Egyre közeledik a Capcom korábban kivesézett egyedi akció-RPG-jének PC-s megjelenése, így becsapódott több új roppant biztató információ, a hivatalos gépigény és egy előzetes is. Kezdetnek szolgáljuk ki a látószerveinket:
rwurl=https://youtu.be/goH1mtLiyGU
Minimális gépigény
OS: Windows Vista vagy újabb
Processzor: Intel Core i5-660 vagy ennek megfelelő
Rendszermemória: 4 GB RAM
Videokártya: Radeon HD 5870 vagy ennek megfelelő
DirectX: Version 9.0c
Tárhely: 22 GB
Hangkártya: DirectX-kompatibilis hangkártya
Ajánlott gépigény:
OS: Windows Vista vagy újabb
Processzor: Intel Core i7-4770K vagy ennek megfelelő
Memória: 8 GB RAM
Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 760 vagy ennek megfelelő
DirectX: Version 9.0c
Tárhely: 22 GB szabad tárhely
Hangkártya: DirectX-kompatibilis hangkártya
A hivatalos steames FAQ-ban tárgyaltak szerint laptopokon már egy GTX 960M (asztaliban a GTX 750 Ti szintje körül van) is elég a full HD-ben elérhető stabil 60 fps-hez, néhány kisebb butítás mellett, 970M-től pedig erre sincsen szükség.
Nem maradhatnak el az előrendelői extrák sem. Ezekért ritkán van ok lelkendezni, és talán ez sem a megfelelő alkalom, de a játék kora miatt természetesen semmiképp nem kivágott tartalmakról van szó. Ellenben egy több mint 300 oldalas lapozgatni-nézegetni való könyv (nyilván digitális formában, ami azért ront az üzlet kihagyhatatlanságán) és több mint 2 órányi zene jár hozzá, akár tömörítetlen formátumban is.
További hájjal kenegető részletek:
Pár üröm azért akad az örömben, például a játék Steam-oldalán az elérhető nyelvek között nem szerepel a konzolon elérhető japán szinkron, és licencproblémák miatt valóban nem is számíthatunk rá, ahogy emiatt hiányozni.. A modokhoz való hozzáállásuk pedig baráti, de hivatalos támogatás ezekhez a motorul szolgálú MT Framework és a fejlesztőeszközeik miatt nem lesznek. Továbbra is marad a konzolon is alkalmazott egyetlen mentett állást (és ezzel egyszerre egy karaktert) lehetővé tévő rendszer, bár ez megkerülhetőnek tűnik. Őszintén szólva szívesen olvastam volna a játék kezelőfelületének megjavításáról is, mert az nem volt éppen intuitív. De meglátjuk, mi lesz ezzel a helyzet az új vívmányokkal együtt.
Nagyon úgy tűnik, a Capcom igazán ki akarja köszörülni a korábban elkövetett hibáit, és hogy ennyire figyelnek a heterogén PC-s igényekre, talán Master Race tematikájú topikokat is bújnak a marketingeseik. Jó jel ez, akár a további játékaik szempontjából nézzük, akár a konkrét franchise-t tekintve. Remélhetően a Warner Bros. illetékesei is olvassák e jó híreket, lenne mit tanulniuk.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, januárban érkezik (egészen pontosan 15-én, tehát 27-et kell még aludni) a játék 29,99 eurós áron.
Forrás: Capcom Unity és Dragon's Dogma: Dark Arisen FAQ (Steam)
rwurl=https://youtu.be/goH1mtLiyGU
Minimális gépigény
OS: Windows Vista vagy újabb
Processzor: Intel Core i5-660 vagy ennek megfelelő
Rendszermemória: 4 GB RAM
Videokártya: Radeon HD 5870 vagy ennek megfelelő
DirectX: Version 9.0c
Tárhely: 22 GB
Hangkártya: DirectX-kompatibilis hangkártya
Ajánlott gépigény:
OS: Windows Vista vagy újabb
Processzor: Intel Core i7-4770K vagy ennek megfelelő
Memória: 8 GB RAM
Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 760 vagy ennek megfelelő
DirectX: Version 9.0c
Tárhely: 22 GB szabad tárhely
Hangkártya: DirectX-kompatibilis hangkártya
A hivatalos steames FAQ-ban tárgyaltak szerint laptopokon már egy GTX 960M (asztaliban a GTX 750 Ti szintje körül van) is elég a full HD-ben elérhető stabil 60 fps-hez, néhány kisebb butítás mellett, 970M-től pedig erre sincsen szükség.
