a DOOMba nem klasszikus aréna fps-t képzeltek el, hanem egy érdekes, a kurrens trendeknek megfelelő multit szvsz nem "rohadtság"

De igen, az.



Ez mind szép és jó amolyan elvi szinten, de olvasd hozzá a többit is. Én imádom az aréna fps-t, de ha öltönyös lennék egy játékkiadónál, az aréna fps lenne az utolsó dolog, amire a pénzemet költeném.

De te biztosan über fan vagy, aki ezer órákat ölt bele a Reflexbe és a Xonoticba, Shootmaniával kel és fekszik, most meg le sem tudja tenni a Devil Daggerst... vagy mondjuk még életedben nem hallottál ezekről a játékokról, mert a nosztalgián kívül egyáltalán nem érdekel manapság az aréna fps.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Hozzáolvastam. Nem változtat semmit a dolgon. Akár még el is tudom fogadni, hogy nem jó üzlet, ettől függetlenül rohadjanak meg érte. Amúgy meg a doom soha nem a multija miatt volt előtérben tudtommal szóval nem feltétlen az a selling point ha a játékot nézzük. Ezért is tartom szerencsétlennek, hogy a multit mutogatják a single-ből meg lófaszt se miközben pár hét múlva itt a megjelenés.

szerk.-re: az arena shootereket szeretem, régen az UT-t nagyon sokat toltam, quake live is ment egy ideig. Mostanában nyilván nem, mert nem nagyon van mivel (az új ut-t nem néztem még, majd ha kicsit kiforrottabb lesz). Ezért is volt az, hogy a close beta-nál megállapítottam, hogy ez egy fos, de feltétlen nem vette el a kedvem a játéktól, mert a Doom a single miatt érdekelt mindig is. A 3-nak a multijával is csak LAN-on hülyéskedtünk egy kört haverokkal, de amúgy mindenki leszarta. /A DD meg egy mazoista faszság nem arena shooter :D/



Mostanában nyilván nem, mert nem nagyon van mivel

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=XQaN3h-S4Wo
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=u1LJiAIBiJE
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9Zsp1ahGgWE
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=QNVs_Du3y88
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RJ_287s4aa4
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=G2HqzhHvaqE
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=HskOcc1ILAM

Oké, a Lawbreakersszel még nem játszhatsz, de egyébként mindegyik baromi jó aréna shooter, a siker viszont valahogy a Devil Daggers-t kivéve elmaradt (persze a siker ott is annyit jelent, hogy sikerült niche közönséget találni egy 5 dolláros indie címhez, juhé!). Szóval érted, na, itt van ez a sok jó játék, aztán bukás mindegyik.

Szerk: Az a baj, hogy a siker itt nagyon fontos lenne, mert sajnos az a helyzet ezekkel a multis címekkel, hogy "nincs elég játékos, mert kevesen vették meg, kevesen vették meg, mert nincs elég játékos". :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A Shootmania-t próbáltam, az nem volt túlságosan jó. A többi meg EA meg még meg se jelent meg egy indie mazoista faszság. A Reflex még akár lehet jó is, de annyira nem érdekel a műfaj, hogy vakon kidobjak bármire is early accessban pénzt. Majd ha elkészül és tényleg jó, esetleg. Addig ha nagoyn pénzt akarok adni areana shooter-ért akkor megveszem a quake live-ot. Az legalább fixen jó. (bár azt is kezdték elbaszni egy pár éve mindenféle hülyeséggel, de az alapjai még jók)



Értem, szóval az a gond, hogy nem Quake meg Unreal a címük (értsd: nem AAA, nincsenek meg az ismerős vizuális elemek stb.). :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Egy fokkal komolyabban vetted a hozzászólásomat, mint én :)

Nem tudom, hogy hol csúszott el a Bethesda megítélése nálam. Talán a pereskedésekkel (Carmack-FB-ügy, Fallout-ügy), talán a franchisefejéssel, talán a vicces PR részlegük miatt, talán azzal, hogy nem igazán adnak ki olyan játékot, amit játszanék is. Mindenesetre most már 2-3 éve kifejezetten negatív, kotickista szereplőnek tűnnek a játékiparban, akik rövid pórázon tartják a kreativitást. Ez szubjektív dolog, de hát így működik az ember.

