Ritka egyetértéseink egyike. Ugrálhatnak az autógyártók 2035 kapcsán, de a kínai dömping miatt már tökmindegy, az átállás le fog menni és az fog az EU-szereplők közül életben maradni, aki márkába illő és használható (igen, létezik ilyen EV) autót tud csinálni és már most előremenekül ebbe. Meg lehet nézni mit csinál a Renault az új 4-essel és 5-össel, az a nyerő stratégiák egyike
azert, mert most a flotta co2 kovetelmenyek miatt nem eri meg kisautot gyartani.
(mert tul kicsi rajta az arres, nem birja el az ara a mindenfele trukkoket, hogy alacsony legyen a co2 kibocsatasa.)
de ha leszarjuk (ahogy kellene) a co2-t, akkor ujra lehetne kisautot gyartani, es nem 10M lenne egy alapszintu verda. (hanem mondjuk kapnal 6-ert egy uj kisautot, kis funyiro benyas motorral)
az EV addig olcso, amig ra nem basszak ara is a jovedekit valamilyen formaban.
-3-4 millió állami támogatás, és máris ott vagy, amire vágynál.
Az életbe nem fogsz te már 6 millióért használható kocsit kapni. Talán MG mozgott ilyen árkategóriában utoljára még bevezető árakkal.
Én inkább megtolnám még jobban elektromos autó támogatást, kiterjeszteném, és valahogy úgy okoskodnék, hogy az EU-s gyártók kocsijaira lehessen a legnagyobb támogatást felvenni.
Mi fog történni akkor, ha exponenciálisan nő azok száma akik rácuppantják a hálózatra a porszívójukat és 10-20-100-1000+ KW-al töltik, mert 5 perc alatt kell a 400km reklámozott hatótáv? Hmm...
20 éve: a napelem jó, tegyetek fel sokat, jópénzért veszik vissza a delejt, tokremegeri.png.
5 éve: a napelem jó, de már nem éri meg annyira, mert nem veszik vissza olyan jópénzér, de még mindig királyság, mert független leszel áramügyileg!
jelen: a napelem bizniszben érdekelt ismi által már egy másik topicban említett közeljövőbeni napelem-adó várható, valószínűleg rendszerterhelésre fogják építeni a magyarázatot. Még inkább nem éri meg átlagjózsinak felrakni a napelemet, mert a büdös életben nem térül meg.
jövő: mégis mit csinálna az adott állam, ha a jármű-infrastruktúra működéséhez szükséges áramot tőle kell majd venni? :D Nincs az a lakossági tetőfelület ami elég lesz ezekre.
ja látom, közben a szegedi rambó már hasonlót írt.
Más:
Most műszakizik az autóm és mint megtudtam idén januártól a vizsgaállomásoknál az egy főre eső fosások száma jelentősen megugrott. Az új rendszerbe bármikor nyomhatnak remote egy pauset, az ellenőrnek 2 órája van odaérni (+ a vizsgát elölről kell kezdeni az adott autónál). A beszámoló alapján elég húzós büntetéseket és több napos bezárásokat osztogatnak.
A 16 éves átlagéletkorú autók országában :) Ráhúzva ezt arra, hogy csúúúnya sok csalás van, meg átengednek minden romot! 0.05 egység a tolerancia a max határ felett a CO-nál.
Senki nem tölt otthon tobb száz kw-al, szépen csorog bele éjszaka (amikor a hálózat terhelése alacsony) 11 vagy 22 kw-al a benya vagy meg kevesebbel, ami egyébként pár óra alatt lezajlik, sőt ritka aki 10%-rol tolt 80 vagy 100%-ra otthon. Régen olyan burtál fogyasztók voltak a lakásokban, most meg minden energiatakarékos, a klíma inverteres, a hűtő, a tv, a világítás lófütty. Simán bírni fogja a hazai hálózat, főleg hogy elmúlt evekben komoly fejlesztések mentek végbe, és még rengeteg van betervezve.
A rendes chargereken meg nyilván úgy van kiadva az engedély, hogy max kihasznaltsag mellett sem fektethetik meg a halózatot, de ugye egyreszt azok kihasznaltsaga eleve kozeleben sincs a maxnak es sose lesz (benzinkuton se allnak mindenhol egyszerre), masreszt napkozben hasznaljak oket nagyreszt, amikor meg napelemek toljak az aramot a halozatba, szal konnyu az egyensulyt fenntartani.
