Doom

Utolsó bejegyzés


ibi amentia latet



01:55-től
rwurl=https://youtu.be/L54nkKlVxTI

ShowHide spoiler #

ibi amentia latet



So I gladly picked up the controller

Stopped watching there.

Non serviam



Az nem lepett meg, hogy egy random modern videojátékos ""újságíró"" gyerek azt preferálja, de hogy az idesek is? Én ott fordultam majdnem föl.

Ráfoghatjuk, hogy mivel azt a folyásig emlegetett gyors játékmenetet értelemszerűen sokkal nehezebb feladat lehet működőképessé tenni kontrolleren, mint billegérrel, emiatt tesztelik gyakrabban az előbbin. De ja, mérsékelten kiábrándító.

ibi amentia latet



+1, egy kicsit még azt is éreztem, hogy pofán vágnám az illetőt. :D Eleve gyűlölöm ezt a "hú, ez ilyen régi dolog volt, vajon manapság is működni fog?" dumát - mintha a fekete-fehér filmről dumálnának a Doom helyett. Fogalmatlan idióták.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Az nem lepett meg, hogy egy random modern videojátékos ""újságíró"" gyerek azt preferálja, de hogy az idesek is?

Nem merték bevallani, hogy ők simán csak billentyűzettel tolják. :D Egyébként nem hiszem, hogy ebből le kéne vonni bármit is, nyilván egy olyan profi marketinges, mint Stratton tudja, mit kell a mai újságíró kezébe nyomni.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Na, ott felröhögtem. Fostömlő lassú kontroller, mert hát futnia kell minden szaron. Ha ehhez lesz lőve a game balance, akkor dugják is fel. Nem beszélve a moddolhatóság telibe szarásáról szintén.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



damoqles írta: Az nem lepett meg, hogy egy random modern videojátékos ""újságíró"" gyerek azt preferálja, de hogy az idesek is? Én ott fordultam majdnem föl.

Ráfoghatjuk, hogy mivel azt a folyásig emlegetett gyors játékmenetet értelemszerűen sokkal nehezebb feladat lehet működőképessé tenni kontrolleren, mint billegérrel, emiatt tesztelik gyakrabban az előbbin. De ja, mérsékelten kiábrándító.

Mint volt újságíró: A "veterán" sokszor annyit tesz, hogy 16-8 éves korában kezdte, és most 30, max 35 éves konzolhuszár. Jah, évtizedes tapasztalat, de életében nem nyomott le egy Doom 1-2 partit se.



Nézegettem ezt az RBDoom3 nevű source portot a D3 BFG Edition alá:
https://github.com/RobertBeckebans/RBDOOM-3-BFG

Soft shadows meg minden egyéb modernség, van hozzá HD textúra mod is:
http://www.moddb.com/mods/doom-3-bfg-hi-def

Frankónak frankó, de az engine még picit bugos.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



damoqles írta: folyásig emlegetett gyors játékmenet

Na, ez a másik, ami nekem kurvára nem jön le a videók alapján.

Non serviam



naja.... feleslegesnek tartom ezeket a kill animációkat. Persze pofás, de tök lassú és kizökkent a folyamatos hentelésből



Asszem még régebben mondtak valami olyasmit az id-es lyányok, hogy igazából a 20 perces játékmenet videón "hosszabbak" a kill animációk, mint valójában, mert nem kell ottmaradnod végignézni az animációkat, hanem mehetsz tovább hentelni. Egyébként szvsz jó lesz ez, mert ha több oldalról kapod az áldást, jól fog jönni az az 1 másodpercnyi szusszanás taktikailag.

A Brutal Doomban pl. ennél rosszabbul van megoldva: poén végignézni, ahogyan Doomguy megfogja a shotgunos zombi fegyóját, földugja a seggébe, majd meghúzza a ravaszt, de tényleg baromi sokáig tart. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Nagyon szépek a képek, de továbbra is rettenetesen félek, hogy elkúrják. Főleg ilyen dilettáns bandával.

A Rage is tetszett képeken, aztán mi lett belőle.



Főleg ilyen dilettáns bandával.

Érdekes vélemény, én valahogy senkit sem sírok vissza a régi gárdából - na jó, esetleg Romerót, de ki tudja, hogy manapság, ennyi kihagyás után ő is mit hozna össze. Nekem jól esik, hogy láthatóan teljes őrségváltáson esett át az id az utóbbi években, hiszen a végére még Carmack is hibázott egyet azzal, hogy ragaszkodott az OpenGL-hez és rosszul mérte fel a technológiai fejlődés irányát / állapotát. Igazából csoda, hogy az ő cégvezetése alatt - ne áltassuk magunkat azzal, hogy Hollenshead bármiben is meg tudta határozni a csapásirányt - játék lett a RAGE-ből szimpla techdemó helyett. A Machine Games - és nem az id - által lerakott Wolfenstein TNO volt a legnagyobb eredmény, amit az id Tech 5 el tudott érni, és szerintem ez nem véletlen.