WB Games meg nem került a látóterembe, csak néha ötlött szemebe egy-egy cikk a katasztrófasajtóban, mert zéró játékot játszottam tőlük, másrészt meg faszok, de talán nem mintafaszok. Nem eléggé RW-s azt mondani, hogy rohadt WB Games. Ez a jelző Blizzard nélkül nem igazán ütős errefelé ;)



Nem érted. Segítek.

A Shootmania-t próbáltam, az nem volt túlságosan jó. A többi meg EA meg még meg se jelent meg egy indie mazoista faszság. A Reflex még akár lehet jó is, de annyira nem érdekel a műfaj, hogy vakon kidobjak bármire is early accessban pénzt. Majd ha elkészül és tényleg jó, esetleg.

Az "új" UT-t se próbáltam pont azért mert félkész, folyamatosan változik, majd ha egyszer olyan stádiumba lép ami nagyjából stabil akkor teszek vele próbát. Egy random fejlesztőgárda által összetákolt olyan-amilyen játékra meg nem szívesen dobok ki pénzt, főleg nem Early Access-re. (még akkor se ha írgalmatlunk pozitív a visszajelzés róla). Ha kész van és marad a pozitív visszajelzés akkor talán. Ezt ha megérted és elfogadod akkor nyert ügyed van. Ugye itt most arról beszéltünk hogy a doomban miért nem a megszokott arena shooter elemek vannak. Engem zavar, mert lehetett volna jó, lehetett volna kurva jó és meg is veszem majd (nem a multi miatt) ezért talán élvezhettem volna a kész multi terméket is a single mellett. Ehelyett kaptunk egy ilyen cod/halo korcs multit ami nekem annyira nem jön be és bárki is a felelős ezért a döntésért, az rohadjon el ott ahol van. Érti már? Az én életemet többnyire nem befolyásolja semilyen szempontból lévén pont leszarom, de attól független ne próbáld már megmagyarázni, hogy ne rohadjanak meg mert alapjaiban kurták szét a megszokott id fps multit. :D

Na mind1, így is sokkal többet beszéltünk erről mint kellett volna úgyhogy részemről off. Majd a single-ről diskurálhatunk tovább.



Az "új" UT-t se próbáltam pont azért mert félkész, folyamatosan változik, majd ha egyszer olyan stádiumba lép ami nagyjából stabil akkor teszek vele próbát. Egy random fejlesztőgárda által összetákolt olyan-amilyen játékra meg nem szívesen dobok ki pénzt, főleg nem Early Access-re.

Mondom: nem kvék meg ánríl, így "who gives a fuck?", ugye? Az early accessnek ehhez semmi köze: ez aréna shooter, nem 50 órás RPG, mire egy ilyen cím ea-be kerül, mechanikailag már készen van. Az UT meg a Xonotic ráadásul tök ingyenes, de nem próbálod ki, mert félkész, szóval inkább fikkantod a closed alpha meg béta Doomot helyette, értem. :D Nem azt mondom, hogy semmilyen szinten sincs igazad, csak azt, hogy ha annyira nagyon hiányozna a műfaj, akkor ugranál ezekre a címekre, ahogyan sokan mások is.

Nem kell ezt szégyellni, a játékosok többsége így van vele.

"Nincs aréna shooter, basszák meg!"
"De van!"
"De az szar!"
"Már megint nincs aréna shooter, basszák meg!"

Hát így nem is lesz.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



szerk.: mind1, ennyit nem ér az egész téma ha nem érted hát nem érted.

Úgy van ahogy mondod. /care



Amúgy meg a doom soha nem a multija miatt volt előtérben tudtommal szóval nem feltétlen az a selling point ha a játékot nézzük.

Ha a 10, vagy 20 évvel ezelőtti részeket nézzük, akkor valóban az egyszemélyes kampányon volt a hangsúly. Viszont ha a mostani részt üzleti szemszögből vizsgáljuk - gondolom a selling pointtal erre kívántál célozni - akkor a multiplayer-only Season Pass és serves stress test igencsak árulkodóak kéne, hogy legyenek.

