Kicsit sok a Microsoftos hír mostanában? Az a helyzet, hogy a szoftveróriás a múlt héten kiadós újságíróbűvölést tartott Spring Press Showcase címmel, az embargót viszont csak március első délutánján sikerült feloldaniuk, így most csőstül ömlik az infócunami és a kontentrengeteg, a legfontosabb hírt pedig még nem is említettem…
Phil Spencer, akit mindenütt csak az Xbox divízió fejeként emlegetnek (mégis mi a fenét kezdenek a Microsoftnál egy fejjel?) keynote-ban lebbentette fel a fátylat arról, miben is gondolkodnak az öltönyösök Redmondban: a Windows és az Xbox közös, egyesített platformjában. Mendemondák szerint Bill Gates annak idején csak és kizárólag azért bólintott rá az első Xbox konzol terveire, mert egységes PC-konzol ökoszisztémát szeretett volna látni… úgy tűnik, hogy most végre tényleg összejön a dolog.
Phil Spencer szerint eddig több olyan probléma is fennállt, amelyek együttesen akadályozták a konzolok versenyképességét: a fix hardver erősen korlátozza a technikai innovációt az életciklus végéig, a visszafelé való kompatibilitás nehézsége – sokszor egyenesen annak teljes hiánya – pedig csökkenti a platform értékét a vásárló szemében, ráadásul klasszikus játékokat tesz nehezen hozzáférhetővé. A helyzet megoldására a Microsoft – Spencer szavaival élve – el szeretné választani egymástól a szoftvert és a hardvert, ezt pedig egy olyan egységes szoftveres környezet kialakításával érnék el, mely lehetővé teszi az Xbox folyamatos hardveres fejlesztését anélkül, hogy játékaink elvesznének. A kompatibilitás „előrefelé” is működne, tehát a konzol cseréje sem lenne kötelező arra az esetre, ha esetleg új játékkal játszana az ember egy elavult modellen.
Az Xbox tehát pécésebb akar lenni, erre pedig a Microsoft jelenlegi PC-s operációs rendszere, a Windows 10 jelenti a megoldást a Universal Windows Applications (UWA) névre keresztelt ökoszisztémán keresztül. Elméletileg ezentúl minden, valamilyen Microsoft rendszerre készülő játékprogramot UWÁban fejlesztenének, így a régebbi szoftverek zökkenőmentesen működnének az új masinákon is. A cégnél azt remélik, hogy ettől végre fellendül a hardveres innováció a konzolpiacon, így pedig nem kell majd 8-9 évre nyújtani egy generációs ciklust. Spencer szerint a váltás jótékony hatása már most érezhető: sokkal több játék készül Xboxra, mint korábban bármikor, a fejlesztők pedig minden eddiginél könnyebben tudnak crossplatform támogatást integrálni programjaikba. Utóbbit a Killer Instinctben néhány hét múlva meg is tapasztalhatjuk, de lassan itt a szintén jelentős crossplatform tulajdonságokkal bíró Fable Legends is.
Spencer előadása végén arra is felhívta a figyelmet, hogy a jelenleg a Windows fejlesztését felügyelő csoport alegységeként működő Xbox divízió számára továbbra is kiemelten fontos a PC-s közönség. A Windows a Microsoft számára üzletileg kritikus pont, a felhasználók 40%-a játékra is használja az operációs rendszert, a Valve pedig félelmetesen nagy szeletet tudhat magáének ebből a piacból, így kötelező a felzárkózás. Tisztában vannak azzal is, hogy nehéz pozícióból indulnak, hiszen vissza kell nyerni a vásárlók korábban elveszített bizalmát: az Xbox-főnök még manapság is rengeteg Games for Windows Live-ot anyázó üzenetet kap Twitteren.
Megőrültek? Igazuk van? Az Xbox lesz a Steam Machine nem elcseszett verziója? Fogalmam sincs, de mindenképpen érdekes jövő elé nézünk.
