A Square Enix már tavaly feltüntette a Rise of the Tomb Raider steames oldalán, hogy nagy valószínűséggel 2016 elején, talán még januárban érkezik a játék PC-s verziója, de a mai nappal vége a bizonytalanságnak: január 28-ától rabolhatjuk az opcionális sírokat Larával. Részletek és gépigény a folytatásban!
AAA címhez mérten korrekt, a 3 hónapos – Xbox-exkluzivitás miatti – késést figyelembe véve azonban talán egy kicsit furcsa, hogy a szokásos 50 eurós alapáron kosarazhatjuk be a Rise of the Tomb Raidert. Előrendelőknek a 2013-as játék és egy adag skin jár, a Season Pass pedig 28 eurót kóstál – utóbbit az alapjátékkal együtt is megvehetjük a Digital Deluxe Edition formájában, de pénzben így sem járunk jobban.
A gépigényből egyelőre a minimum került közlésre:
Meglehetősen barátkozósnak tűnik, azonban arról nem szól a fáma, hogy ezen a konfiguráción csak diavetítést vagy élvezhető játékot is kapunk-e.
Az Xbox One verzió egyébként a Microsoft közleménye szerint eddig több, mint 1 millió példányban fogyott, amely alacsony szám valószínűleg szolid bukást jelent – ne feledjük: az előző részt 3,4 milliós eladásokkal is zakóként könyvelte el a Square Enix –, szóval most mindennél nagyobb szükség lehet a sikeres PC-s és az egyelőre év végére belőtt PS4-es verziókra. Én szurkolok!
AAA címhez mérten korrekt, a 3 hónapos – Xbox-exkluzivitás miatti – késést figyelembe véve azonban talán egy kicsit furcsa, hogy a szokásos 50 eurós alapáron kosarazhatjuk be a Rise of the Tomb Raidert. Előrendelőknek a 2013-as játék és egy adag skin jár, a Season Pass pedig 28 eurót kóstál – utóbbit az alapjátékkal együtt is megvehetjük a Digital Deluxe Edition formájában, de pénzben így sem járunk jobban.
A gépigényből egyelőre a minimum került közlésre:
- OS: Windows 7 64bit
- Processzor: Intel Core i3-2100 vagy ezzel megegyező teljesítményű AMD
- Memória: 6 GB RAM
- GPU: NVIDIA GTX 650 2GB vagy AMD HD7770 2GB
- DirectX: 11-es verzió
- HDD: 25 GB szabad hely
Meglehetősen barátkozósnak tűnik, azonban arról nem szól a fáma, hogy ezen a konfiguráción csak diavetítést vagy élvezhető játékot is kapunk-e.
Az Xbox One verzió egyébként a Microsoft közleménye szerint eddig több, mint 1 millió példányban fogyott, amely alacsony szám valószínűleg szolid bukást jelent – ne feledjük: az előző részt 3,4 milliós eladásokkal is zakóként könyvelte el a Square Enix –, szóval most mindennél nagyobb szükség lehet a sikeres PC-s és az egyelőre év végére belőtt PS4-es verziókra. Én szurkolok!
Az a 3.4 millio csak az elso honap volt, valojaban valahol 8.5 felett jar mar:
http://www.pcgamer.com/tomb-raider-reboot-has-sold-85-million-copies/
Igen, így kicsit félreérthető, de Zaxx nyilván arra gondolt, hogy négy hét után 3,4 milliós eladás után panaszkodtak Square Enixnél (le is mondott a CEO), ahhoz képest ez a vélhetően bő egy hónap alatt befutott 1 millió sem sok. Mindenesetre a 8,5 millióval nem lehet összevetni, hiszen azt már hosszabb távon hozta ossze az előző játék.
Viszont akkor három elterjedt, sokmilliós bázisú platformon egyszerre vált elérhetővé a játék, most pedig bár 360-ra is megjelent, de elsősorban a PS4 mögött amúgy is másodhegedűs One-ra építettek. Melelsleg az első rész PC-n is sikeres, hiszen a SteamSpy adatai szerint ~3,8 millió felhasználónak van meg az accountján. Volt persze már többször nagyon olcsó, és megjelenéskor is járt VGA-khoz. Tehát nehéz összevetni a számokat, de nem úgy néz ki, hogy bankot robbantott vele a Microsoft. Viszont az 1 milliónál több sok mindent jelenthet, lehet 1,1 millió és 1,9 millió is (bár ez utóbbit kétlem), ami nagyon nem mindegy. A 2 milliót nyilván nem lépték át, mert akkor bolondok lettek volna nem hangsúlyozni.
Sors bona, nihil aliud.
Ja, igy mar ertem. Kosz.
Abbol a 3.4-bol vajon mennyi volt anno az Xbox? Ahhoz kepest is bukta?
Hivatalosan "well over 1 million"-t mondott Aaron Greenberg a TR eladásokról, szóval én a "medián" másfél milcsiben gondolkodtam. Ennél konkrétabbat annyit tudunk, hogy dec 10 környékén járt fél milliónál a játék. Ami szvsz kicsit árulkodó, hogy korábban semmit nem mondtak a PC portról, csak annyit, hogy "valamikor 2016-ban" - erre decemberben villámgyorsan bemondták, hogy január, most meg 3 hét múlva meg itt a játék úgy, hogy a PS4-rs változat még a kanyarban sincs. Lehet, hogy ez volt persze a terv elsőre is, mert megint a Nixxes csinálja a portolást, ők meg időhiány miatt biztosan nem adnák a renomét egy rossz programmal.
Az első rész eladásait meg úgy értettem, ahogy mondod, viszont: nem hogy panaszkodtak, hanem kijelentették, hogy 5-6 milliót vártak, és hogy így kb. bukás a játék - mondjuk én abban erősen kételkedem, hogy ez a játék bukását jelenti-e, elvégre nagy általánosságban is bajban van a Squeenix.
Egyébként Jim Sterling tök jó videót csinált a témában:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=XKpgfBJ708A
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Arról nem esett szó, valószínűleg 360-on fogyhatott a legjobban vagy legalábbis egy szinten a PS3-as verzióval, így én 1,5 millió körülire vagy afölé tenném. De ez csak saját találgatás. A sokat hazudozó VGChartztnak talán volt erre becslése, de a mai napig erősen pontatlannak tűnnek a játékot illető számaik.
@Zaxx
Az is VGChartz, tehát nem megbízható, bár nem tűnik irreálisnak. Náluk egyébként 3:1-es arányban nyert a One a 360-nal szemben, de nem szívesen reklámozom őket
Sors bona, nihil aliud.
Oh... akkor a "konkrétabbat" szót vissza is szívom. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ezt nem tudjuk, de egyébként érdekes kérdés, hogy a RotTR-nél mennyit számít az exkluzivitás a nyereség szempontjából: lehet, hogy az MS támogatta annyit a fejlesztést meg a reklámot, hogy így még jobb is lehet a bolt a végére.
Mellesleg itt még lehet, hogy jobban is jár a Square a csúszással: valószínűleg nagy hiba lett volna a Fallout 4 és a Legacy of the Void környékén startolni PC-n.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kuka.
Nekem az előző felvonás is bejött - bár annyira TR, mint amennyire Chiller Lara Croft - szóval jöhet az új is simán, bár az hótziher, hogy az előd hibáiból tanulva:
* Nem veszem meg első nap, mert két hét múlva már öt dolcsiért, vagy bundle-ban adják.
* Nem rendelem elő, mert kapok olyan DLC-t, ami a minimális kihívást kiöli a játékból és kikapcsolhatatlan.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
GOTY. Nincs apelláta.