Ebből nem feltétlen következik, hogy az egyszemélyes rész gyengus lesz - főleg, hogy asszem más stúdió dolgozik rajta -, csak kicsit furcsállom, hogy mindképp 10 évvel ezelőtti üzleti modellre való építkezést remélsz(?) manapság egy nagy költségvetésű játéktól.


LY képe
LY
Donator

Nem szeretek ördög ügyvédje lenni, de azért lenne egy rövidebb meg hosszabb megjegyzésem...

Az Epic nagy projektje most a Paragon, ami egy free to play DOTA klón asszem. Nem a Gears4 a kirakat stuff már, ezen demózzák az új tech dolgokat is. Igazából azt várnám, hogy őket savaznák szét ezért a megalkuvásért ;)

A másik meg ilyen általános dolog...

Úgy másfél éve együtt vacsoráztunk egy lehetséges ügyféllel, és a producer mesélgetett mindenféléket. Ebből itt az az érdekes, hogy ő így 150-200 ember boldogulásáért felel, neki az a feladata hogy tartsa az ütemtervet, kihajtsa a csapatból a leadásokat hogy meglegyen a bevétel és egyik családos dolgozónak se kelljen valamelyik hónapban fizetés nélkül hazamennie. Tele van a stáb ambícióval meg hatalmas tervekkel, de ezek mind másodlagosak amikor határidőre kell vertical demót, alfát, bétát szállítani, mert ha azokból valamelyiket bukja a stúdió akkor lehet hogy ott van vége az egésznek. Utálja hogy hajcsárkodnia kell, de erre a szerepre szerződött.

És akkor ha valami elcsúszik ebben a totál tervezhetetlen játékfejlesztéses mókában, akkor ő az, akinek elő kell vennie a húsvágó bárdot, addig vagdalni amíg belefér a milestone teljesítésbe a projekt, mert felülről meg ott van a megjelenés időzítése a polc foglalásokkal meg marketing időzítéssel és tévéreklám slotok lekötésével. Ráadásul ebből egy csomó dolog meg olyan, hogy nem is ő találta ki, hanem vagy a stúdióból jött valami ambíció, vagy a kiadó határozta meg előre hogy az adott üzleti évben mi lesz a játék helye, szóval mások által megszabott érdekek és célok vezérlik a döntéseit.

A magam részéről egyébként elég sok mindenben tudtam szimpatizálni vele, mert sok szempontból hasonló szerepben vagyok... A satu egyik fele az ügyfél meg a dolgai, a másik fele meg a kiscsapat boldogsága, poligonokat meg csak pirosbetűs ünnepnapokon rakosgatok saját magam ;)

Szóval sok szempontból megértem ezeket az erős véleményeket a ti részetekről is, meg igazából a világ összes szivatása sem lehetne mentség a végeredmény szempontjából, de közben azért mégiscsak ott vannak ezek a történések és irreális azt várni, hogy a tényleges munkát végzőket ez ne befolyásolja...



Joda írta: szerk.: mind1, ennyit nem ér az egész téma ha nem érted hát nem érted.

Úgy van ahogy mondod. /care

Itt nem arról van szó, hogy én nem értem vagy hogy nem hiszem el, amit mondasz. Teljesen értem és elhiszem, hogy elhiszed, amit gondolsz, csak szerintem nem azért gondolod, amiért gondolod, hogy gondolod. :D Túl van tárgyalva, de ha már eddig sokat írtam, akkor reagálnék erre is:

Ugye itt most arról beszéltünk hogy a doomban miért nem a megszokott arena shooter elemek vannak. Engem zavar, mert lehetett volna jó, lehetett volna kurva jó és meg is veszem majd (nem a multi miatt) ezért talán élvezhettem volna a kész multi terméket is a single mellett. Ehelyett kaptunk egy ilyen cod/halo korcs multit ami nekem annyira nem jön be és bárki is a felelős ezért a döntésért, az rohadjon el ott ahol van. Érti már? Az én életemet többnyire nem befolyásolja semilyen szempontból lévén pont leszarom, de attól független ne próbáld már megmagyarázni, hogy ne rohadjanak meg mert alapjaiban kurták szét a megszokott id fps multit. :D

Tőlem megrohadhatnak, de akkor már lőjünk feljebb és mondjuk azt, hogy rohadjon meg az egész játékipar úgy, ahogy van. Manapság a realitásoktól baromira távol áll az, hogy te klasszikus arénalövöldét fogsz látni egy multiplatform AAA videojátékban, de ki merem jelenteni, hogy ilyen címben soha a büdös életben nem fogod már viszontlátni.