Forrás: The Guardian
felejtsek el a GFWL-t a kepbol es beszelgethetunk. :)
Xboxot viszont PCsithetil felolem (os-teren ugye, mivel hardware-ban mar kb megegyezik). Legalabb minden kovetkezo verzio backward kompatibilis is lesz, mint a PCis pl DOS jatekok kora ota. Csak a PCre nem kerek extra szennyezo szoftvereket amik mindenfele modon megkotik a kezeinket.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Azt már megtették, itt most teljesen másról van szó, konkrétan arról, hogy nincs többé portolás, hanem egységes szoftveres felületre való fejlesztés van, így a cucc minden hardveren alapból műxik.
Pedig bizonyos szempontból pont ez van az Xbox app és a Windows Store képében, cserébe játszhatsz PC-n. Elméletileg moddolás pl. egyelőre nincs és lehet, hogy nem is lesz, mert a Win Store-os / UWÁs / UWP-s cuccok tök máshogyan működnek, mint egy hagyományos program (pl. nincs exe file sem asszem).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem tudom sokadszorra sem értelmezni ezt. Ha ezentúl minden UWA-n keresztül megy, ami ugye futtatható PC-n is, akkor innentől mi értelme xboxot venni PC helyett? (Eltekintve a szokásos mantrától, hogy mert egyszerűbb/rögtönTV/kövéramcsi, etc)
jesus christ azok a store-os appok meg nagyobb szornyusegek mint a GFWL DRM az amugy PCs file-okra.
Nalam ki is van komplett kapcsolva a beepitett UAC DRM, egyuttal a hozzaferesem az appokhoz es a komplett store-hoz is. :D El van felejtve az az egesz bena iranyzat.
Kell a raknak a MSnek ezt agyonkomplikalnia. Engedjen Win10-et Box-ra is es futtathato exe-ket. End of story. Meg a vegen lesz ertelme a konzolnak.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
kanape hatas az eleg nagy elony.
Manapsag mar egesz sokaknal kette valt a dolog, nincs feltetlen egy zugos "PC" a hazukban amit mindig ujitgatnak es karban tartanak mint altalanos mindenre valo hardware, hanem csak egy konnyu, passzivhutesu, (mindenhova) hordozhato tablet/netbook amin elvannak, neteznek, office iratokat keszitenek es egyebeket dolgozgatnak ha kell valamit, mellette van egy konzol a nappaliban amin melo utan kenyelmesen leulnek, soroznek, jatszanak (kontrollerrel es nem egerrel+billel) es filmeznek a haverokkal vagy csaladdal.
Fejlesztoknek viszont elony lenne hogy egy windows platformra kellene fejleszteni csak PCs szoftvert, aztan elfut a boxos konzolon is akik konzolon szeretnenek jatszani. Egy fejlesztes, es majd hogy nem maximalizalt erdeklodo/felvevokozonseg a platformokra szetteritve igy.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Szvsz a fejlesztőnek sokkal nagyobb előny a kötött vasra fejlesztés.
(Meg neked is, mert különben mindent lebutítva kapsz, hogy boxon is jó legyen :D)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Ezeket a hülyeségeket valószínűleg meg kell oldaniuk ahhoz, hogy win legyen a dologból. Nekem baromira érdekesen hangzik egyébként még ezzel együtt is, mert gondolj bele: ha ezentúl egy kiadónak csak a PS4-es és az UWÁs verzió fejlesztésére kell költenie max egy kis PC-s extra eye candyvel, akkor miért csinálna külön PC portot? Ha az MS ezt jól játssza meg és képes kialakítani egy elég széles vásárlóbázist, akkor betehetnek a Steamnek is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Oké ezek világosak, de míg a kanapéról játszás részét PC-vel is meg lehet teremteni (még ha átlagban bonyolultabb is valamivel), az exkluzív játékok és a 'haverokkal nem tudok multizni, ha nem konzolt veszek' része innentől nem focizik, ha jól értem. Azért ezek elég nagy előnyök voltak...
szvsz forditva. Ha a kiado kihagyja a steamet vagy a PC-t akkor el fogja vesziteni a vasarlokozonseguk hatalmas reszet.
Lattad mennyire volt jo otlet konzolra probalni eroltetni a PCs embereket, hogy vittek az exkluzivitast boxra. A vegen az lett hogy nem kellett senkinek a box es nem is jottek ki ra jatekok mert ha az ember nem kap meg 1-2 cimet, lesz neki 1000 masik, mindig ujabb ami kozul valogatni tud, es fog is.
