Jelenlegi hely

Autómánia

Utolsó bejegyzés


Camryhez kapcsolódva találtam egy érdekes hozzászólást:

Sokat járok az Közel-Keleten, a nagyobb városokban (Dubai, Abu Dhabi, Doha) ahol megfordultam, a taxik 90%-a ilyen camry szép homok színű fóliával (a maradék 5% Highlander, 5% Hyundai Soanata). Kb. 100 darab camry taxiban ültem az utóbbi években, a legkevesebb futás, amit láttam talán 250ezer km volt, de 2db olyanban is ültem, ahol az óra 999 999km mutatott! 24 órát mennek a kocsik, 3 műszakban. Havonta van szervizelés, évente kb. 200ezer km futnak a kocsik.
Szóba elegyedtem több taxissal (túlnyomórészt pakisztáni/indiai/dél-kelet ázsiai srácok) akiknek az elmondása szerint a motor örök, a hajtáslánc nagy része szintén örök. Amire lehet számítani az a CVT 5-600ezer km körül, de SOHA 450ezer alatt, és a hybrid "traction battery" (nagy akksi) 4-600ezer között.
Gyakorlatilag elmondható, hogy a25a-fxs hajtáslánca, ami a Camryben (és RAV4, Highlander, USA-ban Siena, Venza egyéb toyoták és lexusok) van ELPUSZTÌTHATATLAN. Ha valaki sok futásra keres autót, NINCS jobb megoldás (sajnos a beltér kissé puritán).



Itthon első szériás Rxből már jócskán akad 250e fölötti futással hirdetés. Még nem olvastam olyat a leírásban, hogy motorgenerál/csere váltócserén lenne túl a technika.
Moken nem tudom, honnan tájékozódik... :)

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Az a kemény, amikor az R8 fórumon diffi olajról kérdezek, mire valszeg egy AI bot válaszol. Pedig kb hitelesnek tűnt. Kemény, hogy majdnem ez alapján vettem olajat. Ez a baleset mindannyiunkkal meg fog alighanem történni.

Autós fronton mostanság olyan történt, hogy vettem egy gyári felni szettet, és az a vicc, hogy a páváskodás miatt ezeket a felniket ledobják a tulajok, viszont nincs aki megvegye, mert a 11 colos hátsók nem mennek rá Audira az R8 alatt., vagy legalábbis embertelen szélesítés kellene oda. Szóval, aki ilyen akar valami polgáribb Audira, annak kapásból két szettet kell vennie, hogy az elsőket rakja hátra is, aztán a négy 11 colossal meg nem tudom, mit kezd, ráül.
Szóval a lényeg, hogy ilyen szetteket 300 ezerért lehet venni, amennyiért már egy szar kínai replika szettet sem lehet, közben ez kovácsolt; egy ujjal megemeled.
Poénból rákerestem, mert a Gallardonak is azonosak a paraméterei, és láss csodát, van Pest megyében - ugyancsak 300-ért. Mozgatja a fantáziámat.

No, de az egészet a téli gumi miatt vettem, és igazából a dolog full csalódás még úgy is, hogy valahol előre tudtam, hogy ez lesz. Hóban ugye nem akarok a kocsival menni sehova, de a szárazon meg a hideg ellenére sincs semmivel jobb tapadása, mint két hete a nyárit próbálgatva.
Azért is "tudtam" ezt előre, mert emlékszem, a 350z esetén is pont ugyanez volt a szitu, hogy az első év után fel sem raktam többet a téli szettet. Most persze gondoltam, tegyünk mindent szabályszerűen, mert aztán a buzi biztosító is biztos minden lehetőséget megragad, hogy rám verje a balhét, aztán pampoghatnak, hogy egy balesetnél nem volt "az évszaknak megfelelő gumiabroncs", hiába ugyanazt tudja.

Ez az egész móka kerékszenzorokkal együtt amúgy 900-ba fájt, szóval azt sem mondhatni, hogy olcsóé' kísérletezem.
De legalább a gumi felpattintásán kívül mindent én csináltam. Egész jól rájöttem, hogy kell faszán feltenni a keréknyomás jeladókat, meg persze a kerékcserénél is volt némi leizzadás, anyázás, onnantól pl, hogy a 20-as felnik esetén voltak ilyen kis fekete kerékcsavar takaró cuccok, amiket csak speckó csipesszel lehet leszedni. Meg akkor már kell valami fasza kerékkulcs, meg kerámiabetétes adapter, hogy ne basszam szét a felnit. De persze a szomszéd krokodilja nem elég low profile a kocsinak, szóval a hozzá járó "útszéli" emelővel kellett megoldanom, amit a fórumon valamiért suicide jackként emlegetnek, szóval volt izgalom.
Persze a gumis felbaszta a jól a guminyomást, de szerencsére von jó kis temus mérőműszerem, aztán leengedtem csavarhúzóval.