Teljesen valotlan a felelem attol, hogy itt a halozat nem fogja birni az elektromos autokat, foleg ha az elterjedesuk hasonlo utemben fog zajlani.
Amugy felolem nyugodtan adoztassak meg napelemet meg elektromos toltoket, ha azok kivaltjak a fosszilis energiahordozokat. Nekunk embereknek kurva nagy win, ha nem benzingozt meg dizeles merget szivunk be, en fizetek is erte az egeszsegunk meg a bolygonk erdekeben. Elobb utobb a napelemek es az akkumulatorok ara is ugy le fog csokkenni (ahogy mar eddig is hatalmasat merseklodott), hogy nem lesz tobbe luxuscikk. Lasd a LED tvt, a klímát, stb.
Játszik. De azt az értékvesztés miatt tuti nem venném meg újonnan, maximum 1-2 évesen, kevés használattal. A Model Y pakliban van. Az én use casem 95 százalékát simán fedné, páromnak pedig ott a dízel Cmax, ha esetleg tényleg ki kéne menni a világból.
igy van az nagyon nagy elony, hogy viszonylag tisztak. szallo por is joval kevesebb, meg a fekezesbol adodo is a rekupacio miatt. mindenkepp a jovo az elektromos verda, ehhez viszont kellene jo ejropai akksi, ritkafoldfemek nelkul. ami nincs.
Az elektromos autók értékvesztését hogy kell számolni az állami támogatás mellett?
Pl. Model Y juniper AWD Long Range quicksilver most 22.6 misi lenne, de levonva a 4 misit csak 18.6 misi.
15-16-ért lehet venni használt régi Y-t, de nekem pl. a nagyobb és újabb akksi, a jobb futómű, a csendesebb kabin és általánosságban az összeszerelés minőségének radikális javulása, a plusz garancia miatt azt a +2.5 misit megérné, hogy újat vegyem 18-ért (ha sima fehérben venném egyébként -1 milla).
Ilyenkor a használt piaci ár a listaárhoz vagy az államilag támogatott árhoz igazodik?
Elég annyit tudnod, hogy a listaár értékének több, mint felét bukod 5 év alatt. Ez állami támogatás esetén is legfeljebb egy kevésbé avuló benzinessel veszi fel a versenyt. A probléma, hogy meglátásom szerint az értékvedztés ezútán is meredek, tehát még állami támogatással is akkora vagynagyobb bukta, mint a legrosszabb benzines esetén.
Az elektromos megéri, ha tolod bele az évi 30e+ kilométert, mert ott már az üzemanyagáron többet nyersz, mint az avuláson, de ha átlag évi 15 ezret mész, nem lesz nyerő a benzines alternatívához mérten.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Igazából folytatnom kellene az utazós sztorit, de már annyit, hogy elvittem az R8-at szervizelni két sráchoz, akik az egyik versenyzős csoportban jelentkeztek még az utazás előtt, hogy segítenének rendbe rakni a kocsi melegedő hűtővizét. Az akkori vizitkor megállapítást nyert, hogy nem nyit a termosztát, de javító készlet van hozzá százasért - csak éppen nem az országban. így történhetett, hogy végül a Gt86-al mentünk.
Ha már ott voltam, megbeszéltem a dióhéjas szeleptisztítást is, amihez szintén berendelték a tömítő gumikat. Ezek a gyakorlatban ilyen postás gumi jellegű szarok, 15-20 db. Áruk: 200
Az olajat én hoztam, még rendeltünk két ventit, hogy ráfaragjuk az olajhűtőre. Lehetett tippelni, hogy két nap alatt meglesz az egész meló.
