Nem tudom mit gondoljak róla egyelőre, meglehetősen egyhangú az Eternalhoz képest, viszont valószínűleg jóval élvezetesebb ha te játszol vele és nem videón nézed.
- Szerintem túlkorrigálták a kezdést az Eternal fogadtatásának hatására, ott egy picit túl pörgős volt meg túl nehéz mindjárt az elején, itt túl lassú és kicsit uncsi.
- De aztán beindul és szerencsére odabasz, a játékmenet nagyon szimpatikus és a parry pornó ellenére elég doomos. Főleg a mozgás az érdekes módon, lehet pl. "running jumpokat" csinálni, mint a klasszikus részekben. A nightmare nehézség viszont kicsit mintha túl könnyű lenne.
- A parry porn maga már annyira nem doomos, viszont kurvára a Hexen ugrik be a meleeről valamiért szóval I'm fine with this.
- A zene nem borzalmas, de Mick Gordon cuccánál jóval gyengébb és nagyon generic. Van egy-két jó szám, de alapvetően a darálós-dúdolhatatlan "metálmetál" és a generic epic movie music váltogatja egymást. Nem érzem és tippre a zeneszerzők sem érezték.
- Sokan panaszkodnak a teljesítményre, aminek gondolom a kötelező RT lehet az oka, de ettől még RTX 4070-en remekül fut mindennel maxon, 1440p-ben quality DLSS-el. Sőt, a DLSS 4 jó dolog lehet, mert érdekes módon a 2x-es frame gennel is remekül lehet célozni (van input lag a natívhoz képest, de szinte elhanyagolható boostra rakott reflexszel), szóval én még azt is ajánlom. Frame gen nélkül 70-100 fps, frame gennel 140 körül, a grafika meg nagyon szép.
- Teljesen egyértelműen gyengébb játék az Eternalnál, de ezt az egyedisége ellensúlyozza egyelőre.
- Kurva drága a játék, de GMG-n szokásosan van rá egy kis sale és a Premium Edition pont annyira kurva drága, hogy a játék + jövőbeli DLC ár kijön 60 + 30 dodóra a kedvezménnyel.
Valami csoda folytán a játékban a töltési idő kb. nulla, szóval mindent át lehet lépni azonnal. Ultra Nightmare-fanoknál mém lett pl. az Eternal elején a beszédből, amit mindenképpen végig kell hallgatni a töltés miatt, itt olyan sincs.
A sztori amúgy szerintem teljesen jó, de kb. úgy, hogy amit ígértek (koherens történetet az Eternal érdekes összevisszasága után), azt nagyon nem tartották be egyébként. Ez is érdekes összevisszaság, de úgy, hogy szerintem konkrétan csak azok fogják szeretni, akik az Eternalban is végigolvastak mindent. :D
Nekem pl. rohadtul érdekes a fénykorukban látni King Novikot és a Betrayert, de így kurvára el sem magyarázzák, hogy ezek kicsodák amúgy. :D A lore is hasonlóan van kezelve, pl. néztem egy rivjút megjelenés előtt, amiben elhangzott az, hogy hát ebben a Doomban már egy pálya sem játszódik a Marson. Aztán amikor elkezdtem tolni a játékot és mindjárt a második map Hebeth volt toltam egy facepalmet hogy "de srácok, az Eternalból tudjuk hogy Hebeth a Marson van"... csak aztán megint facepalmoztam, de már a fejlesztők felé, amikor láttam, hogy a Dark Ages erről már nem szól neked.
TLDR: Ezt se fogja érteni senki és fikázni fogja az összes kókler, aki nem olvasott codexet. :D
Illetve még egy: a mozgás / mobilitás lebutítása nem zavaró az Eternal után?
DEHOGYNEM, viszont egyrészt vannak más előnyeid cserébe (pl. a gyengébb démonok már attól meghalnak, ha melléjük esel :)), másrészt meg azért annyira nagyon lassú nem vagy. A sprintelés egész sebes, a pajzzsal meg gyorsan helyzetet lehet változtatni ha kell.
Amivel inkább küzdök egyelőre, az a gyors fegyverváltás hiánya meg az, hogy pl. nem lehet úgy fegyvert váltani, hogy közben magad elé tartod a pajzsot. Kb. úgy érdemes fegyvert váltani, hogy előtte elhúzol valami biztonságos helyre, ami elég fura és nem látom sok értelmét, mert hát darálni is lehetne ehelyett.
A Doom esetében ilyen sosem fordult elő, nekem egyedül néhány Capcom-játék rémlik, ahol elcseszték a Denuvo implementációt és ezért hatott rosszul a teljesítményre. A Denuvo-sirámok többségükben hülyeségek, igazából csak annyiból jogos a dolog, hogy még egy változó a PC portban, amit el lehet cseszni.