Közben járkálok autós talikra. Mi voltam a minden hónapban rendezett Audis talin. Itt tartják az Etele tetején, 10 perc alatt ott vagyok. Meg aztán voltam pl Győrben is az Audi parkolóban. Számítottam rá, hogy prosztó lesz, de ez túltett a várakozásaimon. Volt az összegyűlt, 2-300 kocsiból 4-5 érdekes, a műsor meg azt volt, hogy az 1,9 TDI Golfok feltekert füstcsavarral tépték neki a parkolók között vezető úton. A nézők az út szélén konkrétan nem látszottak a füsttől. Elmebetegnek kell lenni, hogy odaállj nézni.
Alapból baromi gyorsan eluntam volna magam egy ilyenen, mert aztán introvertált is vagyok, de szerencsére elég megállnom a kocsi mellett, aztán úgy is jönnek maguktól faggatózni a népek.

Most próbálnék bekerülni egy elitebb társaságba, ahol tényleg jó kocsik vannak, meg idővel akár üzleti szinergia, de nem feltétlenül fog sikerülni, mert egyrészt csak kilépett tagok után lehet bekerülni, másrészt ajánlás kéne az arcoktól - akiket nem ismerek. Szóval gud lák vid det! :D

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Somehow i can't relate :/



Amíg sportkocsi mentes voltam, eleve disszonanciát keltett bennem, amikor mások kívánatos autóit nézzem, így megértem.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."




Hát nem egy Jaguár brand megújító reklám az biztos... :D



Az a baj, ezek mire használtan jóárasodnak, már húzzák a belüket.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Ha már a woke-al megkésett Jagről esen szó....

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/12/02/elfustol-a-retinad-vagy-sze...

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Faguar



Ezért kell újonnan. Azt a feelinget semmi sem tudja megadni később.



Mekkora feeling elbukni az értéke felét 5 év alatt...

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



:) de az csak a te bukasod ;D



Mármint Mokié

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Igen igen, szkuzi. 1 hsz-el arrébb ment.



A vonalvezetése emlékeztet azokra a rajzokra, amiket általános iskola alsóban a szünetekben rajzolgattunk.



Ld. Cybertruck



van egy astra h-m 1.4, ocsemmel bizniszeltem
mivel tudtam, hogy vezerlest kell cserelni (lancos, de tipushiba) mert trakesz hangja van alapjaraton, vegre elvittem a szerelomhoz
mondja, hogy a vezermutengelyek is kopottak, ket db, + himbak
a szivosor is cserelendo (ez a masik tipushiba) rajta
~500k

gondoljam meg, egy kb. 800k-t ero verdanal

amugy hosszu tavra akartam (rakattam ra pl. vonohorgot a bicajtartonak), 120k km van benne, eleg jo allapotu kivul/belul (nincs torve)

szerintetek?

beleferne a "vetelarba", viszont aze' csak 17 eves, nem biztos, hogy erdemes ennyit rakolteni

(kb. 200-300k-val kalkulaltam, a vezerles, vizpumpacseret tudtam elore, szoval szamoltam egy nagyobb kiadasra, de kb. a duplaja lesz)

Parizer forever.



Én kérnék egy másik véleményt, de általánosságban véve ez szvsz ok.
Ha kihasználod, és úgymond "visszahozná a beletett lóvét" (most ez akár nyaralás, akár meló, akár standard everyday life) akkor ez ennyi.
Illetve nézd így: el tudod adni eszerint max 600-ért reálisan (már ha a leendő vevő nem hülye), tedd hozzá az 500at, és nézd mik vannak 1.1-ért.

Ugyanitt még rákérdeznék, hogy ez az 500as felújítás mennyire SOS, van-e még pld. 1 év esetleg. Ami szintén "nyereség".