Első nap ott maradtam délutánig, mert amúgy is később volt dolgom a belvárosban. A termosztát cseréje egy 5 csavaros történetnek ígérkezett - csak sajnos az egyik titán csavar összegyógyult az alu házzal, így aztán szépen bele is tört. Tehát a menetes rész már a konkrét szivattyúházba tört bele, így aztán azt a főelemet is le kellett venni. Ahhoz viszont előbb le kellett bontani 3 vízcsövet, meg egy olajcsövet további csavarokkal, így délután lett, mire kezünkben volt az alkatrész, amit alapból ki sem akartunk szerelni, és vihettem a gépműhelybe kifúratni a beletört csavart
rwurl=https://i.imgur.com/nypXsU3.jpeg
Ez persze további tömítések beszerzését vonat maga után. A következő nap csak elment, nem volt idejük foglalkozni vele. Ma este hívtak, hogy kész a kocsi, de persze diószórás, hűtés modról nem is álmodhattam, lényeg, hogy a próbakör alatt stabil volt a kocsi hőmérséklete.
Most már megvannak az alkatrészek az elmaradt munkákhoz, így elvben csak munkadíjat kell már fizetni, de ez már csak egy olyan téma, hogy látjátok, mindig érik az embert meglepetések. így az alkatrészekkel, víz és oljacserével együtt 900 lett a vége és ebből mindössze 200 volt a munka.
Kemény világ, de hát mit várjon az ember :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Toyotát fikázzák, hogy hol maradnak az elektromos modelljei, de úgy látom, csak nem akarnak a mostani technológiával kompromisszumos szarokat gyártani, mint a többiek
Persze :DD
Legalább 10 év mire barki be tudja vezetni szilard test akkukat. Toyota már hidrogen hajtassal is befurdott anno. Tutira nem lesz 2027ben ilyen autojuk, max. 1-2 teszt peldany. De mire evbol tomeggyartas lesz az minimum 5 év, de inkabb duplaja.
De az mar old tech nem? Sodium-ion az uj tech a bidé szerint.
Sos viz van boven, nem is kell kulfoldre menni erte a csajnizoknak, csak bedobnak egy nagy buvarszivattyut. Vagy majd az egyik kozelebbi megvasarolt oceanparti afrikai allamban meg fizetnek is erte, hogy a bidé adja a raepitett technologiaval a sotlanitott ivovizet az adott orszagnak a rabszolgakert cserebe, hogy legyen itthun mindenkinek evje 😂
Nehéz ügy, autókba (telóba/laptopba stb) nem jó, mert sokkal kisebb az energiasűrűsége, a nátrium-ionok egyszerűen sokkal nagyobbak és másfajta elektrolit kell hozzá. Van olyan alkalmazás, ahol ez nem számít (leginkább a hálózati energiatárolás, esetleg közepes méretű, rövid útvonalakat bejáró hajók, pl kompok), de autóknál nehezen elképzelhető. Persze, lehet, hogy meg lehet valahogy buherálni a kémiájukat, de kérdés, hogy megéri-e a befektetés így, hogy egy csomó iparági ellátási lánc kiépült a li-ion köré
Izgalmas lesz látni, hogy alakul a használt EV piac, mert 20-25M-ért még mindig csak a burzsoázia vesz ittHUN autót. A nép egyre növekvő kintlévőségét tekintve pedig nem tartom valószínűnek ittHUN az EV boomot.
Bár a Xiaomi szereti rázárni a bent ülőkre az ajtókat, amíg porig ég. Ez is egyfajta felső-középosztály ritkítás.
Teslaban is benn szoktak égni, nothing new here.
Szerintem arányaiban rengeteg EV van nálunk az utakon, ahhoz képest, hogy csóró magyarirsztánban vagyunk. De ugye napelemek terén meg EU leaderek vagyunk, szal végülis nem meglepő ezen összefüggés alapján.
Ritka egyetértéseink egyike. Ugrálhatnak az autógyártók 2035 kapcsán, de a kínai dömping miatt már tökmindegy, az átállás le fog menni és az fog az EU-szereplők közül életben maradni, aki márkába illő és használható (igen, létezik ilyen EV) autót tud csinálni és már most előremenekül ebbe. Meg lehet nézni mit csinál a Renault az új 4-essel és 5-össel, az a nyerő stratégiák egyike
azert, mert most a flotta co2 kovetelmenyek miatt nem eri meg kisautot gyartani.
(mert tul kicsi rajta az arres, nem birja el az ara a mindenfele trukkoket, hogy alacsony legyen a co2 kibocsatasa.)
de ha leszarjuk (ahogy kellene) a co2-t, akkor ujra lehetne kisautot gyartani, es nem 10M lenne egy alapszintu verda. (hanem mondjuk kapnal 6-ert egy uj kisautot, kis funyiro benyas motorral)
az EV addig olcso, amig ra nem basszak ara is a jovedekit valamilyen formaban.
es ra fogjak nyugi.