Én adok egy esélyt az újaknak, szvsz megérdemlik, nagyapáink idje nagyjából a Quake 1 idején kinyiffant. Sok év után először érzem azt, hogy az id jó játékot akar csinálni arconütős grafikai demó helyett.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A Rage egy nyílt világ volt, ha a graf miatt aggódsz szertintem a doomot sokkal jobban tudják optimalizálni (nem kell paca kidolgozottságú textúrarészletektől tartani) és ez már a idtech6 (Rage idtech5). A Rageel az igazi gond az volt szerintem, hogy jött a bemutatóvideo mindenki letette a haját, aztán a játék befutott kb. 6 év múlva, mikor már nem volt nagy durranás.(technikailag igen, látványban már nem) Egyébként szerintem ez a graf. kellemes akár egy UE4/Cryengine/Frostbite mezőnyben is. Hogy milyen lesz a story, meg hogy működik a hentelősebb játékmenet az majd kiderül, de szerintem, nekem egyik tuti vétel az évben. Lehet, hogy egykét reviewt azért megvárok, mert míg csak képek meg moviek voltak addig a Battlefront is tuti vétel volt ..

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Zaxx írta:

Főleg ilyen dilettáns bandával.

Érdekes vélemény, én valahogy senkit sem sírok vissza a régi gárdából - na jó, esetleg Romerót, de ki tudja, hogy manapság, ennyi kihagyás után ő is mit hozna össze.

Na akkor mondok neveket, akik naggyá tették anno az idet: Tom Hall, Sandy Petersen, Michael Abrash.
Persze teoretikus a kérdés, mert már rég nincs meg az "aranycsapat", és soha nem is fog újra összeállni, de azért lennének lehetőségek. Rage óta is sokan lecserélődtek, szóval mint mondtam van remény, csak fenntartásokkal kezelem a dolgot.

Romero részemről nem hiányzik (annyira), egyébként már két éve ismét hegeszt valami FPS-t, remélhetőleg nagyobb sikerrel, mint a Daikatana.

@Tompi
Lehet félreérthető voltam, a grafika tetszik de egyébként leszarom, a játékélmény/hangulat hozza legalább az új Wolfenstein szintjét, és akkor azt mondom oké. A Ragenél is ezzel volt "csak" problémám.



Azért ezek a régi nagy nevek, ha megint csinálnának egy doomot vagy quake-et, már csak indie fejlesztőknek mennének be. Tippre ma is ugyan így megvannak ezek a nagy nevek, az indiek környékén, csak pont nincs esélyük a AAAs játékok mellett. Egy AAAs játék meg már rég más fejlesztési procedúrán megy át, mint egy indie, ahol pár ember öteleteit tudják összegyúrni 1-2 év alatt se.

Well.... f*ck. o.O



/OFF

(Chief) Game/level designerből nem kell sok egy AAA fejlesztéshez sem. A tartalomgyártáshoz kell a sok ember, de azt "akármelyik" indiai vendégmunkás megcsinálja.
Az más kérdés, hogy jó dizájnert nem lehet csak úgy leakasztani a polcról, sok minden kell hozzá.

De egyébként sajnos igazad van, a (nem)régmúlt idők topdizájnerei (néhány sikertelen döntés után) általában valami casual/indie projektben söprögetnek. Nagy kár.

Szegény Tom Hall is két befuccsolt crowdfunding után lesüllyedt a mocsárba, Chris Taylor is, Ron Gilbert is, és sorolhatnám a neveket napestig. :((

/ON



Szerintem ez már nem így megy a mai iparban. Persze lehet, de nehéz elhinni, hogy egy ember kénye kedve szerint rakódnak össze a dolgok. Őt is erősen befolyásolják, fentről, lentről, oldalról. Ez tippre elkerülhetetlen, ha "multi" szinten dolgozol valamin.

Well.... f*ck. o.O



Tom Hall

Doom szempontból Hall nem igazán releváns, ő a Keen királya. Asszem pont a Doom fejlesztése alatt váltak meg tőle Carmackék, mert nem igazán tetszett neki az erőszakos vonal, persze a level designban azért benne volt a keze.

Sandy Petersen

Ofkorsz, de én vele is úgy vagyok, mint Romeróval: nyilván mestermű, amit pályadesignban összehoztak, de nem tudom, hogy mai körülmények között meg tudnák-e ezt ismételni. Petersen inkább egy új Age of Empiresbe dolgozzon bele, ha már valamibe. :D

Michael Abrash

Ő meg Quake programozó volt, nem?