Megnézném, mennyi a komplett bontott motor hozzá / bontottan alkatrész. Ennyit biztos nem költenék rá arányában.
Tippre bontottan meg lehet kapni egy részét a cuccoknak töredék áron, és szemrevételezés alapján tudni fogja a szerelő, hogy jó-e, hiszen azt is látja most, hogy szar.
Ha a bontott nem opció, meg kellene kérdezni, hogy mennyi a feltétlenül problémás rész cseréje. ha a többi "kopott", az még elmegy pár évet, aztán úgy is kuka.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



koszi sracok

200-250k a komplett motor, valoszinuleg az sem lesz sokkal olcsobb + papirmelo + kerdes jo e.

Parizer forever.



miller informatikus vagy és Toyotad is van régóta, szal én azt javaslom vegyél egy vadiúj Camry-t, vigyázz rá nagyon, aztán 1 év múlva, ha lement az esküvő, akkor add el nekem jóárasítva:)



most akarunk hazat venni asszonnyal, utana nem marad penzem.
es lehet mar jobban keresel mint en

kb 2006 ota ugyanannyi a nettom (tavaly volt egy jobb ev), de az idei az nihil, meg tan a 2006-nal is kevesebb a piz...

IT elegge doglodik, valtani se lenne konnyu.

Parizer forever.



Pedig ott Szegeden most nőni fognak a bérek, ha jön a BYD. Tényleg, nem kaptok kedvezményesen BYD kocsikat majd? Vehetnél egyet nekem, itt csak fos BMW-ket meg Mini Coopereket tudnak a dolgozók venni kedvezményesen, de azok ingyen se kellenének:)



nem szegedi cegnek dolgozom :)
hat 2000 ejroert lehet elmegyek a byd sorra ugy is unom a programozast ;)

Parizer forever.



:DD



"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Millásreggeliben azt mondták jövőre biztosan 1-2 millával nőni fog új autók ára, hála EU-s bírságoknak. + ugye nálunk autózás egyéb költségei is nőnek.

Ezzel a camryval nagyon hullámzó a hozzáállásunk, egyszer nagyon kellene, egyszer meg túl sok a negatívum.
Ültem azóta a céges RAV4-ben meg elmentem megnézni Nissan X-trailt szalonban. Há ég és föld volt a két belső, legalábbis érzésre, nyilván toyotánál azt is elmondják, hogy a belső is tartósság jegyében készül. De a RAV4-ben olyan olcsó feelingem volt a beltérre tekintve, a Nissan meg jobban tetszett sokkal, mint pl. egy BMW belülről.
Elvileg az új Camry - ezt még nem tudtam kipróbálni - azért minőségibb belülről a tesztvideókat nézve, de azért még mindig egyszerűbb, mint amit az európai szem kívánna.
A másik két bajom:
- jelenleg semmi extrafelszereltséget nem lehet rendelni hozzá a csomagajánlatokon kívül kb., így pl. tetőablakot se, ami egy fekete belsőnél azért jól jönne.
- a tököm kivan az a hagyományos alacsony üléspozíciótól a szedánokban, hogy minden szembejövő kiégeti a retinám. Ebből a szempontból előnyösebb lenne SUV-to venni, amit amúgy én nagyon szeretek. Csomagtartó szempontjából is előnyösebb lenne.

Viszont azt tényleg elmondják mindenhol, hogy egy ilyen Toyotával nem kell idegeskedni, nem kell rákölteni mindig valami nyűg miatt, és az új eCVT hajtás is levetkőzte elvileg a korábbi gyerekbetegségeit.

Nyilván bele kéne ülni, el kéne menni egy tesztvezetésre. Papíron 3 misi körüli különbség van a Nissan javára, ami azért hamar elfogyhat hibákkal és értékvesztéssel, bár utóbbi nekem másodlagos kérdés, nekünk egy sokáig jól használható verda kéne elsősorban.

Jah, igen. Néztem a Toyota márkakereskedésben az ott lévő használt lexusokat. Nem tom, valahogy totál elindegenített a belső tér, mintha a 6-7 éves verdák inkább 20 éves dizájnnal rendelkeznének.



Kicsit engedsz abból, hogy a kocsinak csili villi tablet erdőnek kell lennie, mert attól lesz jó, veszel egy 10 éves RX-et 6 misiért. Hiba nélkül hajtod további 10 éven át, és a félretett 10 misit, amit most pluszban költenél kocsira, inkább a vállalkozásod beindítására fordítod.

10 év múlva sikeres, önbecsüléssel telt arc leszel. Lejössz a lellei röffre, és meghívsz egy sörre. Közben elsírod magad.

Happy end

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!