Ezt a CoD / Halo klón dumát meg szerintem hagyjuk, mert bár tényleg nem a tipikus aréna shootert kapjuk, ettől még tökre nem beszélhetünk sablonos modern multi FPS-ről. Nincs sprintelgetés, nincs iron sight, nincs visszatöltődő életerő, nincs szigorú progression rendszer (nem az alap fegyvergarnitúrát unlockolod, hanem hack modulokat meg kozmetikai cuccokat, amik az alapvető balanszot abszolút nem befolyásolják), ugyanakkor vannak loadoutok, a játékmenet picit lassabb, a mozgáskultúra jóval kötöttebb, a klasszikus játékmódok töredékét kapod stb.

A CoD tökre nem így működik, a Halo meg egy nagyon picit igen, de what the hell, a Halo multijáról azt mondják, hogy nagyon jó, PC-n meg ezer éve nem volt, szóval miért ne? Meggyőzve nem vagyok a 2 játékmód alapján, de funnak fun, a két pálya meg összességében elég frankónak tűnt, azt meg nem gondolom, hogy ha valamiféle identitást akart csinálni a Doom multijának az id meg a Bethesda, akkor pont ugyanolyannak kellene lennie, mint a Quake-nek. Majd elválik, de nem érzem magamat meggyalázva és felháborítva őszintén szólva.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



swoder írta:

Amúgy meg a doom soha nem a multija miatt volt előtérben tudtommal szóval nem feltétlen az a selling point ha a játékot nézzük.

Ha a 10, vagy 20 évvel ezelőtti részeket nézzük, akkor valóban az egyszemélyes kampányon volt a hangsúly. Viszont ha a mostani részt üzleti szemszögből vizsgáljuk - gondolom a selling pointtal erre kívántál célozni - akkor a multiplayer-only Season Pass és serves stress test igencsak árulkodóak kéne, hogy legyenek.

Ebből nem feltétlen következik, hogy az egyszemélyes rész gyengus lesz - főleg, hogy asszem más stúdió dolgozik rajta -, csak kicsit furcsállom, hogy mindképp 10 évvel ezelőtti üzleti modellre való építkezést remélsz(?) manapság egy nagy költségvetésű játéktól.

Elsőre tényleg furcsának tűnhet, viszont ugye ott a teljesen szingli Wolfenstein, amit a Bethesda nem fejt agyon Season Passokkal, hanem helyette kiadott hozzá egy nagyon old school és nagyon király standalone kiegészítőt. Valószínűleg kap majd ilyet a Doom is egyébként, de a multi könnyen fejhető, szóval logikus, hogy a Bethesda igyekszik azt promózni így megjelenés előtt.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


LY képe
LY
Donator

Bocsi de én itt valahol lemaradtam. Úgy tudtam, hogy a Doom 1 volt "A" multiplayer fps, konkrétan az első, azóta van olyan hogy deathmatch, mi egy haverral a panellakás konyhaasztálara pakolt két gépen láttunk ilyet először.

Nyilván nagy kult volt a single player is, meg volt egy jó fél évem amikor azért kentem szét bárki arcát a Quake-ben, mert ők még mind billentyűzetlovagkodtak amikor én már egereztem. De az egésznek az origója, alapköve, atyaúristene, akármije, az az volt amikor a Doomban megjelent a menöben hogy "MULTIPLAYER".



Ja, csak a New Ordernél valószínűleg a kezdetektől fogva egyszemélyes játék volt kitűzve és a fejlesztés menete is vélhetően zökkenőmentesen zajlott. Legalábbis a hánytatott sorsú Doom 4-nél biztosan zökkenőmentesebben. Szóval a megnövekedett kiadások függvényében érthető, hogy a projekt ambícióit is növelni kellett. Elvégre a magáncégek is pénzcsinálásról, vagy legalábbis veszteségcsökkentésről mindenképp szólnak, amit a Doom név legrosszabb esetben is kéne garantáljon.