Az UWA brutalisan resztriktalt, miert akarnak labon loni magukat a vasarlok, hogy mindentol ami PCs jatekke tette a PCs jatekokat megvaljanak? A felallas kb lenne konzol OS, PCn.
Ertem en a MS szemszoget is de remelem hogy a vasarlok fontos szazaleka nem olyan buta hogy bevegye. Az XBone inditasanak (es elotte) megmutattam mar hogy nem kernek a bullshitbol amit le akartak szoftver drm szinten nyomni a torkukon, kenytelen volt taktikat valtoztatni a MS.
Ezt a lepest is erdekesnek latom, ha az van amit mondasz akkor a PCs fejeket is felbassza hogy minden resztriktalva lenne, meg a konzolos fejeket is, hogy nem lesz majd fix hardware (amiert elsosorban veszik a konzolt) hanem ott is ujitgathatnak ott is mindig. Nem okos lepes kb a 2 core gamer taborodat kollektiv felbaszni. :D
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Jelenleg ez van, pedig pont a vásárlóknak lehet nagyon rossz ez: a hatalmas siker miatt a Steam viszonylag sokat változott üzletileg az utóbbi években és nem mondanám, hogy feltétlenül pozitív irányba...
Attól egyébként én nem félnék, hogy az MS most majd jól elhozza a doom and gloomot, mert az a vonat már bőven elment a GfWL-os időkben, viszont arra képes az Xbox-os portfóliójával, hogy versenyt teremtsen PC-n.
Nem a mostani helyzetből kell kiindulni, a Steam is borzasztó szar és népszerűtlen volt kezdetben, sőt, még annál is szarabb (a Half-Life 2 megjelenésének napját szerintem sosem felejtem el, akkora DRM buliban azóta sem voltam :D). Nem most kell tökéletesnek lennie, hanem pár éven belül. Basszus, ha az EA képes volt arra, hogy gatyába rázza az Origint, akkor az MS is megbirkózhat vele, nem lehet mindenki olyan inkompetens, mint az Ubisoft. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én is erre a következtetésre jutottam, csak ekkor eszembe jutott, hogy nem mindenki akkor májer, mint mi. Kolléga most vett Xbox háromhatvanat a gyereknek, mert egyszerűbb neki így az élet, a nulla tudással összerakja , és csak a játék cécdéket kell beletenni, és abból meg jófogáson/haveroknál millió-számra van 'ócón, nem kell a játékot töltögetni (steam ofc. nem kalóz :D), installálni.
Aztán a PC-t 4-en nyúzzák alapból, mindig átkötni, átrakni stb. szintén gond.
Aránylag a konzolhardver még mindig olcsóbb, mint az azonos tudású PC, és benne van az oprendszer és egy minőségi kontroller is (receiverrel/adapterrel). Más költségek persze vannak, mint az alapesetben drágább szoftver (bár ez ennél összetettebb) vagy a havidíjas multi.
Meg hát tényleg egyzserűbb a nappalibasn belökni a tévé alá. Nekem is csak a konzolok vannak ott. A PC-nek saját tévéje van. És annyival volt bonyolultabb rákötni, hogy a HDMI-kábelt meg kellett faragni (a monitorét is), mert persze egy rakat PC-s házra direkt kell prücök a HDMI-bemenethez, nehogy bele lehessen dugni kényelmesen a kábelt. Még ha valami kétezres Codegent vettem volna, megérdemelném.
@Cartwright
Nem tudom, én konzolon is gyűlölöm az optikai meghajtót (PS3), zúg, megnyújtja a töltési időket, és még karistolni tud (bár ha egyfolytában portalanítaná az ember belül is, akkor biztos kevésbé lenne vészes, így is csak DVD-ket bánt, a masszívabb BD-ket nem).
Többnyire konzolon is a letöltőset preferálom. Vagy a gyors és csendes cartridge-et :)
@Zaxx
Én egyelőre még a restrikciókat látom. Kihozták a Forzát kormánytámogatás nélkül, tehát még itt is eljátszhatják azt, mint konzolon, hogy az általuk megszabott 100k-s kormányt kell venni. A VGFA driverből sem tudsz semmit ráengedni a játékokra, se moddolás, se Fraps (ez csak a példa kedvéért, nagy szükség nincs rá).