Nem akarom videókkal telespammelni a topikot, de ezeknek a többsége tényleg poén és sokat adnak az elményhez (persze aki szeret magától felfedezni dolgokat, annak spoileres lehet kicsit, de én 10 órányi kampány után semmi újdonságot nem láttam benne):
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=EuVigtj0mhM
Most neztem meg a vegigjatszast a playerslittleplayground csatin. Pont jo, hogy kivagta a repetitiv reszeket, de a kontrolleres gameplayt nem tudom megszeretni.
Fasza lett az uj doom, de eleg egyszer megnezni. 😅
Fasza lett az uj doom, de eleg egyszer megnezni. 😅
Oké, hogy ez ilyen olcsó bait poszt és azt a részét nyilván le is szarom, de egyébként az Eternalhoz képest (ami végtelenszer végigjátszható, mint a klasszikus részek) szerintem nekem ez ilyen "néhányszor végigviszem néhány hónap alatt" típusú FPS lesz.
A Dark Ages a hossza meg a sztorisabb fókusz és a set piece részek miatt igazából olyan, mint egy 2000-es évek közepi FPS kampány. Gondolj a Quake 4-re (ó, de még mennyire a Quake 4 :D), a Wolfenstein 2009-re, az eredeti Prey-re vagy akár a Wolf The New Orderre ~10 évvel későbbről. Nagyszerű játék, de az Atlanos meg a sárkányos részeket biztosan nem fogok tucatszor végignyomni, ahogyan pl. a Q4-ben is unom a tankozást.
Néhány napja lementem a konditerembe a Doom-os pólómban edzeni és egy nő elkérte a számomat. Konklúzió: a Doom szexi, szóval doomozzatok.
Ez volt a humblebrag momentem, köszönöm.
Jaj istenem imádom a Doom community-t :DD
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Xt-HKjfCTHk
Wolfenstein RPG... for PC!
https://www.doomworld.com/forum/topic/151475
https://www.youtube.com/shorts/qLDOMM3MiJ4
BASZO!!
Chief Exorcist
Jaj istenem elképesztő, hogy ebből rendszeresen pottyan újabb és újabb, remélem hogy nem utálják már egymást :D :
https://x.com/romero/status/1895538233800605835
https://x.com/airbagged1/status/1895553582101119433
LOL:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=57dD5_Gbjxw
https://x.com/charlieINTEL/status/1896984990295990686
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=qMQjmmmTbdk
Szakadok a röhögéstől, ilyen nincs, még a doot revenantot is belerakták. :DDD
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=NKoV4zKCsHo
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=glbpXF3skgM
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=OhawJQv1cZ8
Nem tudom mit gondoljak róla egyelőre, meglehetősen egyhangú az Eternalhoz képest, viszont valószínűleg jóval élvezetesebb ha te játszol vele és nem videón nézed.
A map design fasza, hangulat fasza.
Chief Exorcist
Wtf:
https://thehouseofmaiden.com/collections/house-of-maiden-x-doom-the-dark-ages
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=LvhTxvJ6PFI
Lol
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Po1Ve1UqJQg
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=S7IEg0_qNXs
Hát ő, első néhány óra után a Dark Ages:
- Szerintem túlkorrigálták a kezdést az Eternal fogadtatásának hatására, ott egy picit túl pörgős volt meg túl nehéz mindjárt az elején, itt túl lassú és kicsit uncsi.
- De aztán beindul és szerencsére odabasz, a játékmenet nagyon szimpatikus és a parry pornó ellenére elég doomos. Főleg a mozgás az érdekes módon, lehet pl. "running jumpokat" csinálni, mint a klasszikus részekben. A nightmare nehézség viszont kicsit mintha túl könnyű lenne.
- A parry porn maga már annyira nem doomos, viszont kurvára a Hexen ugrik be a meleeről valamiért szóval I'm fine with this.
- A zene nem borzalmas, de Mick Gordon cuccánál jóval gyengébb és nagyon generic. Van egy-két jó szám, de alapvetően a darálós-dúdolhatatlan "metálmetál" és a generic epic movie music váltogatja egymást. Nem érzem és tippre a zeneszerzők sem érezték.
- Sokan panaszkodnak a teljesítményre, aminek gondolom a kötelező RT lehet az oka, de ettől még RTX 4070-en remekül fut mindennel maxon, 1440p-ben quality DLSS-el. Sőt, a DLSS 4 jó dolog lehet, mert érdekes módon a 2x-es frame gennel is remekül lehet célozni (van input lag a natívhoz képest, de szinte elhanyagolható boostra rakott reflexszel), szóval én még azt is ajánlom. Frame gen nélkül 70-100 fps, frame gennel 140 körül, a grafika meg nagyon szép.
- Teljesen egyértelműen gyengébb játék az Eternalnál, de ezt az egyedisége ellensúlyozza egyelőre.
- Kurva drága a játék, de GMG-n szokásosan van rá egy kis sale és a Premium Edition pont annyira kurva drága, hogy a játék + jövőbeli DLC ár kijön 60 + 30 dodóra a kedvezménnyel.
Ezt jó hallani tőled, ismerve a véleményed az Eternalról. Mert azért volt bennem egy pici para.