@LY: Persze, a DM multiplayer mellett más területeken is úttörő volt a Doom, de a ma is aréna lövöldeként ismert játékstílust egyértelműen a Quake popularizálta. Nem csupán a vertikalitásra kihegyezett pályák végett, hanem ekkorra terjedt el kellőképp a távjátékhoz szükséges internet.

Szerk: Illetve ha jól emlékszem, a Quakeben már szerver alapú volt a multiplayer, míg a Doomban még egymást kellett betárcsázni.



Doom 2-vel jelent meg a később hagyományossá vált LAN-os multiplayer, de visszafele is bevitték. Eredetileg betárcsázós/nullmodemes volt.

És jah, a Doom fő újítása, fontossági sorrendben toronymagasan vezetve, a multiplayer.



nekem ott volt az első citromba harapás amikor megrendeltem a scorpion szobros gyűjtői kiadást, és kézhezvételnél szembesültem vele, hogy ahhoz NEM JÁR a kombat pack, ami amúgy a limited edition-höz (vagy mi volt a neve) járt ami tulajdonképp a gyűjtői csomag részét képezte. megkaptam goro-t (amit amúgy mindenki más is) meg egy scorpion skint a játékba, és ezzel kifújt az ingame tartalmak áradata. nem kicsit esett rosszul hogy ennyire hülyének néznek, majd vedd meg teljes áron a kombat pak-ot ha játszani akarsz vele kisköcsög...

aztán amikor meghallottam, hogy pénzért lehet venni easy fatality-t akkor már röhögtem :D a krypt unlockon meg meg sem lepődtem akkor már.

az arena shooter témához:
én anno early access-ben megvettem a toxikk-ot és tényleg adta a jó öreg ut feelinget, csak legutóbb mikor néztem már kongtak a szerverek, gyakorlatilag senki sem játszik vele, bot-ok ellen meg nem sokáig tart a lelkesedés. pedig tényleg olyan mint egy 2015-ös ut99 hd remake (a szó pozitív értelmében) remélem azért nem fog elszáradni teljesen a dolog és majd rátalálnak az emberkék erre a kis tüneményre :)

az új ut-t már kicsit többet nyüstöltem, és annak ellenére hogy még mindig kezdeti stádiumban van, szerintem már most lepipál sok kész játékot a mezőnyben. bár a mozgásokhoz (slide, walljumpok, miegymások) az én reflexeim már kevesek, ennek ellenére kurvajól lehet vele szórakozni. szóval mindenképp érdemes tenni vele egy próbát aki kicsit is szereti a műfajt. semmit nem vesztesz vele :)

ezt meg csak úgy lábjegyzetként.
a paragonnal is tettem egy próbát, de az még tényleg nagyon kiforratlan (vagy a koncepció nem hoz lázba, még nem jöttem rá) majd később visszanézek rá, ha egy kicsit tovább kalapálták a dolgot

lábjegyzet 2: engedve a csábításnak, a legutóbbi villám akcióban megvettem a killing floor 2-t. egyelőre még szólóban de kurvanehéznek tűnik nekem. a karakter nagyon lassú (főleg egy ut után) zavar, hogy sokszor nem tudom hova lövök (no célkereszt) és szinte mindig kell csinálni valamit a karival amikor éppen lőnöm kéne (tárazni, heggeszteni, gyógyítani stb.) és így is akárhogy darálok, kaszabolok mindig azt veszem észre magam, hogy már megint a sarokba vagyok szorítva és 5 mutáns csócsálja a lábamat, remélem coop-ban sokkal érhetőbb, mert amúgy a hangulata kurvára ott van és nagyon szeretnék vele játszani :)

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Nem akarok itt Zaxxot játszani ("nem gondolhatod így, másként kell gondolnod!"), de a Bethesda kontra Fallout perben mi is volt a gond, amely miatt végül a meggyűlöléséig jutottál a vállalatnak? Nem engedték, hogy egy öt fővel üzemelő, évtizedek óta csődközelben szenvedő Interplay kiadjon valami összetákolt MMO hulladékot a címmel, amit megvettek kemény pénzekért? Biztos hatalmas élmény lett volna. Vagy te is azt hiszed, hogy a mai - pár évvel ezelőtti Interplay - a "Falloutos cég", bármihez nyúlnak, az lett volna az alfa meg az omega?