Phil Spencer azóta nyilatkozta, hogy dolgoznak ezeken is, meglátjuk. Egyelőre a Windows 10 is a gyeplő szorosabban tartása felé ment el, szóval én még aggódom, és én mindenképpen fontosnak tartom ezeknek a nyomatékosítását. Szerencsére az MS az utóbbi sokszor meghátrált a népakarat elől (a One-nál szinte mindneben, kezdve a használt játékokat és a Kinectet, de a OneDrive elvett ingyen tárhelyénél is lépniük kellett). Bízom benne, hogy a GfWL után nem mennek át megint full retardba.
Egyébként mi a nagy gond a Steam irányvonalával mostanában?
Sors bona, nihil aliud.
Leginkább az, hogy csőstül ömlik a szar mind a boltba, mind a fórumba. Azt pl. nem értem, hol normális, hogy felhúzhatsz a Unity Store-ra, vehetsz vmi hülye asset packet, aztán egy az egyben eladhatod Steamen, mert annyira leszarják a Valve-nél, mi kerül fel.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Téged amúgy miért zavar a nagy választék? Ott vannak a curátorok, queue-k stb, simán leszűrhete mi az amit érdemes figyelni mi az amit nem.
2 oka van: ahol kupi van, ott sok minden elveszik (és nem, nincs az a kurátor, aki ezen segíteni tudna, egy csomó jó játék elveszik a semmiben) + lehetőséget ad a scamre. Az milyen pl., hogy egy fejlesztő csinál egy játékot, bebukik vele, majd kiadja még egyszer tök másik néven?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Klasszikus alap fordulat? Mondhatni kapitalizmus. Ez annyira jellemző sok más téren is: sokan próbálkoznak ugyan azzal, vagy sokat ugyan azzal, de csak a sokadiknak/ra sikerül. Hány terméket csomagolnak újra és hányszor, mire egyszer csak jókor lesz jó helyen? Biztos te is tudnál ilyet mondani.
'Erről' mindig az ugrik be, amit az Atheneum/Magvető akkori főszerkesztője mondott (~10 éve):
Tudtam-e, hogy ők már a harmadik kiadó, akik Coelho-t adnak ki itthon?
Az első kettő bebukott vele. (Azt nem kell gondolom bemutatni, hogy ők meg nem.)
Pedig Coelho nem lett más, érted.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Fair point, a "legjobb dolog, amivel senki sem törődött" kategória mindig létezett és mindig létezni is fog, de amit a Steam csinál, az már lassan rosszabb, mint a shovelware. A store olyan, mintha olyan moziba mennél, ahol nincs kirakva a műsor.
A Joda által említett személyre szabott listázás persze jó dolog, de a Steam sem tudhat rólam mindent és amit tud, azt is sokszor rosszul tudja. Pl. fogalma sincs arról, hogy imádtam a Rollcage-et, szóval a puszta véletlen (haver mondta) miatt szereztem tudomást erről is, pedig ez még annyira el sincs dugva:
http://store.steampowered.com/app/396900/
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Vagy ha nyitott szemmel járnál az RW-n láttad volna, hogy ajánlottam mindenkinek aki annó imádta a Rollcage-t. :D
http://www.rewired.hu/comment/45897#comment-45897
Azért ez se volt eldugva, videókkal meg mindennel. (plusz hogy lehet az, hogy nekem megjelenés napján szemet szúrt neked meg egyáltalán nem? :D) Szóval igazából ha valamilyen szintű tudatossággal jársz-kelsz a neten meg fogod találni mi az ami esetleg a te ízlésednek megfelel. A te analógiád alapján egy hatalmas könyvesbolt is bullshit, mert a kínálat fele valószínű szar meg totál hidegenhagy és lehet van benne pár re-release is más néven. (jópárszor előfordul hogy pl UK-ban más a neve egy könyvnek mint US-ben)
Semmi gond nincs a nagy választékkal, még ha nagy része hulladék is. Okosan kell válogatni, nyitott szemmel járni és meg fogod találni ami neked kell. A nagyobb release-ek meg úgyis bele vannak tolva mindenki arcába.