Parizer forever.
reno 4, 12M, rono 5 11M.
megifzethetetlenek.
Parizer forever.
-3-4 millió állami támogatás, és máris ott vagy, amire vágynál.
Az életbe nem fogsz te már 6 millióért használható kocsit kapni. Talán MG mozgott ilyen árkategóriában utoljára még bevezető árakkal.
Én inkább megtolnám még jobban elektromos autó támogatást, kiterjeszteném, és valahogy úgy okoskodnék, hogy az EU-s gyártók kocsijaira lehessen a legnagyobb támogatást felvenni.
Tesla nálad miért nem játszik amúgy? Értékvesztés, minimalizmus, Musk kirohanás?
Mi fog történni akkor, ha exponenciálisan nő azok száma akik rácuppantják a hálózatra a porszívójukat és 10-20-100-1000+ KW-al töltik, mert 5 perc alatt kell a 400km reklámozott hatótáv? Hmm...
20 éve: a napelem jó, tegyetek fel sokat, jópénzért veszik vissza a delejt, tokremegeri.png.
5 éve: a napelem jó, de már nem éri meg annyira, mert nem veszik vissza olyan jópénzér, de még mindig királyság, mert független leszel áramügyileg!
jelen: a napelem bizniszben érdekelt ismi által már egy másik topicban említett közeljövőbeni napelem-adó várható, valószínűleg rendszerterhelésre fogják építeni a magyarázatot. Még inkább nem éri meg átlagjózsinak felrakni a napelemet, mert a büdös életben nem térül meg.
jövő: mégis mit csinálna az adott állam, ha a jármű-infrastruktúra működéséhez szükséges áramot tőle kell majd venni? :D Nincs az a lakossági tetőfelület ami elég lesz ezekre.
ja látom, közben a szegedi rambó már hasonlót írt.
Más:
Most műszakizik az autóm és mint megtudtam idén januártól a vizsgaállomásoknál az egy főre eső fosások száma jelentősen megugrott. Az új rendszerbe bármikor nyomhatnak remote egy pauset, az ellenőrnek 2 órája van odaérni (+ a vizsgát elölről kell kezdeni az adott autónál). A beszámoló alapján elég húzós büntetéseket és több napos bezárásokat osztogatnak.
A 16 éves átlagéletkorú autók országában :) Ráhúzva ezt arra, hogy csúúúnya sok csalás van, meg átengednek minden romot! 0.05 egység a tolerancia a max határ felett a CO-nál.
Senki nem tölt otthon tobb száz kw-al, szépen csorog bele éjszaka (amikor a hálózat terhelése alacsony) 11 vagy 22 kw-al a benya vagy meg kevesebbel, ami egyébként pár óra alatt lezajlik, sőt ritka aki 10%-rol tolt 80 vagy 100%-ra otthon. Régen olyan burtál fogyasztók voltak a lakásokban, most meg minden energiatakarékos, a klíma inverteres, a hűtő, a tv, a világítás lófütty. Simán bírni fogja a hazai hálózat, főleg hogy elmúlt evekben komoly fejlesztések mentek végbe, és még rengeteg van betervezve.
A rendes chargereken meg nyilván úgy van kiadva az engedély, hogy max kihasznaltsag mellett sem fektethetik meg a halózatot, de ugye egyreszt azok kihasznaltsaga eleve kozeleben sincs a maxnak es sose lesz (benzinkuton se allnak mindenhol egyszerre), masreszt napkozben hasznaljak oket nagyreszt, amikor meg napelemek toljak az aramot a halozatba, szal konnyu az egyensulyt fenntartani.
Teljesen valotlan a felelem attol, hogy itt a halozat nem fogja birni az elektromos autokat, foleg ha az elterjedesuk hasonlo utemben fog zajlani.
Amugy felolem nyugodtan adoztassak meg napelemet meg elektromos toltoket, ha azok kivaltjak a fosszilis energiahordozokat. Nekunk embereknek kurva nagy win, ha nem benzingozt meg dizeles merget szivunk be, en fizetek is erte az egeszsegunk meg a bolygonk erdekeben. Elobb utobb a napelemek es az akkumulatorok ara is ugy le fog csokkenni (ahogy mar eddig is hatalmasat merseklodott), hogy nem lesz tobbe luxuscikk. Lasd a LED tvt, a klímát, stb.