A témához: nekem már az alfánál is "bűzlött a hal", már ami a Doom multiját illeti, mert bármit is mond Zaxx, a rózsaszín páncélokkal, a gyorsan - de akkor is! - unlcokolható fegyverekkel, meg az előre definiált cuccokkal ennek nem sok köze van a Doomhoz, amelyről ahogy látom sokan tényleg elfelejtették, hogy a multi-játékok ősatyja. Nem mondom, hogy ez így ebben a formában szar - mert nagy hazugság volna -, csak azt, hogy mint Doom-multi ez csalódás, és ez akkor is igaz lesz, ha telesírom a zsebkendőmet, hogy "hát szegényeknek enniük kell", utalva LY hozzászólására. Az már csak nálam hab a tortán, hogy a DLC-k ötletével az amúgy sem valószínűen hatalmas felhasználóbázist már a megjelenés előtt elkezdik feldarabolni - egy olyan, garantálhatóan sikercímnek, mint a Battlefield sem tett jót, hogy elkezdtek özönleni a bázis egy részét kizáró új térképek (mai napig BF4-nél a kiegészítők amúgy kurva jó pályáin alig találni ellenfelet), szóval a szememben elkezdték magukat azelőtt elásni, hogy egyáltalán láttam volna, mit temetünk. Ennek két eredménye lett nálam:
- Nem veszem meg a játékot teljes áron, mert valójában kettő teljes árat kellene kifizetnem azért, hogy egy játék multi-részével teljes értékben tudjak szórakozni. (Tudom, hogy ez ma már hétköznapi dolog, de ami érdekes módon rohadtul nem gátol meg egy BF-nél, az itt nagyon.)
- Elkezdtem aggódni a koncepció miatt.

Elvégre, ha a Bethesda nem titkoltan Call of Duty meg BF ihletésű DLC-t tervez a programhoz, akkor vajon mi van a kampánnyal, amelyből amúgy soha, senki nem látott egy büdös másodpercet sem azokon a belső videókon kívül, amit a kiadó maga engedett a világhálóra? Nem mondom, hogy azonnal temetni kell a kampányt - mert nekem például a Fallout 4 is bejött, pedig ott is ugyanez ment, senki nem láthatott a megjelenésig a játékból gyakorlatilag SEMMIT -, de az már most biztosnak tűnik, hogy akár csak az, úgy ez is erősen megosztó lesz, valószínűleg nem csak a címéből, hanem a minőségéből adódóan is.

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



LY írta: Bocsi de én itt valahol lemaradtam. Úgy tudtam, hogy a Doom 1 volt "A" multiplayer fps [...] Nyilván nagy kult volt a single player is, [...] De az egésznek az origója, alapköve, atyaúristene, akármije, az az volt amikor a Doomban megjelent a menöben hogy "MULTIPLAYER".

Ha emlékezetem nem csal, a multiplayert a configurációs exéből kellett indítani, nem a menüből. Akkor még nem volt ott MULTIPLAYER menüpont. ;)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám


LY képe
LY
Donator

"Képletesen értettem."
/Mr. Taiffel/



Ne aggódj. Ha nem te, akkor más írta volna le ;)

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



– No, de a keze...
– Abban volt a borotva, uram.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Nekem multi részről az is elég lenne, ha belevarnak egy co-op módot, nightmare nehézséggel, oszt' csókolom.



+1
igen, ezt énekeltem meg én is pár oldallal korábban

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Egy nagy kövér +1 a co-opra, bár ahogy magamat ismerem, úgyis csak évek múlva kerülne elém a játék, és nem találnék hozzá partnert, aki ugyanakkor érne rá. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



nekem ott volt az első citromba harapás amikor megrendeltem a scorpion szobros gyűjtői kiadást, és kézhezvételnél szembesültem vele, hogy ahhoz NEM JÁR a kombat pack, ami amúgy a limited edition-höz (vagy mi volt a neve) járt ami tulajdonképp a gyűjtői csomag részét képezte. megkaptam goro-t (amit amúgy mindenki más is) meg egy scorpion skint a játékba, és ezzel kifújt az ingame tartalmak áradata. nem kicsit esett rosszul hogy ennyire hülyének néznek, majd vedd meg teljes áron a kombat pak-ot ha játszani akarsz vele kisköcsög...

aztán amikor meghallottam, hogy pénzért lehet venni easy fatality-t akkor már röhögtem :D a krypt unlockon meg meg sem lepődtem akkor már.