Szvsz a Valve mindig is kibaszott amatőr banda volt, akik évekig szülik meg a középszart is.
Bárki megkérdezné: sztem csak szerencséjük volt, jókor jó helyen, oszt ennyi.
(Persze most kizárólag a Steam-ről meg a 'háttérmunkáról' beszélek, nem a játékokról.)
Közük nincs hozzá, mit is kéne ezzel akkor kezdeni, hogy most akkor siker.
A kártyás-skines-matricás faszkodásuk, az sztem arra érzékeny szemnek MINDENT elárul amit tudni érdemes róluk. (Manapság már senki más nem üzemeltet ekkora csődtömeget, amin mások élősködhetnek mindenféle szánalmasabbnál szánalmasabb módokon.)
De a Joda szerint hazudsz, így itt álljunk is meg!
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Én nem úgy szoktam választani játékot, hogy átnyálazom a teljes Steam-katalógust vagy az éppen akciózott rakat játékot, hanem azt veszem, ami érdekel, és akkor, amikor nekem megfelelő áron van (ami nyilván lehet sok vagy kevés is). Tehát kevésbé érint a sok kacat, mint ezek szerint téged.
Mondjuk nyilván pár ezer játék, melyet higiénés okokból kivágnék a katalógusokból, de mivel a netkábelen nem jön át a penetráns bűzük, kibírom.
@Grifter
Van bőven hibája a Steamnek, de ebben a műfajban senki sem túl jó. A rivális PC-s kliensek röhejesek mellette, a PS3-s PSN meg életem legrosszabb felhasználói élménye. Talán ha a sajtreszelőt kipróbálnám a Ford Fairlane említette módon, azzal közelíthetném azt a fájdalmat.
A kártyázás is olyan, hogy ahogy mondod, kapitalizmus van, túl sokan kaszálnak rajta ()ők is és a kiadók is), a játékosok pedig követelik. Még GOG-ra is kérik a feature-t egyesek.
Sors bona, nihil aliud.
wat?
Nem mondtam hogy hazudik csak azt mondom, hogy rossz oldalán fogja meg a "miért rossz a steam" témát. Ha a nevetségesen lassú és jóideig szarokbele stílusú supportról beszélgetnénk vagy a néha baromi lassú szervereikről vagy hogy sokszor kerül fel túlárazva játék, akcióknál megy a trükközés nagyon sokszor, az egész kártyás emote-os pontgyüjtős szintlépéses hülyeség is egy agyrém stb stb, de nem ezeket hozta fel és lássuk be az hogy túl sok játék van rajta, rohadtul nem érint téged vagy őt vagy bárkit negatív módon sehogy.
Amúgy bármennyire volt szerencséjük a jó helyen jó időben indulással továbbra is a leghasználhatóbb kliens az összes nagy közül, pedig azoknak is volt már jópár évük fejlődni, de valahogy csak nem megy. Ami vagy arról mond el sokat, hogy mennyire inkompetens a steam konkurenciája vagy arról, hogy mennyire nincs igény jobbra.
rwurl=http://static.fjcdn.com/gifs/Gif_3d3ba1_5354498.gif
El se olvastam mit írsz neki, csak átjött a lényeg! Majd legközelebb teszek ki smileyt. Talán.
Zoo: Hány év előnyük és mennyivel nagyobb tapasztalatuk van? (Már csak a sok ezer szar miatt is amit árulnak)
Nem mondom, a többiek egy rendes chat klienst se tudnak bele rakni, nah de az végülis még a Steam-nek se sikerült, csak az legalább működik :D (Egy nyamvadt logot nem készít.)
Különben is, a tetves PayDay2-t a büdös kurva életbe sose bocsájtom meg nekik. (Ezt most itt nem fejtem ki.)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Ők azért nagyrészt járatlan utat tapostak ki, és akkor még kisebb halnak számított a Valve. Ehhez képest a minták lekövetése is nehézséget okoz az eleve nagy kiadóknak. Hogy egy Microsoft mit tudott művelni a Games for Windows Live-val, arra szavak sincsenek.
