Doom

Utolsó bejegyzés


Pedig jobb számomra valamivel játékként, mint az Eternalos cserélj fegyvert 2 másodpercenként bullshit menete, de amúgy én ülök fordítva a moziban, mert pont olyan dolgok mentén tetszik vagy nem tetszik a cucc, amit modern Doomok rajongója nehezen tudna értelmezni - mert teljesen más világlátás (és itt senkinek nincs igaza). Körítés szempontjából nekem ez az egész mondvacsinált setting nem ad semmit, a másik meg, hogy be kellene jönnie ennek a "kurva technikás vagyok, elélvezek magamtól"-féle gamplay flownak, de őszintén szólva semmilyen dopamin nem csepeg nekem belőle. Annál inkább zavar, hogy totál cső az egész, és minden pályaelem, ami nem világít, csupán kozmetikai jellegű, ha fél méterre van az ösvénytől, már meg sem érintheted. Ehhez képes a Cultic kvázi valós helyszínei és a felfedezési élménye abszolút lekötött.
Minap kipróbáltam a RHOT-ot, ami nem volt elsőre szerelem, de még próbálkozom. Itt OFF, de azért javasolhattok címeket!

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Nagyon az elején lehetsz, ha még cső, mert ez a játék NAGYON nem az (kivéve amikor mégis, de az jót tesz a pacingnek :)).

A másik meg amit a "Ki milyen..." topikban is írtam, hogy attól, hogy más mint az Eternal, még ennek is van egy szabályrendszere és ez sem úgy old school, mint egy régi játék. Itt is ugyanúgy megvan a "van egy elképzelésünk, ragaszkodunk hozzá, ha nem tetszik szopjál faszt we're id Software" hozzáállás, ami kb. a Doom 3 óta mindig jellemzi az id játékokat (meg végül is korábban is, csak a kezdetben egyszerűbb volt a dizájn).



Itt OFF, de azért javasolhattok címeket!

Ha már Cultic, akkor ami itt sem off, az a Preacher:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=499MqkxsTA8
Illetve ott van még a szintén impresszív Bloom, ami a Bloodot és a Doomot köti össze a lehető leginkább szó szerinti értelemben:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Pd7o-w_qPSw



A második nem tűnik rossznak. Kérdés, mennyit kell szarakodni ilyen mod betöltéssel.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Szerintem az első 10/10, a második meg flashly lófütty kevés értelemmel, de egyszer érdemes végigvinni.

Kérdés, mennyit kell szarakodni ilyen mod betöltéssel.

Letöltöd, elindítod. :) A Doom moddolás olyan bonyolult manapság, hogy tényleg csak lehúzol egy neked tetsző source portot (a Bloomhoz mondjuk csak a GZDoom jó), aztán a modot, majd a mod file-t ráhúzod a source port exe-re és megy.

Vagy ott a mod browser a Nightdive féle Doom 1+2-ben, ahol a Preacher fent van asszem. EZ-PZ




Na, végre volt időm végiglőni a Pirate Doom 2-t és baromira tetszett. Nagyon jó érzékkel lett összerakva mind a 32 pálya és a mod kb. a Plutonia szintjén van össznehézségben, ami nekem a pont jó kategória. Nem könnyű, de nem annyira nehéz hogy save scummolni kelljen az első végigjátszást a sok csapda miatt.

Egyébként meg tök érdekes, hogy a Doom modokban is trendek érvényesülnek, mert ez is illeszkedik abba a divatba, hogy klasszikus játékmenetű. Ezzel nagyon szépen el is poénkodik az első pálya:
rwurl=https://i.imgur.com/MPd6kJF.png
rwurl=https://i.imgur.com/3JPfq6u.png

Plusz semmi nagyon fancy GZDoom exkluzív cucc nincs benne és kb. az összes limit removing porton fut, szóval én is a mostanában nagy kedvenc Woof source port alatt játszottam vele. A 10 éves első rész még GZDoomra lett fejlesztve, szóval szkriptekben pl. fejlettebb volt a folytatásnál és az jobban el is tért az eredeti Doomtól. Ez elsőre kicsit fura volt, de aztán a PD2 is behozta a saját egyedi ötleteit, plusz sokat nyomott a latba az is, hogy az első rész csak 18 pálya volt, a második meg egy rendes 32 pályás megawad.

A játék egyedi hülyeségei pedig nagyon poénosak, pl. néhány pályán a továbbjutáshoz ásni kell egy "X marks the spot" helyen, tehát kulcs helyett ásót kell találni, máshol szobrok fejét kell a helyére tenni stb. Vizuálisan minden ellenfél át lett gyúrva kalózosra megint, ami néhányuknál egyedi képességeket is jelent. Pl. az itteni archvile támadása helyén marad egy kis láng a pluszsebzéshez, a baron of hell egyik karja helyén meg ágyú van és cyberdemon-rakétákat szór. Plasma Gun és BFG helyett meg grogszóró és grogbomba van ofkorsz.

Az első részhez hasonlóan amúgy ez a játék is tulajdonképpen "Monkey Island Doom", megint nagyon sok zene van az MI-ből, a főboss ismét LeChuck (és nagyon jó boss amúgy: démonokat idéz, mint az Icon of Sin + az archvile támadásával nyomja, jó kemény csávó) és a játék végén megint össze lehet futni az MI szereplőivel is. Stan a legjobb:
rwurl=https://i.imgur.com/YPYwamP.png

És akkor jöhet a következő wad, ahol a nácik már a Marson vannak:
rwurl=https://i.imgur.com/rIzEppl.png
Ja és van egy másik nagyon jó mod is, az Unseen Evil GZDoom alá, ami grafikailag Doom 64-re fazonírozza a játékokat és minden olyan mod alatt is működik, ami az eredeti textúrákat használja. Poénból megnézegettem, hogy sikerültek a Doom 2 egyes pályái és a Wolfenstein titkos pályáknál volt egy meglepetés:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=YwfiKt3lqgE
Ugye a Doom 64-et a Midway fejlesztette, vagyis az eredeti Mortal Kombat-bagázs.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!