Egy kérdés: úgy hallottam, hogy a sztorit eléggé (túl)tolják benne. Ez mennyire igaz? Illetve mennyire lehet átskippelni a sztori cuccokat?
Illetve még egy: a mozgás / mobilitás lebutítása nem zavaró az Eternal után?
Chief Exorcist
Valami csoda folytán a játékban a töltési idő kb. nulla, szóval mindent át lehet lépni azonnal. Ultra Nightmare-fanoknál mém lett pl. az Eternal elején a beszédből, amit mindenképpen végig kell hallgatni a töltés miatt, itt olyan sincs.
A sztori amúgy szerintem teljesen jó, de kb. úgy, hogy amit ígértek (koherens történetet az Eternal érdekes összevisszasága után), azt nagyon nem tartották be egyébként. Ez is érdekes összevisszaság, de úgy, hogy szerintem konkrétan csak azok fogják szeretni, akik az Eternalban is végigolvastak mindent. :D
Nekem pl. rohadtul érdekes a fénykorukban látni King Novikot és a Betrayert, de így kurvára el sem magyarázzák, hogy ezek kicsodák amúgy. :D A lore is hasonlóan van kezelve, pl. néztem egy rivjút megjelenés előtt, amiben elhangzott az, hogy hát ebben a Doomban már egy pálya sem játszódik a Marson. Aztán amikor elkezdtem tolni a játékot és mindjárt a második map Hebeth volt toltam egy facepalmet hogy "de srácok, az Eternalból tudjuk hogy Hebeth a Marson van"... csak aztán megint facepalmoztam, de már a fejlesztők felé, amikor láttam, hogy a Dark Ages erről már nem szól neked.
TLDR: Ezt se fogja érteni senki és fikázni fogja az összes kókler, aki nem olvasott codexet. :D
Na, erre is:
DEHOGYNEM, viszont egyrészt vannak más előnyeid cserébe (pl. a gyengébb démonok már attól meghalnak, ha melléjük esel :)), másrészt meg azért annyira nagyon lassú nem vagy. A sprintelés egész sebes, a pajzzsal meg gyorsan helyzetet lehet változtatni ha kell.
Amivel inkább küzdök egyelőre, az a gyors fegyverváltás hiánya meg az, hogy pl. nem lehet úgy fegyvert váltani, hogy közben magad elé tartod a pajzsot. Kb. úgy érdemes fegyvert váltani, hogy előtte elhúzol valami biztonságos helyre, ami elég fura és nem látom sok értelmét, mert hát darálni is lehetne ehelyett.
Jaj ne visszahozták őket is...
rwurl=https://i.imgur.com/CwB2Upu.jpeg
Tetszik az UI
Chief Exorcist
Én azt várom, hogy a Denuvo-t az ügyesek kikerüljék, és kiderüljön, hogy (ismét) nyerunk vagy 10-20 FPS-t :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Nagyon érdekes poszt a volt People Can Fly főnöktől az új Doom testreszabható nehézségével kapcsolatban.
https://x.com/adrianchm/status/1922653999922123134?t=-4MNPzVQnc602-5nMvp...
Chief Exorcist
A Doom esetében ilyen sosem fordult elő, nekem egyedül néhány Capcom-játék rémlik, ahol elcseszték a Denuvo implementációt és ezért hatott rosszul a teljesítményre. A Denuvo-sirámok többségükben hülyeségek, igazából csak annyiból jogos a dolog, hogy még egy változó a PC portban, amit el lehet cseszni.
Vajon amikor Tim Sweeney látja ezt, érez valamit? :)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=-FjdOQmAHpk
Nem akarom videókkal telespammelni a topikot, de ezeknek a többsége tényleg poén és sokat adnak az elményhez (persze aki szeret magától felfedezni dolgokat, annak spoileres lehet kicsit, de én 10 órányi kampány után semmi újdonságot nem láttam benne):
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=EuVigtj0mhM
Most neztem meg a vegigjatszast a playerslittleplayground csatin. Pont jo, hogy kivagta a repetitiv reszeket, de a kontrolleres gameplayt nem tudom megszeretni.
Fasza lett az uj doom, de eleg egyszer megnezni. 😅
Oké, hogy ez ilyen olcsó bait poszt és azt a részét nyilván le is szarom, de egyébként az Eternalhoz képest (ami végtelenszer végigjátszható, mint a klasszikus részek) szerintem nekem ez ilyen "néhányszor végigviszem néhány hónap alatt" típusú FPS lesz.
A Dark Ages a hossza meg a sztorisabb fókusz és a set piece részek miatt igazából olyan, mint egy 2000-es évek közepi FPS kampány. Gondolj a Quake 4-re (ó, de még mennyire a Quake 4 :D), a Wolfenstein 2009-re, az eredeti Prey-re vagy akár a Wolf The New Orderre ~10 évvel későbbről. Nagyszerű játék, de az Atlanos meg a sárkányos részeket biztosan nem fogok tucatszor végignyomni, ahogyan pl. a Q4-ben is unom a tankozást.