Ami meg konzolokon megy, az is érdekes. A PSN már lassan 10 éves, de tudtommal még PS4-en - és Xbox One-on - sincs olyan, hogy library, ahol láthatod a saját játékaidat. PS3-on is majd' hét évig ment a PSN, úgy, hogy az volt a Sony főplatformja, de rengeteg agyrémet bennehagytak még 2006-ból is, hiába izzottak a fórumok. Ami download list van a library helyett, az alig használható, a plusos előfizetőknek külön szívás.
Van miért ekézni a Steamet, előnyből is indultak, lassacskán fejlődik a többi is, de ettől még a többi vergődése mellett szinte ők a fény az éjszakában. Amire én próbálom használni, arra még hibái ellenére - egyedüliként? - korrektül működik is :) Egyre nehezebb mentegetni a riválisokat. (Egyik idiótaság a sok közül: csak és kizárólag játszani akár megteszi akár az Origin is, de arra már nincs lehetőség, hogy ajándékot vegyél rajta, csak ha belépsz a másik jelszavával, és saját PayPalt használva megveszed neki.)
Sors bona, nihil aliud.
Ahogy a klasszikus tartja, egy hibával nem indokolhatsz/védhetsz egy másik hibát ;)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Én ezt úgy látom, hogy a kisebb hibáktól eltekintve a Steam az egyetlen, amely vészes mennyiségű hajtépés nélkül, sőt tök jól betölti a funkcióját, amíg a csak legendákban létező supporttal nem lenne dolga az embernek. (Igényektől függően, aki csak elindítani szeretne egy játékot, annak bármi jó, aki azt szeretné, hogy hétvégente luxusprostit is biztosítson neki, annak bármelyik kevés.) Amire egy játéküzlet és egy hozzá való kliens kell, arra jó, de nem tökéletes. Az csak a hab a tortán, hogy épkézláb rivális nincsen. Sok-sok idő után pedig akkora lett a keleti kényelem, hogy nehéz nem értékelnem a korábbiakhoz képest.
Lehet magyarázni, hogy amatőr a világbajnok, aki ellen már 10 éve csak kitántorognak a kihívók. Talán ez már csak ilyen amatőr sportág. Nagyobb verseny ráférne, csak félő, hogy az a vásárlónak kellemetlenséggel is jár (120 kötelező kliens).
A kritikának helye van, de felhasználóként több termékcsoportnál éltem már meg, hogy nincs igazán jó választás, csak különböző másért és más mértékben silányak közül választhatsz. Pedig mind mögött marha jól fizetett "profik" álltak és állnak. Szóval én nem túloznám el az amatőrségüket, aztán eszembe jut a "Steam Machine", és mégis.
Sors bona, nihil aliud.
Egy 13 éves alkalmazást dicsérsz azért, mert kb. képes arra, amire megalkották.
Ezt nem kell 'racionalizálni' ;)
rwurl=http://i.imgur.com/ofZ0Bbc.gif
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Ne aggódj, ha írnék egy listát, az általad említett dolgok is mind rajta lennének, én csak azt az egyet emeltem ki, ami aktuálisan csesz fel (és nagyon csúnyán sarkítasz, mert a Steamen filléres fejlesztőként tényleg bármivel csalhatsz: a játékodat átnevezheted, a cégedet átnevezheted, aztán jönnek az ilyen sztorik - már amikor néhanapján a több százból kiderül 1:D ).
A hulladékgyár engem annyira nem is zavar, a normális indie fejlesztőket viszont nagyon is, hogy az early access "játékok, amiket sosem fejezünk be" kaliberű kifacsarásáról már ne is beszéljünk (szóval ja, a GRIPet sem fogom megvenni, amíg kész nem lesz, viszont ha nem lenne kuka a Steam teljes early access szabályozása, akkor valószínűleg megvenném - most annyira szar és kiszámíthatatlan az egész, hogy még a Double Fine-nak is sikerült egy adag vásárlót átkúrnia a palánkon).