Nem maradhatnak el az előrendelői extrák sem. Ezekért ritkán van ok lelkendezni, és talán ez sem a megfelelő alkalom, de a játék kora miatt természetesen semmiképp nem kivágott tartalmakról van szó. Ellenben egy több mint 300 oldalas lapozgatni-nézegetni való könyv (nyilván digitális formában, ami azért ront az üzlet kihagyhatatlanságán) és több mint 2 órányi zene jár hozzá, akár tömörítetlen formátumban is.
További hájjal kenegető részletek:
- 9 vadonatúj achievement a konzolos verziókhoz képest, azok kedvéért, akiknek ez növeli a motivációt
- lehetőség a csatlósok utazás közbeni dumálásának teljes elnémítására (részemről csak annyit tudok erre mondani: nem elvetélt ötlet)
- támogatás a XInputot és DirectInputot használó kontrollereket illetően, az Xbox 360, az Xbox One, a DualShock 4 és a Steam Controller minden külső ügyeskedés nélkül alapból támogatott
- az előző generációs konzolokon a memóriakorlátok miatt nem bevethető textúrákat kapunk
- minden korábban kiadott DLC és bónusztartalmat beépítettek a játékba, beleértve az Eternal Ferrystone-t (ez korábban az alapjátékból kiegészítőbe mentett állást migrálóknak járt)
- teljes kijelzős megjelenítés 16:9-es képarányú monitorokon (azaz nyugdíjazhatjuk a "cinematikus" fekete csíkokat, ha úgy szottyan úri kedvünk)
- 30, 60 és "változó" másodpercenkénti képfrissítések támogatása
- 4K (3840x2160) felbontás - eddig tesztelték, lehet magasabb szinten is vigéckedni, ha nagyon akarunk
- 144 Hz-es monitorok támogatása a 144 fps-es játékmenet érdekében (150 fps a támogatott maximum)
- kedvünk szerint alakítható billentyűzet- és egérkiosztás (valahol szomorú, hogy ezt ki kell emelni, mindenestre jó, hogy több ponton is kifejezetten hangsúlyozzák a hagyományos PC-s beviteli eszközök támogatását is)
- hat gyorsbillentyűn (0-5) testreszabhatunk a gyakran használt cuccok elérhetőségéért, hogy ne kelljen szünetekkel megtörnünk a csatákat
Pár üröm azért akad az örömben, például a játék Steam-oldalán az elérhető nyelvek között nem szerepel a konzolon elérhető japán szinkron, és licencproblémák miatt valóban nem is számíthatunk rá, ahogy emiatt hiányozni.. A modokhoz való hozzáállásuk pedig baráti, de hivatalos támogatás ezekhez a motorul szolgálú MT Framework és a fejlesztőeszközeik miatt nem lesznek. Továbbra is marad a konzolon is alkalmazott egyetlen mentett állást (és ezzel egyszerre egy karaktert) lehetővé tévő rendszer, bár ez megkerülhetőnek tűnik. Őszintén szólva szívesen olvastam volna a játék kezelőfelületének megjavításáról is, mert az nem volt éppen intuitív. De meglátjuk, mi lesz ezzel a helyzet az új vívmányokkal együtt.
Nagyon úgy tűnik, a Capcom igazán ki akarja köszörülni a korábban elkövetett hibáit, és hogy ennyire figyelnek a heterogén PC-s igényekre, talán Master Race tematikájú topikokat is bújnak a marketingeseik. Jó jel ez, akár a további játékaik szempontjából nézzük, akár a konkrét franchise-t tekintve. Remélhetően a Warner Bros. illetékesei is olvassák e jó híreket, lenne mit tanulniuk.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, januárban érkezik (egészen pontosan 15-én, tehát 27-et kell még aludni) a játék 29,99 eurós áron.