Játszik. De azt az értékvesztés miatt tuti nem venném meg újonnan, maximum 1-2 évesen, kevés használattal. A Model Y pakliban van. Az én use casem 95 százalékát simán fedné, páromnak pedig ott a dízel Cmax, ha esetleg tényleg ki kéne menni a világból.
igy van az nagyon nagy elony, hogy viszonylag tisztak. szallo por is joval kevesebb, meg a fekezesbol adodo is a rekupacio miatt. mindenkepp a jovo az elektromos verda, ehhez viszont kellene jo ejropai akksi, ritkafoldfemek nelkul. ami nincs.
Parizer forever.
Az elektromos autók értékvesztését hogy kell számolni az állami támogatás mellett?
Pl. Model Y juniper AWD Long Range quicksilver most 22.6 misi lenne, de levonva a 4 misit csak 18.6 misi.
15-16-ért lehet venni használt régi Y-t, de nekem pl. a nagyobb és újabb akksi, a jobb futómű, a csendesebb kabin és általánosságban az összeszerelés minőségének radikális javulása, a plusz garancia miatt azt a +2.5 misit megérné, hogy újat vegyem 18-ért (ha sima fehérben venném egyébként -1 milla).
Ilyenkor a használt piaci ár a listaárhoz vagy az államilag támogatott árhoz igazodik?
A használt autónál már kalkulálni kell az akkupakk cserével is Km/évjárat függvényében. Teslaknal nem tudom mennyit bír.
Elég annyit tudnod, hogy a listaár értékének több, mint felét bukod 5 év alatt. Ez állami támogatás esetén is legfeljebb egy kevésbé avuló benzinessel veszi fel a versenyt. A probléma, hogy meglátásom szerint az értékvedztés ezútán is meredek, tehát még állami támogatással is akkora vagynagyobb bukta, mint a legrosszabb benzines esetén.
Az elektromos megéri, ha tolod bele az évi 30e+ kilométert, mert ott már az üzemanyagáron többet nyersz, mint az avuláson, de ha átlag évi 15 ezret mész, nem lesz nyerő a benzines alternatívához mérten.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ahol van az akksinak hőmanagementje - tehát nem egy szaros Leaf, az akksi csere nem reális kockázat legalább 300e-ig.
Keress rá a tesla batteri degradationre. Pontos ábrák vannak a gyári adatok szerint.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Most találták meg a világ eddig ismert legnagyobb lítium lelőhelyét dojcslandban.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Svédországban is van egy hatalmas lelőhely
https://hvg.hu/cegauto/20251010_Elarasztjak-allami-penzzel-a-nemet-villanyauto-vasarlokat
Igazából folytatnom kellene az utazós sztorit, de már annyit, hogy elvittem az R8-at szervizelni két sráchoz, akik az egyik versenyzős csoportban jelentkeztek még az utazás előtt, hogy segítenének rendbe rakni a kocsi melegedő hűtővizét. Az akkori vizitkor megállapítást nyert, hogy nem nyit a termosztát, de javító készlet van hozzá százasért - csak éppen nem az országban. így történhetett, hogy végül a Gt86-al mentünk.
Ha már ott voltam, megbeszéltem a dióhéjas szeleptisztítást is, amihez szintén berendelték a tömítő gumikat. Ezek a gyakorlatban ilyen postás gumi jellegű szarok, 15-20 db. Áruk: 200
Az olajat én hoztam, még rendeltünk két ventit, hogy ráfaragjuk az olajhűtőre. Lehetett tippelni, hogy két nap alatt meglesz az egész meló.