Offtopic, szóval csak zanzásítva még néhány jóság a WB-től:

- Tele vannak konzolexkluzív DLC-vel: az Arkham Asylumban ott a PS3 exkluzív Joker DLC (szerencsére a modderek azóta már portolták PC-re), az Originsben a Knightfall skin meg egy jó adag challenge térkép (tavaly modderek portolták PC-re) + az Arkham Knightban csak PS4-en lehet Adam Westnek öltözni + ott is kiesel néhány challenge mapból, ha nem PS4-en tolod (kiszivárgott, hogy timed exclusive cuccok ezek, de még mindig nem adták ki a többi platformra, mert szarnak rá, szóval hajrá, modderek).

- Az MKX-nél egy 60 dolláros játéknál nyúlják le a Killer Instinct üzleti modelljét szezonális Kombat Packekkel (egyébként lehet, hogy lesz belőle harmadik is), de még a KI féle "crowdfunding" vonalat is sikerült beleerőltetni a játékba: "vegyél egy semelyik csomagban sem elérhető skint 5 dollárért, hogy támogasd a tournament szcénát, mert mi szegények vagyunk, hiszen csak 5 milliót sikerült eladnunk a játékból, szóval éhen ne dögöljünk már attól a 100 000 dollártól, amit bele kell raknunk a versenyekbe" :D

- "Minden platformon 1080p-ben fut a Mortal Kombat X", mondá a marketinggépezet, aztán megjelenés után kiderül, hogy Xbox One-on tulajdonképpen 900p az, csak a Netherrealm mindezt a vízszintes képpontok megvágásával érte el, így vmi 1400x1080-ben renderel a játék, "de hé, az is 1080p, nem?"

- Egy haverom néhány hónapja megvette akciósan az Arkham City-t PSN-en... nem kapott hozzá Catwoman DLC-t, pedig annak minden egyes újonnan vásárolt példányhoz járnia kéne. Valami apró betűs részben aztán megtaláltuk, hogy "őőő, akciós termékhez nem jár." 4 éves játéknál ezt csinálják. :D

Egyébként meg ja, az új UT még pre-alphában is nagyon jó, egy 50 órát már biztosan beletettem annak ellenére, hogy alapból én is úgy voltam vele, hogy megvárom az 1.0-t. Játszatja magát.

A témához: nekem már az alfánál is "bűzlött a hal", már ami a Doom multiját illeti, mert bármit is mond Zaxx, a rózsaszín páncélokkal, a gyorsan - de akkor is! - unlcokolható fegyverekkel, meg az előre definiált cuccokkal ennek nem sok köze van a Doomhoz, amelyről ahogy látom sokan tényleg elfelejtették, hogy a multi-játékok ősatyja.

A kozmetikai dolgok fikázását nem értem: régen rengetegen gyártottak mindenféle skineket a karakterekhez meg a fegyverekhez, de most, hogy gyárilag csomagolják a játékokhoz ez hirtelen valamiért baj. Brace yourself: az egyik legnépszerűbb dolog, amit a játékosok kértek az új UT-hez a rózsaszín flak cannon volt, az új fegyvermodelleket pedig direkt úgy csinálja az Epic, hogy kedvedre átszínezd vagy skineket unlockolj / vegyél hozzájuk. Én nagyon szeretem, ha tág határok között szabhatom testre a karakterem fizimiskáját, szerintem baromi jó dolgok ezek.

Nem akarok itt Zaxxot játszani ("nem gondolhatod így, másként kell gondolnod!")

Nem ezt mondtam, csak azt, hogy az éhes embert nem állítja meg az, hogy hiányzik néhány elem a szendvicsből.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!