Forrás: Capcom Unity és Dragon's Dogma: Dark Arisen FAQ (Steam)
Fogalmam sincs, mennyivel gyengébb egy 970M az asztali változatokhoz képest, de őszintén szólva a tréler alapján nem érzem teljesen megalapozottnak ezt a gépigényt. GTX 760? Minek az?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A 4K-hoz és a 144 fps-hez :) Amúgy nálam GTX 750 Ti-n az Alan Wake nem tudta 1080p-ben a 60 fps-t, butítanom kellett, hiába Remedy. Ez csúnyább, de sandbox. Van fizika is. A Skyrim is nagyjából hasonló vason (se?) tudja az 1080p@60 fps-t.
Előző generációs konzolszökevény játék, mely egy kurrens PC-n végre normális minőségben fog futni. Nem kiemelkedően alacsony a gépigény, de korrekt, ha a leírtak valóra válnak, a PC-s feature-ök pedig jól hangzanak, főleg a játék ismeretében.
Sors bona, nihil aliud.
Az Alan Wake pl. köszönőviszonyban sincs a konzolos verzióval látvány terén, szóval érthetőek a magasabb követelmények. A Skyrim nálam GTX 560-on is hozta a 60 fps-t annak idején.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Lehet, de tényleg megnőtt gépigény, az American Nightmare-t már levettem 720p-be. (Majdnem) csőjáték a technikailag pöpec Remedytől. Nem voltam odáig.
A GTX 560 is az említett szint, ez meg újabb játék, és kap javítást. amúgy azt írják, hogy Intel HD 3000-en 720p@30 fps-ben élvezhető, persze low beállítások mellett (most aki azon próbál játszani, annak ez elég is), de én laptopon (P100-ason) utoljára Heroes II-t játszottam, szóval engem nem hoz lázba. Lehetne alacsonyabb, de nem érzem tragikusnak, és szerintem, várható volt, hogy 2015-ben nem lövik be ez alá. A minimum egyértelműen nem azt jelenti, hogy csak azon indul el. Úgyis majd akkor leszünk okosabbak, ha már kipróbálhattuk. Addig is elfogadom, hogy te sokallod, engem sajnos nem indított meg negatív értelemben.
Erről jut eszembe: mostanában az Alice: Madness Returnst próbálom folytatgatni, de az még iniátírás után is borzalom, talán egy Titan elvinné majdnem normálisan. És azzal aztán tényleg nem lehet mit kezdeni, annyira Made in China (más szempontból is, sajnos).
Sors bona, nihil aliud.
Az Alice MR borzalmas port, ha ki akarsz belőle hozni vmi normálisat, akkor két dolgot kell csinálnod:
- PhysX-et elfelejtened
- Az ini-ben turkálnod.
Egyébként a 760 nekem sem úgy sok, hogy manapság sok (igazából teljesen normál gépigény egy mai játéknak), hanem a Dragon's Dogmához képest. Amihez tudnám hasonlítani a helyzetet a logika mentén, az pl. a Castlevania Lords of Shadow, ahol a gépigény azért volt egy pöppet magasabb, mint általában, mert az 1080p / 60 fps teljesítményre értették a recommendedet (és ha a 960M elég ehhez, akkor valószínűleg a 760 is), és ha az megvolt, akkor néhány átvezetőt leszámítva hozta is, mint a kisangyal. Amit még manapság is soknak érzek, az igazából a proci, mert ég és föld a minimum meg az ajánlott.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tudom, a valami normális alig-alig sikerült is. De régen sok játék volt, amellyel évekkel később is szenvedni kellett (Gothic 3, GTA IV, Oblivion, L.A. Noire). Nem ezeknek kell a mércét jelenteniük, de sandbox játékoknál, pláne portoknál érdemes (volt) óvatosabbnak lenni.
Számít a kor, meg nemcsak aktuális játékhoz, de az elterjedt hardverekre is fogják belőni (lásd GOG, kicist nagyobbak a felvállalt gépigények, mint a korabeli dobozokon), gyakran a hivatalosban gépigényben inkább túllőve. A LoS-nál (nem ismerem, nincs összehasonlítási alapom a meg se jelent porttal) egyébként a DD 2-3 évvel újabb játék, bár ugyanazokon a fix hardvereken kínlódott korábban mindkettő.
Sors bona, nihil aliud.
Egyéb kérdés?