Első nap ott maradtam délutánig, mert amúgy is később volt dolgom a belvárosban. A termosztát cseréje egy 5 csavaros történetnek ígérkezett - csak sajnos az egyik titán csavar összegyógyult az alu házzal, így aztán szépen bele is tört. Tehát a menetes rész már a konkrét szivattyúházba tört bele, így aztán azt a főelemet is le kellett venni. Ahhoz viszont előbb le kellett bontani 3 vízcsövet, meg egy olajcsövet további csavarokkal, így délután lett, mire kezünkben volt az alkatrész, amit alapból ki sem akartunk szerelni, és vihettem a gépműhelybe kifúratni a beletört csavart
rwurl=https://i.imgur.com/nypXsU3.jpeg
Ez persze további tömítések beszerzését vonat maga után. A következő nap csak elment, nem volt idejük foglalkozni vele. Ma este hívtak, hogy kész a kocsi, de persze diószórás, hűtés modról nem is álmodhattam, lényeg, hogy a próbakör alatt stabil volt a kocsi hőmérséklete.
Most már megvannak az alkatrészek az elmaradt munkákhoz, így elvben csak munkadíjat kell már fizetni, de ez már csak egy olyan téma, hogy látjátok, mindig érik az embert meglepetések. így az alkatrészekkel, víz és oljacserével együtt 900 lett a vége és ebből mindössze 200 volt a munka.
Kemény világ, de hát mit várjon az ember :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Toyotát fikázzák, hogy hol maradnak az elektromos modelljei, de úgy látom, csak nem akarnak a mostani technológiával kompromisszumos szarokat gyártani, mint a többiek
https://e-cars.hu/2025/10/09/toyota-2027-re-jon-az-1000-km-es-szilardtes...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Persze :DD
Legalább 10 év mire barki be tudja vezetni szilard test akkukat. Toyota már hidrogen hajtassal is befurdott anno. Tutira nem lesz 2027ben ilyen autojuk, max. 1-2 teszt peldany. De mire evbol tomeggyartas lesz az minimum 5 év, de inkabb duplaja.
nem lesz az annyi. keress ra, rengeteg helyen fejlesztik a szilardtest akkukat.
Parizer forever.
De az mar old tech nem? Sodium-ion az uj tech a bidé szerint.
Sos viz van boven, nem is kell kulfoldre menni erte a csajnizoknak, csak bedobnak egy nagy buvarszivattyut. Vagy majd az egyik kozelebbi megvasarolt oceanparti afrikai allamban meg fizetnek is erte, hogy a bidé adja a raepitett technologiaval a sotlanitott ivovizet az adott orszagnak a rabszolgakert cserebe, hogy legyen itthun mindenkinek evje 😂
Nehéz ügy, autókba (telóba/laptopba stb) nem jó, mert sokkal kisebb az energiasűrűsége, a nátrium-ionok egyszerűen sokkal nagyobbak és másfajta elektrolit kell hozzá. Van olyan alkalmazás, ahol ez nem számít (leginkább a hálózati energiatárolás, esetleg közepes méretű, rövid útvonalakat bejáró hajók, pl kompok), de autóknál nehezen elképzelhető. Persze, lehet, hogy meg lehet valahogy buherálni a kémiájukat, de kérdés, hogy megéri-e a befektetés így, hogy egy csomó iparági ellátási lánc kiépült a li-ion köré
https://telex.hu/gazdasag/2025/10/11/porsche-kina-volkswagen-konszern-vi...?
Ahogy szó volt róla korábban...
Chief Exorcist
https://totalcar.hu/hirek/2025/10/11/video-betessekelte-a-benzinkutba-a-seatot-az-audis-de-nem-ertjuk-miert/?utm_source=index.hu&utm_medium=link&utm_campaign=doboz
Émilien!
LOL :D
Chief Exorcist
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=n-d64N4kPMM
Ha ez jön EU-ba, akkor RIP mindenkinek.
[…] the brand confirmed its intention to enter the European market in 2027.
Izgalmas lesz látni, hogy alakul a használt EV piac, mert 20-25M-ért még mindig csak a burzsoázia vesz ittHUN autót. A nép egyre növekvő kintlévőségét tekintve pedig nem tartom valószínűnek ittHUN az EV boomot.
Bár a Xiaomi szereti rázárni a bent ülőkre az ajtókat, amíg porig ég. Ez is egyfajta felső-középosztály ritkítás.
Teslaban is benn szoktak égni, nothing new here.
Szerintem arányaiban rengeteg EV van nálunk az utakon, ahhoz képest, hogy csóró magyarirsztánban vagyunk. De ugye napelemek terén meg EU leaderek vagyunk, szal végülis nem meglepő ezen összefüggés alapján.