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



- Namedrops of old Doom WADs followed by statement implying that they won't be releasing mod tools outside of SnapMap because of accessibility consoles. seems like kind of a big fuck you.
- All SnapMap creations are small instruction files, you can probably forget about custom textures and rooms and whatnot

rwurl=https://media4.giphy.com/media/BcF7P2fOYyKJO/200_s.gif

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Persze ez oké, de értsd már amit mondani próbálok :)

Van x ember aki a dizájnért felelős, de mindig van egy leader, aki az alapokat meghatározza/lefekteti.
Ugyanígy nyilván manapság már egy pályát is több tucat ember rak össze hosszú idő alatt, de ha ott is van egy tapasztalt figura, aki megmondja az irányelveket az sokat segít.

Ha meg esetleg olyasvalaki az, akinek a korábbi döntései/ízlése megfelelt az embereknek (=vették a korábbi játékait, mint a cukrot), meg még marketingértéke is van, az mindenképpen szerintem pozitív lenne.



Ettől jobban féltem (volna):

rwurl=https://youtu.be/rPW0nyC7sCE

ibi amentia latet



Zaxx írta:

Michael Abrash

Ő meg Quake programozó volt, nem?

Hmm... most hogy mondod, lehet hogy tényleg nem volt benne a keze a Doomban (legalábbis wiki szerint). Pedig mintha lenne valami olyan emlékem a doom/id könyvből, hogy JC "mindent" tőle tanult (amíg le nem hagyta a "tanárát"). Ha tévedtem, akkor bocs.

damoqles írta: Ettől jobban féltem (volna):

https://youtu.be/rPW0nyC7sCE

Ja hát igen, ez meg egy doom skinezett rage lett volna gondolom. Jobb is, hogy megúsztuk. Érdekességképpen kipróbáltam volna, de azért a rengeteg beleölt munkaóráért nagy kár lett volna. Pénzt meg tuti nem adtam volna érte :D



SleepyOne írta: Tippre ma is ugyan így megvannak ezek a nagy nevek, az indiek környékén, csak pont nincs esélyük a AAAs játékok mellett.

Esélyük az van, néha be is jön a dolog, lásd Minecraft.

Amit elfelejtesz, hogy Doom kaliberű "valami" igazából nagyon ritkán van, mert a Doom több, mint egy játék. Pont a múltkor olvastam valami érdekes cikket a piacról, egy-egy játék sikerének szintjéről a piac mostani és akkori méretéhez viszonyítva stb. és igazából elég egyértelmű volt a végkövetkeztetés: a Doom kb. egymaga a történelem legfontosabb videojátéka. Ha megnézed, hogy 93-ban mekkora volt a piac meg hogy milyen volt a játékforgalmazás, akkor elég durva bombaként hat, hogy több gépen futott (kb. 10 millió) egy fél lábbal az undergroundból érkező shareware játék, mint az aktuális Windows. Érthetetlenül elképesztő szám, aminek mai viszonylatban egy AAA játék a közelébe sem érhet, + ugye hiába volt előtte a Wolfenstein, a Doomra forrta ki magát az FPS is.

Brutális siker, azóta sem volt ilyen, max. hasonló a "majdnemek" szintjén.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Értem, a valódi játékélményt még így a játékmenet videok alapján se lehet pontosan megtippelni. Én egyébként pont a Wolfensteinek miatt vagyok inkább optimista. Persze nem ugyanaz a team csinálja, de a kiadó ugyanaz, szerintem várható hasonló minőség.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Hmm... most hogy mondod, lehet hogy tényleg nem volt benne a keze a Doomban (legalábbis wiki szerint). Pedig mintha lenne valami olyan emlékem a doom/id könyvből, hogy JC "mindent" tőle tanult (amíg le nem hagyta a "tanárát"). Ha tévedtem, akkor bocs

Most én is meglestem, szóval félművelt lettem. :D Elég durván multitáltentum a csávó, az idhez meg biztosan nem a semmiből került, szóval lehet, hogy igazad van. :D Én mindig úgy hallottam mondjuk, hogy az id kb. akkor kezdődött, amikor Carmack egymaga kitalálta, hogyan lehet folyamatosan scrollozni PC-n, aztán Hallal és Romeroval közösen néhány hét alatt portot rittyentettek a Mariohoz, amit aztán elküldtek a Nintendonak. Elég nagyot nézhettek a japánok. :D

Szerk.: Ja, egyébként ha már Doom-könyv, itt van, ni:
http://people.inf.elte.hu/mimtaat/idstory/files/mast1.pdf

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Csak úgy üvölt belőle a Doom hangulat... :D
Ellenben kifejezetten szépnek tűnt. Szebbnek (technikailag), mint a mostani.
Szerk. : Bár így többszöri nézés után gyanúsan CGI-nak tűnnek a közeli shotok. És nagy a kontraszt a "gameplay" részhez képest.



Ezzel a változattal a legjobb dolog, ami történhetett, az elkaszálás.

Non serviam



Egyetértek a többiekkel, ez nem is tudom mire hasonlít :) Nem doomra, az biztos.

Well.... f*ck. o.O

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!