A többi klienst meg lehet fikázni, de mégis: a GOG-on és az Originen is jobb a refund policy, mint a Steam-en, sőt, a GOG Games in Development programja simán frankóbb az Early Accessnél, mert a GOGot érdekli, hogy mi kerül ki a boltba.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én nem dicséretnek szántam, éppen az a szomorú, dicséretnek hangzik az is, hogy "kb. képes arra, amire megalkották", ami pedig még szomorúbb, hogy ezt értékelem is :)
Szerencsére azért az utóbbi években is kigyomláltak pár ökörséget belőle, és hoztak be sok butaság mellett néhány kimondottan értelmes és fájóan hiányzó feature-t is. Ezzel sokat emelkedett a személyes felhasználói élményem. Ettől függetlenül sajnos a Valve nyugiban ülhet a kártyavára tetején, időnként dobva egy kis csontot.
Sors bona, nihil aliud.
Nem érdekel az Early Acces, de zavar hogy nem került a szemed elé egy játék amiért nem fogsz pénzt adni. Értem. Illetve nem, de mind1.
Amúgy kérlek mond már el téged miért csesz fel, hogy ilyen tucatfos játékokat ömlesztenek a steamre átnevezve a céget, játékot bármit. Mármint értem, hogy a rendszer nem jó ami miatt engedi ezt, de ez téged személy szerint miért csesz fel? Utána mondod hogy amúgy ez annyira nem is zavar. Akkor most melyik? Vagy esetleg normális indie fejlesztő vagy és azért zavar? Mert szerintem egy normális indie fejlesztőt aki nem ilyen tucatszarokat gyárt az ez nem túlságosan fog érinteni. Illetve lehet érint, de akkor valamit nagyon rosszul csinál. Na mind1. Mindettől függetlenül értem a problémát és tényleg nevetséges, hogy ilyen történhet, de valahol azt is megértem, hogy ilyen mennyiségben egy ekkora platformnál már akarva akaratlanul kicsusszan az irányítás a kezükből. Ez persze nem menti fel őket egyáltalán az alól, hogy tegyenek is ellene valamit (ami valószínűleg nem fog megtörténni).
Ha már említetted a GoG programját, azt aláírom hogy a saját kezűleg választott játékok jól hangzanak, meg a 14 napos refund is. Viszont azt mondod, hogy az early accessben zavarnak a soha el nem készült játékok, mert nincs szabályozva, de a GoG sokkal jobb. Kiemelnék neked egy részt a GoG User Agreementjéből:
Akkor most akkor ez is ugyanolyan szar marad? Mert oké, hogy 14 napig visszaadják a pénzed, de utána már nem. ;) Szóval igazából az egyetlen előnye, hogy saját kezűleg válogatnak bele játékokat, amiből ki tudja mennyi fog maradni mondjuk két év múlva és mennyire lesznek sikeresek ezek a játékok.
Olvass, értelmezz, gyarapodj: meg fogom venni, de az 1.0-nál.
Az egyik oka az, amit már mondtam: elveszi a helyet a legalább tisztesen lefejlesztett cuccoktól a listán, így sok ígéretes kisebb cím - amikről mondjuk nem írt a sajtó, nem volt kickstartolva, max egy kicsi greenlight kampány volt, így szinte csak annyi ideje van közönséget gyűjteni, amíg itt-ott előkerülhet a főoldalon - be is bukik sajnos. Egy GRIPnél ez persze nem akkora gond, mert valamilyen formában úgyis elér a híre sok emberhez, de itt van pl. ez a csoda, ami őszintén szólva egy kurva jó settenkedős játék, de ezt az emberiség már sosem tudja meg:
http://store.steampowered.com/app/296030/
A másik oka az, hogy emberek ebből meg tudnak élni. A refund gondolom hosszú távon lemészárolja majd a csalókat, de őket ugye eleve sem szabadna tűzközelbe engedni. Ez itt pl. fogalmam sincs, mi a büdös lófaszt keres egy elvileg megbecsült boltban:
http://store.steampowered.com/app/407420/
Ez benne van az early accessben, sőt, alapkövetelmény az early accesshez, hiszen normális esetben pénzszerzés a fejlesztők célja vele, ami ha nem jön össze, akkor bukta van. A GOG rendszer azért normálisabb, mert nem enged be minden szart, ennyi. A Steamen már ezzel is képesek csalni, hiszen ha early accessben adsz ki egy játékot, amivel scammelni akarsz, akkor még azt a néhány dollárt sem kell ráköltened.
Jelenleg több mint 700 early access játék van a Steamen, tippelj, hogy ebből mennyi fog elkészülni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.